Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 407 Ft USD 392.16 Ft CHF 434.03 Ft GBP 489 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
Nincs profilkép
#14986 enzsoltika
2012-04-20 22:13:27

Válasz #14984. hozzászólásra

Próbáld ki rakjál bele mechanikus órát pár ezerből megvan és meglátod. Ha marad akkor Neked is csak azt tudom mondani mint az előbb írtam hűtőcsere újra!

#14985 Claastra
2012-04-20 22:06:56

Válasz #14984. hozzászólásra

az óra jól mér?

#14984 MTZ1025.3
2012-04-20 22:04:44

üdv.
a múltkor irtam hogy nekünk a 892.2es melegszik 650üóra van benne kicseréltük a hűvelyeket, hengerfej bemérve, termosztát nincs benne,hengerfejtömités csere és az sem fújt ki,ha gátrepedés lenne nem az olajjal keveredne a víz? és 3.3as kombinátorral 2-3kerűlés kb 200m-es földön már 100fokon van.
mit lehet vele kezdeni?

#14983 vénkabi
2012-04-20 21:59:42

Válasz #14976. hozzászólásra
A vízzel működtetett hűtő egyik napról a másikra tud csúnya dolgokat művelni. Ha hűtőben iszapos lerakódás van azt semmi módon nem tudod kimosni. Mi azt is megtettük, hogy a vízbordákon szalagokat húztunk át, mechanikai tisztítás gyanánt, de a lerakódást nem lehetett eltávolítani. Egy módon lehet helyrehozni: langyos ecetes olló a két bekötő gumicsőnek, és új csővek közé új hűtő!

#14982 vénkabi
2012-04-20 21:52:39

Válasz #14977. hozzászólásra
A válaszodat nem láttam mielőtt írtam, de ez lehet az egyetlen magyarázat. Erre már csak a jővő héten, vagy az után kerül sor, mert eddig ugyan el tudtam kerülni a gépet, de a kukorica már nagyon sürget (szerencsére nem sok), meg pénteken le kell vizsgáztatni, és addig látni szeretném, hogy a sok alakítgatás hibátlanul sikerült-e. Aztán kaszálásig van időm vele foglalkozni, mert én jelenleg szinte csak takarmányozok.

Nincs profilkép
#14981 enzsoltika
2012-04-20 21:43:52

Válasz #14976. hozzászólásra

Ugyan ezt végig játszottuk a zetorunkon minden változás nélkül ugyan úgy lestünk neki mint Te. A megoldás nagyon egyszerű volt új hűtőt kellett bele venni és a probléma meg is lett oldva azóta tökéletes! Sajnos egy alapos átmosás sem mindig segít rajta. De még próbáljátok meg vegyétek ki a termosztátot belőle és nézzétek hogy akkor is forralja-e.

#14979 vénkabi
2012-04-20 21:30:13

Válasz #14975. hozzászólásra
Köszönöm a segítséget, de a tengely is és a retesz is épségben van, meg az állítócsavart tartó konzol is. Ismételten szét szedtem és tüzetesen átnéztem mindent. Inkább azt gyanítom, hogy a fékdob mélysége túlméretes, mert a feszítőtárcsa nem tudja eléggé szét nyomni a féktárcsákat, hogy a dob falához feszüljenek. Elméletileg, ha jól tudom a féktárcsa vastagsága 12 mm újonnan. Az enyém még 11 mm, tehát elegendőnek kellene lenni.A fékdob és a hátsóhídház között van ugyan egy vékony papír tömítés, de az nem növeli jelentősen a méretet. Mivel ez a bal oldali fék korábban sem volt satufék, azért gondolom a túlméretet. Azt nem is merem feltételezni, hogy a vadi új feszítőtárcsában a golyópálya túl mély, mert az nagyon durva lenne. De több ismerős is mondta, hogy a bal oldalon mindig gyengébb a fékhatás. Marad az, hogy új dob, vagy a jelenlegiből 2 mm-t levenni.

#14978 2649
2012-04-20 21:29:28

Válasz #14976. hozzászólásra
Megnézted a hűtőt, hogy amikor a motor meleg a hűtő is ugyanolyan meleg?

