Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak652 FtBenzin árak637 FtEUR408 FtUSD391.24 FtCHF431.97 FtGBP486.14 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gumóka #77856. hozzászólásáraEzek szerint nincs ezekbe semmi, csak a két visszatérő csatornát ossza két felé. Én is meglepődtem mert felénk mindenki szelepnek mondja, igaz bele még nem néztem, a tömböt meg ezzel összeszerelve kaptam. De az a lényeg hogy tudták hogy mit kérsz.
Válasz csferri #77848. hozzászólásáraa vezérlő tömbök többsége úgy van kitalálva hogy a visszatérő olaj max 10 bárral jusson vissza a tartályba ezért a visszatérő ág nagyobb keresztmetszetű mint a nyomóág meg a szűrő teljesítménye legalább duplája min a szivattyú teljesítménye, a vissza térő ág két csatornából jön össze az egyik a tolattyúktól és a nyomáshatároló szeleptől vezeti el a munkát végzett olajat a másik csatorna a tolattyúk semleges helyzetében a nyomás határoló megkerülésével szabad áramlással juttatja az olajat a visszatérő körbe, ha nincs szükség plusz tömb beépítésére a két csatornát nem kell szét választani mehet vissza a tartályba, de amint szükséges a tömböket sorba kötni külön kell a ket csatornát választani hogy a tömb és a nyomáshatároló tudjon normálisan dolgozni és a munkát végzett olaj szabad áramlással jusson vissza a tartályba , a külön választást lehet megoldani a soroló közcsavarral a belseje egy menetes furat ,hogy a következő tömbhöz tudja vezetni a nyomáshatárolt megkerülő olajat, a külső felületen két tömítő rész van kialakítva a belső tömítés azért felel ,hogy a két csatorna olaja ellegyen szigetelve egymástól ,a külső pedig az olaj szabadba jutását gátolja
de van olyan megoldás is kis méretű tömbök eseté amikor a tömb belsejébe a két csatornát összekötő menetes furatba helyezhető el egy záró csavar
Válasz mtz1221 #77852. hozzászólásáraSzerintem nem erre gondolt. De ezzel minek dolgozott ennyit? Nekem pont jo ahol a régi van. Ott most beszállni sem lehet mwrt ott a kar. Akkor inkább uj fedél az oldalt karral. Vizpocsékolo tett fel képet az oldalra vezetésről. De az a kiskar volt!
Válasz csferri #77848. hozzászólásáraÉn se tudok rájönni, de szerintem azért felel hogy késsen az első tömb. Mármint hogy ne teljen el pár másodperc mire emelni kezd rendesen a rakó.
Válasz mtz1221 #77833. hozzászólásáraAz enyém még jó széria volt (2002-es) motor 5000 órás korában kapott egy sor gyűrűt, váltó ki lett hézagolva, elérte a 10000 órát, még mindig megy. Adagoló egyszer volt javítva, hidraulika szivattyú még gyári ( két éve le volt véve, akkor még lett mérve 98%-os volt)
Néhány kuplungozás, TLT javítás, kiskuplung javítás volt eddig. Kerékcsapágyakat 9500 körül cseréltük ( két belsőt 5-6000 körül mert az egyik eltört) gyári C100-as munkshenger 3 gumigyűrűzéssel 8000 órát bírt, vezérlőtömb gyári ( néhányszor elkezdett már renstruálni )
Egyik féltengelytok volt még cserélve, de az az én bűnöm, 10 ha tuskót szedtem ki a géppel.
A 10000 órából legalább 8000-et gyümölcsösben dolgozott, szinte csak én hajtottam.
Válasz Gumóka #77838. hozzászólására
sorolható tömbök esetén T N kivezetés össze van kötve a belsejébe ahol a T a munkát végzett olaj az N az üresjáratban szabadon áramló olajat továbbítja a soroló vagy nyomás átvezető közcsavar becsavarásával a két olajcsatorna külön van választva a sorba kötött tömbök egymás terhelése nélkül tudnak működni
Válasz Gumóka #77841. hozzászólásáraÓ veled. Ha nem használod a tömböt hova megy az olaj ??? Ha egyiket akarnád használni elmenne a másikon, ha a másikat elmenne az elsőn ??? Beszéld rá az ángyikát hogy megugord és kvittek leszünk.
