Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 405.84 Ft USD 393.39 Ft CHF 431.97 Ft GBP 488.04 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91759 hozzászólás
#72809 ..MZ/X..
2020-12-13 10:13:22

Válasz medikus #72799. hozzászólásáraUndorító egy szemétdomb amit csinálnak. Az alu tekercselés kivezetéseit nem tudja forrasztani aztán késes lemez csatlakozást használ ami inkább előbb mint utóbb kontaktos lesz és leég a fenébe. Utána lehet újra tekertetni a motort.smile thumbdownsmile aikido

#72808 ..MZ/X..
2020-12-13 10:08:12

Válasz malisrezso1 #72790. hozzászólásáraHabiból magneton 2000A-es bírja eddig legjobban. Nem olcsó de legalább nem szopat hetente.
A többit el kell felejteni mert futtatott sz@r, nem rézből van, pár indítás után elégnek az érintkezők.

#72807 Tomi81
2020-12-13 08:25:37

Válasz Dekalb #72805. hozzászólásáraÉn megkérdezném a helyedben Horton is. Oda még el is mehetsz érte.

#72806 Gumóka
2020-12-13 07:36:52

Cseh magnetron. Tatra vagy zetor áramtalanítónak is hívják. Nekem az van, de eredeti.

Nincs profilkép
#72805 Dekalb
2020-12-13 06:56:45

Válasz laci 300 #63213. hozzászólásáraszia..eltört a fötengely 0 952.4 be,mit javasolsz honnan és mennyibe fog fájni...állitólag 3 is van hozzá..illetve mivel szabolcsi vagyok mennyi idő a kiskunagróbol a posta

#72802 mtz1221
2020-12-12 22:24:06

Válasz .Richard. #72801. hozzászólásáralehet a - szakitják meg vele ?

Nincs profilkép
#72801 .Richard.
2020-12-12 22:13:36

Válasz gjoni #72800. hozzászólásárasmile scaredmert ez mi? Ami látszik? Betekered a csavart bökőre a másik csavarfejnek? Mi szigeteli a vezetékes csavart a testtől?

#72800 gjoni
2020-12-12 22:05:52

Válasz Jakabjóska #72798. hozzászólásáraEz örök életű áramtalanító

#72799 medikus
2020-12-12 21:59:46

Válasz Jakabjóska #72797. hozzászólásáraIgen!!A kínainak nincs elég reze,azért vasat rak bele!A vas nem jó vezető,felmelegszik és a csavar kifordul belőle!A kínai a trafót is alumínium vezetékkel csinálja!Csodálkoztam a zománc huzalon,miért nem tudom forrasztani!

#72797 Jakabjóska
2020-12-12 21:44:55

Válasz medikus #72796. hozzászólásáraEgyszer szétszedtem a boltosnak megmutatni, mit árul. Annyira bizonygatta, hogy az olcsóbb is eredeti, és nagyon jó. Azóta nem kell oda járni vásárolni....
Kapcsoló?

#72796 medikus
2020-12-12 21:35:04

Válasz Jakabjóska #72795. hozzászólásáraMűködik mert nem kínai!Amiben a kivezetés eloxált vas,azt felemelni sem szabad!Ami jó,az vörösréz csavaros,az átvezető szigetelő NEm világos sárga papir,hanem sötétbarna,vastag,1.5-2mm bakelit!Az lehet eredeti!Ha szétveszed,akkor belül is vörösréz érintkező párok vannak!A felfogatáshoz kijön belülről egy vékony lemez!Azt ha megkaparod és vörösréz,akkor szét se kell szedni!Ezek az eredeti,tartós áramtalanító ismertető jelei.Vásárban néha van,olyankor veszek,és jóbarátnak felszerelem!smile thumbup

#72795 Jakabjóska
2020-12-12 21:23:16

Válasz rigás #72793. hozzászólásáraLehet kapni jót is újat, csak nem az 1000Ft-os kapcsolót kell megvenni. Nekem évek óta működik a régifajta nyomógombos kapcsoló a gyári helyén.

Nincs profilkép
#72794 R Sándor
2020-12-12 21:18:57

Válasz malisrezso1 #72790. hozzászólásáraSzerintem mindegy milyen típus csak NE!! MTZ legyen inkább valami pl kamionos boltban nézz valamit.

#72793 rigás
2020-12-12 21:06:55

Válasz malisrezso1 #72792. hozzászólásáraCsak ebből valami régi bontott békebeli darabot keress, mert amit most kapsz a boltba az mind silány minőség az első indítást sem bírja ki (tapasztalat).

Én mostanában ezt használom ez jó, csak nem tudom mennyire vízhatlan.

