Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 407 Ft USD 392 Ft CHF 433.28 Ft GBP 489.48 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
#486 Kisszemán
2009-02-01 16:34:45

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy gyárilag volt e olyan kisfükés 80 as amiben nem volt kézifékkar csak egy rögzités a pedálhoz????

#485 Balka Zoltán
2009-02-01 11:30:16

Válasz #482. hozzászólásra
ez egyszerü megtudni. kérsz tsz-böl vagy valahonnan széthuzopadot aztán 2 óra alatt szét lehet huzni nem ügy arra ügyelj hogy a kuplungház alatt is kell 1 emelö meg 1 bak ( emelö azért hogyha elmenne akkor összerakáskor tudj emelni vagy süllyeszteni ) a kiskocsit meg a 2 pályára a motor karterja alá tedd az csavaros tehát mindig tudsz korrigálni .(ja elöl a bölcsönél fixáld ki nehogy leforduljon a motor. 2 fát verjél be a tengely meg a bölcsö közé) 1 nap meglehet csinálni

#484 Balka Zoltán
2009-02-01 11:23:22

Válasz #483. hozzászólásra
szia
holnap este megirom pontosan ! azt tudom h félkörív hézagolo lemezek vannak csak nem tudom gyárilag mennyi és hogyan de van könyv a munkahelyemen . mikor gyakornok voltam (2 éve) akkor tsz ben csináltunk 1 et de tudom h a régi szakiknak is 2 napba telett mire azt mondták h elfogadható. nem eggyszerü... merre van az az arra??

Nincs profilkép
#483 820-as
2009-01-31 20:46:08

Válasz #480. hozzászólásra

Hát nem tudom azért nagyjából el tudná magyarázni?
Nem nagyon vannak erre felé olyan emberek akik értenek is hozzá és még SZÍVESEN is elmagyarázná!XD

Nincs profilkép
#482 820-as
2009-01-31 20:43:07

Válasz #478. hozzászólásra

Üdv! Hát nem tudom hogyan tudna még segíteni ezen valószínűleg úgyis csak a szétszerelés tud már segíteni am meg én is arra gondoltam hogy nem nem csak a kuplungtárcsa közepe kotyog hanem tengelyestől és ezáltal már a gumigyűrűt is megette!

Nincs profilkép
#481 JD 4630
2009-01-31 20:05:35

Válasz #480. hozzászólásra

Ebben egyet, értek, ja és türelmes embert keres, mert ehez a munkához sok türelem kel, de megéri.

#480 Farkas István
2009-01-31 18:56:36

Válasz #475. hozzászólásra
a diffit már nem hiszem h. elmondás után jól ki tudnád hézagolni.Keresni kellene egy embert,aki ért egy kicsit hozzá.Nemsokára jövök

#479 Balka Zoltán
2009-01-31 18:27:21

Válasz #477. hozzászólásra
szia
szerintem elösször is alul a kormányösszekötöknél cseréld a gömbfejeketmeg a benne lévö müanyag perselyeket. aztán huzd meg a kormánymü oszlop alján lévö koronásanyát hátha laza ha nem vedd le és nézd meg kopott e a tengely vagy az ék ha ezsem fönn a szerkezetben ahol belecsatlakozik a tengely van 1 félkörív pálya na az a csigakereket közeliti az ellendarabjához lazizsd föl és kicsit mozdíts rajt majd huzd le aztán ellenörizd a kormányzást hátha sokat tettél rajt ,mert akkor szorulni fog.

#478 Balka Zoltán
2009-01-31 18:17:59

470
a 2 mm nem kevés épp jo , de ahogy olvastam meggyült a bajod a géppel.ha olajat is észleltél valoszinü h kiment vagy a fötengelyszimering. ( általába fél évente kimegy ) vagy a nyelestengely csapágya ment ki és szétverte a szimeringet és onnan jön az olaj . ha kell segítek !

Nincs profilkép
#477 hinkel péter
2009-01-31 17:36:16

Sziasztok mtz 50-es trakim van mit tudok csinálni a kormány holtjátékával? nagyon nagy ha tudtok segítsetek már.

Nincs profilkép
#476 JD 4630
2009-01-31 09:04:44

Válasz #475. hozzászólásra

A két kupgörgős csapágyat.

