Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz gyufi76 #508. hozzászólásáraEgyébkét meg az irányítókart 3 darab M12 es csavar fogja fel a reduktorházra, az sokkal gyengébb pont lehet mint 2 darab M18-as.
Ns-10 alapjáraton kicsit lassabban dolgozik, 1100-től már nincs gondja.
Válasz gyufi76 #509. hozzászólásáraNekem 2 db orbitos mtz-m van, az egyik 10-es a másik 14 es szivattyúval, de mindkettő 100-as orbittal. A 14-es szivattyús sokal könnyebb a kormánya még alapjáraton is, de a 10-essel szerelt gépem pedig 8 éve úgy megy, de akkoris ezerszer jobb mint a gyári oszlopos.
Válasz Sanyee #507. hozzászólásáraKöszi a választ! Végül is nem egy nagy munka kicserélni , mivel van egy 10 es új szivattyúm, ha nem fog menni akkor veszek egy új 14 est.-) Az első híd témához, annyit írnék, hogy ez egy gyári minőségü tokház utánzat mert 1998- és 2001 közötti gépek 80% án rajta van az orbit helye. a kisipari ráhegesztett tartóhoz semmi spéci pálca nem szükséges csupán co hegesztő. az acélönvény védőgázzal hegeszthető de a hegesztés csak mellékes a tartást a 4db M18 as és 1db M14es csavar végzi. Mint leírtam anno tanultam mechanikát, de hogy mindenik értse, egy személyautó féknyergét 2 db M12 es csavar tartja 10.9 keménységben. Én 8.8 as csavarokat használtam de arra mérget vennék, hogy hamarabb szakadna le a szöghajtás felfogócsavarja mint a munkahengertartó a tokról. Továbbra is mindenkinek a ráfúrást ajánlom, egy indok miatt ami pedig a PÉNZ Köszi a szivattyú-hoz kapcsolódó tanácsot, ha kicseréltem írok. Üdv!!!!
Válasz Sanyee #507. hozzászólásáraKöszi a választ! Végül is nem egy nagy munka kicserélni , mivel van egy 10 es új szivattyúm, ha nem fog menni akkor veszek egy új 14 est.-) Az első híd témához, annyit írnék, hogy ez egy gyári minőségü tokház utánzat mert 1998- és 2001 közötti gépek 80% án rajta van az orbit helye. a kisipari ráhegesztett tartóhoz semmi spéci pálca nem szükséges csupán co hegesztő. az acélönvény védőgázzal hegeszthető de a hegesztés csak mellékes a tartást a 4db M18 as és 1db M14es csavar végzi. Mint leírtam anno tanultam mechanikát, de hogy mindenik értse, egy személyautó féknyergét 2 db M12 es csavar tartja 10.9 keménységben. Én 8.8 as csavarokat használtam de arra mérget vennék, hogy hamarabb szakadna le a szöghajtás felfogócsavarja mint a munkahengertartó a tokról. Továbbra is mindenkinek a ráfúrást ajánlom, egy indok miatt ami pedig a PÉNZ Köszi a szivattyú-hoz kapcsolódó tanácsot, ha kicseréltem írok. Üdv!!!!
Az Ns-14 nem tudom, hogy mihez lett.
A nagyobb szivattyú több olajat szállít, így alapjáraton is könnyebb/gyorsabb eltekerni az orbitot. Ns-10 nél 600-700-as fordulatnál azért van egy kis tétovázás.
Válasz zsozsi51 #500. hozzászólásáraValami utángyártott féleség lehet, de a habinál is ezt kapod.
Régen sehol nem lehetett kapni ilyet, így gondolom valamilyen utángyártó újraönti. Ha jól van kifúrva a csapágynak az a 2-3 hely belül akkor nem kell tőle félni. Ha meg nem homlokrakodózól akkor még fele annyi terhelésed se lesz rajta.
Mikor mi csináltuk akkor a hegesztés mellett is dönthettünk volna, de úgy voltam vele, hogy inkább gyári legyen még ha 50 ezerrel többe is jön ki csak egyszer kell megcsinálni rendesen. 8-10 ezerért normális helyen megcsinálják rá a tartó helyét.
Ha hegesztik akkor lehet 30-50 ezer amit a kolléga is mondott, de ott már gyengébb lesz az öntvény a hegesztésnél. Vagy veszel még rá nekik egy kiló spéci pálcát ami 20 ezer. Mondjuk ez a 16-os befúrás tetszett, úgy biztos erősebb!
Láttam ahol csak körbevarták és semmi gond vele (na oda kell a normális pálca és hegesztőtudás is.)
Válasz csoppika #498. hozzászólásáraHelló mi is sokat kínlódtunk a hasonló problémával. A 140-es szivattyúval melegen nem volt jó egyik sem. Az egyik lenti munkahengeres, a másik a gyári munkahengert vezérli. Egyik sem ment . Majd amikor megvettük a 16-os szivattyút mind a kettő egycsapásra jó lett, kb 1 éve teljesen probléma mentes mindkettő
Válasz zsozsi51 #502. hozzászólásáraHelló! Én nem vásároltam, de miért nem hegeszted rá???? Nem akarok senkinek beleszólni az elgondolásába, de írreálisan magasnak tartom a lenti képen látható alkatrész árát. Arra még ugyanúgy lyukakat kell fúrni, síkba maratni. Egy gépipari műhelyben szerintem 30-50 ezerért tutira készre csinálják neked! Én is dilemmáztam vagy 3 évig, aztán 1 nap alatt átalakítottam. Igaz nekem van hegesztőm meg oszlops fúróm és némi szakértelmem a lakatos munkához. A kockát 15 ezerért marták ki, a srác adta az anyagot is , én ráfúrtam a tartót, 16 os átmérőjű fúróval utána körbevartam majd átfúrtam a hidat bele M18 as menet 4 db aztán kész is a tartó. Vannak itt a fórumon képek, de szívesen segítek a méretek megadásában. Hidd el sok 20 ezret fogsz spórolni ami a mai árak melett is jó kis lóvé Üdv!!!!
