Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Milyen vis maior változások léptek életbe?
A szabályozás a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazandó.
Hirdetés
Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.
1039 hozzászólás
Válasz dracke #588. hozzászólásáraBiztos hogy nem azok az irányitó karok mint az enyém.Az a baj már nem emléxem rá hogy melyik típusé volt jó hozzá,mert nekem se volt jó elöször
Válasz Zoli26 #586. hozzászólásáranekem is ezek az irányító karok vannak fent mint neked. kiforgatva sem ér bele a vázba? vagy éri el a királycsapot? én a képeket sima egyenes placcon csináltam....
Pont az a 3 cm hiányzik 100% ez miatt találták ki
Válasz dracke #585. hozzászólásáraa 7 es és 8 as oldalra visszalapozol ott vannak részletesen a képeim,nem cseréltem a peremes hüvelyt és 5 éve így használom,homlokrakodóval kék 82 es MTZ 94 es évjárat
Válasz csoppika #584. hozzászólásárade szerintem ez sem emel rajta annyit? , mennyi ez mac 3 cm lehet? de még mindig nem tudom hogy mi miatt éri el? mert gondolom van akinél jó ez nélkül is, mert különben senki nem venné meg ha hüvelyt is cserélni kéne...
Válasz csoppika #582. hozzászólására
Válasz gyufi76 #569. hozzászólásáraMi a baj a fenti munkahengeressel?
Válasz csoppika #581. hozzászólásáraSzóval olcsóbb lett volna először kérdezni itt...
Válasz dracke #579. hozzászólásáraA másodikra adott válasznak sem örülsz... novemberi téma:Ugrás a témához »Sanyee | 2016-11-22 09:44:24
Válasz zoli336 #549. hozzászólására
Szia!
A difizár ugyanúgy megmarad ha meghagyod a régi kormányösszekötőt, tartálynak meg megmarad a régi tartályoszlopod. Ilyenkor csak a bal irányítókart kell cserélni 72-2308075. Csigatengelynek az új típusút rakod bele, viszont a fogasívet elvágod ott ahol a csigatengelyhez érne.
Válasz dracke #578. hozzászólásáraAz elsőre próbáltam válaszolni azindexen...
ez a két kép lemaradt
nem tudom tud e valaki segíteni benne két kérdésem orbit áttalakítás közben felmerült problémában.
az első
hogy a kerékösszekötő eléri a vagy az alvázat vagy másik irányba az első hidat fogó csapszeget
a másik meg az hogy meghagytam fent a kormány fogasívet, lent pedig az irányítókart., a difi miatt, de viszont a kormányt most többet kell tekerni és egy idő után kimegy végállásba vagy az irányítókar ( amit aztán levettem) utána meg fent a fogasív ( per pill azt is kivettem) . hogy lehetne ezt kiküszöbölni anélkül hogy levegősre kelljen átalakítani amit nem szeretnék.
Válasz VESZTES. :) #576. hozzászólásáraNekem nincs bajom a gyárival, tökéletesen működik. Viszont orbitozva lesz a traktor és az oszlopról való működése megszűnik.
Válasz Tekergőke #568. hozzászólásáraÉn így alakítottam át a gyárit, itt nem szökik az olaj. Öt éve van benne de még porszáraz minden.
Válasz gyufi76 #573. hozzászólásáraMár 90%-a cuccoknak itt van, már nem tudok változtatni.
Zetor mágnesszeleppel lesz csinálva. Azt az évi 8-10 hektár szántás ki fogja bírni.
Válasz Tekergőke #570. hozzászólásáraErre gondolok:-) http://webaruhaz.habi.hu/termekek/1416/Leveg%C5%91elzarocsap_ORIGINAL.html
Válasz Tekergőke #570. hozzászólására Helló! Egy jobb megoldást javaslok, vásárolsz egy levegőelzáró csapot két slagvég , én a kardánkapcsoló mellé szereltem be de láttam már a hidraulika karok mellé is berakva. Elektropneumatikus szeleppel ne bajlódj, a visszajelzést a csap után egy t idom és egy Wartburg féklámpakapcsoló ami a testet szakítsa meg, pontosabban ha nyomás van a csőben akkor záródik az áramkör , így van visszajelzés is, mikor pedig elzárod fesztelenít a csap. Mindjárt keresek egy csapot amire gondolok. Üdv!!!
