Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392.16 FtCHF434.03 FtGBP489 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Próbáld ki rakjál bele mechanikus órát pár ezerből megvan és meglátod. Ha marad akkor Neked is csak azt tudom mondani mint az előbb írtam hűtőcsere újra!
üdv.
a múltkor irtam hogy nekünk a 892.2es melegszik 650üóra van benne kicseréltük a hűvelyeket, hengerfej bemérve, termosztát nincs benne,hengerfejtömités csere és az sem fújt ki,ha gátrepedés lenne nem az olajjal keveredne a víz? és 3.3as kombinátorral 2-3kerűlés kb 200m-es földön már 100fokon van.
mit lehet vele kezdeni?
Válasz #14976. hozzászólásra
A vízzel működtetett hűtő egyik napról a másikra tud csúnya dolgokat művelni. Ha hűtőben iszapos lerakódás van azt semmi módon nem tudod kimosni. Mi azt is megtettük, hogy a vízbordákon szalagokat húztunk át, mechanikai tisztítás gyanánt, de a lerakódást nem lehetett eltávolítani. Egy módon lehet helyrehozni: langyos ecetes olló a két bekötő gumicsőnek, és új csővek közé új hűtő!
Válasz #14977. hozzászólásra
A válaszodat nem láttam mielőtt írtam, de ez lehet az egyetlen magyarázat. Erre már csak a jővő héten, vagy az után kerül sor, mert eddig ugyan el tudtam kerülni a gépet, de a kukorica már nagyon sürget (szerencsére nem sok), meg pénteken le kell vizsgáztatni, és addig látni szeretném, hogy a sok alakítgatás hibátlanul sikerült-e. Aztán kaszálásig van időm vele foglalkozni, mert én jelenleg szinte csak takarmányozok.
Ugyan ezt végig játszottuk a zetorunkon minden változás nélkül ugyan úgy lestünk neki mint Te. A megoldás nagyon egyszerű volt új hűtőt kellett bele venni és a probléma meg is lett oldva azóta tökéletes! Sajnos egy alapos átmosás sem mindig segít rajta. De még próbáljátok meg vegyétek ki a termosztátot belőle és nézzétek hogy akkor is forralja-e.
Válasz #14975. hozzászólásra
Köszönöm a segítséget, de a tengely is és a retesz is épségben van, meg az állítócsavart tartó konzol is. Ismételten szét szedtem és tüzetesen átnéztem mindent. Inkább azt gyanítom, hogy a fékdob mélysége túlméretes, mert a feszítőtárcsa nem tudja eléggé szét nyomni a féktárcsákat, hogy a dob falához feszüljenek. Elméletileg, ha jól tudom a féktárcsa vastagsága 12 mm újonnan. Az enyém még 11 mm, tehát elegendőnek kellene lenni.A fékdob és a hátsóhídház között van ugyan egy vékony papír tömítés, de az nem növeli jelentősen a méretet. Mivel ez a bal oldali fék korábban sem volt satufék, azért gondolom a túlméretet. Azt nem is merem feltételezni, hogy a vadi új feszítőtárcsában a golyópálya túl mély, mert az nagyon durva lenne. De több ismerős is mondta, hogy a bal oldalon mindig gyengébb a fékhatás. Marad az, hogy új dob, vagy a jelenlegiből 2 mm-t levenni.
Válasz #14971. hozzászólásra Én azzal kezdeném,hogy vissza venni és a féknek amelyikkel baj van annak a dobjába rakd be a ferodolt majd a szerkezetet és a másik ferodolt tegyél rá egy nagyobb tolómerőt.A toló mérő és a ferodol között ne legyen a hézag 2mm-er,ha mégis nagyobb ott a baj szerintem!Ilyen hibába én is estem lehet,hogy valaki már szabályozta a dobot!!! De,ha sikerül csinálok képet ha érdekel.Minden esetre ezt próbáld meg.
Szép jó estét kivánok mindenkinek
Volna nekem 1 kérdésem az mtz szakikhoz, mégpedig:ősszel vettem 1 mtz 82- est. Szántottam vele kb 10-15 ha földet és utána elkezdett iszonyatosan melegedni, akkor mivel már nem volt munkám vele, vettem hozzá uj vizpompát,6 lapátos ventilátort(mivel csak 4 lapátos volt), uj termosztátot, és utána meg kimostam a hűtőjét de még mindig melegszik és már nem tudom h mi lehet a baja. Hát aki tud segiteni annak örök hálám, mert másegyebet nem igen igérhetek, hengerfejhez még nem nyultunk, de egyik pillanatról a másikra melegedett, ugyanis addig még 80 fokig sem ment fel a hőmérséklet, most meg akár 100 ig is felmegy 40 percnyi félgáos munkától.
