Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR408.83 FtUSD399.84 FtCHF435.35 FtGBP491.16 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gabi 07 #1936. hozzászólásáraSzerintem.mindenkinek az ismertségi körében van olyan akinél van vagy dolgozott régi téeszes. Nevezzük igy. Aki a piát nem veti meg. Ma már jozanul vezet. Ezen az oroszon nőtt föl. Annak megmagyarázni,hogy másképp kéne. Pl. Elforditott elsőkerékkel barázdafalra huzva szánt mert viszi az eke. Jo ugy aszongya. Ez ilyen eke. Ez egy példa csak. Mennyi ora alatt eszi le a gumit? Ja az mtz mindig eszi . Ez ilyen. Hengerfejes. Dől a füst szántáskor. Birja ez.. hagyjuk az egészet.........
Válasz .Richard. #1933. hozzászólásáraA hozzászólásomban arra reagáltam, hogy évente 2 szer kuplungozni, meg 6000 óra alatt 6-10 szer.
Na hagyjuk már!
Aki ilyen dumával jön az vagy hazudik, vagy olyan falábú után takarít amiből túl sok nem lehet.
Na de ezt általánosítani!
És van aki beszopja!
Ezen csak nevetni lehet!
Válasz mtz1221 #1934. hozzászólásáraHomlokrakodos az ugye más téma. De kis gázzal indulva kis sebességben azért sokáig birja. Az autoban sem 2ben indulunk ugye. Traktorral is sokan 8ban indulnak. Persze nem zavarja csusztat indul. De egy olyan pótos elindulás legalább 20 szoros 6bam valo elindulást koptat. Autoval is lehet 3ban indulni. Mert elindul. De akkor nem megy el 250ezret egy tárcsa.
Válasz .Richard. #1933. hozzászólásáraPontosan. Csak azt mindenki elfelejti mondani ha a nyugatiban elmegy 6-7000 órát, akkor lendkerék+lemella+nyomlap csere is van. Legalább is a kínai/török/indiai luk kuplungosoknál ezt látom. Nekem azt mondták a kis törökére vigyázzak, mert 2000+ euróba szokott a kuplungozás kerülni nála.
Válasz Gabi 07 #1930. hozzászólásáraAhol a talajművelés minden mozzanata amihez nem muszáj mindig maga mellett visszamenni de azért tolat az szeret is kuplungozni. Meg is érdwmli. Azt semmilyen száraz tengelykalcsolo nem birja. Autoval összehasonlitva az sem birná. Honapokig azt akkor birná ha olajban lenne. Ha gyémánt meg titán meg akármi acélpáncél lenne akkor a lendkereket eszi meg.
Válasz #bandi #1929. hozzászólásáranem akartam akkora összegben traktort venni, akkora volt a 2 gép közti árkülönbözet, hogy azon 15 évig bérbe végeztettem volna a nehéz talajmunkákat, ennyi idő a traktort is leamortizálta volna és ez a 140 Le sem az a kimondottan nehézgépek elé való szerkezet
Válasz Dvili #1881. hozzászólásáraKuplungnál, nagyon sok a lábon múlik!
Van ám sok botlábú botcsinálta traktoros!
Na meg szerelőnek csúfolt szakbarbárból is akad bőven!
Válasz Gandhy #1925. hozzászólásáraIgazán akkor jó ez, ha ígyis úgyis megvetted volna, és még a kezdet kezdetén belefizettél így az esetleges pozitív döntésig történő néhánymilliós emelkedést már eleve megnyerted
Válasz mtz1221 #1912. hozzászólásáraPerzse,az nem mindegy hogy van bekötve a kocsi.....az automata húzón is ha meg van fordítva a bak,és nem vízszintesen áll,akkor indulásnál kerékre rántja a gépet,szimpla fék nélküli motorfékezésnél meg lökdös mint ha muszály volna....
Válasz #bandi #1913. hozzászólásáraNyilván,nem is beszélt senki hegyről dombról....mindenki úgy csinálja ahogy a körülményei engedik......Ezek a dolgok a laposon működnek,ha 6 kilométeres lejtők lennének biztos hogy nem 2 ekkora kocsi gurulna 1221 mögött sem....de bírni bírja,légfékkel pedig meg is tud állni.....ha vészfékezni kell,akkor egy nagy Hw is fellöki ha nincs levegő,az meg már más kérdés
Válasz #bandi #1924. hozzászólására3% a pályázatíró rám eső része, ezt be kell áldozni, mert ezért jó esetben nem csak elnyeri, hanem végkifizetésig el is viszi az ügyet
Válasz #bandi #1924. hozzászólásáraáltalában 2 hónapig élnek a gépes ajánlatok, ahogy a KétKatánál is, akkor fix az árad, ha az ajánlatot gyorsan leelőlegezed, kivétel ez alól a Belarus-Traktor kft, ott az előleg sem számít
Válasz Gandhy #1923. hozzászólásáraHát éppen nem ingyen van, van vele foglalkozás, persze magad is csinálhatod. Mindenesetre egy rutinos pályázatos ember ugyan pénzbe kerül, de szerintem az esélyek is sokat javulnak. Árak is kitudja hogy fognak majd kinézni. Ami árajánlatot kaptàl, az meddig él, vagy ez hogy néz ki, mivan ha 5 misivel hosszabb lesz?
