Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Körbálázót, de milyet? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- AKG támogatás új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Disznóvágás új
- Szántóföldi permetezőgépek új
- John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben új
1039 hozzászólás
Válasz Dzsanosi #538. hozzászólásáracsak ha nem rendszámos vagy nem szuper ismerosod a vizsgáztató
mert ha nem és nem tök hülyék föleg ha volt vizsgán 2006 ota és fotozva volt akkor kiváncsi leszek hogy megy át egy ilyen sufni tuningal
amugy nem megy szét gyorsan kb 8000 uzemóra
de akkor tegyed azt ha ugy érzed az a jobb
már volt ismerosom akinek ugrott a rendszáma ilyen okosságon
Válasz kelemen81 #536. hozzászólásáraAmi neki van arra is azt mondta hogy már nem tökéletes már beszitált azis meg le is vette az orrsúlyokat hogy birja tekerni. Mert már úgy nagyon nehéz volt.
De
Találtam egy másik hirdetést is azt is megkérdeztem a pali nagy szaki
Azt mondta van neki új cucca belibe vagyis fel tudom újitani 50 körül.
De azt mondta ne foglalkozzak vele hamar kimegy
Inkább csak tegyem bele az orbitot ő már többet is átalakitott mert sokkal jobb.
Am a gyári szervószivattyú 15 literes 80 báros. Azt mondta ha olcsóbban akarom mtz orbittal kb 60 de van zetor orbit is azzal 80-90.( új) megoldással
Használttal atzol függ hogy jutok hozzá a dolgokhoz.
Válasz kelemen81 #536. hozzászólásáraRendben köszönöm a segitséget
Válasz kelemen81 #535. hozzászólásáraha mégsem megy nem adja kulon vagy nem tudtok megállapodni irj rám és keresek neked egyet szlovakba csehbe vagy lengyelbe gls itt van 3-4 nap alatt kb 100euro lehet de szerintem még felujitottat is találunk ha kell
Válasz Dzsanosi #534. hozzászólására szerintem hivd fel ha meg akarsz beszélni vele bármit is egy nagyon normális ipse én ismerem vettem már töle ezt azt meg tudod vele beszélni a dolgokat szerintem
és nem kereskedö a saját traktora amit bontott
Válasz kelemen81 #533. hozzászólásáraAzért cserélném kompletten mert a ház is kivan verődve. Már néztem
Az orbinak meg utánna jártam a habinál azt mondták 95 böl kijön. De van olcsóbb hely is csak oda még nem tudtam elmenni.
De köszi a linket ebbe nem is gondolkoztam hogy használtat nézzek.
Irtam neki mert igy több dolog is érdekelne majd kiderül mit mond.
Csak nagyon messze van több mint 450 km.
Én szabolcsi vagyok Tiszadada
Válasz Dzsanosi #532. hozzászólásáraa házát miért is akarod szerélni ...
de te dolgod
a bele meg össz 180-240 euro között akkor nem értem
vagy félsz szétszadni és ha még szét sem volt szedve mért gondolod hogy mindent cserélni kell benne de tudok egy trakit amit most bontottak a hátsó hajtása ment szarrá vagyis ez a része viszonylag ok pár fill megkapod arrol nem is beszélve hogy te ugye használtz orbitot akarsz felrakni mert ha mindent ujat veszel mint itt szeretnéd akkor 300 ezer a minimum orbitnál isű
szóval még mindig nem értelek mi az olcsóbb
itt a bontot traki :http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/bontott-120-45-zetor-cristal/h_6556601?ref=17c2b7d9
Válasz kelemen81 #530. hozzászólásáraKöszi megnéztem az oldalt hasonló árakat láttam mint ahogy egy ismerős szervizes hozza szlovákbol ami kellett eddig.
De ami kéne olyat nem találtam itt egybe csak 1-2 alkatrészt hozzá. Aztán ez olyan állapotú hogy viszont az még kevés mindent cserélni kellene benne.
Azán amúgy kompletten 150 körül beszéltek rólla azért akartuk átalakitani.
Válasz csoppika #529. hozzászólásáraHa azt nézem bármi elromolhat.
