Gázolaj árak 658 Ft Benzin árak 640 Ft EUR 408.33 Ft USD 388.8 Ft CHF 429.37 Ft GBP 485.44 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91428 hozzászólás
#22328 Gabesz2
2013-02-10 18:30:38

Válasz #22325. hozzászólásra
4 hidraulika kar vagy 3 van?
Ha mondjuk uszoba rakod és álló motornál lenyomod a hátsó vonópadot. Esetleg járó motornál emeli a középső munkahengert?
Ha négy karos mozgasd meg az antislip karját is.
Magyarán rángasd meg a hidraulika karokat, amikor sír a szivattyú. Vagy már ezeket próbáltad?

#22326 röfik
2013-02-10 18:23:11

Sziasztok forumozo mtz-és kollégák!Olyan probléma állt elö mtz 550-es gépemen hogy nehezen indul nagyon,és bele dohog a levegö szüröbe.Szelephézag van kb 5 éve kapott uj hengerfejet azota megy.Kb 1 éve kezdett ugy gyengébb lenni azota egyre rosszab de müködik.Könnyü munkákat végez igy nem volt lényeg hogy teljesen toppon legyen a motor.Pl ma reggel is jo 2 orát ment a vizmelegitö a motor már jo meleg volt és nem indult.Szerintem hengerfej szelep probléma.smile confusedsmile confused

Nincs profilkép
#22325 kacsás
2013-02-10 18:22:29

Válasz #22324. hozzászólásra
nekem a vakdugó hellet bele van kötve a kis cső.

#22324 rigás
2013-02-10 18:18:03

Válasz #22315. hozzászólásra
Én erre a vakdugóra gondoltam a vezértömb oldalán.
tömb

Némelyik típusnál innen kell visszavezetni az olajat a tartályba. Én igazából ennyit tudok segíteni.

Igaz nehéz ügy a távgyógyítás.

#22323 mtz1221
2013-02-10 17:50:02

Válasz #22322. hozzászólásra
nem rosszul hanem te tudod jólsmile thumbup

#22322 vénkabi
2013-02-10 17:46:24

Válasz #22318. hozzászólásra
A helyzetszabályozó kar teljes hátrahúzva nem teljes emelési helyzet, még kikapcsolt állapotában is? Akkor szerintem nincs a szabályozón teljesen szabad átáramlás. Nem lenne-e jobb a kart a semleges, nem emel - nem sűllyeszt helyzetbe tenni? Vagy rosszul gondolom?

#22321 medikus
2013-02-10 17:45:54

Válasz #22319. hozzászólásra
Nehéz ám a távgyógyítás!! Ha előttünk lenne lehet már rég meglenne a baja.De mikor még a tulaj sem érti sokszor hogy mit mondanak úgy nehéz a gyógyítás!!!

#22320 mtz1221
2013-02-10 17:45:53

Válasz #22317. hozzászólásra
az egyiket jobbra a másikat meg balra,csak elöbb ki kel venni az alsókat

#22319 Gabesz2
2013-02-10 17:24:06

Válasz #22318. hozzászólásra

Hol vagytok gépészek, elő tudással?

#22318 Gabesz2
2013-02-10 17:17:42

Válasz #22316. hozzászólásra

Ha minden kar semleges helyzetben van, akkor szabadon kellene áramolni az olajnak. ( ellenőrizd, hogy a karok semleges helyzetben vannak-e a vezértömbön) A biztonsági szelepre ilyenkor nincs szükség. Valamiért nem áramlik az olaj szabadon.
Az ülés alatti helyzetszabályzót teljesen kapcsold ki. Az ülés alatt bal oldalon tedd közép állásba a kapcsolót. A rudazatoknál keresd.
Az ülés melletti kart zárd le. Húzd teljesen hátra a kart. ( ezzel kizárjuk teljesen a helyzetszabályzót)

Nincs profilkép
#22317 Szabi
2013-02-10 16:59:54

Lenne egy kerdesem! Az MTZ 82-esnel, hogyan lehet az elso hidbol, kivenni a feltengelyeket? Azokat melyeknek fogaskerek van a vegukon ... smile confused

#22316 vénkabi
2013-02-10 16:57:48

Válasz #22288. hozzászólásra
Gondolom, hogy homlokrakodóval dolgozol. Az pedig az oldalsó, ún. kihelyezett körökre van kötve, vagyis a műszerfal felőli 2 kar vezérli. Akkor pedig ez független az antiszlipptől és az ülés alatti szabályzótól.
Kérdés: akkor is visított a szivattyú ha csak a hátsó hidraulikát működtetted, vagy akkor normálisan dolgozott?
Addig egy tipp: a vezérlőtömb bal oldalán, az alulról szerelhető kúpos biztonsági /nyomáshatároló/ szelep is lehet felragadva. Mert ennek a helyes működése az egész hidraulikára kihat!

