Gázolaj árak 660 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 411.69 Ft USD 395.26 Ft CHF 435.92 Ft GBP 487.09 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91417 hozzászólás
#8067 Jena
2011-04-04 21:24:04

Válasz #8066. hozzászólásra

Ok köszi, szerintem a 800-as fordulat tartható lenne, de lehet a legjobb választás, a 820 lenne és ha kevés a erő, még mindég ott a turbósítás lehetősége.
Igazából az fogja eldönteni, hogy találunk e nagyon kevés üzemórás használtat jó áron, mert ha pl. 892-találunk akkor azt vennénk meg, ha nem lesz akkor új lesz.

#8066 VTR-es
2011-04-04 21:15:53

Válasz #8064. hozzászólásra
Ha vigyázol rá birnia kell neki, legalábbis felénk ez a tapaasztalat. Még annyit a turbóhoz hogy nem nagyon szereti a kis fordulatot , mármint maga a turbó, mert fölkaphatja az olajat, de írja is a könyve hogy azthiszem a minimális üresjárati ford szám 800f/p

#8065 Szeni
2011-04-04 21:02:45

Válasz #8064. hozzászólásra

Az utólag turbósított gép soha nem lesz olyan mint a 90 lovas,legfeljebb akkor bírja sokáig,ha nem erőlteted túlzottan.Persze ha már a pénzt számolod,akkor úgy érzem bukott a drágább traki smile lol

#8064 Jena
2011-04-04 20:58:03

Válasz #8061. hozzászólásra

Akkor jól sejtettem, hogy van különbség.
A sebességváltó szerintem nem mérvadó, nehogy ne tudjon már elég lassan menni a 892-es legkisebb sebesség felezve, inkább az anyagi oldala a megfontolandó, mert fél milla az csak fél milla, de még ha ki is kell fizetni a turbósítást akkor is 400ezer a zsebben maradna.
Van tapasztalat hogy élettartamra mekkora befolyással van a 820 turbósítása?

#8063 torma király
2011-04-04 20:45:56

Jó estét Gazdatársak!! tudnátok nekem segíteni Tigar erdőszántó eke köldököt keresek sos-ben! előre is köszönöm válaszotokatsmile confusedsmile confusedsmile confused

#8062 Szeni
2011-04-04 20:38:28

Válasz #8054. hozzászólásra

Na mostmár tudod smile lolsmile lolsmile lol

#8061 VTR-es
2011-04-04 20:29:35

Válasz #8060. hozzászólásra
Azért a 820-asnak nem ugyanolyan a motorja a turbón kívül sem ,hiába mondja a kereskedő. A turbósakba 245-ös sorozatjelű motorok vannak(245,245,5,245,5-s, stb.), ezek a motorok olajspricceléssel hűtik a dugattyút alulról, és más bennük a vezérműtengely is, tehát mások a szelepnyitási-zárási szögek, és az adagoló is természetesen. A 820-ba 243-as sorozatú motorok vannak , és abba igaza van hogy a felezője nem gyorsítós mint a 892-nek,hanem lassítós, neked jobb is lenne palántázáshoz. De ettől függetlenül meg lehet gond nélkül turbózni a 820-ast ,nagyon sokan csinálják.smile sweatdropsmile sweatdrop

#8060 Jena
2011-04-04 18:39:15

Válasz #8056. hozzászólásra

Köszi annyira azért nem palántálunk sokat hogy érdemes lenne ilyen mászóművet venni, a kis 550es- gond nélkül teljesítette ezt a feladatot, meg egy egy sor végén mindég meg van pörgetve mozgatva a traki, kb 20percenként.

Arról van e valakinek tapasztalata, mélyrehatóan, hogy igaz lehet e a kereskedő azon állítása, miszerint a 820as turbósítva teljesen egyenértékű a 892-essel, különbség csak a 820asnak rövidebb a váltója???
Ez ebben a formában igaz lehet, tehát hűvely-dugo-adagoló-stb teljesen azonos???
Mert a 820asnak az ára fél millával kevesebb, és a turbósítást bele lehetne alkudni szerintem,.
Autók motorjánál a turbós blokknak, van egy plusz csapszeghűtése a simához képest, MTZ-nél mi lehet a helyzet???

Nincs profilkép
#8059 pippy
2011-04-04 18:27:39

Sziasztok van egy 820.2-es mtz-ém és érdekelne,hogy bele tudom-e építeni az ötsebességes szinkronváltót.Előre is köszi......

Nincs profilkép
#8058 apacs78
2011-04-04 14:05:49

Válasz #8057. hozzászólásra

hát lenne egy kérdésem , ha melegszik a gép akkor merre állítsak rajta?