Válasz #14974. hozzászólásra
Csak azért kérdeztem mert akkor megcsavarodhatott a tengely, (ami a hátsó hídon át köti össze a két dobot) vagy elnyírta elcsavarta a bal oldali kiemelő konzol reteszét esetleg maga a konzol (ezen van az állító csavar, és lehet, hogy nem így hívják) hajlott meg. ÉN elsőre ezekre gondolok. Borulásnál sajnos sok minden megesik, ami csak később a javítás során derül ki.
Ha már itt vagyok,akkor következik a rejtvényfejtők ideje.
Érdekes dolgot tapasztaltam ma. Fékfelújítás gyanánt, feszítő tárcsákat cseréltem. A ferrodolos tárcsák 11,0 - 11,3 mm-esek azt nem kellett cserélni. Egy napi zsírtalanítás után beszereltem az alkatrészeket és elkezdtem beállítani a féket. Felemeltem a kereket és és tekertem befelé az állítócsavarokat. A jobb oldali, és a kézi fék tökéletes lett, de a bal oldali nem akart fogni egy ideig. Majd tovább tekerve elkezdett fogni, de ugyanakkor a pedálja kezdett besüllyedni a padlóba, holott pontosan felfelé kellene emelkednie. A két pedál között kb 7-8 cm különbség volt amikor a bal oldali fék még csak elég halványan muzsikál, és az állítócsavar majdnem tövig be van csavarva.
Mi lehet ennek az oka?
Válasz #14969. hozzászólásra
Nem érdem ez! Az alapot én is a fórumról kaptam, csak egy kicsit használhatóbbá tettem, mint az óvodások, kifestő könyvet játszottam.
Válasz #14964. hozzászólásra
Hát nem éppen 80-as, de szinte alig különbözik, ugyanakkor ahány évárat annyi fajta. Én is innen kaptam, azt adom tovább azzal a különbséggel, hogy letisztítottam és szineztem.
A szines képen a II.-höz tartozó részek már le vannak törölve.
A3 méretig ki lehet nyomtatni. Nem egyszerű de használd egészséggel!
Valaki segítsen!!! A könyöktengely(amivel a kerékagy csatlakozik az első hídhoz) felső menetmérete érdekelne, az az M27-30 körüli. A gép messze van tőlem, így nem tudom lemérni. Szerezni akarok hozzá egy menetmetszőt, de sajna nem tudom a méretét. A menetemelkedés is kellene. Valaki lemérné nekem? Köszönöm.
Azért nincsenek lyukak rajta (emlékeim szerint) mert több típushoz ugyan az a membrán megy, méretre. De a lyukak máshol vannak, pl egy 50-esen és 80-ason...
Válasz #14958. hozzászólásra
Természetesen új a membrán és a tányér is, mert a régi tányéron, mivel a difizár korábban nem volt használva teljesen el van rozsdásodva. Az érdekes csak az, hogy a membránon a lyukak gyárilag nincsenek rajta.
Válasz #14959. hozzászólásra
Köszönöm a megerősítéseket. Arra nem is gondoltam, hogy a kis gyűrűk a kormányműhöz valók. Az nekem nem kell mert levegős a difim. Jó lesz majd valamire.
A többi szarral ne is foglalkozz így kell összerakni ahogy leírtad! De a régit amikor szétszedted az alapján összelehet rakni az újat is! gumigyűrű biztos hogy fog megmaradni valószínűleg a kicsikből legalábbis nekem mindig maradt! Viszont ha már difi akkor nem egy akkora nagy összeg vegyél hozzá membránt és tányért is. A legfontosabb a tányér mert hiába rakod össze eresztni fogja az olajat még ha azt látod rajta hogy nincsen megkopva akkor is csere!!
