Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR408.16 FtUSD393.39 FtCHF431.97 FtGBP487.8 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Biztos valami ilyen okból csinálták az oldalváltósat.
De melyik lehetett az az idióta mérnök amelyik kitalálta hogy pont tök magasságba tegyék azt a kart.
Én is gondolkodtam már rajta hogy valamit kéne vele csinálni,mert ez így a család gyarapítás szempontjából nem megfelelő.
Igazából az a baj hogy nincs rajta az a kis lemez vezető valami és nem igazán érezni hogy hova rakom és ezért ha nem nézek oda nem tudom hogy mibe van.
Meg az mtz váltó amúgy is olyan hogy 1 ujjal lehet váltani mert nagyon precíz szerkezet ám
Újra vissza a témához.
Miért volt az adagoló felújítás előtt?
Szántás után leállítottam a gépet és mikor leállt,néha néhány másodpercig lehetett hallani egy halk sípoló hangot ami az adagolóból jött,vagy környékéről.
És azt mi okozta hogy kisebb fordulaton,néha nagyobb fordulaton is berregett a gép,nem járt egyenletesen.
Mióta fel lett újítva azóta nem csinál ilyeneket.
Nekem állítólag kerámia lapos kuplung van,azt mondják hogy nem ég meg olyan könnyen.
A váltó biztos hogy kényelem szempontjából jobb az oldal váltós mert nekem nagyon nem tetszik hogy a lábam között kell kotorászni ha váltani akarok,főleg sötétbe.
A múltkor úgy jártam hogy akartam 6 ba rakni a gépet és lecsúszott a kezem,egyből megértettem hogy mért van az oroszoknál olyan sok impotens.
Nem kívánom senkinek azt a nyilaló fájást.Azóta ha 6 ba akarom tenni inkább 7 be teszem.
Nem irtam én olyat hogy az orosz adagolonak kevesebb az inditó töltése mint a motorpalnak mind a kettönek kell nyomni min 20ml gázolajat. És valahogy téged ez a dusitó megtéveszt mert az nem azt jelenti hogy az 3x annyi gázolajat fog szállitani mint az MTZ adagoló,pl a zetor 5611 amit emlitettél ha ráhuzod a töltés állitó kart és benyomod a dusitó gombot akkor a reteszelés tovább engedi a fogaslécet és ezáltal szállit több gázolajat az elem,De maradjunk az MTZ UTn adagolónál ott megint csak inditáskor max helyzetbe állitod a kart ott nem kell dusitó gomb mert alapból maximálisan helyzetbe tolja a fogaslécet és amikor elkezded inditani a motort addig amig az adagoló fordulatszáma nem éri el a 150/fordulatot maximálisan rátolva tartsa a fogaslécet 1506fordulat felet a szabályzó elkezd dolgozni a centrifugális erö hatására és fokozatosan veszi vissza töltés mennyiségét.Ez ilyen egyszerü
Én csak arra gondoltam,h.nagyobb az indítási töltése,mert a régebbi Csehszlovák gépeknek mindíg volt dúsitó gombja (pl 5611-es zetor stb) és azok is lényegesen könnyebben indultak hidegben mindig is,még öreg korukban is,még akkor is,ha lassan tekerte az önindító,mint az MTZ-k,és tapasztaltam,h. ha a gombot nem nyomtad be,körbe húzhattad a falun ötször, akkor sem indult be.Sajnos nincs egy haver adagolósom,aki erről pontos adatot mondana,és ha valóban kevesebb az MTZ indító töltése,mint a Cseh adagolónak,akkor valahogy egy kis + t buherálna az oroszra.Illetve majd én buherálnék,csak mérné be h. jó legyen.
Igazából nagyon keveset szerelek ilyen dolgokat,mert csak a magam gépét csinálom,és azokon nem sokszor van nagyobb javítani való.A fő profilom a gazdálkodás,de ezt is csak magamban.
Egészen boztosan van,mert ha rossz,a hangján is lehet hallani a gépnek.Még egy érdekességet mondok,h. még zavarosabb legyen a kép. Biztosan ismered azt a fajta fejszelepet,ami nem kúppal zár,hanem a dugattyún van egy hengeres rész a megvezető tarajok fölött,ami pontosan zár a hengerben,és mikor lefelé menet eléri a henger felső peremét,lezárja a visszaáramlást,viszont még tovább csúszik lefelé,és a kb 1 mm-es hengeres rész fölött lévő kb 2 mm-es üres rész fölött lévő kúpos fej felütközéséig csúszik vissza a hengerébe,ezzel ténylegesen leveszi a nyomócsőben megmaradhatott nyomást.Na,ha a fejszelep fölötti nyomás lényeges lenne,akkor ezek a gépek nem indulnának.Márpedig ezek is indulnak.szóval ebben a témában az én fejemben minden van,csak világosság nincs.
