Gázolaj árak 640 Ft Benzin árak 628 Ft EUR 400.64 Ft USD 383.58 Ft CHF 424.45 Ft GBP 483.33 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91880 hozzászólás
#10430 torrente99
2011-12-16 15:04:56

Válasz #10429. hozzászólásra

Te tudod!de míg van benne erő,nem eszi az olajat kár piszkálni!

#10429 dárk
2011-12-16 13:49:33

Válasz #10428. hozzászólásra

Üdv.
Szóval ha jó a hüvely akkor csak gugót cseréljek meg gyűrűt.
De milyen dugót tegyek bele mert eddig 3 fajtát láttam,
van 4 és 5 gyűrűs és van a turbós dugó.
Szerintem még a gyári 4 es van benne,de ez majd szétszedésnél kiderül.
Lehet hogy nem is kell cserélni,mert motorikussan nagyon jó könnyen indul hidegben is.
Igazából a hengerfelyet szeretném felújítani mert szerintem ráfér,de ha már szét van szedve akkor már mindegy.

Nincs profilkép
#10428 DREDD
2011-12-16 08:42:40

Válasz #10420. hozzászólásra
Ha minimális válla van a hüvelynek ne cseréld ki mert új lehet hogy rosszabb minőségű mint a régi.Vannak jó minőségű gyűrűsorok teherautó motorokhoz amik teljesen jók az mtz -hez és garantáltan birják a kiképzést.

#10427 Lacus704
2011-12-15 21:17:31

A turbós nem azért más mert több gyűrűs vagy kevesebb. HAnem a dugattyúnak vastagabb a fala nehezebb is,hüvely ugyan az mint a hagyományos szívóé, a gyűrűnek pedig más a formája alak kiképzése mint a szívónak.Vegyél kézbe egy szívó és 1 turbós gyűrűrt és rögtön észrevehető
Nekem is van turbó a gépen pedig nincs eleje :) rugalmasabb a gép tőle persze nem lesz 100lovas de azért van erőtartaléksmile thumbupcool simább a járása is én pl nem bántam meg pedig már van benne bőven üzemóra a turbó felrakása óta is.

#10426 rongyember
2011-12-15 21:15:27

Válasz #10422. hozzászólásra

nekem ez van gyűrűből

http://webaruhaz.habi.hu/termekek/878/gyuru_klt_4_gy_turbo_1_dugo_110mm.html

#10425 dárk
2011-12-15 21:14:51

Értem köszi a segítséget.

#10424 dárk
2011-12-15 21:13:23

http://www.szerszambirodalom.hu/501-mtz-motor-1/24939-hengerhuvely-kpl.-turbo:

#10423 rongyember
2011-12-15 21:12:41

Válasz #10420. hozzászólásra

ez kicsit bonyolultabb,a mostani orosz gyűrűk olyanok mint a lego,ha találsz olyan gyűrűst ami még a régebbi orosz technikát képviseli akkor vedd meg azt,de ha nem találsz olyat akkor van kínai ami régi orosz licenc alapján készült(nekem ez van)de az indiait nem ajánlanám-de ez saját véleménysmile pimp

#10422 dárk
2011-12-15 21:10:43

http://www.szerszambirodalom.hu/501-motor-1/2457-dugattyu-mtz-80-5gy.html

#10421 dárk
2011-12-15 21:09:35

Válasz #10419. hozzászólásra

nem mert a 4esen csak a gyűrűk alatt van,az 5sön meg a csapszeg alatt is van egy.

#10420 dárk
2011-12-15 21:08:12

Válasz #10417. hozzászólásra

Szóval ha megbontom akkor érdemes belerakni jobb minőségű
dugót mondjuk az 5 gy set.
És orosz,ukrán,vagy indiait?
Gondolom oroszt,de az indiai valamennyivel drágább.
Vagy az indiai talán jobb mint a gyári orosz?

#10419 rongyember
2011-12-15 21:04:50

Válasz #10418. hozzászólásra

nem 2 olajlehúzó van mindkettőn?

#10418 dárk
2011-12-15 21:03:58

Válasz #10414. hozzászólásra

A turbós garnitúrába csak 4 gyűrűset találtam.
Gondolom az 5 gyűrűs gugó jobban lehúzza az olajat.
Jó ez?Ha kevesebb olaj marad a hüvelyen?

#10417 rongyember
2011-12-15 21:02:19

Válasz #10416. hozzászólásra

kicsit tovább bírja az 5-ös,persze értve ezt a normál használat mellett

#10416 dárk
2011-12-15 21:00:50

Válasz #10415. hozzászólásra

Értem.
Gyárilag azthiszem 4 gyűrű van benne,árba nem naagyon különbözik az 5 gyűrűs érdemes 5 gyűrűset beletenni?
Miben változik a motor?

