Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR411.69 FtUSD399.52 FtCHF438.21 FtGBP488.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz kajszi_71823 #3519. hozzászólásáraMás nézőpontok, de azért ugyanúgy a 30+ millás se lesz hibátlan, mint ez a 16 millás, gariba szervízköltség nem oszt/szoroz, az, meg utána mennyit kell beleölni adott üzemóra alatt pénzben, az megint egy dolog. Egy ár/érték arány mérvadó, egy üzemmérethez.
Pl. nekünk is van itt teherautó, 2 éves meg 11 is. Egy márka, mégis a két évesnek több nyűge van, mint a másiknak 11 alatt volt.
Ma már nem tartósságra gyártanak.
Én meg azt mondom, pusztuljon, amíg garis, utána meg menjen, ahogy kell.
Lenne 70-100ha-m, én se vennék drágábbat. A kettő közötti különbségből meg elmegyek a tengerpartra lábat lógatni.
Válasz Gandhy #3518. hozzászólásáraHá' bmeg, megcsinálom én ezt a fülkét itt a garázsba olyanra, amilyenre akarod, rárakom a traktorra ami a kertben áll, aztán szőr-szőr már cserélhetjük is!
Megpróbálok egyben válaszolni fiuk, mindenkinek, bár kezdeném az elejét!
Eleve mindenki úgy indul neki, mint anno horvathagronak, bár ő tényleg annak szánta, hogy provokatív volt amit írtam! Pedig semmi ilyenrol nincs szó, csupán megemlítettem, hogy pár óra munka után, állandóan valami nyugje van, és az ember nem azt várja egy ÚJ traktortól, hogy a szervizt várja, foleg egy vezérgépnél ennyi pénzért. Ha figyelmesen olvassa mindenki, az van hangsúlyozva, hogy új, és nem az, hogy mtz, de mivel a traktor mtz, logikus, hogy ide írom, nem JD topikba. De mivel a fanatizmust nem lehet észérverkkel magyarázni, ezért elis fogadom, hogy pár gazdánál isten ments szidni a márkát ill. a típust.
JD? Helyi tsz utód most visz vissza egy 6175R-t cakk pakk, aratásban egyhét szunet, osszel vetésben egyhét szunet, most meg már nemis indul. A szervizsek egy sima klímajavítással nembírnak, ezért sem kell új gép, hogy semmit tevésért ezreket vigyenek el. OLyat választottam énis, amit saját magam megtudok javítani, és ha nemsajnálom a pénzt belole, még akár tartós is lehet.
Hogy budi-e? Naná, tekintettel arra, hogy milyen szinu. Vett egy Rábát 10ezeré, és mostmár a nagy Johny is oldalt parkolt.
És pont ezaz, amit MRPoke is írt, egy uj traki nelegyen már foglalkozós baszki, ha MTZ, ha Johny, ha Zetor. Tobbek kozott ezért sem veszem meg az új Crystalt, mivel aranyáron adják, bár a motort cserélték Deutz-ra, de még nemkiforrott technika, és ha esetleg difis lenne 3000ezer óránál, akkor azis BUDI. POnt ezért maradok a Supernál, mert olyan hátsó híd és lehajtás van alatta, amit az életben nem nyúz szét a motor.
Jah visszatérve a gruberhez, nemértettem pontosan mire céloztál vele, nekem egy négysoros 13kapás grubberom van 2.60as munkaszélességgel, ami pont ideális a gép számára, mivel 2,40 széles maga a traktor. Ha esetleg az emelésre céloztál, nyugodt lehetsz, biztos, hogy felemelném gond nélkul, kombim fuggesztett 6méteres cca. 2tonna.
Száz szónak is egy a vége, mindenkinek kitartást ezévre, és találja meg mindenki a saját maga számára legmegfelelobb gépet.
Az emeléssel nincs gond, sőt, duplán emel, hátul a grúbert, elől meg a traktort. Ez a kar felmegy dolog, ez valami állítás lesz. Más: 12. 5 millióért nem hajt az eleje, 4O milliósé hajt, ennyit adjak egy elsőhajtásért(szarkazmus)? Nem vettem vezérlő szelepet, hoztak egyet, de ha az a baj, hoznak még egyet. Apróságok ezek. Minden munkát maradéktalanul elvégzett így is, ezért eddig túl lazán kezeltem, de míg a gari tart, most belehúzok ígérem és nem lesz több panasz. Él az első száz órás szabály az MTZ-nél, ezt 3 új traktor után bizonyíthatom. Mind a 3-at szegecselni kellett garancia alatt és mind a három meg is van, a többi azóta hibátlan. Ez most megkapja az utolsó korrigálást és beáll majd a sorba. . A cserében is csak azért gondolkodom, mert jobban tetszik a nagyobb fülkéje.
Válasz MTZ1221.3 #3516. hozzászólásáraAz sosem volt. 12045 volt és az is az, de egy 40 éves trakitól mitt vájon az ember......
Valamint minden 15 év feletti 7-8e óra+ os traki foglalkozós.
De az MTZ már új korában foglalkozós. Én csak azt mondom...
Válasz mtz1221 #3511. hozzászólásáraKár vitatkozni különben. Ha neki nem jó az MTZ, akkor nem vesz. A többi felesleges billentyűzet koptatás.