hát jó én tiszteletben tartom amit mondasz nekem,én meg nem szeretném játszani az okostojást de nembiztos hogy nincs komoly funkciója a fejszelepnek (a jó fejszelepnek)
A folyadék összenyomhatatlan.Szerintem egy deka nyomást nem tart a fejszelep,mert hiába zár le,nincs ami a nyomást fenntartsa.Ha egy permetezőben a légüstben lévő rugalmas levegő,mint rugó, állandóan feszíti a permetlevet a rendszerben,akkor az nyomást tart fenn,de a nyomócsövet semmi nem nyomja két ütem között,és mivel rugalmatlan az egész rendszer,nincs ami nyomást tartson benne,de ha lenne is,akkor is a gázolaj összenyomhatatlan,ezért tök mindegy h. milyen nyomáson,de mindíg ugyanannyi fog a nyomócsőben maradni.Nem tiszta ez nekem.
Az indítási befecskendezés igen nagy,és van is bőven ideje az elemnek a szívásra.Nem hiszem,h.jelentősége lenne indításnál a fejszelepnek.A 4755-ös állítólag 18 Cm3-t lök be indításkor.Ehhez képest az MTZ jóval többet,és még sem füstöl annyira? Hol állítod az Orosz adagolón az ind. töltést? A fogasléc elején én nem nagyon emlékszek állítási lehetőségre.
Én nem igazán tudom értékelni a fejszelepet.Mivel a folyadék összenyomhatatlan, ezért,mikor megszűnik az áramlás az adagoló felől,és a porlasztó lezár,akkor a porlasztó felől a gázolajra semmi nem hat,hogy elkezdjen visszafelé menni az adagolóba.Legfeljebb a nyomócső rugalmas tágulása (a 200-300 báros nyomásra)lökhet rajta kicsit visszább,ami miatt bizonyos nagyobb fordulaton egy káros,visszafelé ható rezonancia léphet fel,de ez biztosan nincs meg az indítási fordulaton.
Ha mond neked valamit ez: 150/fordulaton a befecskendezö szivattyú elemnek 100 löketen min:20ml kell szállitania max:25ml.És amit te kérdeztél annak a legnagyobb valoszinüsége ami miatt az orosz szivattyukal elég rosszul indul a motor a fejszelep, azért már lassan egy néhány befecskendezö szivattyú volt a kezemben de,majdnem vagyis biztosan mondhatom neked 90% ban mindegyik orosz fejszelepel van szerelve! És sajnos az orosz fejszelep az nem arrol hires hogy zár is tökéletesen majdnem semmit. Én nem használok már 8éve orosz fejszelepet.
Én csak arra emlékszem,h. valamikor a T4K-10 esen a dusító gombot ha nem húztam ki,az biztos h. nem indult be a hidegbe,és a 4ezres JD-knek sem véletlenül olyan nagy az indító töltése,h. mikor beindul,akkora füstöt vág,h. 5 percig azt sem tudom,merre van észak.
Mennyi az inditótöltése ezeknek az adagolóknak pontosan,és melyiken lehet állítani,és melyiken nem?Ha az Orosznak csak annyi baja lenne,h.nem pontosan van beállítva,akkor biztosan lenne belőle olyan,ami indul,és olyan ami nem,de valójában mindegyik tökéletesen egyformán nem indul,úgyhogy szerintem nem ez lesz a probléma.
Elvileg az inditotöltés mennyiséget az utn,jazda,motorpal is egyformán kell hogy tudja teljesiteni és majdnem megegyezö a mennyiség is,de van olyan eset hogy az orosz szabályzó nem müködik rendesen vagy a beállitás nem sikerült fényesen.És ez által csak fele mennyiségü inditó töltést ad,a lényedes külömbség az ami miatt jobban indul a cseh hogy a szabályzó muködése teljesen más ha leállitod a motort az abban a pillanatban már a fogaslécet inditó töltésre állitja és jazda is.De az UTN visszont nem. Az elöbefecskendezési szög nem változik inditáskor. Remélem tudtam segiteni.
Elvileg kellene nekik hogy legyen eredeti,én mondjuk keveset soktam náluk vásárolni nekem más az alkatész forásom.De azt is azért érdemes tudni hogy van olyan boltos is aki tudta nélkül is eredetinek adja a kinai hamisitványt.Mert elképesztö hasonloság van az eredeti csucsal és csomagolásal.Egyik ismertetö jele az eredetinek amit igy le tudok irni,hogy van a fiolában pirosas szinü konzerváló olaj vékony rétegben a kinai nem rak bele.a többi eltérést már csak sajnos az veszi észre aki sok ilyet fogot már a kezében.Sajnos ez van ebben a mai üzleti világban a minöség egyre jobban a háttérbe szorul!!
