Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 628 Ft EUR 413.74 Ft USD 401.77 Ft CHF 440.14 Ft GBP 494.56 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91215 hozzászólás
#79615 mtz1221
2022-07-03 22:42:26

Válasz Gergő80 #79613. hozzászólásáraSzerintem nem új ez, 20+ éve mikor + karos elosztó volt a joystick helyett a fülkébe rakva, akkor is így kötötték a tsz-ben. Meg most is így mutassa a metalfach.

#79614 Maszek Zs
2022-07-03 22:36:13

Válasz mtz1221 #79609. hozzászólásáraAkkor azt a fém csövet ami a szivattyúról megy a tömbre, azt ki kell váltani tömlős megoldásra. Igaz?

#79613 Gergő80
2022-07-03 22:25:25

Válasz mtz1221 #79612. hozzászólásáraakkor ez egy bevált letesztelt megoldás egy újabb amit el kell menteni

#79612 mtz1221
2022-07-03 22:19:58

Válasz Gergő80 #79611. hozzászólásáraSzomszédnak 8, nekem 3 éve megy így gond nélkül. Egyszer etetett meg új korában, szárat tereltem rendre, erőszabályzó úszóban volt és nem bírtam a rakodóra ráemelni. Mire nagy nehezen rájöttem hogy az erőszabályzó nem lehet úszóban. Viszont mióta így van, nap végére sem fárad el az emelés erőszabályzó karjáról, előtte meg szórakozott meleg olajnál már.

#79611 Gergő80
2022-07-03 21:56:59

Válasz mtz1221 #79609. hozzászólásárajobb ha egy pontból van megtáplálva az erőszabályzó meg a traktor tömbje mer a "résolaj csövön" keresztül befolyásolják egymást eléggé tud hisztizni gyári állapotában is nem még ha bele kever az ember

#79610 Gergő80
2022-07-03 21:48:12

Válasz VW passat #79608. hozzászólásárane külön ágon hanem megfelelően sorba kötve hogy a rendszerbe semmi se károsodjon az mtz meg a rakódó tömbje is szabad átfolyású tömb csak a karok működtetése esetén épül fel a nyomás de csak a rakódó tömbje olyan kialakítású ,hogy egy speciális közcsavarral (szét választja a tolattyúktól nyomásszabályzótól visszaérkező munkát végzett olajat a szivattyútól szabadon áramló olajtól) lehessen utána sorba kötni másik tömböt
a képen is látható módon szivattyútól a rakódó tömb P csatlakozója a T a tartályba N a nyomás átvezető csavaron keresztül a következő tömb P csatlakozójához de mivel a helyzet erő szabályzó a traktor tömbjével egy összekapcsolt rendszer gyárilag is közös pontból vannak megtáplálva ezért a rakódó tömb N pontjából érkező olajat el kell osztani így ugyan úgy fog működni mint a rakódó felszerelése elött de nem terheli feleslegesen a rakódó tömbjét ha jó liter áteresztő képesség méretezése nem fogja melegíteni az olajat

#79609 mtz1221
2022-07-03 21:04:14

Válasz Gergő80 #79606. hozzászólásáraJó az úgy is ha a rakodó tömbjére meg az erőszabályzóra megy egyből a nyomó ág.. Rakodó tömbjéről legyen a traktor tömbjére visszavezetve. Úgysincs egyszerre használva a rakodó meg az erőszabályzó, arról nem is beszélve hogy így rendes nyomáson dolgozik az erőszabályzó.

#79608 VW passat
2022-07-03 20:01:39

Válasz Gergő80 #79606. hozzászólásáraAkkor külön ágon menjen a rakodó vezértömbjébe is? Mert én az erö-helyzet szabályzóba menö csövet szakítottam meg és a rakodó vezértömbjéböl megy az erö-helyzet szabályzóba

#79606 Gergő80
2022-07-03 17:14:19

Válasz VW passat #79604. hozzászólására
A szivatyúról elöször a rakódó tömbjére kell vinni az olajat onnét egy a tartályba a másik a nyomás átvezető csavaron keresztül T elosztóval mehet az erőszabályzóra meg a saját tömbre