Válasz dracke #554. hozzászólásáraHelló! Nincs semmi különleges benne, a "vak" illesztőstift lyukját kell először kifúrni , stift bele, és utána el sem tudod rontani a többi furat helyét! Az első lépésben pedig ahogyan itt már előttem leírták, bezsírozod , vagy egy csapágygolyót odateszel ráteszed a helyére a tartót itt 1-2 mm-er nem számit kifúrod a vak stift helyét és cu
Jó munkát és BÚÉK!!!!
helo.tegyel bele 50es difizarat az tokeletes es nem romlik.
Válasz gyufi76 #569. hozzászólásáraBÚÉK! Az van folyamatban, hogy levegős lesz. Már csak a szelepek kellenek meg lehajtogatni lemezből egy kis dobozt a kapcsolóknak. Ki lesz minden belőle szedve nem marad ott semmi.
Válasz Tekergőke #563. hozzászólására Helló! Alakítsd át levegősre:-)A fenti munkahengeres verzió nem lesz jó, ezért belezd ki a kormányoszlopot, orbit kormánymű , alsó munkahenger= egyújjas kormányzás reggeltől estig!!!!!!! BÚÉK!!!!
Válasz dracke #567. hozzászólására7 bar már bőven elég neki, ha jól emlékszem a gyári olajos az 10-bar körül nyomással dolgozik(én még soha nem mértem).
Nekem a gyári is tökéletesen működik, 3-4 évente kicserélgettem az o-gyűrűket meg amit kellett, mindig működött.
Válasz Tekergőke #566. hozzászólásárahány bár kell hozzá hogy kapcsoljon?
Válasz dracke #564. hozzászólásáraHelló! Én fentről veszem le a munkahengert. Egy elgondolás már van, elektro-pneumatikusra meg csinálom, jelenlegi helyzet szerint. Pusztán kíváncsi voltam ki miként oldotta meg.
Válasz dracke #564. hozzászólásáraDe már nem lesz benne az automatikus kikapcsolódás ugye? Alulra teszel munkahengert? Van itt akinek úgy van megoldva hogy a kormány oszlopban lévő munkahenger dolgozik. Az szerintem nem olyan jó.
Válasz Tekergőke #563. hozzászólásáraén most alakítom át, nekem marad a difi olajos mint eddig, azt mondták a boltba maradhat, marad az oszlopon a munkahenger
Jó napot! Egy kérdés azokhoz akik kormány oszlopos gépet alakítottak orbitosra, hogy a difizárat miként oldották meg. Maradt ugyan ott, vagy át kellesz kötni levegősre?
Válasz dracke #561. hozzászólásáraDifi lesz szerintem. Esetleg nem csinál olyat ,hogy mész vele kicsit kanyarodsz és mintha akadna valami ,majd reccsenés és megriszálja a hátulját, mert akkor difi.
inkább ha tolatok akkor vettem észre, meg ha kanyarodok
Válasz dracke #558. hozzászólásáraA hátsó kerékagy is tud így recsegni ha nincsenek (vagy rég lettek) megtépve a csavarok. Jellemzően akkor szól ha az egyik kerék bukkanóba megy vagy ferde placcon mész.
Válasz dracke #558. hozzászólásáraEmeld meg a gépet és a kereket mozgasd-forgasd lehet a belső csapágy ment ki, a tengelyirányu mozgást is nézd meg de akkor dübögni szokott.
mitől lehet hogy néha hallom hogy a hátsó féltengelynél valami recseg ropog? a csapágy porvédőjét levettem azon nem láttam bent semmi szokatlant.
