Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.01 FtUSD392 FtCHF432.9 FtGBP485.2 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz medikus #77885. hozzászólásáraHmmm... vannak X akták. A szemétség az, hogy az ilyenekre rámegy egy csomó idő aztán marad egy kérdőjel, meg egy nyűgös ügyfél.
Válasz Agrárkopó #77895. hozzászólásáraFélreértések elkerülése végett pontosítsunk.
Az eredeti hiba is ez volt azért lett borítva a váltó, vagy másért és a javítás után lett ilyen?
A váltókart dobja középre? Mert hanem akkor lehet a felező, vagy a szorzó (országúti terep) váltó hibás.
Válasz Gumóka #77894. hozzászólásáraItt linkben ugyan azt írja amit mondasz. https://neviatdi.blog.hu/2019/01/21/mechanikus_adagolo_mukodese_382
De esetemben pont nagy fordulaton oldotta meg, hogy ne fúljon meg a motor, elkezdett húzni a motor majd 1600-1700 fordulatnál elfogyott a lendület füst nélkül, lassabb fokozatba tudott csak felpörögni teljes gázzal. Alsó fordulat tartományba meg minden rendben volt. Lerakott munkagéppel gond nélkül indultam vele.
Pedig csak azon a csavaron állítottam, és rögtön kapcsolt az utánégető!
Sziasztok
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok.
Mtz 82 ki dobja a sebességet.
9 gázadásnál gáz elvételkor.
7 -4 nagy eröltetésnél.
5 nagy erőlködésnél.
A vicc a sztoriban, h összes csapágy új ,minden fogaskerék új ,nagy anya meg huzva kihézagolva.
Kulissza új
Váltó fedél új.
És így is szórja...
Esetleg őtlett.
Válaszokat előre is köszönöm!
Mert ugye elvileg az úgy néz ki, hogy az LDA tüske szabályozza a gázkart, a felső csavarral azt állítod, hol álljon a tüske alapjáraton, tehát mikor nem kap nyomást a membrán a turbótól.
Elvileg terhelésen úgy kéne belőni, hogy a membrán alatt van egy rugó, ami alatt egy ricnis állítógyűrűnek kell lenni, na ezt kéne tekergetni, így szabályozva azt, hogy mekkora turbónyomásnál kezdjen szabályozni az LDA. Tehát egy bizonyos állásnál mondjuk 0,5-nél kezd szabályozni, ha meg tekerek összébb a rugón, akkor mál lehet 0,8 is.
Válasz B-brikett #77883. hozzászólásáraEz a tiéd egy jazda adagoló, nekem meg motorpal van. De az alapelv egyezik, a vákumszabályzó ami terhelt motornál plusz kaját ad a gépnek, korlátozva van egy csavarral amivel belehet lőni hogy meglegyen az erő, de viszont ne is füstöljön a masina.
A vákumszabályzón lévő zárócsavart (képen nyíllal jelölve) ami ezen plombálva is van, leveszed. Alatta egy 6-os hernyó csavarnak kell lenni lekontrázva egy anyával.
Annak a hernyócsavarnak a befelé tekerésével adsz plusz kaját a terhelt motornak.
Csak apránként, feleket tekerve, aztán próba, ha már nem javul tovább ott jó, de füst az elindulást kivéve terhelésen nem lehet, mert akkor visszább kell állítani.
A kontraanya fellazításával együtt, hogy ne tekeredjen el a hernyócsavar. Én csőkulcsot használtam amibe belógattam a csavarhúzót amivel tartottam a hernyócsavart. Lekontrázás szintúgy, csőkulcs csavarhúzó, és nem állít még rá pluszba a kontra anya.
Nekem fél fordulat elég volt, de itt írtak olyat hogy 1,5-2 fordulatra lett jó.
Azért várj egy kicsit, amíg itt megerősítik, vagy megcáfolják a metodikámat. Mondom én motopallal bogarásztam, de azt sikerrel.
Válasz kevesa #77889. hozzászólásáraMiért ne lenne ??? Az összes 3/4" BSP csatlakozású kompatibilis kell hogy legyen, a hosszúságra szélességre figyelj, hogy elférjen.