Ilyen elven vagy ne vegyen az ember semmit mert úgyis elromlik vagy ha megveszi áljon be vele a garázsba oszt nézegesse.
Benne van a pakliba hogy elromolhat de ami dolgozik annál fenn áll ez a veszély.
Amúgy meg van egy mtz-nk is azt is szeretem és azt se adnám egyik újjért se.
Ez egy bukócsöves 50-es 80 as motorral váltóval igy tudja az 1000 es tlt meg van felezője. És a direkt difije miatt csak lesnek mit tud.
Az erdőre még le merek menni vele mikor már a 820 meg 892es nem mer lemenni.
És hála égnek nem sok baja volt mióta hozzánk került 16 éve
Válasz Dzsanosi #528. hozzászólásáraitt tudod hozzá megrendelni az alkatrészt
http://www.benozastavka.cz/ceskenaradi/e-basket
Válasz Dzsanosi #528. hozzászólásáraAz a hidraulika meg is sz@pathat majd... De ki tudja?
Válasz gyufi76 #527. hozzászólásáraA szivattyú az jó. A rásegitő bele van ki mert ha megemelem az elejèt simán ló 4-5 centit a kerék úgy hogy a bemenő kormánykereszt a szervóba meg sem mozdul.
Mikor megvettük nagy volt a holtjátéka lógott össze vissza
Kicseréltük a 3 kormánykeresztet meg a 4 rúdfejet sokkal jobb lett de még szar könnyűnek könnyű főleg hogy cseréltünk ott is egy olajszűrőt meg olajat is.
És azért akartuk átalakitani mert azt mondták hogy nagyn drága hozzá az a része.
És igen ezt nevezik ,,kristálynak" cristal-nak
Amúgy bitang gép nem adnám oda egy mtz ért
Több mint 30 éves de a hidraulikáját nagyon eltalálták a magasság szabályzós emelést imádom benne.
Meg kell nézni a mai mtz k se tudnak ilyet ahoz képest hogy mennyiért adják.
Válasz gyufi76 #526. hozzászólásáraJa és megint lemaradt, hogy az orbithoz is kell ám a jó szivattyú, tehát első lépés kimérni , mert mindkét verzióhoz a szivattyú tökéletes működése szükséges.
Válasz kelemen81 #525. hozzászólásáraHelló! Hát lehet azért szeretné mert az mtz-nél is az eredeti kormányoszlopos verzióra ráköltesz 50 ezer ft-ot és még mindig szitál. Azt viszont , hogy mondod, hogy szinte orbit elven működik akkor megfontolandó, hogy 50 ezerért gyári megoldással könnyü a kormány. Én sajnos nem ismerem a zetor traktorokat, sejtem milyen lehet nem CRISTAL néven volt ez ismert a tsz-ekben???? Természetesen Én is a gyári megoldást részesítem előnyben Üdv!
Válasz Dzsanosi #524. hozzászólásáraaz erefetit ha rendben van tök stabil nem szitál és szinte egy ujjal lehet tekerni ha kivan a szervo szivatyu az kb 30 000fz csehektöl ha a rásegitö van ki az is kompletten 50 000ft akkor minek is az orbitos mikor a rásegitö valójában egy koplett orbit ... nem értelek
Válasz gyufi76 #523. hozzászólásáraKöszönöm a segitséget.
Hajt az eleje és ugyan akkora az első kereke mint a 892-é 14,9-24"
Azért próbáltam példálózni azzal mert arra hasonlit és abbol vettem az ötletet.
Még nem mértem mennyit fordul a kerék de elég nagy a fordulási sugara mert kicsit hosszabb gép mivel 6 hengeres.
Nem tudom mennyit szállithat a szivattyúja mert hála égnek úgy el van dugva hogy félig szét kellene bontani a gépet hogy hozzáférjek.
Válasz gyufi76 #522. hozzászólásáraJa azt még leírnám, hogy a munkahenger szárának átmérője min 30 mm legyen , és azt is jó lenne tudni , hogy elsőkerék-meghajtás van e a zetorodban és mekkorák az első kerekek méretei. Mert ha olyan nagy mint a .2 MTZ éké, akkor 160 as orbit és min 60 mm dugattyúátmérő, de a gyári szivattyú akkor legalább 14 liter szállítóképeségü legyen. Üdv!!!