#79605 Gergő80
2022-07-03 17:01:05

Válasz bodazsolt67 #79603. hozzászólásáraHőfokmérő a hengerfej bal hátsó sarkánál van bekötve
Főtengely jeladó nincs nem is volt a mechanikus fordulatszám mérő a motor elejéről a főtengely ékszíjtárcsa fölött van bekötve

#79604 VW passat
2022-07-03 16:59:35

MTZ 952-re felszerelték a homlokrakodót. Bekötötték a szivattyú és az erö-helyzet szabályzó közé, de nem müködik csak akkor ha a kihelyezett hidraulika kör karját nyomás alá helyezem. Hogy lehetne megoldani, hová kössem be, hogy mindig nyomás alatt legyen, mert így állandóan erölködik a hidraulika, ha használni akarom.

Nincs profilkép
#79603 bodazsolt67
2022-07-03 16:44:12

Mtz 80-on hol van a vízhőfok jeladó és hol van a főtengely jeladó? /Kisfülkét szereltünk át panoráma fülkére/

Nincs profilkép
#79602 Salas
2022-06-30 22:24:43

Válasz Gergő80 #79599. hozzászólásáraIgen, megtaláltam a lepasztázott csavarokat, és nem úsztam meg a forrasztást sem ????. Mindenesetre megoldódott a nyűgje. Azt hiszem hogy az alapvető probléma az az volt hogy a behúzótekercs állórésze vagy dugattyúja vagy a na az, az évtizedes megkeményedett zsírtól már alig bírt benne mozogni. Szétszedtem kicsit hajtottam az érintkezőn is, aztán kicsi síkosító és ment vissza. Most teker mint a qrva anyja ????. Mindenkinek köszönöm, így meg tudtam oldani, de csak így hogy segítettetek.

#79601 Gumóka
2022-06-30 20:54:19

Válasz medikus #79600. hozzászólásáraAz lehet, én nem a képen lévő dobozra gondoltam, az enyémből indultam ki, Gergőnek reagálva! Itt kicsit eltértünk a kérdező eredeti problémájátólsmile laugh

#79600 medikus
2022-06-30 20:32:11

Válasz Gumóka #79591. hozzászólásáraAz egy eredeti Zsiguli feszültségszabályozó!

#79599 Gergő80
2022-06-30 20:22:18

Válasz Salas #79595. hozzászólásárapepecs meló de a műanyag fedél is csavarozva van a behúzó tekercshez csak a csavar fejek tömítővel el vannak takarva meg az önindító felöli nagy csavar mellett van egy vezeték amit ki kell forrasztani meg a gyújtáskapcsolótól jövőcsatinál is kell forrasztani

Nincs profilkép
#79597 .Richard.
2022-06-30 17:47:50

Válasz Salas #79595. hozzászólásáraNem jo ugy. Akkusaru vezetéknek a nagycsavarja a mi a felső meg a behuzo kis csavarja a kinti inditás kisérletezője. Ha ugy indit akkor nem a motor a hiba. Ha nem.indit akkor a behuzo bele meghalt.

#79596 Gumóka
2022-06-30 17:38:34

Válasz mtz1221 #79594. hozzászólásáraNekem jó még a gyári, meg a relék is megvannak.

Egyébként azért nem indult nekem se kulcsról, mert az indító és az Rb1 között volt egy csokizott toldásom, aztán ott nem igazán érintkezett mindig...smile sweatdrop

Nincs profilkép
#79595 Salas
2022-06-30 17:07:52

Válasz Gergő80 #79590. hozzászólásáraIgen, a két nagy csavart a végüknél. Elsősorban a csavar érintkezőre gondolok, de azt nem nagyon látom szerelhetőnek, megnézem még egyszer. Köszönöm addig is a degítséget.

#79593 Gergő80
2022-06-30 16:02:38

Válasz Gumóka #79591. hozzászólásáraelőször amit néztem hengerként izzításos rajzot azon csak rb1 relé volt indító relé megnevezéssel most nézem a DR Antal Géza féle javításit ott már van indító relé

#79592 rigás
2022-06-30 15:58:00

Válasz Gumóka #79591. hozzászólásáraIgen így már emlékszem az a ráindítás gátló, a képen akkor egy használaton kívüli régi feszszabályzó van.