A nagy felújításban a difizárat is elérte a végzet. Nagy bőszen rendeletem a HABI Kft-től kpl. acélfedelet szeleppel+tömítésekkel. Összerakásnál lepődtem meg, mert a szelepnek a réginél a lapolt felén volt a bekötő cső, így mutatott előre, az újon pedig a hengerpaláston van, tehát hátra mutat. A fedél kis átalakításával megoldom. De aki rakott össze mostanában ilyen szelepet, homályosítson fel, hogy hova kell tenni az "O" gyűrűket. Egynek megvan a helye a szelep belsejében lévő horonyban. De hogy kell, és hova kell rakni a többi kütyüt ami a képen van.
Úgy gondolom, hogy a szelep belsejébe megy először a rugó, arra a gumi dugattyú, rá a teflon alátét, (talán ez érintkezik a fedélcsöccsel)és a szelephenger belső falába a kisebbik nagy "O" gyűrű. Kívűlről pedig a porvédő és végül becsavar a menetes csatlakozó a palástba. De minek, és hova a többi szar?
Keress valami elektromos szerelöt,van a jeladó ami a kerekfordulattal arányos jelet állit elö,meg a müszer ami ezt mutatja és a vezetékek ami összeköti.Ezt csak müszerrrel lehet kimutatni,hogy hol a hiba..
Gyorsan, mielőtt még megszólnátok, egy bemutatkozás.
Idén már 41 éves mezőgazdasági gépszerelő vagyok. Elszakadtam a szakmámtól, amit 15 évig gyakoroltam. Jelenleg teljesen mással foglalkozom, de elegem lett, nagyon. Most olyan őrültségen töröm a fejem (Feleségem támogatásával), hogy családi vállalkozásba kezdünk. Szarvasmarha tenyésztés, tej, sajt. Mindezt úgy, hogy a takarmányt is magam akarom megtermelni.
Jelenleg tapasztalatokat gyűjtök és írom össze, hogy mit merre és hogyan. Kérdezősködöm, járom a gazdaságokat (még nem jutottam el egybe sem idén), valamint szedem összes a jó tanácsokat a szakemberektől. Ide is ezért regisztráltam.
Házat, földet, gépeket szeretnék venni. A miből még nem tiszta, de rajt vagyok. Sem támogatásokat, sem lehetőségeket nem ismerek.
Csak tudom, ez az én utam, nem az, amit most teszek.
Lehet őrültség, lehet romantika, lehet egyszerűen csak bolond vagyok, de akkor is végigviszem, végig visszük a Párommal!
Minden segítséget, tanácsot, ötletet, tippet (családi gazdaság eladó, átadó, mert nincs ki tovább vigye..stb) megköszönök!
Válasz #14942. hozzászólásra
Itt is csak az emlékekben kell kotorásznom. Akkor az a tengely, ami merőleges a vízszintre, amire lent az összekötők csatlakoznak, az volt görbe.
Egy rossz forduló után kapott egy pofont, amitől elgörbülhetett (máig sem értem, hogy miért nem csavarodott inkább). Akkor, a csere segített... Igaz, ez sem két fillér.
Válasz #14948. hozzászólásra
Még új vagyok, ezért elnézést, ha olyat írok, ami volt, vagy badarság lenne.
Régebben az egyik szaki ezt úgy oldotta meg, hogy felfogatott egy vasládát, amit kiöntött betonnal.
Levenni nehezebb, hiszen nem tagokra van osztva, de működött
Válasz #14938. hozzászólásra
Nos, ugy hivjak, hogy potvezerszelep. Nalam okosabbak, majd megmondjak mi ez, mert fogalmam sincs. Ez vezerli a ket es az egykoros feket is. A gyari egykoros szelep is fent maradt(mert mashol van),ha jol ertettem. A langex kft tol vette a srac. Ennyit mondott a teloba. Sok szerencset...
itt is erre fele megcsinálják a kormány müvet ügy hogy kis újal lehet tekergetni a kormány . csak ki kell szedni és elvinni a szaki hoz és ott hagyni és 20 asért meg csinálja
Egy kis segítséget kérnék tőletek!
A 920.3-as traktornál (új fajta műszerfal van benne) a km óra elősször össze vissza mért (pl. terep 3félben mutatott 20-25km/h) most pedig meg se akar mozdulni a mutató. Mi lehet a baja? Hova nyúljak, mit csináljak vele? Biztosíték hibája lehet?
Köszi
Hát én még ilyet nem pipáltam, a havernak van egy 1987-s nyolcvankettes olyan könnyű a kormánya ,mint nekem az orbitosnak.Most már annyit rá költöttél ,hogy megcsinálhattad volna orbitosra jobban járnál!
