Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
hát szerintem t4k meg raba val már nem is igen éri meg neki kezdeni a kert szántásnak már lassan mindenhol van egy rakat japan traktor meg már lassan az öregek akinek volt a kiskert mind abbahagyják !!!! sajnos
én ha kiskertek akarnék elkezdeni szántani biztos olyan agro kid et vennék mint amilyen itt a forumon is van egy !!! mert akkor komolyak a szándékok ha veszel t4k t meg rabat nem veszel olyan jo állapotut hogy bird is vele csinálni rendesen szerlegetni stb nem mai gépek hiába jok illetve nem nagy a teljesitménye mivel csak munka mellett szeretnéd csinálni nem sok időd lenne rá gondolom az ujabbak ugyan annyi fogyasztás mellett dupla vagy még több földet meg művelnek mint a régi gépek és a kiskert tulajok is jobban szeretik látni hogy az ekét nem 15 centin huzod hanem 25-30 és megcsinálsz 30perc alatt egy kiskertet és nem egy fél nap! és tudsz jól gépet venni akkor nem fogod rosszabb áron eladni mint amikor megvetted közbe meg keresi vissza az árát.... de te tudod lehetőségeidet!!! de annak nincs értelme hogy vegyél egy traktort meg ekét és akkor szezonba meg otthon szereled illetve kínlódsz vele ugyanis ebbe az évben pl a ksikerteket mi is most kezdtük el felszántani ahol nagyon kemény letta föld!!! nekünk 36 lovas ford traktor van 2 fejes ekét bárhol elhuzza de ebbe az éve meg kellett várni hogy belekapjon az eke persze ahol locsolták a kertet ott jo volt de pl egy t4k t én ezzel a trakival 3 szor megkerülök ezért minden kertet mi csinálunk a környéken volt itt több t4k is de azok nem mennek 30 al közuton nem tesznek rá rendszámot meg max15 cm en szántanak!!! ezért kiszorultak az ilyen gépek!
Hát igen a keret eléggé csekély. Meg ugye az ember biztosra akar menni, mert vagy bejön a vállalkozás vagy nem. Aztán meg ha nem jön be ott marad a nyakamon valami hi-tech masina és eladni is tuti ráfizetés lenne. Ha már a keleti típusoknál tartunk akkor rába 15 vagy tz-4k?
Attól függ mekkora kereted van.
A kis japó, kínai gépek profibb cuccok, öröm velük a munka. Viszont drágább a gép, az alkatrész is és ha ritka szériába nyúlsz bele akkor lehet gond az utánpótlással. Szerintem mindenképpen összkerekeset keress ha ezek mellett döntesz.
Tz4k, rába15 akár jó is lehet. Olcsó a japókhoz képest. Öregek már, mindig akad 1-2 dolog amit meg kell szerelni. Kerülni kell az összetákolt barbár módon javított példányokat. Viszonylag olcsó az alkatrész és szinte minden bokorban találni hozzá. Ha egyszer rendesen összerakja az ember akkor igénytelen és sokáig eldolgozik. Fogyasztása is teljesen viselhető.
Nekem tz4k van jó néhány éve. 2 éve télen darabokra szedtem, csontig felújítottam, meg kapott egy szervót ami nagyon hasznos dolog szűk helyeken. Azóta csak olajat kellett cseréltem. Megbízható kis jószág, két év alatt visszahozza az árát.
Összességében ez hasonló téma mint az mtz vs nyugati traktor. Kinek mi felel meg az elvárásoknak, és a pénztárcájának.
Üdv Mindenkinek!
Még új vagyok itt és csak a szárnyaimat próbálgatom egyenlőre, de látom eléggé szakértő csapat vagytok és talán segíthettek egy két hozzászólással. A kérdésem megegyezik a topik címével. A következő elvárásoknak kellene megfelelni. Szeretnék egy kis másodállásban végzett munkához gépet és eszközöket venni, de milyet érdemes azt nem tudom. Első körben kiskertek telkek bérszántására, talajművelésére (szűk keskeny földeken) gondoltam. A lényeg,hogy megfizethető, olcsó de jó gépet szeretnék jó ár érték arányban találni. Használtat vegyek vagy újat? Egyébként Mg-i gépszerelő szakmám van és már lassan 25 éve gyakorlom, mondjuk ebből kb. 5 évet töltöttem a mezőgazdaságban még a rendszerváltás környékén. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem ijedek meg a régebbi javítást igénylő típusoktól sem.
Előre is köszi!