Nincs profilkép
#22315 kacsás
2013-02-10 16:16:31

nah kivettem az ülést be van kötve a szabájzó,vezértömb oldalán bevankötveakiscső és antiszlip is van raita leengedtem az olajat levettem a szivatyúra menő csövet olajat kap a szivatyú nincs edugulva,levettem a szivatyú másikoldalán lévő csovet is az sincs eldugulvasmile confused

#22314 Szűrke Barát!
2013-02-10 15:47:23

Válasz #22313. hozzászólásra

Képet tudsz róla miröl van szó mert nem egy vakdugó és kis csavar van rajta!

#22313 Gabesz2
2013-02-10 14:35:29

Válasz #22312. hozzászólásra

A legtöbb, kis fülkés 80 asban van mind a kettő.( négy kar)

Ellenőríni, hogy a karok semleges helyzetben vannak-e a vezértömbön.
Amit az előbb írtam, a kis csavart ellenőrizni a tömb jobb oldalán nem-e le van vakdugózva.

Nincs profilkép
#22312 VDénes
2013-02-10 14:30:05

Válasz #22310. hozzászólásra

A helyzetszabályozóra gondoltam, mivel nem volt antiszlip a 80-asokban.

#22311 Jakabjóska
2013-02-10 14:25:08

Válasz #22308. hozzászólásra

Igen, az is kúpos. Ott kell állítani a hátsó kerekek talajnyomását.


Minek osztod az észt, ha nincs hozzá semmi fogalmad??

#22310 Gabesz2
2013-02-10 14:22:35

Válasz #22305. hozzászólásra

Az antislip a kormány alatt van. A helyzetszabályzó meg az ülés alatt.

#22309 Gabesz2
2013-02-10 14:21:29

Válasz #22306. hozzászólásra

Ha ott lenne eldugulva akkor szétnyomná a gumicsövet.

#22307 Gabesz2
2013-02-10 14:14:33

Válasz #22302. hozzászólásra
Most nézem itt a Szeni mester... Átadjuk a terepet.

Nincs profilkép
#22306 kacsás
2013-02-10 14:14:04

ebbe fém szürőház van a szürő elvolt dugulva ott is van 1 golyósszelep a szürőház tetején ott nem lehet gond?

Nincs profilkép
#22305 VDénes
2013-02-10 14:12:09

Válasz #22304. hozzászólásra

Most írja benne van az antiszlip.

#22304 Gabesz2
2013-02-10 13:58:47

Válasz #22296. hozzászólásra

A vezértömb jobb oldalán van az átfolyó csavar. Be van-ez kötve? Az ülés alatt levő helyzetszabályzóhoz van bekötve eredetileg. Ha nincs vezesd az előző képen látható módon a hidraulika tartályba a szintjelző helyén lehet bedugni a hajlékony csövet. Szerintem, mindenképp ezzel kezdeném. A kis fülkés 80-ason még antislip is van. Jól állnak ott a karok. Jobbról a második kar. ( négy kar esetén)

Nincs profilkép
#22303 kacsás
2013-02-10 13:56:52

Válasz #22299. hozzászólásra

Ott a pont! ki van cserélve minden de nem emelsmile karateka csak nagyon hangos.az ülés jobb oldalán van 1 kar amit hátra tudok húzni mikor régen nem akart emelni akkor odahúztam a kart és doldozott most visszaengedtem nehogy sokat nyomjon a boltba azt mondták láttak már szivatyút ami elrepedt.most ha hátrahúzom a kart még nagyobb a hangjasmile confused.

#22302 Szeni
2013-02-10 13:52:56

Amúgy nem tartom valószínűnek,h. ez a baja.

#22301 Szeni
2013-02-10 13:50:45

Válasz #22295. hozzászólásra

A résolaj helyett a kúpos szelep vezérlő ágát akartad írni.

#22299 decsi
2013-02-10 13:36:29

Én úgy értelmezem hogy kicserélt mindent
és a hiba maradt.Nem lehet csak az a gond
hogy valami oknál fogva nem kap elegendő
olajat a szivattyú?

#22298 Szűrke Barát!
2013-02-10 13:35:21

Válasz #22295. hozzászólásra

Általában nem folyik vissza a tartályba az olaj, mert láttam már egy pár mtz és egyben sem volt csö a tartály körül mtz-82 ben!