Hátha van valakinek ötlete.
Ez a kis történet a nehéz kormányzásról szól, tehát akit nem érdekel nem kell végigolvasni.
Az egész azzal kezdődött, hogy nagy volt a kormány holtjáték. Ki lettek cserélve a kormányösszekötőn az a négy gömbcsukló. Ezzel elértünk egy kis javulást. Következett a kormánycsiga csapágyastól és a fogas ív cseréje. Na és jött a gond, nehéz lett a kormányzás. Itt valaki írta, hogy a difiautomata nekiszorul a munkahenger fogaslécének, ez így is volt. Hézag beállítva kicsit jobb lett a kormányzás. Gondoltuk, hogy már kevés benne az olaj. Hidraulika olajat öntöttünk bele, erre felhabosodott. Olaj leereszt, motorolajjal felönt. Semmi változás, mivel nem volt mérőórám, de gondoltuk a szivattyú valósínű nem szállít elég olajat, ezért szivattyú csere. Semmi változás. Mivel az egyik irányba valamivel azért könnyebb volt a kormányzás, akkor valaki itt írta, hogy valószínű a vezérlőszelep már kikopott és a nyomásszabályzó szelep is rosszalkodhat. Ezeket is kicseréltem. A változás csak annyi, hogy már van nyomás, mert az egyik fémcső repedt volt és már itt nyomta az olajat, kezdtem örülni. Cső megforraszt, de semmi változás. Ja ekkor már volt mérőóra és teljes kitekert állapotban 75 bar nyomás megvan, ahogy a szakkönyv is írja. Feljebb már nem mertem tekerni, pedig lehetne. Lehetne??? Tehát teljes tanácstalanság. Valaki ismét írta itt, hogy az első tengelyben az axiál csapágyaknál a rugó alatt van-e elég zsír. Kormányösszekötő kiüt, és megnéztem mennyire mozog így a kerék, persze felemelt állapotban. Nem volt nagyon nehéz, de mivel volt idő rá ezért szétszedtük, szörnyű látvány volt, a csapágyak teljesen el voltak kopva, berohadva, az egyik csapágytányér teljesen szét volt „nyalva”. Száraz volt az egész csapágy. Új csapágy betéve, természetesen tele nyomtuk zsírral. Mielőtt visszaraktuk volna a összekötő rudakat, megnéztük a kormányt így is. Semmi szorulás. Na mindent összeraktunk és leengedtük az elejét. Próba. Ismét egy hajszálnyi javulás, de még mindig borzalmasan nehéz. Valakinek valami ötlet? Ja és nem légtelenítettem, mert azt írták itt többen is, hogy nem kell. Na mihez nyúljak most?
Válasz #14927. hozzászólásra
Ugy tudom, van valami kombinalt szelep a trakira valo, de rohadt draga. Az egyik ismeros is inkabb ratarhalt egy szelepet, a masik melle...ugy olcsobban jott ki.
91586 hozzászólás
Válasz #14984. hozzászólásra
Próbáld ki rakjál bele mechanikus órát pár ezerből megvan és meglátod. Ha marad akkor Neked is csak azt tudom mondani mint az előbb írtam hűtőcsere újra!
Válasz #14984. hozzászólásra
az óra jól mér?
üdv.
a múltkor irtam hogy nekünk a 892.2es melegszik 650üóra van benne kicseréltük a hűvelyeket, hengerfej bemérve, termosztát nincs benne,hengerfejtömités csere és az sem fújt ki,ha gátrepedés lenne nem az olajjal keveredne a víz? és 3.3as kombinátorral 2-3kerűlés kb 200m-es földön már 100fokon van.
mit lehet vele kezdeni?
Válasz #14976. hozzászólásra
A vízzel működtetett hűtő egyik napról a másikra tud csúnya dolgokat művelni. Ha hűtőben iszapos lerakódás van azt semmi módon nem tudod kimosni. Mi azt is megtettük, hogy a vízbordákon szalagokat húztunk át, mechanikai tisztítás gyanánt, de a lerakódást nem lehetett eltávolítani. Egy módon lehet helyrehozni: langyos ecetes olló a két bekötő gumicsőnek, és új csővek közé új hűtő!
