Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR404.69 FtUSD392.62 FtCHF430.85 FtGBP485.44 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz mtz 820,2 #72475. hozzászólásáraa hűtö elején az a retkes doboz szórakozik igen!!!!nálam még eredeti,de már multkor az otolsó esélyt adtam meg neki,de megillyedt,mert azóta jó.:koszedtem a sárga biztit,a helyére befujtam kb negyeddoboz kontaktsprét,hagytam megszáradni,vissza a 20amperos sárgabizti.és azóta jó.
Válasz szatmári82 #72483. hozzászólásáraSzereljél csak! Mert megérdemled. :D
Elfelejtették a gyárban kihézagolni a traki elejét? Mert, hogy a műhelyben állva ennyi idő allat nem kopik el az biztos.
Válasz endypapa_20120 #72481. hozzászólásáraAkkor azt szerintem úgy kell állítani ahogy mtz1221 leírta.
Nekem elölről van még furat 2 db a tőcsavarok között így könnyen vissza lehet lazítani a csavarokat a hézagoláskor, úgy hogy már akkor a féltengely csapágyait már nem kell visszalazítani.
Még én nem szedtem szét a nagyot, de az 3 tagos és ott nincs is már furat, így azt a másik oldalról kell kezdeni hézagolni. Hamarosan kiderül. :(
Válasz szatmári82 #72479. hozzászólására2 fajta féltengely volt. Amilyen a miénkben volt (alátéttel, biztosító lemezzel, 2 csavarral állíthatók a kúpcsapágyak, valamint amin egy nagyobb anyával állíthatók a kúpcsapágyak. Mi értelem szerűen az előbbit vettük.
Válasz endypapa_20120 #72472. hozzászólásáraValószínű az új típus első féltengelyét adták. Így nem lehet majd jól beállítani a foghézagot.
Igaz én még csak a régit csináltam, de szerintem az új típust pont a másik oldalról lehet hézagolni, mint a régit. Gondolom akkor még a 2 részes hidas van nem a 3 részbe szedhető ugye?
Válasz mtz 820,2 #72475. hozzászólásáraNem mtz hanem kínai traki. Amikor az akksi feltöltődik elkezd villogni a töltés jelző lámpa.Ha felkapcsolom a világítást elalszik. Lehet az orosz lopta az ötletet.
Válasz endypapa_20120 #72472. hozzászólásáraDeknit leveszed és bekell a fogaskerekek közé nyomni egy ón szálat és átforgatni.Ha 0.3-0.5 mm közé nyomja össze jó lesz az,ha nem akkor kb tudod belőle mennyit kell hézagolni.
Válasz medikus #72468. hozzászólásáraNekem töltés problémám van a 820,2 -en ,tudnál esetleg segíteni?
A problémám,hogy mikor elindítom a gépet tölt rendesen a töltésjelző mutatója a zöld felső szélén a lámpa nem világít.Eltelik kb 25- 30 perc a reggeli első indításnál a többi indítás után 10-15 perc és elkezd a töltésjelző lámpám villogni,majd folyamatosan is világít egy darabig,majd gondol egyet és megint elalszik. Ezt csinálja egész nap.
Néztem a csatlakozásokat generátornál és a többi vezetékeknél,de semmi hibát nem találtam.Ebben a fesz. átalakítóban is a biztosítékot de az is jó és rendesen érintkezik is.Hol keressem a hibát?Beépített fesz. szabályzós a generátor és egy másikkal is ezt csinálja.Tehát azok kilőve.
Van valami ötleted? Vagy másnak?
82-n cserélni kellett az első hajtás reduktotban a "féltengelyt". 2 problémám van. Az egyik, a féltengely belső hengergörgős csapágy külső kérgének nincs biztosítása. ez így normális, hogy csak bekocogtatom és kész? A másik, az új, "eredeti orosz" féltengelyen nincsenek lyukak, amiken keresztül a fogaskerekek hézagolása miatt fel lehet lazítani a csapágyház csavarjait. magyarán nem lehet a hézagolást elvégezni. most a holtjáték (fogaskerék hézagolásából adódó) a kerékagy kerületén nézve kb. 3 mm. ez elfogadható érték szerintetek?