Azt szeretném megtudni,h.miért indul lényegesen jobban hidegben a Cseh adagolós MTZ,mint az Orosz.Első nekifutásra az indító töltés különbözőségére gondolok.Neked biztosan van erre pontos adatod.Ezt szeretném megkérdezni,és még azt,h.a Cseh adagoló visszaveszi-e az előbefecskendezést 0-ra indításkor.Ennyi.Köszi.
Ha normális minöségü alkatrészel van össze szerelve a szivattyú és tegyük fel hogy a gázolaj is elfogadható minöségü ami manapság egyre ritkább 4000-5000 ü órát el kell hogy menjen.
Válasz #11918. hozzászólásra
Engem is érdekelne a felújítás,vagyis az egyik havert,de neki lenne 2 adagoló is cserébe 50 meg 80 as,és egy 80 ra szeretne egyet megcsináltatni vagy venni.
Sűrítési végnyomás-merő
Csak összehasonlító merésre alkalmas
Nagy a merési pontatlansága
A szelepek és a dugattyúgyűrűk tömítetlenséget ellenőrzi.
Az átfújás mértéke függ a rendelkezésre álló időtől:
kis fordulatszám:¨ sűrítési ütem hosszu ¨ kisebb végnyomás merhető
/ akkufeszültség fontos a meréskor
motor hőmérséklet: ahogy növekszik, úgy növekszik a végnyomás
¨ hideg olaj ¨ jobban tömít DE lassabban
forog a motor
Hengerek nyomásveszteség mérése:
Vizsgáló közeg a hengertérbe nyomott nagynyomású levegő.
Próbanyomás: 5-12 bar.
Jó motor vesztesegei: 7%
Kopottabb motor: 9-10%
Tömítetlenségek, melyek ilyen módon detektálhatóak:
-szivoszelepnel: levegő ekkor a szivovezeteken-porlasztón légszűrón
át távozik
- kipufogoszelepnel: levegő a kipufogóvezetéken át távozik
- dugattyúgyűrűk, dugattyúk: levegő. a forgattyúsházba áramlik
- hengerfal: forgattyus haz-olajbevezető. csonk-nívópálca furata vagy
lélegeztető csonk
- hengerfej tömítés: hűtővízbe ¨ bevezető csonkban buborékok
léghűtéses motorokon régen szappanos trükk
Minden hengerben elegendően nagy es egyforma a vegnyomas:
hiba lehet a vezérműben, gyujtoberendezesben, porlasztoban,
tuza. szivattyuban, befecskendez. szivattyuban, fuvokaban
Minden hengerben kis vegnyomas:
hiba a motor szerkezeteben
Hengerenkent nagyobb elteresek:
masodik meres előtt olaj a hengerbe
ha ekkor nagyobb vegnyomas ¨ hengerfal, dugattyu,
gyűrű sérülés
ha ismet kicsi ¨ szelepeken,
hengerfalon, dugattyúgyűrűn is hiba
Ha van több kérdésed és tudokn segiteni,ha gondolod majd cserélünk email cimet és segitek szivesen a tudok.Mert itt a forumon keveset soktam lenni most is megyek vissza a mühelybe mert várnak a "betegek"
Ja és a másik kérdésedre amit ha jól értetem hogy a lengyel porlasztó csucsok jók e 100%ig. Az biztos de csak az eredeti mert a kinaiak majdnem 100%pontosan lekopintoták a csomagolás tekintetében is ha valakinek sokat van a kezében az mondjuk meg tudja állapitani rajta hogy eredeti vagy a hamisitvány.De az biztos az eredeti lengyel az nem téveszt.Ezt csak igazán proba padon vagy stroboszkopal meg villantva lehet csak látni jól meg a porlaszo hangján ha valaki már állitot egy jó néhányat az igazán porlaszt ugy ahogy a nagykönyvben meg van irva!!!
