Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 634 Ft EUR 408.16 Ft USD 393.39 Ft CHF 431.97 Ft GBP 487.8 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91560 hozzászólás
#76360 Gumóka
2021-09-07 22:01:12

Válasz mtz1221 #76359. hozzászólásáraMeglesz az, csak kell még hozzá 2 nap, aztán elmondhatom, hogy 1 nap alatt felszórtam 4 napig meg állítgattamsmile lol

#76359 mtz1221
2021-09-07 21:58:25

Válasz .Richard. #76358. hozzászólásáraLehet, de ha több 10ezer mtz-t meg tudtak orbitolozni, akkor meglesz nála is a bibi, előbb vagy utóbb.

Nincs profilkép
#76358 .Richard.
2021-09-07 21:54:27

Válasz Gumóka #76356. hozzászólásáraMunkahengert lehet hegeszteni. De rövidebb nincs ilyen?

#76357 Gumóka
2021-09-07 21:16:30

Válasz mtz1221 #76353. hozzászólásáraErre már én is gondoltam...smile sweatdrop

Másrészt nem téma, ha egyik oldalra nem fordul akkorát, szerintem a gyári szervós se egyforma volt jobbra-balra.

#76356 Gumóka
2021-09-07 21:14:18

Válasz .Richard. #76354. hozzászólásáraGyári C-50 munkahenger, nagyon nem piszkálnám, bár, már volt gondolatom, hogy megbilicselem a szár szenes végét, hasonló elven, mint gyárilag is lehetett az emelő munkahengert.
Kicsit kókány, de működhet...

#76355 Gumóka
2021-09-07 21:10:19

Válasz mtz1221 #76352. hozzászólásáraJó meglátás.

Kúpok tuti jók, légkulccsal verettem rá 10.9-es csavarral, meg az illesztőstoftek is passzosak, mert fel kellett hozzá fúrni a reduktorházat, meg a két kart is.

Aztán lehet nem feles munkahengerről kell indulni, hanem kitekerni oda, ahol beleér, aztán onnan vinni a nyomtávot addig, még jó a távolság, aztán hozzá a többit is, majd ellentétesen is megnézni. Még ez jutott eszembe.

Egyébként érdekes, mert a két szöghajtás sem áll függőben párhuzamosan egymáshoz, ezt tavaly vettem észre, viszont az orsómenetnél, meg az éknél ugyanúgy áll mindkettő szemre. Aztán lehet ott a hiba.

Annak örülök, legalább a féltengelyek már rendesen mozognak ki-be.

Nincs profilkép
#76354 .Richard.
2021-09-07 21:01:19

Válasz Gumóka #76351. hozzászólásárakormányokkal lehet bajlódni az tuti. Van olyan jármű amin a középpontot is nehéz összehozni. Mi lenne ha a munkahenger száron rövidítesz meg hozzá rövidíted a palástot? A záró vége menetes? Esetleg elvágni a hid felöli csap felett és ott rövidíteni a hengert aztán visszahegeszt. meg a rudat is a karmantyúknál lerövidíteni ?

#76353 mtz1221
2021-09-07 20:54:46

Válasz mtz1221 #76352. hozzászólásáraAmúgy én is ilyen vagyok, valamelyik liba valamikor megátkozott, mert minden másodjára jön össze ???? Százalékra.

#76352 mtz1221
2021-09-07 20:49:40

Válasz Gumóka #76349. hozzászólásáraDe nem is játszik szerepet, ha el is van hegesztve pár centit, anyit viszed a nyomtávot utánna. Valami más lesz a gond, ha úgy nem jön össze hogy felén lévő munkahengertől indulsz, meg ahhoz a bal kerék . Kúpok behúzódtak
rendesen, mindenhol ???

#76351 Gumóka
2021-09-07 20:41:15

Válasz fexco #76350. hozzászólásáraGondoltam rá én is aztán rájöttem, hogy nézhetem azt is, csak nem jutok vele előrébb...smile laugh

#76350 fexco
2021-09-07 20:07:39

Válasz Gumóka #76349. hozzászólásáraMondanám gyere el nezdmeg a 82est,de fwlesleges,mert az 3részes hidas.amugy igen,1ricni látszik ki,éppenhogycsak.

#76349 Gumóka
2021-09-07 19:55:27

Válasz mtz1221 #76348. hozzászólásáraA bakot? Levághatom sarokcsiszolóval 15E-értsmile devil

Gyártja egyébként az ember, viszik is tőle, meg fel is teszi, mint az enyémet is, ha másnak jó, csak épp nekem kell szopni vele?
Nálam már az lenne a furcsa, ha valami elsőre menne anyázás nélkülsmile lol

Valahol meg van ennek is a megoldása, csak rá kell jönni...