MagyiPeti
A cikk végén nem értem, hogy a gépkereskedőknek, hogyan lehet a dupláját rátenni az ottani árra? Szerintem ezek a lengyel traktorok nálunk is legalább 1,5x-i árban vannak forgalmazva.
Köszönet mindenkinek a tanácsokért majd holnap meglátom h lesz-e valami vasár vagy sem, mindenesetre pár gépet megnézünk, legalább ne csak képenn lássuk, mégha nem is döntünk h meik legzen
Szerintem vegyél egy 85-90ló körüli nyuszit. Itt a fórumon több emberkének is van, mindegyik dicséri ful mechanikus az egész (szvsz részben egyezik a 90-110-es fiattal, az meg tényleg tartós gép), javítani sem bonyolult (asszem a c csoportot szokta a váltó kidobálni egy idő után mindegyik). Pár milláért már elérhető.
Mondjuk akármit is veszel mindig legyen egy kis pénz a javításokra.
Szerintem néz szét amire neked kell elég lenne egy jó állapotú 60-70 lóerős Zetor, kb. ennyi pénzért már tudsz jót venni. Kényelmes, tágas, a te munkagépeidet könnyen elviszi és a mai világban nem elhanyagolható dolog hogy roppant keveset fogyaszt. Kényelemre meg azt értem hogy egy nyugatiba üljetek bele 2-en!
Szerintem Tóth Gyula a Landini poverfarm-ra gondolt.Szerelhetőség szempontjából semmihez nem férsz hozzá(adagoló levétel 2 embernek 2 óra) és sokminden szétdül rajta.Az axiálosok is ipari hulladéknak nevezik...
kikérem magamnak a landini nevében hogy ipari selejt! nálam 2 mechanikus dolgozik 90le, 165le, azt sem tudom hogy vannak. a 30 as jd vel több a gondom mint ezekkel!
én csak ajánlani tudom a mechanikus változatokat, árban is elérhetőek!!
Egy volt KITE szerelővel beszéltem azt mondta,hogy a landinit és a new hollandot ne mert az olyan mint black&deker az elektromos gépeknél ipari selejt.Vagy JD, vagy Valmet.A JD sokat esznek ezért marad a Valmet.
Még esetleg ha más Claastra is ilyenre nézett rá, ha jól emlékszek van egy 98 lovas Deutz az axialnál, azt még megkérdezheted, nem tudom mik velük a tapasztalatok, de akinek van itt Lambo az azt szereti, a deutz meg tesója, bár ez nem tudom milyen lehet. Ha egy kisebb eresztéssel többet szánnál rá akkor mondanám, hogy vegyél valami jobb használt nyugatit, mert azért nem mindegy. Ha esetleg akad a környékeden leinformálható akkor az jó választás lehet.
Csak itt megint az a helyzet, hogy vannak munkagépeid, amiket lehet hogy kicsinek találnál 90-100 lóerőhöz. Gépparkot frissíteni pedig megint pénz. Mondjuk egy 952-es MTZ-nek utána néznék, azok egész jó árban szoktak lenni és jó szerkezetek, de ha kis kényelmet is akarsz, akkor nyugati felé kacsintgatnék. Igaz hogy annak is mindent meg kell adni és ha megnyekken valami akkor zsebbe nyúlós, de szerintem egy MTZ-re is könnyen rákölt egy ember ugyan annyit mint egy nyugatira, csak nem mindegy, hogy milyen részletekben.
Bár MTZ-n sok mindent, sőt igazából mindent meg tudsz magad is csinálni.
Tenyleg nem az van az F130 ban, mint a TM 190 ben (rakerestem), de nem is az sajnos mint a 180-90 es fiatban, ebben valami 64+32 es valto van amiben van mar elektronika is belekeverve. Amugy az MF tetszik jobban, csak azt nem lehet tudni h Dyna valtos vagy mas, na de majd holnap-holnaputan remelhetoleg megtudom azt is, addig meg gyujtom az infot
Gondolkodtam már én is használt 80-as, vagy 82-es mtz-ben, de nem akarok örökké szerelőre költeni sem, bár egy régebbi, 10-15 éves mtz lehet jobb, mint a mostani új. Pénzem is több maradna munkagépekre, csak találok egy normális használtat, azt majd, ha lesz 300 hektárom, vegyek egy Fendt-et, vagy john deere-t.
maradj a fergánál inkább,de a vinnerben szerintem nem a tm 190-es váltója van,inkább hasonló mint a 180-90-ben ,de az se lenne gond mert a 190-es váltója kisebb lóerős traktorokban viszonylg jól szuperál
Na nem baj, hátha kerül ide valaki aki tud ilyet-olyat fiatokrol,at láttam h vannak fiatos topicok végig is olvastam mind, de pont a Winner F szériáról nem beszél senki. Amugy másik lehetőség egy 3085 MF lenne 94-böl, csak annyi h abban kevesebb paci rugdalozzik, persze az ára is alacsonyabb 1500 juroval.
természetesen használtgéphez kell tartalékolni a javitásokra, amugy meg ami dolgozik az romlik is lehet az nyugati vagy bármi. De azért jó érdeklődni, hogy legalább a nagyobb tipushibás gépeket el tudjuk keülni, mondjuk még mindig nem sokat okosodtam FIAT téren...
