Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Körbálázót, de milyet? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- AKG támogatás új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Disznóvágás új
- Szántóföldi permetezőgépek új
- John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben új
1039 hozzászólás
Válasz Büresz #637. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz Vadmalac #635. hozzászólásáraAz elforgatott kivezetés mindegy. Kicsit jobban áll rajta a hidraulika cső ha felül van és nem oldalt a szélén.
Egyértelműen a Sub100-ashoz a C-50-es. A Sub160-ashoz pedig a c-63 dukál. Utóbbi egyenes hídhoz kell. Kb. 1,5 erősebben tol és nyom, mint a C-50-es. Viszont az nem igaz, hogy Sub100-hoz az Ns14 való. Csak azért szokták azt rátenni, hogy alapjáraton is könnyeb, gyorsabb legyen a kormányzás. Mert alapjáraton az NS-10-es kicsit lassú.
c-50 munkahenger: Összetolva=405mm, széthúzva=(600)-605mm
c-63 munkahenger: Összetölva=415mm, széthúzva=(610)-615mm
Munkaút ugyan annyi, csak 1cm-vel kintebb lesz a C-63-as a C-50-hez képest. Balra 3-4cm vel kevesebbet fog majd kanyarodni a kerék vége.
Nyomtávkarba neked kell majd választanod. Mert amit írsz megoldást ott lehet, hogy bele fog érni a vázba.
Válasz Vadmalac #635. hozzászólásáraÜdv! Én 2-őt is csináltam. Először is nekem az egyiken hagyományos eredeti kicsi szivattyú van kicsi munkahengerrel és 100-as orbittal. Tökéletesen működik immár 10 éve. Amit tavaly csináltam ugyanezek a tényezők állnak fent csak annyi hogy nagyobb szivattyút raktam, eredménye hogy sokkal könnyebb a kormány. Elöl 500kg súlyom van olyan a kormány mint a vaj. Sztem ha homlokrakódós a gép nem árt ha nagyobb szivattyú nagyobb munkahenger és a 160as orbit kerül rá főleg ha alig van árbeli különbség, de sztem tökéletesen működne kisebb cumókkal is. A régi orbitozásomnál maradt a szervó oszlop csak ki lett szórva belőle minden, az alja ledugózva. Az újjabikon kidobtam az oszlopot, csináltam tartályt, mert megoldottam az olajhűtő oldalra kihúzását, és nem fért volna ki másképp. Neked az biztos hogy a második nyomtávkar kell, munkahengerből meg tökmind1 attól függ milyen a többi cucc, hosszúságbeli különbség nincs, csak átmérő, meg hogy egyenes a csőcsatlakozás vagy 90 fokos, de teljesen mind1, azt hiszem nekem az egyiken ilyen van a másikon olyan. A kék a régi, piros az új.
Válasz Vadmalac #635. hozzászólásáraKözben azért pumpáld fel az első kerekeket!!!Lehet az is elég lesz!
Szöghajtásos 82-est akarok átalakítani orbitosra. Átolvastam ezt az egész topicot. A kormányoszlopos, alsó munkahengeres változatot fogom választani, mindkét kart és az összekötőt kicserélve.
Amire nem találtam választ az az, hogy melyik szivattyú melyik orbittal és melyik munkahengerrel van pariban, illetve melyik változatot válasszam, ha homlokrakodózásra van szinte csak használva a gép? Gondolok itt arra, hogy nagyobb szivattyú + nagyobb orbit + nagyobb munkahenger = nagyobb erő (gondolom én).
Egyáltalán föl lehet e rakni mindegyik munkahengert mindegyik hídra, vagy más átmérő és hossz kell a szöghajtásosra, mint az egyenes hidasra, és ehhez más orbit + szivattyú?
Amiket eddig írtatok: NS14 + SUB100, NS16 + SUB160. De melyikhez milyen munkahenger kell? Nézem a keletagro-t, de a munkahengerekhez nem írnak se átmérőt se hosszt, csak az egyikre azt, hogy egyenes hídhoz való.
Na és melyik nyomtávkar kell nekem a lentiek közül?