Válasz #bandi #1919. hozzászólásárapályáztam hát, nem került pénzbe, ha megnyerem, modellezzük és ha a buktatókon túljutunk, el is hozom
a pályázat elkészítése pár óra, plusz az igazolások begyűjtése
Válasz Háromágú villa #1920. hozzászólásáraa precíziós szaktanácsadásra szerződtem egy céggel nettó 3 millió értékre, Ők elkészítik a műholdas szkennelést, talajmintával, stb, elkészítik a térképet a differenciált vetéshez és műtrágyázáshoz. Hozamtérképes aratás nem kell, de lehet persze, drón, műhold, NASA minden bevetve . Ebben nem is igazán lenne buktató, most is ilyen vetőheppel vetünk, csak térkép nélkül műtárgyszóró szintén van, majd így használnánk, na persze ezt ellenőrizni már nehéz.
Válasz Gandhy #1917. hozzászólásáraenyémben kapásból van egy paradoxon
7 pontért vállaltam, hogy megszerzek egy precíziósgazdálkodási szakember képesítést, én ilyen képzést nem találtam szeptemberben az országban, segítséget kértem a NAK-tól, na ők sem
Válasz Gandhy #1917. hozzászólásáraMit vállaltál, vagy hogy lesz a precíziós rész kivitelezése? Hozammérős kombájn arat, aztán hozamtérkép alapján megy a tápanyag kijuttatás, vagy differenciált tőszámmal fogsz vetni? Talajszkenneléssel, vagy drónnal történő felmérés alapján megy majd a tápanyaggazdálkodás?
Válasz Drisa #1908. hozzászólásáraszerintem meg fogalmad sincs, hogy konkrétan ez a pályázat, milyen kötelező elemekkel rendelkezik rám nézve 5 éven át, nagyon sok esetben ment már vissza a pénz mert a megvalósulás nem pont úgy sült el, ahogy azt Ők gondolták
ez nem egy ilyen alanyi jogon járó támogatás, hogy csak igényelni kel
kőkeményen a digitális átállást végig kell vinned a vállaltak szerint, arra, hogy veszel egy traktort és az magától megfordul az árok előtt, na arra messze nem adnak pénzt
Válasz Háromágú villa #1914. hozzászólásárade baszki, a pótkocsi nem attól áll meg, hogy 5 vagy 8 vagy 10 tonnás traktor van előtte, hanem hogy van rajta fék, vagy nincs. régen rossz, ha a traktornak kell megállítani egy 30 tonnás pótot. éppen úgy tolja le a 8 tonnás 726os fendtet, mint a 5 (??) tonnás mtz-t.
Válasz Drisa #1896. hozzászólásáraHát igen, nem az a kérdés, elhúzza-e, meg hogy mennyivel tudja húzni, hanem ha gebasz van, megáll-e. Hihetetlen, hogy milyen felelőtlen emberek vannak, és még nekiáll büszkén reklámozni, eszem megáll.
Válasz Agronomus #1911. hozzászólásáraJó, a síkságon mindenki kemény. Akkor nincs is semmi, mikor a földről elindulsz, és legközelebb a mérlegen kell megállni. Meg 23 tonna az nem 50.
Vittem már olyan úton kisebb nyugati géppel 12 tonnát ahol ha megállt volna a sor, nem indult volna el, csak kapart volna az aszfalton. Utàna meg 6 kilóméter folyamatos lejtő. Oda nem árt a jó saját fék is meg a kompresszor is. De nyilván ez nem mindennapos program. Viszont olyan helyeken a 8-as jd hordta a szemet egy kis magasítós bss-kocsival. Nem vitt sokat. Meg skoda/liazok szólóban. A kolléga nyilván síkságon gurítja a szerelvényt, így nem is olyan nagy a kockázat, de egy dombról egyszer jönne le vele, egyből szétakasztanà, az tuti
Válasz Agronomus #1911. hozzászólásáraEz pont így van, de van aki szívből utálja az mtz-t és nem érdekli. Ha figyeled a képen az első kocsi vonórudját akkor látszik hogy a traktor hátsó tengelye alá van becsatlakoztatva . Ha felé volt akkor voltak érdekes pillanatok lejtőkön fék nélkül( ha földúton megközelíthető az átvevő, akkor nem szórakozunk a pót fékjével) .