Válasz _NB_ #72469. hozzászólásáraA K7 relé valóban az indító relé!De a működése függ a K6 relétől,amit a váltó üres kapcsoló működtet,és függ a KT 1 relétől,ami az izzító relé!Erről a két reléről kapja a K7 a működtető áramot.86-87 lábak a relé behúzó tekercs kivezetése,nincs összekötve a 30.al!
Néztem is egy oldalon azt a szerkentyűt, de nem jöttem rá mi az. google fordítás
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
A régi Fordon az adagolón van egy gomb ami ráad egy kis töltést, ez automatán kiugrik mikor beindul + van a torok izzítás ami végül is láng, ha elég sokáig izzítasz, mert a közepébe be van vezetve a gázolaj egy kis csövön és indításkor bespriccel, ez talán működik kézzel is ha az üzemanyagpumát nyomogatod.
Van egy jellegzetes hangja, buffan egyet, onnan tudod, hogy működik
A kapcsolási rajzot megpróbáltam kiszínezni egy kicsit, mert vizuális alkat vagyok könnyeben megértem.
A piros folyamatos vonal a 24 voltos ág
a piros szaggatott a 12 voltos ág egy része
a narancs a generátor 12 voltos szakasz ami a K6 relén keresztül a K7 indító relét tiltsa vagy engedélyezi.
https://i.postimg.cc/rs51S55t/MTZ-1221.jpg
A két aksi (GB1, GB2) sorba van kötve és köztük egy áramtalanító/töltő (QS1)kapcsoló van.
Amikor ez zár akkor 24 volt jelen van az önindítónál. Így egy fém tárgyal lehet önindítózni elvileg kintről is.
Alul látsz több relét, csak tippelek, de a te fényképeden a K2, K3, K6, K7, KT1 reléket látjuk.
Ebből a K6 és a K7 az önindítóé.
K7 relé alaphelyzetben nyitott
Feladata: az önindító mágnestekercsének áramkörét zárni.
Működése: amikor behúz zárja a 87-es és a 30-as lábat ezáltal az önindítón a mágnes tekercs behúz és kilöki a bendixet a fogaskerékkel és zárja az önindítóban a 24V-os ágat amitől így az önindító motorja forogni kezd.
K6 relé alaphelyzetben zárt
Feladata: letiltani az indítást járó motor esetén
Működése: Amikor a generátortól jelet kap és behúz akkor a megszakítsa a K7 indító relében az behúzó áramkört, így az nem működik.
Az indítás teszteléshez kiiktatni úgy lehet a K6 relét, hogy a 88-as és 30-as lábát rövidre zárod/összekötöd, majd rendesen indítsz, ha pöc röff akkor ebben a relében lehet rossz a kontakt, megéget vagy akármi.
Logikusan ilyenkor járómotornál is rálehet indítani, ezért csak ésszel.
Ha nem indul így sem, akkor meg kell nézni kap e áramot a K7-es relé 86 és 85 lábon és ha indítasz hallani e ahogy behúz/kattan vagy épp nem csinál semmit.
Ha kattan akkor lehet beéget ha nem csinál semmit akkor a tekercse lehet megfáradt.
Aztán ha indítókulccsal indul, ott is meglehet nézni, hogy adja e szuflát a relének, nem e az kontakthibás.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ellenőrizni többféleképpen lehet, de amíg hol jó hol nem, nem egyszerű, mert félre vihet.
Amikor épp nem jó akkor kellene neki hasalni és megnézni mi nem működik megfelelően, ami zárt az zárt-e és mi nyitott az záródik-e.
Válasz medikus #72467. hozzászólásáraAz egész olyan megoldás,mint ha 2 töltővel töltenéd az akkumulátorokat.Egyik tölti külön a 12voltos aksit!Ez a gép generátora!A másik töltővel meg töltöd 24 volttal a sorba kötött 2 aksit,polaritásnak megfelelően.Ez a generátor plusz kivezetése,ami a hűtő elejére szerelt feszültség emelőre megy,ami a 12-14 voltból állítja elő a 24voltot generátor szabályozásával párhuzamba!Kicsit variált,pedig az Orosz is ismeri a párhuzam kapcsolót!
Válasz medikus #72466. hozzászólásáraKisebb töltő árammal!Az elég is neki,mivel az az akku,csak az indítás pillanatában van használva terhelve!Néha nem árt felcserélni őket!
