Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Termőföld kisajátítása autópálya épités miatt! új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Massey Ferguson 5445/5455 traktorok új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Öntözés új
- Zetor traktorok új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Kalászosok műtrágyázása új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
Cikkajánló
![A napraforgó vízhasznosítása A napraforgó vízhasznosítása](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9079/cikk_79079/napraforgo2_fill_540x300_0.jpg)
A napraforgó vízhasznosítása
Az öntözés minimalizálhatja a termésveszteséget, és növelheti a vízfelhasználás...
Hirdetés
![Miért használjon Ön is biostimulátort napraforgóban? Miért használjon Ön is biostimulátort napraforgóban?](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9086/cikk_79086/napra_upl_ind_fill_540x300_0.jpg)
1039 hozzászólás
Válasz osztro.m #938. hozzászólásáraNem! Az egy összekötős sokkal jobb mivel a 2 kerék összekötésében csak 2 gömbcsukló van, a 2 összekötős meg ugyan az mint a gyári kormányműved csak egy munkahenger mozgatja. Ennél még a lógások kopások véget a jobbos kereked ugyan úgy tapsolhat. Ha van rá lehetőséged mindenkép egy összekötősre csináld meg a masinát! Nálunk a 82-es már átt van alakítva és isteni a gyári kormányához képest, az 52-esünkhöz meg már sikeresen vettünk egy orbitbakos hídközepet difistől amibe nagyon kevés üzemóra lehet, így ő is orbitos lesz a jövőben.
Válasz prütyi #937. hozzászólásáraKöszönöm!
Hát a helyzet nem tudtam ,hogy létezik ilyen is olyan is.... Még a régi vékony peremes csizmák vannak bent... Viszont lehet azt is cserélnem kell a télen, mert az olajat ki nyomja, meg lógása is van... Ha jól értelmezem akkor célszerübb a két összekötős válozatra alakítani?
Válasz osztro.m #936. hozzászólásáraAzon múlik hogy milyen rendszerűre akarod átalakítani. Nem a kartelba hanem a váznyulványba tud bele érni az egy összekötős,ha a gyári vékony peremes csizmaszár van még a masinán, mondjuk a vastag peremessel is hozzá tud érni,de legalább nem törik le. Az egy összekötöshöz szerintem a leghosszabb kell,de ezt a habi és társainál tuti tudják. A két összekötős megoldásnál meg csak a bal oldalit kell cserélni. Én csak erről a két fajtáról tudok.
Sziasztok!
Valaki tudna abban segíteni, hogy az átalakításhoz (82-es) melyik fajta nyomtáv/ irányítókarok kellenek? Valahol olvastam, hogy 3 fajta létezik és nem mindegy melyik. mert hogy a kormányöszekötő belefog érni...(talán a karterba...)
Előre is köszönöm!
Válasz Varga Roland #932. hozzászólásáraSzívesen.
Az orbit maradhat, minek vennél újat?
De, azért kérdeztem mekkora tartály kell, mert ha elég lenne egy akkora mint ami kormányoszlopba van -kapásból meg nem mondom de vagy 10-15l kell abba is- akkor felesleges átalakítani. A kormányoszlopot összekötöd a hidraulika tartállyal, egyforma olaj bele és kész.
Válasz Varga Roland #933. hozzászólásáraA motor jobb oldalára simán feltenni egy pótkocsi lég tarályt alul a zárófedélen bevezetni vastag csővel meg fent a beöntővel összekötni vagy egy olajhűtőt feltenni
Szőlővel foglalkozok, és többféle hidraulikus eszközt kellene működtetni, és ehhez kicsit tuningolni kell az mtz-t.
De ezzel nem ezt a topicot akarom terhelni.
Válasz Tomi81 #929. hozzászólásáraKöszi a választ és az ábrát mert ez nekem nem volt meg. Valami ilyet emlegettek nekem is.
Amit még nem egyértelmű számomra, hogy az orbit ugyan az ami most a régi tömbön van, vagyis nem kell másikat venni?
A tartály méretét nem tudom, de 2-3-as lemezből nem költséges heggeszteno egy pont odaillő alakú és méretűt. Azt sz ököl szabàlyt modta a hidraulikáz értő, hogy a szivattyú méretének 3x osa.