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok hidraulika szűrő ügyben.
Adott egy szűrőház az alábbi linken látható.
Eredetileg az alábbi filter van rajta.
És ezt én ki szeretném cserélni egy kevésbe finom szűrőre.
Találtam is egy megfelelőt.
Véleményetek szerint ez kompatibilis a házzal?
Telefonon nem bírtam elérni őket, sem pedig üzenetben.
Válasz atisgyulai #77881. hozzászólásáraAzt nem igazán értem,hogy az M5 csavarról hogy tölt!!Az a kicsi diódák kivezetése,amiről működik a generátor beépített szabályozója!Az nem is bír el csak 1-2 ampert,utána elég!
Válasz rigás #77884. hozzászólásáraNem,vissza adtam a gazdájának!Jobbra forgatva rendesen gerjedt,14 voltra szinte alacsony fordulaton,balra meg csak alap,de az is max próbapad fordulaton!
Válasz medikus #77878. hozzászólásáraA múltkor volt, egy egyik irányba nem töltő generátorod azzal tudtál valamit kezdeni?
Csak kíváncsi vagyok, mert elég egyedi eset.
Válasz medikus #77878. hozzászólásáraLehet hogy ott is töltést kell(ene) kiadnia. Nem kétlem, mert nem ismerem! Ezért kérdeztem hogy az minek oda? Az viszont sántít ebben hogy 2 szál van a kivezetésben. (nem is túl vastagok) Ha töltés lenne, az 1 vastagabb szállal menne. Szerintem! A két akkus (2×12V) töltéshez az a "kanóc" nem létszükséglet.
Mint említettem 2 traki is üzemel nélküle.
3db csavaros kivezetés:
6-oson gerjesztve + belső szabályozós töltés,
5-ösön szabályozatlan megy elölre a külső szabályozóhoz,
4-esen fordulat jel.
920.3
10 éve újonnan vettük, eredeti a generátor, gyári bekötés. És tölti rendesen mindkét akksit.
920.2 (újonc)
Ez jött a kanócos generátorral. Sehol nem volt semmi töltés. A "kanócon" sem.
Megkapta a képen látható új generátort, olyan mint az első képen.
És rögtön lett töltés!
Válasz Gumóka #77827. hozzászólásáraT ágat a gyári tömb bemenetére kösd. Sorolni kell a kettőt, így a rakodó mindig működik, nem sz.pat a kúpos szelep ha vacakol. Ruszki tömb visszafolyása marad ahogy eddig volt.
Válasz Gumóka #77827. hozzászólásáraT ágat a gyári tömb bemenetére kösd. Sorolni kell a kettőt, így a rakodó mindig működik, nem sz.pat a kúpos szelep ha vacakol. Ruszki tömb visszafolyása marad ahogy eddig volt.
Válasz atisgyulai #77876. hozzászólásáraHa nem kell az a kivezetés,akkor mi kell? Hogy tölti a bal oldali akkut? Az a 2 kivezetés megy a hűtő elejére a sokszorozóra!Nem egyet csináltam.De nekem mindegy!
Ha valakit érdekel van egy új mechanikus turbó nyomásmérőm eladó HD től pontosabb 2 db vettem a saját már be lett szerelve . A másik ismerősnek lett volna de vissza mondta . 6000ft + posta .
Válasz medikus #77869. hozzászólásáraAhogy mtz1221 írja, nem kell a két aksis külön, töltésű trakikhoz az a lógó kanócos kivezetés.
Van másik ilyen traki is, azon sincs.
Annyit megjegyeznék mtz1221- nek, hogy a 6-os kapja a gerjesztést,és ott tölti az egyiket (belső szabályozóról), az 5-ösről megy elölre a delej, a 4-es a fordulat.
Új trakinkon gyárilag így volt. (10 éve)
Ezt tavaly vettem, ezzel a generátorral. Abszolút semmit nem csinált. Pedig újszerű, csavarja még bevolt öntve.