Én nem kérdöjelezem meg a szerelöd tudását,de azt tudni kell hogy ellötöltést vagyis pontos nevén elöbefecskendezési szög állitást nem lehet fülre beállitani csak esetleg következtetni hogy na elfogadható.A motor jobb oldalán keresd meg a kuplungháznál a motor pajzson a tüskét 17 kulcsal tudod ki hajtani a helyéröl forditsd meg és a forgattyus tengelyt a motor forgás irányéba forgasd a tuskét tarsd benyomva 1-2 helyen meg fog akadni a lendkerék csavarokba de addig forgasd mig egy helyen tudod csak ütközési be nem megy a helyére!Utána vedd le a szelepfedelet és nézd meg hogy a hütö vagy a lendkerék felöli henger állt-e be elsö hengernek ez a befecskendezés szempontjából nézne gyárilag is igy van hogy vagy a lendkerék felöli vagy a hütö felöli áll be amelyik jó helyen van ott hézagnak kell lennie a szelep himbáknál.Utána csavard le az adot hengerhez tartozo nyomó csövet az adagolórol és szerelj fel egy kapilláris csövet(ez egy régi nyomo csöböl és egy üvegcsöböl össze tudog hozni az üvegcsö belsö átméröje max 3mm lehet) elöl a fokolotárcsából csavard ki a kettö csavart az adagólo csavarjára tegyél egy 27 kulcsot a töltésállito kart(gázkart) huzd a max állásra és mozgasd meg a kulcsot le fel hogy meggyözödj hogy nyom-e az elem aztán huzd felfelé kissé és lassa nyomd lefelé közben figyeld a csövet és amikor látod hogy megmozdult a gázolaj de csak tényleg éppen hogy megmozdult ott csavard vissza a kettö tögzitö csavart.Mert ott van a pontos helye a nyomo ellem szállitás kezdeten,a motor elsö hengere pedig a felsö holtpont elöt 25fokkal ez a elöbebecskendezési szög pontos helye!De az tudni kell ha az adagoló nem jó vagy a fejszelep nem zár tökéletesen akkor nem tudod beállitani jól: Van erre egy másik beállitási rendszer ami fugetlen a fejszelep állapotátol azt hivják az átfolyásos rendszernek ezzel állitjuk a bosch rendszerü adagolókat mert az a 100%pontoságú.De az MTZnél gyárilag is a kapilláris csövel történö beállitást adják meg.Remélem sikerült segitenem ezzel
A motorpal adagolókról mit tudsz? mi a véleményed, érdemes lecserélnioroszra vagy be lehet állítani szépen hogy ne "hebegjen" a gép olyan 1500-1700-as fordulatszám körül? Meg egy kicsit sokat is eszik a drága.... ja meg reggeli hidegindításnál szépen ketyeg alapjáraton és 2-3 perc múlva egy kicsit magától emelkedik a fordulatszám és melegen már mindig annyi nem megy vissza sose annyira mint reggel az a 2-3 perc!
91560 hozzászólás
Válasz #11957. hozzászólásra
Biztos valami ilyen okból csinálták az oldalváltósat.
De melyik lehetett az az idióta mérnök amelyik kitalálta hogy pont tök magasságba tegyék azt a kart.
Válasz #11957. hozzászólásra
Én is gondolkodtam már rajta hogy valamit kéne vele csinálni,mert ez így a család gyarapítás szempontjából nem megfelelő.
Igazából az a baj hogy nincs rajta az a kis lemez vezető valami és nem igazán érezni hogy hova rakom és ezért ha nem nézek oda nem tudom hogy mibe van.
Meg az mtz váltó amúgy is olyan hogy 1 ujjal lehet váltani mert nagyon precíz szerkezet ám
Válasz #11954. hozzászólásra
Újra vissza a témához.
Miért volt az adagoló felújítás előtt?
Szántás után leállítottam a gépet és mikor leállt,néha néhány másodpercig lehetett hallani egy halk sípoló hangot ami az adagolóból jött,vagy környékéről.
És azt mi okozta hogy kisebb fordulaton,néha nagyobb fordulaton is berregett a gép,nem járt egyenletesen.
Mióta fel lett újítva azóta nem csinál ilyeneket.
Válasz #11956. hozzászólásra
szereld át oldalváltósra
Válasz #11955. hozzászólásra
Nekem állítólag kerámia lapos kuplung van,azt mondják hogy nem ég meg olyan könnyen.
A váltó biztos hogy kényelem szempontjából jobb az oldal váltós mert nekem nagyon nem tetszik hogy a lábam között kell kotorászni ha váltani akarok,főleg sötétbe.
A múltkor úgy jártam hogy akartam 6 ba rakni a gépet és lecsúszott a kezem,egyből megértettem hogy mért van az oroszoknál olyan sok impotens.
Nem kívánom senkinek azt a nyilaló fájást.Azóta ha 6 ba akarom tenni inkább 7 be teszem.
új téma
a közép vagy az oldalváltós a jobb...váltás szempontjából?
van e valakinek tapasztalata a kerámiabetétes kuplungtárcsával?