#79591 Gumóka
2022-06-30 15:46:27

Válasz Gergő80 #79586. hozzászólásáraAz nem az Rb1 relé? Mert nekem az is rajta van, meg alatta az indítórelé, össze van kábelozva a kettő.

Én is ugye vadásztam ott a delejt, akkor segített medikus.

#79590 Gergő80
2022-06-30 15:42:05

Válasz Salas #79587. hozzászólásáramelyik csavarokat zártad össze a két nagyobbat ? egy próba lámpával meg lehet nézni ki jön e az önindítóhoz a kapcsolótól áram lehet rossz a kapcsoló vagy az önindító behúzó tekercse vagy a tekercs által mozgatott érintkező ami a két vastag réz csavart kapcsolja össze indításkor

#79589 rigás
2022-06-30 15:41:29

Válasz Salas #79587. hozzászólásáraTalán behúzó mágnes kapcsolója ami a két réz csavart összezárja indításkor, nem érintkezik rendesen.
Ha kapcsolóval próbálod indítani és a csavarok melegszenek, akkor biztos az a baj.

#79588 rigás
2022-06-30 15:32:51

Válasz Gumóka #79585. hozzászólásáraOtt az a doboz vagy fesz szabályzó vagy ráindítás gátló relé lehetett és valószínű, hogy már nincs bekötve.

Igen a régi eredeti bakelit aljúak bírják relé nélkül, de csak azok.

Nincs profilkép
#79587 Salas
2022-06-30 15:31:58

Válasz Gumóka #79585. hozzászólásáraValóban így van, én is úgy láttam hogy nincs benne. Már kínomban bontottam meg a műszerfalat hátha.....
A lényeg az hogy most nem indul. Kattan az önindító, de nem teker. A csavarokat rövidre zárva viszont megy az önindító motor, slussz kulccsal nem.
Mi a baja? Ez lenne a kérdésem : (

#79586 Gergő80
2022-06-30 15:29:53

Válasz Gumóka #79585. hozzászólásáraaz indító relé elvileg a ráindítástól véd ha megjelenik a töltés megszakad a kapcsolat az indító kapcsoló meg az önindító behúzó tekercse között

#79585 Gumóka
2022-06-30 15:21:26

Válasz rigás #79584. hozzászólásáraEzt én is hallottam már, hogy a régiek bírják relé nélkül.

Egyébként ha a képet nézem, szerintem az Ő trakijában sincs. A tartály oldalán lentről mennek fel kábelek külön.

#79584 rigás
2022-06-30 15:18:55

Válasz Salas #79581. hozzászólásáraAz is lehet, hogy nem volt vagy kiiktatták. A régi izzító, indító kapcsolók simán bírják a gyűrődést relé nélkül.
Nekem van néhány 50 év körüli 50-esem legtöbbe még a gyári kapcsoló van, relé sohasem volt bennük.

#79583 Gergő80
2022-06-30 15:04:53

Válasz Salas #79581. hozzászólásáraez meg feszültség szabályzó volt

#79582 Gergő80
2022-06-30 15:03:13

Válasz Salas #79579. hozzászólásáraizzítás előtétellenállás

#79580 Gumóka
2022-06-30 13:43:44

Válasz Salas #79579. hozzászólásáraNem, az indítórelé a hidraulika tartályon van bal oldalon a beöntőnél egy konzolon.
Ez az izzitás előtétellenálása azt hiszem.

Nincs profilkép
#79579 Salas
2022-06-30 13:38:28

Sziasztok,
Ez lenne az un. indító relé? (Az óracsoport alatt)

#79578 endypapa_20120
2022-06-29 17:29:02

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

#79577 Gumóka
2022-06-29 16:58:08

Válasz endypapa_20120 #79574. hozzászólásáraAz utolsó mondatod nekem is ismerős...smile sweatdrop

Én azóta kérdezek előbb, mégha hülyeséget is, inkább nézzenek balfsznak, mint megszívassam magamsmile lol

Nincs profilkép
#79576 R Sándor
2022-06-29 16:51:27

Válasz endypapa_20120 #79574. hozzászólásáraamelyikröl én beszélek ott van egy hernyó csavar. azt vedd ki huzd ki a rugót aztán egy kampós dróttal ki tudod huzni a gyüszü szelepet is . Azt csiszold meg 500 as papirral mert akkor csinál ilyet ha ez a gyüszü szelep szorul ,semmi gáz egyszerü mint a faék ,nem kell hibakódót olvasni.