Mi a jelentősége annak, hogy el van forgatva a munkahengeren a kivezetés? Melyik miért jobb-rosszabb?
Amiket találtam a keletagro-nál:
1. henger
2. henger
3. henger
1. nyomtávkar
2. nyomtávkar
Válasz gabika82 #633. hozzászólásáraPersze, a colos az orbitba, a 20-as vagy 22es a csőre.
Válasz Büresz #632. hozzászólásáraköszönöm és ugye akor ennek egyik vége az orbitba megy másik a tömlöbe??
Válasz gabika82 #628. hozzászólásárahttp://webaruhaz.habi.hu/termekek/1906/Szervo_orbit_kozcsavar.html
Válasz gabika82 #628. hozzászólásáraAzért,mert colos menet van benne,hidraulikásoknál van hozzá közcsavar.
Hali kérdezném hogy az első hid bal szélétöl mennyire indul az orbit munkahenger felfogato hány cm re van a széle?
Hali kérdezném hogy az első hid bal szélétöl mennyire indul az orbit munkahenger felfogato hány cm re van a széle?
Üdv az mtz orbit szivatyuba valaki tudná milyen menet van benn mert ugy m20x1.5 menetü holanfert probáltam kézzel de megakad nem is eröltetem menetfésüvel megmértem és nem 1.5 hanem 1.75 a ment az létezik több orbitba is megprobáltam belehajtani a m20x1.5 közcsavart de azokba se ment bele
Válasz csizizoli #626. hozzászólásáraNem muszáj, nekekem 8 éve megy úgy.
Hali kérdezném hogy orbitositásnál kisebbik orbit és munkahenger megy rá a szivattyut is cserélni kell vagy elbirja nyom neki eleget?
Válasz Hogel #624. hozzászólásáramég annyi hogy van eböl a csvavarbol rövid hosszú ez miét van igy és nekem melyi kellene eröl a csavarol beszékek
Válasz gabika82 #623. hozzászólásáraElviszed egy esztergályoshoz a kúpos csavart és olyan morse kúpot csinál belőle amilyen kell.
sziasztk orbitozom az mtz- de van egykis gondom a képen látható hidközepem van namost ugye ehhez ezt a orbit tartó kell de ez c63 mukahengernek irják és a vastagabb kupos csavar kell bele mert ugye amitén fel akarok rakni c50 munkahenger annak kisseb a kupos furata amibe a csavar beleül
Válasz csizizoli #621. hozzászólására Helló! Okés, szerintem az orsta orbit kompatibilis az mtz vel. Ha nem akkor azt szerkeszd rá az mtz oszlopra. Peremes hüvelyt nem tudtam, hogy eszkábáltat is árulnak bocsi. én a habit javaslom mindenkinek, számla garancia és sokminden olcsóbb mint bárhol, de nem minden!!! Szét kell nézni mert sok 1000 ft elúszik egy kisebb javításon is. majd írj ha kész a mű
Válasz gyufi76 #620. hozzászólására Hali a vastag peremes hüvelyt vettünk az olcsbbat és ugy van két darabbol összerekva van a hüvely arra ráesztergálta a peremes részt felhegesztette alul felül visszaesztergálta gyárilag csak éppen annyi maradt a hegesztésböl kb 4tized ami szépen eltört és kettéesett a hüvely ha lehet az olcsobbat senki ne vegye.Értem te mit irsz csak azért akartam komplettet csinálni mert van orbitom de ez egy rakodó gépé mint irtam.Meglátom még hogy legyen.