Amúgy, ha minden marad eredetiben, tehát a gyári nyomócső alján csatlakoznék a rakodó tömbjének nyomóágára és a résolajágát meg külön vezetném vissza a szűrőház vakdugójára, tehát a szivattyú külön látná el olajjal a két tömböt, az miért nem működőképes?
Kíváncsiságból kérdem csak, úgy kötöm majd, ahogy írtad.
Válasz Gumóka #77838. hozzászólásáraLegalsó képet nézd. Bal oldalról bejön a pumpától a nyomócső ( csak ide, meg a helyzetszabályozóhoz ha van),jobb oldali alsó az N oda kell a szelepszerűség (majd tudják a boltban mi a neve) onnan megy a traktor elosztójára a régi nyomócső helyére. Bal oldali felső meg a résolaj, vissza a tartályba, de a szűrő ház tetejére ( van ott vakdugó) hogy meglegyen a visszamenő szűrve. Ennyi, így megmarad az összes köröd, meg annyi bárra állítod bármelyik elosztót, amennyire akarod.
Válasz fexco #77803. hozzászólására Én a dakotát a gyártójától vettem, aki magyar kifejleszette meghalt, a kollégája foglalkozik vele, ő mondta, hogy teljesen saját fejlesztés, a munkahengerek szára a legvastagabb, saját maguk gyártanak mindent, egyedül a ricnis kart veszik Ukrajnából. Az hogy nincs végállása, azt mások találták ki........ mert van, egyébként 5 év garanciát ad rá.
Válasz Gumóka #77827. hozzászólásáraRégi is marad ??? Akkor így nem fog működni. Szivattyúról új tömb, új tömböl régi tömb + még az új tömbről egy szeleppel résolaj vissza a tartályba. kb 1-1.5 éve raktam fel képeket is.
Válasz kis Zombi #77830. hozzászólásáraAz Orosznak soha nem volt erőssége a hidraulika!Mindig szivárgott,még az új is!Ha pontosan tudott volna gyártani,akkor a vezérlő tömb furulyái csereszabatosak lennének!Ez még most sem megy szerintem,azért rak rá,Svéd vagy egyéb tömböket!
Nekem erős a gyanúm, hogy már nem is Kínában, hanem Bangladesben vagy hasonló helyen gyárthatják az alkatrészeket. A hitvány alkatrészeken több pénzt keresnek a kereskedők, mint a jó minőségű gyári alkatrészen. Ha normális minőséget árulnának, harmada alkatrészre lenne szükség.A kereskedők fele, kétharmada bezárhatná a boltot.
Válasz B.Bali #77767. hozzászólásáraIgen. Huszonéve gyakorlati oktatóm volt Pista bácsi. Kár, hogy már 77 éves, de remélem még sokáig fog "praktizálni".
Válasz B.Bali #77786. hozzászólásáraMár másfél éve,de a veje tovább viszi a boltot,át telepitették a műhelyt Hódmezőv.be.Nekem tavaly tavasszal személyesen hozta házhoz a cuccot a vő.
Válasz envagyok2 #77820. hozzászólásáraNem kell azt kivenni, bála rakáshoz kell a centi pontos megbízható helyzetszabályozás. Ha megvetted és nem boldogulsz vele, beszéljünk telefonon, nem fogok napokat írogatni. Annyi a lényeg a kormány alatti tömb marad a traktornak 3 pár kihelyezett ehhez meg ha már benne van az árban, marad a saját köre a 3.-nak. Olyan lesz mint egy nyugati, nem fog engedni leállítva se stb.
Válasz fexco #77808. hozzászólásáramunkahelyzetbe csak akkor emelem föl kaszát, ha piros hó esik... egyszerkéátszer, ha nagyon muszáj, de különben körbe megyek, mint valami bolond. hátra kinyítom szállításiba, és onnan csukom fel... kva nehéz, és kva széles... bár ha oldalt felemelem, akkro legalább nem borul fel a traktor, ha kitörik kerék, mer kaszán föltámaszt, hahah.
Válasz B.Bali #77809. hozzászólásáramármint úgy értem, hogy ki akarnám cserélni a meglévő 100ast 110re, ha az a verzió lenne, azt hioszem annak a csapja csak úgy jön ki, ha tanki ki van mozdítva, meg még ott baszkurálni, hát... bár ha emezt teszem fel, akkor is ki kell ott belezni mindent, szóval igaz, ebenguba...
