Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 411.02 Ft USD 395.26 Ft CHF 439.37 Ft GBP 495.29 Ft

Fórum

Milyen pótkocsit vegyek?

Létrehozta: Edem , 2008-07-15 19:26:33

Kedvencekhez Segítség

3294 hozzászólás
#3194 Gumóka
2024-10-28 17:35:14

Válasz ..,-:) #3188. hozzászólásáraNem állítom, tudom.
Az tény, hogy nem kifejezetten mezőgazdasági pótkocsik, de ne menjek messzire, egy 3 tengelyes pót hivatalos raksúlya 16t körül van, elég csak 80-al végighúzni az 51-52-es főútnak nevezett valamin.

Millió km alatt mit kapnak azok...

Az más kérdés, hogy a kombájn púpra vágja 25+ tonnára, persze, hullik szét.

A légrugónak az az egy ellensége ha tengelyig megmerül a pótkocsi, aztán cibálják, mint a rongyot.

Egyébként fékvezérlésre is szintez, meg mozgásban kb. mindig, csak nem úgy kell gondolni, hogy 10-15 centiket játszik fel-le.

Itt van nekünk most ez a 20 éves szippantós bánat pótkocsi, salakoson járunk be Mezőfalvára, de olyan, mint a mosódeszka, meg jó gödrös is, simán húzom 30-40el rakottan is, a csőtartóról nem mászik el a vödör... Aztán 30 köbbe van 23 töltelék, tudja rángatni az autót.

Azt kell megnézni, olyan híd legyen alatta, ahol a rugó alsó bakja a híd vonalában, vagy felette legyen.

#3193 VMisi
2024-10-28 17:05:53

Válasz mtz1221 #3189. hozzászólásáraElég nagy légtartályok vannak ezeken, onnan tud táplálni.

#3192 VMisi
2024-10-28 17:01:17

Válasz Büresz #3180. hozzászólásáraHelyben forduláshoz fel szoktam emelni, vagy amikor nagyon radírozna, de ilyenkor nagyon lassan megyek.

Nincs profilkép
#3191 hashtag
2024-10-28 15:46:45

Válasz ..,-:) #3182. hozzászólásáraÉpp az ellenkezője a valóság. Ezeken elég lomha szintezőszelep van, tehát ha áthúzod valamin, annyi idő alatt kb meg se szusszan. Ha raksz rá terményt és összeül, akkor nyilvàn rátölt, vagy billentésnél, de úton haladva kb semmi levegőigénye nincsen. Viszont teljes terhelésnél is látod a hidat hogy a rossz úton fel/le játszik 10 centit, ezeket az erőket egy leterhelt laprugónál, vagy felbakkolt hídnál jobb híján a gumiabroncs vagy az alváz kénytelen elnyelni. Eszembe nem jutna laprugósat venni, ha választani lehet.

#3189 mtz1221
2024-10-28 14:33:06

Válasz Gumóka #3187. hozzászólásáraItt aki kimegy kamionnal a földre kombájnhoz, mind lépésben jön a betonig. Valami oka csak lehet. Vagy csak nem akarják mosogatni ??? Viszont van olyan ismerős akinek nincs levegő a traktorán, pár naponta megnyomassa a pótkocsit, és ő meg földton jár vele. Ott mivan olyankor a szintezéssel ??? Vannak rajta valami fél rugókötegek is, nem csak légpárna.

Nincs profilkép
#3188 ..,-:)
2024-10-28 14:12:15

Válasz Gumóka #3187. hozzászólásáraTe ezt állítod, én meg azt írom, amit körülöttem látok. Sokan félre tették vagy eladták az ilyen pórkocsikat és jöttek a Joskin, Farmtech, Zaslaw-ok.

#3185 mtz1221
2024-10-28 10:04:18

Válasz envagyok2 #3175. hozzászólásáraVolt valamikor nem e jéglovagok cimű sorozat, ott öntögették valamivel a csöveket felkapcsolás előtt mindig.

