Gázolaj árak 640 Ft Benzin árak 632 Ft EUR 402.25 Ft USD 383.58 Ft CHF 426.62 Ft GBP 483.56 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91820 hozzászólás
#35320 hori62
2015-01-04 22:24:48

Válasz #35368. hozzászólásra

Először én is úgy gondoltam, hogy majd hozzá igazítom, de aztán rájöttem, hogy jobban járok, ha veszek inkább újakat, mert a régiek egészen mások voltak.
Persze mindent meg lehet oldani.

#35319 hori62
2015-01-04 22:15:22

Válasz #35367. hozzászólásra

Nem tudom pontosan, hogy mennyibe került, de azt tudom, hogy drága volt.
Külön vettem a lemezt meg a tartókat ráadásul nem is egy helyen.

Nincs profilkép
#35318 MtzMakai
2015-01-04 21:50:07

Válasz #35367. hozzászólásra

Én tegnap rendeltem meg 7300ft/db a Lux 30cm, de ez csak a lemez. A tartóvasat meg majd hozzáigazítjuk a régit. Egyébként igazad van tényleg nagyon drágák, főleg a hátsó sárvédők.

Nincs profilkép
#35317 Mtz 550E
2015-01-04 21:18:22

Hali!
Ti milyen árban vették a szélesebb sárvédőt 82-sre előre? Tartóvassal mindennel együtt! Az interneten nézve nagyon drágák!

#35316 hori62
2015-01-04 21:02:49

Válasz #35364. hozzászólásra

Gyárilag az én 82-emen keskeny első gumi volt és a sárvédő is keskeny, olyan mint a 80-okon, csak szerintem a tartó vasak nem egyeznek a 80-as és a 82-esnek.
Később amikor a szélesebb gumi lett rátéve akkor vettem rá szélesebb sárvédőket, de a tartóvasakat is cserélni kellett.

Ezen a képen talán látszik a felfogatása:

#35315 gjoni
2015-01-04 20:13:29

Válasz #35364. hozzászólásra

Széleset vettem rá ,mert oldalt ,ha kidobja a követ benyomja a szélvédőtsmile oops

Nincs profilkép
#35314 Mtz 550E
2015-01-04 20:09:46

Hali!
Valaki tudna esetleg képet feltenni Mtz 82 telefelnis elsőhajtásnál hogy van felfogatva a sárvédő? A 80-as Mtz sárvédőjét fel lehet fogatni rá? Vagy az csúnyán mutatna?

#35313 Tobszi
2015-01-04 19:59:47

Válasz #35336. hozzászólásra

Tavaly ősszel cseréltem csak a kúpkereket, azóta is tökéletesen működik.
A foghézagot nem túl soká ellenőrizni és után kell állítani.

#35312 rigás
2015-01-04 19:40:58

Válasz #35354. hozzászólásra

Nekem sajna nincs esztergám így részemről állványos fúrógép volt a megoldás...

#35310 Kiss Attila
2015-01-04 19:35:30

Válasz #35358. hozzászólásra

Új szűrő van benne. Gondolom olyankor több a résolaj munka közben és azértt is szivárog jobban.

#35309 hori62
2015-01-04 19:30:11

Válasz #35354. hozzászólásra

Esztergapad és csiszolóvászon, először egy kicsit durvábbal utána a legfinomabb vízpapírral csináltam.
A kormány gömbcsapokkal is ugyan ezt megcsináltam és sokkal tovább bírják a perselyek.

#35308 T.f.
2015-01-04 19:26:35

Válasz #35337. hozzászólásra
A gömbös karnál nem a gumiharang tömít,hanem mögötte van két félgömb csésze közé szorítva az "o" gyűrű (27x3)ezt kell cserélni,ha lehet egy kicsit nagyobb jobb (27x3,5).
Tapasztalatom szerint az olajszivárgást jelentősen növeli a hidraulika szűrő dugulása (csere esetén volt,hogy meg is szűnt-a tömítéseken a visszafolyóági nyomás van )
A hidraulika teljesítménye a szivárgással nem függhet össze.