#76348 mtz1221
2021-09-07 19:41:38

Válasz Gumóka #76346. hozzászólásáraAz szívás lesz ha a baj arrébb lett egy centit hegesztve. Ha nem boldugulsz átveszem tőled féláron.smile devil

#76347 Gumóka
2021-09-07 19:40:52

Válasz Gumóka #76346. hozzászólásáraMondjuk a legszélső lukat még nem néztem a munkahenger felé, aztán kitekerni, mint a tied, lehet az lesz a nyerő.

Mára feladom, inkább bontok egy sört, holnap meg belevágom a csákánytsmile lol

Csak itt mindenki egyeneshidast vett, szöghajtásos orbittal talán nincs is a környéken.

Vagyis van, de azt hiába nézem, más a felépítése.


Azért köszönöm a segítséget!smile thumbup

#76346 Gumóka
2021-09-07 19:34:51

Válasz mtz1221 #76345. hozzászólásáraPasszolom, nem gyári hídja, ez utólagos tuning. Meg a bak is úgy lett rá felhegesztve, de az elvileg gyári méret.

Azt se tudom milyen kar létezik még.
Az eredeti két összekötőnél is belért egyébként a középső csukló, mikor aláfordult még a szervó végálása után. Azt most vettem észre, hogy szétszedtem. Aztán ott rövidebb a kar.

Hosszabb kéne még, csak poén, hogy a karternál van 5 centi, ott is bele kell férjen.

#76345 mtz1221
2021-09-07 19:24:51

Válasz Gumóka #76343. hozzászólásáraHa úgy sem lesz jó, akkor gyanús nekem hogy a kis fülkésre másik irányitó kar kell.smile rolleyessmile nonono

#76344 Gumóka
2021-09-07 19:01:37

Válasz mtz1221 #76342. hozzászólásáraNekem 1 ricni van most kint, kb egyenes, de nincs fent a kerék.

#76343 Gumóka
2021-09-07 19:00:29

Válasz mtz1221 #76342. hozzászólásáraÉn most aztán álogattam mindenhova, de nem adta ki...
Ha a szélén volt volt húztam össze rajta, akkor is beleért, ha középre tettem nyitottam oldalankét 2 centit igaz, de akkó is...
Fszom.

Most tényleg az van, 199 a mh teljes kinyúlása, beraktam a középső lyukba, aztán a bal oldalát egyenesre hozom, a mh középállásába, ha meg így se jó, én hajtom meg azt a kurva rudat.

#76342 mtz1221
2021-09-07 18:44:11

Válasz mtz1221 #76341. hozzászólásáraNekem így van teli felninél 11,2-es gumival 185 centi a közepén a gumi külső szélén .

#76341 mtz1221
2021-09-07 18:35:00

Válasz Gumóka #76340. hozzászólásáraA 12-12 centi már problémás, nagyobb állományban csócsálja a levelet. De bele fogsz te férni 180/190 első külsűbe, nemhiába van azon 3 luk.

#76339 Gumóka
2021-09-07 16:46:34

Válasz mtz1221 #76338. hozzászólásáraJa, csak ha az irányítókar helyzetét nézem a két végállásban, meg a munkahenger a két lyukban, akkor ott lyukadok ki, hogy a két lyuk közé kéne egy harmadik... Oszt' akkor lenne faszasmile lol

Elvileg kifelé még lehet jó a nyomtáv, a keskenyebb guminál a szélessége miatt lehet csalni kicsit.

A hárem (rom) sörköz ugye 225 centi 75-el, két méterig lehet még jó.

Külső méret most elvileg 185 centi +-.

Öregfater is sorközművelt valahogy a 1025-el, pedig ott nem piszkáltuk a nyomtávokat, azt azon még nagyobb gummák voltak smile sweatdrop

#76338 mtz1221
2021-09-07 16:31:20

Válasz Gumóka #76337. hozzászólásáraEz lesz a megoldás, lehet mind a kétfelé, másik lukba, csak a nyomtáv neked legyen jó.

#76337 Gumóka
2021-09-07 16:28:41

Válasz mtz1221 #76333. hozzászólásáraKitekeréskor beleér a hídközépbe.

A bakon alul ugye 3 lyuk van.
Ha a jobbos kerék felé teszem a szélsőbe, akkor ha balra alászedem, balról beleér, akkor ugye csontra be van húzva a munkahenger, tehát itt össze kéne húzni, hogy előbb beérjen végállásra ergo' nem fordít akkorát balra. Mert ugye itt a bal irányítókar megy a híd felé, a jobbos meg kifelé, tehát jobbról a hídközépnél van vagy 10 centi


Ha középre teszem a munkahengert lyukon, akkor meg mindez, csak fordítva.