#79575 Maszek Zs
2022-06-29 16:38:20

Válasz endypapa_20120 #79574. hozzászólásáraHa jól emlékszem (de majd MTZ1221 meg erősít)) a felső a nyomás allító alsó a biztonsági szelep.
A felsőt tekerd be teljesen az alsóval állítsd be a biztonsági nyomast. Majd tekerd vissza a felsőt a megfelelő nyomasra!

#79574 endypapa_20120
2022-06-29 16:22:34

Válasz R Sándor #79573. hozzászólásáraTehát az alsó. Mert ott kettő van. Gyakorlatilag jó volt az olajnyomás, (2 bár) de ha már olajat cseréltem, miért ne húzzam fól 3-ra. Már elfelejtettem, hogy a 2 közül melyikkel ,kell. ezek szerint belenyúltam a biztonsági szelepbe (7 báros). Most összevissza ingadozik a nyomás. smile cursing
Hülye voltam, nekiugrottam egyből ahelyett, hogy ut5ána néztem volna.smile sad

Nincs profilkép
#79573 R Sándor
2022-06-29 16:10:22

Válasz endypapa_20120 #79572. hozzászólásáraÉn anno az MTZ 820.2 es trakira vettem " patronos '" motorolaj szűrőt a centrifugal szűrő helyett és jelentősen jobb lett az motorolaj nyomás . Egyébként ha jól emlékszem ha szemben állsz a szűrővel a jobb alsó csavar .Ha a dugót kiveszed akkor egy nagyon rövid de széles csavarhúzó val lehet állítani még járó motornal is.

#79572 endypapa_20120
2022-06-29 16:00:49

Kérdés: centrifugál szűrő házban, melyik a leeresztő csavar ("olajnyomásállító" 2-2,5 bár), és melyik ami a cetrifugára szabályozza a nyomást (7 bár)?

Válaszokat köszönöm!

Nincs profilkép
#79571 Morgomir
2022-06-29 09:05:57

Válasz Gumóka #79567. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm a segítséget.

Nincs profilkép
#79570 atyu80
2022-06-28 20:53:45

Válasz Gumóka #79564. hozzászólásáraEz igaz smile thumbup Végre jó a technika most egy kicsit megint faragom hátha rossz lesz

#79569 Gumóka
2022-06-28 19:12:57

Válasz Maszek Zs #79568. hozzászólásáraNem, de már korábban is volt itt linkelve.

Nincs profilkép
#79566 nemethjoci1
2022-06-28 17:00:54

Sziasztok, MTZ550-hez keresek gépkönyvet. Sajnos nem adtak vele mikor újjonan meg lett véve, és most kell először széthúzni. Nincs nagy gyakorlatom benne, ezért jönne nagyon jól egy gépkönyv hozzá. Tudnátok segíteni?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Gazdainterjú: meg van kötve a kezem, ezért sok múlik a hibridválasztáson
Somogyi Károly a Duna-Tisza közén, a nemzeti park által felügyelt területeken...
Meglepő eredményt hozott az európai gazdák között végzett felmérés?
Meglepő eredményt hozott az európai gazdák között végzett felmérés?
Többek között arról kérdezték őket, mennyire elégedettek a pénzügyi támogatás...
ÚJ Jansen AGF-240 rézsű szárzúzó +1 év garanciával
ÚJ Jansen AGF-240 rézsű szárzúzó +1 év...

4.650 EUR

Gyomfésű 12,5 m
Gyomfésű 12,5 m

3.800.000 Ft

Napraforgó olcsó törtszem
Napraforgó olcsó törtszem

25 Ft

Fiat Iveco gázos targonca eladó
Fiat Iveco gázos targonca eladó

690.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]