#10415 Tóth Ferenc
2011-12-15 20:50:23

Válasz #10411. hozzászólásra

A négy gyűrűs is jó, csak nézzétek meg hogy a garnitúrába jó gyűrűk legyenek mert itt már vettek olyat hogy a szerelő azt mondta a 16 gyűrűből 1 volt amit nyugott szívvel bele mert volna rakni.

#10414 rongyember
2011-12-15 20:46:41

Válasz #10412. hozzászólásra

akkor rakj bele turbós hüvelyt és 5 gyűrűs dugót,tavaly nekem durván 45ezer volt a felújítás úgy,hogy a főtengelyhez nem kellett nyúlni-de nem turbós alkatrészekkel bár ezek is bírnák

#10413 dárk
2011-12-15 20:45:59

Na szóval 4 5 gyűrűs vagy turbós dugó??

#10412 dárk
2011-12-15 20:43:31

Válasz #10410. hozzászólásra

fél mezitlábas.Már csak egy 82es eleje kell rá.
Nem akarok turbót,csak a motort felujítani.

#10411 dárk
2011-12-15 20:41:51

Válasz #10405. hozzászólásra

MTZ80 ba melyik gugattyút érdemes belerakni 4 gyűrűset vagy 5 gyűrűset vagy a turbósat hátha egyszer lesz rajta turbó

#10410 rongyember
2011-12-15 20:41:36

Válasz #10407. hozzászólásra

nem tudom,hogy érdemes lenne mezítlábasra turbót tennismile rolleyes

#10409 torrente99
2011-12-15 20:34:12

ja bocs látom 80!

#10408 torrente99
2011-12-15 20:33:33

a sima dugónak is bírnia a turbót!de szerintem 50 esre turbó? bár akkor nem melegedne!

#10405 dárk
2011-12-15 20:18:59

MTZ be melyik gugattyút érdemes belerakni 4 gyűrűset vagy 5 gyűrűset vagy a turbósat hátha egyszer lesz rajta turbó.

#10404 csoppika
2011-12-15 19:43:20

Válasz #10394. hozzászólásra
Tegnap a szerelomnel lattam egy warinsky-ben szolgalo 80-as blokkot. Ott is lenyegeben 2 szivattyut hajt es kis terhelest kap... Kormos is volt rendesen a motor belulrol...

#10403 dárk
2011-12-15 18:32:18

Válasz #10402. hozzászólásra

Ez csak egy 8x20 kúp alapjáraton a lábonszáradt bügykös 50cm tölgyet is elvitte.Göcsöt meg métert is lehet vele hasogatni.Majd holnap teszek fel képet róla,ma már nem akarok kotorászni a sárba.

Nincs profilkép
#10402 dobó+
2011-12-15 18:26:01

Válasz #10401. hozzászólásra

Ha komolyabb rönkfát hasítassz ahoz úgyis kell egy kis fordulat nekünk az UNHZ az 50-est volt hogy lefullasztotta mert nagyot emeltünk vele és az olajszivattyúk megfogták a tlt hajtást!
A youtube-n vannak jó kis videók ott az eggyiken akkora volt a rönk hogy a gép csavarodott meg félig!:-)
És akkor fulladt le vigyázz nehogy úgy járj!

#10401 dárk
2011-12-15 18:07:30

Az egyik haver mondta hogy vigyázzak vele mert ő is kis fordulaton dolgozott,szallagfűrészelt és akkor még nem is volt baj,hanem másnap reggel mikor indította volna elkezdett kopogni.
Azt mondta hogy leragadt 2 szelepe és mikor sürittés volt akkor nyomta vissza neki a kompresszió.
Le kelet vennie a hengerfejet és megpucolni a szelepeket.
Azt mondta hogy ráégett az olaj a szelepszárra,őszerinte a kis fordulat miatt.

Nincs profilkép
#10399 Lala5995
2011-12-15 17:59:25

Válasz #10398. hozzászólásra

Akkor jó amit írtam! De hűtőtakaró jó lenne!
Nézz pár videót, amit az oroszok tettek fel! Majdnem mindegyiken van! Elsősorban a motor üzemi hőfoka a meghatározó! Fordulatszám kisebb jelentőségű. Ahogy leírtam már! Egész nap nem szereti

#10398 dárk
2011-12-15 17:54:38

Válasz #10396. hozzászólásra

Nem,gardános kúpos hasittó.

