Hirdetés
- Fiat 180-90-es traktorok új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Grubber új
- Milyen gépek a JUMZ traktorok? új
- Talajművelés gépei - tárcsa választás: Horsch, Amazone vagy Väderstad? új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Búza termény felvásárlási árak új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- S.O.S. új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
1134 hozzászólás
Válasz laci92627 #583. hozzászólásáraA pro kerék csak a mag árok aljába nyomja be magot nem tömörítrá földet a magra ( max egy picit).
Napraforgó vetésnél is használjátok a pro kereket mivel az annyira nem szereti a rátömörítést,bevallom én még nem használtam mióta megvan a gép,de idén valószínűleg fogom,csak a napraforgónál nem akarok mellélőni!
Válasz jamo #581. hozzászólásáraÉn sem vettem fel sosem, de volt hogy a talaj nedvessége végett egyik tömörítő kereket le kellett venni.
Monosemen eddig én mindig használtam, (kb 5 szezon) sose volt vele baj.
Válasz 72 #579. hozzászólásáraÉrtem.
Válasz Büresz #577. hozzászólásáraAkkor húzhatja össze a magokat ha a kerék és a tartó konzola közé beszorul pl egy kukorica vagy napraforgó szár és megáll vagy darabosan forog a kerék. Túl vizes földbe meg nem is szabad használni mert a mag is ráragadhat a kerékre.
Válasz atisgyulai #576. hozzászólásáraNekem is fent van évek óta az Optimán első évben használtuk azóta se,de most én is használni akarom,egy pár darab rugó elveszett róla az évek alatt meg egy gumi
ezeket megrendeltem.
Úgy gondolom ha ilyen száraz marad a tavasz nagy előnyhöz jutatja a magokat a kelés folyamán!
Válasz atisgyulai #576. hozzászólásáraEgy kuhn szervizes azt mondta hogy megál a kerék és összetolja a magokat, sose veszed észre. Aztán kitudja.
Ha már szóba került a pro kerék!
Ki, mikor, hogyan használja?
Eddig soha nem került fel, mert mindig elég nyersbe vetettem. Tartottam a nedves talaj túlzott letömörítésétől. De az egyre szárazabb tavaszok miatt most gondolkodom a használatán.
Jöhetnek az érvek, pro és kontra!
Válasz kockaspaplan #574. hozzászólásáraHa jol gondolom ezzel tudod kiemelve kitámasztani a pro kerekiet mikor nem akarod, hogy dolgozzon. (ragadósba)
Ennek az alkatrésznek mi lenne a szerepe? A PRO kérekhez képest hogy kellene állnia, melyik oldalán?
Válasz pamko #570. hozzászólásáraMindenképp középre jelezz.
A "célzót" érdemes tőled a lehető legtávolabb tenni. Legjobb a traki orra, vagy még kintebb.
Minél messzebb van, annál kisebb a jelentősége, hogy nem középen van az ülés.
Nekem a traki orrától elölre-fölfelé van egy kb. 15cm magas pálcán, egy "kinder-tojás sárgája".
Azt vezetem a nyomjelző árokban. Egy jó 10-12 méterre nézek így a traki előttre.
Ha jó a hidraulikád, akkor nem gond a mütrágya súlya sem, csak egy kis plussz nehezék elkél az orrán.
Segédemelővel nagyon lelassul az élet.
Válasz pamko #570. hozzászólásáraTraktorközépre. Ha nem vagy biztos a dolgodban, a szélvédő közepére húzhetsz egy vékony, függőleges vonalat. A régebbi műszerfalak tetején volt egy csavar, ahhoz is lehet tartani.
Sőt, a traktor orrára is tehetsz középen még egy jelet, vagy egy csövet, söprűnyelet, akármit dughatsz a vonószembe.
De kis idő után nem kell egyik sem, mert belejössz.
Válasz pamko #570. hozzászólásáraAhhoz is be lehet állítani,el kezdessz vetni és utána korrigálsz!
Válasz Bárány #569. hozzászólásáraitt van tartály,de néhány q-val azért megprobálom.
a nyomjelzőt kerékre vagy traktorközépre állitottátok?utóbbira terveztem,de ugyebár az mtz ülés nem középen van,nem udom hogy fog menni
Válasz pamko #568. hozzászólására82-es dolgozott vele pár évig, normálisan bírta. Műtrágya tartály persze nem volt rajta.