Nincs profilkép
#72792 malisrezso1
2020-12-12 20:34:54

Válasz Nyomasek Bobo #72791. hozzászólásáraVégül is lehet az lesz..
De te jól megoldottadsmile thumbup
Köszönöm a segítséget

#72791 Nyomasek Bobo
2020-12-12 19:53:55

Válasz malisrezso1 #72790. hozzászólásáraHagyományost használok. Az önindító felett. De békebelit. Szerintem nem vízhatlan, de a "ami befolyik az rögtön kifolyik"smile laugh(az érintkező réz)
A képre jól közelíts rá. Ott van szembenéz a gomb...a vízmelegítő mögött...

Nincs profilkép
#72790 malisrezso1
2020-12-12 18:53:58

Sziasztok!

Áramtalanitó kapcsolot szeretnék felszerelni a régi helyet de ezt már a öninditó közeléve szeretném rakni
Lényeg hogy vizhatlan legyen.
Használ valaki valami hasonlót?
Esetleg tudtok egy tipust ajánlani?
Köszi

#72789 máris szomszéd
2020-12-12 17:02:12

Válasz Gumóka #72787. hozzászólásáraVan eblo levegős,de több nem lesz belőle az biztos.

#72788 mtz1221
2020-12-12 16:24:38

Válasz Gumóka #72787. hozzászólásáraNekem van/volt már vagy 10 féle fajta ülésem.Mechanikusba az mtz karfásától nem különb a mechanikus grammer sem.Levegősben az olcsóbban meg csak a grammer ami hosszútávon ér valamit.

#72787 Gumóka
2020-12-12 15:41:17

Válasz trikolor5 #72782. hozzászólására1025.2-be gyárilag mechanikus grammer volt újonnan, mi ugyanazt vettük a 82-be, ott egy kicsit mi faragtuk. A gyári ülést szétszedtük, az alsó lecsavarozható konzol megmaradt, arra lett hegesztve két darab profil, amire fel lett fúrva a grammer.

De mint Bali írta is, van konzol, nem is drága.


Apropó.
Én is tervezek új ülést majd a nagyfülkébe, bár én nem grammert cobo vagy eblo mechanikusról valakinek van tapasztalata?

Cobo légrugós volt a rábába régen, azzal mentem, de sok tapasztalatom nincs róla.

Nálam kicsit soványabb a keret, meg a traki se megy annyit, így nem vennék 2 kilóért ülést, de ami most van 30 ezres hokedli, annál azért jobb kéne.

Nincs profilkép
#72786 B.Bali
2020-12-12 13:36:18

Válasz trikolor5 #72782. hozzászólásáraLégrugós vagy mechanikus grammer-re gondolsz? Persze hogy bele lehet tenni, lehet venni tartókonzolt is hozzájuk. Nekem gyárilag volt benne mechanikus grammer,azt váltotta a légrugós

#72785 Gumóka
2020-12-11 21:07:11

Válasz prütyi #72781. hozzászólásáraTavasszal a cimbiébe cseréltem a szivattyúhajtás közlő kerekét, azt a kis lépcsős tengelyt csak 3x ejtettem bele az előtétházba...smile lol

#72784 Gumóka
2020-12-11 21:04:32

Válasz mtz1221 #72780. hozzászólásáraDecember óta húzom, épp ma dobta fel a Facebook az 1 évvel ezelőtti napra videót, mikor fülke nélkül rodeóztam velesmile lol

Épp 1 hete volt egyébként lent a váltó fedél, de akkor siettem, mert majd' megfagytam a föld közepén, mikor máshogy már nem bírtam kilökni egyszerre két sebességből...smile sweatdrop

#72783 Gumóka
2020-12-11 20:59:13

Válasz medikus #72779. hozzászólásáraÉn biztos nem, de lentebb írtam, hogy a hídtól előre nem lett piszkálva máig sem,csak a váltón a kúp kerék mögötti csapágy lett cserélve, attól előre bontva se lett.
De ezt beszéltük akkor is, még Te tippeltek a nyelestengelyt...smile wink


Az igazság meg úgy is akkor fog kiderülni, ha szét lesz hányva a belesmile laughsmile sweatdrop

Nincs profilkép
#72782 trikolor5
2020-12-11 20:58:16

Ezek a neten rendelhető extrakényelmes ülések egyszerűen beszerelhetőek az MTZ-be? Vagy esetleg nem kompatibilisek? Mert ha csak pár csavaron múlik akkor meg is van mit kérek a Jézuskától.. smile pimp