Válasz _NB_ #72465. hozzászólásáraTöltődik a másik is,csak kisebb töltő árammal,mert a generátorból van egy kivezetés a hűtő elején van egy feszültség sokszorozó,ami 24 voltot állít elő a generátor áramából!Ennek a 24 voltos kivezetése van arra a kábelre kötve,(indító)ami az önindítón van!Tehát az áramtalanító alapba összeköti a 2 akkut sorba,és a közép kivezetésről meg leveszi a másik akkuról a +12 voltot,amelyik vége testre van kötve!A régi nyugati traktorok,meg általában a nyugatiak valahogy másként vannak megcsinálva!Olyan mint a régi Opel dízelek!Hidegben azt sem lehetett elindítani,mert a motor kiképzése olyan volt,hogy a hengerben indításkor nem keletkezett HŐFELESLEG!Az a lényege a jó indulásnak.
Az MTZ-nél ez a 24 Voltos rendszer amúgy mire fel van ?
A orosz északi hideg területeken is legyen elég szufla ?
A régi nyugati trakik is torok izzításúak, de csak 12 Voltosak.
A két aksi közül az egyik töltődik csak ha jól látom ?
A másik meg balanszolódik a töltöttről vagy hogyan működik ez ?
Válasz medikus #72456. hozzászólásáraHa az indítón meg van a 24 volt,akkor kintről is indíthatod!Van egy biztosíték tábla kint a motornál.2 biztosíték fogadására.Egyikben van biztosíték 60-70A os!Az a 12 voltos rész.A másik kivezetés ahol kábel van,24 voltos, de abban nincs biztosíték,csak kötéspont,onnan megy be az áram az indító relére!Tehát a relé 24 voltot ad ki az indító behúzó mágnesre!
Válasz mtz1221 #72452. hozzászólásáraBekapcsolt áramtalanítónál 24 voltnak kellene rajta lenni!Akkor mikor a billenő kapcsolóval rá adod az áramot!Az indító kapcsolón meg 12v.
Válasz .Richard. #72451. hozzászólásáraÉn is arról beszélek.De ha 12 volt van rajta a 24 helyett bachatom.Valahol valamit még 1 csavarhúzóval rövidre kellene zárni hogy 24 legyen az indító csavarján.
Válasz mtz1221 #72450. hozzászólásáraNem a belére irtam csak az inditora.Az inditomotor felépitése csak ugyan az lehet . Akkor ha van gyujtás vagy nincs áramtalanitva akkor a behuzotekercsen lehetne csavarhuzoval inditani. Ha szükséges.
Válasz .Richard. #72449. hozzászólásáraÖnindítón csak 12 volt van leállítva,itt még okosnak hitt mesterek sem tudják pontosan mi hol zár össze indítás közben.Ki lehetne ezt lámpázni meg méricskélni,csak egyenlőre semmi kedvem hozzá.De az lesz a vége attól félek.
Válasz mtz1221 #72448. hozzászólásáraJa az igaz. De ha ezen 24v indito van azt nem lehet egy vassal kint összezárni ha igy megszopat? Vagy az nagyon okos? nix sebességben azt goo.
Válasz mtz1221 #72445. hozzászólásáraMennyibe lenne az a sok relle ha kibasznád ujra? Nem érné meg cserélni? Vagy egyet kötni biztiről a behuzonak. Csak annak simán.
Válasz .Richard. #72431. hozzászólásáraNe is mond.5-6 x beindult (ganét hordok)3 kocsinál kint a földön sikerült a tlt kilöknöm a lábammal. Leállítom nem indul. Végig vágtam ököllel a bal oldalát a műszerfalnak,azóta indult vagy 20 x gond nélkül.A verés hiányzott neki semmi más.
Válasz blazy86 #72432. hozzászólásáraEgyedül a csőtengely lehet ami nem arra a bordára kerül a helyére. Lehetséges'hogy az miatt van? Sok ilyen gép igy csinál. Vagy görbe?gondolok arra'hogy egy idő után kirágja a szerkezet bordáit annyira'hogy kopott lesz log rajta és elhagyja. Most ujra összerakva máshogy van beledugva igy meg ráz? Ez hülyeség vagy nem?
Válasz blazy86 #72439. hozzászólásáraHa ez vígasztal ,szokott rázni kicsit kuplungozás után ezt már én is megfigyeltem, ami utána rövid idő múlva megszűnik(pár 100 óra).Mondjuk nagyon nem kéne
91788 hozzászólás
Válasz .Richard. #72487. hozzászólásáraÉn azt nem tudhatom. Az MTZ szép, az MTZ jó, az MTZ-t szeretjük.