Válasz Dzsanosi #521. hozzászólásáraHelló! Igen meg lehet oldani, nem is egy vagyonba kerül. Első lépés, hogy a kormányt eltekered pl, balra , az irányítókarra teszel egy jelölést, a vázon egy fix ponthoz, majd eltekered jobbra szintén ütközésig és máris megkaptad a szükséges munkahenger hosszát. Ezalatt a munkaút hosszát értem. Pl: ha a két pont között 28 cm a távolság akkor egy olyan henger kell ami 28 cm ert mozdul.Ha rövidebb akkor nem fogod tudni annyira alászedni a kormányt, ha hosszú vagy letöri a határolót , vagy beleér a kerék a vázba. Orbit szivattyúnak a habinál kapható HBR 100 asat ajánlom, vagy bontott kombájn orstra orbitját ez 20-25 ezer a hbr 35 körül van. A munkahenger dugattyú átmérő 45-55 mm között legyen mert a 100 as orbithoz az a méret ami elegendő kormányelfordításra megtölt olajjal. Nem ismerem a zetort de szerintem a gyári szervószivattyú ellátja olajjal az orbitot. A 892 es munkahengere 60 mm átmérőjű és úgy tudom 200mm a munkaútja ami szerintem rövid neked. Nagyon sok munkahenger kapható a jófogáson 10-18 ezer ft között szerintem fogsz találni. Ha bármi további kérdésed lenne szívesen segítek ha tudok, meg persze itt a fórumozó kollégák is Jó munkát!!!!
Hello szakik segitséget szeretnék kérni
Van egy zetor 12045 gépezet ami ha lehetséges átalakitanánk orbitosra.
Nem tudom lehetséges e meg mi kell hozzá ha igen.
Jelenlegi kormányműve úgy van csinálva hogy elöl összekötve a két kerék aztán az egyik oldal rövidebb karral az irányitó karhoz.
Rásegitős lenne gyárilag de úgy vettük elég pocsék a kormány menet közbe beszitál kivan a rásegitőnek a bele meg elég kemény is.
Igy ha lehet kicserélnénk munkahengerre az irányitó kart meg berakni a kormányhoz az orbitot és a gyári szervó szivattyúra rákötni.
Működhet ez?? Pl a 892 munkahengere elég ehez vagy nagyobb erősebb ??
Meg mennyibe kerülhet.
Válasz gyufi76 #516. hozzászólásárahello!!!annyival jobb,hogy ezen rajt van a gyári felfogatási pont.ez épp elég ok volt a cserére.egyébbként semmivel se gyengébb külső szemrevételezéssel mint az eredeti.amióta be lett épitve,azota ez megy.ha meg eltörik vagy kettétörik,majd kicseréjjük.......
Válasz csoppika #518. hozzászólásáraa jó öreg 82esen márpedig állohelyzetben is nagyon -nagyon sokat van tekergetve a kormány,ja és beton placcon,ezzel van a ganyérakás,ganyézás,meg bálapakolás az utóbbi az nudli... ja és nagyonsokszor kurvakis helyen....szóval muszálly állohelyzetbe tekerni a kormáyt!!!!!
Válasz fexco #515. hozzászólásáraA pilótán is múlik... Ez nem targonca, hogy álló helyben tekergetjük a kormány:-)))
Hegesztett tartó
Válasz fexco #515. hozzászólásáraHelló! Mennyivel jobb a 3 részes híd mint a régi 2részes??? Semmivel, vagy még rosszabb mert kevesebb vasérc , több ócskavas amiből öntve van!!! Nincsen köze hozzá, ha töri az irányítókart ott gondok vannak!!!! Az orbitos irányítókar hosszabb mint a kormányoszlopos, a gömbfej is nagyobb , mert a rövidebbel alá sem tudod szedni a kormányt, beleér a királycsapszeg tartójába. Egy kormány alkatrészét pedig semmilyen körülmények között nem szerelünk kókányolva. ez íratlan szabály!!!! Az MTZ traktornál 100 dolog van ami gyárilag sz@r, ezért nem mindíg megoldás, hogy megveszünk olyan alkatrészt ami 50 x annyiba kerül mintha átalakítanánk a meglévőt. Ez az Én véleményem, ne haragudj meg ha a ráhegesztést erőltetem , de tapasztalatból mondom nektek, hogy minél újjabb annál vékonyabb az anyag és írtó drága. Ma már nem mondhatjuk, hogy az MTZ olcsó traktor!!!! Üdv mindenkinek!!!!!