Válasz mtz1221 #77819. hozzászólásáraKöszi a tippet, de én továbbra is, ahogy először kérdeztem arra lennék kíváncsi, hogy a váltónál mit kell megbontani, hogy a benyomó csap javítható legyen. Olajat le kell engedni, űlést ki kell szedni stb.
Válasz mtz1221 #77812. hozzászólásáraez fasza, tiéd a szelep ingyenbe (ha kitekerd belőle, azt se tudom miről beszélsz, hahahah), gyertek el errefelé, itt minden második likba (vaszmegyevazsvárottteremalegvár) welnesztoplesz van, az utad ingyenbe kijön, már csak azt kell előadni anyunak, hogy miért nem vele mész topleszbe, hhaha.
nekem nincs bent se helyzet, se erőszabályzó, de ha ezzel vissza lehet építeni a helyzetet jóra, akkor felőlem, bár nem tudnám mire használni, mert kaszát úgy is kell nézni, szértépő úszóba megy, rendsodrón támkerék van, kis függeszztett permetezőn a keretet külön tudom emelni, mást meg kb sose használok ezekkel.
de komolyra, ezt ugyan az a 6 csavar fogja fel? és a nagy lakat furata az ugyan úgy 18 as, vagy ebbe másféle csap kell? vagy az ehhez való nagy lakatot rá lehet gyógyítani a 82-es vonószárára? mert akkor még egy gyenge pont kiiktatva, már csak az alsó csap maradna...
ezzel lefelé nyomtani nem lehet, ugye, ahogy nézem a képeket.
és ehhez leesésgátlót lehet tenni, vagy ez alapban nem csapkodja a földhöz a dolgokat, mert azt nagyon utálom.
és még egy, ezt a 82es tömbje ki tudja szolglni? mártmint abban az értelemben, hogy ha erre fölveszem a kaszát (totál lecsupaszítva 620 kg, halál messze hátul), akkor oké, hogy ez felemelni, de a nyomás meg a tömböt löki szét? meg lehet hagyni a gyári tömböt, vagy érdemes átfaragni ilyen sorolható 4 állású karos szelepekre? erre is gondoltam, valaki egyszer írta, hogy átalakította, eredeti tartályt, szivattyút meghagyni, kabin alatt felhozni nyomó csövet jobb oldalra az ülés mellé, odatenni ezt a 3-4 szelepet, visszafolyó, azt kész. lehet nem sokkal több, mint a gyári tömb lóvéban, de kéznél van, és talán ne okádja az olajat 3 nap múlva.
Válasz Géza15 #77818. hozzászólásáraEgy kis képzelőerő ??? Én kint tenném rá a gombára a vezetékeket, a golyóját meg benyomnám/elereszteném kézzel, hogy elengedve indít e ??? Nem lehet alátétezni kell azt beszerelés előtt ???
Válasz B.Bali #77784. hozzászólásáraMost rövidre van kötve, de nem szeretem, hogy sebességben is beindul. Arra lennék kíváncsi, hogy mit kell megbontani, lehet a kis golyós kapcsoló a rossz, de nem tartom valószínűnek, mivel mindig amikor a szerelőknek nem sikerül valami azt mondják, hogy rossz a cumó vegyünk újat és ilyenkor ökölbe szorul a markom, mert egy pár forintot így már kidobtam az ablakon.
Válasz Gumóka #77814. hozzászólásáraén meg már ugy vagyok vele,hogy a hátsó 3pontot talán vetéskor,meg sorközműveléskor használom.
de legalább amikor rakom fel az acv-t lehet mókázni....
Válasz Celtises #77810. hozzászólásáraValamelyik topikban már kifejtettem a hazai közlekedésrendészetről a véleményem, úgy indulj neki, hogy ahova vinnéd majd hatóságira, ott kérdezd meg, mert az nkh szerint minden megye egy ország és minden vizsgabázis egy megye....
Egyébként az enyém is átépített, de ezt az előző tulaja csinálta Pest megyében még valamikor.
Nekem hbr segédemelő van. Az eleve onnan indult, hogy 2 balos kar volt a szettben, ezt cserélték, de nekem nincs egy magaddágon a két kar, valahol csúszás van, mert akárhova raktam a bordákon, sehogy nem jött össze. Aztán így maradt. Úgy van beállítva, hogy lent és fent a végpontokon nincs koppon. Nálam ha a fő munkahenger teljesen behúz, azonnal visszalöki a kart, így elvileg nem tol rá a segédmunkahenger. Lefelé meg nem igen kell nyomatni, 1x vettem így le a kereket talán. Én nem akarok tonnákat aggatni rá, de téptem szét a hátulját (ennek mondjuk volt előzménye) inkább azért vettem, mert ad plusz két támasztási pontot. A lazító 900 kg talán az nálam a legnehezebb, csak kint van a súlypontja, így elfér.