Válasz csoppika #498. hozzászólásáraHát igen figyelni kell,hogy mikor gyártották
ne hétfőn amikor még a fű sem nő és
ne pénteken amikor már a fű sem nő és
ne fizetés előtt hétben amikor már csak száraz kenyérre futja és zéró a munkakedv és
ne fizetés napján amikor elkeseredésében az ember csak törni volna kedve és
ne fizetés utáni hétben amikor mindenki rúdban veszi a parizert és lehajolni sem tud vagy épp taj részeg...
Így maradt az a pár nap amikor maradandót alkotnak na azt kell kifogni
én is orbitozás előtt állok, valaki meg tudja mondani, hogy az említett híd eredeti-e vagy valami hitványabb dolog? Vásárlás előtt jó lenne tudni hogy 190Eért vagy 120ért szerezzem be, valamint az sem utolsó, hogy csak egyszer szeretnék bontani, ill összerakni.
Sziasztok!!! 100as orbithoz NS 10 es szivattyút fel lehet rakni??? Most NS 14 van rajta de melegen nem megy olyan könnyen a kormány. A másik véglet ha újat kell vásárolni akkor ugyan annyi az ára az NS 16 nak , a 100as orbithoz azt megvehetem???
Válasz Hogel #497. hozzászólásáraSzerintem annak is örülni kell, ha a Vaszilij homok formájába nem rúgott bele senki a hűlési idő alatt, és az öntött furatok derékszög/párhuzamban vannak...
Válasz Plútó #490. hozzászólásáraHelló! Okés, megértem, ebben az esetben nem is szállok vitába , mint írtam nem okoskodni akartam , csak leírtam, hogy szerintem így lenne. Van targoncám amin az oldalmozgató működése közben majd megáll a motor, éppen a keresztmetszet kis átmérője miatt. Az is tapasztalatom, hogy alap működés közben a nyomástartó szelep ki sem nyit csak ha teljesen kiütköztetjük a munkahengert akkor hallani a működését. a gyári munkahengerhez vezető cső keresztmetszete sincsen csökkentve pedig jobbra és balra fordításnál ugyanannyit kell tekerni a kormánykeréken pedig ahonnan a munkahenger szár van azon oldalon kisebb a felület tehát oda kevesebb olaj kell de nagyobb erőhatás mert kisebb a felület. Mint írtam a hidraulika rendszer normális működéséhez pontos mérnöki számítások szükségesek. A kormánnyal pedig játszani TILOS!!!! Szerintem szükíteni a keresztmetszetet nem szabad, de ez csak az én véleményem!!! Üdv!!!!
Válasz Plútó #490. hozzászólásárapersze, az idő javában csak keringet a szivattyú, nem végez sok munkát.
van olyan mennyiség korlátozó alkatrész is ami a felesleges mennyiséget elvezeti.
de ide az kicsit fölös lenne. ha állandóan dolgozna akkor lenne benne ráció. de akkorse sok.
Válasz gyufi76 #489. hozzászólására"de ha csökken a keresztmetszet nő a nyomás!!!!!"
Ebben az esetben akkor lenne ez igaz,ha a nyomásszabályzás a munkahenger után történne.De mivel a nyomás be van állítva mondjuk 70 bar-ra, az akkor sem lesz több, ha teljesen lezárjuk a munkahengerre vezető csövet.Ha a nyomás megfelelő,a sebességet a mennyiséggel lehet szabályozni.Melegedni meg csak akkor fog esetleg,ha egész nap csak szlalomozik a traktorral.Az meg nem igazán életszerű.
Nekem az előző traktoromon 4 mm-ig kellett csökkentenem a közcsavar keresztmetszetét,hogy jó legyen a kormány.
És annak ellenére sem melegedett.
Válasz a2457 #488. hozzászólásárahelló! Biztosan igazad van neked is , de ha csökken a keresztmetszet nő a nyomás!!!!! Az átfolyási sebességet a keresztmetszet szűkítésével éred el!!!! Nem mindegy , hogy szűkített keresztmetszeten ugyanazt a mennyiséget hány "bar" nyomással küldöd át!!! ha nagyon leszükíted akkor forralni fogja az olajat vagy kinyírod a szivattyút. Éppen azt írtam, hogy ellenőrizze a nyomást, attól baja nem lessz, vagy tegye vissza a régi ns 10 szivattyút mert az 10 litert szállít ami most rajt van az pedig 14 et!!!!! Megpróbálja először 70 baron , ha könnyen megy akkor annyin marad ha nem akkor 10 bar-javal emeli ameddig nem lessz jó. Az orbiton a nyomás állítható, tehát ha fix nyomásra lenne beállítva akkor nem lenne gyárilag állítási lehetőség.Bocsi, Nem okoskodni akartam
Válasz Plútó #486. hozzászólásáraHelló! Igen ,látom ez valóban egy gyári áramláscsökkentő,. erre nem gondoltam, Én azt hittem, hogy a közcsavar furatát kell lecsökkenteni. Köszi a képeket, írtam már jópár hónapja , de megint beigazolódott: a hidraulika rendszer nagyon bonyolult rendszer, mérnöki számolások kellenek a jó működéséhez Üdv!!!!