Válasz #14977. hozzászólásra
A válaszodat nem láttam mielőtt írtam, de ez lehet az egyetlen magyarázat. Erre már csak a jővő héten, vagy az után kerül sor, mert eddig ugyan el tudtam kerülni a gépet, de a kukorica már nagyon sürget (szerencsére nem sok), meg pénteken le kell vizsgáztatni, és addig látni szeretném, hogy a sok alakítgatás hibátlanul sikerült-e. Aztán kaszálásig van időm vele foglalkozni, mert én jelenleg szinte csak takarmányozok.
Válasz #14976. hozzászólásra
Ugyan ezt végig játszottuk a zetorunkon minden változás nélkül ugyan úgy lestünk neki mint Te. A megoldás nagyon egyszerű volt új hűtőt kellett bele venni és a probléma meg is lett oldva azóta tökéletes! Sajnos egy alapos átmosás sem mindig segít rajta. De még próbáljátok meg vegyétek ki a termosztátot belőle és nézzétek hogy akkor is forralja-e.
Válasz #14979. hozzászólásra EZT MONDOM!!!!!!
Válasz #14975. hozzászólásra
Köszönöm a segítséget, de a tengely is és a retesz is épségben van, meg az állítócsavart tartó konzol is. Ismételten szét szedtem és tüzetesen átnéztem mindent. Inkább azt gyanítom, hogy a fékdob mélysége túlméretes, mert a feszítőtárcsa nem tudja eléggé szét nyomni a féktárcsákat, hogy a dob falához feszüljenek. Elméletileg, ha jól tudom a féktárcsa vastagsága 12 mm újonnan. Az enyém még 11 mm, tehát elegendőnek kellene lenni.A fékdob és a hátsóhídház között van ugyan egy vékony papír tömítés, de az nem növeli jelentősen a méretet. Mivel ez a bal oldali fék korábban sem volt satufék, azért gondolom a túlméretet. Azt nem is merem feltételezni, hogy a vadi új feszítőtárcsában a golyópálya túl mély, mert az nagyon durva lenne. De több ismerős is mondta, hogy a bal oldalon mindig gyengébb a fékhatás. Marad az, hogy új dob, vagy a jelenlegiből 2 mm-t levenni.
Válasz #14976. hozzászólásra
Megnézted a hűtőt, hogy amikor a motor meleg a hűtő is ugyanolyan meleg?
Válasz #14971. hozzászólásra Én azzal kezdeném,hogy vissza venni és a féknek amelyikkel baj van annak a dobjába rakd be a ferodolt majd a szerkezetet és a másik ferodolt tegyél rá egy nagyobb tolómerőt.A toló mérő és a ferodol között ne legyen a hézag 2mm-er,ha mégis nagyobb ott a baj szerintem!Ilyen hibába én is estem lehet,hogy valaki már szabályozta a dobot!!! De,ha sikerül csinálok képet ha érdekel.Minden esetre ezt próbáld meg.
Szép jó estét kivánok mindenkinek
Volna nekem 1 kérdésem az mtz szakikhoz, mégpedig:ősszel vettem 1 mtz 82- est. Szántottam vele kb 10-15 ha földet és utána elkezdett iszonyatosan melegedni, akkor mivel már nem volt munkám vele, vettem hozzá uj vizpompát,6 lapátos ventilátort(mivel csak 4 lapátos volt), uj termosztátot, és utána meg kimostam a hűtőjét de még mindig melegszik és már nem tudom h mi lehet a baja. Hát aki tud segiteni annak örök hálám, mert másegyebet nem igen igérhetek, hengerfejhez még nem nyultunk, de egyik pillanatról a másikra melegedett, ugyanis addig még 80 fokig sem ment fel a hőmérséklet, most meg akár 100 ig is felmegy 40 percnyi félgáos munkától.
Válasz #14974. hozzászólásra
Csak azért kérdeztem mert akkor megcsavarodhatott a tengely, (ami a hátsó hídon át köti össze a két dobot) vagy elnyírta elcsavarta a bal oldali kiemelő konzol reteszét esetleg maga a konzol (ezen van az állító csavar, és lehet, hogy nem így hívják) hajlott meg. ÉN elsőre ezekre gondolok. Borulásnál sajnos sok minden megesik, ami csak később a javítás során derül ki.
Válasz #14973. hozzászólásra
Igen ez az a traki. Bocs, hogy előbb nem válaszoltam de most értem haza.
Válasz #14971. hozzászólásra
Szépjóestét!