Nincs profilkép
#475 820-as
2009-01-31 09:03:05

Válasz #474. hozzászólásra

A difit hogy lehet vagy mivel hézagolni? A bolygó kerekeket kell állítani?

Nincs profilkép
#474 JD 4630
2009-01-31 08:59:45

Válasz #473. hozzászólásra

Én indikár orát használok, és a gyári értékre állytom, MTZ-t még nem csináltam(nemis tervezem), lehet hogy jó a módszer, de ehez, tudni kéne a gyári foghézagot, nomeg én először tányér és kupkerék nélkül a difit hézagolom ki, ha ez megvan akkor a kupkereket tengelyiránybe durván, majd a tányérkereket.

Nincs profilkép
#473 820-as
2009-01-31 08:54:06

Válasz #472. hozzászólásra

Ahan értem! Arról meg hallottam olyat hogy kemény füzetfedődöt a fogaknak jól meg kell törni és akkor jó a hézag?

Nincs profilkép
#472 JD 4630
2009-01-31 08:41:35

Válasz #471. hozzászólásra

Igen illik párban, de annál is fontosabb a hézagolása.

Nincs profilkép
#471 820-as
2009-01-31 08:37:23

Üdv! Valaki nem tudja véletlenül milyen árú kb egy kúpfogaskerék az mtz-be? Vagy csak kimondottan párban szabad őket cserélni a tányérfogaskerékkel?

Nincs profilkép
#470 820-as
2009-01-30 21:31:39

Válasz #469. hozzászólásra

Köszönöm a segítségeket, majd akkor biztos kiderül de ez így nem mehet tovább mert szétveri a fogaskereket és 1000-ás korára olyan lesz mintha 10000 üzemóra lenne benne! Még majd valahogy egy kicsit megpróbálok ideiglenesen növelni a kuplung kinyomhatóságának hosszán hátha javít rajta egy kicsit, mert kb 2mm a hézag ha kinyomom a kuplungot a lenkerék és a kuplung tárcsa közt! szerintem nem olyan sok!

#469 Farkas István
2009-01-30 18:41:49

Válasz #468. hozzászólásra
amikor még én kuplungoztam MTZ-t akkor csak az 50-eshez adtak gumibetétes tárcsát . A 80 as tárcsája acélrugós volt és szélesebb az agya.Jártunk egyszer úgy,h.az új tárcsában az agy annyira ferdén állt,h.nem állt meg a váltó kinyomott kuplungnál sem.Vissza vittük a boltba,és kicseréltettüka tárcsa agya nem valószínű h. lötyög az agyon,más baj lesz,de szétszedés után biztosan lehet majd látni.

Nincs profilkép
#468 820-as
2009-01-30 17:37:06

Válasz #467. hozzászólásra

A villák egyforma távra vannak a nyomcsapágytól, a kuplung tárcsa lehet lubi mert egyik részén a lendkerék felől van nagyobb hézag a vele szemben pedig a nyomlapnál van nagyobb hézag és akár hogy piszkáltam rajat mindig így ált vissza , oldalról nem fértem annyira hozzá de ha alulról megemeltem a kuplungtárcsát valami kotyogott belül( nem tudom hogy csak a kuplung tárcsa agya a tengelyen vagy a nyelestengellyel együtt a tárcsa vagy azok a gumibakok mentek ki belőle)de sugár irányú mozgása jó sok volt és most láttam (eddig nem volt olyan) hogy olajos a kuplungház alja és alul a fedele!