![smile pimp](/oldforum/images/smiles/pimp.gif)
Huh mit beszélek pedig nem estem át ruszki érzékenyítési kurzuson ha jól emlékszek. De ha választani kell akkor inkább ez mint az LMBTQ.
Válasz MrPoke #72484. hozzászólásáraMert a mostani mtzt gyárban rakják össze?![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz mtz 820,2 #72475. hozzászólásáraa hűtö elején az a retkes doboz szórakozik igen!!!!nálam még eredeti,de már multkor az otolsó esélyt adtam meg neki,de megillyedt,mert azóta jó.:koszedtem a sárga biztit,a helyére befujtam kb negyeddoboz kontaktsprét,hagytam megszáradni,vissza a 20amperos sárgabizti.és azóta jó.
Válasz MrPoke #72484. hozzászólásáraA 892-t kell. Az kapott sokat :(
Válasz szatmári82 #72483. hozzászólásáraSzereljél csak! Mert megérdemled. :D![smile aikido](/oldforum/images/smiles/aikido.gif)
Elfelejtették a gyárban kihézagolni a traki elejét? Mert, hogy a műhelyben állva ennyi idő allat nem kopik el az biztos.
Válasz endypapa_20120 #72481. hozzászólásáraAkkor azt szerintem úgy kell állítani ahogy mtz1221 leírta.
Nekem elölről van még furat 2 db a tőcsavarok között így könnyen vissza lehet lazítani a csavarokat a hézagoláskor, úgy hogy már akkor a féltengely csapágyait már nem kell visszalazítani.
Még én nem szedtem szét a nagyot, de az 3 tagos és ott nincs is már furat, így azt a másik oldalról kell kezdeni hézagolni. Hamarosan kiderül. :(
Válasz mtz1221 #72478. hozzászólásáraNem kaptam meg.
Útálatos a freemail rendszer,van egy másik mailem.
papptibor13@gmail.hu
ez biztos működik
Válasz szatmári82 #72479. hozzászólására2 fajta féltengely volt. Amilyen a miénkben volt (alátéttel, biztosító lemezzel, 2 csavarral állíthatók a kúpcsapágyak, valamint amin egy nagyobb anyával állíthatók a kúpcsapágyak. Mi értelem szerűen az előbbit vettük.
Válasz szatmári82 #72479. hozzászólásáraKöszönöm válaszod!
Szerintem 3 részes. Van rövid, hosszú oldal, + difi.
Válasz endypapa_20120 #72472. hozzászólásáraValószínű az új típus első féltengelyét adták. Így nem lehet majd jól beállítani a foghézagot.
Igaz én még csak a régit csináltam, de szerintem az új típust pont a másik oldalról lehet hézagolni, mint a régit. Gondolom akkor még a 2 részes hidas van nem a 3 részbe szedhető ugye?
Válasz máris szomszéd #72477. hozzászólásáraKaptál emailt.2 x is válaszoltam csak nem tudom meg kaptad e ?
Válasz mtz 820,2 #72475. hozzászólásáraNem mtz hanem kínai traki. Amikor az akksi feltöltődik elkezd villogni a töltés jelző lámpa.Ha felkapcsolom a világítást elalszik. Lehet az orosz lopta az ötletet.
Válasz endypapa_20120 #72472. hozzászólásáraDeknit leveszed és bekell a fogaskerekek közé nyomni egy ón szálat és átforgatni.Ha 0.3-0.5 mm közé nyomja össze jó lesz az,ha nem akkor kb tudod belőle mennyit kell hézagolni.
Válasz medikus #72468. hozzászólásáraNekem töltés problémám van a 820,2 -en ,tudnál esetleg segíteni?
A problémám,hogy mikor elindítom a gépet tölt rendesen a töltésjelző mutatója a zöld felső szélén a lámpa nem világít.Eltelik kb 25- 30 perc a reggeli első indításnál a többi indítás után 10-15 perc és elkezd a töltésjelző lámpám villogni,majd folyamatosan is világít egy darabig,majd gondol egyet és megint elalszik. Ezt csinálja egész nap.