#72781 prütyi
2020-12-11 20:56:47

Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraNe izgulj nem csak téged szopat a masina. Ugye az én 52-esem meg dobálja a terepet. Ma volt egy kis időm rá így felvettem a váltó fedelet. Sajnos a kulisszának semmi baja. Na akkor tovább kutattam. Nem lógnak a tengelyek(kúpkeréktengely sem) nem fityegnek a tengelyen a fogaskerekek. A kerekek épnek néznek ki. Ugye nézem a közút-terep toló tengelyét és látom hogy billeg a kapcsoló villa rajta. Valahogy meglazult pedig jól volt ledrótozva. De mondom a kisördög nem alszik megpróbálom kibogarászni felülről azt a kapcsoló villát. Kínkeservesen kibányásztam belőle a biztosító drótot, kivettem a rögzítő csavarját. Na ekkor kezdtem el szidni azt a buzi orosz mérnök qrva anyucikáját. Hát másfél centin múlt,hogy kitudjam tolni a tolótengelyt a kapcsoló villából. Na akkor vissza minden. Lehúztam mocskosul a rögzítő csavarját, hát a biztosító drótozás majdnem 30 percembe került. Majd holnap össze rakom teljesen tesztelésre de csodát nem várok tőle, sajna a körülmények miatt nem állíthatjuk félre,mert lehet idén a 3 fejet 2db géppel kell húzni. Szóval ne izgulj nem csak te kerültél fel a sz.pórollerre.

#72780 mtz1221
2020-12-11 20:56:07

Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraVáltó tetejét le.Felső tengely felező felőli csapágyára tippelnék most,a leírtak után.Hogy kiesett belőle a kosár és lefelezve egyenesbe van a tengely.De ezt nem kellene sokáig húzni ha itt a gond.

#72779 medikus
2020-12-11 20:45:51

Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraLehet a felező kapcsoló fogaskerekét fordítva raktátok vissza!Az elég!

#72777 Gumóka
2020-12-11 20:24:52

Válasz prütyi #72776. hozzászólásáraArra én is kíváncsi leszeksmile laugh

A hangja előlről jön, már amennyire hallani a helyét, viszont nekem első tippem a váltó felső tengelye volt akkor, mivel a kúp kerék mögött raktam be új csapágyat, de a belső nem lett cserélve.

Akkor csak a híd lett javítva, mert kellett a gép, a többire már nem szántunk időt, így utólag belegondolva, kellett volna.

#72776 prütyi
2020-12-11 20:17:52

Válasz Gumóka #72775. hozzászólásáraPedig gyorsban mondhatni a legerősebb a hajtás. Elméleti szinten úgy hajt be 1:1ben a váltó felső tengelyére. Lehet hogy a nyelestengelyen lévő tűgörgős fogaskerék tűgörgőivel lehet valami. Mikor oda kerülsz várjuk a teljes leírást képekkel persze hogy mi lehetet a hiba.

#72775 Gumóka
2020-12-11 20:11:15

Válasz prütyi #72774. hozzászólásáraKönnyű felezni, lassúnak kicsit halványabb, de zörög.
Nem rángat, nem zörög, megy szépen, azért kidolgozta az évet.
De mondjuk szántani gyorsba nem mertem, ott jól hallhatóan morog, lassúban meg nem.

#72774 prütyi
2020-12-11 19:56:49

Válasz Gumóka #72773. hozzászólásáraHát az egy dolog hogy kuplungra megáll,de simán lehetnek a felező fogaskerekei is vagy bármi. Szerintem a váltó csapágyak hamarabb finganak ki mint a nyelestengelyé. Felezni könnyű? Ha lefelezed ugyan úgy csörög? Ha rángatás,kurva nagy csattanás nincs akkor nem fog az széthullani.

#72773 Gumóka
2020-12-11 19:40:22

Válasz prütyi #72772. hozzászólásáraHa kinyomom a kuplungot, elhallgat.

Egyébként 9.-be van egy bizonyos fordulat, ahol még ciripel issmile laugh

De annak az előtétháznak mindegy már, évi 250 óra körül megy, + idén bálázott, nem számoltam még, de 300 felett lesz, csoda, hogy még nem állt meg sehol.

#72772 prütyi
2020-12-11 19:27:37

Válasz Gumóka #72770. hozzászólásáraMiért vagy biztos benne hogy a nyelestengely csörög?

Nincs profilkép
#72771 jozef24
2020-12-11 19:16:00

Válasz _NB_ #72767. hozzászólásáraAKKOR EZ A 500-600N 0,01-0,05mm a difi csapágyhézag a 0,2-0,5mm tányérkerék oldal ütése.

#72770 Gumóka
2020-12-11 18:56:38

Válasz mtz1221 #72769. hozzászólásáraSebaj! A hozzászólásom inkább krónikus volt a zörgést illetően, nem azért írtam, mintha magamon kívül bárkit is hibáztatnék érte.

Ennek is előnye, mint mondtam, hogy most legalább lesz idő végig megcsinálni a hátulját.

Ez a kezdők (bal)szerencséje, mert bár hibát generáltam, ami lehet jött volna magától is idővel, de legalább ebből is lehetett és tanultam is sokat, tőletek is, hogy máskor ilyen jellegű munkának nem esünk csak úgy neki.
Na meg tanulok javítani legalább, más nem a saját káromon (és pénzemen).