Válasz atisgyulai #565. hozzászólásáraköszi megnéztem,az idén maradok a vetőház csapkivételnél.
szerintetek Mtz-nek kell a segédemelő,vagy fogja tudni anélkül?
Válasz Bárány #566. hozzászólásáraMost vettem egy kuhn maximát, ott megoldották frankón.
Válasz atisgyulai #565. hozzászólásáraAz már csak költői kérdés, hogy miért nem ezzel adják alapból.
Válasz pamko #563. hozzászólásáraMost néztem az akciós axi újságot.
Van benne sorelzáró. Ha jól néztem, a meghajtó tengelyen a körmös kapcsolóknál, kitámasztva oldja a hajtást.
Válasz pamko #563. hozzászólásáraJó a biztosító szeges megoldás! Egyformára beállítod a tengelyeket pl. mind vízszintesen álljon, a biztosító csap is egy irányba, és így egy állásnál ki és vissza is tudod tenni őket. Egy lánckereket beállítasz visszahelyezéskor amire rálátsz, és a többi is furaton fog lenni.
Válaswz .Feco. #561 hozzászólásáraOk.koszonom,akkor marad ez a megoldas
Válasz pamko #560. hozzászólásáraVákum elzárása célnak megfelel, nem fog vetni!
Gyorsabb mint a biztosítóval visszatalálni a helyére, meg tisztább marad a kezed.
De a tárcsák ugyanúgy forognak, feleslegesen mozgatják a szemeket, és visszakapcsoláskor nincsenek a tárcsához tapadva, késik azon a soron a vetés.
Szerintem kár vele görcsölni.
De te tudod.
Válasz pamko #560. hozzászólásáraA biztosító szeg kivetelenel egyszerűbb és gyorsabb módszer nincs, amennyiben kézi elzaras a cél. Ha automatizalni szeretnéd akkor meg elektromos kuplung...
Ettol minden megoldás csak bonyolultabb...
Válasz Garfield #559. hozzászólásáraszia.
a vakuum csövön van a csap? le tudnád fotózni?
és ahogy a tartályból folyik a mag az alu öntvény házba ,oda nem kellene vmi elzárócsap,túltelni ,megtelni,bedugulni nem tud?
Válasz pamko #557. hozzászólásáraSzia nekünk minden csőre van csap szerelve azt szoktam zárogatni.
Válasz pamko #557. hozzászólásáraNem tudom pontosan, csak gondolom, hogy az E drive hajtásoknál úgy működik mint a permetezők szakaszvezérlése. Kézzel vagy gps vezérelve automatikusan kapcsolhatók.
Válasz atisgyulai #556. hozzászólásáraDe ez a fogaskerekcsap kivetel van mindegyiknel, vagy letezik mas sorelzarasi megoldas is?
Válasz pamko #555. hozzászólásáraMidegyik NG-nél van.
Gondolom ennél is még a vetőtárcsa tengelyén lévő fogaskerékből lehet kivenni a biztosítót. Így ott szabadon elforog a fogaskerék.
Csak azt nézd meg, hogy ne szoruljon a tengelyen.
NG3+ -nál,van lehetőség sorelzárásra?
Válasz pamko #550. hozzászólásáraIgen úgy emlékszem mert én már van vagy 10 éve hogy kivettem.A maglesodrót leveszed belűről és ott fújj neki kis féktisztítót. talán segít.
Válasz pamko #546. hozzászólásáraKöszönöm az infót. Ha megkérelk áttolod a képeket róla? jamo007kukacfreemailponthu
Válasz pamko #544. hozzászólásáraHelló.
Olyan kis zártszelvény van a szélső "mozgó" tagon is,és ha ki van tolva munkahelyzetben akkor egy menetes szárral lehet rögzíteni.
Válasz VMisi #549. hozzászólásáraA 120x120 belso keresztmetszetu főváz van 30 cm hosszan ,10mm lapos vassal minket iranyba megszukitve,es ebben csuszik a 110x110-es kitolt váz
Válasz Jakab Gábor #548. hozzászólásáraKoszonom a valaszokat.