Néztem a csatlakozásokat generátornál és a többi vezetékeknél,de semmi hibát nem találtam.Ebben a fesz. átalakítóban is a biztosítékot de az is jó és rendesen érintkezik is.Hol keressem a hibát?Beépített fesz. szabályzós a generátor és egy másikkal is ezt csinálja.Tehát azok kilőve.
Van valami ötleted? Vagy másnak?
Válasz medikus #72471. hozzászólására
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201127132544_mt.jpg)
Lehet kicsi a kép amin nézted vagy több fajta is van.
Nem neked magyarázom csak így érthetőbb másoknak is talán.
A relé két főbb részből áll a tekercs és a kapcsoló részből.
A K6 relén nem néztem végig a kapcsoló áramköri részét így simán lehet, hogy ott is van benne egy biztosítás és pluszban van egy a tekercs részen is.
Válasz Nyomasek Bobo #72391. hozzászólásáraköszönöm
82-n cserélni kellett az első hajtás reduktotban a "féltengelyt". 2 problémám van. Az egyik, a féltengely belső hengergörgős csapágy külső kérgének nincs biztosítása. ez így normális, hogy csak bekocogtatom és kész? A másik, az új, "eredeti orosz" féltengelyen nincsenek lyukak, amiken keresztül a fogaskerekek hézagolása miatt fel lehet lazítani a csapágyház csavarjait. magyarán nem lehet a hézagolást elvégezni. most a holtjáték (fogaskerék hézagolásából adódó) a kerékagy kerületén nézve kb. 3 mm. ez elfogadható érték szerintetek?
Válasz _NB_ #72469. hozzászólásáraA K7 relé valóban az indító relé!De a működése függ a K6 relétől,amit a váltó üres kapcsoló működtet,és függ a KT 1 relétől,ami az izzító relé!Erről a két reléről kapja a K7 a működtető áramot.86-87 lábak a relé behúzó tekercs kivezetése,nincs összekötve a 30.al!
Válasz medikus #72468. hozzászólásáraÓóó 1000 köszönet, közben firkáltam a hozászolást és nem mertem nyomogatni nehogy eltűnjön a "litánia".
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201127004016_podkljuchenie_preobrazovatelya.jpg)
Néztem is egy oldalon azt a szerkentyűt, de nem jöttem rá mi az.
google fordítás
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
A régi Fordon az adagolón van egy gomb ami ráad egy kis töltést, ez automatán kiugrik mikor beindul + van a torok izzítás ami végül is láng, ha elég sokáig izzítasz, mert a közepébe be van vezetve a gázolaj egy kis csövön és indításkor bespriccel, ez talán működik kézzel is ha az üzemanyagpumát nyomogatod.
Van egy jellegzetes hangja, buffan egyet, onnan tudod, hogy működik
Válasz mtz1221 #72450. hozzászólására
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201127002227_mtz_1221.jpg)
A kapcsolási rajzot megpróbáltam kiszínezni egy kicsit, mert vizuális alkat vagyok könnyeben megértem.
A piros folyamatos vonal a 24 voltos ág
a piros szaggatott a 12 voltos ág egy része
a narancs a generátor 12 voltos szakasz ami a K6 relén keresztül a K7 indító relét tiltsa vagy engedélyezi.
https://i.postimg.cc/rs51S55t/MTZ-1221.jpg
A két aksi (GB1, GB2) sorba van kötve és köztük egy áramtalanító/töltő (QS1)kapcsoló van.
Amikor ez zár akkor 24 volt jelen van az önindítónál. Így egy fém tárgyal lehet önindítózni elvileg kintről is.
Alul látsz több relét, csak tippelek, de a te fényképeden a K2, K3, K6, K7, KT1 reléket látjuk.
Ebből a K6 és a K7 az önindítóé.
K7 relé alaphelyzetben nyitott
Feladata: az önindító mágnestekercsének áramkörét zárni.
Működése: amikor behúz zárja a 87-es és a 30-as lábat ezáltal az önindítón a mágnes tekercs behúz és kilöki a bendixet a fogaskerékkel és zárja az önindítóban a 24V-os ágat amitől így az önindító motorja forogni kezd.
K6 relé alaphelyzetben zárt
Feladata: letiltani az indítást járó motor esetén
Működése: Amikor a generátortól jelet kap és behúz akkor a megszakítsa a K7 indító relében az behúzó áramkört, így az nem működik.