#14977 Maszek Zs
2012-04-20 21:22:16

Válasz #14971. hozzászólásra Én azzal kezdeném,hogy vissza venni és a féknek amelyikkel baj van annak a dobjába rakd be a ferodolt majd a szerkezetet és a másik ferodolt tegyél rá egy nagyobb tolómerőt.A toló mérő és a ferodol között ne legyen a hézag 2mm-er,ha mégis nagyobb ott a baj szerintem!Ilyen hibába én is estem lehet,hogy valaki már szabályozta a dobot!!! De,ha sikerül csinálok képet ha érdekel.Minden esetre ezt próbáld meg.smile thumbup

Nincs profilkép
#14976 Csórógyerek
2012-04-20 20:59:11

Szép jó estét kivánok mindenkinek
Volna nekem 1 kérdésem az mtz szakikhoz, mégpedig:ősszel vettem 1 mtz 82- est. Szántottam vele kb 10-15 ha földet és utána elkezdett iszonyatosan melegedni, akkor mivel már nem volt munkám vele, vettem hozzá uj vizpompát,6 lapátos ventilátort(mivel csak 4 lapátos volt), uj termosztátot, és utána meg kimostam a hűtőjét de még mindig melegszik és már nem tudom h mi lehet a baja. Hát aki tud segiteni annak örök hálám, mert másegyebet nem igen igérhetek, hengerfejhez még nem nyultunk, de egyik pillanatról a másikra melegedett, ugyanis addig még 80 fokig sem ment fel a hőmérséklet, most meg akár 100 ig is felmegy 40 percnyi félgáos munkától.

#14975 rigás
2012-04-20 07:41:13

Válasz #14974. hozzászólásra
Csak azért kérdeztem mert akkor megcsavarodhatott a tengely, (ami a hátsó hídon át köti össze a két dobot) vagy elnyírta elcsavarta a bal oldali kiemelő konzol reteszét esetleg maga a konzol (ezen van az állító csavar, és lehet, hogy nem így hívjáksmile blush) hajlott meg. ÉN elsőre ezekre gondolok. Borulásnál sajnos sok minden megesik, ami csak később a javítás során derül ki.

#14974 vénkabi
2012-04-19 21:13:29

Válasz #14973. hozzászólásra
Igen ez az a traki. Bocs, hogy előbb nem válaszoltam de most értem haza.

#14973 rigás
2012-04-19 20:01:17

Válasz #14971. hozzászólásra

Szépjóestét!

Ez az a traki amelyik borult?

#14971 vénkabi
2012-04-18 21:42:08

Ha már itt vagyok,akkor következik a rejtvényfejtők ideje.
Érdekes dolgot tapasztaltam ma. Fékfelújítás gyanánt, feszítő tárcsákat cseréltem. A ferrodolos tárcsák 11,0 - 11,3 mm-esek azt nem kellett cserélni. Egy napi zsírtalanítás után beszereltem az alkatrészeket és elkezdtem beállítani a féket. Felemeltem a kereket és és tekertem befelé az állítócsavarokat. A jobb oldali, és a kézi fék tökéletes lett, de a bal oldali nem akart fogni egy ideig. Majd tovább tekerve elkezdett fogni, de ugyanakkor a pedálja kezdett besüllyedni a padlóba, holott pontosan felfelé kellene emelkednie. A két pedál között kb 7-8 cm különbség volt amikor a bal oldali fék még csak elég halványan muzsikál, és az állítócsavar majdnem tövig be van csavarva.
Mi lehet ennek az oka?

#14970 vénkabi
2012-04-18 21:32:22

Válasz #14969. hozzászólásra
Nem érdem ez! Az alapot én is a fórumról kaptam, csak egy kicsit használhatóbbá tettem, mint az óvodások, kifestő könyvet játszottam.

#14969 Czanik Sanyi
2012-04-18 21:08:23

Válasz #14967. hozzászólásra

Dezső bácsi EZ IGEN,smile thumbupcool szakrajzból egy nagy piros pont!smile thumbup

#14968 vénkabi
2012-04-18 21:08:05

Válasz #14964. hozzászólásra
Van itt egy másik is a gyűjtésemből

#14967 vénkabi
2012-04-18 21:03:59

Válasz #14964. hozzászólásra
Hát nem éppen 80-as, de szinte alig különbözik, ugyanakkor ahány évárat annyi fajta. Én is innen kaptam, azt adom tovább azzal a különbséggel, hogy letisztítottam és szineztem.



A szines képen a II.-höz tartozó részek már le vannak törölve.
A3 méretig ki lehet nyomtatni. Nem egyszerű de használd egészséggel!

#14966 Szeni
2012-04-18 20:51:39

Válasz #14961. hozzászólásra

Ha levegős a diffid,ne felejtsd el a rugó, és a karmantyú (teflongyűrű) elejét hátulját valamilyen jó fajta zsírral jól megdugni.