Egyébként érdekes aki komolyabban használja senkinek nincs már Zetor 16245 sem. Nekem semmi bajom a Zetorral, nézegettem azt is, de nem bánom, hogy nem az lett. De attól független találnék egy nagykerekes ZTS16245 Super-nek helyet az udvaron
Van némi nyűge ez tény, de mondjuk nem is kerül 30+ millába, a szervízelése se lesz annyi, mint annak a jd-nek, aminek a ventillátorlapátja 5000 óránál 3+ millás bulit csinált
Adott üzemméretre elég, gariba meg elszögelik ezeket az apróságokat, aztán megy.
Aztán lehet f@szt méregetni itt, ez még mindig egy mtz-s topik.
Ezek az összehasonlítások meg annyit érnek, amit reggel a wc-be lehúzok
Válasz kajszi_71823 #3510. hozzászólásáraSzerintem meg garancia alatt kell megmutatnia a bakikat, és utána mennyen 15000 órát gond nélkül. Szét nézhetnél zöld meg kék oldalakon is, mennyi szerelési garanciális probléma van velük újkorában, mint hogy itt bactatod az embereket 2 apró hibáért. Ami igazából 1, mert felkapott vele egy olyan grubert rossz lakat állással, amitől a tiédnek fel akadt volna a vezérszelepje, ha csak a közelébe megy. Meg amúgy is kimegy innen a zetoros topikba köpködni, az új szarokat, hogy miért törik a hátsó difiket 3000 munkaóránál ???
Válasz mtz1221 #3507. hozzászólásáraJah, meg adagoló allítás, meg még a jó ég tudja, hogy mi, EGY ÚJ GÉPEN. Érzed az iróniát?Mert nekem már elég vicces, hogy havonta valami baja van egy ÚJ gépnek, legyen az bármilyen színu. Bár ahogy látom, te elég nagy fanatik vagy,
Vagy most utni vágni kell azt, aki kimeri mondani az igazat, hogy Gandhy megvette vezérgépnek és nemvált be? Csak azért, mert MTZ, ami a szíved csucske? Ha JD lenne akkor vernéd a vállamat, hogy igazam van, vagy az is így zajlana le?
Csak úgy megsúgom, hogy a 162esrol 20 év után kerult le az adagoló 14ezer óra után ellenorzés céljából, ami ugyanugy ment vissza rá, de mindegy is. Tsz-es gép volt, ezeket erre is tervezték, ezer hektárokra, ráadásul bírnia kell/kellett a domboldalakat is. Nem egy MO.-i haver volt már nálam, megálltak az aljban és elso kérdése mindnek az volt, hogy na oda, hogy a pics@ba mentek fel? Talán szanberg ismeri ezt és az ehhez hasonló szitukat.
Az utolsó mondatodat, válaszra sem méltatom, mert míg te ott a síkon kapirgálsz, osszehasonlítási alapod nincs és nemis lehet. Meg amugyis megennélek reggelire, akár hogy fog futyorészni az EMTÉZÉ.
Viszont ami a lényeg, hogy mindegy is, hogy MTZ e vagy JD, esetleg Case v MF. A lényeg, hogy vett egy vezérgépet és én szerintem nemvált be, mert legalább az elso ot évig indulnia, toltenie, emelnie, huznia kell, mindig mindenhol.
Válasz kajszi_71823 #3504. hozzászólásáraEz egy elég g@ci Horvátagrós hozzászólás volt. Egy kínai mágnesszelep, meg egy vezérlőszelep gondja volt garanciálisan. Azt a 160 lovas semmire valót meg egy 4 hengereshez hasonlítsd ne ehhez.
Válasz kajszi_71823 #3504. hozzászólásáraEddig a vezérlőszelepet cseréltettem, most az elsőhajtás kapcsolását hozatom helyre(ezzel a hibával jött) végülis ennyi. Csak sokáig vártam vele, ezt már az első héten megjavíttathattam volna, ha észreveszem. Nincs vele baj, jó gép, nagyon jó, a grúbert is hibátlanul húzta kikapcsolt elejével. Kell ennél jobb? De a garancia miatt most pontot teszek erre. Csütörtökön szerviz, hoznak kütyüket és százas lesz a gép. Ha mindene 1OO%-os talán eladom, a zsebemben egy nagyon jó szerződés a 1523-ra, csak szignóznom kell.
Válasz Gandhy #3502. hozzászólásáraHidd el nekem ott a gond. Addig cseréltesd velük még jót nem raknak be. Vagyis jót raktak be csak ezt szét kell darabjaira szedni, mert alatta maradt egy sorja darab, és vájatot vág köré az állandó nyomás.
Válasz Gandhy #3503. hozzászólásáraAz új mtz-vel szopsz ennyit? Mert új traktor lévén szégyen amennyit már javíttatod. Egy használt nyugati is tobább bírna, pláne így, hogy alig van rajta még óra, sőt megkockáztatom, hogy egy 160assal is előrébb lettél volna.
Válasz Gumóka #3498. hozzászólásáraNaná, az enyém képes akár a gazdatest elpusztításával megállítani a fertőzést.
Más: szerinted melyik kábel az a Habi-nál a sok közül, ami a generátort és az izzító relét köti össze? Valami barom ott ..., na de nem is folytatom.