Válasz mtz1221 #1907. hozzászólásáraIgaz én az Alföldi vagyok,szóval hegyek dombok nincsenek.....de vittem már 2 kocsival 170 mázsa szemes cirkot,ami össztömegbe 230 mázsa volt mezei szívó 82-essel....érezte hogy van mögötte,nem is vette volna le tarlóról nyilván.....de ha erősebben rápöcköltem a fékre akkor kellett támaszkodni hogy ne harapjak rá a kormányra....szóval ez a nem tud megállni dolog prosztó hülyeség....a 200 lovas Deutz ugyanúgy menne az árokba,ha a 260 mázsa búzával valamiért beokádna a légfék,és az nem 30-al megy,hanem 53-al.....mindkettőt napi szinten hajtom,egyiket se vágom agyon....volt már hogy 3 keréken jöttem haza a Muszkával,de olyan is hogy rúdra szart a Deutz vagy a 6920-as,aztán be kellett húzni....csodák nincsenek,ami elromolhat el is fog,csak nem mindegy mennyit tesz hozzá a pilóta ugye
Válasz Drisa #1908. hozzászólásáraEzt én sem értem ,meg főleg azt nem mit akar a narancssárgával a zöld helyett, de az ő dolga. De abban sem vagyok biztos ha az mtz-t jelenlegi helyzetben eldolgoztassa 5 évig, nem e fogja ugyan ennyiért eladni.
Válasz mtz1221 #1903. hozzászólására
Rendben csak miért én kaptam a választ mikor egy szót nem írtam kuplungról. Én egy dolgot nem értettem hogy pályázatot is adott be akár 2 gépre is adhatott volna be egy kisebb egy nagyobb. És vett egy új gépet most nem is az lényeg hogy mtz-t. De pénzügyileg rossz döntés volt ilyen környezetben egy gépet telibe fizetni mikor nyugatit lehetett volna venni majdnem féláron. Mondom még egyszer szerintem.... nem kötekszem
Ez igaz a kicsikre 952 ig, hogy évente/1000 óra kell csinálni. Nekünk állandó téli program volt 2 gépen. 1025-től már normális kuplung van mtzhez képest.
Válasz #bandi #1906. hozzászólásáraPersze hogy így van, természetesen vigyázni kell ilyen dolgokra meg követési távolságokra is. De egy 30 kmre levő földről ha fél órával később is érsz be kettővel mint eggyel, akkor is haladósabb, meg szerintem biztonságosabb is 20-25 el mint 35-40-el 1 póttal.
Válasz mtz1221 #1904. hozzászólásáraÉn nem vitatom h bevitte, csak annyiból “veszélyes” hogy az üzemi fékje, az önsúlya mindene kevés 50 tonnához, tegyük fel megáll a sor egy felüljárón fölfelé menet, nem fogsz tudni elindulni. De amúgy biztatni kell a gépet, nem mondom h csak kímélni kell, szóval hajrá
Egyébként fogadjátok el azt a tényt, hogy valóban elhúzza a 1221 a dupla szerelvényt és nem csak a köves úton, hanem a szántón is. Én is dupla szerelvényt húzok vele, igaz 2 hw 6011 est csak, de kihúzza a 180-190 mázsa kukoricával is... Másik cimborának is van, de ők két 12 tonnással kocsival csinálják... Igazából 2 éve volt igazán érdekes a történet, amikor sáros kukorica betakarítás volt: ugyanazt a kocsit a 1221 es kivitte megrakottan, a t6 os 120-130 lovas new hollandot meg kihúzták ...
Válasz Drisa #1900. hozzászólásáraAz egész téma ott kezdődött hogy az mtz-t évente kuplungozni kell. Csak arra akartam rávilágítani ha valaki vigyáz a kuplungra akkor 4500 órát mtz-nél is el tud menni. Igaz ekét grubert mindig menet közben teszem le, ha föld közepén megálok akkor is hátra tolatok pár métert. Forgót is hagyok 5-6 métert, nem is a kuplung hanem a térdem miatt.
Válasz Gumóka #1895. hozzászólásáraSzerintem a méretekkel eddig is tisztában voltunk. De nem ők tehetnek róla hanem az egész elpuhult társadalom. Ez miatt jobb egy durvább erőszakosabb nép. Akarom mondani ha pár jómadárt otthon nem tudtak megnevelni, de tőletek kapnának pár nyakont kint a földeken tanúk nélkül, akkor nem néznének legközelebb le ennyire másokat. Viszont te sem követnéd el ezt a hibát, mert az eszedben lenne hogy te is kaphatsz párat bármikor. De mindegy a jó lét puha gerinctelen emberiséget hozz magával. Nálunk is ez lesz a helyzet. 90-es végén ha bele keveredtünk(főleg egy szerb magyar) bunyóba, utána hullottak le a bugyik a nőkről egész este. Azt látták hogy meg fogod őket egész életükben védeni. Most a gyerek korosztályában ha ilyesmi történik akkor ki közösítik mert erőszakos marhák, milyen férj lesz az ilyenből.