Válasz gyufi76 #485. hozzászólásáraAzért írtam a szűkítőt,mert nekem ugyan ez a problémám volt mint neked,és nekem megoldotta a problémát.Egyáltalán nem melegszik,ugyanis a nyomásszabályzó szelep és az orbit visszaengedi a felesleges olajat a tartályba.Amíg teljes keresztmetszeten ment az olaj a munkahengerbe,addig 90 fok kormánymozdításra,teljesen kifordult a kerék,jobbra és balra is.Nekem egy állítható áramlás szabályzó van benne,és addig csökkentettem a keresztmetszetet amíg jó nem lett.Utána a nyomásszabályzót is addig tekertem lefelé amíg még kellően könnyű maradt a kormányzás.Ötödik éve megyen így hibátlanul.
Egy kép az áramlásszabályzóról.Elég koszos de nagyjából kivehető a lényeg.
És ilyen nyomásszabályzó van benne.
Válasz Plútó #480. hozzászólásáraHelló! Sajnos az nem jó megoldás. Ott valószínű, hogy nyomás gond lehet, vagy mint írtam vissza kell rakni a régi ns 10 es szivattyút. A szűkités az nem jó mert melegedni fog és sokat kell tekerni a kormányon , hogy beforduljon De targonca döntőhengerénél alkalmazzák az általad leírt verziót, úgyhogy nem teljesen rossz ötletet mondtálÜdv!!!!
Egyszerűen az az oka, hogy az orbit szivattyú az nem ahhoz a munkahengerhez való.Meg van az orbitnak a teljesítménye hogy mekkora fordításra mennyi olajat enged át.Annak a fenti munkahengernek kisebb az űrtartalma mint a lentinek.És az orbit a lentihez van méretezve.
Egyedül egy kisebb irányítókarral lehetne megoldani.
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraTegyél szűkítőt a munkahenger egyik oldalára,hogy lassabban áramoljon az olaj.Akkor nem lesz olyan érzékeny a kormány.
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraHelló! A nyomás rendben van??? Én meg azt gondoltam, hogy azért nem tudsz vele egyenesen menni, mert sokat kell fordítani a kormányon. mint írtam röbidebb az utja a fenti munkahengernek, de vastagabb is ezért kb ugyanannyi olaj kell bele ,hogy elmozduljon. . Rakd vissza az ns 10 et , vagy vegyél visszább a nyomásból. Szerintem mindenképp tegyél próbát , mert mire átszereled alsó munkahengeresre sok 10 ezer ft od el fog menni, azt nem mondom , hogy rossz leszz de ha most könnyen megy és csak ennyi a baj akkor az orvosolható.
Ami még fontos a fogaslécet hézagold rá a félívre, alul a lötyögéseket szüntesd meg és az összetartást "0" ra állítsd. Azért írom ezt neked mert én a 80 as mtz re ráköltöttem 100 ft -körül, és nem esek hanyatt az orbit- kormányzástól. Nekem ns 14 el ment a kormánykockás megoldás, egyújas kormány hidegen -melegen ami gondom volt mint neked nagyon kellett kormányozni egyenes úton is, mint szétszedéskor kiderült, a belső rúdfej lógása is okozta, az orbit+ alsó munkahengeresnél is érzékeny és nekem nem egyújas a kormány. 2 orbittal is kipróbáltam. Az orbit tengelyére kizárólag 1 csapágyat tegyél!!!!! Írj , hogy mire jutottál, üdv!!!!!
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraHaver ugyanezt mondta az 550-emről... Míg 1x le nem lazult az alsó anya, addig egyből reagált a kormányra...haver nem tudott vele egyenesen menni a sajátja után:-))) (hagyományos kormányú volt...)
Az igazi kérdés, hogy mennyi kormányfordulatra tér ki teljesen a kereked(faltól-falig hány fordulat)???? Ha annyira, mint a csak rásegítéses(gyári szervós), akkor NO PARA...
Válasz gyufi76 #476. hozzászólásáraHello ns 14 es szivaťyu es 100as orbit annyi a baj hogy nagyon erzeleny es kis mozditasra is fordul egybol ezert veszejes vele kozlekedni
Válasz Petke82 #475. hozzászólására.Helló! Milyen szivattyú van felrakva neked ns 14 vagy a régi ns 10??? A fenti munkahengernek igaz, hogy rövidebb az útja, de vastagabb így ugyanannyi fordításra nem kellene hirtelen forduljon. azt írd már meg légyszi, hogy hanyas orbitod van rajta, milyen szivattyuval és mi a pontos hiba amiért nem jó??? Én leírtam, hogy a 80 assal hogy jártam, a kollégámnak viszont megpróbálnánk a fenti munkahengerest, de addig semmiképp míg nem kapok infókat
A kocka méretit leírom majd és itt a fórumon láthatod pár képekben a 82 es átalakítását. üdv!!!