Válasz Gandhy #3497. hozzászólásáraOké
De azért azért kalapács hardver, drót frissítéssel legyen a traktorba, sose tudni, az egy jó tűzfal, bár a Te gépeidnek jó vírusírtói vannak
Válasz Gumóka #3496. hozzászólásáraCsak hogy te is tisztán láss. Biztonsági frissítést végeztem a perifériák elavult firmware-ein, aktív spyware, malware, trójai, backdoor algoritmusokat égettem ki nyílt lángon és a bugos rutinokat felülírtam.
Válasz Gandhy #3493. hozzászólásáraEz szinte csak segédmunka nem szerelés, jeladó kapcsolón a csatlakozót szét, majd a végén össze. Ezzel nem tudsz bajt okozni!
Az ilyen állítgatást jobb ha az ember magának elvégzi. Nekem mikor jött ki a szervíz a hidraulika helyzetérzékelőt cserélni, berakták az újat (oda állították mint ami benne volt) utánna oda állt be a vonólap ahova a vezérlés lett állítva. De max emelésre billentve a kapcsolót, felső holdponton nem állt le az emelési üzem (úgy mint a kivett jeladóval) még emelte volna tovább. Erre mandja a kiokosított hivatalos szervizes, "jó ez így, mert nem olyan okos ez a rendszer, ez ilyen". Elmentek mint ki jól végezte dolgát! Én elővettem a kezelésit, és a könyv egyértelműen leírta, hogy ha az alsó végállásba van gond akkor kifelé, ha pedig a felső végállásba van hiba akkor befelé kell tekerni a helyzetérzékelőt. Picit beljebb tekertem és láss csodát, kiokosodott a rendszer, felső végállásba leállt az emelési üzem.
Válasz Gabi 07 #3491. hozzászólásáraA szerelés részből a bakolós, amire simán alkalmas vagyok. A másikat már felgyújtottam a minap, precízebb munkákat azóta nem vállalok, de az önbizalom hamar a helyére billen.
Válasz Gabi 07 #3491. hozzászólásáraMost néztem, hogy a 1221-es kezelési könyve nem írja a beállítás menetét, a 1523-as könyvből fotózva. A két típusban egyezik ez a rendszere.
Válasz Gandhy #3483. hozzászólásáraHa direktbe nem villog csak automatába, akkor az automatikus kapcsolás jeladó nem jól van beállítva. A mágnes szelepek alatt van egy egyszerű becsavarós kapcsoló (82 es 820 asban ugyan ilyen van a sebváltó fedél kulisszájánál, terep ipari váltóállásba engedi csak indítani a motort) na azt 0.4 mm-es hézagoló alátétekkel lehet beállítani. Könyv szerint 5-6 alátétet alá kell tenni, és addig csökkenteni a számukat amíg megfelelően működik. Nekünk ez a kapcsoló behalt, cserélnem kellett.
Első hajtás ellenőrzés, egyszerűen. Megemeled valamelyik hátsókereket alábakolod hogy a kerék ne érje a földet. Beindítod a gépet és kikapcsolt difizárral és elsőhajtással csak forog a megemelt hátsókerék sebességbe rakva, majd bekapcsolod az első hajtást, ha lehúzza magát a bakról akkor hajt az eleje.
Próbáld ki, mostmár kíváncsi vagyok!
Válasz mtz1221 #3488. hozzászólásáraaz óra kábé fixen ott van, milyen pumpa, hova? Gondolom a szervizes látta volna az első szemlén mikor tisztította a centrifugált, aminek gyárilag meg volt szorulva a tengelye, azt helyrehozta. A lelazult kúpkerék hangját ismerem az 55O óta. Olyat nem hallok. Most hoznak mágnes kapcsolót, de rajt volt a csatlakozó, mert a napokban lehúztam.
Válasz MTZ1221.3 #3486. hozzászólásáraVagy ledarálta az első kúpkereket. Volt itt is 1025-ön hogy a szűrőház nem volt jó, csak a benti óra felé mutatott 9 bárt, a mágnesszelepek felé nem ment.
Válasz Gandhy #3485. hozzászólásáraMagnesszelep tekercsen rajta van a vezetek? Nem egett/esett le a magnestekercs? Ha a mech resz szethullott volna akkor jo hangos lenne a valto. Valami bagatel elektromos hiba lesz.
Válasz envagyok2 #3484. hozzászólásárafékezésnél biztosan nincs semmi, ha kanyarra fékezek sem, pedig ott nagyot kéne kattanni, próbáltam minden formában, a fának mennit azért nem teszteltem, mert még nincs fenn a frontsúly, nem készült el a tartó a fronthidraulikára egyelőre, fronthengerrel súlyozom le átmenetileg, bár nem igazán kéri azt sem
Válasz Gandhy #3483. hozzászólásárameg tudod nézni, hogy húz vagy sem, indulj el vele beton/aszfalt úton, kapcsolt be elejét, tekerd alá kormányt, állj meg, és kapcsolt ki. ha érzed, hogy megkönnyebbül a gép, elengedi a feszültségwet, akkor van hajtás, ha kikapcsolásnál nem érzel semmit, nem "rándul" meg, akkor nincs.