Sürgős volt, így kapott egy újat, a fent említett bekötéssel és azzal műkszik. (fordulat mérő kissé akadozik, néha felszalad max-ra. tanácsokat ebben is fogadok)
Most ráérek, tartaléknak megcsinálnám, ha rájönnék mi baja, ill. hogy is működik az a kanóc.
Még annyi, hogy az a lógó kettes vezeték a generátor oldalától, valahonnan a tekercsektől jön föl.
A többi része ránézésre megegyezik a másikkal.
Válasz B-brikett #77868. hozzászólásáraÚj gép gyári álítással olyan középkorú aszony vérmérsékleten dolgozott , fél fordulat az adagoló megfelelő csavarján, és láss csodát virgonc fiatalasszony lett belőle . Nem ismertem rá a gépre, csak pislogtam mint hal a szatyorba!
Válasz B-brikett #77868. hozzászólásáraAz új gyári beállítási adagoló mind le van butítva. Valaki csavar neki anyagot és azt mondja hogy jó,de ha eviszed egy jó adagolóshoz belövi neked rendesen. A turbo is azért csendesebb mert nincs füst rendesen neki.
Válasz medikus #77869. hozzászólásáraNekem a 24 voltosnak nincs ilyen. Van egy 6-os csavar a töltésnek egy 5-ös a gerjesztésnek, meg egy 4-es a fordulatmérőnek. Más. Az autóm elkezdett szórakozni. Beindítod tölt rendesen felcsapott lámpánál ventilátornál is, 1 perc után nem tölt( kb 12.5 volton van) és hidegtől függően 2-4 perc után elkezd megint tölteni. Akut cseréltem, mi a fac lehet ??? Így megy már 2 hónapja de faluban ide oda, addig nem lehet leállítani még nem melegszik fel a motor. Gondolom semmi köze, de mindig akkor kezd el tölteni, mikor megmozdul felfelé a motorhőfok mutató.
Válasz atisgyulai #77863. hozzászólásáraAz a 24v indítású gépek,másik akkuját tölti,a hűtő elején levő,feszültség emelőn keresztül!12 voltot(14.5) a rendes kivezetésen is kapnod kell!
Hello ! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek ! Vettem egy Mtz 952.3 ast új adagoló és 4 uj porlasztó van benne , (nem ment vagy 10 üzemórát ) nagyon erőtlennek érzem a gépet , füstje nincs egyáltalán , es a turbó se huhog rendesen , szerintetek mi lehet a problémája ? Nincs neki elég anyag odaállítva rendesen ?
Segítséget előre is köszi
Tudja valaki ezen a fajta generátor mi célt szolgál az a kivezetés?
Működését befojásolja?
Újszerűnek tűnik, de töltés nincs. Legalábbis úgy hogy ezt a csatlakozót kihagyták, nem volt kötve sehová.
[kep1]
Tudja valaki ezen a fajta generátor mi célt szolgál az a kivezetés?
Működését befojásolja?
Újszerűnek tűnik, de töltés nincs. Legalábbis úgy hogy ezt a csatlakozót kihagyták, nem volt kötve sehová.
Válasz Gergő80 #77854. hozzászólásáraKöszi. Nekem ilyen tuti nem volt benne mikor sorba volt kötve, az N meg a T belül közösítve volt a rakodó tömbjében . Működött minden ahogy kell ,csak melegítette az olajat az meg elvileg a 40 literes áteresztésű rakodó tömb miatt volt, vissza is lett téve az egyik kihelyezett körre.
Válasz mtz1221 #77857. hozzászólásáraAdta a boltosom a csomagba, ma meg hívom, hogy préselje a tömlőket, meg kéne ilyen szelep, aztán hülyének nézett, hogy mi a fausztot akarok...
Mire küldöm neki a képet, mit adott, aszongya' ott van az...