Ezt például5,5-re tartják. Nemrég 12 ha-t szántottam és 20-at tárcsáztam vele. Ment gond nélkül. De sose lehet tudni,hogy egy ilyen korú gép mikor ad valami "ajándékot",amihez bizony kell némi tartalék,legyen az bármilyen tipusú nyugati.
Válasz #913. hozzászólásra
Szerintem,30 hekire egy jó használt belarus teljesen elég (2-3 milla közt), marad pénzed is,ha valami megomlik rajta a maradék lóvéból könnyedén meg tudod javitani(tatni). Majd esetleg pár év múlva kicseréled egy jobb nyugatira,amikor már marad tőkéd ismét vésztartaléknak.
vagy van még az IKR-nél egy Landini Ghibli azokat is meglehet venni,megbizható egyszerű gépek,nem az ikr-t reklámozom,csak épp az ő használtgéplistáját néztem,azért munka kultúrában kényelemben egy 40-45 éve tervezett Mtz meg se közelít egy nyugatit,tény hogy a 30 hekihez elég egy Mtz,de mtz max 2 misit ér (számomra még az uj is),a használt nyugati meg rizikó,de ugyanúgy az uj mtz-is
Az én véleményem az hogy 30-100 hektárhoz boven elég egy használt MTZ ami mukodoképes és átdolgozza a nyarat.
Ha javítani kell akkor hamarabb találsz valakit aki ért hozzá és nem kerul a munkabér 12000Ft/óra-ba meg nem is kell hozzá laptop.Az alkatrész sem fog visszavágni milliókkal.
A bátyám vett egy használt MTZ 82 est a kéket kb 900ezret fizetett érte, de a trakit úgy kellett kicsákányozni mert le volt fagyva a szarba/sárba, szóval nem volt használva. Volt rajta 4 taurus gumi amik azt hiszem 90%osak voltak.Azt mondta hogy az ért a legtobbet a trakiból.
A lényeg hogy egy pár ismeros segítségével széttolták és felújították azt ami kellett. Koltott rá cirka 1 millát lefestette a klasszikus piros feketére és azóta a traktornak semmi baja.
Szóval kb 2 misibol lett neki egy gép amit tud hogy kicsi az esélye hogy lerohad alatta mert amit kellett bele rakott.
Nem tudom hogy mit termelsz meg menyi a profitod rajta de a nyugatinál konnyen meg van az esélye hogy HA beszarik akkor a gatyád is rámehet.....na tegyuk hozzá hogy 4-5 millos kategóriában nagyobb az esélye.....
Minden esetre sok sikert hozzá...remélem találsz valami jót.
Ha már ilyen munkagépek vannak azokhoz egy 80 lovas Valtra ki se lenne használva.
Sztem egy 80-82-es MTZ ezekhez elég bőven. Nem kell újat venni felesleges. Egy normális, nem "felújítottat" (amit lefestenek pirosra és azt felújításnak hívják besz*rok ezeken). Akkor tudod, hogy kell rá költeni. Keress egy szerelőt aki ért hozzá és rendbe kell tenni vele, de ne ilyen kókányoló szupermestert mert azzal nagyobb a ráfizetés. Ez az én meglátásom. De ezt nem azért mondom, mert olcsó az alkatrész a ruszkikhoz. Mert nagyon nem. 1x megvenni igen, de a szuper minőség miatt nagyon sokszor meg kell venni ugyanazt.
Ami nagyon jó még az a Zetor ilyen szempontból. De az sincs a közelébe se a nyugatiaknak!