Válasz dracke #554. hozzászólásáraA stift lyukjába tegyél egy csapágy golyót ami még éppen nem esik bele a csavarokat huzasd be és a golyó benyomja a stift középpontját.
Válasz dracke #554. hozzászólásáraKend be zsírral a furat környékét körbe majd tedd ahelyére a tartót, ha ügyes vagy megmutatja a zsír a furat helyét ahol nem lesz zsíros.
Válasz dracke #554. hozzászólásáraPersze, tolómérő és vonalzó. Épp most csináltam egyet!
tud valaki abba segítséget, ötletet adni hogy az elsőhíd, munkahenger tartónál lévő második illesztőnek a helyét hogyan tudnám bejelölni, mivel annak a helyénél a tartó nincs átfurva.
köszönöm mindenkinek :)
Válasz Sanyee #551. hozzászólásáraHelló! Igazad van, Én teljesen kiiktattam a régi kormánymüvet, csak a ház maradt, de köszi, hogy írtál, mert azt elfelejtettem, hogy a teljes átalakításhoz a peremes hüvelyt is a vastagabbra kell cserélni , az megint + költség és munka!!!! Tehát zoli336 a Sanyee tanácsa szerint végezd az alsó átalakítást , igy megtakarítasz jópár 10 ezrest. Üdv: gyufi76!!!!
Válasz zoli336 #549. hozzászólásáraSzia!
A difizár ugyanúgy megmarad ha meghagyod a régi kormányösszekötőt, tartálynak meg megmarad a régi tartályoszlopod. Ilyenkor csak a bal irányítókart kell cserélni 72-2308075. Csigatengelynek az új típusút rakod bele, viszont a fogasívet elvágod ott ahol a csigatengelyhez érne.
Válasz zoli336 #549. hozzászólásáraHelló! A válasz sorjában: Amit venni kell: Orbit + a felfogó a régi kormányoszlopra, a csigatengelyt kiváltó tengely, munkahenger + tartója, NS 14 szervószivattyú, nyomtávkar jobbos-balos, kormányösszekötő, hidraulika csövek, közcsavarok, csapszegek. Ez kb 140 000 ft. Ehhez hozzájön, ha van gyári helye a munkahengernek akkor rá kell fúrni, ha nincs akkor vagy veszel egy másik hidközéprészt méregdrágán, vagy gyártatsz rá egy kockát és azt ráhegeszted. Ebből itt a fórumon voltak különböző vélemények, de mindenkinek a pénztárcája dönt , hogy melyik megoldást választja. A difizárral kapcsolatban, azt én a helyedben rég átalakítottam volna levegősre és nincsen gond vele!!!! Létezik a fenti munkahengeres orbit átalakítás az olcsóbb , de itt a fórumon egy kolléga megcsinálta és azt írta nem működött. A habinál minden alkatrész beszerezhető, számla garancia van, és az első vásárlásnál -10% lejön. lehet soknak tünik az összeg de hidd el megéri, mert könnyü a kormány hidegen melegen. Üdv: gyufi!!!!
Üdv!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy egy 97-es évjáratú 82-es MTZ kormányát hogyan lehetne átalakítani orbitosra? Ugyanis elég nehéz a szervóval, főleg tolatásnál.
Mit kell hozzá venni? Kb mennyibe kerülhet?
Hallottam valami olyat, hogy a szervónak a tartályát is ki kell cserélni, viszont akkor mi lesz a difizárral, mert arra elég nagy szükség van?
Kérlek titeket, segítsetek
(Nem nagyon értek hozzá)
Válasz lovasnorbi #546. hozzászólásáraA céges targonca is ilyen...ne foglalkozz vele...
Válasz lovasnorbi #546. hozzászólásáraEddig minden orbitos gépben márkától függetlenül elmászott a kormány. Hogy milyen irányba (szerintem egyébként össze-vissza) azt pontosan nem tudom.
Sziasztok !