Válasz dnsv #1898. hozzászólásáraNem mondtam semmi ilyet..... Mi van???? 100 tonnát is elhúzna.... csak veszélyes. Felőlem vonatosat is játszhat a kolléga, csak ne haljon meg senki miatta, ennyit mondtam.
Hagyjatok ki belőle. Én nem is kötekedtem.
Válasz Drisa #1896. hozzászólásáraEddig azt mondtátok el se húzza, most meg már veszélyes. Akkor most egy a lényeg, hogy az MTZ-be kössetek bele. Szóval akkor ki is kötekszik?
Válasz horvath.agro #1893. hozzászólásáraNem is arról volt szó, hogy a tarlón kell rodeózni, volt itt már olyan is, hogy a ballonos hw-t a rába 3.-ba tudta húzni... Na tessék...
Egyébként meg párszor már elköszöntél ebből a topikból, úgyhogy Szia!
Válasz horvath.agro #1891. hozzászólásáraHagyd már őket, nem látod hogy a fizikai törvényei mások a szovjetunióban. 50 tonnát vontatni egy 5+ tonnás traktorral, gratulálok... csak senki ne haljon meg az ilyen okosok miatt...
Válasz dnsv #1892. hozzászólásáraItt a szomszédban van egy nagy cég, 130le körül lehet a fendt, a két hw-t vagy 2nagy bsst húznak, a mérlegen láttam, 46-48 tonna között jönnek.
De én is húztam 82-essel két hw-t, a kisebbre ráment a 11tonna, a nagyobbra a 12 is. Igaz, az utolsó ürítést már az úton tették fel, meg két keréken indult, de kibírta a traktor is, meg én is.
Válasz horvath.agro #1891. hozzászólásáraEzt csak azért mert nem szeretem ha méreten aluli elkényeztetett kisf@szok meg hazudtolnak. 45000 nettósat meg azért nem kapsz, mert nem fogom a te jellemed miatt feltúrni a szekrényt(ez a kezem ügyében volt más dolgok miatt). Nincs veled semmi gondom de ebben a topicban ha lehet, fejezzük be a kommunikálást egymással.
de parszor huztam ki a naggyal kukorica arataskor 200 lo feletti gepeket 1db 18 tonnas pottal a hatuljan.
azt elhiszem hogy kovesuton elhuzza de a tarlorol meg 1et se, nem hogy kettot.
2db 14 tonnas oehler kocsit 8320r jd huz kukorica arataskor nalunk, mert kell a tomeg elejuk, ezert mondom hogy elhiszek en mindent csak ne nezzuk hulyenek a masikat.
na mindegy, nem pofazok be ide tobbet, kivonulok meseorszagbol.
papa
Válasz horvath.agro #1891. hozzászólásáraMár csak egy kérdés van amire választ várok.
Miért hazudna, ha semmivel nincs előrébb? Nincs pénze belőle, ha valaki MTZ-t vesz, nem árulja a traktorját, nem nepper, nem forgalmazó, nem Belarus részvényes.
Csongrádon nem egyszer láttam már 80-82-es MTZ-vel HW 8011-est húzni 2 pótkocsival tele búzával. Ha csak 200-220q van rajta összbe az már nem kevés, mert a 2 pót együtt biztos van 4 tonna.
De amúgy tele a youtube Ádám Laci traktorjával ahol MBP-t húz 2-t, gyorsítós váltós MTZ-vel. Ami jóval gyorsabban megy, mint a 1221, így nyomaték is jóval kevesebb jut talajra és mégis megy.
4091 hozzászólás
Válasz Dvili #1937. hozzászólásáraA kislánykák így szálnak ki
A férfiak akkor felétek ezekszerint már kihaltak
Válasz Dvili #1937. hozzászólásáraVan olyan kabin amiben Tv is van?
Válasz Gabi 07 #1936. hozzászólásáraSzerintem.mindenkinek az ismertségi körében van olyan akinél van vagy dolgozott régi téeszes. Nevezzük igy. Aki a piát nem veti meg. Ma már jozanul vezet. Ezen az oroszon nőtt föl. Annak megmagyarázni,hogy másképp kéne. Pl. Elforditott elsőkerékkel barázdafalra huzva szánt mert viszi az eke. Jo ugy aszongya. Ez ilyen eke. Ez egy példa csak. Mennyi ora alatt eszi le a gumit? Ja az mtz mindig eszi . Ez ilyen. Hengerfejes. Dől a füst szántáskor. Birja ez.. hagyjuk az egészet.........