Válasz csizizoli #619. hozzászólására Helló! nem egészen értem amit leírtál. A kormányoszlopot meg kell hagyni mert az marad az olajtartály, a szívócsonk gyári helyén marad, a kormánykerék tengelye is gyári helyén marad. Az rajtad áll, hogy mennyi magyar forintot szánsz erre az átalakításra. Ha teljes orbit átalakítást végzel akkor szükség van két hosszú nyomtávkarra , új kormányösszekötőre, és a vastag peremes hüvelyre. Abba semmi szar nincs gyárilag sőt vastagabb felületen tart!!!! Ha vékony hüvely marad akkor főleg szántásnál beleérhet az irányitókar a vázba. Ha meghagyod alul a jobb oldalon a mostani nyomtávkart meg a kormánymű alján lévő irányítókart akkor csak egy bal oldali orbitos kart kell vásárolnod, felül a fogasív csigatengelyéhez illeszkedő részét levágod. A kormányzást alul irányítod a munkahengerrel de nem fog beleérni sem a királycsapba sem a vázba kanyarodáskor az irányítókar. És nem utolsó szempont, ha műszakira kerül a sor akkor egy tákolt tartályra erősített orbit fog látszani , ha a gyári marad szinte semmi nem észrevehető. Íratlan szabály: Kormányt féket NEM KÓKÁNYOLUNK!!!! Orbit kell csövek kellenek van gyári felfogató 2500ft , csigatengelyt kiváltó tengely 5000ft max! Ennyiért nem csinálják meg neked egyedire sem és ha valami van akkor várj rá 2 hetet mire valaki kiesztergálja az egyedit. Habinál mindent megvásárolhatsz, és nem is túl drága első vásárlás-10% és akkor kell megvenni a-z ig mindent és akár 10 ezer is a zsebben marad!!!! Üdv!!!!
Válasz gyufi76 #617. hozzászólására Hali a hüvelyek már kilettek cserélve anno jol rá is csesztem velük mindkettö galyra ment gyárilag szarul vannak megcsinálva.Azért is kérdeztem ha kidobom az egészet akkor elég orbit nyomásszabályzó munkahenger tartály és csövek?
Válasz dracke #610. hozzászólásáraSzia! Ne költs rugóra , nem az lessz a megoldás. Mint írták letörhet az irányítókar! Vastag hüvely vagy mint írtam tegyél négyzetvasat az ütközőkre. Vagy a bal oldali rövid nyomtávkar és a régi 4 gömbfejes kormányösszekötő. Üdv!!!!!
Válasz csizizoli #613. hozzászólására Helló! kormányoszlopot kidobni nem kell csak kibelezni, vagyis teljes alsómunkahengeres verzióhoz kell kibelezni, a felső munkahengereshez benne kell hagyni sokmindent. A rakodó orbitját nézd meg mennyit szállít mert vagy túl lassu lessz a kormány vagy nagyon érzékeny. A teljes átalakításnál a peremes hüvely cseréje is szükséges, de ha meghagyod a régi kormányösszekötőket akkor csak egy bal oldali orbitos un rövid orbitos nyomtávkart kell megvásárolnod. Éppen erről folyik az előző üzenetekben a megoldáskeresés, hogy mikor nem ér bele a kormányösszekötő az alvázba. Üdv!!!!
Válasz Zoli26 #615. hozzászólásáraÜresen nincs 30-nál több, de azért dobtam ki mert az olajhűtőt megcsináltam oldalra kihuzhatósra és nem fért ki miatta.
Válasz Büresz #614. hozzászólásáraSzerintem órsúlynak (kb 60-70 kg) jó ha bent marad,meg olajtartálynak.
Válasz csizizoli #613. hozzászólásáraÉn kidobtam a kormányoszlopot. Majd teszek fel képet.
Hali érdeklödnék hogy csinált e valaki teljes kormány átalakitást mtz régi kormányoszlopot kidobni és ugy és mi kell az orbithoz orbit kormány van gondolom tartály nyomásszabályzó szűrő csövek munkahenger.Nem mtz az orbit valami rakodó gépé.
Az enyémbe bent van a gyári rugó 1994 óta és nincs eltörvel,szépen játszik/rugózik.Kolegámnak besegitettem maghordásba,ráültem az ő MTZ trakijára 20-30 métert mentem vele már észre vettem,hogy törött a rugó az elejében.
Válasz dracke #610. hozzászólásáraLehet, hogy a Zolinak nincs is benne rugó, csak távtartó... (de majd az illetékes megmondja) Ha a rugó el is van fáradva, üzem közben az újnál is előállhat ez a leengedett helyzet...
Végül is a Te dolgod... Itt havernak tört már el összekötő, és az is csak néha érte el a vázat... A híd ütközőket mindenesetre magasítsd meg. Itt mindenki hegesztett rá pluszt...