b verzió, nézz ki egy nagy fát, még annál is nagyobbat, mint gondlod, mer mégis bika gépről van szó, állj oda, kapcsold be, azt ereszed neki súlynál fogva, most minden sáros, könnyen elrúg...
direktben folyamatos(nem villog), viszont nem érzem hogy ott is húzna az eleje, no de akkor ez megnyugtató, hogy külső egységben lesz a probléma, a Horti szerelő is azzal nyugtatott látatlanban, hogy nem lehet mechanikus gond
Ha vetni, permetezni, sorközművelni kell akkor nem ajánlom a gépet. Elég nagy íven fordul, így azért nem túl gazdaságos. Kivéve RTK-val, de szerintem akkor is felesleges ekkora gép mondjuk 8sorra már lehet kéne, szomszéd gazdaság 8 soros sorközművelővel és vetőgéppel használta hiba nélkül, míg szét nem szakították Y-ba húzással két 200lovas MF-el.
Egyébként a .3-as 1221 eléggé húzható és jól bírja, ha nem súlyozod túl. Nagyobb hűtője van, mint a .2-eseknek, így lehet használni magasabb teljesítményen is. Robotkormánnyal teljesen fain a dolog, ami talán szépséghibája, hogy 4x4-es váltó helyett 4x6-os kellene bele, mint a nagyobbakban kérhető. Na akkor aztán tökéletes gép lenne, így csak kiváló gép nálam
Ha talajra kell akkor az Armatracban én nem tudok hasonló teljesítményű gépről ami felvehetné vele a versenyt.
Válasz olasz_kapo #3480. hozzászólásáraa 1O25-ön generátor, vízpumpa csere volt a nyitó, aztán jó lett és jó most is 35OO óra után, remélem ennél is ezzel a néhány javítással megúszom, főelemekre pedig van még a 2. év a garanciából.
Szóval nekem annyira megtetszett, amint írtam is, beülnék a nagyobba is. Légrugós ülés viszont kötelező!
Válasz Gandhy #3479. hozzászólásáraElég sok apróság előjött rajta(hiba).Tisztába vagyok ezzekel a dolgokal.Mert mtz.de sajnos a nyugatiak se sokkal kulömbek,manapság.
Válasz olasz_kapo #3475. hozzászólásáraÉn a 1O25 mellé vettem, tartottam a hidraulikától, de gond nélkül emelgette ősszel a benga nagy grúbert. Tettem rá fronthidraulikát, mert állandóan 2 kerékre állt kiemeléskor. Cserélték a hidr. vezérlő szelept. Most jön az éves szerviz, termosztát csere és mágnes szelep csere az elsőhajtáshoz. A 27O-es grúbert oldalkapákkal gond nélkül húzta 12-15 centin kikapcsolt fronthajtással is.
Én csak azért adom el majd, ha eladom, mert átülök a 1523-ba.
Válasz olasz_kapo #3475. hozzászólásáraMire kell? Az mtz-ben 7,2 literes 6 hengeres motor van, azt gond nélkül használhatod talajmunkára, váltója lehajtásai is bírják. Másik kettőbe szerintem max 4,5 liter 4 henger.
Válasz t.romsics #3472. hozzászólásáraNa igen :D Sokszor akkor derül ki, hogy egy szerszám milyen jó, ha használja az ember. De meg lehet oldani nélküle is persze. Én is sokat gondoltam, hogy a homemade grúber mivel tudhat többet, mint egy gyári. Aztán mikor lett egy gyári kultivátor akkor rájöttem, hogy mégis csak jobb az sokkal. Illetve, hogy miért nem vettem sokkal hamarabb, mennyi szívástól mentett volna meg...
Válasz Gandhy #3462. hozzászólásáraSzerintem siman mukodhet azzal a vetogeppel igy ele hengerelve. Kultizott teruleten nem sullyed ugy, mint a szantason. Persze ha szarnnyal dolgozol elotte 15-17cm melyen akkor jobban fog sullyedni, mint 20-25on huzva szarny nelkul. De a henger sokat tomorit. Siman jo lesz az az Irtem, a forumon tobbeknek van ez a tipus.
4072 hozzászólás
Válasz kajszi_71823 #3519. hozzászólásáraMás nézőpontok, de azért ugyanúgy a 30+ millás se lesz hibátlan, mint ez a 16 millás, gariba szervízköltség nem oszt/szoroz, az, meg utána mennyit kell beleölni adott üzemóra alatt pénzben, az megint egy dolog. Egy ár/érték arány mérvadó, egy üzemmérethez.
Pl. nekünk is van itt teherautó, 2 éves meg 11 is. Egy márka, mégis a két évesnek több nyűge van, mint a másiknak 11 alatt volt.
Ma már nem tartósságra gyártanak.
Én meg azt mondom, pusztuljon, amíg garis, utána meg menjen, ahogy kell.
Lenne 70-100ha-m, én se vennék drágábbat. A kettő közötti különbségből meg elmegyek a tengerpartra lábat lógatni.
Nem fanatizmus, de mi se vakon járunk a világba
Válasz Gandhy #3518. hozzászólásáraHá' bmeg, megcsinálom én ezt a fülkét itt a garázsba olyanra, amilyenre akarod, rárakom a traktorra ami a kertben áll, aztán szőr-szőr már cserélhetjük is!