Nagyon nehéz eldönteni. Persze saját magam dolgoznék vele, nincsen rá túl sok munkagépem, egy 11 leveles átalakított függesztett tárcsa, egy kis aprómag vetőgép+2-es váltvaforgató eke, 2,2 m-es kombinátor+fogas. Tervben van vegyszerező, műtrágyaszóró, stb vétele, az előrelátás fényében akarok 90 lóerős trakeszt venni. Félek a használttól, én ha eladnám, azért adnám el, mert megakarok szabadulni tőle, ki tudja mennyi üzemóra van benne, az új, az csak új, ha gáz van akkor garanciába cserélik, ha meg lejár, akkor se ver földhöz az alkatrészár, vagy rosszul gondolkodom? Mégis inkább egy jó használt nyugati? De ha rábaszok?
az én verzióm mindenki döntse el hogy mit tud megvenni és fent tartani ,és még milyen munkagépeket kell esetleg venni ,erre nincs mit adni hogy pl.az mtznél kifekszik a motor ez lehet kezelő hiba vagy anyag hiba is vagy természetes kopás,de a nyugatinál a kezelő hiba kezd ki szorulni mert azért elektronika véd sok egységet de viszont több a hiba lehetőség ,
Ez tényleg nehéz kérdés.. Hallani mindent pro és kontra. Mondjuk az új mtz vagy a használt nyugati nem lesz nálad a 30ha on túl hajtva, feltételezem hogy saját magad dolgozol vele, odafigyelsz rá, karbantartod. Ki lehet fogni jó állaptú nyugatit, de már az üzemórákat is tekergetik, szóval nehéz.. a használtra előbb utóbb gumi kell, az újra nem. de neked kell döntened.
sőt még egy honapot se birt ki ,ilyen is volt,de ez előfordult nyugatival is,30 hekire az ikr-nél van egy használt valtra 80 lovas az bőven elég lenne olyannal kezdtem 120 hekiig birta egymaga
Hát új, 892.-esre gondoltam, ugye 90 lóerős, 30 hektárra. Hallottam olyanról, hogy 1 éves, és már motort kellett benne cserélni. 5 millió+áfa van rá, minden pénzt összeszedve. Ne vegyek használt john deere-t, vagy new hollandot?
Tm 190 es a váltója omlott össze,és mire kész lett 1 jó állapotú mtzt tudtam volna venni a javítás árán ,(de attól függetlenül lehet költeni rá hol 1 potméter,vagy jeladó vagy ép mikor mi megy tönkre )
mtz javára: nálunk dolgozik 4 nyugati, kékek meg zöldek, és van mtz is,sőt szezonra tervezünk egy használtat venni, mert sok a szállítás. a nyugatik jók,tény. DE ha valami gond van nagyon zsebbenyúlós,mtz hozzá képest filléres javítás,j a és nem kell hozzá laptop meg 12000HUF/ÓRA javításí díj.
A szar mtzm-be 892.2 8éves 6100 ü.óra van most benne összesen kb 800e ft-ot költöttem rá ebben 4db új gumi is benne van.Sokat kell javítani az tény,de ilyen kategóriás nyugatira min 3-4milka rá ment volna ez idő alatt de lehet hogy keveset is mondtam.Ja és működik a klímája is.
az mtzt nem kell annyira le nézni ,nekem aratáskor a szép nyuszim rommá volt szedve és az mtzket kelet az udvar hátuljáról össze szedni hogy legyen elegendő szem szállító jármű
7044 hozzászólás
Válasz #943. hozzászólásra
hát szerintem t4k meg raba val már nem is igen éri meg neki kezdeni a kert szántásnak már lassan mindenhol van egy rakat japan traktor meg már lassan az öregek akinek volt a kiskert mind abbahagyják !!!! sajnos
én ha kiskertek akarnék elkezdeni szántani biztos olyan agro kid et vennék mint amilyen itt a forumon is van egy !!! mert akkor komolyak a szándékok ha veszel t4k t meg rabat nem veszel olyan jo állapotut hogy bird is vele csinálni rendesen szerlegetni stb nem mai gépek hiába jok illetve nem nagy a teljesitménye mivel csak munka mellett szeretnéd csinálni nem sok időd lenne rá gondolom az ujabbak ugyan annyi fogyasztás mellett dupla vagy még több földet meg művelnek mint a régi gépek és a kiskert tulajok is jobban szeretik látni hogy az ekét nem 15 centin huzod hanem 25-30 és megcsinálsz 30perc alatt egy kiskertet és nem egy fél nap! és tudsz jól gépet venni akkor nem fogod rosszabb áron eladni mint amikor megvetted közbe meg keresi vissza az árát.... de te tudod lehetőségeidet!!! de annak nincs értelme hogy vegyél egy traktort meg ekét és akkor szezonba meg otthon szereled illetve kínlódsz vele ugyanis ebbe az évben pl a ksikerteket mi is most kezdtük el felszántani ahol nagyon kemény letta föld!!! nekünk 36 lovas ford traktor van 2 fejes ekét bárhol elhuzza de ebbe az éve meg kellett várni hogy belekapjon az eke persze ahol locsolták a kertet ott jo volt de pl egy t4k t én ezzel a trakival 3 szor megkerülök ezért minden kertet mi csinálunk a környéken volt itt több t4k is de azok nem mennek 30 al közuton nem tesznek rá rendszámot meg max15 cm en szántanak!!! ezért kiszorultak az ilyen gépek!
