Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gandhy #2890. hozzászólásáraVárjál ,neked ugye fronthidrós úgy azért jóval nehezebb az eleje . Hány mázsa a grúber? Irdatlan nehéz tud lenni az ékgyűrűs henger a végére rakva. Nekem Nor-an 2,2-es van de nem vagyok biztos benne hogy tudná egésznap emelni, főleg ha megragad kicsit , komoly mennyiségű föld tud rajta lenni
Válasz Gandhy #2887. hozzászólásáraEzt nekem hidegen csinálja de nem mindig ,a másik igaza van a kollégának az nem f@sza ha 4x5x felemeli aztán nem ,az enyém is hidegen melegen olyanokat felemel hogy necces vele közlekedni még 200 kiló + orrsújjal is.
Válasz mtz1221 #2886. hozzászólásáravan egy olyan apróság, hogy járó motornál felemeli a karokat(pozíciótól független, ha nincs rajt teher) és csak akkor engedi le, ha ráállok
Válasz mtz1221 #2885. hozzászólásáraEsetleg van a hátsó tömbön egy szelep, azt lenyomhatod párszor leeresztett karoknál, hátha csak ott van valami kosz.
Válasz Gandhy #2882. hozzászólásáraMás lesz ott a gond, van hogy 2.-3.-ik szeleptömb( ami az emelő tengely felett van hátul) válik be rendesen. Enyém 4 soros a geuber, és ha berakodik földel, akkor azért pucolom ki, mert egyszerűen fel emeli a traktor első kerekeit félméter magasra. Hidraulika szárakon a lukakat addig is, átlehetne a leghátsó furatba rakni.
Válasz mtz1221 #2873. hozzászólásáraa pár kiemelés konkrétan 4-5x megemelte, aztán már munka közben épp a talaj fölé emelte, majd a talajból sem tudta kiemelni, le kellett vennem a harmadik pontot, hogy a kapákat kiemeljem a földből
annyira hátul van a súlypont, hogy az első kapák a levegőben vannak, ahogy a henger hátrahúzza, miután leakasztottam a traktorról
viszont a hidraulika nyomást megnézetem, a hengert és a tárcsákat 20 centivel előbbre lehetne húzni a katalógus szerint, de hiányzik a furat, apró lengyel baki
kereskedővel megbeszéltük, hogy azokat a furatokat valahogy pótoljuk az már sokat segítene, de lehet, hogy nem eleget
Válasz mtz1221 #2878. hozzászólásáratudom, dácsiát is össze kellett rakni rendesen vásárlás után...
(nem sokat foglalkoztak vele akkor se agyárba, se aki átadta a parasztnak)
Válasz envagyok2 #2876. hozzászólásáraKevesebb lesz a nyomás. Valami hiper szuper extra olajjal biztosan minimális lesz a különbség. De miért nem üzemmeleg olajjal akarnád állitani, minél jobban közelitve a tűrőképesség határaihoz? Ugy ad valos képet a gép. De a lényegen nem változttat esetleg pár tizedet.
Válasz .Richard. #2875. hozzászólásáramondom, hideg alatt nem a mínusz 20 fokosat értem. de bebaszna, ha harmadik kör után, új gép 32 fokos olajjal nem bír a szivattyú 175 bárt csináni. ha hidegnél első körbe 175nél leszabályoz a nyomsátartó, és melegnél meg nincs annyi, fél órával később.
motornál meg nem a olajszivattyúnál meg el az olaj, hanem... nem gondolom, hogy hidrauliánál ekkora nagy jelentősége lenne a hideg-meleg olajnak, ha mondjuk nem mínusz 20 fokba, indítással egy időbe akar valaki berhelni rajta.