#35307 rigás
2015-01-04 19:22:56

Válasz #35352. hozzászólásra

No ilyet én is csináltam megéri a fáradságot!smile thumbup

#35306 rigás
2015-01-04 19:19:46

Válasz #35337. hozzászólásra

Volt szerencsém régi '68-as tömböt szétszedni abban még bronzbetétek voltak a gömbcsapoknál.
A mostani teflon is megtenné, ha a készletbe nem egyszerű műanyag vackok volnának használhatatlan ó gyűrűkkel körítve.

Volt olyan esetem, amikor a gömbcsap volt lyukas egyik végétől a másikig valami zárvány lehetett benne és a központosító furaton csepegett ki az olaj. megoldottam behegesztettem mindkét végét, azóta klafa!smile smile

Ja felújító készletet legfeljebb a tömítésekért vegyél a többi kuka.

#35305 röfik
2015-01-04 19:16:09

Válasz #35354. hozzászólásra

Tényleg szarul van megmunkálva találkoztam a problámával én is csak elsiklottunk felette.Biztos hogy jobban tömit és szépen mozog rajra a gumigyürü is igy hogy szép fényes a felület.smile whistling

#35304 röfik
2015-01-04 19:13:54

Válasz #35352. hozzászólásra

Mit csináltál neki?Eszterga,polir?????

Nincs profilkép
#35303 bencsikatesz
2015-01-04 19:10:36

Válasz #35314. hozzászólásra

Szia!Az orbitosra való átalakítás is engedélyköteles!Ha mész műszakira,és észreveszik, akkor NKH-s vizsga(tervrajz,átalakítási engedély)

#35302 hori62
2015-01-04 19:07:12

Válasz #35337. hozzászólásra

Üdv!
Sajnos az MTZ vezértömböknek alapvető bajuk, hogy nincs megfelelően megmunkálva a gömbcsap, legalábbis amivel én még idáig találkoztam.
Nekem az új tömb is 2hét múlva már folyt.
Gumigyűrűcsere után bírta egy hónapig és már megint szivárgott. Akkor néztem meg tüzetesebben és rájöttem, hogy egyáltalán az a csoda, hogy eddig is bírta, hiszen a csapnak a gömb felülete ahol a gumigyűrűnek tömítenie kellene olyan mint egy reszelő.

Így nézett ki:
Egy kis alakítás után pedig így:

Így összerakva már másfél éve működik úgy, hogy teljesen száraz a vezértömb.

#35301 medikus
2015-01-04 19:07:02

Válasz #35348. hozzászólásra
50-60 éve gyárt az Orosz Mtz-t,de már ideje lenne ha gyártana,illetve jobban járnánk ha venne rá normális vezérlő tömböt!!!Az a baj,hogy faesztergán készíti!!A három vezérlő dugattyúból kettő sem egyforma,azért nem szabad összecserélni őket.Nem tudja tartani a pontos méretet,ezért a szelepek mellett rengeteg résolaj képződik,amit csak ideig óráig tudnak a gumigyűrűk megtartani!!!!smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#35300 Kiss Attila
2015-01-04 18:58:07

Válasz #35348. hozzászólásra

Gondoltam már rá, hogy teszek fel a fülkehátuljára egy normálisabb tömböt.

#35299 Kiss Attila
2015-01-04 18:55:32

Válasz #35341. hozzászólásra

5250 óra van benne. 920.3 rengeteget bálázik meg kaszál pöttingerrel. Eddig csak minimálisan könnyezett eddig. Már most is folyik, ha nem is használom. :(

#35298 B.Laci
2015-01-04 18:43:40

Az új Mtz-nek már más a vezérlőtombje azért nem ereszti az olajat.