Válasz Petke82 #473. hozzászólására Helló! Én is csináltattam, de bemész egy forgácsoló műhelybe, és ott elkészítik neked. Nekem 16 ezret kért érte a srác úgy , hogy a lyukak nem voltak ráfurva, szerintem ennyiért megcsinálták volna számlásan is de én nem kérdeztem előre az árat, odahozta így nem kezdtem el csudázni, kifizettem de így utólag nem bántam meg. A kormány könnyü nem szitál, egyenesen megy az úton padló gázzal is. Én továbbra is bíztatlak, próbáld meg a fenti munkahengeres verziót, veszteni nem tudsz vele, mert ugyan azon alkatrészeket meg kell venned a lenti munkahengereshez is. A csapágyból mint itt a fórumon is írták szigoruan csak előre tegyél!!!! Amit meg én javaslok a kormányösszekötőket alul húzd szorosra és a királycsapszeget is vizsgáld meg mert a sok kotyogás vezet a szitáláshoz. azt nem írtad, hogy a géped 80 as vagy 82 es???? a 80 as hídközép nem drága!!!! Üdv!!!!
Válasz Petke82 #471. hozzászólásáraHelló! Nyugodtan hegesztesd rá Én is így csináltam. Az mtz traktoron sajnos gyárilag sok dolog rosszul van megcsinálva, amit sok mtz traktort használó kolléga így vagy úgy megpróbál kijavítani. ne mindíg bizz a gyári megoldásokban. Pl: gyári vezértömb javító klt. 10 ből 10 szerelő csapágyboltban kapható gumigyűrűt épít be mert a gyári ránézésre is használhatatlan. Az orbitra visszatérve az alászedést ahogyan én is itt a fórumon kaptam megoldásnak,a hátsó csapágy levétele, a tengely- orbit ba belemenő részének egy 10ed mm er leesztergálása, és minden oké! Én átalakítottam a 80 as omat is alsó munkahengeresre, azzal megoldódik a szitálás, a fogasléc hézagolását is meg kell nézni és a legfontosabb a kormányösszekötőn lévő 4db gömbcsukló utánahúzása, a kerékösszetartás "0" ára állítása. Ezt próbáld meg mindenképp mielőtt átalakítod lenti munkahengeresre. remélem tudtam segíteni!!!!
Válasz Hogel #469. hozzászólásáracsak az a bajom hogy nincsen ráöntésem a hídon hozzá de láttam már itt jó kis megoldásokat hozzá csak azokat nem tartom gyárinak.
Válasz váza #468. hozzászólásáraAzért mert mint írtam az nem közútra való.
Mivel a fenti munkahengernek kb 10 cm az útja emiatt bár könnyű kormányozni, de tized mm-nyi moccanása is fokokat jelent a kerék állásán.Ráadásul a fogasív és a fogasléc közti kopás miatt elég nagy holtjátéka is lehet.
Nem megoldhatatlan az a lenti konzol felfogatása, szerintem abban gondolkodj.
Válasz Hogel #460. hozzászólásárahello olyan kérdésem lenne hogy én is meg csináltam a kormány oszlopos verziot mert nincsen lent munka henger tartóm de elég nehéz az úton tartani mi lehet a baja (egyből szedi a kormány) ns 14 es szivattyú van rajta és 100as orosz orbit és nekem a dugattyúm nem a gyári hanem kompakt tömítéses ?
Válasz Hogel #464. hozzászólására Helló! Igen tényleg igazad van,a lenti munkahengerrel kapcsolatban, és hátha megoldódik az orbit probléma is köszönhetően fer6 nak. De ha mégsem akkor a te verziód lessz, csakis vadi új lesz vásárolva. Köszi az infót!!!
Válasz feri6 #465. hozzászólásáraHelló! Először is köszi az infót, ez tényleg tuti ötlet!!!! Képzeld felhívtam egy kollégát nagyon rendes volt Ő is ezt mondta. Ezúton köszönöm neked is, meg minden kommentelőnek a segítséget. Ünnep után megírom mire jutottam de tényleg bízom a feri6 tanácsában
Köszi mégegyszer mindent!!!!
Válasz gyufi76 #461. hozzászólásáraHa kiveszed a cspágyat minden bajod megszűnik, fesziti az orbit tengelyét, csak a szimering felöl kell másik végét vezeti az orbit már.
Válasz gyufi76 #463. hozzászólásáraHa közúton sokat használod a gépet akkor jobb a lenti munkahengeres.Biztonságosabb az úttartás.
Úgyhogy nem feltétlen kidobott pénz.
Vidd vissza a komádnak az orbitot, pótold kicsit meg, és vegyél egy új HBR -t.
Arra csere garancia van 1 évig.
1013 hozzászólás
Válasz csoppika #512. hozzászólására2 darab
Válasz Sanyee #511. hozzászólásáraVan ott vmi illesztőstift is, nem?
Válasz gyufi76 #508. hozzászólásáraEgyébkét meg az irányítókart 3 darab M12 es csavar fogja fel a reduktorházra, az sokkal gyengébb pont lehet mint 2 darab M18-as.
Ns-10 alapjáraton kicsit lassabban dolgozik, 1100-től már nincs gondja.
Válasz gyufi76 #509. hozzászólásáraNekem 2 db orbitos mtz-m van, az egyik 10-es a másik 14 es szivattyúval, de mindkettő 100-as orbittal. A 14-es szivattyús sokal könnyebb a kormánya még alapjáraton is, de a 10-essel szerelt gépem pedig 8 éve úgy megy, de akkoris ezerszer jobb mint a gyári oszlopos.