Nincs profilkép
#8057 Lala5995
2011-04-04 13:09:33

Válasz #8054. hozzászólásra

A könyvből másoltam be. A fedelet a hütő és a motor közt benyulva 3 csavar kicsvarásával le tudod venni Ha további segítség kell, keress!

Nincs profilkép
#8056 Lala5995
2011-04-04 12:46:29

Válasz #8055. hozzászólásra

Véleményem szerint mindegy! Alapjárat egyiknek sem jó egész nap! A palántázáshoz érdemes megvásárolni a mászómüvet! Ami kisebb sebességet biztosít. Van hidraulikus mászómü. Egy bizonyos határ közt lehet szabályozni.

#8055 Jena
2011-04-04 12:27:19

Sziasztok, nem pont szerelési kérdés, de mégis az.
Eladtunk egy JD-t, meg egy 550est, és terv egy új MTZ, de mindenre használnánk, és egy évben kb 10napot palántálnánk is vele, ami úgy néz ki hogy egy jó nagy vasdarab, ül rajta 4asszony, ezt húzza alapjáraton az MTZ. Idáig az 550es feladata volt. Most még nincs eldöntve hogy 820 vagy 892es legyen, a döntés nagyban függ attól hogy a 892-esnek káros e ha minimális terheléssel egész napon át full alapjáraton ketyeg, mert mondanak minden félét, hogy felkapja az motorolajat stb.
A turbónak szerintem mindegy, alapjáraton nem tölt esetleg oszt annyi, bár már volt ilyenünk és annak alapjáraton olyan hangja volt mintha lenne turbónyomás akkor is. Az MTZ világában nem vagyok jártas, de egyébként tisztában vagyok a dízel motorokkal.
A tapasztaltabb MTZ guruknak mi a vélemény???

Nincs profilkép
#8054 apacs78
2011-04-04 08:51:16

Válasz #8023. hozzászólásra

Hello a hűtőrendszer, ventilátor rendebn, ezeket végig néztem a hűtőrendszert tisztitóttam.
Az elötöltést meg nem tudom mekkora, még anno a szervizes állított rajta. jó lenne ha meg tudnátok mondani hogy lehet állítani, mert ezt még nem tudom.
Így hogy jó az idő már 1 ha után 80 C on van a motor kombinátorozás közben 2 ha után meg vissza kell tenni 5 - ödikbe mert nagyon felmegy a víz hőfoka.

Nincs profilkép
#8053 Lala5995
2011-04-04 07:52:27

Válasz #8040. hozzászólásra

Az adagoló felől a vezérmüfedélre van szerelve a kompresszor? Ha így van, azért került át a beöntő. Ha pedig a váltó bal oldalán található a kompresszor, valószinüleg egyedi megoldás. Ami lehet gyári, vagy a tulajdonos alakította át valamiért.

Nincs profilkép
#8052 Martin001
2011-04-03 20:56:53

Válasz #8051. hozzászólásra

volt szépe bene is volt. nagyvenyim röl

#8051 Atis78
2011-04-03 20:55:14

Válasz #8049. hozzászólásra

teflonkarika volt benne?????

#8050 Atis78
2011-04-03 20:53:43

Válasz #8049. hozzászólásra

kb 200 ft vel olcsobb az!Honnan pötyögsz???

Nincs profilkép
#8049 Martin001
2011-04-03 20:52:39

Válasz #8048. hozzászólásra

aztmondod ikáb ojat vegyünk holnap

#8048 Atis78
2011-04-03 20:51:34

Válasz #8046. hozzászólásra

Saját tapasztalatom az,hogy a régi grafitos tömítés a legjobb és szárazon szerelve!!

Nincs profilkép
#8047 Martin001
2011-04-03 20:50:06

Válasz #8045. hozzászólásra

a hegerfejet megnézem be olajozva üveglpara téve minden hol hozáér e a blokk az jó voltedig

Nincs profilkép
#8046 Martin001
2011-04-03 20:48:12

Válasz #8045. hozzászólásra

teflonos piros csikall zsirall let öszerakva

#8045 Atis78
2011-04-03 20:42:34

Válasz #8044. hozzászólásra

olvastam a tegnapi hszek sokaságát!!Jó lenne látni a hfejet és a blokk tetejét is !!Milyen tömítéssel volt szerelve??
Teflonos(piros csíkos)vagy sima??Zsirral vagy szárazon lett ősszepakolva??