Nincs profilkép
#3184 ..,-:)
2024-10-28 09:59:13

Válasz Büresz #3183. hozzászólásáraVan rajta 2 állás is, ami 0 vagy stop-os feliratos de szerintem az veszélyes is lehet. Álltalában egy minimális(10-15 km/h körül/fölött) az elektronika felül ír minden beavatkozást, biztonsági okok miatt.

#3183 Büresz
2024-10-28 09:55:55

Válasz ..,-:) #3182. hozzászólásáraÉrtem, olyat nem lehet hogy rakottan kikapcsolni a szintezest?

Nincs profilkép
#3182 ..,-:)
2024-10-28 09:54:35

Válasz Büresz #3181. hozzászólásáraHa hibátlanok a földesutak, lehet rajtuk folyamat száguldozni, nincs lyuk, gödör, barázda, mélyedés, akkor akár még használható is lehet a légrugós de az előbbiek az óriási ellenségei. Nem ezekre találták ki, hogy feszt szintezzen, hirtelen, nagy egyenletességeket.

#3181 Büresz
2024-10-28 09:48:19

Válasz ..,-:) #3179. hozzászólásáraEttől félek én is, de 95%-ba aszfalt.

#3180 Büresz
2024-10-28 09:47:40

Válasz VMisi #3178. hozzászólásáraÉrtem, de rakottan os fel lehet emelni egy tengelyt?

Nincs profilkép
#3179 ..,-:)
2024-10-28 07:28:13

Válasz Büresz #3170. hozzászólásáraLégrugó köves útra való…….smile sweatdrop

#3178 VMisi
2024-10-28 07:26:41

Válasz Büresz #3170. hozzászólásáraKönnyebb húzni a 30 tonnával mint két összekapcsolt féderest a 22-vel. Mindenképp bogisat ajánlom, kis gép is vígan fordul teherrel. Kunszentmártonit tudom ajánlani.

#3177 Gumóka
2024-10-28 03:13:29

Válasz Büresz #3174. hozzászólásáraLégrugó, fékbetét, féktárcsa, meg egy két fékköcsög, de oda lehet külön kapni membránt, ha átszakad.

#3176 Gumóka
2024-10-28 03:12:12

Válasz envagyok2 #3175. hozzászólásáraNincs ezekbe sem, csak a tartány légrendszerében van automata adagoló.A fékre ott az autó légszárító patronja.

Egyébként kárt nem csinálsz vele, a wabconak pl. Van kimondott folyadéka erre, bele lehet önteni, átjáratni.Mi pld. Azt vesszük.
Mindenek előtt a tartályokat megnézni.

Nincs profilkép
#3175 envagyok2
2024-10-27 22:38:42

Válasz Gumóka #3173. hozzászólásárailyenkor téen nyilcán neked automatán ott vban az alkohol, de traktor ugye nem adja ki, nem szereltem föl dagolót, érdemes lenne felönteni kutyafejet, és beleküüldeni a légrendszerbe?

#3174 Büresz
2024-10-27 21:15:15

Válasz Gumóka #3173. hozzászólásáraÉs mik a kopók ezeken? Ott a légrugónál?

#3173 Gumóka
2024-10-27 21:11:00

Válasz Büresz #3172. hozzászólásáraEgy sima karos szintezőszelep van ezeken, általában, a kezedben elfér, nem egy nagy tétel, ha cserélni kell, amit most húzok nyerges félpótkocsi, 12 éves, de a kopókon kívül máshoz még nem kellett nyúlni.

Arra kell figyelni, a kutyafejekbe ne menjen kosz, legyenek meg a zárósapkák, meg használva is legyenek, mert a kézi fékvezérlőszelepet tönkre tudja tenni.

#3172 Büresz
2024-10-27 20:57:43

Válasz Gumóka #3171. hozzászólásáraNem értek hozzá azért kérdezem, és a szintezése? Alkatrészekkel nem szokott gond lenni?

#3171 Gumóka
2024-10-27 20:55:44

Válasz Büresz #3170. hozzászólásáraMiért félsz a légrugótól?
Halál egyszerű cserélni, sokkal stabilabb a kocsi, meg olcsóbb is, mint a laprugó.