Válasz envagyok2 #2874. hozzászólásáraHát nem. Mivel a sűrübb hideg olajat nehezebb azonos idő alatt ugyanazon likon átnyomni igy emelkedik a nyomása is. Persze egy nem Mtz traktoron másképp működhet de az olaj ott is ugy viselkedik. Fordulatszám emelkedése meg ront rajta. Ha igazad lenne akkor egy kopott motor olajnyomása hidegen 3bar. Melegen 3. De ha nincs igazad akkor melegen 3 hidegen 1. Ez a valoszinűbb hijába beszélünk a nyomástartoval,hogy fogd az olajat. Mire ő! Bmeg 5éve meg vagyok szorulva .
Válasz mtz1221 #2873. hozzászólásárabebaszna, ha új szivattyúnál különbség lenne a hideg meg meleg olaj nyomásnál. a nyomást a nyomásszabályzó szabályozza hidegen is melegen is, szerintem tök mindegy, hogy milyen olajnál állítja be. a hideg alatt nem a téli -25 fokos indítást értem.
Válasz Gandhy #2871. hozzászólásáraMelyik lett a végén, mi az hogy pár kiemelést ??? Jönnek szervizelni, 200 bárra állítsák be a hidraulika nyomást ( annyi az előírt) de ne hideg, hanem üzemmeleg olajnál. Bírnia kell, egész nap alapgázon is.
megjött a grúber, tegnap bevetettem, ... egy kicsit
pár kiemelést bírt a Szergej, húzni tudja erőlködés nélkül szárnyakkal 15 centin cca. 8 km/h-val(egyelőre még nem kísérleteztem, csak egy próbakör volt), a munkája tökéletes
B-terv: vonórúd és gumikerekes henger, nem mértem le, de hosszabb 3 méternél és a végén van a súly jelentős része
Válasz mtz1221 #2866. hozzászólásáraSzeptemberben majd, de pályán megyek, ahol lehet, nagyvas, meg köt az idő is.
Kell majd húzgáljam a szabikat, az idén még 4 napot vettem ki, az is a tavalyi volt
Válasz mtz1221 #2865. hozzászólásáraPattog rendesen az biztos, gumicsere megoldja állítólag. Olvastam MTZ csoportokban, most még nem mondom milyen fajta gumiról van szó
Jó, mondjuk ott már több a súly, de nekünk a 1025 is be tudott keményen pattogni a pótkocsival, talajra viszont jobb a nagy kerék.
892-vel nem sokat mentem, de meglepően jó volt, az mtz-hez képest is, 4000 óra felett.
Válasz Gumóka #2861. hozzászólásáraItt volt egyik ismerős vadi új 820-sa nálam egy hónapig. ( mi járattuk be) Hát nekem egyenes híd még 1x nem jön be az udvarba. Inkább javítom a szöghajtást. De előtte még azért kipróbálnák(ha lenne felénk) egy 952.3-ast, hogy a + 33 centire előrébb levő sulyok, mennyit segítenek rajta.
Válasz Balázs. #2852. hozzászólásáraÉs tényleg, Horvát hol vagy ??? Nem vagyok én elfogult, de ha látszik akármilyen gépen( lehet nyugati is ) hogy volt gazdája, meg gyári gumikon van, mi baja lehet amit nem lehet pár ezer euróból helyrehozni ???
Válasz medikus #2850. hozzászólásáraMegálltunk 1 napot, rögtön 5 láda sörömbe került, mert nem traktorral mentem. Attól félek elterelés lesz ez rosszabb dologról. Sok ismerősöm aki sofőr volt a katonaságnál, meg 40 év alatt van, kapott behívót hadgyakorlatra 3-4 hétre.
Válasz Balázs. #2848. hozzászólásáraHogy lehet mtz-ből szart választani ??? Ha volt gazdája meg gumik gyáriak, mi nagy baja lehet ? Meg román nem román, MTZ az így is úgy is .
Köszönöm a válaszodat!
A kolléga írta a típus bizonyítványt, amire választ várok még!
Nem tudom pontosan, hogy mit ért ez alatt!