Válasz Gumóka #77856. hozzászólásáraez az ezt kell az N -hez betekerni ha belenézel a tömbbe az N csatlakozásnál látni fogod hol tömít a gumigyűrű meg a T irányába a járatot
Válasz Gumóka #77856. hozzászólásáraEzek szerint nincs ezekbe semmi, csak a két visszatérő csatornát ossza két felé. Én is meglepődtem mert felénk mindenki szelepnek mondja, igaz bele még nem néztem, a tömböt meg ezzel összeszerelve kaptam. De az a lényeg hogy tudták hogy mit kérsz.
Válasz csferri #77848. hozzászólásáraa vezérlő tömbök többsége úgy van kitalálva hogy a visszatérő olaj max 10 bárral jusson vissza a tartályba ezért a visszatérő ág nagyobb keresztmetszetű mint a nyomóág meg a szűrő teljesítménye legalább duplája min a szivattyú teljesítménye, a vissza térő ág két csatornából jön össze az egyik a tolattyúktól és a nyomáshatároló szeleptől vezeti el a munkát végzett olajat a másik csatorna a tolattyúk semleges helyzetében a nyomás határoló megkerülésével szabad áramlással juttatja az olajat a visszatérő körbe, ha nincs szükség plusz tömb beépítésére a két csatornát nem kell szét választani mehet vissza a tartályba, de amint szükséges a tömböket sorba kötni külön kell a ket csatornát választani hogy a tömb és a nyomáshatároló tudjon normálisan dolgozni és a munkát végzett olaj szabad áramlással jusson vissza a tartályba , a külön választást lehet megoldani a soroló közcsavarral a belseje egy menetes furat ,hogy a következő tömbhöz tudja vezetni a nyomáshatárolt megkerülő olajat, a külső felületen két tömítő rész van kialakítva a belső tömítés azért felel ,hogy a két csatorna olaja ellegyen szigetelve egymástól ,a külső pedig az olaj szabadba jutását gátolja
de van olyan megoldás is kis méretű tömbök eseté amikor a tömb belsejébe a két csatornát összekötő menetes furatba helyezhető el egy záró csavar
Válasz mtz1221 #77852. hozzászólásáraSzerintem nem erre gondolt. De ezzel minek dolgozott ennyit? Nekem pont jo ahol a régi van. Ott most beszállni sem lehet mwrt ott a kar. Akkor inkább uj fedél az oldalt karral. Vizpocsékolo tett fel képet az oldalra vezetésről. De az a kiskar volt!
91600 hozzászólás
Válasz medikus #77885. hozzászólásáraHmmm... vannak X akták. A szemétség az, hogy az ilyenekre rámegy egy csomó idő aztán marad egy kérdőjel, meg egy nyűgös ügyfél.![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz Agrárkopó #77895. hozzászólásáraFélreértések elkerülése végett pontosítsunk.
Az eredeti hiba is ez volt azért lett borítva a váltó, vagy másért és a javítás után lett ilyen?
A váltókart dobja középre? Mert hanem akkor lehet a felező, vagy a szorzó (országúti terep) váltó hibás.
Válasz Vízpocsékoló #77855. hozzászólásáraKöszi! A kézifékkar feletti sárvédőre szerelt verzió lett végül.
Válasz Agrárkopó #77895. hozzászólásáraKulissza rugók?
Válasz Gumóka #77894. hozzászólásáraItt linkben ugyan azt írja amit mondasz.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
https://neviatdi.blog.hu/2019/01/21/mechanikus_adagolo_mukodese_382
De esetemben pont nagy fordulaton oldotta meg, hogy ne fúljon meg a motor, elkezdett húzni a motor majd 1600-1700 fordulatnál elfogyott a lendület füst nélkül, lassabb fokozatba tudott csak felpörögni teljes gázzal. Alsó fordulat tartományba meg minden rendben volt. Lerakott munkagéppel gond nélkül indultam vele.
Pedig csak azon a csavaron állítottam, és rögtön kapcsolt az utánégető!
Sziasztok
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok.
Mtz 82 ki dobja a sebességet.
9 gázadásnál gáz elvételkor.
7 -4 nagy eröltetésnél.
5 nagy erőlködésnél.
A vicc a sztoriban, h összes csapágy új ,minden fogaskerék új ,nagy anya meg huzva kihézagolva.