Ahol dolgoztam, ott laprugós teherautóink voltak, építőipari billencsek, ott például az volt, ha törött egy lap, olcsóbb volt köteget venni, mint lapot. A maradékot meg utána nézegettük évekig, mondván, tartalékba jó lesz, a végén persze ment a kohóba...

#3170 Büresz
2024-10-27 20:42:10

Üdv! Tervbe van egy 3 tengelyes 24t-ás kocsi vásárlása. Milyet érdemes? Barcsiak jól lehetnek? Felépítményüket láttam az tetszik, de az alvázból melyik ami jobb melyik amelyik nem ajánlott. Félek a légrugótól. Valakinek tapasztalat?

Nincs profilkép
#3169 ..,-:)
2024-08-19 12:49:34

Válasz Gumóka #3166. hozzászólásáraBálaszállítóból talán az első kettő(vakon), hozzám jött.

#3166 Gumóka
2024-08-19 11:15:13

Válasz ..,-:) #3165. hozzászólásáraWielton, sokat fejlődtek, nekünk nyerges billencs van, használtan jött, de semmi baja.

Aztán mezőgazdasági pótkocsikban is elég széles a kínálatuk már

Nincs profilkép
#3165 ..,-:)
2024-08-19 09:03:06

Pályázatra melyik gyártótól/forgalmazótól vennétek tandem, ès 2-3 tengelyes, forgózsámolyos pótkocsit !?

#3164 Gumóka
2024-06-14 13:05:27

Válasz envagyok2 #3163. hozzászólásáraAttól, hogy az alsó talpa ennyit látszik ki, még többet tud rugózni lefelé is, meg menetben úgy is dolgozik a szintező is, nagyjából szerintem most van középen.

Légrúgónak ez is előnye, hogy jobban tudja magát szabályozni, ezért nem is billeg úgy mint egy laprugós futómű.

Nincs profilkép
#3163 envagyok2
2024-06-14 12:51:53

Válasz Gumóka #3162. hozzászólásárade szeirnted ennyi rugóút elég, vagy ezt jobban ki kellene emeltetni? nem ér bele a kerékbe így sem, azzal nincs baj, de nem is sokat tud így rugózni. harmadik sort szerintem nem tudom már ráraknií gy, az már 4 m fölött lenne szemre.

#3162 Gumóka
2024-06-14 01:01:32

Válasz envagyok2 #3161. hozzászólásáraA rudazat nem állítódik el, mivel a szintezőszelep a vázon, a rúd vége a hídon van, nagyobb kerékkel csak a hídmagasságot változtattad, a váz és a tengelyek között nem változott semmi .
Ha akarsz állítasz rajta, ha így is jó, akkor hagyod így.
Ha koppra leengedve nem ér bele a vázba a kerék, akkor menetbe rugózáskor sem fog.

Nincs profilkép
#3161 envagyok2
2024-06-13 22:45:31

Válasz Gumóka #3159. hozzászólásáralecseréltem az első tengelyt is, és ha utazóba rakom, akkor ennyire emeli most ki.

vázba nem ér bele a kerék akkor se, ha koppra leül, de ennyi elég rugózásnak, vagy jobban ki kellene emelni? az a rudazat az a tengely és a váz között van, azzal, hogy nagyobb kereket rakok alá, az elállítódik, vagy nem? tehát a kisebb kerékkel jobban kiemelte, csak most a nagy kerék miatt elállítódott, és rá kéne állítsak?
ha emelésre rakom, akkor persze kiemeli, nincs vele gond. de még így kiemelve is fasza magasan van a földtől, kis kerékkel így kb 7 cm volt.

Nincs profilkép
#3160 envagyok2
2024-06-13 22:38:22

Válasz mtz1221 #3158. hozzászólásáraígy van, mert ki van fordítva, mert belül ott van a vázba egy csavar, ami miatt sokkal vastagabb közdarabot kellett volna csnálnom, ha befelé akarnám foprdítani.

#3159 Gumóka
2024-06-13 15:59:23

Válasz mtz1221 #3158. hozzászólásáraA felni miatt lett szélesebb.