A megkülönböztetést azért is kérdeztem a romániai géppel kapcsolatban, mert felénk pl (Kaposváron, illetve más keresekedőknél vagy a neten) láttam már olyan 82-es, 892, 1025-t, aminek a motorháztető oldalán volt a típusa után fehér csík, amit nekem azzal indokoltak, hogy az romániai piacra gyártott vagy ott általuk összerakott traktorok "megjelölését" szolgálja! Ez nem tudom mennyire helyt álló?! Ez igaz lehet?!
Viszont, a 1221-eseknél ilyennel még nem találkoztam!
Igen! Én is azt nézem már régóta! Gyanús is, hogy nem csapott le rá senki (vagy kereskedő)
Nem tudom lehet-e valami gondja?!
Képek alapján nem tűnik rossz állapotúnak!
Válasz JDfan90 #2839. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm a válaszodat! Sajnos a környékünkön nem használ senki 1221-et, de még támogatni, megnézni sem volt még szerencsém. A váltó alatti szűrőről sem tudtam, de figyelni fogom, ha úgy alakulna.
Köszönöm a segítséget!
Ideat, Romániában, a belarusz traktorok messze nem olyan népszerűek mint Magyarországon. Az alacsony ár inkább a márka itteni népszerűségét tükrözi, nem föltétlenül a gép állapotát. Itt egy, 20, 30 éves Fendt et, vagy John Deere T, sokkal többre becsulnek, mint egy pár száz üzem órás belaruszt. Az itteni traktorok nagyrésze az utóbbi évek pályázatain vevodott, lévén a legolcsóbban megvásárolható traktor, csak sajnos a belarusz ipar eme remekműve, valahogy itt nem tudott a gazdák szívéhez nőni, így elég sok a kevés uzemoras eladó belarusz.
Kétezer üzem órás 1221 est, 15 ezer euróért láttam árulni, de 952 est már tizezeret is hirdetnek, és ezek nem öreg gépek, csak itt egyszerűen nehéz eladni.
4091 hozzászólás
Válasz Gandhy #2890. hozzászólásáraVárjál ,neked ugye fronthidrós úgy azért jóval nehezebb az eleje . Hány mázsa a grúber? Irdatlan nehéz tud lenni az ékgyűrűs henger a végére rakva. Nekem Nor-an 2,2-es van de nem vagyok biztos benne hogy tudná egésznap emelni, főleg ha megragad kicsit , komoly mennyiségű föld tud rajta lenni
Válasz csferri #2889. hozzászólásáraakkor rámozdulok a hidraulikára, hátha ott a baj, mielőtt még 2 milliót ráköltök a grúberre
viszont a kompaktort és rövidtárcsát egésznap alapgázon gond nélkül emelgeti
Válasz Gandhy #2887. hozzászólásáraEzt nekem hidegen csinálja de nem mindig ,a másik igaza van a kollégának az nem f@sza ha 4x5x felemeli aztán nem ,az enyém is hidegen melegen olyanokat felemel hogy necces vele közlekedni még 200 kiló + orrsújjal is.
Válasz Gandhy #2887. hozzászólásáraAkkor EBBŐL hozass velük másikat. ennek a tetején mondtam hogy meg kellene próbálni párszor benyomni a szelepet majd felemeltetni a karokat. 10-ből 9-nek ezzel a tömbbel van baja már újkorában, nem zár rendesen, vagy szereléskor ki csipaták az O gyűrűt, vagy csak kis forgács kerül bele.
Válasz mtz1221 #2886. hozzászólásáravan egy olyan apróság, hogy járó motornál felemeli a karokat(pozíciótól független, ha nincs rajt teher) és csak akkor engedi le, ha ráállok
álló motornál magától lemegy
Válasz mtz1221 #2885. hozzászólásáraEsetleg van a hátsó tömbön egy szelep, azt lenyomhatod párszor leeresztett karoknál, hátha csak ott van valami kosz.
Válasz Gandhy #2884. hozzászólásáraERRE. De csak addig még a szervizesek meg nem találják a hibát. Rá kell akasztani nekik, és egész nap emelgessék, dolgozzanak meg a pénzükért. Vagy nem lesz elég olajnyomás meleg olajnál, vagy az előbb említett tömb átereszt valahol. Két 90mm-es munkahengernek meg sem kell kottyani ennek a grubernak ha minden ok.