Válasz Gandhy #3518. hozzászólásáraAkkor egyenesen hintáztat is!
Megpróbálok egyben válaszolni fiuk, mindenkinek, bár kezdeném az elejét!
Eleve mindenki úgy indul neki, mint anno horvathagronak, bár ő tényleg annak szánta, hogy provokatív volt amit írtam! Pedig semmi ilyenrol nincs szó, csupán megemlítettem, hogy pár óra munka után, állandóan valami nyugje van, és az ember nem azt várja egy ÚJ traktortól, hogy a szervizt várja, foleg egy vezérgépnél ennyi pénzért. Ha figyelmesen olvassa mindenki, az van hangsúlyozva, hogy új, és nem az, hogy mtz, de mivel a traktor mtz, logikus, hogy ide írom, nem JD topikba. De mivel a fanatizmust nem lehet észérverkkel magyarázni, ezért elis fogadom, hogy pár gazdánál isten ments szidni a márkát ill. a típust.
JD? Helyi tsz utód most visz vissza egy 6175R-t cakk pakk, aratásban egyhét szunet, osszel vetésben egyhét szunet, most meg már nemis indul. A szervizsek egy sima klímajavítással nembírnak, ezért sem kell új gép, hogy semmit tevésért ezreket vigyenek el. OLyat választottam énis, amit saját magam megtudok javítani, és ha nemsajnálom a pénzt belole, még akár tartós is lehet.
Hogy budi-e? Naná, tekintettel arra, hogy milyen szinu. Vett egy Rábát 10ezeré, és mostmár a nagy Johny is oldalt parkolt.
És pont ezaz, amit MRPoke is írt, egy uj traki nelegyen már foglalkozós baszki, ha MTZ, ha Johny, ha Zetor. Tobbek kozott ezért sem veszem meg az új Crystalt, mivel aranyáron adják, bár a motort cserélték Deutz-ra, de még nemkiforrott technika, és ha esetleg difis lenne 3000ezer óránál, akkor azis BUDI. POnt ezért maradok a Supernál, mert olyan hátsó híd és lehajtás van alatta, amit az életben nem nyúz szét a motor.
Jah visszatérve a gruberhez, nemértettem pontosan mire céloztál vele, nekem egy négysoros 13kapás grubberom van 2.60as munkaszélességgel, ami pont ideális a gép számára, mivel 2,40 széles maga a traktor. Ha esetleg az emelésre céloztál, nyugodt lehetsz, biztos, hogy felemelném gond nélkul, kombim fuggesztett 6méteres cca. 2tonna.
Száz szónak is egy a vége, mindenkinek kitartást ezévre, és találja meg mindenki a saját maga számára legmegfelelobb gépet.
Az emeléssel nincs gond, sőt, duplán emel, hátul a grúbert, elől meg a traktort. Ez a kar felmegy dolog, ez valami állítás lesz. Más: 12. 5 millióért nem hajt az eleje, 4O milliósé hajt, ennyit adjak egy elsőhajtásért(szarkazmus)? Nem vettem vezérlő szelepet, hoztak egyet, de ha az a baj, hoznak még egyet. Apróságok ezek. Minden munkát maradéktalanul elvégzett így is, ezért eddig túl lazán kezeltem, de míg a gari tart, most belehúzok ígérem és nem lesz több panasz. Él az első száz órás szabály az MTZ-nél, ezt 3 új traktor után bizonyíthatom. Mind a 3-at szegecselni kellett garancia alatt és mind a három meg is van, a többi azóta hibátlan. Ez most megkapja az utolsó korrigálást és beáll majd a sorba. . A cserében is csak azért gondolkodom, mert jobban tetszik a nagyobb fülkéje.
Válasz MTZ1221.3 #3516. hozzászólásáraAz sosem volt. 12045 volt és az is az, de egy 40 éves trakitól mitt vájon az ember......
Valamint minden 15 év feletti 7-8e óra+ os traki foglalkozós.
De az MTZ már új korában foglalkozós. Én csak azt mondom...
Válasz MrPoke #3515. hozzászólásáraA 16245-osodrol is irj par sort akkor legyszi. Azon hany orat toltottel
Mtz mindíg is szabadidő traktor volt, és az is marad.
Sok szabadidő kell az életben tartásához. :D
Válasz mtz1221 #3511. hozzászólásáraKár vitatkozni különben. Ha neki nem jó az MTZ, akkor nem vesz. A többi felesleges billentyűzet koptatás.
Egyébként érdekes aki komolyabban használja senkinek nincs már Zetor 16245 sem. Nekem semmi bajom a Zetorral, nézegettem azt is, de nem bánom, hogy nem az lett. De attól független találnék egy nagykerekes ZTS16245 Super-nek helyet az udvaron
Válasz Gumóka #3512. hozzászólására
Válasz kajszi_71823 #3510. hozzászólásáraVégülis rajtad kívül senki nem mondta, hogy nem vált be, még a tulaj sem, van még ott újonnan vett mtz.
Van némi nyűge ez tény, de mondjuk nem is kerül 30+ millába, a szervízelése se lesz annyi, mint annak a jd-nek, aminek a ventillátorlapátja 5000 óránál 3+ millás bulit csinált
Adott üzemméretre elég, gariba meg elszögelik ezeket az apróságokat, aztán megy.