Kulissza új
Váltó fedél új.
És így is szórja...
Esetleg őtlett.
Válaszokat előre is köszönöm!
Válasz Gabi 07 #77893. hozzászólásáraAz LDA tetején nem a terhelés nélküli állapotot, tehát az alapjáratot állítod?
Mert ugye elvileg az úgy néz ki, hogy az LDA tüske szabályozza a gázkart, a felső csavarral azt állítod, hol álljon a tüske alapjáraton, tehát mikor nem kap nyomást a membrán a turbótól.
Elvileg terhelésen úgy kéne belőni, hogy a membrán alatt van egy rugó, ami alatt egy ricnis állítógyűrűnek kell lenni, na ezt kéne tekergetni, így szabályozva azt, hogy mekkora turbónyomásnál kezdjen szabályozni az LDA. Tehát egy bizonyos állásnál mondjuk 0,5-nél kezd szabályozni, ha meg tekerek összébb a rugón, akkor mál lehet 0,8 is.
Válasz B-brikett #77883. hozzászólásáraEz a tiéd egy jazda adagoló, nekem meg motorpal van. De az alapelv egyezik, a vákumszabályzó ami terhelt motornál plusz kaját ad a gépnek, korlátozva van egy csavarral amivel belehet lőni hogy meglegyen az erő, de viszont ne is füstöljön a masina.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220121212858_773.1111005_40.02_05_jazda.jpg)
A vákumszabályzón lévő zárócsavart (képen nyíllal jelölve) ami ezen plombálva is van, leveszed. Alatta egy 6-os hernyó csavarnak kell lenni lekontrázva egy anyával.
Annak a hernyócsavarnak a befelé tekerésével adsz plusz kaját a terhelt motornak.
Csak apránként, feleket tekerve, aztán próba, ha már nem javul tovább ott jó, de füst az elindulást kivéve terhelésen nem lehet, mert akkor visszább kell állítani.
A kontraanya fellazításával együtt, hogy ne tekeredjen el a hernyócsavar. Én csőkulcsot használtam amibe belógattam a csavarhúzót amivel tartottam a hernyócsavart. Lekontrázás szintúgy, csőkulcs csavarhúzó, és nem állít még rá pluszba a kontra anya.
Nekem fél fordulat elég volt, de itt írtak olyat hogy 1,5-2 fordulatra lett jó.
Azért várj egy kicsit, amíg itt megerősítik, vagy megcáfolják a metodikámat. Mondom én motopallal bogarásztam, de azt sikerrel.
Válasz kevesa #77889. hozzászólásáraMiért ne lenne ??? Az összes 3/4" BSP csatlakozású kompatibilis kell hogy legyen, a hosszúságra szélességre figyelj, hogy elférjen.
Válasz medikus #77887. hozzászólásáraSehogy elnézte, onnan csak még 1 vezeték megy a kis égőre, ami mutassa ha nem tölti a bal aksit.
Válasz kevesa #77889. hozzászólására3 mm van a kettő között, akár még jó is lehet.
sziasztok!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok hidraulika szűrő ügyben.
Adott egy szűrőház az alábbi linken látható.
Eredetileg az alábbi filter van rajta.
És ezt én ki szeretném cserélni egy kevésbe finom szűrőre.
Találtam is egy megfelelőt.
Véleményetek szerint ez kompatibilis a házzal?
Telefonon nem bírtam elérni őket, sem pedig üzenetben.
Válasz ..MZ/X.. #77880. hozzászólásáraKöszönöm neked is, itt leírtak alapján raktam össze, délután már vagánykodtam vele az udvaron![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Válasz atisgyulai #77881. hozzászólásáraAzt nem igazán értem,hogy az M5 csavarról hogy tölt!!Az a kicsi diódák kivezetése,amiről működik a generátor beépített szabályozója!Az nem is bír el csak 1-2 ampert,utána elég!![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Válasz B-brikett #77883. hozzászólásáraEz csak 3 hengeres?Lehet az a baj!Nem vetted észre!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz rigás #77884. hozzászólásáraNem,vissza adtam a gazdájának!Jobbra forgatva rendesen gerjedt,14 voltra szinte alacsony fordulaton,balra meg csak alap,de az is max próbapad fordulaton!![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz medikus #77878. hozzászólásáraA múltkor volt, egy egyik irányba nem töltő generátorod azzal tudtál valamit kezdeni?