#35297 VTR-es
2015-01-04 18:39:29

Válasz #35346. hozzászólásra

Nem annyira szerencse kérdés ez! Nekem sem folyiksmile tongue

Nincs profilkép
#35296 a2457
2015-01-04 18:31:17

Válasz #35344. hozzászólásra

kérhetek 5 számot, 0 és 91 között ?
:D

#35295 röfik
2015-01-04 18:17:15

Meg trakija válogatja.Nekem 2001-es és 2006-os évjáratu 820 és 1025.3 alig olajos szinte csak csepeg.Eredeti mindene.94-es 550-esen már sokadik vezértömb van az állandoan folyik kicseréljük a tömitéseket és nem sok idö mulva már könnyezik.Mondjuk az 550-esen minden kör megy az a vegyszerezös és van használva a hidroaulika rendesen meg a saját emelömüve is a tömbbröl megy nics eröszabályzo benne.smile whistling

Nincs profilkép
#35293 a2457
2015-01-04 18:13:17

Válasz #35342. hozzászólásra

:) mázlid van.
mikori a gép (pontosabban a tömb) ?


#35292 apuci
2015-01-04 18:08:03

Válasz #35337. hozzászólásra
Én amikor ki cseréltem meg állt a folyás

Nincs profilkép
#35291 a2457
2015-01-04 18:07:15

Válasz #35337. hozzászólásra

időt nyerhetsz vele, de túlsokat ne várj.
érdemes huidraulika szakműhelyben megmutatni és ott vételezni bele tömítéseket, avval tovább bírja. de alapvetően az mtz tömbök (már nem a nagyon régiek, mert azok jobb anyagból voltak, nem ukrán takonyból) elég rosszak, kikopnak hamar, a tömítéscsere ugyan nyújt az életén de túlsokat nem.

van bele jóminőségű tömb, de olyan árban amit kiírni is pofátlanság :D

Nincs profilkép
#35290 pi.csaba
2015-01-04 18:05:01

Sziasztok,fórum tagok.


Új tag vagyok,és ezúton szeretnék minden Magyar gazdának boldog új évet kívánni.Már régóta olvasom a forumot,hogy tanulhassak informaciotokból melyeket megosztotok egymással.Segitséget szeretnék kérni,azoktol az Mtz tulajdonosoktol akiknek,van vagy dolgoztak már Mtz 1523.3-vagy .4-es traktorral.A kérdésem,vélemény a gépröl,hibák!
Előre is köazönöm a válaszokat.

Nincs profilkép
#35289 a2457
2015-01-04 18:03:59

Válasz #35336. hozzászólásra

én nem cserélném úgy hogy nem párban.
összekopnak, ha egyiknek baja van akkor a másik is megy vele. ha csak 1 et cserélsz akkor tovább kell kopina a réginek, vagy az újnak kell kopnia a régihez.
biztosan van aki nemcsinál belőle ügyet, én magam részéről csak párban cserélném.

#35288 Kiss Attila
2015-01-04 17:46:45

Válasz #35336. hozzászólásra

Én is cseréltem, de párban.

#35287 Kiss Attila
2015-01-04 17:45:55

Sziasztok. Ismételten segítséget szeretnék kérni.2007 es évjáratú mtzn folyat a vezértömböm. A tolattyúkat mozgató gömbös karok házának tömítésénél. Alapjáraton szivárog, ha használom a kihelyezett kört, elég rendesen szivárog az olaj. a gumiharangok épek. Úgy vettem észre hogy gyengült is a kihelyezett kör, lassabban billent. Sima tömítőkészlettel megoldódik az olajfolyása?

Nincs profilkép
#35286 PéZé
2015-01-04 17:20:00

Sziasztok.MTZ egyeneshíd, diffimű, főáttételnél levő kúpkerékről lement pár fog, de a tányérkerék sértetlen. Elméletileg párban kellene cserélni, de szeretném megúszni csak a kúpkerék cserével. Csinált már valaki ilyet? Minden jó tanácsot megköszönök.