Válasz Zoli26 #590. hozzászólásárana ugy néz ki lehet meglesz a hiba oka, a porvédőnél a hézag kb 5 mm, ha megemelem az elejét akkor 25-30mm, gondolom a rugó elvan benne fáradva, mert kegalább 20 mm emelne az elején.
Válasz gabika82 #592. hozzászólására Helló! igen, de a kormánymű tengelyét hagyd benne az oszlopba, a fogasívet vágd le ahol csatlakozna a csigatengelyhez.
Idővel cseréld át az új fajtára mert az az igazi, csak két rúdfej ami vastagabb és jobban is bírja a terhelést. De a te verzióddal is nagyságrendekkel könnyebb lesz:-) Üdv!
Válasz dracke #585. hozzászólására. Üdv! sajnos igaz a vastag hüvely cseréje szükséges , vagy hagyd meg a tengelyt a régi összekötőket és csak a bal oldali nyomtávkart cseréld ki orbitosra. A hosszú nyomtávkaros verzióhoz Két nyomtávkar, egy összekötő és két vastag hüvely megvásárlása szükséges ami kb 50 ezer ft
Ha mégis beleér úgy, hogy felállsz egyik első kerékkel domboldalra és alászeded akkor egy négyzetvasat ráhegesztel a hídon lévő ütközőre.
Vagy marad a régi és csk bal oldali nyomtávkar cseréje. Üdv!
Válasz Celtises #583. hozzászólására.Helló! A fenti munkahengeres verziónál nem fogod tudni egyenesben tartani az úton , megmarad a sok csatlakozási pont és alul is marad a 4 rúdfej. Sajnos drága a teljes átalakítás de megéri hidd el. Üdv!
Válasz csoppika #604. hozzászólásáraazzal csak a fordulást tudom állítani, azzal esetleg azt tudnám szabályozni hogy az összekötő ne érje el a királycsapot, de még nem probáltam megmondom őszintén.
Hali érdeklödnék hogy vett e valaki már 15,5x38-as nortec gumit és hogy jo e?
Válasz dracke #588. hozzászólásáraHa a mh a másik lukakba teszed, változik valami???
Válasz gabika82 #602. hozzászólásáraAkkor a 100-ast. Nekem is az van fent.
a vékonyabikat
Válasz gabika82 #599. hozzászólásáraAttól függ hogy vékonyabbik vagy vastagabbik hengert rakod fel.
Válasz csoppika #598. hozzászólásáraAhhoz kell az az y alakú vascső amiben van egy szelep. Egyik vége megy a difizár szelep felé. A másik vége meg az oszlop aljára van bekötve. Gyárilag ott nincs kifúrva.
sziasztok még anyi melyik orbitot vegyem meg a 100 asat vagy a 160 asat??
Válasz Celtises #597. hozzászólásáraHa esetleg meg akarja hagyni az olajos difit, akkor annak a vezérléséhez mit kell meghagyni?
Válasz csoppika #595. hozzászólásáraMi értelme meghagyni a régieket hibalehetőségnek,ha alsó munkahengerest csinál?
Válasz gabika82 #592. hozzászólásáraJó!
De ehhez a rövid kormány irányítókart kell megvenned csak a bal oldalra!
Válasz Celtises #594. hozzászólásáraA 2 részes talán nem...
Válasz gabika82 #592. hozzászólásáraAz orbitos tolórúd kúpok nagyobbak, mint a régiek. Muszáj lesz kicserélni.
Válasz Zoli26 #590. hozzászólásáramegtudnád esetleg nekem mérni hogy miben másabb? vagy rövidebb lehet?
üdvmtz 82.1 esemet orbitozom és alul az irányitokarokat nem akarom kicsrélni orbitosra hanem csak ahova a munkahenger felmegy aszt a felét cserélneém és készszerintetek jo lesz igy?
Válasz Zoli26 #590. hozzászólásáranéztem a neten a cikkszámok alapján,meg is találtam, de más effélét nem nem találtam. a tiédnek is kupos a furatja?
Kormány irányitókar cikknév: 82.1 920 1025 cikkszám: jobb 72-2308074 bal: 72-2308075-01