#76336 mtz1221
2021-09-07 16:26:10

Válasz Gumóka #76334. hozzászólásáraAz már jó, de ha 75 centis sortávolságon dolgozol akkor rakd pont 1500-ra, néha sokat tesz a 2 centi is ha elbambulok.

#76335 mtz1221
2021-09-07 16:24:08

Válasz mtz1221 #76333. hozzászólásáraÚgy akartam írni hogy munkahenger szára a közepén, a bal kereket meg kiviszed/behozod hogy egyenesbe álljon, és utána a jobb kereket, az orsóval.

#76334 Gumóka
2021-09-07 16:23:35

Válasz mtz1221 #76332. hozzászólásáraEddig is egy nyomba ment az eleje-hátulja, de ha jó az elméletem, akkor nyitnom kell most rajta, mert középen van a munkahenger alul.


1480 a gumi közepe elvileg, de 13,6R38 van hátul, ez olyan 34-35 centi széles kb.

#76333 mtz1221
2021-09-07 16:17:55

Válasz Gumóka #76331. hozzászólásáraDe basszús ha a munkahenger középállásában beállítod a kerekeket egyenesbe az orsóval, akkor mi a gond ???

#76332 mtz1221
2021-09-07 16:14:49

Válasz Gumóka #76331. hozzászólásáraA külső széle 185 ??? 1500 kéne közepétől közepéig, az elsőket meg széthúzni hogy külseje a hátsó külsejével legyen egy szintben. Így ha az elsővel nem taposol, akkor a hátsóval sem fog, és szántásban is így a legjobb. Ha kell csinálok képet, teli felnivel, de az én hátsóm 1400-on van.

#76331 Gumóka
2021-09-07 16:01:26

Most a középső lyukban van a munkahenger és így, ha jobbra fordítom a kormányt akkor jobb oldalról is ér bele asszem... Igen, mert a jobbos irányítókar megy a híd irányába ha meg jobb oldalra teszem ki a munkahengert, akkor meg bal oldalról ér bele, ha balra alátekerem.Tehát ha középen van a munkahenger, akkor elvileg nyitnom kell az elején, mert akkor már rövidebb lesz a jobbra forduló munkahenger útja, tehát előbb kiér teljesen kitolt állásba ergo- a jobb oldalát se húzza annyit magával...
Ha meg jobb oldalra van kirakva a munkahenger akkor kéne összehúzni rajta, hogy előbb elérje a teljesen behúzott állást, hogy balra ne fordítson akkorát.
Elméletem szerint persze.


Nyitnék egyébként elvileg 185cm a nyomtáv hátul, sorközbe 2m-ig jó lehet?

Szerencsére megindult a bal oldala is, csak kellett még fékolaj, meg egy új orsó...

#76330 Gumóka
2021-09-07 14:06:35

Válasz mtz1221 #76328. hozzászólásáraIgen van két méret, Habinál most kérdeztem...

Elvileg ez lenne a rövidebb, de most se sok hely van a karternál....

#76328 mtz1221
2021-09-07 12:54:14

Válasz Gumóka #76327. hozzászólásáraVan, valaki szenvedett is itt vele pár éve mire rájött hogy a kar a gond, csak nem ugrik be ki volt.

#76327 Gumóka
2021-09-07 12:43:16

Válasz mtz1221 #76326. hozzászólásáraVagy többféle irányítókar lehet?
Unokatesómé orbitos, de az full maszek, neki tán alacsonyabban is van az összekötő, az is 1, de vékonyperemmel se ér bele neki. Ott szélesebb a nyomtáv is, de rájöttem, azt kár méricskélni.

Mondjuk ott a tartó hegesztett lemezből, de vagy a kar más, bölcsőből nem hiszem, h van a szöghajtáshoz másféle.


Nem is verne széjjel az ideg, ha mozogna a féltengelytok, de cseszik...

#76326 mtz1221
2021-09-07 12:16:44

Válasz Gumóka #76325. hozzászólásáraNincs senkinek egy gyári 820-as a környéken hogy körbe méregesd ??? Vagy itt néz szét. ITT is.

#76325 Gumóka
2021-09-07 11:48:50

Engem szopat ez az orbit.
Ha a jobb szélső lyukba van a mh. A bal oldala ér bele, ha középen, akkor meg a jobb oldala a hídközépbe...

A vicc az, hogy a bal oldalon a nyomtáv meg se mozdul 1,5 napja smile cursing


Nekem elég jól össze van húzva az eleje, de ha jól gondolom ezen még kéne összébb húzni?