Nincs profilkép
#22297 VDénes
2013-02-10 13:29:46

Válasz #22296. hozzászólásra

Ez a vezérlő tömb oldala. Ahogy én látom. Csak volt e benne helyzetszabályozó tömb, ami az ülés alatt van/volt. Mert nem egyforma vezértömb kell ezekhez.

Nincs profilkép
#22296 kacsás
2013-02-10 13:19:11

Válasz #22293. hozzászólásra

megnézem. ez az ülés alatt van?
ez 1 kisfülkés 82 es.ja és
van benne olaj
smile rolleyes

#22295 rigás
2013-02-10 12:50:27

Válasz #22294. hozzászólásra

Erre gondolok én is.smile thumbupcool A tömb jobb oldalán van egy kúpos (?) vakdugó a helyébe egy cső vissza a tartályba, résolaj vagy mifene, volt erről itt már szó nem is oly régen.

#22294 Gabesz2
2013-02-10 12:29:53

Válasz #22293. hozzászólásra
Valószínűleg azért visít a szivattyú mert más típusú az vezértömb és igényli a visszafolyó ágat a tartályba. Ezért nagy nyomás a tömbben.

#22293 Gabesz2
2013-02-10 12:27:19

Válasz #22288. hozzászólásra

Első lépésként a képen lévő dolgot nézd meg.
Vissza tud-e folyni az olaj? Tehát kérdés, hogy van rajta-e helyzetszabályozó és be van-e kötve a visszafolyás.

#22292 Szűrke Barát!
2013-02-10 12:20:47

Válasz #22291. hozzászólásra

T-25ös mikor eladtam az mondta aki megvette van olajnyomás,és a kart felnyomta beakadt és azt mondta alapjárraton van nyomás lefelé ugyszintés uszó stb
t-25ös is van 140 bár nyomja
mtz ben meg 160-200bárig,énis csak igy hallotam,de vezérlö tömb is sok fajta van és mind más ugy mint szivatyu és egyébb!

Nincs profilkép
#22291 dagadtmadar
2013-02-10 12:01:16

Válasz #22289. hozzászólásra

ja bocsi nem olvastam végig ezt a marhaságod honnan veszed h ha beakad a kar van nyomás meg ilyesmi.
Épp a múltkor beszéltük h a traktorunkban olyan tömb van amiben nincs úszó meg rögzített állás ilyent a markolókba tettek az oroszok.
Akkor nekem mivel nem rögzül nincs nyomásom?
Akkor mi emeli fel nekem a munkaeszközt anti gravitáció? smile hammersmile oops

Nincs profilkép
#22290 dagadtmadar
2013-02-10 11:58:22

Válasz #22289. hozzászólásra

Te figyelj már szerinted ennyire hülye lenne h felújítja az egész hidraulika rendszerét és nem tesz bele olajat?
Szerintem ez alap dolog h mihelyst hallja visítást megnézi a nívó pálcát.
ha elkopik egy vezeték igen hamar kinyomja ott az olajat, mert ugye 140-160 bar nem kevés.
A másik rájöttünk hogy semmit nem értesz a gépekhez mások írásait posztolgatod ki a te hülyeségeiddel tele tűzdelve és ez igen zavaró.
Én sem értek hozzá és amihez nem értek nem szólok bele.
Te aki azt sem tudod mennyi levegő kell a traktorgumiba ne próbálj hidraulikát javítani.
Remélem nem csak én gondolom így! smile hammer

#22289 Szűrke Barát!
2013-02-10 11:49:48

Válasz #22288. hozzászólásra

Van benne hidrolika olaj? Mert ha nincs benne elegendö szokot visitani hogy kevés van benne his kell a vilába hogy fel tudja emelni,ugy mint a pótkocsiba mikor emeleg és nem nyomja vissza az egész olaja!
Másik a hidrolika csövek nem e régi mert ha van rajta egy lyuk vagy több farcs levegöt sziv és visit,én ugy jártam szántáskor a fékpedál kikoptatta a hidrolika csövet és farcs levegöt szivott és még folyt el a z olajból és visit,nekem is ujj a vezérlötömb de könnyen emel és még nem engedi le a munkaezközt!
Nézz mindet meg hátha tudtam segiteni!
Meg ugy tudod ellenörizni a hidrolika nyomást ha járó motornál beakad a kar mind felemelésnél mind leengedésnél ha beakad akkor van olajnyomás a vezérlöben és a szivatyuban!