#467 Farkas István
2009-01-29 22:07:25

Válasz #466. hozzászólásra
Nézd meg h.a kiemelő villák egyenlő távol vannak-e a nyomcsapágytól-- holtjáték csak annyi legyen h. a nyomcsapágy éppen eljöjjön a villáktól ( ezt legjobban akkor érzed ha kézzel nyomod be a pedált . mikor eléri a villákat a csapágy elkezd remegni a pedál)--- támaszd be a kupl. pedált,nézd meg h. eljön-e a nyomlap rendesen a tárcsáról. kb 3-4 mm -t kell mozogni a tárcsának ilyenkor a lend.k. és a nyomlap között. ebben a helyzetben fordítsd körbe a motort,megvan-e a hézag mindenhol. ----- ebben a kiemelt állapotban 2 nagy csavarhúzóval jobb és bal oldalról szemben egymással felváltva feszítsd meg a tárcsát. ha mozog a nyelestengellyel együtt( nem forog h. oldalfa mozog) ,akkor kiment a nyelestengely orrcsapágy , v. a hátsó,bár azt innen nehéz észrevenni.Utána indítsd be a gépet , és valaki nyomogassa a kuplungot,míg Te egy jó lámpával megnézed mi a gond, de akár meglátod ( a kuplungnál van baj),akár nem(akkor kicsit hátrább),akkor is szét kell húzni,mert ledarál valamit,v. kiüti az oldalát.

Nincs profilkép
#466 820-as
2009-01-29 21:31:07

Válasz #465. hozzászólásra

Igen de így nem látom pontosan hogy a tárcsa lubi lenne eltörve nem látok semmit, de már arra is gondoltam hogy megtekeredett a nyelestengely vége vagy elverődött és lehet az miatt nem tud oldani a lendkerékről, az biztos hogy egyre rosszabb!Amikor nem adja ki a sebességet ki kell vennem a felezőt mert máshogy csak úgy adja ki a sebességet ha 2000-res fordulatra viszem kinyomott kuplunggal és akkor a váltót fogva érzem hogy most oldott a kuplung vagy valami!

#465 Farkas István
2009-01-29 21:07:51

Válasz #464. hozzászólásra
A multkor a Szervizes mondta h. nézd meg a kuplungot alulról.megnézted már?

Nincs profilkép
#464 820-as
2009-01-29 20:01:53

Válasz #463. hozzászólásra

De igencsak írtam akkor és most nézem hogy kérdezte tőlem hogy hogy forgattam meg a kardán: úgy hogy ki van véve az elsőhajtás nem emltem fel csak úgy megforgattamés akkor az egyik szélső helyzetében koppant valahol csak nem tom pontosan hol!

#463 Farkas István
2009-01-29 19:33:23

Válasz #461. hozzászólásra

Te írtad nemrég,h.váltáskor nem adja ki a sebességet,és megy a tr. benyomott kuplunggal is?

#462 jd /4650
2009-01-29 19:26:44

Válasz #460. hozzászólásra

marad a hü minöség ))

Nincs profilkép
#461 820-as
2009-01-29 19:23:59

Válasz #459. hozzászólásra

Jah hát nem annyira remeg a fülke hanem a padlólemez szinte zsibbad rajta a lábam szántáskor, elképzelhető-e hogy 480üó-nál csapágyqas lenne a szorzója? És tűgörgős csapágy miatt csinálhat-e olyat hogy nem akarja bevenni a sebességet és kiadni sem váltáskor(legtöbbször a 3 és rückverc) mert ha nem én olyanra gondoltam hogy a kuplungtárcsa felragad a lendkerékre.

#460 Farkas István
2009-01-29 19:23:04

Válasz #458. hozzászólásra
Az enyém is remeg egy kicsit,gondolom a Tied még jobban,mert valamivel gyorsabban hajtja az elejét mint a 1025-ös.Szerintem a nagy modulu egyenes fogazás miatt van . Tobbek között ezért olcsó az MTZ

#459 Farkas István
2009-01-29 19:15:25

Válasz #457. hozzászólásra
látnom kellene,mert így csak talásgatás ,azt meg nem szeretem.Én két esetben láttam fülkét remegni: amikor fellazult a fülketartó bak,és akkor amikor az egyik barátomnak eltört mindkét oldalon a váz / ott ahol szokott a hátsó részénél az öntvény behegesztése előtt . csak alulról látszik/

Nincs profilkép
#458 PANGI
2009-01-29 19:06:38

Válasz #457. hozzászólásra

hi.nekem 920-asom van,13.6r20-as kerékkel.és az is remeg ha bevan kapcsolva az eleje.nemtom mi lehet vele.föleg szántásnál.