Válasz Paraszt2 #930. hozzászólásáraTételesen meg nem mondom. Először is az a kérdés befér e. Mert a nagyműszerfalasokban van a úgy.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190930073722_img_20190930_073511.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190930073737_img_20190930_073538.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190930073747_img_20190930_073556.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190930073756_img_20190930_073612.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190930073807_img_20190930_073627.jpg)
Az meg, hogy mi kell hozzá egy alkatrészkatalógusból talán meg lehet mondani.
Ami biztos, egy tartó, a kormányoszlopot vagy vágni vagy rövidebbet venni, szívó-nyomó cső a szivattyúhoz, meg hosszabb csövek a munkahengerhez.
Ennyit találtam
Válasz Tomi81 #929. hozzászólásáraSzia
Ez engem erdekelne. Nekem is 82em van milyen atalakitas kell hogy feltudjam tenni a muszerfal ala?
Válasz Varga Roland #927. hozzászólásáraÚgy tudnád megcsinálni, hogy felvinnéd az orbitot a műszerfal alá, a szivattyú meg a hidraulika tartályból dolgozna. Az újabbakon így van. Mekkora tartályt akarsz a kormányoszlop helyére? Mert ha elég ami az oszlopba van, akkor maradhat minden.
Válasz Varga Roland #927. hozzászólásáraVan olyan típus aminek a hátsó felnijén belül a féltengely tokra van rakva légtartály. Oda pl. egy 30 literes is elfér, csak csupa szar lesz esetenként.![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Üdv mindenkinek!
A 82-esem már rég át lett építve orbitosra ami jó döntés volt.
A régi kormámyoszlop elvileg csak tartályként funkcionál. Azon van az orbitszivattyú vagy szelep (amit a kormányyal tekerek egy rudazaton keresztül) .
Most viszont olyan igényem van, hogy a régi kormányoszloppt meg kellene szüntetni mert a helye jó lenne póthidaulika tartálynak.
Ehhez valyon mit kellhet átalakítani?
Köszönöm előre is
100as orbit es Ns-14 ennek párja nincs tökéletes lett a kormányzás![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Válasz Timár85. #924. hozzászólásáraNem vagyok megelégedve a kormányal...szeretném ha könyebb lenne a tekerése mégegy suhintassal...tegyek rá Ns14-est
Válasz Sanyee #923. hozzászólásáraSzerinted hagyam igy hogy c50 m
unkahenger es 100as orbit??
Válasz Timár85. #921. hozzászólásáraIgen mivel 100ccm-es orbitod van.
Válasz Timár85. #921. hozzászólásáraIgen mivel 100ccm-es orbitod van.
Válasz Sanyee #919. hozzászólásáraTehát többet kellene tekerni hogy forduljon jobbra balra??
Válasz envagyok2 #918. hozzászólásáraNem értelek??
Válasz Timar85 #917. hozzászólására4-5 kormányfordulatra tudnál vele balról jobbra fordulni.
Válasz Timar85 #917. hozzászólásáraerőlködnél továbbra is.
Szerintetek mi történik ha C50 helyett C63-as munkahengert tennék 100-as orbitnak??
Válasz zsozsi51 #915. hozzászólásáraNyugodtan csináld meg, ahogy először akartad. Az ütközőre kell hegeszteni egy vastagabb laposvasat és jó lesz. Nem kell túlvariálni.
Válasz Sanyee #914. hozzászólásáraúgy gondolom, hogy ebből 4 csukló meg az oroszból azért másabb tartósságban.
Válasz zsozsi51 #911. hozzászólásáraEz megint 4 gömbcsukló. Vedd a rövid irányítókart, a 2 rövid irányítókart bennthagyod és minden gyári marad.
Orbitozás...
Válasz zsozsi51 #908. hozzászólásáraÉs hogyan lehet ezt megoldani egy öreg ruszkin pl?mikor elébbe nemteheted alá pedig ott az elsöhuzo...
Válasz Sanyee #909. hozzászólására![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190626155933_fendt_11.jpg)
Válasz Sanyee #909. hozzászólásáraEz csak egy példa... de hasonló munkahengerrel szeretném én is megoldani.
Válasz zsozsi51 #908. hozzászólásáraAzt hittem MTZ-ről van szó. Hol itt a vékony reduktorhüvely?
De szerintem jó lesz úgy.