Nincs profilkép
#10397 Lala5995
2011-12-15 17:52:53

Hideg motoron a szelephézag- MTZ-nél általában 0,3 mm körül van.Melegen ez az érték majdnem 0 mm! A gyűrűknél és más alkatrészeknél is ilyen hőtágulás van. Ezért a motor az üzemi hőfok közelében lesz hosszú életű.

Nincs profilkép
#10396 Lala5995
2011-12-15 17:48:46

Válasz #10395. hozzászólásra

Oda magasabb lenne a jó. Ha a traktor hidraulikát használod. 1000 körül. De ezt úgy sem tudod mérni pontosan. Hidegben nem ártana hűtőtakaró. A hűtőfolyadéknak legalább 60 fok körül kellene lenni! Mert az el nem égett gázolaj lemossa az olajat a hengerfalról. Olaj is fogy. Ráadásul hígul.A kenés rosszabb lesz.

#10395 dárk
2011-12-15 17:33:11

Válasz #10394. hozzászólásra

Nem hecből járatom,hanem fát hasogatok vele és nem szeretném ha baja lenne a motornak.

Nincs profilkép
#10394 Lala5995
2011-12-15 17:27:03

Válasz #10393. hozzászólásra

Alapjáraton egy motort sem érdemes hosszú ideig járatni!
Motorokat arra tervezték, hogy munkát végezzenek. Ha csak járnak terhelés nélkül, az nem tesz jót! lehet bármekkora fordulat. Alapjárat 5- 600 fordulat/ perc-
8-900as fordulaton már elmegy. De nem egész nap!
a motorolaj fogyasztás a hideg motornál is megnő! Ezért is kell terhelni a motort. Kis terhelésen kevesebb a motor által leadott hő is. Az üzemanyag nehezebben ég el. Ilyenkor lehet egy kis füst

#10393 dárk
2011-12-15 16:53:00

Üdv.
Mekkora fordulat kell az mtz 80 nak hogy ne kapja fel az olajat?
Mekkora az a fordulat ami nem alacsony de nem is magas?

#10392 rongyember
2011-12-14 22:01:36

Válasz #10391. hozzászólásra

egy kis zsákutca volt valamikor,az a helyzet,hogy Dunaföldváron voltunk traktort nézni utána mentünk gumit nézni és nem pont a hellyel voltunk elfoglalva,de tudom az M3-tól nem volt messze

#10391 Garfield
2011-12-14 21:56:18

az új nullás mellet van

#10390 rongyember
2011-12-14 21:55:31

Válasz #10389. hozzászólásra

akkor az-az...a Kápolna utcán van ha jól emlékszem

#10389 Garfield
2011-12-14 21:44:19

Köszi nagytarcsán van a szupergumi oda szoktam bejárni de csak 10%-al olcsóbbak.

#10388 rongyember
2011-12-14 21:41:47

Válasz #10386. hozzászólásra

akkor valószínűleg felejtős a dolog,azt akartam mondani,hogy vagy 5 éve voltam Kistarcsán ahol az ukránoknak van legalább is volt egy elég nagy gumilerakata,mindenfajta méretben találtunk gumit,abban az időben olyan 20-25 ezerrel adták kevesebbért mint a magyar cég mivel egy uniós céget is beiktattak így nem kellett nekik termékdíjat fizetni...és mindezt számlával együttsmile thumbup

+10-át 12 paripát tehetsz traktorodba égésjavító használatával.
Milyen előnyökkel jár az égésjavító használata:

http://www.youtube.com/user/flavonmargo?feature=mhee#p/u/1/03ggzv6H-ag

#10386 Garfield
2011-12-14 21:35:10

Szabolcs

#10384 dárk
2011-12-14 21:32:13

Válasz #10382. hozzászólásra

Nekem futózott gumim van.
Akkora rece van rajta mint az ujjon,igaz ez már kb 5 6 éves lehet meg is van repedezve a futórész rajta de még mindig van akkora rece rajta mint az ujjon sőt még szélesebbek is.

#10383 Garfield
2011-12-14 21:31:50

Áfa miatt csak új jöhet szóba.

#10382 rongyember
2011-12-14 21:23:12

Válasz #10381. hozzászólásra

nekem azt mondta a gumis,hogy nem talál normális gumit mert már miden márkánál keskenyek "kapaszkodók" és nagyon koptatja a kövesút,ezért inkább régebbi gyártásút javasol még ha használt is egy kicsit....már ha valaki tud szerezni

#10381 Garfield
2011-12-14 21:18:51

Nem éri az árát a taurus?

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]