Egyébként jó mindegyik szerintem, lehet venni erősebbet is, kérdés, a traktor bírja e. Ha a trakort nézem, nekem bőven megteszi ez is, én akkor még 120E-ért vettem. Megérte.
Nálam mondjuk bent az antislip is, a helyzet-erő szabályzót dobtam ki, de így is jól működik.
Válasz mtz1221 #77812. hozzászólásáraNem is kell abból a szelepet kivenni, hanem bekötni az erőszabályzó helyére, és lesz egy tökéletes helyzetszabályozásod is.
Válasz envagyok2 #77804. hozzászólásáraNem e 4300 kilót tud a szárak végén emelni. De nem is lényeg 82-esre nem tudsz olyat tenni amivel ezt megszakítanád. 50 eurót adok a szelepért is ami benne lesz, csak küld le ide a déli végekre valakihez. Annyi hogy én még meg venném bele a gyári 2 sint a liftes pótkocsi húzóhoz, és az is megoldva egy életre.
Válasz Celtises #77810. hozzászólásáraÜdv
Szolnok megyei KPM -nél annyit mondtak,hogy hivatalos szakműhelytől kell igazolás,hogy ott lett beszerelve az elsőhíd.
Forgalmiba pedig elsősegédhajtást irnak.
2 éve érdeklődtem,akkor ennyit mondtak...
Valaki letudná írni tételesen mi volt a menete a hajtott első híd hivatalos
beépítésének? Papír oldalról.
Kivel érdemes terveztetni?
Van új forgalmi, törzskönyv vagy csak megjegyzés a forgalmiba?
Válasz envagyok2 #77807. hozzászólásáraHa megoldható biztos jobb mindnél.
Az ülés alatt kell a legkevesebbet matatni Van egy videó "yutubon" hogy kell felszerelni,bekötni én is onnan lestem
Válasz envagyok2 #77798. hozzászólásárajó példa a kasza:munkahelyzetbe rakod,akkor ott kb a baloldali segédemelő az nullát emel,vagyis azt emeli felfele a kasza.a jobboldali +a fő meg emel.
ha ezmellet döntesz,nem a monoblokk szetten(szerintem az nem5-600E)akkor felrakásnál a legjobban arra kell figyelned dakotánál,hogy a kromszár felső vége felső végállásba ne érjen össze a függőleges hosszúlakathoz,mert akkor törik nyeklik,szakad....
amit irtál,hogy az emelőkaron kijjebb van a csap oldalirányba,ahova megy a m henger,annál a verzionál ilyen gond nincs.
91507 hozzászólás
Válasz Gumóka #77856. hozzászólásáraEzek szerint nincs ezekbe semmi, csak a két visszatérő csatornát ossza két felé. Én is meglepődtem mert felénk mindenki szelepnek mondja, igaz bele még nem néztem, a tömböt meg ezzel összeszerelve kaptam. De az a lényeg hogy tudták hogy mit kérsz.
Válasz Gergő80 #77854. hozzászólásáraNekem egy ilyet adtak, ebbe nincs semmi, csak szűkítés lenne.
A csavarost meg benyaltam...