Válasz Sanyee #507. hozzászólásáraKöszi a választ! Végül is nem egy nagy munka kicserélni , mivel van egy 10 es új szivattyúm, ha nem fog menni akkor veszek egy új 14 est.-) Az első híd témához, annyit írnék, hogy ez egy gyári minőségü tokház utánzat mert 1998- és 2001 közötti gépek 80% án rajta van az orbit helye. a kisipari ráhegesztett tartóhoz semmi spéci pálca nem szükséges csupán co hegesztő. az acélönvény védőgázzal hegeszthető de a hegesztés csak mellékes a tartást a 4db M18 as és 1db M14es csavar végzi. Mint leírtam anno tanultam mechanikát, de hogy mindenik értse, egy személyautó féknyergét 2 db M12 es csavar tartja 10.9 keménységben. Én 8.8 as csavarokat használtam de arra mérget vennék, hogy hamarabb szakadna le a szöghajtás felfogócsavarja mint a munkahengertartó a tokról. Továbbra is mindenkinek a ráfúrást ajánlom, egy indok miatt ami pedig a PÉNZ Köszi a szivattyú-hoz kapcsolódó tanácsot, ha kicseréltem írok. Üdv!!!!
Válasz Sanyee #507. hozzászólásáraKöszi a választ! Végül is nem egy nagy munka kicserélni , mivel van egy 10 es új szivattyúm, ha nem fog menni akkor veszek egy új 14 est.-) Az első híd témához, annyit írnék, hogy ez egy gyári minőségü tokház utánzat mert 1998- és 2001 közötti gépek 80% án rajta van az orbit helye. a kisipari ráhegesztett tartóhoz semmi spéci pálca nem szükséges csupán co hegesztő. az acélönvény védőgázzal hegeszthető de a hegesztés csak mellékes a tartást a 4db M18 as és 1db M14es csavar végzi. Mint leírtam anno tanultam mechanikát, de hogy mindenik értse, egy személyautó féknyergét 2 db M12 es csavar tartja 10.9 keménységben. Én 8.8 as csavarokat használtam de arra mérget vennék, hogy hamarabb szakadna le a szöghajtás felfogócsavarja mint a munkahengertartó a tokról. Továbbra is mindenkinek a ráfúrást ajánlom, egy indok miatt ami pedig a PÉNZ Köszi a szivattyú-hoz kapcsolódó tanácsot, ha kicseréltem írok. Üdv!!!!
Válasz gyufi76 #505. hozzászólásáraIgen menne. Gyárilag is úgy szerelték.
160-as orbitokhoz van az Ns-16.
100-as orbitokhoz pedig az Ns-10.
Az Ns-14 nem tudom, hogy mihez lett.
A nagyobb szivattyú több olajat szállít, így alapjáraton is könnyebb/gyorsabb eltekerni az orbitot. Ns-10 nél 600-700-as fordulatnál azért van egy kis tétovázás.
Válasz zsozsi51 #500. hozzászólásáraValami utángyártott féleség lehet, de a habinál is ezt kapod.
Régen sehol nem lehetett kapni ilyet, így gondolom valamilyen utángyártó újraönti. Ha jól van kifúrva a csapágynak az a 2-3 hely belül akkor nem kell tőle félni. Ha meg nem homlokrakodózól akkor még fele annyi terhelésed se lesz rajta.
Mikor mi csináltuk akkor a hegesztés mellett is dönthettünk volna, de úgy voltam vele, hogy inkább gyári legyen még ha 50 ezerrel többe is jön ki csak egyszer kell megcsinálni rendesen. 8-10 ezerért normális helyen megcsinálják rá a tartó helyét.
Ha hegesztik akkor lehet 30-50 ezer amit a kolléga is mondott, de ott már gyengébb lesz az öntvény a hegesztésnél. Vagy veszel még rá nekik egy kiló spéci pálcát ami 20 ezer. Mondjuk ez a 16-os befúrás tetszett, úgy biztos erősebb!
Láttam ahol csak körbevarták és semmi gond vele (na oda kell a normális pálca és hegesztőtudás is.)
Válasz trógerzoli #504. hozzászólásáraHelló! Hanyas orbithoz raktad a 16 literes szivattyút? Az ns 10 es el menne szerinted a 100 as orbit? Köszi!!!!
Válasz csoppika #498. hozzászólásáraHelló mi is sokat kínlódtunk a hasonló problémával. A 140-es szivattyúval melegen nem volt jó egyik sem. Az egyik lenti munkahengeres, a másik a gyári munkahengert vezérli. Egyik sem ment . Majd amikor megvettük a 16-os szivattyút mind a kettő egycsapásra jó lett, kb 1 éve teljesen probléma mentes mindkettő
Válasz zsozsi51 #502. hozzászólásáraHelló! Én nem vásároltam, de miért nem hegeszted rá???? Nem akarok senkinek beleszólni az elgondolásába, de írreálisan magasnak tartom a lenti képen látható alkatrész árát. Arra még ugyanúgy lyukakat kell fúrni, síkba maratni. Egy gépipari műhelyben szerintem 30-50 ezerért tutira készre csinálják neked! Én is dilemmáztam vagy 3 évig, aztán 1 nap alatt átalakítottam. Igaz nekem van hegesztőm meg oszlops fúróm és némi szakértelmem a lakatos munkához. A kockát 15 ezerért marták ki, a srác adta az anyagot is , én ráfúrtam a tartót, 16 os átmérőjű fúróval utána körbevartam majd átfúrtam a hidat bele M18 as menet 4 db aztán kész is a tartó. Vannak itt a fórumon képek, de szívesen segítek a méretek megadásában. Hidd el sok 20 ezret fogsz spórolni ami a mai árak melett is jó kis lóvé Üdv!!!!
Valaki vásárolt már a traktorfek.hu honlapról első hídtokot?