#3158 mtz1221
2024-06-13 15:43:48

Válasz envagyok2 #3157. hozzászólásáraMilyen szélesek ezek, 385sek ??? Hogy lett ennyivel szélesebb a dupla 17.5sektôl ???

Nincs profilkép
#3154 JD 4630
2024-05-21 21:09:44

Válasz envagyok2 #3149. hozzászólásáraVagy 1 ásványvizesüvegnyi vizet szétspriccelni, az is sokat segít.

#3153 Gumóka
2024-05-21 21:05:35

Válasz envagyok2 #3152. hozzászólásáraTegyél, azon már nem múlik a történet

Nincs profilkép
#3152 envagyok2
2024-05-21 20:47:14


ne tegyek bele a belső osztókör környékére valahova két 14×1,5-es menetes furatot, ha rárohadna a dobra az egész, akkor letolatni? vagy inkább szakadna be a dob, minthogy leválassza?

ide fog felülni.

#3151 Gumóka
2024-04-19 19:25:24

Válasz Gumóka #3150. hozzászólásáraTehát úgy legyen, hogy a felni lemezbadtága már telibe üljön az osztókörmódosítón, kis kilógó rész, mondjuk 5 mm meg legyen letörve.
Tehát a tehermentesítő vastagsága felni lemezvastagság +5mm

#3150 Gumóka
2024-04-19 19:23:02

Válasz envagyok2 #3146. hozzászólásáraHa megnézed a személyautó felniközepek is kúposak, tehernél meg ugye a tehermentesítő fülek.
Mindeképp csináltass élletörést.

Nincs profilkép
#3149 envagyok2
2024-04-18 23:23:22

Válasz envagyok2 #3147. hozzászólásárajól föl köll pumpálni, akkor kevésbé fáj... meg alá kell rugdosni homokot

#3148 Gumóka
2024-04-18 23:21:10

Válasz mtz1221 #3131. hozzászólásáraNem is kell 90-el menjen, nem akkor törik, csak mivel tandem, minden forduláskor feszítve lesznek a hidak alatta.
Van a szippantós pótkocsinkra meló, a gyárban egy xar helyen, törni kell a szerelvényt becsülettel, látnád hogy állnak alatta olyankor a kerekek...

Nincs profilkép
#3147 envagyok2
2024-04-18 23:21:10

Válasz mtz1221 #3144. hozzászólásáranem, mer ezek kb ingyen vannak,, hahaha egy új felni meg 50-60-80? meg kamionon olyan fut, mai 120-as rt-s, nem találsz ettől kisebbet használtat, újonnan meg mondom halál bár kurva igaz, ez a vas se lesz olcsó, és fasz tudja összességében mi lehtt volna az olcsóbb. elehet ebenguba, csak közbe jól elfáradtunk-

Nincs profilkép
#3146 envagyok2
2024-04-18 23:19:44

Válasz Gumóka #3145. hozzászólásáraez jó, ezt megjegyzem, mármint a letörést

#3145 Gumóka
2024-04-18 23:18:07

Válasz envagyok2 #3140. hozzászólásáraIgen, az a tehermentesítő, viszont kúpos, tehát a pöcs vége le van törve, hogy ne úgy kelljen ráerőszakolni a kereket.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


2024 tuti befektetései: arany, kávé, kakaó, tojás
2024 tuti befektetései: arany, kávé, kakaó, tojás
A mezőgazdasági termékek piacán nagy kilengések voltak, míg az ipari...
Így alakulhat át az EU agrártámogatási rendszere
Így alakulhat át az EU agrártámogatási rendszere
Valószínűsíthetően ez lesz a "befutó" változat, mert már több alkalommal is...
1000 literes műanyag tartály
1000 literes műanyag tartály

25.000 Ft

Epple burgonyaszedő
Epple burgonyaszedő

850.000 Ft

GOOD YEAR
GOOD YEAR

65 Ft

420/70 R28 Alliance Agristar II 1 pár
420/70 R28 Alliance Agristar II 1 pár

310.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]