#35285 jaminka
2015-01-04 15:05:23

Válasz #35333. hozzászólásra
Köszi a segítséget!Majd megprobálom a héten valamelyik nap szétszedni!Inkább a rugóra vagy a golyóra gondolok mert kb 1 éve le volt szedve a váltó a 7-edik fogaskerekét kellet kicserélni és akkor nem vettünk észre semmi lógást, miután összeraktuk azután kezdte el kidobálni!

#35284 Marti Miklós
2015-01-04 14:58:26

Én is kérdeznék a hozzáértőktől:
Tegnap a régi 80as kormányának munkahengerét szétszedtem, mert a szárán lévő anya darabokban volt, csak egyik irányba lehetett kormányozni.Egyúttal a gumigyűrűket is cseréltem, rájuk fért (csoda, hogy eddig is működött) majd gázolajjal felöntöttem, hogy a régi redvás olajtól kipucoljam a rendszert. Go-val még dolgozott a kormány, de persze kinyomattam belőle és új motorolajat kapott is azzal már nem lehetett forgatni. A bemenő nyomásszabályzó szelepet szétszedtem, a diffi jeladó fölöttit megmozgattam, ott a nyomás 8 bár. Visszaöntöttem a mosóolajat, de semmi.Mit szúrtam el???? este lett rám, nem tudtam tovább keresni a hibát, jövő szombaton folyt.köv.

#35283 Marti Miklós
2015-01-04 14:48:43

Válasz #35332. hozzászólásra

Lehet, de ha kiveszed a kulisszát akkor nézd meg a tengelyt, mert sztem ott lóg és a csapágy lesz a ludas, érdemes még az olajban egy mágnessel horgászni, ha találsz törmeléket, váltófelújítás.

#35282 jaminka
2015-01-04 14:38:30

Válasz #35331. hozzászólásra

Még egy kérdés!Az lehetséges,hogy a reteszelő rugóval vagy a golyóval van valami probléma ha ha 9.be hirtelen gázt adok neki és kidobja?Csak 9.be csinálja ezt!

#35281 Marti Miklós
2015-01-04 14:23:37

Válasz #35329. hozzászólásra

A kulisszában( váltó fedélében)

#35280 gabika82
2015-01-04 13:57:50

Válasz #35328. hozzászólásra

van nekem egy pár 650-20 taurus mtz volt majnem új belsőve!

#35279 jaminka
2015-01-04 13:12:20

SZiasztok!A reteszelö rugo merre találhato a váltoban??

Nincs profilkép
#35278 Mátémm
2015-01-04 11:48:58

Keresek 1pár 750-20 as méretű első gumit mtz 80-ra

#35277 Jakabjóska
2015-01-04 09:46:58

Válasz #35326. hozzászólásra

Igaz, de itt csak nyelestengely cseréről volt szó. Az már más kérdés, hogy ha elkezdi szétszedni, akkor úgyis elő fog jönni még egy-két hiba, cserélendő alkatrész.

#35276 Gabesz2
2015-01-03 12:48:20

Válasz #35322. hozzászólásra

Ha már cseréli a nyelestengelyt nem árt megnézni a többi csapágyat sem a darázsderékban. smile biggrin

#35274 gabika82
2015-01-03 09:44:49

sziasztok mi a véleményetek a trakimon az 50 felnije van tehát a szükebb ha a 15.5/38 gumit rakok rá a 13.6/38 helyett lesz baja neki vagyinkább vegyek hozzá 2 80 felnit válaszokat előre is köszönöm!!

#35273 gabika82
2015-01-03 09:33:36

Válasz #35322. hozzászólásra

nagyon szépen köszöntem!!smile thumbup

#35272 Jakabjóska
2015-01-03 09:09:09

Válasz #35321. hozzászólásra

Elég széthúzni a váltó és az előtétház között, a nyelestengely kijön hátra, a többit meg a váltóra kell feltenned.

#35271 gabika82
2015-01-03 08:27:52

Válasz #35320. hozzászólásra

a nelyes tengelyt biztos hogy csrélni kell mert más!!csak azt nem tudom hogy menyire kel szétszedni a darázsderékot menyire kell megbontani ??smile confused

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]