Válasz #942. hozzászólásra
Hát igen a keret eléggé csekély. Meg ugye az ember biztosra akar menni, mert vagy bejön a vállalkozás vagy nem. Aztán meg ha nem jön be ott marad a nyakamon valami hi-tech masina és eladni is tuti ráfizetés lenne. Ha már a keleti típusoknál tartunk akkor rába 15 vagy tz-4k?
Válasz #940. hozzászólásra
Attól függ mekkora kereted van.
A kis japó, kínai gépek profibb cuccok, öröm velük a munka. Viszont drágább a gép, az alkatrész is és ha ritka szériába nyúlsz bele akkor lehet gond az utánpótlással. Szerintem mindenképpen összkerekeset keress ha ezek mellett döntesz.
Tz4k, rába15 akár jó is lehet. Olcsó a japókhoz képest. Öregek már, mindig akad 1-2 dolog amit meg kell szerelni. Kerülni kell az összetákolt barbár módon javított példányokat. Viszonylag olcsó az alkatrész és szinte minden bokorban találni hozzá. Ha egyszer rendesen összerakja az ember akkor igénytelen és sokáig eldolgozik. Fogyasztása is teljesen viselhető.
Nekem tz4k van jó néhány éve. 2 éve télen darabokra szedtem, csontig felújítottam, meg kapott egy szervót ami nagyon hasznos dolog szűk helyeken. Azóta csak olajat kellett cseréltem. Megbízható kis jószág, két év alatt visszahozza az árát.
Összességében ez hasonló téma mint az mtz vs nyugati traktor. Kinek mi felel meg az elvárásoknak, és a pénztárcájának.
Válasz #940. hozzászólásra
,nem rosszak
Válasz #939. hozzászólásra
Köszi, megnézem.
Ezek a TZ-4k, meg Rába 15 már nem nyerők?
Válasz #938. hozzászólásra
nézz rá a japán traktor topikra
Üdv Mindenkinek!
Még új vagyok itt és csak a szárnyaimat próbálgatom egyenlőre, de látom eléggé szakértő csapat vagytok és talán segíthettek egy két hozzászólással. A kérdésem megegyezik a topik címével. A következő elvárásoknak kellene megfelelni. Szeretnék egy kis másodállásban végzett munkához gépet és eszközöket venni, de milyet érdemes azt nem tudom. Első körben kiskertek telkek bérszántására, talajművelésére (szűk keskeny földeken) gondoltam. A lényeg,hogy megfizethető, olcsó de jó gépet szeretnék jó ár érték arányban találni. Használtat vegyek vagy újat? Egyébként Mg-i gépszerelő szakmám van és már lassan 25 éve gyakorlom, mondjuk ebből kb. 5 évet töltöttem a mezőgazdaságban még a rendszerváltás környékén. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem ijedek meg a régebbi javítást igénylő típusoktól sem.
Előre is köszi!
MagyiPeti
Egy cikk a lengyel traktorvásárlásokról.
A cikk végén nem értem, hogy a gépkereskedőknek, hogyan lehet a dupláját rátenni az ottani árra? Szerintem ezek a lengyel traktorok nálunk is legalább 1,5x-i árban vannak forgalmazva.
Köszönet mindenkinek a tanácsokért majd holnap meglátom h lesz-e valami vasár vagy sem, mindenesetre pár gépet megnézünk, legalább ne csak képenn lássuk, mégha nem is döntünk h meik legzen
Szerintem vegyél egy 85-90ló körüli nyuszit. Itt a fórumon több emberkének is van, mindegyik dicséri ful mechanikus az egész (szvsz részben egyezik a 90-110-es fiattal, az meg tényleg tartós gép), javítani sem bonyolult (asszem a c csoportot szokta a váltó kidobálni egy idő után mindegyik). Pár milláért már elérhető.
Mondjuk akármit is veszel mindig legyen egy kis pénz a javításokra.
Válasz #927. hozzászólásra
Ha az mf trakis topicban ferga pistinek címezve fölteszed a kérdést,mindent megtudsz arról a fergáról!