Válasz #11953. hozzászólásra
A félre értés miatt a 150/fordulatot (feletti) elütötem véletlenül 1506 nak.
Válasz #11952. hozzászólásra
Nem irtam én olyat hogy az orosz adagolonak kevesebb az inditó töltése mint a motorpalnak mind a kettönek kell nyomni min 20ml gázolajat. És valahogy téged ez a dusitó megtéveszt mert az nem azt jelenti hogy az 3x annyi gázolajat fog szállitani mint az MTZ adagoló,pl a zetor 5611 amit emlitettél ha ráhuzod a töltés állitó kart és benyomod a dusitó gombot akkor a reteszelés tovább engedi a fogaslécet és ezáltal szállit több gázolajat az elem,De maradjunk az MTZ UTn adagolónál ott megint csak inditáskor max helyzetbe állitod a kart ott nem kell dusitó gomb mert alapból maximálisan helyzetbe tolja a fogaslécet és amikor elkezded inditani a motort addig amig az adagoló fordulatszáma nem éri el a 150/fordulatot maximálisan rátolva tartsa a fogaslécet 1506fordulat felet a szabályzó elkezd dolgozni a centrifugális erö hatására és fokozatosan veszi vissza töltés mennyiségét.Ez ilyen egyszerü
Válasz #11951. hozzászólásra
Én csak arra gondoltam,h.nagyobb az indítási töltése,mert a régebbi Csehszlovák gépeknek mindíg volt dúsitó gombja (pl 5611-es zetor stb) és azok is lényegesen könnyebben indultak hidegben mindig is,még öreg korukban is,még akkor is,ha lassan tekerte az önindító,mint az MTZ-k,és tapasztaltam,h. ha a gombot nem nyomtad be,körbe húzhattad a falun ötször, akkor sem indult be.Sajnos nincs egy haver adagolósom,aki erről pontos adatot mondana,és ha valóban kevesebb az MTZ indító töltése,mint a Cseh adagolónak,akkor valahogy egy kis + t buherálna az oroszra.Illetve majd én buherálnék,csak mérné be h. jó legyen.
Válasz #11949. hozzászólásra
De akkor te mire gondolsz hogy a motorpal adagolóval miért indul jobban a motor?
úgy látom oszlik a csapat.Léptem én is.Csőőőőő mindenkinek
Válasz #11948. hozzászólásra
Igazából nagyon keveset szerelek ilyen dolgokat,mert csak a magam gépét csinálom,és azokon nem sokszor van nagyobb javítani való.A fő profilom a gazdálkodás,de ezt is csak magamban.
Válasz #11947. hozzászólásra
az elöbb is akartam már kérdezni te gondolom szerelö vagy vagy azzal foglalkozol?
Válasz #11946. hozzászólásra
Egészen boztosan van,mert ha rossz,a hangján is lehet hallani a gépnek.Még egy érdekességet mondok,h. még zavarosabb legyen a kép. Biztosan ismered azt a fajta fejszelepet,ami nem kúppal zár,hanem a dugattyún van egy hengeres rész a megvezető tarajok fölött,ami pontosan zár a hengerben,és mikor lefelé menet eléri a henger felső peremét,lezárja a visszaáramlást,viszont még tovább csúszik lefelé,és a kb 1 mm-es hengeres rész fölött lévő kb 2 mm-es üres rész fölött lévő kúpos fej felütközéséig csúszik vissza a hengerébe,ezzel ténylegesen leveszi a nyomócsőben megmaradhatott nyomást.Na,ha a fejszelep fölötti nyomás lényeges lenne,akkor ezek a gépek nem indulnának.Márpedig ezek is indulnak.szóval ebben a témában az én fejemben minden van,csak világosság nincs.
Válasz #11945. hozzászólásra
hát jó én tiszteletben tartom amit mondasz nekem,én meg nem szeretném játszani az okostojást de nembiztos hogy nincs komoly funkciója a fejszelepnek (a jó fejszelepnek)
Válasz #11943. hozzászólásra
A folyadék összenyomhatatlan.Szerintem egy deka nyomást nem tart a fejszelep,mert hiába zár le,nincs ami a nyomást fenntartsa.Ha egy permetezőben a légüstben lévő rugalmas levegő,mint rugó, állandóan feszíti a permetlevet a rendszerben,akkor az nyomást tart fenn,de a nyomócsövet semmi nem nyomja két ütem között,és mivel rugalmatlan az egész rendszer,nincs ami nyomást tartson benne,de ha lenne is,akkor is a gázolaj összenyomhatatlan,ezért tök mindegy h. milyen nyomáson,de mindíg ugyanannyi fog a nyomócsőben maradni.Nem tiszta ez nekem.