Válasz Sanyee #513. hozzászólásáraa másik:amióta átt lett szerelve orbitosra(3részes uj hidat kapott)azóta a 2.irányitókart törte el!!erre az a magyarázat,hogy eddig még a két kormányösszekötös verzióba van a gép.ugyanis az egyirányitókaros sokkaL erősebb felipítésű:irányitókar,kormányösszekötö rudazat,gömbfejek!!!!!
Válasz Sanyee #511. hozzászólásáranemegésszen,az az irányítókar csak az egyik kereket irányitja,vagyis az a 312 csavar+a 2stift.hozzáteszem én előszőr gányolást csináltam,mondhatni s.o.s.-be,a munkahengertartot.aztán úgy összejött,hogy amikor elkészült aztmondtam ez majd birja a kiképzést....kb 1 hétig birta,utána széttörött minden darabokra....ennyit a gányolásokról.
Válasz csoppika #512. hozzászólására2 darab
Válasz Sanyee #511. hozzászólásáraVan ott vmi illesztőstift is, nem?
Válasz gyufi76 #508. hozzászólásáraEgyébkét meg az irányítókart 3 darab M12 es csavar fogja fel a reduktorházra, az sokkal gyengébb pont lehet mint 2 darab M18-as.
Ns-10 alapjáraton kicsit lassabban dolgozik, 1100-től már nincs gondja.
Válasz gyufi76 #509. hozzászólásáraNekem 2 db orbitos mtz-m van, az egyik 10-es a másik 14 es szivattyúval, de mindkettő 100-as orbittal. A 14-es szivattyús sokal könnyebb a kormánya még alapjáraton is, de a 10-essel szerelt gépem pedig 8 éve úgy megy, de akkoris ezerszer jobb mint a gyári oszlopos.
Válasz Sanyee #507. hozzászólásáraKöszi a választ! Végül is nem egy nagy munka kicserélni , mivel van egy 10 es új szivattyúm, ha nem fog menni akkor veszek egy új 14 est.-) Az első híd témához, annyit írnék, hogy ez egy gyári minőségü tokház utánzat mert 1998- és 2001 közötti gépek 80% án rajta van az orbit helye. a kisipari ráhegesztett tartóhoz semmi spéci pálca nem szükséges csupán co hegesztő. az acélönvény védőgázzal hegeszthető de a hegesztés csak mellékes a tartást a 4db M18 as és 1db M14es csavar végzi. Mint leírtam anno tanultam mechanikát, de hogy mindenik értse, egy személyautó féknyergét 2 db M12 es csavar tartja 10.9 keménységben. Én 8.8 as csavarokat használtam de arra mérget vennék, hogy hamarabb szakadna le a szöghajtás felfogócsavarja mint a munkahengertartó a tokról. Továbbra is mindenkinek a ráfúrást ajánlom, egy indok miatt ami pedig a PÉNZ Köszi a szivattyú-hoz kapcsolódó tanácsot, ha kicseréltem írok. Üdv!!!!
Válasz Sanyee #507. hozzászólásáraKöszi a választ! Végül is nem egy nagy munka kicserélni , mivel van egy 10 es új szivattyúm, ha nem fog menni akkor veszek egy új 14 est.-) Az első híd témához, annyit írnék, hogy ez egy gyári minőségü tokház utánzat mert 1998- és 2001 közötti gépek 80% án rajta van az orbit helye. a kisipari ráhegesztett tartóhoz semmi spéci pálca nem szükséges csupán co hegesztő. az acélönvény védőgázzal hegeszthető de a hegesztés csak mellékes a tartást a 4db M18 as és 1db M14es csavar végzi. Mint leírtam anno tanultam mechanikát, de hogy mindenik értse, egy személyautó féknyergét 2 db M12 es csavar tartja 10.9 keménységben. Én 8.8 as csavarokat használtam de arra mérget vennék, hogy hamarabb szakadna le a szöghajtás felfogócsavarja mint a munkahengertartó a tokról. Továbbra is mindenkinek a ráfúrást ajánlom, egy indok miatt ami pedig a PÉNZ Köszi a szivattyú-hoz kapcsolódó tanácsot, ha kicseréltem írok. Üdv!!!!