Ez az a traki amelyik borult?
Válasz #14965. hozzászólásra
Köszönöm.
Ha már itt vagyok,akkor következik a rejtvényfejtők ideje.
Érdekes dolgot tapasztaltam ma. Fékfelújítás gyanánt, feszítő tárcsákat cseréltem. A ferrodolos tárcsák 11,0 - 11,3 mm-esek azt nem kellett cserélni. Egy napi zsírtalanítás után beszereltem az alkatrészeket és elkezdtem beállítani a féket. Felemeltem a kereket és és tekertem befelé az állítócsavarokat. A jobb oldali, és a kézi fék tökéletes lett, de a bal oldali nem akart fogni egy ideig. Majd tovább tekerve elkezdett fogni, de ugyanakkor a pedálja kezdett besüllyedni a padlóba, holott pontosan felfelé kellene emelkednie. A két pedál között kb 7-8 cm különbség volt amikor a bal oldali fék még csak elég halványan muzsikál, és az állítócsavar majdnem tövig be van csavarva.
Mi lehet ennek az oka?
Válasz #14969. hozzászólásra
Nem érdem ez! Az alapot én is a fórumról kaptam, csak egy kicsit használhatóbbá tettem, mint az óvodások, kifestő könyvet játszottam.
Válasz #14967. hozzászólásra
Dezső bácsi EZ IGEN, szakrajzból egy nagy piros pont!
Válasz #14964. hozzászólásra
Van itt egy másik is a gyűjtésemből
Válasz #14964. hozzászólásra
Hát nem éppen 80-as, de szinte alig különbözik, ugyanakkor ahány évárat annyi fajta. Én is innen kaptam, azt adom tovább azzal a különbséggel, hogy letisztítottam és szineztem.
A szines képen a II.-höz tartozó részek már le vannak törölve.
A3 méretig ki lehet nyomtatni. Nem egyszerű de használd egészséggel!
Válasz #14961. hozzászólásra
Ha levegős a diffid,ne felejtsd el a rugó, és a karmantyú (teflongyűrű) elejét hátulját valamilyen jó fajta zsírral jól megdugni.
Válasz #14963. hozzászólásra
M27x1,5 a könyöktengely felső menete
Szép napot!
Valaki tudna nekem küldeni 80-as panoráma fülkés kapcsolási rajzot, edlinger@freemail.hu .
Előre is köszönöm!
Valaki segítsen!!! A könyöktengely(amivel a kerékagy csatlakozik az első hídhoz) felső menetmérete érdekelne, az az M27-30 körüli. A gép messze van tőlem, így nem tudom lemérni. Szerezni akarok hozzá egy menetmetszőt, de sajna nem tudom a méretét. A menetemelkedés is kellene. Valaki lemérné nekem? Köszönöm.
Válasz #14961. hozzászólásra
Azért nincsenek lyukak rajta (emlékeim szerint) mert több típushoz ugyan az a membrán megy, méretre. De a lyukak máshol vannak, pl egy 50-esen és 80-ason...
Válasz #14958. hozzászólásra
Természetesen új a membrán és a tányér is, mert a régi tányéron, mivel a difizár korábban nem volt használva teljesen el van rozsdásodva. Az érdekes csak az, hogy a membránon a lyukak gyárilag nincsenek rajta.
Válasz #14959. hozzászólásra
Köszönöm a megerősítéseket. Arra nem is gondoltam, hogy a kis gyűrűk a kormányműhöz valók. Az nekem nem kell mert levegős a difim. Jó lesz majd valamire.
Válasz #14956. hozzászólásra
A többi a kormányműnél lévő kapcsoló szelepbe való
Válasz #14956. hozzászólásra
A többi szarral ne is foglalkozz így kell összerakni ahogy leírtad! De a régit amikor szétszedted az alapján összelehet rakni az újat is! gumigyűrű biztos hogy fog megmaradni valószínűleg a kicsikből legalábbis nekem mindig maradt! Viszont ha már difi akkor nem egy akkora nagy összeg vegyél hozzá membránt és tányért is. A legfontosabb a tányér mert hiába rakod össze eresztni fogja az olajat még ha azt látod rajta hogy nincsen megkopva akkor is csere!!
Válasz #14946. hozzászólásra
mert ha magamban beszélek,még azt hiszik,nem vagyok normális.