Válasz #11941. hozzászólásra
Az indítási befecskendezés igen nagy,és van is bőven ideje az elemnek a szívásra.Nem hiszem,h.jelentősége lenne indításnál a fejszelepnek.A 4755-ös állítólag 18 Cm3-t lök be indításkor.Ehhez képest az MTZ jóval többet,és még sem füstöl annyira? Hol állítod az Orosz adagolón az ind. töltést? A fogasléc elején én nem nagyon emlékszek állítási lehetőségre.
Válasz #11941. hozzászólásra
Hát azért van jelentösége a fejszelepnek,mert inditáskor azért nem mindegy hogy maradt-e nyomás a nyomocsöben vagy az ujból létre kell hozzni.
Válasz #11941. hozzászólásra
Hát azért van jelentösége a fejszelepnek,mert inditáskor azért nem mindegy hogy maradt-e nyomás a nyomocsöben vagy az ujból létre kell hozzni.
Válasz #11940. hozzászólásra
Én nem igazán tudom értékelni a fejszelepet.Mivel a folyadék összenyomhatatlan, ezért,mikor megszűnik az áramlás az adagoló felől,és a porlasztó lezár,akkor a porlasztó felől a gázolajra semmi nem hat,hogy elkezdjen visszafelé menni az adagolóba.Legfeljebb a nyomócső rugalmas tágulása (a 200-300 báros nyomásra)lökhet rajta kicsit visszább,ami miatt bizonyos nagyobb fordulaton egy káros,visszafelé ható rezonancia léphet fel,de ez biztosan nincs meg az indítási fordulaton.
Válasz #11938. hozzászólásra
Ha mond neked valamit ez: 150/fordulaton a befecskendezö szivattyú elemnek 100 löketen min:20ml kell szállitania max:25ml.És amit te kérdeztél annak a legnagyobb valoszinüsége ami miatt az orosz szivattyukal elég rosszul indul a motor a fejszelep, azért már lassan egy néhány befecskendezö szivattyú volt a kezemben de,majdnem vagyis biztosan mondhatom neked 90% ban mindegyik orosz fejszelepel van szerelve! És sajnos az orosz fejszelep az nem arrol hires hogy zár is tökéletesen majdnem semmit. Én nem használok már 8éve orosz fejszelepet.
Válasz #11911. hozzászólásra Annyival még egy 1,9sima D sem indulna nagyon el pedig azok elég jól indulnak
Válasz #11937. hozzászólásra
Én csak arra emlékszem,h. valamikor a T4K-10 esen a dusító gombot ha nem húztam ki,az biztos h. nem indult be a hidegbe,és a 4ezres JD-knek sem véletlenül olyan nagy az indító töltése,h. mikor beindul,akkora füstöt vág,h. 5 percig azt sem tudom,merre van észak.
Válasz #11935. hozzászólásra
Mennyi az inditótöltése ezeknek az adagolóknak pontosan,és melyiken lehet állítani,és melyiken nem?Ha az Orosznak csak annyi baja lenne,h.nem pontosan van beállítva,akkor biztosan lenne belőle olyan,ami indul,és olyan ami nem,de valójában mindegyik tökéletesen egyformán nem indul,úgyhogy szerintem nem ez lesz a probléma.
Válasz #11932. hozzászólásra
Pedig télen a cseheknél melegebb van, mint Ruszkiba!
Válasz #11932. hozzászólásra
Elvileg az inditotöltés mennyiséget az utn,jazda,motorpal is egyformán kell hogy tudja teljesiteni és majdnem megegyezö a mennyiség is,de van olyan eset hogy az orosz szabályzó nem müködik rendesen vagy a beállitás nem sikerült fényesen.És ez által csak fele mennyiségü inditó töltést ad,a lényedes külömbség az ami miatt jobban indul a cseh hogy a szabályzó muködése teljesen más ha leállitod a motort az abban a pillanatban már a fogaslécet inditó töltésre állitja és jazda is.De az UTN visszont nem. Az elöbefecskendezési szög nem változik inditáskor. Remélem tudtam segiteni.
Válasz #11933. hozzászólásra
nekem van benne olaj(piros)és a keletagro-nál vettem
Válasz #11926. hozzászólásra
Elvileg kellene nekik hogy legyen eredeti,én mondjuk keveset soktam náluk vásárolni nekem más az alkatész forásom.De azt is azért érdemes tudni hogy van olyan boltos is aki tudta nélkül is eredetinek adja a kinai hamisitványt.Mert elképesztö hasonloság van az eredeti csucsal és csomagolásal.Egyik ismertetö jele az eredetinek amit igy le tudok irni,hogy van a fiolában pirosas szinü konzerváló olaj vékony rétegben a kinai nem rak bele.a többi eltérést már csak sajnos az veszi észre aki sok ilyet fogot már a kezében.Sajnos ez van ebben a mai üzleti világban a minöség egyre jobban a háttérbe szorul!!