Válasz gyufi76 #505. hozzászólásáraIgen menne. Gyárilag is úgy szerelték.
160-as orbitokhoz van az Ns-16.
100-as orbitokhoz pedig az Ns-10.
Az Ns-14 nem tudom, hogy mihez lett.
A nagyobb szivattyú több olajat szállít, így alapjáraton is könnyebb/gyorsabb eltekerni az orbitot. Ns-10 nél 600-700-as fordulatnál azért van egy kis tétovázás.
Válasz zsozsi51 #500. hozzászólásáraValami utángyártott féleség lehet, de a habinál is ezt kapod.
Régen sehol nem lehetett kapni ilyet, így gondolom valamilyen utángyártó újraönti. Ha jól van kifúrva a csapágynak az a 2-3 hely belül akkor nem kell tőle félni. Ha meg nem homlokrakodózól akkor még fele annyi terhelésed se lesz rajta.
Mikor mi csináltuk akkor a hegesztés mellett is dönthettünk volna, de úgy voltam vele, hogy inkább gyári legyen még ha 50 ezerrel többe is jön ki csak egyszer kell megcsinálni rendesen. 8-10 ezerért normális helyen megcsinálják rá a tartó helyét.
Ha hegesztik akkor lehet 30-50 ezer amit a kolléga is mondott, de ott már gyengébb lesz az öntvény a hegesztésnél. Vagy veszel még rá nekik egy kiló spéci pálcát ami 20 ezer. Mondjuk ez a 16-os befúrás tetszett, úgy biztos erősebb!
Láttam ahol csak körbevarták és semmi gond vele (na oda kell a normális pálca és hegesztőtudás is.)
Válasz trógerzoli #504. hozzászólásáraHelló! Hanyas orbithoz raktad a 16 literes szivattyút? Az ns 10 es el menne szerinted a 100 as orbit? Köszi!!!!
Válasz csoppika #498. hozzászólásáraHelló mi is sokat kínlódtunk a hasonló problémával. A 140-es szivattyúval melegen nem volt jó egyik sem. Az egyik lenti munkahengeres, a másik a gyári munkahengert vezérli. Egyik sem ment . Majd amikor megvettük a 16-os szivattyút mind a kettő egycsapásra jó lett, kb 1 éve teljesen probléma mentes mindkettő
Válasz zsozsi51 #502. hozzászólásáraHelló! Én nem vásároltam, de miért nem hegeszted rá???? Nem akarok senkinek beleszólni az elgondolásába, de írreálisan magasnak tartom a lenti képen látható alkatrész árát. Arra még ugyanúgy lyukakat kell fúrni, síkba maratni. Egy gépipari műhelyben szerintem 30-50 ezerért tutira készre csinálják neked! Én is dilemmáztam vagy 3 évig, aztán 1 nap alatt átalakítottam. Igaz nekem van hegesztőm meg oszlops fúróm és némi szakértelmem a lakatos munkához. A kockát 15 ezerért marták ki, a srác adta az anyagot is , én ráfúrtam a tartót, 16 os átmérőjű fúróval utána körbevartam majd átfúrtam a hidat bele M18 as menet 4 db aztán kész is a tartó. Vannak itt a fórumon képek, de szívesen segítek a méretek megadásában. Hidd el sok 20 ezret fogsz spórolni ami a mai árak melett is jó kis lóvé Üdv!!!!
Valaki vásárolt már a traktorfek.hu honlapról első hídtokot?
Válasz csoppika #498. hozzászólásáraHát igen figyelni kell,hogy mikor gyártották
ne hétfőn amikor még a fű sem nő és
ne pénteken amikor már a fű sem nő és
ne fizetés előtt hétben amikor már csak száraz kenyérre futja és zéró a munkakedv és
ne fizetés napján amikor elkeseredésében az ember csak törni volna kedve és
ne fizetés utáni hétben amikor mindenki rúdban veszi a parizert és lehajolni sem tud vagy épp taj részeg...