Válasz mtz1221 #2883. hozzászólásáraa függőleges orsóra gondoltál? azt átrakom hátra, hátha segít
Válasz Gandhy #2882. hozzászólásáraMás lesz ott a gond, van hogy 2.-3.-ik szeleptömb( ami az emelő tengely felett van hátul) válik be rendesen. Enyém 4 soros a geuber, és ha berakodik földel, akkor azért pucolom ki, mert egyszerűen fel emeli a traktor első kerekeit félméter magasra. Hidraulika szárakon a lukakat addig is, átlehetne a leghátsó furatba rakni.
Válasz mtz1221 #2873. hozzászólásáraa pár kiemelés konkrétan 4-5x megemelte, aztán már munka közben épp a talaj fölé emelte, majd a talajból sem tudta kiemelni, le kellett vennem a harmadik pontot, hogy a kapákat kiemeljem a földből
annyira hátul van a súlypont, hogy az első kapák a levegőben vannak, ahogy a henger hátrahúzza, miután leakasztottam a traktorról
viszont a hidraulika nyomást megnézetem, a hengert és a tárcsákat 20 centivel előbbre lehetne húzni a katalógus szerint, de hiányzik a furat, apró lengyel baki
kereskedővel megbeszéltük, hogy azokat a furatokat valahogy pótoljuk az már sokat segítene, de lehet, hogy nem eleget
Válasz horesz #2872. hozzászólásárateljes pompájában érkezett tegnap, most várom a kiegészítőket, gumikerekes henger és vonórúd
Válasz mtz1221 #2878. hozzászólásáratudom, dácsiát is össze kellett rakni rendesen vásárlás után...
(nem sokat foglalkoztak vele akkor se agyárba, se aki átadta a parasztnak)
Válasz mtz1221 #2878. hozzászólására
Válasz envagyok2 #2874. hozzászólására20-25 bár különbség, vadi új mtz-nél.
Válasz envagyok2 #2876. hozzászólásáraKevesebb lesz a nyomás. Valami hiper szuper extra olajjal biztosan minimális lesz a különbség. De miért nem üzemmeleg olajjal akarnád állitani, minél jobban közelitve a tűrőképesség határaihoz? Ugy ad valos képet a gép. De a lényegen nem változttat esetleg pár tizedet.
Válasz .Richard. #2875. hozzászólásáramondom, hideg alatt nem a mínusz 20 fokosat értem. de bebaszna, ha harmadik kör után, új gép 32 fokos olajjal nem bír a szivattyú 175 bárt csináni. ha hidegnél első körbe 175nél leszabályoz a nyomsátartó, és melegnél meg nincs annyi, fél órával később.
motornál meg nem a olajszivattyúnál meg el az olaj, hanem... nem gondolom, hogy hidrauliánál ekkora nagy jelentősége lenne a hideg-meleg olajnak, ha mondjuk nem mínusz 20 fokba, indítással egy időbe akar valaki berhelni rajta.
Válasz envagyok2 #2874. hozzászólásáraHát nem. Mivel a sűrübb hideg olajat nehezebb azonos idő alatt ugyanazon likon átnyomni igy emelkedik a nyomása is. Persze egy nem Mtz traktoron másképp működhet de az olaj ott is ugy viselkedik. Fordulatszám emelkedése meg ront rajta. Ha igazad lenne akkor egy kopott motor olajnyomása hidegen 3bar. Melegen 3. De ha nincs igazad akkor melegen 3 hidegen 1. Ez a valoszinűbb hijába beszélünk a nyomástartoval,hogy fogd az olajat. Mire ő! Bmeg 5éve meg vagyok szorulva .