Nincs profilkép
#8044 Martin001
2011-04-03 20:38:46

Válasz #8043. hozzászólásra

azok kb 3 vagy 4 honapja letek cserélve idáig állt a gép tegnap elinditotam de nem ment mindegyik heger rendesen és füstölt kéken ma beállitotam a szelehézago a porlasztokba kicseréltük a csucsokat aztán jó let szépen egyenletesen járt meg pörgetem azt kifujta a hütön a vizet levetem a hengerfejet azt 2 hengernél szétszakat a tömités

#8043 Atis78
2011-04-03 20:21:01

Válasz #8041. hozzászólásra

Ez is lehet egy ok!!De lehet hfej elvetemedés ,hűvely sűlyedés rossz szerelés valamint tömítéshiba esetleg hengerhűvelyprobléma is

#8042 Atis78
2011-04-03 20:17:47

Válasz #8040. hozzászólásra

maga a motorblokk:D240 tipusa lendítőkerék vagy a főtengelyszíjtárcsa rögzítéséből meg lehet állapítani,h. 50es vagy 80assmile biggrin

Nincs profilkép
#8041 Martin001
2011-04-03 20:17:41

halisztok a hengerfej tömitést azért tudja átégetni kinyomnimert nincs rebndesen lehuzva a hengerfej nem? vagy tévede?

#8040 kissanya
2011-04-03 20:11:43

Sziasztok! Most akkor ez milyen moci??? Jobb oldalt van az olaj betöltője, de a táblácskáján,mégis D-50 a motor kód??

#8039 Atis78
2011-04-03 18:57:19

Válasz #8034. hozzászólásra

Szia!Részletesen ismeren ezt a részegységet!

Te is a magadét én is a magamét fújom(lyuk)
Tegnap kicsit elszaladt a ló mindkettőnkel ez valóban igaz!!
De ha megfigyelted és visszaolvastál nem az én kérdéseimre adtál választ!!
Ezért is én kérek elnézést!!!
Remélem ez a fénykép tényleg meglesz és el is kérném,ha elküldenéd az emil címemre!!Megköszönném!!!
Az alkatrésszel kapcsolatban valóban nem a legpontosabban fogalmaztam ez így igaz,de egy jó szerelő tudja ebből is ,hogy mi az és miért kell azt cserélni!!
Nem szándékom a kupeckodás,ha visszaolvasnál akkor láthatnád,hogy írtam új kell és csak számlával!!
Sajnálom,hogy így alakult,nem áll-állt szándékomban megbántani Téged!!Remélem egyszer egy sör mellett kivesézzük majd ezt személyesen is!!
Kiváló tisztelettel: Gyetvai Attilasmile blush
attila781107@freemail.hu



Nincs profilkép
#8038 Lala5995
2011-04-03 18:53:13

Válasz #8037. hozzászólásra

Ha valami nem megy, keress meg! Ha a szelepen nem találsz egy pici rugós szelepet, a helyén csak a furat van, akkor az a baj. Ha meg van, csak a koszt kell eltávolítani! Összerakásnál óvatosan felnyomod.

Nincs profilkép
#8037 rihard
2011-04-03 18:48:47

Köszi szépen

Nincs profilkép
#8036 Lala5995
2011-04-03 18:45:38

Válasz #8019. hozzászólásra

Talán megoldódik! Ha tényleg minden más rendben van, várható a siker!

Nincs profilkép
#8035 Lala5995
2011-04-03 18:44:26

Válasz #8033. hozzászólásra

Katalogusod, gépkönyved van? Úgy könnyebben átlátod.

Nincs profilkép
#8034 Lala5995
2011-04-03 18:43:18

Válasz #8032. hozzászólásra

Az áteresztő szelepet vedd ki. amelyik fedelet említettem, az alatt lesz. A fedél levétele után az egyik csavart hajtsd be a furatban levő fedélbe( szelepemelő vezeték), majd huzd ki. Kijön egy rugó és a szelep. A szelepen van furat, általában elkoszosodik. Van rajt egy pici szelep. Ami gyakran szétesik. Egy kevés olaj fog folyni. Nem lesz könnyü hozzáférni a csavarokhoz. De menni fog. Először mindig az áteresztőszelepnél keresd a hibát ezután. Utána majd jöhet a nyomásállítás. De mérni kell!

Nincs profilkép
#8033 rihard
2011-04-03 18:40:19

Ha lebontottam azután mit csináljak mézzek bele van-e benne valami piszok vagy valami.

Nincs profilkép
#8032 rihard
2011-04-03 18:33:37

Nemsokat csak egy kicsi föl aztán le aztán próbáltam visszaállítani az eredeti állásba

Nincs profilkép
#8031 Lala5995
2011-04-03 18:31:36

Válasz #8029. hozzászólásra

Sokat állítottál a nyomásszabályzó szelepen?

Nincs profilkép
#8030 Lala5995
2011-04-03 18:30:33

Válasz #8027. hozzászólásra

Ha a nyomás rendben volt a hiba előtt, azt nem kellett volna állítani. A nyomásszabályzó szelep alatt a tömbön találsz kettő csavart, ami egy ovál fedelet rögzít. Azt kellene levenni. Ott van az áteresztő szelep. Ott szokott gond lenni.

