Válasz ke-senda #72205. hozzászólásáraÜdv a csapatban! Ugyanez a fajta motor egy használt röpsulyt kapott probaképpen azzal jo lett. Ennyi. Tehát nálam ez volt a hiba. Esetleg a röpsuly és a rudazatokhoz valo logo illesztései miatt lehetett?
Sziasztok
A következő próblémával fordulnák hozzátok:
Van egy mtz 550-em 88-as évjáratú, 6800 üzemórával ebbe még 50-es izzítógyertyás (kamrás) motor van.
A következő a próbéma kapkod, dadog, ugat a motor ki hogyan mondja.Leginkább 1400-1500-as fordulatszámnál terhelés nélküli motornál jelentkezik a hiba, pl az úton 9. be amikor üresen megyek vele. Természetesen a gázkar hintázik rajta már alapjáraton is, de ha álló helyzetben kivülről huzom neki a gázt akkor érzem hogy rángatja a gázkart a kezembe.
A hiba már 3-4 éve fennt áll de eleinte csak kizárólag télen jelentkezett hűvösebb időkben, mikor bemelegedett akkor szinte vagy olykor teljesen elhagyta.
Aztán az évek múlásával fokozódott a próbléma és jelentkezett a hiba az év bármely szakában, de ugyanúgy hidegebb időkben erősebben, ekkor kapott eggy rugót a gázkarra kivülre ez pillanatnyilag javitott a dolgon de természetesen megoldást nem jelentett.
Aztán a hiba fokozódott és nem tűrt halasztást ezért kapott eggy adagolófelújítást, új elemeket új porlasztókat minden belőve padon tökéletes is volt az adagolós szakember szerint.
Felraktuk de nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, mintha picit jobb lett volna de ez lehet csak azért volt mert nyáron meleg volt és nem érződött annyira, használtuk de nagyon idegesített ekkor az adagolófelújítást megismételtük.
2. ra öreg szaki mindenki nagyon dícséri hogy ha ő nem akkor senki sem tudja megcsinálni.
Részletesen elmondtam mit csinál a gép mi a baj.
Szétszedte átnézte belőtte kicserélte az íves gumikat a szabályzóba, és 1 elem szorult kicsit ezen kívül hibát nem talált, azt mondta ennek tökéletesnek kell lennie.
Hát nem lett az mert ugyanazt csinálja.
Felhívtam azt mondta sajnálja de ő mást nem tud csinálni vele.
Olvastam hogy többen is jártak hasonló cipőben, esetleg valakinek megoldódott már?
Valaki esetleg tudja hogy mi okozhatja a hibát?
Mit érdemes megnéznem?
Válasz elerhetosegem #72200. hozzászólásáraItt tanácsolták egszer valakinek, hogy a centrifugálszűrő o gyűrűje ha elengedi az olajat akkor alig van olajnyomás. Ha igaza van akkor lehet azt is elpucoltad. Lehet az a hiba? A forgó alsó részén a nagy gyűrű.
Kedves fórumozók!
A segítségeteket kérném.
A következő a hibajelenség az 1994-es MTZ-82-n: Lecseréltem az olajat természetesen kitakarítottam a szűrőt is. Indítás után és melegen is egyaránt alapjáraton az olajnyomás ~2,3bar, ha forgatom beesik 1,0bar alá aztán járatom tovább alapjáraton ismét visszaáll ~2,3-ra. Leszedtem az olajcsövet ami a mechanikus nyomásmérő órához megy, kifújtam tiszta. Viszont ha jár a motor, akkor is csak alig jön a csövön az olaj (ennek spriccelni kéne az olajat), sőt néha dadog is mintha levegős lenne. Mi lehet a baj?
Válasz B.Bali #72171. hozzászólásáraÚgy tudtam a nyomcsapágy valami kínai.
Nekem rus disk van teljesen jó! Csak ajánlani tudom, sok ismerősöm elégedett vele.
Válasz rigás #72197. hozzászólásáraAgrokeres matrica van rajta, valószínű onnan származik,viszont látszik hogy már volt megbontva a váltó. Lehet hogy kapott egy bontott váltót valami kinti piacos gépből.
Válasz kissgé #72192. hozzászólásáraNem valami németektől, vagy más nyugati országból idekerült gép? mert én azoknál tapasztaltam ilyet, mármint a váltójuk hidraulikájuk véletlenül sem a nálunk megszokott módon működik.