Nincs profilkép
#14965 Bum
2012-04-18 18:31:28

Válasz #14963. hozzászólásra

M27x1,5 a könyöktengely felső menete

Nincs profilkép
#14964 gunnár
2012-04-18 10:49:00

Szép napot!
Valaki tudna nekem küldeni 80-as panoráma fülkés kapcsolási rajzot, edlinger@freemail.hu .
Előre is köszönöm!

Nincs profilkép
#14963 pzoza
2012-04-18 09:58:25

Valaki segítsen!!! A könyöktengely(amivel a kerékagy csatlakozik az első hídhoz) felső menetmérete érdekelne, az az M27-30 körüli. A gép messze van tőlem, így nem tudom lemérni. Szerezni akarok hozzá egy menetmetszőt, de sajna nem tudom a méretét. A menetemelkedés is kellene. Valaki lemérné nekem? Köszönöm.

Nincs profilkép
#14962 Cassus
2012-04-18 09:24:00

Válasz #14961. hozzászólásra

Azért nincsenek lyukak rajta (emlékeim szerint) mert több típushoz ugyan az a membrán megy, méretre. De a lyukak máshol vannak, pl egy 50-esen és 80-ason...

#14961 vénkabi
2012-04-18 07:06:29

Válasz #14958. hozzászólásra
Természetesen új a membrán és a tányér is, mert a régi tányéron, mivel a difizár korábban nem volt használva teljesen el van rozsdásodva. Az érdekes csak az, hogy a membránon a lyukak gyárilag nincsenek rajta.

#14960 vénkabi
2012-04-18 07:03:27

Válasz #14959. hozzászólásra
Köszönöm a megerősítéseket. Arra nem is gondoltam, hogy a kis gyűrűk a kormányműhöz valók. Az nekem nem kell mert levegős a difim. Jó lesz majd valamire.

#14959 Szeni
2012-04-17 21:33:41

Válasz #14956. hozzászólásra

A többi a kormányműnél lévő kapcsoló szelepbe való

Nincs profilkép
#14958 enzsoltika
2012-04-17 21:24:11

Válasz #14956. hozzászólásra

A többi szarral ne is foglalkozz így kell összerakni ahogy leírtad! De a régit amikor szétszedted az alapján összelehet rakni az újat is! gumigyűrű biztos hogy fog megmaradni valószínűleg a kicsikből legalábbis nekem mindig maradt! Viszont ha már difi akkor nem egy akkora nagy összeg vegyél hozzá membránt és tányért is. A legfontosabb a tányér mert hiába rakod össze eresztni fogja az olajat még ha azt látod rajta hogy nincsen megkopva akkor is csere!!

#14957 Farkas István
2012-04-17 20:57:30

Válasz #14946. hozzászólásra

mert ha magamban beszélek,még azt hiszik,nem vagyok normális.

#14956 vénkabi
2012-04-17 18:31:40

A nagy felújításban a difizárat is elérte a végzet. Nagy bőszen rendeletem a HABI Kft-től kpl. acélfedelet szeleppel+tömítésekkel. Összerakásnál lepődtem meg, mert a szelepnek a réginél a lapolt felén volt a bekötő cső, így mutatott előre, az újon pedig a hengerpaláston van, tehát hátra mutat. A fedél kis átalakításával megoldom. De aki rakott össze mostanában ilyen szelepet, homályosítson fel, hogy hova kell tenni az "O" gyűrűket. Egynek megvan a helye a szelep belsejében lévő horonyban. De hogy kell, és hova kell rakni a többi kütyüt ami a képen van.

Úgy gondolom, hogy a szelep belsejébe megy először a rugó, arra a gumi dugattyú, rá a teflon alátét, (talán ez érintkezik a fedélcsöccsel)és a szelephenger belső falába a kisebbik nagy "O" gyűrű. Kívűlről pedig a porvédő és végül becsavar a menetes csatlakozó a palástba. De minek, és hova a többi szar?

#14955 jozef19
2012-04-17 10:04:22

Válasz #14954. hozzászólásra

Keress valami elektromos szerelöt,van a jeladó ami a kerekfordulattal arányos jelet állit elö,meg a müszer ami ezt mutatja és a vezetékek ami összeköti.Ezt csak müszerrrel lehet kimutatni,hogy hol a hiba..