Válasz csoppika #498. hozzászólásáraHát igen figyelni kell,hogy mikor gyártották
ne hétfőn amikor még a fű sem nő és
ne pénteken amikor már a fű sem nő és
ne fizetés előtt hétben amikor már csak száraz kenyérre futja és zéró a munkakedv és
ne fizetés napján amikor elkeseredésében az ember csak törni volna kedve és
ne fizetés utáni hétben amikor mindenki rúdban veszi a parizert és lehajolni sem tud vagy épp taj részeg...
Így maradt az a pár nap amikor maradandót alkotnak na azt kell kifogni
Válasz Sanyee #493. hozzászólásáraSziasztok,
én is orbitozás előtt állok, valaki meg tudja mondani, hogy az említett híd eredeti-e vagy valami hitványabb dolog? Vásárlás előtt jó lenne tudni hogy 190Eért vagy 120ért szerezzem be, valamint az sem utolsó, hogy csak egyszer szeretnék bontani, ill összerakni.
Sziasztok!!! 100as orbithoz NS 10 es szivattyút fel lehet rakni??? Most NS 14 van rajta de melegen nem megy olyan könnyen a kormány. A másik véglet ha újat kell vásárolni akkor ugyan annyi az ára az NS 16 nak , a 100as orbithoz azt megvehetem???
Válasz Hogel #497. hozzászólásáraSzerintem annak is örülni kell, ha a Vaszilij homok formájába nem rúgott bele senki a hűlési idő alatt, és az öntött furatok derékszög/párhuzamban vannak...
Jól látom hogy a lyukakat már nem bírták ennyi pénzért kifúrni?
Válasz Sanyee #495. hozzászólására113+80:-))) kb
Válasz csoppika #494. hozzászólására196 az a 80.
Habinál meg pár forgalmazónál kérdeztem 2-3 éve mikor aktuális volt, de akkor még hallani se hallottak ilyenről.
Válasz Sanyee #493. hozzászólásáraHabinál is van...csak+80e...
Na ilyet még nem láttam hirdetni egy MTZ-s cégnél se!
http://shop.traktorfek.hu/alkatreszek-102/mtz-alkatreszek-106/mtz-hidraulika-es-felepitmeny-247/elshidhaz-82-es-regi-tipus-orbitos-6309
Nem reklám. Ritka darab, akit érdekel most csapjon le rá!
Válasz Plútó #490. hozzászólásáraHelló! Okés, megértem, ebben az esetben nem is szállok vitába , mint írtam nem okoskodni akartam , csak leírtam, hogy szerintem így lenne. Van targoncám amin az oldalmozgató működése közben majd megáll a motor, éppen a keresztmetszet kis átmérője miatt. Az is tapasztalatom, hogy alap működés közben a nyomástartó szelep ki sem nyit csak ha teljesen kiütköztetjük a munkahengert akkor hallani a működését. a gyári munkahengerhez vezető cső keresztmetszete sincsen csökkentve pedig jobbra és balra fordításnál ugyanannyit kell tekerni a kormánykeréken pedig ahonnan a munkahenger szár van azon oldalon kisebb a felület tehát oda kevesebb olaj kell de nagyobb erőhatás mert kisebb a felület. Mint írtam a hidraulika rendszer normális működéséhez pontos mérnöki számítások szükségesek. A kormánnyal pedig játszani TILOS!!!! Szerintem szükíteni a keresztmetszetet nem szabad, de ez csak az én véleményem!!! Üdv!!!!
Válasz Plútó #490. hozzászólásárapersze, az idő javában csak keringet a szivattyú, nem végez sok munkát.
van olyan mennyiség korlátozó alkatrész is ami a felesleges mennyiséget elvezeti.
de ide az kicsit fölös lenne. ha állandóan dolgozna akkor lenne benne ráció. de akkorse sok.
Válasz gyufi76 #489. hozzászólására"de ha csökken a keresztmetszet nő a nyomás!!!!!"
Ebben az esetben akkor lenne ez igaz,ha a nyomásszabályzás a munkahenger után történne.De mivel a nyomás be van állítva mondjuk 70 bar-ra, az akkor sem lesz több, ha teljesen lezárjuk a munkahengerre vezető csövet.Ha a nyomás megfelelő,a sebességet a mennyiséggel lehet szabályozni.Melegedni meg csak akkor fog esetleg,ha egész nap csak szlalomozik a traktorral.Az meg nem igazán életszerű.
Nekem az előző traktoromon 4 mm-ig kellett csökkentenem a közcsavar keresztmetszetét,hogy jó legyen a kormány.
És annak ellenére sem melegedett.
Válasz a2457 #488. hozzászólásárahelló! Biztosan igazad van neked is , de ha csökken a keresztmetszet nő a nyomás!!!!! Az átfolyási sebességet a keresztmetszet szűkítésével éred el!!!! Nem mindegy , hogy szűkített keresztmetszeten ugyanazt a mennyiséget hány "bar" nyomással küldöd át!!! ha nagyon leszükíted akkor forralni fogja az olajat vagy kinyírod a szivattyút. Éppen azt írtam, hogy ellenőrizze a nyomást, attól baja nem lessz, vagy tegye vissza a régi ns 10 szivattyút mert az 10 litert szállít ami most rajt van az pedig 14 et!!!!! Megpróbálja először 70 baron , ha könnyen megy akkor annyin marad ha nem akkor 10 bar-javal emeli ameddig nem lessz jó. Az orbiton a nyomás állítható, tehát ha fix nyomásra lenne beállítva akkor nem lenne gyárilag állítási lehetőség.Bocsi, Nem okoskodni akartam
Válasz gyufi76 #485. hozzászólásáranyomástól nem lesz gyorsabb, vagy lassabb.
az átfolyási mennyiség felel a sebességért, a nyomás az erőért.