Válasz Celtises #77849. hozzászólásáraÉn így oldottam meg
Válasz csferri #77848. hozzászólásáraa vezérlő tömbök többsége úgy van kitalálva hogy a visszatérő olaj max 10 bárral jusson vissza a tartályba ezért a visszatérő ág nagyobb keresztmetszetű mint a nyomóág meg a szűrő teljesítménye legalább duplája min a szivattyú teljesítménye, a vissza térő ág két csatornából jön össze az egyik a tolattyúktól és a nyomáshatároló szeleptől vezeti el a munkát végzett olajat a másik csatorna a tolattyúk semleges helyzetében a nyomás határoló megkerülésével szabad áramlással juttatja az olajat a visszatérő körbe, ha nincs szükség plusz tömb beépítésére a két csatornát nem kell szét választani mehet vissza a tartályba, de amint szükséges a tömböket sorba kötni külön kell a ket csatornát választani hogy a tömb és a nyomáshatároló tudjon normálisan dolgozni és a munkát végzett olaj szabad áramlással jusson vissza a tartályba , a külön választást lehet megoldani a soroló közcsavarral a belseje egy menetes furat ,hogy a következő tömbhöz tudja vezetni a nyomáshatárolt megkerülő olajat, a külső felületen két tömítő rész van kialakítva a belső tömítés azért felel ,hogy a két csatorna olaja ellegyen szigetelve egymástól ,a külső pedig az olaj szabadba jutását gátolja
de van olyan megoldás is kis méretű tömbök eseté amikor a tömb belsejébe a két csatornát összekötő menetes furatba helyezhető el egy záró csavar
Válasz mtz1221 #77852. hozzászólásáraSzerintem nem erre gondolt. De ezzel minek dolgozott ennyit? Nekem pont jo ahol a régi van. Ott most beszállni sem lehet mwrt ott a kar. Akkor inkább uj fedél az oldalt karral. Vizpocsékolo tett fel képet az oldalra vezetésről. De az a kiskar volt!
Válasz Celtises #77849. hozzászólásáraEz jobb.
Válasz mtz1221 #77850. hozzászólására"hogy ne késsen"
Válasz csferri #77848. hozzászólásáraÉn se tudok rájönni, de szerintem azért felel hogy késsen az első tömb. Mármint hogy ne teljen el pár másodperc mire emelni kezd rendesen a rakó.
Valakinek nincs lementve véletlenül az a videó ahol az orosz a sárvédőre szereli a felező kart?
Válasz Gergő80 #77844. hozzászólásáraAz a "soroló vagy átvezető" közcsavar miért kell a 2 tömb közé, mit csinál az mi van benne?
Válasz KISMASZEK77 #77811. hozzászólásáraMindenhol mást mondanak. A nagy ötlet az volt hogy 5 évente tegyem vissza a 80-as hidat.
Válasz mtz1221 #77833. hozzászólásáraAz enyém még jó széria volt (2002-es) motor 5000 órás korában kapott egy sor gyűrűt, váltó ki lett hézagolva, elérte a 10000 órát, még mindig megy. Adagoló egyszer volt javítva, hidraulika szivattyú még gyári ( két éve le volt véve, akkor még lett mérve 98%-os volt)
Néhány kuplungozás, TLT javítás, kiskuplung javítás volt eddig. Kerékcsapágyakat 9500 körül cseréltük ( két belsőt 5-6000 körül mert az egyik eltört) gyári C100-as munkshenger 3 gumigyűrűzéssel 8000 órát bírt, vezérlőtömb gyári ( néhányszor elkezdett már renstruálni )
Egyik féltengelytok volt még cserélve, de az az én bűnöm, 10 ha tuskót szedtem ki a géppel.
A 10000 órából legalább 8000-et gyümölcsösben dolgozott, szinte csak én hajtottam.
Válasz Gumóka #77843. hozzászólásárajár egy csavaros fagyi
Válasz Gumóka #77838. hozzászólására
sorolható tömbök esetén T N kivezetés össze van kötve a belsejébe ahol a T a munkát végzett olaj az N az üresjáratban szabadon áramló olajat továbbítja a soroló vagy nyomás átvezető közcsavar becsavarásával a két olajcsatorna külön van választva a sorba kötött tömbök egymás terhelése nélkül tudnak működni
Válasz mtz1221 #77842. hozzászólásáraOké, leesett, jó nagyot is koppant...
Már mindent értek.
Válasz Gumóka #77841. hozzászólásáraÓ veled. Ha nem használod a tömböt hova megy az olaj ??? Ha egyiket akarnád használni elmenne a másikon, ha a másikat elmenne az elsőn ??? Beszéld rá az ángyikát hogy megugord és kvittek leszünk.
Válasz mtz1221 #77839. hozzászólásáraÍgy már értem, köszönöm. Vendégem vagy egy "mitfizetszre" a sok segítségért!
Amúgy, ha minden marad eredetiben, tehát a gyári nyomócső alján csatlakoznék a rakodó tömbjének nyomóágára és a résolajágát meg külön vezetném vissza a szűrőház vakdugójára, tehát a szivattyú külön látná el olajjal a két tömböt, az miért nem működőképes?
Kíváncsiságból kérdem csak, úgy kötöm majd, ahogy írtad.
Válasz mtz1221 #77839. hozzászólásáraA bal oldali felső a T.