Válasz Dvili #1937. hozzászólásáraAki 16 órát kint talajmunkázik bármivel is, az megérdemli!
Az asszonyt meg a szomszéd tartja karban!?
Na estére egy kis irónia
Gondolom lesz aki megírja azért az igazat
Válasz .Richard. #1933. hozzászólásáraA hozzászólásomban arra reagáltam, hogy évente 2 szer kuplungozni, meg 6000 óra alatt 6-10 szer.
Na hagyjuk már!
Aki ilyen dumával jön az vagy hazudik, vagy olyan falábú után takarít amiből túl sok nem lehet.
Na de ezt általánosítani!
És van aki beszopja!
Ezen csak nevetni lehet!
Válasz mtz1221 #1934. hozzászólásáraHomlokrakodos az ugye más téma. De kis gázzal indulva kis sebességben azért sokáig birja. Az autoban sem 2ben indulunk ugye. Traktorral is sokan 8ban indulnak. Persze nem zavarja csusztat indul. De egy olyan pótos elindulás legalább 20 szoros 6bam valo elindulást koptat. Autoval is lehet 3ban indulni. Mert elindul. De akkor nem megy el 250ezret egy tárcsa.
Válasz .Richard. #1933. hozzászólásáraPontosan. Csak azt mindenki elfelejti mondani ha a nyugatiban elmegy 6-7000 órát, akkor lendkerék+lemella+nyomlap csere is van. Legalább is a kínai/török/indiai luk kuplungosoknál ezt látom. Nekem azt mondták a kis törökére vigyázzak, mert 2000+ euróba szokott a kuplungozás kerülni nála.
Válasz Gabi 07 #1930. hozzászólásáraAhol a talajművelés minden mozzanata amihez nem muszáj mindig maga mellett visszamenni de azért tolat az szeret is kuplungozni. Meg is érdwmli. Azt semmilyen száraz tengelykalcsolo nem birja. Autoval összehasonlitva az sem birná. Honapokig azt akkor birná ha olajban lenne. Ha gyémánt meg titán meg akármi acélpáncél lenne akkor a lendkereket eszi meg.
Válasz Gandhy #1931. hozzászólásáraTudom tudom, csak ilyen áremelkedős időszakban jó nagy szívás a hosszú döntési időszak, erre céloztam
Válasz #bandi #1929. hozzászólásáranem akartam akkora összegben traktort venni, akkora volt a 2 gép közti árkülönbözet, hogy azon 15 évig bérbe végeztettem volna a nehéz talajmunkákat, ennyi idő a traktort is leamortizálta volna és ez a 140 Le sem az a kimondottan nehézgépek elé való szerkezet
Válasz Dvili #1881. hozzászólásáraKuplungnál, nagyon sok a lábon múlik!
Van ám sok botlábú botcsinálta traktoros!
Na meg szerelőnek csúfolt szakbarbárból is akad bőven!
Válasz Gandhy #1925. hozzászólásáraIgazán akkor jó ez, ha ígyis úgyis megvetted volna, és még a kezdet kezdetén belefizettél így az esetleges pozitív döntésig történő néhánymilliós emelkedést már eleve megnyerted
Válasz mtz1221 #1912. hozzászólásáraPerzse,az nem mindegy hogy van bekötve a kocsi.....az automata húzón is ha meg van fordítva a bak,és nem vízszintesen áll,akkor indulásnál kerékre rántja a gépet,szimpla fék nélküli motorfékezésnél meg lökdös mint ha muszály volna....
Válasz #bandi #1913. hozzászólásáraNyilván,nem is beszélt senki hegyről dombról....mindenki úgy csinálja ahogy a körülményei engedik......Ezek a dolgok a laposon működnek,ha 6 kilométeres lejtők lennének biztos hogy nem 2 ekkora kocsi gurulna 1221 mögött sem....de bírni bírja,légfékkel pedig meg is tud állni.....ha vészfékezni kell,akkor egy nagy Hw is fellöki ha nincs levegő,az meg már más kérdés
Válasz #bandi #1924. hozzászólására3% a pályázatíró rám eső része, ezt be kell áldozni, mert ezért jó esetben nem csak elnyeri, hanem végkifizetésig el is viszi az ügyet
Válasz #bandi #1924. hozzászólásáraáltalában 2 hónapig élnek a gépes ajánlatok, ahogy a KétKatánál is, akkor fix az árad, ha az ajánlatot gyorsan leelőlegezed, kivétel ez alól a Belarus-Traktor kft, ott az előleg sem számít
Válasz Gandhy #1923. hozzászólásáraHát éppen nem ingyen van, van vele foglalkozás, persze magad is csinálhatod. Mindenesetre egy rutinos pályázatos ember ugyan pénzbe kerül, de szerintem az esélyek is sokat javulnak. Árak is kitudja hogy fognak majd kinézni. Ami árajánlatot kaptàl, az meddig él, vagy ez hogy néz ki, mivan ha 5 misivel hosszabb lesz?