Válasz Plútó #486. hozzászólásáraHelló! Igen ,látom ez valóban egy gyári áramláscsökkentő,. erre nem gondoltam, Én azt hittem, hogy a közcsavar furatát kell lecsökkenteni. Köszi a képeket, írtam már jópár hónapja , de megint beigazolódott: a hidraulika rendszer nagyon bonyolult rendszer, mérnöki számolások kellenek a jó működéséhez Üdv!!!!
Válasz gyufi76 #485. hozzászólásáraAzért írtam a szűkítőt,mert nekem ugyan ez a problémám volt mint neked,és nekem megoldotta a problémát.Egyáltalán nem melegszik,ugyanis a nyomásszabályzó szelep és az orbit visszaengedi a felesleges olajat a tartályba.Amíg teljes keresztmetszeten ment az olaj a munkahengerbe,addig 90 fok kormánymozdításra,teljesen kifordult a kerék,jobbra és balra is.Nekem egy állítható áramlás szabályzó van benne,és addig csökkentettem a keresztmetszetet amíg jó nem lett.Utána a nyomásszabályzót is addig tekertem lefelé amíg még kellően könnyű maradt a kormányzás.Ötödik éve megyen így hibátlanul.
Egy kép az áramlásszabályzóról.Elég koszos de nagyjából kivehető a lényeg.
És ilyen nyomásszabályzó van benne.
Válasz Plútó #480. hozzászólásáraHelló! Sajnos az nem jó megoldás. Ott valószínű, hogy nyomás gond lehet, vagy mint írtam vissza kell rakni a régi ns 10 es szivattyút. A szűkités az nem jó mert melegedni fog és sokat kell tekerni a kormányon , hogy beforduljon De targonca döntőhengerénél alkalmazzák az általad leírt verziót, úgyhogy nem teljesen rossz ötletet mondtálÜdv!!!!
Válasz medikus #483. hozzászólásáraAztán tudná hol főzni a kávét a placcon...:-)))
Válasz Hogel #481. hozzászólásáraEgy 0.2 furattal igen!!!!
Egyszerűen az az oka, hogy az orbit szivattyú az nem ahhoz a munkahengerhez való.Meg van az orbitnak a teljesítménye hogy mekkora fordításra mennyi olajat enged át.Annak a fenti munkahengernek kisebb az űrtartalma mint a lentinek.És az orbit a lentihez van méretezve.
Egyedül egy kisebb irányítókarral lehetne megoldani.
Válasz Plútó #480. hozzászólásáraAz ég világon semmit nem befolyásol.
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraTegyél szűkítőt a munkahenger egyik oldalára,hogy lassabban áramoljon az olaj.Akkor nem lesz olyan érzékeny a kormány.
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraHelló! A nyomás rendben van??? Én meg azt gondoltam, hogy azért nem tudsz vele egyenesen menni, mert sokat kell fordítani a kormányon. mint írtam röbidebb az utja a fenti munkahengernek, de vastagabb is ezért kb ugyanannyi olaj kell bele ,hogy elmozduljon. . Rakd vissza az ns 10 et , vagy vegyél visszább a nyomásból. Szerintem mindenképp tegyél próbát , mert mire átszereled alsó munkahengeresre sok 10 ezer ft od el fog menni, azt nem mondom , hogy rossz leszz de ha most könnyen megy és csak ennyi a baj akkor az orvosolható.
Ami még fontos a fogaslécet hézagold rá a félívre, alul a lötyögéseket szüntesd meg és az összetartást "0" ra állítsd. Azért írom ezt neked mert én a 80 as mtz re ráköltöttem 100 ft -körül, és nem esek hanyatt az orbit- kormányzástól. Nekem ns 14 el ment a kormánykockás megoldás, egyújas kormány hidegen -melegen ami gondom volt mint neked nagyon kellett kormányozni egyenes úton is, mint szétszedéskor kiderült, a belső rúdfej lógása is okozta, az orbit+ alsó munkahengeresnél is érzékeny és nekem nem egyújas a kormány. 2 orbittal is kipróbáltam. Az orbit tengelyére kizárólag 1 csapágyat tegyél!!!!! Írj , hogy mire jutottál, üdv!!!!!
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraHaver ugyanezt mondta az 550-emről... Míg 1x le nem lazult az alsó anya, addig egyből reagált a kormányra...haver nem tudott vele egyenesen menni a sajátja után:-))) (hagyományos kormányú volt...)
Az igazi kérdés, hogy mennyi kormányfordulatra tér ki teljesen a kereked(faltól-falig hány fordulat)???? Ha annyira, mint a csak rásegítéses(gyári szervós), akkor NO PARA...
Válasz gyufi76 #476. hozzászólásáraHello ns 14 es szivaťyu es 100as orbit annyi a baj hogy nagyon erzeleny es kis mozditasra is fordul egybol ezert veszejes vele kozlekedni
Válasz Petke82 #475. hozzászólására.Helló! Milyen szivattyú van felrakva neked ns 14 vagy a régi ns 10??? A fenti munkahengernek igaz, hogy rövidebb az útja, de vastagabb így ugyanannyi fordításra nem kellene hirtelen forduljon. azt írd már meg légyszi, hogy hanyas orbitod van rajta, milyen szivattyuval és mi a pontos hiba amiért nem jó??? Én leírtam, hogy a 80 assal hogy jártam, a kollégámnak viszont megpróbálnánk a fenti munkahengerest, de addig semmiképp míg nem kapok infókat
A kocka méretit leírom majd és itt a fórumon láthatod pár képekben a 82 es átalakítását. üdv!!!