Válasz mtz1221 #2873. hozzászólásárabebaszna, ha új szivattyúnál különbség lenne a hideg meg meleg olaj nyomásnál. a nyomást a nyomásszabályzó szabályozza hidegen is melegen is, szerintem tök mindegy, hogy milyen olajnál állítja be. a hideg alatt nem a téli -25 fokos indítást értem.
Válasz Gandhy #2871. hozzászólásáraMelyik lett a végén, mi az hogy pár kiemelést ??? Jönnek szervizelni, 200 bárra állítsák be a hidraulika nyomást ( annyi az előírt) de ne hideg, hanem üzemmeleg olajnál. Bírnia kell, egész nap alapgázon is.
Válasz Gandhy #2871. hozzászólásáraMégis érdemes lett volna rápróbálnod a pöttingerre
Viccet félre, gratula! Akkor nem bontottál róla semmit?
megjött a grúber, tegnap bevetettem, ... egy kicsit
pár kiemelést bírt a Szergej, húzni tudja erőlködés nélkül szárnyakkal 15 centin cca. 8 km/h-val(egyelőre még nem kísérleteztem, csak egy próbakör volt), a munkája tökéletes
B-terv: vonórúd és gumikerekes henger, nem mértem le, de hosszabb 3 méternél és a végén van a súly jelentős része
Válasz trikolor5 #2858. hozzászólására1025.talajra jó váltója van+ hidrolika a 6 hengeres monoblokja rajta+ dupla kuplung.szállitania 892.2 a legjobb
Válasz mtz1221 #2866. hozzászólásáraSzeptemberben majd, de pályán megyek, ahol lehet, nagyvas, meg köt az idő is.
Kell majd húzgáljam a szabikat, az idén még 4 napot vettem ki, az is a tavalyi volt
Válasz Balázs. #2867. hozzászólásáraNekünk a gyári Belshina volt rajta, azzal földhöz tudta verni magát.
Válasz mtz1221 #2865. hozzászólásáraPattog rendesen az biztos, gumicsere megoldja állítólag. Olvastam MTZ csoportokban, most még nem mondom milyen fajta gumiról van szó
Válasz Gumóka #2864. hozzászólásáraHa jártál erre és nem jöttél be hideg sörre, bekaphatod.
Válasz Balázs. #2863. hozzászólásáraHogy 20-al mehetsz, ahol a csizmással 30-al. Derekam meg csak 1 van ???
Válasz mtz1221 #2862. hozzászólásáraA 1221 nem egyeneshidas nálad? Az utcán tartod?
Jó, mondjuk ott már több a súly, de nekünk a 1025 is be tudott keményen pattogni a pótkocsival, talajra viszont jobb a nagy kerék.
892-vel nem sokat mentem, de meglepően jó volt, az mtz-hez képest is, 4000 óra felett.
Ha tehetném ez a kettő állna az udvaron.
Válasz mtz1221 #2862. hozzászólásáraMi nem tetszett az egyenes híddal?
Válasz Gumóka #2861. hozzászólásáraItt volt egyik ismerős vadi új 820-sa nálam egy hónapig. ( mi járattuk be) Hát nekem egyenes híd még 1x nem jön be az udvarba. Inkább javítom a szöghajtást. De előtte még azért kipróbálnák(ha lenne felénk) egy 952.3-ast, hogy a + 33 centire előrébb levő sulyok, mennyit segítenek rajta.
Válasz Balázs. #2860. hozzászólásáraEgy kis tuninggal tudja a 892 is majdnem azt, mint a 1025, a váltója tényleg egy bánat, talajozni viszont jó.
Válasz trikolor5 #2858. hozzászólására1025, csak a váltója nem mindenkinek jön be
Válasz trikolor5 #2858. hozzászólására892.2
90-110le között melyik mtz modell a legjobb szerintetek?
Válasz dr.nagy.barnabas1 #2856. hozzászólására15w-40 de elég oda sima sae 40 vagy 50-es is. Én 40-es lukoilt raktam.
Sziasztok.
1221.4 váltó hajtóműbe milyen olaj kell?