Nincs profilkép
#14954 tibi7
2012-04-17 09:58:07

Válasz #14950. hozzászólásra

nincs garancia már rajta... :/

Nincs profilkép
#14953 Cassus
2012-04-17 09:51:40

Gyorsan, mielőtt még megszólnátok, egy bemutatkozás.
Idén már 41 éves mezőgazdasági gépszerelő vagyok. Elszakadtam a szakmámtól, amit 15 évig gyakoroltam. Jelenleg teljesen mással foglalkozom, de elegem lett, nagyon. Most olyan őrültségen töröm a fejem (Feleségem támogatásával), hogy családi vállalkozásba kezdünk. Szarvasmarha tenyésztés, tej, sajt. Mindezt úgy, hogy a takarmányt is magam akarom megtermelni.
Jelenleg tapasztalatokat gyűjtök és írom össze, hogy mit merre és hogyan. Kérdezősködöm, járom a gazdaságokat (még nem jutottam el egybe sem idén), valamint szedem összes a jó tanácsokat a szakemberektől. Ide is ezért regisztráltam.
Házat, földet, gépeket szeretnék venni. A miből még nem tiszta, de rajt vagyok. Sem támogatásokat, sem lehetőségeket nem ismerek.
Csak tudom, ez az én utam, nem az, amit most teszek.
Lehet őrültség, lehet romantika, lehet egyszerűen csak bolond vagyok, de akkor is végigviszem, végig visszük a Párommal!
Minden segítséget, tanácsot, ötletet, tippet (családi gazdaság eladó, átadó, mert nincs ki tovább vigye..stb) megköszönök!

Nincs profilkép
#14952 Cassus
2012-04-17 09:46:04

Válasz #14942. hozzászólásra
Itt is csak az emlékekben kell kotorásznom. Akkor az a tengely, ami merőleges a vízszintre, amire lent az összekötők csatlakoznak, az volt görbe.
Egy rossz forduló után kapott egy pofont, amitől elgörbülhetett (máig sem értem, hogy miért nem csavarodott inkább). Akkor, a csere segített... Igaz, ez sem két fillér.

Nincs profilkép
#14951 Cassus
2012-04-17 09:43:14

Válasz #14948. hozzászólásra
Még új vagyok, ezért elnézést, ha olyat írok, ami volt, vagy badarság lenne.
Régebben az egyik szaki ezt úgy oldotta meg, hogy felfogatott egy vasládát, amit kiöntött betonnal.
Levenni nehezebb, hiszen nem tagokra van osztva, de működött smile devil

Nincs profilkép
#14950 Farkas Gyula
2012-04-17 09:36:51

Válasz #14945. hozzászólásra

garanciális csere!

#14949 csoppika
2012-04-17 07:49:42

Válasz #14938. hozzászólásra
Nos, ugy hivjak, hogy potvezerszelep. Nalam okosabbak, majd megmondjak mi ez, mert fogalmam sincs. Ez vezerli a ket es az egykoros feket is. A gyari egykoros szelep is fent maradt(mert mashol van),ha jol ertettem. A langex kft tol vette a srac. Ennyit mondott a teloba. Sok szerencset...
smile lol

#14948 kalvin23
2012-04-17 07:06:28

hali!
nem tudtok esetleg mtz orrsúlyt eladót szabolcsban?
nagyon kellene

Nincs profilkép
#14947 OTamás
2012-04-17 06:30:10

Válasz #14943. hozzászólásra

itt is erre fele megcsinálják a kormány müvet ügy hogy kis újal lehet tekergetni a kormány . csak ki kell szedni és elvinni a szaki hoz és ott hagyni és 20 asért meg csinálja

Nincs profilkép
#14946 pzoza
2012-04-17 06:04:43

Válasz #14944. hozzászólásra

Nem voltam akkor itt, de folyamatosan figyelem a fórumot. Miért?

Nincs profilkép
#14945 tibi7
2012-04-16 23:43:17

Egy kis segítséget kérnék tőletek!
A 920.3-as traktornál (új fajta műszerfal van benne) a km óra elősször össze vissza mért (pl. terep 3félben mutatott 20-25km/h) most pedig meg se akar mozdulni a mutató. Mi lehet a baja? Hova nyúljak, mit csináljak vele? Biztosíték hibája lehet?
Köszi

#14944 Farkas István
2012-04-16 22:03:40

Válasz #14942. hozzászólásra

itt vagy??????????????????