Válasz Gumóka #77838. hozzászólásáraLegalsó képet nézd. Bal oldalról bejön a pumpától a nyomócső ( csak ide, meg a helyzetszabályozóhoz ha van),jobb oldali alsó az N oda kell a szelepszerűség (majd tudják a boltban mi a neve) onnan megy a traktor elosztójára a régi nyomócső helyére. Bal oldali felső meg a résolaj, vissza a tartályba, de a szűrő ház tetejére ( van ott vakdugó) hogy meglegyen a visszamenő szűrve. Ennyi, így megmarad az összes köröd, meg annyi bárra állítod bármelyik elosztót, amennyire akarod.
Válasz mtz1221 #77836. hozzászólásáraAkkor a T-N-P bekötések, mi hova megy, illetve milyen szelep kell nekem még?
Nem csináltam még ilyet se
Válasz Gumóka #77834. hozzászólásáraszerintem kár is keresgetned,ahogy mtz1221 a 77832 hsz be leirta a folyamatot,attól nemlehet egyszerübben.
Válasz Gumóka #77834. hozzászólására
Válasz fexco #77803. hozzászólására Én a dakotát a gyártójától vettem, aki magyar kifejleszette meghalt, a kollégája foglalkozik vele, ő mondta, hogy teljesen saját fejlesztés, a munkahengerek szára a legvastagabb, saját maguk gyártanak mindent, egyedül a ricnis kart veszik Ukrajnából. Az hogy nincs végállása, azt mások találták ki........ mert van, egyébként 5 év garanciát ad rá.
Válasz mtz1221 #77832. hozzászólásáraMaradna a régi.
Köszönöm, éjjel majd kikeresem akkor
Válasz kis Zombi #77830. hozzászólásáraÉs ennyi, különben új traktoroknál sem bírná 3-4000 órákat.
Válasz Gumóka #77827. hozzászólásáraRégi is marad ??? Akkor így nem fog működni. Szivattyúról új tömb, új tömböl régi tömb + még az új tömbről egy szeleppel résolaj vissza a tartályba. kb 1-1.5 éve raktam fel képeket is.
Válasz kis Zombi #77830. hozzászólásáraAz Orosznak soha nem volt erőssége a hidraulika!Mindig szivárgott,még az új is!Ha pontosan tudott volna gyártani,akkor a vezérlő tömb furulyái csereszabatosak lennének!Ez még most sem megy szerintem,azért rak rá,Svéd vagy egyéb tömböket!
Válasz medikus #77766. hozzászólására30-40 éve le tudták gyártani úgy hogy százszázalékos volt, azóta a szerszámgépek rengeteget fejlődtek.
Nekem erős a gyanúm, hogy már nem is Kínában, hanem Bangladesben vagy hasonló helyen gyárthatják az alkatrészeket. A hitvány alkatrészeken több pénzt keresnek a kereskedők, mint a jó minőségű gyári alkatrészen. Ha normális minőséget árulnának, harmada alkatrészre lenne szükség.A kereskedők fele, kétharmada bezárhatná a boltot.
Válasz B.Bali #77767. hozzászólásáraIgen. Huszonéve gyakorlati oktatóm volt Pista bácsi. Kár, hogy már 77 éves, de remélem még sokáig fog "praktizálni".
Válasz B.Bali #77786. hozzászólásáraMár másfél éve,de a veje tovább viszi a boltot,át telepitették a műhelyt Hódmezőv.be.Nekem tavaly tavasszal személyesen hozta házhoz a cuccot a vő.
Homlokrakodóhoz vettem egy új vezérműtömböt. Joyos
Na most ezen megvan a T-P felirat, T a tartály, P a szivattyú ez ok.
A szivattyú nyomócsövéről venném le közvetlen az olajat, ott van is a nyomócső alján csatlakozás.
A résolajat közvetlen a tartályba vezetném vissza, a szűrőház oldalán a vakdugó helyén.
Jó ez így?
Válasz envagyok2 #77820. hozzászólásáraNem kell azt kivenni, bála rakáshoz kell a centi pontos megbízható helyzetszabályozás. Ha megvetted és nem boldogulsz vele, beszéljünk telefonon, nem fogok napokat írogatni. Annyi a lényeg a kormány alatti tömb marad a traktornak 3 pár kihelyezett ehhez meg ha már benne van az árban, marad a saját köre a 3.-nak. Olyan lesz mint egy nyugati, nem fog engedni leállítva se stb.