Nincs profilkép
#8029 rihard
2011-04-03 18:27:29

Fogalmam sincs, de lefelé jól működik

Nincs profilkép
#8028 Lala5995
2011-04-03 18:24:57

Válasz #8027. hozzászólásra
A nyomás mekkora?

Nincs profilkép
#8027 rihard
2011-04-03 18:22:52

A nyöszörgésen azt értem hogy a szivattyú erölködve dolgozik. Amúgy nincs benne szabályzó és egy 97-es gyártású 82-es

Nincs profilkép
#8026 Lala5995
2011-04-03 18:20:11

Válasz #8025. hozzászólásra

Mit jelent az, hogy nyöszörögve emel? Van erőszabályzó a gépben? Mikori gyártmány, tipus?

Nincs profilkép
#8025 rihard
2011-04-03 18:15:17

Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy a hidraulikám idáig gond nélkül működött aztán pedig nagyon lassan nyöszörögve emel fel. A nyomásszabályzón már állítottam de nem volt változás. Mit tudok még állítani?smile confused

Nincs profilkép
#8024 Lala5995
2011-04-03 18:11:11

Válasz #8011. hozzászólásra

Atis78 El tudnál szakadni egyszer a kétéltü vagonmozgató MTZ- től? A Főnök2 írt a mászómüről. Ezt a szerkezeti egységet amint írtam, olyan munkáknál alkalmazzák, ahol szükséges a kis sebesség. Ilyen például a csemete ültetés, vagy a láncos kotró. A mászómüvet gyártották mechanikus és hidraulikus kivitelben is. A sebességváltó bal oldalára kell szerelni!

Nincs profilkép
#8023 Lala5995
2011-04-03 18:03:42

Válasz #8020. hozzászólásra

Ez igaz is lehet! Attól függ, hogy az előtöltés mekkora. Először mással kellene kezdeni. Hűtőrendszer vizsgálata, mosása, vízszivattyu és ventillátor megfelelő müködésének ellenőrzése után jöhetne az előtöltés.

Nincs profilkép
#8022 Lala5995
2011-04-03 17:59:41

Válasz #8021. hozzászólásra

A kétéltü traktor pedig azért kéltéltünek nevezett, hogy tud vasuton és közuton is közlekedni. A mozdonyként forgalomba hozott gépeken ismételten leírom a gyengébbek kedvéért: öntvény kerekekkel szerelték mindkét tengelyen!

Nincs profilkép
#8021 Lala5995
2011-04-03 17:56:14

Válasz #8018. hozzászólásra

A gabonatröszt vásárolt jó pár MTZ traktort öntvény kerekekkel. Igaz, e cég rég a múlté! De még néhány helyen használják! Ha nem felejtem el, egyet lefényképezek. A személyeskedést jobb lenne befejezni!

Nincs profilkép
#8020 apacs78
2011-04-03 16:05:17

hello mindenki :)

olyan kérdésem lenne, hogy van egy 820.2 es traktorom és nagyon melegszik, hallotam olyat hogy az elötöltés állításával csökkenthető a melegedés, ez így van?

ha igen akkor leirná valaki hogyan kell állítani az elötöltésen. Köszi

Nincs profilkép
#8019 Mezítlábas
2011-04-03 15:30:52

Válasz #8015. hozzászólásra

Akkor ezt jól tudtam. Az öntvény meg olyan amilyen, remélem új 80-as irányítókarral megoldódik a probléma.

#8018 Atis78
2011-04-03 09:22:17



Moderálta: (575) 2011-04-03 18:01:11

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Mit tud a Concrete Canvas™ cementkötésű geokompozit, és hogyan használható árkok, csatornák építésekor?
Mit tud a Concrete Canvas™ cementkötésű geokompozit, és hogyan használható árkok, csatornák építésekor?
Korszakalkotó innováció erózióvédelemre, árok- és csatornaburkolásra, tározók...
AGROmashEXPO 2025: Megnéztük, hogyan készülnek a kiállítók +VIDEÓ
AGROmashEXPO 2025: Megnéztük, hogyan készülnek a kiállítók +VIDEÓ
Mi is ott leszünk, keressetek minket a D pavilon D/15-ös standján.
Eladó ipari ingatlan
Eladó ipari ingatlan

14.800.000 Ft

Dalbo MaxiRoll 530
Dalbo MaxiRoll 530

2.550.000 Ft

Tritikálé
Tritikálé

80 Ft

Tg 10 szerves trágyaszóró
Tg 10 szerves trágyaszóró

20.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]