#14943 gjoni
2012-04-16 20:58:47

Válasz #14942. hozzászólásra

Hát én még ilyet nem pipáltam, a havernak van egy 1987-s nyolcvankettes olyan könnyű a kormánya ,mint nekem az orbitosnak.Most már annyit rá költöttél ,hogy megcsinálhattad volna orbitosra jobban járnál!smile thumbupcool

Nincs profilkép
#14942 pzoza
2012-04-16 19:57:22

Hátha van valakinek ötlete.
Ez a kis történet a nehéz kormányzásról szól, tehát akit nem érdekel nem kell végigolvasni.
Az egész azzal kezdődött, hogy nagy volt a kormány holtjáték. Ki lettek cserélve a kormányösszekötőn az a négy gömbcsukló. Ezzel elértünk egy kis javulást. Következett a kormánycsiga csapágyastól és a fogas ív cseréje. Na és jött a gond, nehéz lett a kormányzás. Itt valaki írta, hogy a difiautomata nekiszorul a munkahenger fogaslécének, ez így is volt. Hézag beállítva kicsit jobb lett a kormányzás. Gondoltuk, hogy már kevés benne az olaj. Hidraulika olajat öntöttünk bele, erre felhabosodott. Olaj leereszt, motorolajjal felönt. Semmi változás, mivel nem volt mérőórám, de gondoltuk a szivattyú valósínű nem szállít elég olajat, ezért szivattyú csere. Semmi változás. Mivel az egyik irányba valamivel azért könnyebb volt a kormányzás, akkor valaki itt írta, hogy valószínű a vezérlőszelep már kikopott és a nyomásszabályzó szelep is rosszalkodhat. Ezeket is kicseréltem. A változás csak annyi, hogy már van nyomás, mert az egyik fémcső repedt volt és már itt nyomta az olajat, kezdtem örülni. Cső megforraszt, de semmi változás. Ja ekkor már volt mérőóra és teljes kitekert állapotban 75 bar nyomás megvan, ahogy a szakkönyv is írja. Feljebb már nem mertem tekerni, pedig lehetne. Lehetne??? Tehát teljes tanácstalanság. Valaki ismét írta itt, hogy az első tengelyben az axiál csapágyaknál a rugó alatt van-e elég zsír. Kormányösszekötő kiüt, és megnéztem mennyire mozog így a kerék, persze felemelt állapotban. Nem volt nagyon nehéz, de mivel volt idő rá ezért szétszedtük, szörnyű látvány volt, a csapágyak teljesen el voltak kopva, berohadva, az egyik csapágytányér teljesen szét volt „nyalva”. Száraz volt az egész csapágy. Új csapágy betéve, természetesen tele nyomtuk zsírral. Mielőtt visszaraktuk volna a összekötő rudakat, megnéztük a kormányt így is. Semmi szorulás. Na mindent összeraktunk és leengedtük az elejét. Próba. Ismét egy hajszálnyi javulás, de még mindig borzalmasan nehéz. Valakinek valami ötlet? Ja és nem légtelenítettem, mert azt írták itt többen is, hogy nem kell. Na mihez nyúljak most?

#14941 gjoni
2012-04-16 19:29:34

Válasz #14940. hozzászólásra
Hogy érted nyikorog? Olajszint rendben?Lehet be kell állítani haver.

#14940 Antesz
2012-04-16 14:49:26

hello.
mtz kiskuplungjának mért van olyan hangja mintha évek óta olaj nélkül menne?vagy ez a normális?

#14939 Capreolus
2012-04-16 14:18:53

Válasz #14934. hozzászólásra

920.3 asok 80 Lovasok. Vagy gyártanak 90esbe is. Azt hittem az a 952.3as.
Akkor hogy is van?

Nincs profilkép
#14938 OTamás
2012-04-16 14:10:03

Válasz #14937. hozzászólásra

mennyi az a rohadt drága meg milyen szelepet pakoltrá bővebben kitudnád fejteni ? smile smile

#14937 csoppika
2012-04-16 06:59:49

Válasz #14927. hozzászólásra
Ugy tudom, van valami kombinalt szelep a trakira valo, de rohadt draga. Az egyik ismeros is inkabb ratarhalt egy szelepet, a masik melle...ugy olcsobban jott ki.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Agresszív gyomok: Kezdik elfoglalni a magyar szántóföldeket is
Agresszív gyomok: Kezdik elfoglalni a magyar szántóföldeket is
Az inváziós növényfajok egyre nagyobb területet hódítanak meg Európában.
Európai Bizottság: Az árvízvédelem és vízminőség terén még sok a tennivaló
Európai Bizottság: Az árvízvédelem és vízminőség terén még sok a tennivaló
Kulcsfontosságú területeken van szükség további erőfeszítésekre.
Eladó használt Case IH Maxxum 110
Eladó használt Case IH Maxxum 110

20.000.000 Ft

Trimble Gfx 750 + NAV900 + SAM200
Trimble Gfx 750 + NAV900 + SAM200

3.500.000 Ft

Fortschritt E 302 kaszálógép E302
Fortschritt E 302 kaszálógép E302

3.650.000 Ft

5 m³-es szippantó eladó
5 m³-es szippantó eladó

1.200.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]