Válasz medikus #77824. hozzászólásárailyenem nekem is van, megpróbálom, hahahah
Válasz envagyok2 #77823. hozzászólására
Válasz fexco #77808. hozzászólásáramunkahelyzetbe csak akkor emelem föl kaszát, ha piros hó esik... egyszerkéátszer, ha nagyon muszáj, de különben körbe megyek, mint valami bolond. hátra kinyítom szállításiba, és onnan csukom fel... kva nehéz, és kva széles... bár ha oldalt felemelem, akkro legalább nem borul fel a traktor, ha kitörik kerék, mer kaszán föltámaszt, hahah.
Válasz B.Bali #77809. hozzászólásáramármint úgy értem, hogy ki akarnám cserélni a meglévő 100ast 110re, ha az a verzió lenne, azt hioszem annak a csapja csak úgy jön ki, ha tanki ki van mozdítva, meg még ott baszkurálni, hát... bár ha emezt teszem fel, akkor is ki kell ott belezni mindent, szóval igaz, ebenguba...
Válasz mtz1221 #77819. hozzászólásáraKöszi a tippet, de én továbbra is, ahogy először kérdeztem arra lennék kíváncsi, hogy a váltónál mit kell megbontani, hogy a benyomó csap javítható legyen. Olajat le kell engedni, űlést ki kell szedni stb.
Válasz mtz1221 #77812. hozzászólásáraez fasza, tiéd a szelep ingyenbe (ha kitekerd belőle, azt se tudom miről beszélsz, hahahah), gyertek el errefelé, itt minden második likba (vaszmegyevazsvárottteremalegvár) welnesztoplesz van, az utad ingyenbe kijön, már csak azt kell előadni anyunak, hogy miért nem vele mész topleszbe, hhaha.
nekem nincs bent se helyzet, se erőszabályzó, de ha ezzel vissza lehet építeni a helyzetet jóra, akkor felőlem, bár nem tudnám mire használni, mert kaszát úgy is kell nézni, szértépő úszóba megy, rendsodrón támkerék van, kis függeszztett permetezőn a keretet külön tudom emelni, mást meg kb sose használok ezekkel.
de komolyra, ezt ugyan az a 6 csavar fogja fel? és a nagy lakat furata az ugyan úgy 18 as, vagy ebbe másféle csap kell? vagy az ehhez való nagy lakatot rá lehet gyógyítani a 82-es vonószárára? mert akkor még egy gyenge pont kiiktatva, már csak az alsó csap maradna...
ezzel lefelé nyomtani nem lehet, ugye, ahogy nézem a képeket.
és ehhez leesésgátlót lehet tenni, vagy ez alapban nem csapkodja a földhöz a dolgokat, mert azt nagyon utálom.
és még egy, ezt a 82es tömbje ki tudja szolglni? mártmint abban az értelemben, hogy ha erre fölveszem a kaszát (totál lecsupaszítva 620 kg, halál messze hátul), akkor oké, hogy ez felemelni, de a nyomás meg a tömböt löki szét? meg lehet hagyni a gyári tömböt, vagy érdemes átfaragni ilyen sorolható 4 állású karos szelepekre? erre is gondoltam, valaki egyszer írta, hogy átalakította, eredeti tartályt, szivattyút meghagyni, kabin alatt felhozni nyomó csövet jobb oldalra az ülés mellé, odatenni ezt a 3-4 szelepet, visszafolyó, azt kész. lehet nem sokkal több, mint a gyári tömb lóvéban, de kéznél van, és talán ne okádja az olajat 3 nap múlva.
Válasz Géza15 #77818. hozzászólásáraEgy kis képzelőerő ??? Én kint tenném rá a gombára a vezetékeket, a golyóját meg benyomnám/elereszteném kézzel, hogy elengedve indít e ??? Nem lehet alátétezni kell azt beszerelés előtt ???
Válasz B.Bali #77784. hozzászólásáraMost rövidre van kötve, de nem szeretem, hogy sebességben is beindul. Arra lennék kíváncsi, hogy mit kell megbontani, lehet a kis golyós kapcsoló a rossz, de nem tartom valószínűnek, mivel mindig amikor a szerelőknek nem sikerül valami azt mondják, hogy rossz a cumó vegyünk újat és ilyenkor ökölbe szorul a markom, mert egy pár forintot így már kidobtam az ablakon.