Nincs profilkép
#457 820-as
2009-01-29 18:57:04

Válasz #455. hozzászólásra

értem köszönöm a segítséget is és valahogy megkeresem a baját, olyan van még most eszembe jutott hogy4-7km/h között kb, valamiért nagyon remeg a gép ha hajt az eleje, és főleg ha hideg még a váltóban az olaj akkor is fogja valami kilencediiknél ha kinyomom a kuplungot és nehezen gurul de ezt már lehet említettem és nem tudom hogy a kiskardán vagy a támasz vagy az eleje ezért is kérdeztem, de nem tudom a felezőjének nem-e van baja mert nagyon hangos az is és azis képes a fülkét remegtetni.

Nincs profilkép
#456 Jani X
2009-01-29 18:37:06

Válasz #451. hozzászólásra

Szoktál brigéciolt használni?
Drága és sztem nem is tud többet, mint a gázolaj.
Amúgy amelyik mtz szivatyú átengedi az olajat észrevehető mértékben, az általában kukás.
Márt csak azért se nagyon érdemes szerelgetni, mert nem drága.

#455 Farkas István
2009-01-29 18:36:58

Válasz #454. hozzászólásra
Jött be az országba olyan elsőhíd ami nem 7-1 ,hanem 8,7-1 volt a véglehajtás áttétele,ezért az első kerék kerületi sebessége nem egyezett meg a hátsóéval.Azt hittem a Tied is ilyen,mikor írtad,h. tolja az orrát bekapcsilt állapotban.Ez nem jött be.Innentől kezdve Neked is el kell indulni leszakaszolni az első hajtást,és megkeresni,hol a gond.Innen nem látom h. a géped mennyire tolja az elejét,de talán az lenne a leggyorsabb ,ha keresnél egy hasonló gépet,és megnéznéd a gumi méretet,és mivel a véglehajtásod jó,a diffi mindegyikben ugyanaz, össze kellene hasonlítani,mennyit fordul 1 hátsókerék fordulatra az első hajtás kimenő tengelye.Amúgy az első hajtás ker. sebessége 3-7 % al kisebb a hátsóénál,és az is lehet h. Te csak ezt látod,és nincs is semmi baj az áttétellel.Emeld meg a jobb első kereket,és visszafelé hajtva lehet érezni,ha valahol döccen a hajtás fogtörés v. csepágytörés miatt. Ettől most többet így látatlanban nem tudok mondani.

Nincs profilkép
#454 820-as
2009-01-29 17:48:26

Válasz #453. hozzászólásra

Jó estét, megnéztem amit mondott!A kerék egy fordulatánál a kereszt 7-et fordult körbe!

#453 Farkas István
2009-01-29 16:11:38

Válasz #444. hozzászólásra
Hányat fordul a kereszt,míg a kerék egyet?

#452 Farkas István
2009-01-29 16:09:01

Ha mégis úgy döntöl,hogy magad oldod meg a javítást,érdemes a szivattyút teljesen szétszedni,a gumi tömítéseket összeszedni,és annak mintájára egy új tömítéskészletet venni (nem vacak kisipari öntéshibást!!!!!!) és kicserélni.Nagyon vigyázz a tisztaságra,és a szöszmentes törlőrongyra(tudom javasolni a fehér Pier Carden inget :-))

Nincs profilkép
#451 Ismeretlen
2009-01-29 15:54:52

Válasz #448. hozzászólásra
Jobb oldal hidraulika tartály alja olaj le; műszerfal alatti lemezek le ; igen alapos tisztítás : többszöri brigéciolos mosás a szivattyún,és a vezértömbön is ; szivattyú bekötései le ; sziv. le. TISZTA ruhával ledugózni a két kivezetést, ismét alapos mosás ; tiszta és szöszölődésmentes ruhán szétcsavarni a szivattyút, a bemenő tengely simmeringet kell kicserélni,de a nagyobb gond az,h. mitől ment ki a simmering. Ha a szivattyú eddig jó erőben volt csak a sim. sérült,akkor elég a csere (ez igen ritka) a másik,h. úgy szétkopott a sziv. h. a bemenő tengely lötyögését a szim. már nem tudja követni,és azért engedte be az olajat. Ebben az esetben szétszerelés előtt ha oldalra megmozgatod a tengelyt,már jól látható mozgása van.Innentől kezdve egy szakmühely megmondja h. javítható-e még ,v. eldobandó.