Így maradt az a pár nap amikor maradandót alkotnak na azt kell kifogni
Válasz Sanyee #493. hozzászólásáraSziasztok,
én is orbitozás előtt állok, valaki meg tudja mondani, hogy az említett híd eredeti-e vagy valami hitványabb dolog? Vásárlás előtt jó lenne tudni hogy 190Eért vagy 120ért szerezzem be, valamint az sem utolsó, hogy csak egyszer szeretnék bontani, ill összerakni.
Sziasztok!!! 100as orbithoz NS 10 es szivattyút fel lehet rakni??? Most NS 14 van rajta de melegen nem megy olyan könnyen a kormány. A másik véglet ha újat kell vásárolni akkor ugyan annyi az ára az NS 16 nak , a 100as orbithoz azt megvehetem???
Válasz Hogel #497. hozzászólásáraSzerintem annak is örülni kell, ha a Vaszilij homok formájába nem rúgott bele senki a hűlési idő alatt, és az öntött furatok derékszög/párhuzamban vannak...
Jól látom hogy a lyukakat már nem bírták ennyi pénzért kifúrni?
Válasz Sanyee #495. hozzászólására113+80:-))) kb
Válasz csoppika #494. hozzászólására196 az a 80.
Habinál meg pár forgalmazónál kérdeztem 2-3 éve mikor aktuális volt, de akkor még hallani se hallottak ilyenről.
Válasz Sanyee #493. hozzászólásáraHabinál is van...csak+80e...
Na ilyet még nem láttam hirdetni egy MTZ-s cégnél se!
http://shop.traktorfek.hu/alkatreszek-102/mtz-alkatreszek-106/mtz-hidraulika-es-felepitmeny-247/elshidhaz-82-es-regi-tipus-orbitos-6309
Nem reklám. Ritka darab, akit érdekel most csapjon le rá!
Válasz Plútó #490. hozzászólásáraHelló! Okés, megértem, ebben az esetben nem is szállok vitába , mint írtam nem okoskodni akartam , csak leírtam, hogy szerintem így lenne. Van targoncám amin az oldalmozgató működése közben majd megáll a motor, éppen a keresztmetszet kis átmérője miatt. Az is tapasztalatom, hogy alap működés közben a nyomástartó szelep ki sem nyit csak ha teljesen kiütköztetjük a munkahengert akkor hallani a működését. a gyári munkahengerhez vezető cső keresztmetszete sincsen csökkentve pedig jobbra és balra fordításnál ugyanannyit kell tekerni a kormánykeréken pedig ahonnan a munkahenger szár van azon oldalon kisebb a felület tehát oda kevesebb olaj kell de nagyobb erőhatás mert kisebb a felület. Mint írtam a hidraulika rendszer normális működéséhez pontos mérnöki számítások szükségesek. A kormánnyal pedig játszani TILOS!!!! Szerintem szükíteni a keresztmetszetet nem szabad, de ez csak az én véleményem!!! Üdv!!!!
Válasz Plútó #490. hozzászólásárapersze, az idő javában csak keringet a szivattyú, nem végez sok munkát.
van olyan mennyiség korlátozó alkatrész is ami a felesleges mennyiséget elvezeti.
de ide az kicsit fölös lenne. ha állandóan dolgozna akkor lenne benne ráció. de akkorse sok.
Válasz gyufi76 #489. hozzászólására"de ha csökken a keresztmetszet nő a nyomás!!!!!"
Ebben az esetben akkor lenne ez igaz,ha a nyomásszabályzás a munkahenger után történne.De mivel a nyomás be van állítva mondjuk 70 bar-ra, az akkor sem lesz több, ha teljesen lezárjuk a munkahengerre vezető csövet.Ha a nyomás megfelelő,a sebességet a mennyiséggel lehet szabályozni.Melegedni meg csak akkor fog esetleg,ha egész nap csak szlalomozik a traktorral.Az meg nem igazán életszerű.
Nekem az előző traktoromon 4 mm-ig kellett csökkentenem a közcsavar keresztmetszetét,hogy jó legyen a kormány.
És annak ellenére sem melegedett.