Válasz fexco #77816. hozzászólásáraKicsit mókás, de megoldható.
Szegény ember vízzel főz, én örülnék a legjobban, ha az a gazdaság a kezemben lenne, ami a papa hagyott itt 13 éve.
Így meg lavírozok a szartengeren...
Válasz Gumóka #77814. hozzászólásáraén meg már ugy vagyok vele,hogy a hátsó 3pontot talán vetéskor,meg sorközműveléskor használom.
de legalább amikor rakom fel az acv-t lehet mókázni....
Válasz Celtises #77810. hozzászólásáraValamelyik topikban már kifejtettem a hazai közlekedésrendészetről a véleményem, úgy indulj neki, hogy ahova vinnéd majd hatóságira, ott kérdezd meg, mert az nkh szerint minden megye egy ország és minden vizsgabázis egy megye....
Egyébként az enyém is átépített, de ezt az előző tulaja csinálta Pest megyében még valamikor.
Nekem hbr segédemelő van. Az eleve onnan indult, hogy 2 balos kar volt a szettben, ezt cserélték, de nekem nincs egy magaddágon a két kar, valahol csúszás van, mert akárhova raktam a bordákon, sehogy nem jött össze. Aztán így maradt. Úgy van beállítva, hogy lent és fent a végpontokon nincs koppon. Nálam ha a fő munkahenger teljesen behúz, azonnal visszalöki a kart, így elvileg nem tol rá a segédmunkahenger. Lefelé meg nem igen kell nyomatni, 1x vettem így le a kereket talán. Én nem akarok tonnákat aggatni rá, de téptem szét a hátulját (ennek mondjuk volt előzménye) inkább azért vettem, mert ad plusz két támasztási pontot. A lazító 900 kg talán az nálam a legnehezebb, csak kint van a súlypontja, így elfér.
Egyébként jó mindegyik szerintem, lehet venni erősebbet is, kérdés, a traktor bírja e. Ha a trakort nézem, nekem bőven megteszi ez is, én akkor még 120E-ért vettem. Megérte.
Nálam mondjuk bent az antislip is, a helyzet-erő szabályzót dobtam ki, de így is jól működik.
Válasz mtz1221 #77812. hozzászólásáraNem is kell abból a szelepet kivenni, hanem bekötni az erőszabályzó helyére, és lesz egy tökéletes helyzetszabályozásod is.
Válasz envagyok2 #77804. hozzászólásáraNem e 4300 kilót tud a szárak végén emelni. De nem is lényeg 82-esre nem tudsz olyat tenni amivel ezt megszakítanád. 50 eurót adok a szelepért is ami benne lesz, csak küld le ide a déli végekre valakihez. Annyi hogy én még meg venném bele a gyári 2 sint a liftes pótkocsi húzóhoz, és az is megoldva egy életre.
Válasz Celtises #77810. hozzászólásáraÜdv
Szolnok megyei KPM -nél annyit mondtak,hogy hivatalos szakműhelytől kell igazolás,hogy ott lett beszerelve az elsőhíd.
Forgalmiba pedig elsősegédhajtást irnak.
2 éve érdeklődtem,akkor ennyit mondtak...
Sziasztok
Valaki letudná írni tételesen mi volt a menete a hajtott első híd hivatalos
beépítésének? Papír oldalról.
Kivel érdemes terveztetni?
Van új forgalmi, törzskönyv vagy csak megjegyzés a forgalmiba?
Válasz envagyok2 #77807. hozzászólásáraHa megoldható biztos jobb mindnél.
Az ülés alatt kell a legkevesebbet matatni Van egy videó "yutubon" hogy kell felszerelni,bekötni én is onnan lestem
Válasz envagyok2 #77798. hozzászólásárajó példa a kasza:munkahelyzetbe rakod,akkor ott kb a baloldali segédemelő az nullát emel,vagyis azt emeli felfele a kasza.a jobboldali +a fő meg emel.
ha ezmellet döntesz,nem a monoblokk szetten(szerintem az nem5-600E)akkor felrakásnál a legjobban arra kell figyelned dakotánál,hogy a kromszár felső vége felső végállásba ne érjen össze a függőleges hosszúlakathoz,mert akkor törik nyeklik,szakad....
amit irtál,hogy az emelőkaron kijjebb van a csap oldalirányba,ahova megy a m henger,annál a verzionál ilyen gond nincs.