#76322 prütyi
2021-09-06 07:04:45

Válasz Gumóka #76315. hozzászólásáraElső körben az ékeket vedd ki teljesen. A csigánál kapjon egy jó áztató fékolajos öntözést. Ezek után mi úgy csináltuk ,hogy egy emelőt betámasztattunk és azzal segítettünk a csigának. Illetve a csigát is úgy hajtottuk, hogy ráfűztünk egy csillag kulcsot és tengelyt ki-be véve váltottunk fogást. Ja a villáskulcs végén volt egy 1,5m hosszú cső is.

Nincs profilkép
#76321 Gabi 07
2021-09-06 06:31:12

2013-as 820-as (automata izzítós) az izzítás vissza jelző fojamatosan világított gyujtásra kapcsolva, egészen leálítás után a gyujtás lekapcsolásáig. Kiderült hogy az izzítás vezérlőbe valami törött kütyü van. Vettem bele újat, azóta gyujtásra téve szűk 1 percig 17 szer felvillan a visszajelző 3 másodpercenként. Mindent bemértem lelámpáztam, és az izzító relé megkapja a 12V-ot de negatívot nem ad a vezérlő neki csak 0.25mA-t. Hogyan jelez vissza ez a típus ha működik a rendszer, gyujtásra téve folyamatosan világít a visszajelző x ideig amíg izzít utánna kialszik?

#76320 Gumóka
2021-09-05 23:35:25

Válasz colizoli #76319. hozzászólásáraAz enyém is ilyen, ezt kell cseréljem, a bordáshüvelye van kikopva.

Nekem is kisfülkés 80-as, '77-es, ebbe még nincs külön kézifék, meg a hűtője is 50-esé.

De a bilincs, ami összefogja, a motor felett, azt is nézd meg, nekem bikából rá kellett tépni, mert egyébként lógott, hiába húzta a csavar. Oda tényleg kell a 10.9.

#76318 colizoli
2021-09-05 23:12:57

Válasz mtz1221 #76314. hozzászólásáracsak ez kisfülkés, és olyan van rajta, mint az 50-sen, ez még más rendszerü.

#76317 Gumóka
2021-09-05 22:59:32

Válasz mtz1221 #76316. hozzászólásáraAkkor reggelire sonka leszsmile sweatdropsmile lol

#76316 mtz1221
2021-09-05 22:07:00

Válasz Gumóka #76315. hozzászólására5 kilós kalapáccsal meg egy darab fával, előre hátra, le fel püfölni.smile sweatdrop

#76315 Gumóka
2021-09-05 21:41:44

Ha az elsőhídnál nem indul meg a féltengelytok nyomtávállításhoz, mi a legbeváltabb módszer?
2 napja fújkálom neki a wd40-et, de nem akar mozdulni

#76314 mtz1221
2021-09-05 20:19:23

Válasz colizoli #76312. hozzászólásáraKormányrúd toldaton meg kell a bevágását flexel bővíteni, és rendes 10.9-es csavarral összehúzatni.

#76313 Gumóka
2021-09-05 12:40:40

Válasz colizoli #76312. hozzászólásáraEl nem dobom igazából, ha kell esetleg később, vagy ha másnak nem kell, írsz, aztán összehozzuk valahogy.

Pénzt nem kérek érte egyébként sem, bontott ismeretlen állapotú cucc ez.

#76312 colizoli
2021-09-05 12:01:48

Válasz Gumóka #76311. hozzászólásáraAz 52-s út másik végén. Köszi, de nem, amúgy elfogadható a kormányom ezt a holtjátékot kivéve. Kicserélem azt a kormányrúd toldatot meg állítok az excenteren és olyan lesz, amilyen lesz. Van rajta több javítani való is ami fontosabb.

#76311 Gumóka
2021-09-05 11:32:27

Válasz colizoli #76308. hozzászólásáraHelyileg merre vagy?

Az orbit miatt most elég jól megbontottam a kormányművet, a fogasív kivételével tudok adni cuccot, azt nem tudom mennyire jó, nekem egyébként nem volt rossz a kormányom. De azért jó se, igaz nekem a műszerfalnál is ki van kopva a lelke..

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
LG napraforgó-hibrid: kiváló genetika, ami csodákra is képes!
Még ilyet! Ez a gazda rengeteget spórol a műtrágyán – saját maga gyártja! +VIDEÓ
Siló felépítmény,  siló puttony
Siló felépítmény, siló puttony

75.000 Ft

Spc 6 vetőgép
Spc 6 vetőgép

650.000 Ft

Javítás nehézgép
Javítás nehézgép

10 Ft

Sorozatvágó körfűrész
Sorozatvágó körfűrész

1.250.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]