Válasz #bandi #1919. hozzászólásárapályáztam hát, nem került pénzbe, ha megnyerem, modellezzük és ha a buktatókon túljutunk, el is hozom
a pályázat elkészítése pár óra, plusz az igazolások begyűjtése
Válasz Háromágú villa #1920. hozzászólásáraa precíziós szaktanácsadásra szerződtem egy céggel nettó 3 millió értékre, Ők elkészítik a műholdas szkennelést, talajmintával, stb, elkészítik a térképet a differenciált vetéshez és műtrágyázáshoz. Hozamtérképes aratás nem kell, de lehet persze, drón, műhold, NASA minden bevetve . Ebben nem is igazán lenne buktató, most is ilyen vetőheppel vetünk, csak térkép nélkül műtárgyszóró szintén van, majd így használnánk, na persze ezt ellenőrizni már nehéz.
Válasz Gandhy #1917. hozzászólásáraenyémben kapásból van egy paradoxon
7 pontért vállaltam, hogy megszerzek egy precíziósgazdálkodási szakember képesítést, én ilyen képzést nem találtam szeptemberben az országban, segítséget kértem a NAK-tól, na ők sem
Válasz Gandhy #1917. hozzászólásáraMit vállaltál, vagy hogy lesz a precíziós rész kivitelezése? Hozammérős kombájn arat, aztán hozamtérkép alapján megy a tápanyag kijuttatás, vagy differenciált tőszámmal fogsz vetni? Talajszkenneléssel, vagy drónnal történő felmérés alapján megy majd a tápanyaggazdálkodás?
Válasz Gandhy #1917. hozzászólásáraDe mégis pàlyáztàl nem?
Válasz Gandhy #1917. hozzászólásáraHa még haza is hozna, az lenne az igazi, csak egy kancsó bort vinnék magammal
Válasz Drisa #1908. hozzászólásáraszerintem meg fogalmad sincs, hogy konkrétan ez a pályázat, milyen kötelező elemekkel rendelkezik rám nézve 5 éven át, nagyon sok esetben ment már vissza a pénz mert a megvalósulás nem pont úgy sült el, ahogy azt Ők gondolták
ez nem egy ilyen alanyi jogon járó támogatás, hogy csak igényelni kel
kőkeményen a digitális átállást végig kell vinned a vállaltak szerint, arra, hogy veszel egy traktort és az magától megfordul az árok előtt, na arra messze nem adnak pénzt
Válasz Háromágú villa #1914. hozzászólásárade baszki, a pótkocsi nem attól áll meg, hogy 5 vagy 8 vagy 10 tonnás traktor van előtte, hanem hogy van rajta fék, vagy nincs. régen rossz, ha a traktornak kell megállítani egy 30 tonnás pótot. éppen úgy tolja le a 8 tonnás 726os fendtet, mint a 5 (??) tonnás mtz-t.
Válasz Háromágú villa #1914. hozzászólásáraSzólt valamelyik Offtopic / Kocsmás barátod hogy jólenne ha átjönnél, és itt is meg kevergetnéd a dolgokat ???
Válasz Drisa #1896. hozzászólásáraHát igen, nem az a kérdés, elhúzza-e, meg hogy mennyivel tudja húzni, hanem ha gebasz van, megáll-e. Hihetetlen, hogy milyen felelőtlen emberek vannak, és még nekiáll büszkén reklámozni, eszem megáll.
Válasz Agronomus #1911. hozzászólásáraJó, a síkságon mindenki kemény. Akkor nincs is semmi, mikor a földről elindulsz, és legközelebb a mérlegen kell megállni. Meg 23 tonna az nem 50.
Vittem már olyan úton kisebb nyugati géppel 12 tonnát ahol ha megállt volna a sor, nem indult volna el, csak kapart volna az aszfalton. Utàna meg 6 kilóméter folyamatos lejtő. Oda nem árt a jó saját fék is meg a kompresszor is. De nyilván ez nem mindennapos program. Viszont olyan helyeken a 8-as jd hordta a szemet egy kis magasítós bss-kocsival. Nem vitt sokat. Meg skoda/liazok szólóban. A kolléga nyilván síkságon gurítja a szerelvényt, így nem is olyan nagy a kockázat, de egy dombról egyszer jönne le vele, egyből szétakasztanà, az tuti
Válasz Agronomus #1911. hozzászólásáraEz pont így van, de van aki szívből utálja az mtz-t és nem érdekli. Ha figyeled a képen az első kocsi vonórudját akkor látszik hogy a traktor hátsó tengelye alá van becsatlakoztatva . Ha felé volt akkor voltak érdekes pillanatok lejtőkön fék nélkül( ha földúton megközelíthető az átvevő, akkor nem szórakozunk a pót fékjével) .