Az indítás teszteléshez kiiktatni úgy lehet a K6 relét, hogy a 88-as és 30-as lábát rövidre zárod/összekötöd, majd rendesen indítsz, ha pöc röff akkor ebben a relében lehet rossz a kontakt, megéget vagy akármi.
Logikusan ilyenkor járómotornál is rálehet indítani, ezért csak ésszel.
Ha nem indul így sem, akkor meg kell nézni kap e áramot a K7-es relé 86 és 85 lábon és ha indítasz hallani e ahogy behúz/kattan vagy épp nem csinál semmit.
Ha kattan akkor lehet beéget ha nem csinál semmit akkor a tekercse lehet megfáradt.
Aztán ha indítókulccsal indul, ott is meglehet nézni, hogy adja e szuflát a relének, nem e az kontakthibás.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ellenőrizni többféleképpen lehet, de amíg hol jó hol nem, nem egyszerű, mert félre vihet.
Amikor épp nem jó akkor kellene neki hasalni és megnézni mi nem működik megfelelően, ami zárt az zárt-e és mi nyitott az záródik-e.
A tévedés jogát fenntartom meg ilyenek
Válasz medikus #72467. hozzászólásáraAz egész olyan megoldás,mint ha 2 töltővel töltenéd az akkumulátorokat.Egyik tölti külön a 12voltos aksit!Ez a gép generátora!A másik töltővel meg töltöd 24 volttal a sorba kötött 2 aksit,polaritásnak megfelelően.Ez a generátor plusz kivezetése,ami a hűtő elejére szerelt feszültség emelőre megy,ami a 12-14 voltból állítja elő a 24voltot generátor szabályozásával párhuzamba!Kicsit variált,pedig az Orosz is ismeri a párhuzam kapcsolót!
Válasz medikus #72466. hozzászólásáraKisebb töltő árammal!Az elég is neki,mivel az az akku,csak az indítás pillanatában van használva terhelve!Néha nem árt felcserélni őket!
Válasz _NB_ #72465. hozzászólásáraTöltődik a másik is,csak kisebb töltő árammal,mert a generátorból van egy kivezetés a hűtő elején van egy feszültség sokszorozó,ami 24 voltot állít elő a generátor áramából!Ennek a 24 voltos kivezetése van arra a kábelre kötve,(indító)ami az önindítón van!Tehát az áramtalanító alapba összeköti a 2 akkut sorba,és a közép kivezetésről meg leveszi a másik akkuról a +12 voltot,amelyik vége testre van kötve!A régi nyugati traktorok,meg általában a nyugatiak valahogy másként vannak megcsinálva!Olyan mint a régi Opel dízelek!Hidegben azt sem lehetett elindítani,mert a motor kiképzése olyan volt,hogy a hengerben indításkor nem keletkezett HŐFELESLEG!Az a lényege a jó indulásnak.
Az MTZ-nél ez a 24 Voltos rendszer amúgy mire fel van ?
A orosz északi hideg területeken is legyen elég szufla ?
A régi nyugati trakik is torok izzításúak, de csak 12 Voltosak.
A két aksi közül az egyik töltődik csak ha jól látom ?
A másik meg balanszolódik a töltöttről vagy hogyan működik ez ?
Válasz medikus #72463. hozzászólásáraAkkor ezt ma 1221 nek ki kell probálnia!aztán nix több pánik ganyézáskor!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz .Richard. #72462. hozzászólásáraRajzról jött össze nekem is!Variálta ezeket az akkumulátor bekötéseket!Rajzon 3 félét ír!
Válasz medikus #72457. hozzászólásáraNa végre. Ezt akartam hallani!!!
megy az kintről is.
Válasz Gumóka #72390. hozzászólásáraköszönöm
Válasz Gumóka #72390. hozzászólásáraköszönöm
Válasz Gumóka #72455. hozzászólásáraPróbálkozik az Orosz is,csak még tranzisztoros a technika!Mi meg már azt kezdjük elfeledni!
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz Maszek Zs #72453. hozzászólásáraVéletlen talált ide,10 év 8 hsz!