Nincs profilkép
#450 Jani X
2009-01-29 11:01:36

Válasz #448. hozzászólásra

Meg gondolom, nem árt 1 jó alapos mosás, hogy lásd mit szerelsz.

Nincs profilkép
#449 Jani X
2009-01-29 11:00:46

Válasz #448. hozzászólásra

Hello!
Szerencséd van, legalább nem veszett kárba!
:D
Valszeg 1 úgy szivattyú kell.

Nincs profilkép
#448 Almási Zalán
2009-01-28 20:31:27

Jó estét urak

82 -esen át nyomja a hidraulika olajat a váltóba ,most ráérek megszeretném csinálni hogyan fogjak hozzá?

köszi

Nincs profilkép
#447 Jani X
2009-01-27 20:59:19

Válasz #445. hozzászólásra

Mert minden turbó veszít 1 kis olajat.
Ha nem merő olaj az egész, és csak enyhén olajos, akkor az normális.

#446 Farkas István
2009-01-27 20:58:16

Válasz #445. hozzászólásra
Biztosan olajos kézzel raktad fel,és elfelejtetted megtörölni :-) Ha a légszűrőben csökken a szint ,még nincs minden veszve,de ha a motorból,akkor ........... Lecserélted az olajat túrbósra?

Nincs profilkép
#445 SZ.SANYI
2009-01-27 20:48:39



heló,remélem tudtok segiteni.mtz-re tettem turbót,gyárit zsir ujat.mért van az hogy a turbó és a motorral összekötött cs enyhén olajos. mér van ez.

Nincs profilkép
#444 820-as
2009-01-27 19:15:26

Válasz #442. hozzászólásra

Jójó, előre is köszönöm a segítséget!

#443 Farkas István
2009-01-27 19:15:23

Válasz #441. hozzászólásra
Hogy forgatod meg?Meg van emelve az eleje,és be van kapcsolva az első hajtás ,és biciklibe v. fixbe?

#442 Farkas István
2009-01-27 19:11:50

Válasz #441. hozzászólásra
A véglehajtás áttételét számold meg pontosan,és majd attól függően haladunk tovább

Nincs profilkép
#441 820-as
2009-01-27 19:05:39

Válasz #440. hozzászólásra

Csütörtökön meg tudom nézni, de amúgy olyan mintha ott kopogna valami amikor kézzel megforgatom a kiskardánt hogy ha megnézem az összfoghézagot és akkor is keményen koppan valahol, nem tompa a hangja!

#440 Farkas István
2009-01-27 17:43:03

Válasz #439. hozzászólásra
Állj a traktor elé.Jegyezd meg a gumit a sárvédőnél,jelöld meg a féltengely kardánkeresztet,és számold meg,h.az első kerék 1 fordulatánál mennyit fordul a kardánkereszt.Ha ez megvan,írjál,és mondom a többit

Nincs profilkép
#439 820-as
2009-01-26 22:26:32

Válasz #438. hozzászólásra

1 éve 480 üó 260nál támaszcsere mert megcsúszott a másik, utánna az újban összetört a nyomórugó, azt kivettem belőle jól meghúztam azóta nem csúszott meg!

#438 Farkas István
2009-01-26 22:03:58

Válasz #437. hozzászólásra
Most nem érek rá,de holnap megírom h, mi a baja.mennyi ideje van nálad a gép?

Nincs profilkép
#437 820-as
2009-01-26 21:44:16

Válasz #436. hozzászólásra

Hát igen végülis fel nem dúrja de csúnyán meglátszik a nyoma elkenve

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Trump feladta a leckét a mexikói szarvasmarhatartóknak
Trump feladta a leckét a mexikói szarvasmarhatartóknak
Pedig az USA feloldotta a mexikói szarvasmarhaimport tilalmát.
Még bővülhet a hazai napraforgó-termesztés, érdemes belevágni
RK 300 Verso
RK 300 Verso

3.700.000 Ft

Őszi árpa
Őszi árpa

9.000 Ft

Tatra 815 erdészeti darus teherautó
Tatra 815 erdészeti darus teherautó

7.500.000 Ft

Mtz 552E EB7 pótkocsi
Mtz 552E EB7 pótkocsi

5.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]