Válasz mtz1221 #1907. hozzászólásáraIgaz én az Alföldi vagyok,szóval hegyek dombok nincsenek.....de vittem már 2 kocsival 170 mázsa szemes cirkot,ami össztömegbe 230 mázsa volt mezei szívó 82-essel....érezte hogy van mögötte,nem is vette volna le tarlóról nyilván.....de ha erősebben rápöcköltem a fékre akkor kellett támaszkodni hogy ne harapjak rá a kormányra....szóval ez a nem tud megállni dolog prosztó hülyeség....a 200 lovas Deutz ugyanúgy menne az árokba,ha a 260 mázsa búzával valamiért beokádna a légfék,és az nem 30-al megy,hanem 53-al.....mindkettőt napi szinten hajtom,egyiket se vágom agyon....volt már hogy 3 keréken jöttem haza a Muszkával,de olyan is hogy rúdra szart a Deutz vagy a 6920-as,aztán be kellett húzni....csodák nincsenek,ami elromolhat el is fog,csak nem mindegy mennyit tesz hozzá a pilóta ugye
Válasz mtz1221 #1904. hozzászólásáraA köcsögök!
Válasz Drisa #1908. hozzászólásáraEzt én sem értem ,meg főleg azt nem mit akar a narancssárgával a zöld helyett, de az ő dolga. De abban sem vagyok biztos ha az mtz-t jelenlegi helyzetben eldolgoztassa 5 évig, nem e fogja ugyan ennyiért eladni.
Válasz mtz1221 #1903. hozzászólására
Rendben csak miért én kaptam a választ mikor egy szót nem írtam kuplungról. Én egy dolgot nem értettem hogy pályázatot is adott be akár 2 gépre is adhatott volna be egy kisebb egy nagyobb. És vett egy új gépet most nem is az lényeg hogy mtz-t. De pénzügyileg rossz döntés volt ilyen környezetben egy gépet telibe fizetni mikor nyugatit lehetett volna venni majdnem féláron. Mondom még egyszer szerintem.... nem kötekszem
Ez igaz a kicsikre 952 ig, hogy évente/1000 óra kell csinálni. Nekünk állandó téli program volt 2 gépen. 1025-től már normális kuplung van mtzhez képest.
Válasz #bandi #1906. hozzászólásáraPersze hogy így van, természetesen vigyázni kell ilyen dolgokra meg követési távolságokra is. De egy 30 kmre levő földről ha fél órával később is érsz be kettővel mint eggyel, akkor is haladósabb, meg szerintem biztonságosabb is 20-25 el mint 35-40-el 1 póttal.
Válasz mtz1221 #1904. hozzászólásáraÉn nem vitatom h bevitte, csak annyiból “veszélyes” hogy az üzemi fékje, az önsúlya mindene kevés 50 tonnához, tegyük fel megáll a sor egy felüljárón fölfelé menet, nem fogsz tudni elindulni. De amúgy biztatni kell a gépet, nem mondom h csak kímélni kell, szóval hajrá
Egyébként fogadjátok el azt a tényt, hogy valóban elhúzza a 1221 a dupla szerelvényt és nem csak a köves úton, hanem a szántón is. Én is dupla szerelvényt húzok vele, igaz 2 hw 6011 est csak, de kihúzza a 180-190 mázsa kukoricával is... Másik cimborának is van, de ők két 12 tonnással kocsival csinálják... Igazából 2 éve volt igazán érdekes a történet, amikor sáros kukorica betakarítás volt: ugyanazt a kocsit a 1221 es kivitte megrakottan, a t6 os 120-130 lovas new hollandot meg kihúzták ...
Válasz #bandi #1902. hozzászólásáraVolt már nekem is 1x mikor városi átvevőhöz vittem, hogy a kamionosok el akartak a traktor sorból zavarni.
Válasz Drisa #1900. hozzászólásáraAz egész téma ott kezdődött hogy az mtz-t évente kuplungozni kell. Csak arra akartam rávilágítani ha valaki vigyáz a kuplungra akkor 4500 órát mtz-nél is el tud menni. Igaz ekét grubert mindig menet közben teszem le, ha föld közepén megálok akkor is hátra tolatok pár métert. Forgót is hagyok 5-6 métert, nem is a kuplung hanem a térdem miatt.