Aztán lehet f@szt méregetni itt, ez még mindig egy mtz-s topik.
Ezek az összehasonlítások meg annyit érnek, amit reggel a wc-be lehúzok
Válasz kajszi_71823 #3510. hozzászólásáraSzerintem meg garancia alatt kell megmutatnia a bakikat, és utána mennyen 15000 órát gond nélkül. Szét nézhetnél zöld meg kék oldalakon is, mennyi szerelési garanciális probléma van velük újkorában, mint hogy itt bactatod az embereket 2 apró hibáért. Ami igazából 1, mert felkapott vele egy olyan grubert rossz lakat állással, amitől a tiédnek fel akadt volna a vezérszelepje, ha csak a közelébe megy. Meg amúgy is kimegy innen a zetoros topikba köpködni, az új szarokat, hogy miért törik a hátsó difiket 3000 munkaóránál ???
Válasz mtz1221 #3507. hozzászólásáraJah, meg adagoló allítás, meg még a jó ég tudja, hogy mi, EGY ÚJ GÉPEN. Érzed az iróniát?Mert nekem már elég vicces, hogy havonta valami baja van egy ÚJ gépnek, legyen az bármilyen színu. Bár ahogy látom, te elég nagy fanatik vagy,
Vagy most utni vágni kell azt, aki kimeri mondani az igazat, hogy Gandhy megvette vezérgépnek és nemvált be? Csak azért, mert MTZ, ami a szíved csucske? Ha JD lenne akkor vernéd a vállamat, hogy igazam van, vagy az is így zajlana le?
Csak úgy megsúgom, hogy a 162esrol 20 év után kerult le az adagoló 14ezer óra után ellenorzés céljából, ami ugyanugy ment vissza rá, de mindegy is. Tsz-es gép volt, ezeket erre is tervezték, ezer hektárokra, ráadásul bírnia kell/kellett a domboldalakat is. Nem egy MO.-i haver volt már nálam, megálltak az aljban és elso kérdése mindnek az volt, hogy na oda, hogy a pics@ba mentek fel? Talán szanberg ismeri ezt és az ehhez hasonló szitukat.
Az utolsó mondatodat, válaszra sem méltatom, mert míg te ott a síkon kapirgálsz, osszehasonlítási alapod nincs és nemis lehet. Meg amugyis megennélek reggelire, akár hogy fog futyorészni az EMTÉZÉ.
Viszont ami a lényeg, hogy mindegy is, hogy MTZ e vagy JD, esetleg Case v MF. A lényeg, hogy vett egy vezérgépet és én szerintem nemvált be, mert legalább az elso ot évig indulnia, toltenie, emelnie, huznia kell, mindig mindenhol.
Válasz Gandhy #3508. hozzászólására
Válasz mtz1221 #3505. hozzászólásáraátteszem a másikba, akkor azt is emeli, egyszerűen tudom tesztelni
Válasz kajszi_71823 #3504. hozzászólásáraEz egy elég g@ci Horvátagrós hozzászólás volt. Egy kínai mágnesszelep, meg egy vezérlőszelep gondja volt garanciálisan. Azt a 160 lovas semmire valót meg egy 4 hengereshez hasonlítsd ne ehhez.
Válasz kajszi_71823 #3504. hozzászólásáraEddig a vezérlőszelepet cseréltettem, most az elsőhajtás kapcsolását hozatom helyre(ezzel a hibával jött) végülis ennyi. Csak sokáig vártam vele, ezt már az első héten megjavíttathattam volna, ha észreveszem. Nincs vele baj, jó gép, nagyon jó, a grúbert is hibátlanul húzta kikapcsolt elejével. Kell ennél jobb? De a garancia miatt most pontot teszek erre. Csütörtökön szerviz, hoznak kütyüket és százas lesz a gép. Ha mindene 1OO%-os talán eladom, a zsebemben egy nagyon jó szerződés a 1523-ra, csak szignóznom kell.
Válasz Gandhy #3502. hozzászólásáraHidd el nekem ott a gond. Addig cseréltesd velük még jót nem raknak be. Vagyis jót raktak be csak ezt szét kell darabjaira szedni, mert alatta maradt egy sorja darab, és vájatot vág köré az állandó nyomás.
Válasz Gandhy #3503. hozzászólásáraAz új mtz-vel szopsz ennyit? Mert új traktor lévén szégyen amennyit már javíttatod. Egy használt nyugati is tobább bírna, pláne így, hogy alig van rajta még óra, sőt megkockáztatom, hogy egy 160assal is előrébb lettél volna.
Válasz Gandhy #3502. hozzászólásáratavaly nyáron cserélték garanciában, mert nem emelt, persze a karokat úgy is felvitte
Válasz mtz1221 #3501. hozzászólásáraezen már túl vagyok
Válasz Gandhy #3500. hozzászólásárahttps://webshop.agroroll.hu/image/w350-16763/820-4634010_belarus_mtz_alkatresz_kep1.jpg
Sosincs vége a kérdés cunaminak. Járó motornál felemeli a karokat, ha akarom, ha nem. Le már nem engedi.