Tehát minden éremnek két oldala van, attól függ, honnan nézzük.

Január óta lassan egy éve így megy, azóta se lett piszkálva, de örültem, hogy kibírta az évet, bár, már nagyon hallani, hogy hazaért. Zúg, zörög, gyorsba főleg, ha a szivattyú erőltetve van munkahenger végálláson is van hangja.

#72769 mtz1221
2020-12-11 18:37:53

Válasz Gumóka #72766. hozzászólásáraPedig engem azóta is zavar hogy nem írtam rendesen körbe.smile sadLe kellene előbb azért venni a vúltó tetejét és meghajtani úgy lassan hogy az zörög e.Én egy kis zörgés miatt nem bántanám,majd lesz ott előbb utóbb más gond is majd akkor a kuplungtól a difiig.

#72768 _NB_
2020-12-11 18:37:27

Válasz jozef24 #72762. hozzászólásáraA "tányérkerék oldalirányú játéka 0,2-0,5 mm" az szerintem a tányérkerék oldalirányú "ütése"

#72767 _NB_
2020-12-11 18:24:57

Válasz jozef24 #72755. hozzászólására

Kb ezt jelenti csak nem kézzel ráncigálva hanem 500-600N-el ami kb 50-60kg-al nyomva húzva.

https://youtu.be/JugU6NHgqVY?t=150

#72766 Gumóka
2020-12-11 18:06:03

Válasz mtz1221 #72763. hozzászólásáraNem is azt mondtam, hogy miattad. Segítséget kaptam így is eleget, amit máig köszönök, hiszen én tök hülyén álltam neki.

Így legalább a motorig fel lesz újítva, aztán mehet haláláigsmile laugh

#72765 csferri
2020-12-11 18:04:32

Válasz jozef24 #72762. hozzászólásáraNem , a difi csapágyhézag 0,05-0,1 , a difi(kiskúpkerék) foghézag 0,25-0,55.

Nincs profilkép
#72764 Blahoncio
2020-12-11 17:51:59

Üdv Mindenkinek!
Tapasztalt már valaki olyat hogy terep 4 felező eleje bekapcsolva és úgy remeg a kormány hogy alig bírom fogni. Egyet visszakapcsolok akkor jó 5ben is ezt csinálja.
De nem olyan mértékben.
smile wacko

#72763 mtz1221
2020-12-11 17:35:44

Válasz Gumóka #72761. hozzászólásáraAz nem miattam zörög.Igaz mondhattam volna hogy szétszedés előtt mérjetek,és ha túl nagy eltérések lesznek a gyári megadotthoz képest akkor inkább maradjanak a régi méreteken.Csak van dolog ami nekem természetes,és elfeledkezek róla hogy másnak nem.smile blushing

Nincs profilkép
#72762 jozef24
2020-12-11 17:25:58

Válasz csferri #72760. hozzászólásáraÉn csak azért kérdeztem mert a két féle adat mik melyikre valo most már értem 0,2-0,5 mm diferenciálmü oldaljátékára a másik a hajto kúpkerékre.KÖSZÖNÖM.

#72761 Gumóka
2020-12-11 17:07:28

Válasz mtz1221 #72759. hozzászólásáraOszt' megy, csak aztán ne zörögjön a nyelestengely...smile blinksmile lol

#72760 csferri
2020-12-11 17:03:53

Válasz jozef24 #72757. hozzászólásáraSzerintem a difi csapágyra, beteszel egy pajszert a difi és a ház közé aztán mozgatod. A kúpkerék csapágyhézag asszem úgy van megadva hogy nem ír hézagot hanem bizonyos N erővel hajtva kell hogy elforogjon.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mi a helyzet? Trump kivetette a vámokat az EU-ra vagy sem?
Mi a helyzet? Trump kivetette a vámokat az EU-ra vagy sem?
Mi csupán fenyegetés és mi a bejelentett intézkedés?
Hirdetés
Sumi Agro napraforgó-technológia A-tól Z-ig
Sumi Agro napraforgó-technológia A-tól Z-ig
Újra magas termésátlagot érhet el a napraforgó-termesztő!
Eladó MTZ 820.2 traktor
Eladó MTZ 820.2 traktor

5.500.000 Ft

Eladó Belorus MTZ 50 -es traktor
Eladó Belorus MTZ 50 -es traktor

900.000 Ft

Kubota 27LE PowerShift Vmax 28km/h japán traktor kistraktor Ingyenes Szállítás Szervizelt
Kubota 27LE PowerShift Vmax 28km/h japán...

4.270.000 Ft

Kubota 30LE PowerShift 2Új Első Gumi Ingyens Szállítás japán traktor kistraktor Szervizelt
Kubota 30LE PowerShift 2Új Első Gumi...

4.270.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]