Csak kíváncsi vagyok, mert elég egyedi eset.
Válasz B-brikett #77882. hozzászólására![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220121163745_6447ac77_1aae_4202_a304_b7a81127e6d6.jpg)
Válasz Gabi 07 #77875. hozzászólásáraÉs hol kell állítani rajta ? Es hogyan , mennyit !?
Válasz medikus #77878. hozzászólásáraLehet hogy ott is töltést kell(ene) kiadnia. Nem kétlem, mert nem ismerem! Ezért kérdeztem hogy az minek oda? Az viszont sántít ebben hogy 2 szál van a kivezetésben. (nem is túl vastagok) Ha töltés lenne, az 1 vastagabb szállal menne. Szerintem! A két akkus (2×12V) töltéshez az a "kanóc" nem létszükséglet.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220121142452_img_20220121_134316.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220121142728_img_20220121_134211.jpg)
Mint említettem 2 traki is üzemel nélküle.
3db csavaros kivezetés:
6-oson gerjesztve + belső szabályozós töltés,
5-ösön szabályozatlan megy elölre a külső szabályozóhoz,
4-esen fordulat jel.
920.3
10 éve újonnan vettük, eredeti a generátor, gyári bekötés. És tölti rendesen mindkét akksit.
920.2 (újonc)
Ez jött a kanócos generátorral. Sehol nem volt semmi töltés. A "kanócon" sem.
Megkapta a képen látható új generátort, olyan mint az első képen.
És rögtön lett töltés!
Válasz Gumóka #77827. hozzászólásáraT ágat a gyári tömb bemenetére kösd. Sorolni kell a kettőt, így a rakodó mindig működik, nem sz.pat a kúpos szelep ha vacakol. Ruszki tömb visszafolyása marad ahogy eddig volt.
Válasz Gumóka #77827. hozzászólásáraT ágat a gyári tömb bemenetére kösd. Sorolni kell a kettőt, így a rakodó mindig működik, nem sz.pat a kúpos szelep ha vacakol. Ruszki tömb visszafolyása marad ahogy eddig volt.
Válasz atisgyulai #77876. hozzászólásáraHa nem kell az a kivezetés,akkor mi kell? Hogy tölti a bal oldali akkut? Az a 2 kivezetés megy a hűtő elejére a sokszorozóra!Nem egyet csináltam.De nekem mindegy!
Ha valakit érdekel van egy új mechanikus turbó nyomásmérőm eladó HD től pontosabb 2 db vettem a saját már be lett szerelve . A másik ismerősnek lett volna de vissza mondta . 6000ft + posta .![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220120165757_img_20220120_165240_hdr.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220120165641_img_20220120_165254_hdr.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220120165735_img_20220120_165240_hdr.jpg)
Válasz medikus #77869. hozzászólásáraAhogy mtz1221 írja, nem kell a két aksis külön, töltésű trakikhoz az a lógó kanócos kivezetés.
Van másik ilyen traki is, azon sincs.
Annyit megjegyeznék mtz1221- nek, hogy a 6-os kapja a gerjesztést,és ott tölti az egyiket (belső szabályozóról), az 5-ösről megy elölre a delej, a 4-es a fordulat.
Új trakinkon gyárilag így volt. (10 éve)
Ezt tavaly vettem, ezzel a generátorral. Abszolút semmit nem csinált. Pedig újszerű, csavarja még bevolt öntve.
Sürgős volt, így kapott egy újat, a fent említett bekötéssel és azzal műkszik. (fordulat mérő kissé akadozik, néha felszalad max-ra. tanácsokat ebben is fogadok)
Most ráérek, tartaléknak megcsinálnám, ha rájönnék mi baja, ill. hogy is működik az a kanóc.