Válasz Gumóka #3498. hozzászólásáraNaná, az enyém képes akár a gazdatest elpusztításával megállítani a fertőzést.
Más: szerinted melyik kábel az a Habi-nál a sok közül, ami a generátort és az izzító relét köti össze? Valami barom ott ..., na de nem is folytatom.
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/53730/MTZ_osszekoto_kabel_ORIGINAL.html
Válasz Gandhy #3497. hozzászólásáraOké
De azért azért kalapács hardver, drót frissítéssel legyen a traktorba, sose tudni, az egy jó tűzfal, bár a Te gépeidnek jó vírusírtói vannak
Válasz Gumóka #3496. hozzászólásáraCsak hogy te is tisztán láss. Biztonsági frissítést végeztem a perifériák elavult firmware-ein, aktív spyware, malware, trójai, backdoor algoritmusokat égettem ki nyílt lángon és a bugos rutinokat felülírtam.
Válasz Gabi 07 #3494. hozzászólásáraSegédmunkával kezdte a múltkor is, aztán kábel is kellett
https://www.youtube.com/watch?v=2qRek6gQYeU
Válasz Gandhy #3493. hozzászólásáraEz szinte csak segédmunka nem szerelés, jeladó kapcsolón a csatlakozót szét, majd a végén össze. Ezzel nem tudsz bajt okozni!
Az ilyen állítgatást jobb ha az ember magának elvégzi. Nekem mikor jött ki a szervíz a hidraulika helyzetérzékelőt cserélni, berakták az újat (oda állították mint ami benne volt) utánna oda állt be a vonólap ahova a vezérlés lett állítva. De max emelésre billentve a kapcsolót, felső holdponton nem állt le az emelési üzem (úgy mint a kivett jeladóval) még emelte volna tovább. Erre mandja a kiokosított hivatalos szervizes, "jó ez így, mert nem olyan okos ez a rendszer, ez ilyen". Elmentek mint ki jól végezte dolgát! Én elővettem a kezelésit, és a könyv egyértelműen leírta, hogy ha az alsó végállásba van gond akkor kifelé, ha pedig a felső végállásba van hiba akkor befelé kell tekerni a helyzetérzékelőt. Picit beljebb tekertem és láss csodát, kiokosodott a rendszer, felső végállásba leállt az emelési üzem.
Válasz Gabi 07 #3491. hozzászólásáraA szerelés részből a bakolós, amire simán alkalmas vagyok. A másikat már felgyújtottam a minap, precízebb munkákat azóta nem vállalok, de az önbizalom hamar a helyére billen.
Válasz Gabi 07 #3491. hozzászólásáraMost néztem, hogy a 1221-es kezelési könyve nem írja a beállítás menetét, a 1523-as könyvből fotózva. A két típusban egyezik ez a rendszere.
Válasz Gandhy #3483. hozzászólásáraHa direktbe nem villog csak automatába, akkor az automatikus kapcsolás jeladó nem jól van beállítva. A mágnes szelepek alatt van egy egyszerű becsavarós kapcsoló (82 es 820 asban ugyan ilyen van a sebváltó fedél kulisszájánál, terep ipari váltóállásba engedi csak indítani a motort) na azt 0.4 mm-es hézagoló alátétekkel lehet beállítani. Könyv szerint 5-6 alátétet alá kell tenni, és addig csökkenteni a számukat amíg megfelelően működik. Nekünk ez a kapcsoló behalt, cserélnem kellett.
Első hajtás ellenőrzés, egyszerűen. Megemeled valamelyik hátsókereket alábakolod hogy a kerék ne érje a földet. Beindítod a gépet és kikapcsolt difizárral és elsőhajtással csak forog a megemelt hátsókerék sebességbe rakva, majd bekapcsolod az első hajtást, ha lehúzza magát a bakról akkor hajt az eleje.
Próbáld ki, mostmár kíváncsi vagyok!
Válasz mtz1221 #3487. hozzászólásáraja az egy másik kúpkerék volt
Válasz mtz1221 #3488. hozzászólásáraaz óra kábé fixen ott van, milyen pumpa, hova? Gondolom a szervizes látta volna az első szemlén mikor tisztította a centrifugált, aminek gyárilag meg volt szorulva a tengelye, azt helyrehozta. A lelazult kúpkerék hangját ismerem az 55O óta. Olyat nem hallok. Most hoznak mágnes kapcsolót, de rajt volt a csatlakozó, mert a napokban lehúztam.
Válasz Gandhy #3483. hozzászólásáraBal oldali órán a 9 bár megvan folyamatosan ??? Bal lépcső alatt fel van csapva a váltó pumpája ???
Válasz MTZ1221.3 #3486. hozzászólásáraVagy ledarálta az első kúpkereket. Volt itt is 1025-ön hogy a szűrőház nem volt jó, csak a benti óra felé mutatott 9 bárt, a mágnesszelepek felé nem ment.
Válasz Gandhy #3485. hozzászólásáraMagnesszelep tekercsen rajta van a vezetek? Nem egett/esett le a magnestekercs? Ha a mech resz szethullott volna akkor jo hangos lenne a valto. Valami bagatel elektromos hiba lesz.