Válasz #926. hozzászólásra
Szerintem néz szét amire neked kell elég lenne egy jó állapotú 60-70 lóerős Zetor, kb. ennyi pénzért már tudsz jót venni. Kényelmes, tágas, a te munkagépeidet könnyen elviszi és a mai világban nem elhanyagolható dolog hogy roppant keveset fogyaszt. Kényelemre meg azt értem hogy egy nyugatiba üljetek bele 2-en!
Szerintem Tóth Gyula a Landini poverfarm-ra gondolt.Szerelhetőség szempontjából semmihez nem férsz hozzá(adagoló levétel 2 embernek 2 óra) és sokminden szétdül rajta.Az axiálosok is ipari hulladéknak nevezik...
Jó idegölő téma ez a tr.választás mi ....?
Válasz #929. hozzászólásra
kikérem magamnak a landini nevében hogy ipari selejt! nálam 2 mechanikus dolgozik 90le, 165le, azt sem tudom hogy vannak. a 30 as jd vel több a gondom mint ezekkel!
én csak ajánlani tudom a mechanikus változatokat, árban is elérhetőek!!
Egy volt KITE szerelővel beszéltem azt mondta,hogy a landinit és a new hollandot ne mert az olyan mint black&deker az elektromos gépeknél ipari selejt.Vagy JD, vagy Valmet.A JD sokat esznek ezért marad a Valmet.
Válasz #913. hozzászólásra
Még esetleg ha más Claastra is ilyenre nézett rá, ha jól emlékszek van egy 98 lovas Deutz az axialnál, azt még megkérdezheted, nem tudom mik velük a tapasztalatok, de akinek van itt Lambo az azt szereti, a deutz meg tesója, bár ez nem tudom milyen lehet. Ha egy kisebb eresztéssel többet szánnál rá akkor mondanám, hogy vegyél valami jobb használt nyugatit, mert azért nem mindegy. Ha esetleg akad a környékeden leinformálható akkor az jó választás lehet.
Csak itt megint az a helyzet, hogy vannak munkagépeid, amiket lehet hogy kicsinek találnál 90-100 lóerőhöz. Gépparkot frissíteni pedig megint pénz. Mondjuk egy 952-es MTZ-nek utána néznék, azok egész jó árban szoktak lenni és jó szerkezetek, de ha kis kényelmet is akarsz, akkor nyugati felé kacsintgatnék. Igaz hogy annak is mindent meg kell adni és ha megnyekken valami akkor zsebbe nyúlós, de szerintem egy MTZ-re is könnyen rákölt egy ember ugyan annyit mint egy nyugatira, csak nem mindegy, hogy milyen részletekben.
Bár MTZ-n sok mindent, sőt igazából mindent meg tudsz magad is csinálni.
Válasz #925. hozzászólásra
Tenyleg nem az van az F130 ban, mint a TM 190 ben (rakerestem), de nem is az sajnos mint a 180-90 es fiatban, ebben valami 64+32 es valto van amiben van mar elektronika is belekeverve. Amugy az MF tetszik jobban, csak azt nem lehet tudni h Dyna valtos vagy mas, na de majd holnap-holnaputan remelhetoleg megtudom azt is, addig meg gyujtom az infot
Gondolkodtam már én is használt 80-as, vagy 82-es mtz-ben, de nem akarok örökké szerelőre költeni sem, bár egy régebbi, 10-15 éves mtz lehet jobb, mint a mostani új. Pénzem is több maradna munkagépekre, csak találok egy normális használtat, azt majd, ha lesz 300 hektárom, vegyek egy Fendt-et, vagy john deere-t.
Válasz #924. hozzászólásra
maradj a fergánál inkább,de a vinnerben szerintem nem a tm 190-es váltója van,inkább hasonló mint a 180-90-ben ,de az se lenne gond mert a 190-es váltója kisebb lóerős traktorokban viszonylg jól szuperál
Válasz #923. hozzászólásra
Na nem baj, hátha kerül ide valaki aki tud ilyet-olyat fiatokrol,at láttam h vannak fiatos topicok végig is olvastam mind, de pont a Winner F szériáról nem beszél senki. Amugy másik lehetőség egy 3085 MF lenne 94-böl, csak annyi h abban kevesebb paci rugdalozzik, persze az ára is alacsonyabb 1500 juroval.
Válasz #922. hozzászólásra
Fiat-ban nem tudok neked segíteni,nemigazán van-volt olyan a környezetemben.