Mondhatni probléma mentes ember!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz medikus #72456. hozzászólásáraHa az indítón meg van a 24 volt,akkor kintről is indíthatod!Van egy biztosíték tábla kint a motornál.2 biztosíték fogadására.Egyikben van biztosíték 60-70A os!Az a 12 voltos rész.A másik kivezetés ahol kábel van,24 voltos, de abban nincs biztosíték,csak kötéspont,onnan megy be az áram az indító relére!Tehát a relé 24 voltot ad ki az indító behúzó mágnesre!
Válasz mtz1221 #72452. hozzászólásáraBekapcsolt áramtalanítónál 24 voltnak kellene rajta lenni!Akkor mikor a billenő kapcsolóval rá adod az áramot!Az indító kapcsolón meg 12v.
Válasz mtz1221 #72450. hozzászólásáraAztán még mondjuk, hogy ezért jó az MTZ, mert nem kell laptop, meg nincs annyi amper benne szerteszét.
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Aztán tessék
sziasztok!100 as orbit szivatyúhoz milyen szivatyút tegyek fel ns 14 vagy ns16?
Válasz Maszek Zs #72388. hozzászólásáraÜdv!
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Hát nem kellett volna semmit írni! Se kössz se semmi!!!
Úgyhogy
Válasz .Richard. #72451. hozzászólásáraÉn is arról beszélek.De ha 12 volt van rajta a 24 helyett bachatom.Valahol valamit még 1 csavarhúzóval rövidre kellene zárni hogy 24 legyen az indító csavarján.
Válasz mtz1221 #72450. hozzászólásáraNem a belére irtam csak az inditora.Az inditomotor felépitése csak ugyan az lehet . Akkor ha van gyujtás vagy nincs áramtalanitva akkor a behuzotekercsen lehetne csavarhuzoval inditani. Ha szükséges.
Válasz .Richard. #72449. hozzászólásáraÖnindítón csak 12 volt van leállítva,itt még okosnak hitt mesterek sem tudják pontosan mi hol zár össze indítás közben.
Ki lehetne ezt lámpázni meg méricskélni,csak egyenlőre semmi kedvem hozzá.De az lesz a vége attól félek.![smile tonguep](/oldforum/images/smiles/tonguep.gif)
Válasz mtz1221 #72448. hozzászólásáraJa az igaz. De ha ezen 24v indito van azt nem lehet egy vassal kint összezárni ha igy megszopat? Vagy az nagyon okos? nix sebességben azt goo.![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Válasz .Richard. #72447. hozzászólásáraAz lesz a vége,csak most nem akarom ebacni ezt a pár nap szép időt a szaladgálással,rendeléssel.
Válasz mtz1221 #72445. hozzászólásáraMennyibe lenne az a sok relle ha kibasznád ujra? Nem érné meg cserélni? Vagy egyet kötni biztiről a behuzonak. Csak annak simán.
Válasz mtz1221 #72445. hozzászólására3-dik kocsinál.
Válasz .Richard. #72431. hozzászólásáraNe is mond.
5-6 x beindult (ganét hordok)3 kocsinál kint a földön sikerült a tlt kilöknöm a lábammal. Leállítom nem indul.![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Végig vágtam ököllel a bal oldalát a műszerfalnak,azóta indult vagy 20 x gond nélkül.A verés hiányzott neki semmi más.
Válasz blazy86 #72432. hozzászólásáraEgyedül a csőtengely lehet ami nem arra a bordára kerül a helyére. Lehetséges'hogy az miatt van? Sok ilyen gép igy csinál. Vagy görbe?gondolok arra'hogy egy idő után kirágja a szerkezet bordáit annyira'hogy kopott lesz log rajta és elhagyja. Most ujra összerakva máshogy van beledugva igy meg ráz? Ez hülyeség vagy nem?
Válasz csferri #72442. hozzászólásáraMelegen is, de akkor egy cseppet jobb a helyzet. Vagy csak megszokom (ritkán dolgozom a géppel)
Válasz blazy86 #72441. hozzászólásáraMelegen nem![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Válasz csferri #72440. hozzászólásáraHidegen úgy ráz, hogy szinte az ölembe hullanak a műanyag dolgok
Válasz blazy86 #72439. hozzászólásáraHa ez vígasztal ,szokott rázni kicsit kuplungozás után ezt már én is megfigyeltem, ami utána rövid idő múlva megszűnik(pár 100 óra).Mondjuk nagyon nem kéne![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz prütyi #72438. hozzászólásáraNem szűnik meg......![smile sad](/oldforum/images/smiles/sad.gif)