Válasz #11930. hozzászólásra
Azt szeretném megtudni,h.miért indul lényegesen jobban hidegben a Cseh adagolós MTZ,mint az Orosz.Első nekifutásra az indító töltés különbözőségére gondolok.Neked biztosan van erre pontos adatod.Ezt szeretném megkérdezni,és még azt,h.a Cseh adagoló visszaveszi-e az előbefecskendezést 0-ra indításkor.Ennyi.Köszi.
Válasz #11930. hozzászólásra
akkor azt hiszem én még ráérek
Válasz #11928. hozzászólásra
Ha normális minöségü alkatrészel van össze szerelve a szivattyú és tegyük fel hogy a gázolaj is elfogadható minöségü ami manapság egyre ritkább 4000-5000 ü órát el kell hogy menjen.
Válasz #11918. hozzászólásra
Engem is érdekelne a felújítás,vagyis az egyik havert,de neki lenne 2 adagoló is cserébe 50 meg 80 as,és egy 80 ra szeretne egyet megcsináltatni vagy venni.
Válasz #11918. hozzászólásra
mennyit szoktak bírni felújítás után?kb....üzemóra
Válasz #11926. hozzászólásra
szerintem az jó,legalábbis eredetinek írja...én is onnan vettem csak még nem használtam
Válasz #11917. hozzászólásra
A kelet-agro milyet árul?
Válasz #11924. hozzászólásra
Sűrítési végnyomás-merő
Csak összehasonlító merésre alkalmas
Nagy a merési pontatlansága
A szelepek és a dugattyúgyűrűk tömítetlenséget ellenőrzi.
Az átfújás mértéke függ a rendelkezésre álló időtől:
kis fordulatszám:¨ sűrítési ütem hosszu ¨ kisebb végnyomás merhető
/ akkufeszültség fontos a meréskor
motor hőmérséklet: ahogy növekszik, úgy növekszik a végnyomás
¨ hideg olaj ¨ jobban tömít DE lassabban
forog a motor
Válasz #11923. hozzászólásra
Hengerek nyomásveszteség mérése:
Vizsgáló közeg a hengertérbe nyomott nagynyomású levegő.
Próbanyomás: 5-12 bar.
Jó motor vesztesegei: 7%
Kopottabb motor: 9-10%
Tömítetlenségek, melyek ilyen módon detektálhatóak:
-szivoszelepnel: levegő ekkor a szivovezeteken-porlasztón légszűrón
át távozik
- kipufogoszelepnel: levegő a kipufogóvezetéken át távozik
- dugattyúgyűrűk, dugattyúk: levegő. a forgattyúsházba áramlik
- hengerfal: forgattyus haz-olajbevezető. csonk-nívópálca furata vagy
lélegeztető csonk
- hengerfej tömítés: hűtővízbe ¨ bevezető csonkban buborékok
léghűtéses motorokon régen szappanos trükk
Válasz #11922. hozzászólásra
Minden hengerben elegendően nagy es egyforma a vegnyomas:
hiba lehet a vezérműben, gyujtoberendezesben, porlasztoban,
tuza. szivattyuban, befecskendez. szivattyuban, fuvokaban
Minden hengerben kis vegnyomas:
hiba a motor szerkezeteben
Hengerenkent nagyobb elteresek:
masodik meres előtt olaj a hengerbe
ha ekkor nagyobb vegnyomas ¨ hengerfal, dugattyu,
gyűrű sérülés
ha ismet kicsi ¨ szelepeken,
hengerfalon, dugattyúgyűrűn is hiba
Válasz #11911. hozzászólásra
Sürítési végnyomás-mérő
Jó állapotú benzinmotor:
8-15 bar / sürítési aránytól függően
Kopott benzinmotor:
5-8 bar
Diesel motor:
20-30 bar
Csatlakozás benzinmotorhoz: gumikúpos csatlakozó
Diesel motorhoz: menetes csatlakozó furat
Válasz #11917. hozzászólásra
Fogok venni tőled egy adagolót, cseredarabot adok.
Van itt is adagolós, de te látom érted a dolgodat.
Válasz #11911. hozzászólásra
Ez az érték nagyon de nagyon kevés!!!!
Minimum 20....a minimum!!!!
Válasz #11916. hozzászólásra
Ez igen,te aztán vágod ám a témát!