Válasz envagyok2 #3484. hozzászólásárafékezésnél biztosan nincs semmi, ha kanyarra fékezek sem, pedig ott nagyot kéne kattanni, próbáltam minden formában, a fának mennit azért nem teszteltem, mert még nincs fenn a frontsúly, nem készült el a tartó a fronthidraulikára egyelőre, fronthengerrel súlyozom le átmenetileg, bár nem igazán kéri azt sem
Válasz Gandhy #3483. hozzászólásárameg tudod nézni, hogy húz vagy sem, indulj el vele beton/aszfalt úton, kapcsolt be elejét, tekerd alá kormányt, állj meg, és kapcsolt ki. ha érzed, hogy megkönnyebbül a gép, elengedi a feszültségwet, akkor van hajtás, ha kikapcsolásnál nem érzel semmit, nem "rándul" meg, akkor nincs.
b verzió, nézz ki egy nagy fát, még annál is nagyobbat, mint gondlod, mer mégis bika gépről van szó, állj oda, kapcsold be, azt ereszed neki súlynál fogva, most minden sáros, könnyen elrúg...
direktben folyamatos(nem villog), viszont nem érzem hogy ott is húzna az eleje, no de akkor ez megnyugtató, hogy külső egységben lesz a probléma, a Horti szerelő is azzal nyugtatott látatlanban, hogy nem lehet mechanikus gond
Válasz olasz_kapo #3475. hozzászólásáraHelló
Ha vetni, permetezni, sorközművelni kell akkor nem ajánlom a gépet. Elég nagy íven fordul, így azért nem túl gazdaságos. Kivéve RTK-val, de szerintem akkor is felesleges ekkora gép mondjuk 8sorra már lehet kéne, szomszéd gazdaság 8 soros sorközművelővel és vetőgéppel használta hiba nélkül, míg szét nem szakították Y-ba húzással két 200lovas MF-el.
Egyébként a .3-as 1221 eléggé húzható és jól bírja, ha nem súlyozod túl. Nagyobb hűtője van, mint a .2-eseknek, így lehet használni magasabb teljesítményen is. Robotkormánnyal teljesen fain a dolog, ami talán szépséghibája, hogy 4x4-es váltó helyett 4x6-os kellene bele, mint a nagyobbakban kérhető. Na akkor aztán tökéletes gép lenne, így csak kiváló gép nálam
Ha talajra kell akkor az Armatracban én nem tudok hasonló teljesítményű gépről ami felvehetné vele a versenyt.
Üdv
Válasz olasz_kapo #3480. hozzászólásáraa 1O25-ön generátor, vízpumpa csere volt a nyitó, aztán jó lett és jó most is 35OO óra után, remélem ennél is ezzel a néhány javítással megúszom, főelemekre pedig van még a 2. év a garanciából.
Szóval nekem annyira megtetszett, amint írtam is, beülnék a nagyobba is. Légrugós ülés viszont kötelező!
Válasz Gandhy #3479. hozzászólásáraElég sok apróság előjött rajta(hiba).Tisztába vagyok ezzekel a dolgokal.Mert mtz.de sajnos a nyugatiak se sokkal kulömbek,manapság.
Válasz olasz_kapo #3475. hozzászólásáraÉn a 1O25 mellé vettem, tartottam a hidraulikától, de gond nélkül emelgette ősszel a benga nagy grúbert. Tettem rá fronthidraulikát, mert állandóan 2 kerékre állt kiemeléskor. Cserélték a hidr. vezérlő szelept. Most jön az éves szerviz, termosztát csere és mágnes szelep csere az elsőhajtáshoz. A 27O-es grúbert oldalkapákkal gond nélkül húzta 12-15 centin kikapcsolt fronthajtással is.
Én csak azért adom el majd, ha eladom, mert átülök a 1523-ba.
Válasz csferri #3477. hozzászólásáraKösz.
Válasz olasz_kapo #3475. hozzászólásáraMire kell? Az mtz-ben 7,2 literes 6 hengeres motor van, azt gond nélkül használhatod talajmunkára, váltója lehajtásai is bírják. Másik kettőbe szerintem max 4,5 liter 4 henger.
Válasz olasz_kapo #3475. hozzászólásáraén adok egyet olcsóbban 13O órával
Sziasztok 1221.3as 16milla+fa !vennétek ?vagy inkább Armatrac vagy Basak ,ezekben alap a klima én szemezgetek ezekel is.
Válasz t.romsics #3472. hozzászólásáraNa igen :D Sokszor akkor derül ki, hogy egy szerszám milyen jó, ha használja az ember. De meg lehet oldani nélküle is persze. Én is sokat gondoltam, hogy a homemade grúber mivel tudhat többet, mint egy gyári. Aztán mikor lett egy gyári kultivátor akkor rájöttem, hogy mégis csak jobb az sokkal. Illetve, hogy miért nem vettem sokkal hamarabb, mennyi szívástól mentett volna meg...
Válasz Gandhy #3462. hozzászólásáraSzerintem siman mukodhet azzal a vetogeppel igy ele hengerelve. Kultizott teruleten nem sullyed ugy, mint a szantason. Persze ha szarnnyal dolgozol elotte 15-17cm melyen akkor jobban fog sullyedni, mint 20-25on huzva szarny nelkul. De a henger sokat tomorit. Siman jo lesz az az Irtem, a forumon tobbeknek van ez a tipus.