A nagy felújításban a difizárat is elérte a végzet. Nagy bőszen rendeletem a HABI Kft-től kpl. acélfedelet szeleppel+tömítésekkel. Összerakásnál lepődtem meg, mert a szelepnek a réginél a lapolt felén volt a bekötő cső, így mutatott előre, az újon pedig a hengerpaláston van, tehát hátra mutat. A fedél kis átalakításával megoldom. De aki rakott össze mostanában ilyen szelepet, homályosítson fel, hogy hova kell tenni az "O" gyűrűket. Egynek megvan a helye a szelep belsejében lévő horonyban. De hogy kell, és hova kell rakni a többi kütyüt ami a képen van.
Úgy gondolom, hogy a szelep belsejébe megy először a rugó, arra a gumi dugattyú, rá a teflon alátét, (talán ez érintkezik a fedélcsöccsel)és a szelephenger belső falába a kisebbik nagy "O" gyűrű. Kívűlről pedig a porvédő és végül becsavar a menetes csatlakozó a palástba. De minek, és hova a többi szar?
Válasz #14954. hozzászólásra
Keress valami elektromos szerelöt,van a jeladó ami a kerekfordulattal arányos jelet állit elö,meg a müszer ami ezt mutatja és a vezetékek ami összeköti.Ezt csak müszerrrel lehet kimutatni,hogy hol a hiba..
Válasz #14950. hozzászólásra
nincs garancia már rajta... :/
Gyorsan, mielőtt még megszólnátok, egy bemutatkozás.
Idén már 41 éves mezőgazdasági gépszerelő vagyok. Elszakadtam a szakmámtól, amit 15 évig gyakoroltam. Jelenleg teljesen mással foglalkozom, de elegem lett, nagyon. Most olyan őrültségen töröm a fejem (Feleségem támogatásával), hogy családi vállalkozásba kezdünk. Szarvasmarha tenyésztés, tej, sajt. Mindezt úgy, hogy a takarmányt is magam akarom megtermelni.
Jelenleg tapasztalatokat gyűjtök és írom össze, hogy mit merre és hogyan. Kérdezősködöm, járom a gazdaságokat (még nem jutottam el egybe sem idén), valamint szedem összes a jó tanácsokat a szakemberektől. Ide is ezért regisztráltam.
Házat, földet, gépeket szeretnék venni. A miből még nem tiszta, de rajt vagyok. Sem támogatásokat, sem lehetőségeket nem ismerek.
Csak tudom, ez az én utam, nem az, amit most teszek.
Lehet őrültség, lehet romantika, lehet egyszerűen csak bolond vagyok, de akkor is végigviszem, végig visszük a Párommal!
Minden segítséget, tanácsot, ötletet, tippet (családi gazdaság eladó, átadó, mert nincs ki tovább vigye..stb) megköszönök!
Válasz #14942. hozzászólásra
Itt is csak az emlékekben kell kotorásznom. Akkor az a tengely, ami merőleges a vízszintre, amire lent az összekötők csatlakoznak, az volt görbe.
Egy rossz forduló után kapott egy pofont, amitől elgörbülhetett (máig sem értem, hogy miért nem csavarodott inkább). Akkor, a csere segített... Igaz, ez sem két fillér.
Válasz #14948. hozzászólásra
Még új vagyok, ezért elnézést, ha olyat írok, ami volt, vagy badarság lenne.
Régebben az egyik szaki ezt úgy oldotta meg, hogy felfogatott egy vasládát, amit kiöntött betonnal.
Levenni nehezebb, hiszen nem tagokra van osztva, de működött
Válasz #14945. hozzászólásra
garanciális csere!
Válasz #14938. hozzászólásra
Nos, ugy hivjak, hogy potvezerszelep. Nalam okosabbak, majd megmondjak mi ez, mert fogalmam sincs. Ez vezerli a ket es az egykoros feket is. A gyari egykoros szelep is fent maradt(mert mashol van),ha jol ertettem. A langex kft tol vette a srac. Ennyit mondott a teloba. Sok szerencset...
hali!
nem tudtok esetleg mtz orrsúlyt eladót szabolcsban?
nagyon kellene
Válasz #14943. hozzászólásra
itt is erre fele megcsinálják a kormány müvet ügy hogy kis újal lehet tekergetni a kormány . csak ki kell szedni és elvinni a szaki hoz és ott hagyni és 20 asért meg csinálja
Válasz #14944. hozzászólásra
Nem voltam akkor itt, de folyamatosan figyelem a fórumot. Miért?