Ha van több kérdésed és tudokn segiteni,ha gondolod majd cserélünk email cimet és segitek szivesen a tudok.Mert itt a forumon keveset soktam lenni most is megyek vissza a mühelybe mert várnak a "betegek"
Válasz #11916. hozzászólásra
Ja és a másik kérdésedre amit ha jól értetem hogy a lengyel porlasztó csucsok jók e 100%ig. Az biztos de csak az eredeti mert a kinaiak majdnem 100%pontosan lekopintoták a csomagolás tekintetében is ha valakinek sokat van a kezében az mondjuk meg tudja állapitani rajta hogy eredeti vagy a hamisitvány.De az biztos az eredeti lengyel az nem téveszt.Ezt csak igazán proba padon vagy stroboszkopal meg villantva lehet csak látni jól meg a porlaszo hangján ha valaki már állitot egy jó néhányat az igazán porlaszt ugy ahogy a nagykönyvben meg van irva!!!
Válasz #11910. hozzászólásra
Én nem kérdöjelezem meg a szerelöd tudását,de azt tudni kell hogy ellötöltést vagyis pontos nevén elöbefecskendezési szög állitást nem lehet fülre beállitani csak esetleg következtetni hogy na elfogadható.A motor jobb oldalán keresd meg a kuplungháznál a motor pajzson a tüskét 17 kulcsal tudod ki hajtani a helyéröl forditsd meg és a forgattyus tengelyt a motor forgás irányéba forgasd a tuskét tarsd benyomva 1-2 helyen meg fog akadni a lendkerék csavarokba de addig forgasd mig egy helyen tudod csak ütközési be nem megy a helyére!Utána vedd le a szelepfedelet és nézd meg hogy a hütö vagy a lendkerék felöli henger állt-e be elsö hengernek ez a befecskendezés szempontjából nézne gyárilag is igy van hogy vagy a lendkerék felöli vagy a hütö felöli áll be amelyik jó helyen van ott hézagnak kell lennie a szelep himbáknál.Utána csavard le az adot hengerhez tartozo nyomó csövet az adagolórol és szerelj fel egy kapilláris csövet(ez egy régi nyomo csöböl és egy üvegcsöböl össze tudog hozni az üvegcsö belsö átméröje max 3mm lehet) elöl a fokolotárcsából csavard ki a kettö csavart az adagólo csavarjára tegyél egy 27 kulcsot a töltésállito kart(gázkart) huzd a max állásra és mozgasd meg a kulcsot le fel hogy meggyözödj hogy nyom-e az elem aztán huzd felfelé kissé és lassa nyomd lefelé közben figyeld a csövet és amikor látod hogy megmozdult a gázolaj de csak tényleg éppen hogy megmozdult ott csavard vissza a kettö tögzitö csavart.Mert ott van a pontos helye a nyomo ellem szállitás kezdeten,a motor elsö hengere pedig a felsö holtpont elöt 25fokkal ez a elöbebecskendezési szög pontos helye!De az tudni kell ha az adagoló nem jó vagy a fejszelep nem zár tökéletesen akkor nem tudod beállitani jól: Van erre egy másik beállitási rendszer ami fugetlen a fejszelep állapotátol azt hivják az átfolyásos rendszernek ezzel állitjuk a bosch rendszerü adagolókat mert az a 100%pontoságú.De az MTZnél gyárilag is a kapilláris csövel történö beállitást adják meg.Remélem sikerült segitenem ezzel
Válasz #11914. hozzászólásra
Jo azt megköszönöm, de most meg nekem kell menni, majd estefelé ha tudok megint lenni! előre is köszi!
Válasz #11910. hozzászólásra
szia majd mindjárt irok mert majdnem sikerült leirnok,de szét kapcsolt a számitogép.
Válasz #11909. hozzászólásra
A motorpal adagolókról mit tudsz? mi a véleményed, érdemes lecserélnioroszra vagy be lehet állítani szépen hogy ne "hebegjen" a gép olyan 1500-1700-as fordulatszám körül? Meg egy kicsit sokat is eszik a drága.... ja meg reggeli hidegindításnál szépen ketyeg alapjáraton és 2-3 perc múlva egy kicsit magától emelkedik a fordulatszám és melegen már mindig annyi nem megy vissza sose annyira mint reggel az a 2-3 perc!
Válasz #11909. hozzászólásra
Ja és a porlasztók 100%, hogy jók!
Válasz #11910. hozzászólásra
Sűrítési végnyomásról tud-e valaki valamit, mennyinek kell lenni?? Nekem 16,5-17 bar körül volt minden hengerben kb 40-50C°-os motornál.