Válasz medikus #2850. hozzászólására VÉGE.
Válasz Balázs. #2852. hozzászólásáraÉs tényleg, Horvát hol vagy ??? Nem vagyok én elfogult, de ha látszik akármilyen gépen( lehet nyugati is ) hogy volt gazdája, meg gyári gumikon van, mi baja lehet amit nem lehet pár ezer euróból helyrehozni ???
Válasz medikus #2850. hozzászólásáraMegálltunk 1 napot, rögtön 5 láda sörömbe került, mert nem traktorral mentem. Attól félek elterelés lesz ez rosszabb dologról. Sok ismerősöm aki sofőr volt a katonaságnál, meg 40 év alatt van, kapott behívót hadgyakorlatra 3-4 hétre.
Válasz mtz1221 #2849. hozzászólásáraEz olyan tarkamacskás steyers elfogultság!
Válasz mtz1221 #2849. hozzászólásáraDe nem mindegy hogy mennyit kell rakölteni, már mondjuk mihelyst hazavitted!
Válasz mtz1221 #2849. hozzászólásáraNem vagy tüntetni?Vagy vége már?
Válasz Balázs. #2848. hozzászólásáraHogy lehet mtz-ből szart választani ??? Ha volt gazdája meg gumik gyáriak, mi nagy baja lehet ? Meg román nem román, MTZ az így is úgy is .
Válasz kicsi503 #2844. hozzászólásáraPróbálj vinni valakit, aki otthon van a témában, nehogy beválssz valami sz@rt!
Válasz Maros1979 #2843. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm a válaszodat!
A kolléga írta a típus bizonyítványt, amire választ várok még!
Nem tudom pontosan, hogy mit ért ez alatt!
A megkülönböztetést azért is kérdeztem a romániai géppel kapcsolatban, mert felénk pl (Kaposváron, illetve más keresekedőknél vagy a neten) láttam már olyan 82-es, 892, 1025-t, aminek a motorháztető oldalán volt a típusa után fehér csík, amit nekem azzal indokoltak, hogy az romániai piacra gyártott vagy ott általuk összerakott traktorok "megjelölését" szolgálja! Ez nem tudom mennyire helyt álló?! Ez igaz lehet?!
Viszont, a 1221-eseknél ilyennel még nem találkoztam!
Válasz Gandhy #2842. hozzászólásáraEz alatt mit értesz pontosan?
Segítenél kérlek?!
Köszönöm!
Válasz Balázs. #2840. hozzászólásáraSzia!
Igen! Én is azt nézem már régóta! Gyanús is, hogy nem csapott le rá senki (vagy kereskedő)
Nem tudom lehet-e valami gondja?!
Képek alapján nem tűnik rossz állapotúnak!
Válasz JDfan90 #2839. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm a válaszodat! Sajnos a környékünkön nem használ senki 1221-et, de még támogatni, megnézni sem volt még szerencsém. A váltó alatti szűrőről sem tudtam, de figyelni fogom, ha úgy alakulna.
Köszönöm a segítséget!
Ideat, Romániában, a belarusz traktorok messze nem olyan népszerűek mint Magyarországon. Az alacsony ár inkább a márka itteni népszerűségét tükrözi, nem föltétlenül a gép állapotát. Itt egy, 20, 30 éves Fendt et, vagy John Deere T, sokkal többre becsulnek, mint egy pár száz üzem órás belaruszt. Az itteni traktorok nagyrésze az utóbbi évek pályázatain vevodott, lévén a legolcsóbban megvásárolható traktor, csak sajnos a belarusz ipar eme remekműve, valahogy itt nem tudott a gazdák szívéhez nőni, így elég sok a kevés uzemoras eladó belarusz.
Kétezer üzem órás 1221 est, 15 ezer euróért láttam árulni, de 952 est már tizezeret is hirdetnek, és ezek nem öreg gépek, csak itt egyszerűen nehéz eladni.
Válasz kicsi503 #2838. hozzászólásáraTípusbizonyítvány