Egy kis segítséget kérnék tőletek!
A 920.3-as traktornál (új fajta műszerfal van benne) a km óra elősször össze vissza mért (pl. terep 3félben mutatott 20-25km/h) most pedig meg se akar mozdulni a mutató. Mi lehet a baja? Hova nyúljak, mit csináljak vele? Biztosíték hibája lehet?
Köszi
Válasz #14942. hozzászólásra
itt vagy??????????????????
Válasz #14942. hozzászólásra
Hát én még ilyet nem pipáltam, a havernak van egy 1987-s nyolcvankettes olyan könnyű a kormánya ,mint nekem az orbitosnak.Most már annyit rá költöttél ,hogy megcsinálhattad volna orbitosra jobban járnál!
Hátha van valakinek ötlete.
Ez a kis történet a nehéz kormányzásról szól, tehát akit nem érdekel nem kell végigolvasni.
Az egész azzal kezdődött, hogy nagy volt a kormány holtjáték. Ki lettek cserélve a kormányösszekötőn az a négy gömbcsukló. Ezzel elértünk egy kis javulást. Következett a kormánycsiga csapágyastól és a fogas ív cseréje. Na és jött a gond, nehéz lett a kormányzás. Itt valaki írta, hogy a difiautomata nekiszorul a munkahenger fogaslécének, ez így is volt. Hézag beállítva kicsit jobb lett a kormányzás. Gondoltuk, hogy már kevés benne az olaj. Hidraulika olajat öntöttünk bele, erre felhabosodott. Olaj leereszt, motorolajjal felönt. Semmi változás, mivel nem volt mérőórám, de gondoltuk a szivattyú valósínű nem szállít elég olajat, ezért szivattyú csere. Semmi változás. Mivel az egyik irányba valamivel azért könnyebb volt a kormányzás, akkor valaki itt írta, hogy valószínű a vezérlőszelep már kikopott és a nyomásszabályzó szelep is rosszalkodhat. Ezeket is kicseréltem. A változás csak annyi, hogy már van nyomás, mert az egyik fémcső repedt volt és már itt nyomta az olajat, kezdtem örülni. Cső megforraszt, de semmi változás. Ja ekkor már volt mérőóra és teljes kitekert állapotban 75 bar nyomás megvan, ahogy a szakkönyv is írja. Feljebb már nem mertem tekerni, pedig lehetne. Lehetne??? Tehát teljes tanácstalanság. Valaki ismét írta itt, hogy az első tengelyben az axiál csapágyaknál a rugó alatt van-e elég zsír. Kormányösszekötő kiüt, és megnéztem mennyire mozog így a kerék, persze felemelt állapotban. Nem volt nagyon nehéz, de mivel volt idő rá ezért szétszedtük, szörnyű látvány volt, a csapágyak teljesen el voltak kopva, berohadva, az egyik csapágytányér teljesen szét volt „nyalva”. Száraz volt az egész csapágy. Új csapágy betéve, természetesen tele nyomtuk zsírral. Mielőtt visszaraktuk volna a összekötő rudakat, megnéztük a kormányt így is. Semmi szorulás. Na mindent összeraktunk és leengedtük az elejét. Próba. Ismét egy hajszálnyi javulás, de még mindig borzalmasan nehéz. Valakinek valami ötlet? Ja és nem légtelenítettem, mert azt írták itt többen is, hogy nem kell. Na mihez nyúljak most?
Válasz #14940. hozzászólásra
Hogy érted nyikorog? Olajszint rendben?Lehet be kell állítani haver.
hello.
mtz kiskuplungjának mért van olyan hangja mintha évek óta olaj nélkül menne?vagy ez a normális?
Válasz #14934. hozzászólásra
920.3 asok 80 Lovasok. Vagy gyártanak 90esbe is. Azt hittem az a 952.3as.
Akkor hogy is van?
Válasz #14937. hozzászólásra
mennyi az a rohadt drága meg milyen szelepet pakoltrá bővebben kitudnád fejteni ?
Válasz #14927. hozzászólásra
Ugy tudom, van valami kombinalt szelep a trakira valo, de rohadt draga. Az egyik ismeros is inkabb ratarhalt egy szelepet, a masik melle...ugy olcsobban jott ki.