Válasz mtz1221 #1894. hozzászólásáraItt is szoktak kamionosok fuvarozni
Válasz Gumóka #1895. hozzászólásáraSzerintem a méretekkel eddig is tisztában voltunk. De nem ők tehetnek róla hanem az egész elpuhult társadalom. Ez miatt jobb egy durvább erőszakosabb nép. Akarom mondani ha pár jómadárt otthon nem tudtak megnevelni, de tőletek kapnának pár nyakont kint a földeken tanúk nélkül, akkor nem néznének legközelebb le ennyire másokat. Viszont te sem követnéd el ezt a hibát, mert az eszedben lenne hogy te is kaphatsz párat bármikor. De mindegy a jó lét puha gerinctelen emberiséget hozz magával. Nálunk is ez lesz a helyzet. 90-es végén ha bele keveredtünk(főleg egy szerb magyar) bunyóba, utána hullottak le a bugyik a nőkről egész este. Azt látták hogy meg fogod őket egész életükben védeni. Most a gyerek korosztályában ha ilyesmi történik akkor ki közösítik mert erőszakos marhák, milyen férj lesz az ilyenből.
Válasz dnsv #1898. hozzászólásáraNem mondtam semmi ilyet..... Mi van???? 100 tonnát is elhúzna.... csak veszélyes. Felőlem vonatosat is játszhat a kolléga, csak ne haljon meg senki miatta, ennyit mondtam.
Hagyjatok ki belőle. Én nem is kötekedtem.
Válasz mtz1221 #1894. hozzászólásáraelvagtattam az unikornisom hatan innen, kovesuton!
Válasz Drisa #1896. hozzászólásáraEddig azt mondtátok el se húzza, most meg már veszélyes. Akkor most egy a lényeg, hogy az MTZ-be kössetek bele. Szóval akkor ki is kötekszik?
Válasz horvath.agro #1893. hozzászólásáraNem is arról volt szó, hogy a tarlón kell rodeózni, volt itt már olyan is, hogy a ballonos hw-t a rába 3.-ba tudta húzni... Na tessék...
Egyébként meg párszor már elköszöntél ebből a topikból, úgyhogy Szia!
Válasz horvath.agro #1891. hozzászólásáraHagyd már őket, nem látod hogy a fizikai törvényei mások a szovjetunióban. 50 tonnát vontatni egy 5+ tonnás traktorral, gratulálok... csak senki ne haljon meg az ilyen okosok miatt...
Válasz dnsv #1892. hozzászólásáraItt a szomszédban van egy nagy cég, 130le körül lehet a fendt, a két hw-t vagy 2nagy bsst húznak, a mérlegen láttam, 46-48 tonna között jönnek.
De én is húztam 82-essel két hw-t, a kisebbre ráment a 11tonna, a nagyobbra a 12 is. Igaz, az utolsó ürítést már az úton tették fel, meg két keréken indult, de kibírta a traktor is, meg én is.
Szóval semmi sem lehetetlen
Na, most akkor megméregettük, kinek nagyobb?
Válasz horvath.agro #1891. hozzászólásáraEzt csak azért mert nem szeretem ha méreten aluli elkényeztetett kisf@szok meg hazudtolnak. 45000 nettósat meg azért nem kapsz, mert nem fogom a te jellemed miatt feltúrni a szekrényt(ez a kezem ügyében volt más dolgok miatt). Nincs veled semmi gondom de ebben a topicban ha lehet, fejezzük be a kommunikálást egymással.
Válasz dnsv #1892. hozzászólásáramert igy igazolja a sajat igazat, de en mondtam elhiszek mindent.
de parszor huztam ki a naggyal kukorica arataskor 200 lo feletti gepeket 1db 18 tonnas pottal a hatuljan.
azt elhiszem hogy kovesuton elhuzza de a tarlorol meg 1et se, nem hogy kettot.
2db 14 tonnas oehler kocsit 8320r jd huz kukorica arataskor nalunk, mert kell a tomeg elejuk, ezert mondom hogy elhiszek en mindent csak ne nezzuk hulyenek a masikat.
na mindegy, nem pofazok be ide tobbet, kivonulok meseorszagbol.
papa
Válasz horvath.agro #1891. hozzászólásáraMár csak egy kérdés van amire választ várok.
Miért hazudna, ha semmivel nincs előrébb? Nincs pénze belőle, ha valaki MTZ-t vesz, nem árulja a traktorját, nem nepper, nem forgalmazó, nem Belarus részvényes.
Csongrádon nem egyszer láttam már 80-82-es MTZ-vel HW 8011-est húzni 2 pótkocsival tele búzával. Ha csak 200-220q van rajta összbe az már nem kevés, mert a 2 pót együtt biztos van 4 tonna.
De amúgy tele a youtube Ádám Laci traktorjával ahol MBP-t húz 2-t, gyorsítós váltós MTZ-vel. Ami jóval gyorsabban megy, mint a 1221, így nyomaték is jóval kevesebb jut talajra és mégis megy.