Még annyi, hogy az a lógó kettes vezeték a generátor oldalától, valahonnan a tekercsektől jön föl.
A többi része ránézésre megegyezik a másikkal.
Válasz B-brikett #77868. hozzászólásáraÚj gép gyári álítással olyan középkorú aszony vérmérsékleten dolgozott
, fél fordulat az adagoló megfelelő csavarján, és láss csodát virgonc fiatalasszony lett belőle
. Nem ismertem rá a gépre, csak pislogtam mint hal a szatyorba! ![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
Válasz medikus #77873. hozzászólásáraOk.![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Válasz mtz1221 #77870. hozzászólásáraCserélj szabályozót!Valószínű az hülyül!
Válasz B-brikett #77868. hozzászólásáraAz új gyári beállítási adagoló mind le van butítva. Valaki csavar neki anyagot és azt mondja hogy jó,de ha eviszed egy jó adagolóshoz belövi neked rendesen. A turbo is azért csendesebb mert nincs füst rendesen neki.
Válasz atisgyulai #77862. hozzászólásáraHa indítás után rövidre zárod a két csavaros kivezetését, akkor sem kezd el tölteni ???
Válasz medikus #77869. hozzászólásáraNekem a 24 voltosnak nincs ilyen. Van egy 6-os csavar a töltésnek egy 5-ös a gerjesztésnek, meg egy 4-es a fordulatmérőnek. Más. Az autóm elkezdett szórakozni. Beindítod tölt rendesen felcsapott lámpánál ventilátornál is, 1 perc után nem tölt( kb 12.5 volton van) és hidegtől függően 2-4 perc után elkezd megint tölteni. Akut cseréltem, mi a fac lehet ??? Így megy már 2 hónapja de faluban ide oda, addig nem lehet leállítani még nem melegszik fel a motor. Gondolom semmi köze, de mindig akkor kezd el tölteni, mikor megmozdul felfelé a motorhőfok mutató.
Válasz atisgyulai #77863. hozzászólásáraAz a 24v indítású gépek,másik akkuját tölti,a hűtő elején levő,feszültség emelőn keresztül!12 voltot(14.5) a rendes kivezetésen is kapnod kell!
Hello ! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek ! Vettem egy Mtz 952.3 ast új adagoló és 4 uj porlasztó van benne , (nem ment vagy 10 üzemórát ) nagyon erőtlennek érzem a gépet , füstje nincs egyáltalán , es a turbó se huhog rendesen , szerintetek mi lehet a problémája ? Nincs neki elég anyag odaállítva rendesen ?
Segítséget előre is köszi
Válasz TeljesenMindegy #77864. hozzászólásáraKöszi!
Akkor megnézetem mi a gond vele.
Válasz Maszek Zs #77865. hozzászólásáraVan 1 ilyen oldal!Papirok nélküli traktor forgalomba helyezése!Ott nézelődj!![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Üdv!
Nem hivatalosan, de!
Van egy ismerősöm. Egy 50-es MTZ nincs műszakia. Ha meg lenne csinálva,hogy lehetne megint papiros? Nincs meg a forgalmi se.
Válasz atisgyulai #77862. hozzászólásáraIlyesmi van az enyémen is. Én nem kötöttem sehová. Leszigeteltem és ennyi. Van töltés.
Üdv!
![smile wacko](/oldforum/images/smiles/wacko.gif)
Tudja valaki ezen a fajta generátor mi célt szolgál az a kivezetés?
Működését befojásolja?
Újszerűnek tűnik, de töltés nincs. Legalábbis úgy hogy ezt a csatlakozót kihagyták, nem volt kötve sehová.
[kep1]
Üdv!
![smile wacko](/oldforum/images/smiles/wacko.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220118224806_img_20220118_160951.jpg)
Tudja valaki ezen a fajta generátor mi célt szolgál az a kivezetés?
Működését befojásolja?
Újszerűnek tűnik, de töltés nincs. Legalábbis úgy hogy ezt a csatlakozót kihagyták, nem volt kötve sehová.