Olyan problémával fordulnék hozzátok , hogy az Mtz 82.1-es traktorunkat most alakíttattuk át orbitosra . minden jól is működik csak az a probléma , hogy a kormánykerék menet közben átfordul , a kerekekre nem hat ki csak maga a kormánykerék . nem úgy értem hogy egyik pillantról a másikra hanem szépen fokozatosan . tehát mikor elfordulunk vagy kitekerjük a kormányt akkor utána a kormánykerék nem ugyan abba az állásba áll vissza . még annyi talán fontos lehet , hogy mindíg óramutató járásával megegyezően tekeredik körbe .A szerelő azt mondja , hogy ez mindegyik orbitos Mtz-nél így van de én azért egy kicsit furcsállom . Szerintetek mit tegyünk , mit érdemes átnézni ?
Válasz kelemen81 #543. hozzászólásáraHelló! Ez biztosan így van ahogyan leírtad. Jó lenne ha minden így működne ebben az országban, ahogy leírtad
Az mtz orbit eleve engedélyes, hiszen árulják, minden része bevizsgált és engedélyezett. Szerintem sokkal veszélyesebb, ha van egy gyári de rosszul, megbízhatatlanul működő kormánymű, mint egy üzembiztos. Ha meg abból indulsz ki , hogy nekedmennek akkor teljesen mindegy , hogy orbitkormányos vagy nem a géped. ott azt nézik ki a hibás. ha van személygépkocsid és most megkérnélek állj rá a fékpadra szerinted minden keréken egyforma fékhatásod lenne???? Ha baleset történik, akkor nem azt nézik, hogy orbit e kormánymű, hanem érvényes okmányokat, és felelőst. a kolléga pedig azért cserélné le mint én is az mtz-ét mert gyárilag szar. Rákölt 60 ezer ft-ot és még mindíg szitál, nehéz, akad, stb stb. A vizsgán valóban észrevehetik, de itt fórumot lehetne nyitni a HW 80-11 pótkocsi 2 méter magagasítójáról, az mekkora szabálysértés,ha 120 mázsa áruval furikáznak. Az a vonórúd azok a fékek 8 tonnára vannak,gyári magasító 70 cm -er mégis műszakizik forgalmit kap.Ne haragudj ezért a hozzászólásért.
Válasz kelemen81 #543. hozzászólásáraMiért gondolom hogy a gyári nem lenne jó.
Mert már nem gyári kisipari sz@r utángyártott silàny alkatrészeket lehet már csak kapni a régi gépekhez.
Pl van a bukós 50 /80 gépünk
Lassan 20 éve. Mikor megvettük elég leharcolt állapotban volt megcsináltuk. 12 évig hozzá se kellett nyulni csak hajtottuk meg müszakizott.
Mostanra elnyűtük rendesen és mostanában ami cserélünk max2 év oszt megint csere de van amit belerakok 20-30 üzemórát ment oszt kuka.
Nah emiatt gondolnám hogy olyanra újjitani ami valamivel jobb minőségű.
Mert van már amit a zetorba is cseréltem és látszik rajta már rögtön hogy nincs olyan massziv mint az előző ami benne volt.
Rögtön látszik rajta hogy töredékét fogja birni.
A határba kimenni 800m és elég csendes kis környék nem hinném hogy balesetet csinálnék vagy akár részese lennék.
Ha meg összetörném magamat az a saját felelőségem
Mondom a műszaki meg jó helyen van azzal ne törődj.
De a fotón amúgy nem látszik hogy az első hid mögött munkahenger van vagy összekötő az irányitókarral.
Mivel szemből hátulról van fotózva meg adattáblák és műszerfal.