Válasz #920. hozzászólásra
természetesen használtgéphez kell tartalékolni a javitásokra, amugy meg ami dolgozik az romlik is lehet az nyugati vagy bármi. De azért jó érdeklődni, hogy legalább a nagyobb tipushibás gépeket el tudjuk keülni, mondjuk még mindig nem sokat okosodtam FIAT téren...
Válasz #920. hozzászólásra
No ez a link nem jött össze!
Az életképes topic 10412 hozzászólásban vannak képek.
Válasz #919. hozzászólásra
Ezt például5,5-re tartják. Nemrég 12 ha-t szántottam és 20-at tárcsáztam vele. Ment gond nélkül. De sose lehet tudni,hogy egy ilyen korú gép mikor ad valami "ajándékot",amihez bizony kell némi tartalék,legyen az bármilyen tipusú nyugati.
Válasz #913. hozzászólásra
Szerintem,30 hekire egy jó használt belarus teljesen elég (2-3 milla közt), marad pénzed is,ha valami megomlik rajta a maradék lóvéból könnyedén meg tudod javitani(tatni). Majd esetleg pár év múlva kicseréled egy jobb nyugatira,amikor már marad tőkéd ismét vésztartaléknak.
Valakinek F szeria fiatokrol van tapasztalata, velemenye minden erdekelne. egy 1996-os F130 lenne a kiszemelt, ha valami el nem tantorit tole
Válasz #907. hozzászólásra
A TM 190 es szeria valtoja az veletlenul nem valami F szerias fiat maradvany?
Válasz #913. hozzászólásra
vagy van még az IKR-nél egy Landini Ghibli azokat is meglehet venni,megbizható egyszerű gépek,nem az ikr-t reklámozom,csak épp az ő használtgéplistáját néztem,azért munka kultúrában kényelemben egy 40-45 éve tervezett Mtz meg se közelít egy nyugatit,tény hogy a 30 hekihez elég egy Mtz,de mtz max 2 misit ér (számomra még az uj is),a használt nyugati meg rizikó,de ugyanúgy az uj mtz-is
Válasz #890. hozzászólásra
Udvozlet mindenkinek!
Az én véleményem az hogy 30-100 hektárhoz boven elég egy használt MTZ ami mukodoképes és átdolgozza a nyarat.
Ha javítani kell akkor hamarabb találsz valakit aki ért hozzá és nem kerul a munkabér 12000Ft/óra-ba meg nem is kell hozzá laptop.Az alkatrész sem fog visszavágni milliókkal.
A bátyám vett egy használt MTZ 82 est a kéket kb 900ezret fizetett érte, de a trakit úgy kellett kicsákányozni mert le volt fagyva a szarba/sárba, szóval nem volt használva. Volt rajta 4 taurus gumi amik azt hiszem 90%osak voltak.Azt mondta hogy az ért a legtobbet a trakiból.
A lényeg hogy egy pár ismeros segítségével széttolták és felújították azt ami kellett. Koltott rá cirka 1 millát lefestette a klasszikus piros feketére és azóta a traktornak semmi baja.
Szóval kb 2 misibol lett neki egy gép amit tud hogy kicsi az esélye hogy lerohad alatta mert amit kellett bele rakott.
Nem tudom hogy mit termelsz meg menyi a profitod rajta de a nyugatinál konnyen meg van az esélye hogy HA beszarik akkor a gatyád is rámehet.....na tegyuk hozzá hogy 4-5 millos kategóriában nagyobb az esélye.....
Minden esetre sok sikert hozzá...remélem találsz valami jót.
Válasz #913. hozzászólásra
Ha már ilyen munkagépek vannak azokhoz egy 80 lovas Valtra ki se lenne használva.
Sztem egy 80-82-es MTZ ezekhez elég bőven. Nem kell újat venni felesleges. Egy normális, nem "felújítottat" (amit lefestenek pirosra és azt felújításnak hívják besz*rok ezeken). Akkor tudod, hogy kell rá költeni. Keress egy szerelőt aki ért hozzá és rendbe kell tenni vele, de ne ilyen kókányoló szupermestert mert azzal nagyobb a ráfizetés. Ez az én meglátásom. De ezt nem azért mondom, mert olcsó az alkatrész a ruszkikhoz. Mert nagyon nem. 1x megvenni igen, de a szuper minőség miatt nagyon sokszor meg kell venni ugyanazt.
Ami nagyon jó még az a Zetor ilyen szempontból. De az sincs a közelébe se a nyugatiaknak!