Válasz Sanyee #907. hozzászólásáraMivel nincs meg a munkahenger bakja sem, de már egy csavarozható verzó, amit korábban belinkeltem, le van méretezve, még jó hogy nem került legyártásra. Így egy más variációba gondolkodom. Az irányítókar helyére kétszáras, kétirányú munkahengert szeretnék felrakni. Akkor nem kell cserélgetni semmit a sonkákban sem. "Nyugati" cuccokból simán meg lehet csinálni.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190626085532_fendt_9.jpg)
Válasz ..MZ/X.. #906. hozzászólásáraNekünk az egyik már 5 éve így megy.
Igazából a Bal kerék stabil. A jobb oldali kerék felé meg 4 gömbfejet kell cserélni vagy meghúzni.
Még így is sokkal jobb, mint volt!
Peremet cserélni, meg befixesíteni az első híd lengését már megint járhat hátrányokkal.
De az sem árt mellette, ha minden gömbfejre tesz az ember egy M6-os furatot.
Egyébként a jobb oldala se mocorog szállítás közben.
Válasz Sanyee #905. hozzászólásáraAz öngól, lenne. Pont az a cél, hogy minél kevesebb hibalehetőség legyen. 6db folyamatosan kiszopódó gömbfejjel nem túl vidám az élet.
Meg kell magasítani a hídon az ütközőket, ha jól rémlik 4-5mm elég neki.
Válasz zsozsi51 #900. hozzászólásáraElfér ha a rövid irányítókart veszed és benne hagyod a 2 régi kormányösszekötőt.
Jo a kormánykocka is és lehet azt is modernizálni csak az a gyengepontja hogy sok kapcsolopont van ahol kopás jöhet létre és szitálást okoz...külömben ha gumi szett minöségesebb lenne senki srm orbitozna
Válasz zsozsi51 #902. hozzászólásáraNem kell egy délelőt hogy lecseréld a két csizmaszárat. Én annyit mondok hogy minden pénzt megér az egy összekötös orbitozás. Olyan egyenesen megy a gép így tapsikolás-szitálás nélkül mint egy személykocsi. Ha össze jön a della az 52- esünket is egyből átalakítjuk mert a gyári ratyihoz képest az orbitos kormányzás valami isten király.
Válasz prütyi #901. hozzászólásáraAzt nem lehet, hogy nem megyünk barázdába. Kár, pedig már a leméretezett munkahenger tartó is megvan. Így inkább lemondok erről a megoldásról.
Válasz zsozsi51 #900. hozzászólásáraElférni elfér,de véletlenül se menjél átlóba egy barazdán mert még az irányítókart is képes letörni a reduktorházról. Nekünk vastag peremes van de még ezzel is enyhén hozzá ér a vázhoz az összekötő rúd!
Sziasztok,
Vékony peremes reduktorhüvellyel az irányítókar és rúd el fog férni a váz alatt?
C63munkahengerrel könyebb a kormányzás?mint c50-el
100as orbit ns14-el mi a külömbség az ns10-nél??
Válasz envagyok2 #896. hozzászólásáraUgy volt elöször 16os szivatyut raktam 160 as orbit és mikor gyorsan kellet kormányoznom nehézbolt tekerni...meg hirtelen reagált a kerekekre...mivel hogy nem egy munkahengerre van elöirva hanem kettö c50 re...
Válasz Timar85 #895. hozzászólására160-as orbit van nekem, ma ns16-os szivattyút tettem fel, így a kettő tökéletesen működik.
miért nem teszel fel 16-os szivattyút? nem egyszerűbb, mint orbitot újra leszedni, cserélni?
Válasz envagyok2 #894. hozzászólásáraUj Ns10 tettem rá..holnap vissza cserélem a eladonál 100as orbitra mert 160ast adtak összekeverték és nehéz volt a kormányzás
Válasz Timar85 #893. hozzászólásáraszivattyút nem cseréltél, ugye?
cseréld ki, nekem is nehezen ment orbittal is, még hideg olajnál csak-csak, de ha melegedett, vagy kis fordulaton nem bírtam elfordítani. ma kicseréltem szivattyút, szó szerint kis ujj köröm heggyel lehet tekerni...
Orbit 160-as az kettö munkahengert müködtet??
Mekkora nyomás kell legyen egy 100as orbitnak hogy jol müködjön??
Szerintetek a nyomas szabajzoval van a gond az orbitban..mikor lassan tekerem tokeleted mikor gyorsan akarom nehez?!kulomben mar Ns16om van 100as orbitnak
Válasz Sanyee #885. hozzászólásáraSzerinted a nyomas szabajzoval van a gond??