Válasz Dzsanosi #541. hozzászólásárakormánymu átalakitást vagy tipusengedélyel mubizonylattal erre engedélyel rendelkezo szakmuhely végezhet vagy egyedi tervdokumentácio kulon engedélyeztetve amit nem adnak meg vagyis
átépito szettet a zetorhoz engedélyel nem árulnak sehol
de az mtz hez sem láttam eu tipusengedélyest
határozat leszedik a rendszámodat és kész ha vissza alakitottad viheted kpm re
tok mindegy igényes vagy nem igényes a vizsgán 2006 ota fotozák a gépeket és ha nem stimmel a fotoval bukta ezek a tányek
ha meg tudod ugy csinálni hogy a foton ne lássák esetleg esélyes hogy nem lesz gond de ha bármilyen baleset van ne legyen vagy neked jönnek és biztosito ismételten rábasztál és minden esetben te leszel a hibás akkor is ha nem te voltál az átalqakitásod miatt
mivel a kormány fék futomu átalakitás az nem
nagyon rá lehet baszni azt meg nem értem mért gondolod hogy a gyári szétesik csak ugy mikor az elzo 20-30 évet ment
nagyon merész dolog mind vizsga tekintetében ha meg neked jonnek kocsival teherautoval bármivel és biztositási szakértö megnézi a kárt ha a rendornek nem is esik le rogton bár azok sem hulyék foleg egy falusi rendor faszolni fogsz
részemrol ennyi
Válasz Dzsanosi #541. hozzászólásárakormánymu átalakitást vagy tipusengedélyel mubizonylattal erre engedélyel rendelkezo szakmuhely végezhet vagy egyedi tervdokumentácio kulon engedélyeztetve amit nem adnak meg vagyis
átépito szettet a zetorhoz engedélyel nem árulnak sehol
de az mtz hez sem láttam eu tipusengedélyest
határozat leszedik a rendszámodat és kész ha vissza alakitottad viheted kpm re
tok mindegy igényes vagy nem igényes a vizsgán 2006 ota fotozák a gépeket és ha nem stimmel a fotoval bukta ezek a tányek
ha meg tudod ugy csinálni hogy a foton ne lássák esetleg esélyes hogy nem lesz gond de ha bármilyen baleset van ne legyen vagy neked jönnek és biztosito ismételten rábasztál és minden esetben te leszel a hibás akkor is ha nem te voltál az átalqakitásod miatt
mivel a kormány fék futomu átalakitás az nem
nagyon rá lehet baszni azt meg nem értem mért gondolod hogy a gyári szétesik csak ugy mikor az elzo 20-30 évet ment
nagyon merész dolog mind vizsga tekintetében ha meg neked jonnek kocsival teherautoval bármivel és biztositási szakértö megnézi a kárt ha a rendornek nem is esik le rogton bár azok sem hulyék foleg egy falusi rendor faszolni fogsz
részemrol ennyi
Válasz gyufi76 #540. hozzászólásáraNemtudom mikor fogjuk megcsinálni de ha kész mindenképpen rakok képet és véleményt hogy hogy sikerült.
A vizsga meg megoldható ezt már megkérdeztem. Csak igényes legyen az átalakitás.
Az meg sima ügy kistrakit is csináltam az is jol sikerült
Aútótechnikusi vègzettségem van némi átalakitásra ad ez is egy kis előny( engedélyt)
Válasz kelemen81 #539. hozzászólásáraSziasztok! öröm látni, hogy mindenki megpróbál segíteni. Itt mindenkinek igaza van, a gyári lenne a legjobb de az drága, és nem hosszú időre nyújt megoldást. Az orbit átalakítás valóban KPM vizsgán nyűgös, de sima vizsgahelyen nem fognak szólni érte. Itt felénk is kering sok elmondás ki -hogyan járt erre én annyit kértem mutassátok már meg a határozatot ami bélyegzővel van ellátva, azt még eddig senki nem tudta. Én mtz gyári alkatrészekkel átalakított orbitról beszélek. Szerintem is kb 80 ezerből kijön , mivel egy hbr 160 orbit35- 40 ezer, a munkahenger 10-15, a tömlők egy 10es, és a rúdfejet ráépíteni a munkahenger szárára, a vázra a tartót kimaratni. Mint már régebbi kommentemben is leírtam: íratlan szabály , hogy a kormányművet nem kókányoljuk!!!! Igényesen elvégzett átalakítást észre sem fognak venni. Üdv és ha kész várjuk a fotókat