Válasz Gergő80 #77854. hozzászólásáraKöszi. Nekem ilyen tuti nem volt benne mikor sorba volt kötve, az N meg a T belül közösítve volt a rakodó tömbjében . Működött minden ahogy kell ,csak melegítette az olajat az meg elvileg a 40 literes áteresztésű rakodó tömb miatt volt, vissza is lett téve az egyik kihelyezett körre.
Válasz Gergő80 #77858. hozzászólására![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz mtz1221 #77857. hozzászólásáraAdta a boltosom a csomagba, ma meg hívom, hogy préselje a tömlőket, meg kéne ilyen szelep, aztán hülyének nézett, hogy mi a fausztot akarok...
![smile huh](/oldforum/images/smiles/huh.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Mire küldöm neki a képet, mit adott, aszongya' ott van az...
Ne, csavaros fagyi...
Válasz Gumóka #77856. hozzászólásáraez az ezt kell az N -hez betekerni ha belenézel a tömbbe az N csatlakozásnál látni fogod hol tömít a gumigyűrű meg a T irányába a járatot
Válasz Gumóka #77856. hozzászólásáraEzek szerint nincs ezekbe semmi, csak a két visszatérő csatornát ossza két felé. Én is meglepődtem mert felénk mindenki szelepnek mondja, igaz bele még nem néztem, a tömböt meg ezzel összeszerelve kaptam. De az a lényeg hogy tudták hogy mit kérsz.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Gergő80 #77854. hozzászólásáraNekem egy ilyet adtak, ebbe nincs semmi, csak szűkítés lenne.![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220118135455_img_20220118_135306_624.jpg)
A csavarost meg benyaltam...
Válasz Celtises #77849. hozzászólásáraÉn így oldottam meg
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220118140204_tn_agroinform_20160306164503_p1080512.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220118140245_tn_agroinform_20160306164657_p1080566_2_.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220118140309_tn_agroinform_20160306164828_p1080573.jpg)
Válasz csferri #77848. hozzászólásáraa vezérlő tömbök többsége úgy van kitalálva hogy a visszatérő olaj max 10 bárral jusson vissza a tartályba ezért a visszatérő ág nagyobb keresztmetszetű mint a nyomóág meg a szűrő teljesítménye legalább duplája min a szivattyú teljesítménye, a vissza térő ág két csatornából jön össze az egyik a tolattyúktól és a nyomáshatároló szeleptől vezeti el a munkát végzett olajat a másik csatorna a tolattyúk semleges helyzetében a nyomás határoló megkerülésével szabad áramlással juttatja az olajat a visszatérő körbe, ha nincs szükség plusz tömb beépítésére a két csatornát nem kell szét választani mehet vissza a tartályba, de amint szükséges a tömböket sorba kötni külön kell a ket csatornát választani hogy a tömb és a nyomáshatároló tudjon normálisan dolgozni és a munkát végzett olaj szabad áramlással jusson vissza a tartályba , a külön választást lehet megoldani a soroló közcsavarral a belseje egy menetes furat ,hogy a következő tömbhöz tudja vezetni a nyomáshatárolt megkerülő olajat, a külső felületen két tömítő rész van kialakítva a belső tömítés azért felel ,hogy a két csatorna olaja ellegyen szigetelve egymástól ,a külső pedig az olaj szabadba jutását gátolja
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220118125725_2_carry_over_p80.jpg)
de van olyan megoldás is kis méretű tömbök eseté amikor a tömb belsejébe a két csatornát összekötő menetes furatba helyezhető el egy záró csavar
Válasz mtz1221 #77852. hozzászólásáraSzerintem nem erre gondolt. De ezzel minek dolgozott ennyit? Nekem pont jo ahol a régi van. Ott most beszállni sem lehet mwrt ott a kar. Akkor inkább uj fedél az oldalt karral. Vizpocsékolo tett fel képet az oldalra vezetésről. De az a kiskar volt!
Válasz Celtises #77849. hozzászólásáraEz jobb.
Válasz mtz1221 #77850. hozzászólására"hogy ne késsen"![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)