Válasz #911. hozzászólásra
Nagyon nehéz eldönteni. Persze saját magam dolgoznék vele, nincsen rá túl sok munkagépem, egy 11 leveles átalakított függesztett tárcsa, egy kis aprómag vetőgép+2-es váltvaforgató eke, 2,2 m-es kombinátor+fogas. Tervben van vegyszerező, műtrágyaszóró, stb vétele, az előrelátás fényében akarok 90 lóerős trakeszt venni. Félek a használttól, én ha eladnám, azért adnám el, mert megakarok szabadulni tőle, ki tudja mennyi üzemóra van benne, az új, az csak új, ha gáz van akkor garanciába cserélik, ha meg lejár, akkor se ver földhöz az alkatrészár, vagy rosszul gondolkodom? Mégis inkább egy jó használt nyugati? De ha rábaszok?
az én verzióm mindenki döntse el hogy mit tud megvenni és fent tartani ,és még milyen munkagépeket kell esetleg venni ,erre nincs mit adni hogy pl.az mtznél kifekszik a motor ez lehet kezelő hiba vagy anyag hiba is vagy természetes kopás,de a nyugatinál a kezelő hiba kezd ki szorulni mert azért elektronika véd sok egységet de viszont több a hiba lehetőség ,
Válasz #909. hozzászólásra
Ez tényleg nehéz kérdés.. Hallani mindent pro és kontra. Mondjuk az új mtz vagy a használt nyugati nem lesz nálad a 30ha on túl hajtva, feltételezem hogy saját magad dolgozol vele, odafigyelsz rá, karbantartod. Ki lehet fogni jó állaptú nyugatit, de már az üzemórákat is tekergetik, szóval nehéz.. a használtra előbb utóbb gumi kell, az újra nem. de neked kell döntened.
Válasz #909. hozzászólásra
sőt még egy honapot se birt ki ,ilyen is volt,de ez előfordult nyugatival is,30 hekire az ikr-nél van egy használt valtra 80 lovas az bőven elég lenne olyannal kezdtem 120 hekiig birta egymaga
Hát új, 892.-esre gondoltam, ugye 90 lóerős, 30 hektárra. Hallottam olyanról, hogy 1 éves, és már motort kellett benne cserélni. 5 millió+áfa van rá, minden pénzt összeszedve. Ne vegyek használt john deere-t, vagy new hollandot?
Válasz #907. hozzászólásra
na de leirták évek óta hogy ez a tipus amit nem szabad megvenni
Tm 190 es a váltója omlott össze,és mire kész lett 1 jó állapotú mtzt tudtam volna venni a javítás árán ,(de attól függetlenül lehet költeni rá hol 1 potméter,vagy jeladó vagy ép mikor mi megy tönkre )
Válasz #904. hozzászólásra
én véleményem: tényleg elgondolkodtató az mtz, de az újakról nem sok jót hallani, az egyenes hidas .2 es típusok viszont jók!!
mtz javára: nálunk dolgozik 4 nyugati, kékek meg zöldek, és van mtz is,sőt szezonra tervezünk egy használtat venni, mert sok a szállítás. a nyugatik jók,tény. DE ha valami gond van nagyon zsebbenyúlós,mtz hozzá képest filléres javítás,j a és nem kell hozzá laptop meg 12000HUF/ÓRA javításí díj.
Ezért részemről gyors le is zárom én csak azt mondtam hogy ha 4-5 milka van rá el kell gondolkodni.
Jó éjt.
Válasz #901. hozzászólásra
és ők még nem cserélték le mtz re?
A kedvenc témám
Van a közeli családi-baráti körbe 8-10db mindenféle színben.
Válasz #897. hozzászólásra
van nyugati géped is ?? vagy honnan veszed ezt a számot???
Nem sztárolni akarom az mtz-t de ennyi pénzért nagyon el kell rajta gondolkodni.
Válasz #896. hozzászólásra
mi volt a nyuszinak a baja milyen tipus?
A szar mtzm-be 892.2 8éves 6100 ü.óra van most benne összesen kb 800e ft-ot költöttem rá ebben 4db új gumi is benne van.Sokat kell javítani az tény,de ilyen kategóriás nyugatira min 3-4milka rá ment volna ez idő alatt de lehet hogy keveset is mondtam.Ja és működik a klímája is.
az mtzt nem kell annyira le nézni ,nekem aratáskor a szép nyuszim rommá volt szedve és az mtzket kelet az udvar hátuljáról össze szedni hogy legyen elegendő szem szállító jármű
Válasz #892. hozzászólásra
ez függ a területnagyságtolis amitmüvelszvele de én azért nem irnámleegész az mtz-t godoldát .