Válasz gyufi76 #474. hozzászólására82 es a felső munkahengeres az nem jött össze nem lehet egyenesen menni vele
Válasz Petke82 #473. hozzászólására Helló! Én is csináltattam, de bemész egy forgácsoló műhelybe, és ott elkészítik neked. Nekem 16 ezret kért érte a srác úgy , hogy a lyukak nem voltak ráfurva, szerintem ennyiért megcsinálták volna számlásan is de én nem kérdeztem előre az árat, odahozta így nem kezdtem el csudázni, kifizettem de így utólag nem bántam meg. A kormány könnyü nem szitál, egyenesen megy az úton padló gázzal is. Én továbbra is bíztatlak, próbáld meg a fenti munkahengeres verziót, veszteni nem tudsz vele, mert ugyan azon alkatrészeket meg kell venned a lenti munkahengereshez is. A csapágyból mint itt a fórumon is írták szigoruan csak előre tegyél!!!! Amit meg én javaslok a kormányösszekötőket alul húzd szorosra és a királycsapszeget is vizsgáld meg mert a sok kotyogás vezet a szitáláshoz. azt nem írtad, hogy a géped 80 as vagy 82 es???? a 80 as hídközép nem drága!!!! Üdv!!!!
Válasz gyufi76 #440. hozzászólásárahelló te nem válalsz ilyen orbit tartó tömb csinálást ?
Válasz Petke82 #471. hozzászólásáraHelló! Nyugodtan hegesztesd rá Én is így csináltam. Az mtz traktoron sajnos gyárilag sok dolog rosszul van megcsinálva, amit sok mtz traktort használó kolléga így vagy úgy megpróbál kijavítani. ne mindíg bizz a gyári megoldásokban. Pl: gyári vezértömb javító klt. 10 ből 10 szerelő csapágyboltban kapható gumigyűrűt épít be mert a gyári ránézésre is használhatatlan. Az orbitra visszatérve az alászedést ahogyan én is itt a fórumon kaptam megoldásnak,a hátsó csapágy levétele, a tengely- orbit ba belemenő részének egy 10ed mm er leesztergálása, és minden oké! Én átalakítottam a 80 as omat is alsó munkahengeresre, azzal megoldódik a szitálás, a fogasléc hézagolását is meg kell nézni és a legfontosabb a kormányösszekötőn lévő 4db gömbcsukló utánahúzása, a kerékösszetartás "0" ára állítása. Ezt próbáld meg mindenképp mielőtt átalakítod lenti munkahengeresre. remélem tudtam segíteni!!!!
Válasz Hogel #469. hozzászólásáracsak az a bajom hogy nincsen ráöntésem a hídon hozzá de láttam már itt jó kis megoldásokat hozzá csak azokat nem tartom gyárinak.
Válasz Sanyee #351. hozzászólásárahello olyan kérdésem lenne hogy az új házhoz jók voltak a régi hézagolások a difinél és a kúp fogas keréknél ?
Válasz váza #468. hozzászólásáraAzért mert mint írtam az nem közútra való.
Mivel a fenti munkahengernek kb 10 cm az útja emiatt bár könnyű kormányozni, de tized mm-nyi moccanása is fokokat jelent a kerék állásán.Ráadásul a fogasív és a fogasléc közti kopás miatt elég nagy holtjátéka is lehet.
Nem megoldhatatlan az a lenti konzol felfogatása, szerintem abban gondolkodj.
Válasz Hogel #460. hozzászólásárahello olyan kérdésem lenne hogy én is meg csináltam a kormány oszlopos verziot mert nincsen lent munka henger tartóm de elég nehéz az úton tartani mi lehet a baja (egyből szedi a kormány) ns 14 es szivattyú van rajta és 100as orosz orbit és nekem a dugattyúm nem a gyári hanem kompakt tömítéses ?
Válasz Hogel #464. hozzászólására Helló! Igen tényleg igazad van,a lenti munkahengerrel kapcsolatban, és hátha megoldódik az orbit probléma is köszönhetően fer6 nak. De ha mégsem akkor a te verziód lessz, csakis vadi új lesz vásárolva. Köszi az infót!!!
Válasz feri6 #465. hozzászólásáraHelló! Először is köszi az infót, ez tényleg tuti ötlet!!!! Képzeld felhívtam egy kollégát nagyon rendes volt Ő is ezt mondta. Ezúton köszönöm neked is, meg minden kommentelőnek a segítséget. Ünnep után megírom mire jutottam de tényleg bízom a feri6 tanácsában
Köszi mégegyszer mindent!!!!
Válasz gyufi76 #461. hozzászólásáraHa kiveszed a cspágyat minden bajod megszűnik, fesziti az orbit tengelyét, csak a szimering felöl kell másik végét vezeti az orbit már.
Válasz gyufi76 #463. hozzászólásáraHa közúton sokat használod a gépet akkor jobb a lenti munkahengeres.Biztonságosabb az úttartás.
Úgyhogy nem feltétlen kidobott pénz.
Vidd vissza a komádnak az orbitot, pótold kicsit meg, és vegyél egy új HBR -t.
Arra csere garancia van 1 évig.