Ok probalom kocogtatni,de ha nem mozdul akkor valahogy a veto tarcsak oldala fele kellene atütni ,vigyazva az alu ontvényhazra?
Válasz pamko #544. hozzászólásáraEzeknél csak az egyik zártszelvénybe csúszik simán a másik zártszelvény? A sfoggián van oldalanként 2x4 csúszka, ami állítható és szükség esetén cserélhető is. Műanyag volt régebben most meg réz.
Válasz pamko #544. hozzászólásáraSzezonba ne zsírozd és ne is olajozd, mert a porral együtt már megszorul, csak szárazon használd. Télen ha becsukva szeretnéd eltenni akkor zsír vékonyan, akkor nyílik tavasszal és utána tisztítsd meg mire földre mész.A kis tengelyt kopogtasd meg finoman és úgy próbáld, ha nem akkor szétszedéssel fog csak megoldódni. A furatos zártszelvény darabnak nincs sok szerepe de a miénken lefele volt.
Válasz pamko #544. hozzászólásáraZsírozni szokták, de az teleszedi magát porral, úgyhogy esetleg lánckenőt is megpróbálhatsz. Arra figyelj, hogy télen szétnyitva tárold, ha nem tető alatt tartod, de legalábbis letisztítva, frissen kenve, letakarva tedd el, mert össze tud szorulni, aztán lehet traktorral rángatni, meg melegítgetni, meg erősen káromkodni, stb-stb.
Válasz jamo #545. hozzászólásáraigen ,van néha elmegyek ránézek,fotózok,csak erről az alsó részről most nem fényképeztem.
a 2 műa. tartályost szerelték át itt is a környéken
Válasz pamko #544. hozzászólásáraSzia!
Van teleszkópos a környéken és azt másolod le, vagy mi alapján csinálod? Nagy meló? A két műanyag műtrágyatartályost is átlehet?
sziasztok.
6soros ,fixvázas monosemet építenénk át teleszkópos vázra,kérdésem hogy annak a kis 4X4-es ,átfúrt zártszelvény darabkának ,ami lefele néz annak mi a szerepe?mert a fixváznál nem látom.
a fővázba a kitolható már kézzel próbálva nehezen mocorog,mivel kenjük be ,simán zsírral?
és még ez a kis tengely,amin egyik oldalról a maglesodro,másikról a vákuumtakaró lemezke van,ez a kis tengely be van rohadva ,hogy lehetne ezt kimozditani ,már fujkálom wd40-el ,de még nem mozdul.
Sziasztok. Egy 12 soros monosem vetőgéphez mit szólna egy 125 lovas traktor szerintetek.? Vajon megmozdítja szántóföldön, vagy megáll előtte. Üdv.
Sziasztok! Idősebb PN géphez keresnék két átfolyós kukorica tárcsát 12-est! Tud valaki segíteni? /hazai alkatrészesek kilőve!/
Válasz atisgyulai #540. hozzászólásáraIgen.
Válasz csiracsoka #536. hozzászólásáraÚgy látom már megkaptad.
Válasz laci92627 #538. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz csiracsoka #537. hozzászólásáraÁtküldtem!
Válasz Gergő, #411. hozzászólásáraSzia.
Tudnál küldeni kezelési útmutatót seed master plus-hoz.
csiracsoka@gmail.com
Köszönöm.
Válasz atisgyulai #479. hozzászólásáraSzia. Engem is érdekelne a digitroll seed master plus kezelési útmutatója.
Erre a címre el tudod küldeni?
Csiracsoka@gmail.com
Köszönöm.
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #527. hozzászólásáraSzenzor hiba sem lehet, mert amikor jelez, hogy nem megy a mag, akkor megnéztem nem egyszer és egy darab mag sincsen a tárcsán az 5 ösön meg a többin ott sorakoznak. Folyadék nem megy max micro g. de az ritkán csak műganyé inkább. Szenzorok ecsettel lepucolvan kifújatva minden szennyeződéstől. Annyi van, hogy elfogy a mag, ha jobbra megdől oldalban a gép. Lassan újra próbálkozom. Új tárcsákkal teflon koptatók cserélve lesznek