Nincs profilkép
#22288 kacsás
2013-02-10 10:56:24

Üdv
MTZ vel kapcsolatban volna 1 fogós kérdésem:homlokrakodó van raita trágyát akom vele gyengén emelt már a gép meg mintha lett volna neki hangja akkor is ha nem voltak a karok mozgatva kapott 1 uj szivatyút szüőt kimostam de a gond nem oldódott meg még hangosssbb lett a szivatyú de csak a trágyavillát emelte fel aztán kapott 1 uj vezértömböt is mostmár visít a szivatyúm de ugyanaz a gond csak avillát emeli fel de nagyon hangossmile confused
a tanácsokat előre is köszönöm

#22287 VTR-es
2013-02-10 09:18:48

Válasz #22285. hozzászólásra
Szia.Ezt ne csináld mert kidobott pénz lehet. A főtengelygörbülést nem úgy kell érteni hogy mm-ek vannak benne. Vidd el a blokkot , főtengelyt egy jó gépműhelybe a főtengelyt méretre köszörülik a blokkot meg vonalba fúrják ha kell és futni fog, még a hajtókarokat is kiderékszögelik, és összefűzik a blokkot.Ennek van értelme, és általában csak így vállalnak garanciát.Tapasztalatból mondom, én jártam úgy hogy főtengely köszörülés után az egyik nyugvócsapágy megszorította a főtengelyt, el kellet vinni a blokkot is vonalbafúrni, utána jó lettsmile thumbup, persze ők is fűzték össze.

Nincs profilkép
#22286 VDénes
2013-02-10 09:18:01

Válasz #22285. hozzászólásra

De ahol átnézik ott vonalba is tudják fúrni. Megér az annyit, mert ha törik a főtengely nehogy más bajt is csináljon.
Amúgy itt pont indiai tört el.
Meg az a sok szerelés is csak idő, mert csak ki kell venni a motort... Azért szezonba csak nyűgös lesz az ember.

Nincs profilkép
#22285 Tamás105
2013-02-10 09:00:07

Válasz #22283. hozzászólásra

blokkot harmincért vizsgálnák át de 80% HOGY főtengelyes most én tudok indiait 27eze -ért szerezni azt bele rakom és normálisan megyen vele mig megy útána meg hajó akkor 120 ezres túrbós bele rakom útána de most sajnálom belle rakni mert elne csesze hátha elcsesze az indiat meg ugyan úgy szorul akkor blook csere -- smile nonono

#22284 Szűrke Barát!
2013-02-10 08:48:33

Egy ilyen kéne,csak jobb minöségben!

Nincs profilkép
#22283 VDénes
2013-02-10 08:40:42

Válasz #22282. hozzászólásra

Én bele nem tenném traktorba. Itt az indiai eltört tárcsázás közben.
Meglett, hogy a főtengely volt görbe?

Nincs profilkép
#22282 Tamás105
2013-02-10 08:35:53

Hali ez az IMPORT 38eze forintos főtengely mennyit bír ?

#22281 Szűrke Barát!
2013-02-10 08:10:44

Válasz #22280. hozzászólásra

Álljatok be egy meleg garázsba és akkor már lehet szerelni betesztek egy spórt és begyujtottok és mehet a munka!

#22280 medikus
2013-02-10 06:44:30

Válasz #22275. hozzászólásra
Ha neked sürgős, most is mehetek, csak kinek van kedve a fagyban szerelni!!

#22279 Bucó
2013-02-09 22:16:12

Válasz #22250. hozzászólásra

Szia!
Legyél nyugodt az én fiam 1,5éves. Még ép hogy megy de már naponta kétszer nyíg, hogy vigyem ki és ültessem rá a traktorra. Mi lesz még később?smile confusedsmile lol

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Még nagyobb adómentességhez jutnak az őstermelők
Még nagyobb adómentességhez jutnak az őstermelők
Ez közel 390 ezer őstermelőt érint kedvezően.
Vendégmunkások: már a filippínók se maradnak
Vendégmunkások: már a filippínók se maradnak
Pedig a mezőgazdaságban szükség van rájuk.
Eladó Kverneland Optima vetőgép
Eladó Kverneland Optima vetőgép

1.300.000 Ft

Vlagyimirec T30,  traktor 4x4 hajtással,  orbit kormánnyal eladó
Vlagyimirec T30, traktor 4x4 hajtással,...

1.750.000 Ft

FRANSGARD V6500 erdészeti csörlő
FRANSGARD V6500 erdészeti csörlő

750.000 Ft

Eladó napraforgó
Eladó napraforgó

25.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]