Tavasszal voltam egy kereskedőnél aki németből behozott gépeket(is) árul nála láttam és próbáltam ki ilyen mtzéket Sima 820.4-nek látszó traktorba a felező helyén irányváltó a sebességek egész máshol a hidraulika karok helyett oldalt gyárilag jojstik hidro karok helyén a kézigáz, leállítani pedig a kormány alatt a kormány állító gomb mellett egy ugyanolyan gomb kihúzásával lehetett (motorpal adagoló) mint a rábát.
Elsőre, meg is kavart a gép csúnyán.
Sziasztok! Van nálam egy 820.2 Mtz. Előélete ismeretlen, ugye a sebességek az alábbi rajz szerint kellenének hogy legyenek, ennél viszont a 4-dik nem balról a 2- dik mellett van hanem az 1 és a 2 között. Ilyen létezik vagy valami turpisság van a dolog mögött?
Válasz mikesmith #72182. hozzászólásáraA lengyel fűkasza már csak ilyen "vicces" szerkezet!
A nyáron engem többször is megviccelt egyszer mindjárt egymásután kétszer, és nem is kicsit.
Majd meg szakadtam a röhögéstől...
Válasz SUX #72181. hozzászólásáraigen jó lehet.
nekem is valami hasonló kompromisszumot kellett kötnöm mert az utángyártott alkatrész nem lett jó a gép meg kellett, de gyorsan.
Nálam a kupolakerékből kitört, vagy inkább kiporlott egy fog és kattogó hangot adott menet közben. Mintaszerűen, és szakszerűen mindkét fogaskereket párba cserélve minden gyári szerelési utasítást betartva akartam megcsinálni csak a gagyi alkatrész és a szoros határidő akkor ezt nem tette lehetővé. A lényeg, 6 vagy 7 éve csináltam azóta belement a trakiba több mint 2000 üzemóra és működik. Ha ez neked is összejön nem panaszkodhatsz azt gondolom.
Válasz rigás #72177. hozzászólásáraKöszönöm! A gyári összerakás (hajigálás) kevés foghézagot adott, mivel a kúpkerék fogvégek nem voltak meg. Gondolom, ha játszok vele és tetszetősen, halkan jár miközben forgatom és nem kotyog túlságosan, akkor jó lehet.
Válasz mtz1221 #72175. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod! :)
Felemelve,megindítva is csak csúszik a szíj.Viszont kézzel ha pörgetem a dobokat (leállítva TLT kihajtás) úgy megy ahogy annak rendje módja..Ezért nem érteni a jelenség okát.
Válasz SUX #72176. hozzászólásáraelméletileg így kéne, de a második mondatodban leírtak alapján csinálhatod kiindulásnak jó onnan lehet finomítani.
Igen szöget nem nagyon lehet állítani az esetek többségében szerintem nem is kell, ha mégis kellene néhány tized mm-ről van szó és annyit talán hagy.
Sajnos molyolós meló de érdemes jól megcsinálni mert másképp idő előtti kopás-fogtörés lehet belőle.
Én most emlékezetből próbálok segíteni hisz évekkel ezelőtt csináltam és mint korábban írtam, az utángyártott kúpkerékkel megjártam.
az a lényege, hogy a megfelelő foghézag mellett a fogaskerekek fogai a fogszöggel párhuzamosan kapjanak egymásba, mert csak így oszlik el optimálisan a terhelés.
egy kép:
Válasz rigás #72173. hozzászólásáraKöszönöm a választ. A kérdésem: a szerelt reduktorfedelet szedjem le és rakjam vissza egyre beljebb addig a pontig, amíg a fogaskerekek össze nem érnek rendesen?
Jelenlegi probléma, hogy kissé kattogva megy. Valószínűleg nincs foghézag. Ha csak kifele moccantom a két menetes fülbe tekert csavarral az nem elég? Addig a pontig, amíg hiba nélkül jár?
A 820-as reduktor fedelét csak egyenletesen tudom minden oldalról lehúzni, egyébként megszorul. Szöget nem tudok állítani csak távolságot. Vagy tévedek?
Válasz mikesmith #72174. hozzászólásáraNem a szíj,én sosem tágítottam meg még őket.Felemelve megindítva mit csinál ? Ha úgy megindul akkor a dob alján a csúszótányér csapágyaira tipelnék.
Sziasztok!
Pár hónapja nem jártam itt.Építkezünk és szinte mindent én építek(gányolok)egymagam. :) Megdögölni nincs időm.
A lényeg,hogy szeretnék kaszálni az öreg Mtz 50-essel.A kasza egy lengyel "Famarol Z125" típusú kétdobos kasza.Mikor leraktam 4-5 hónapja tudtam is én,hogy le kell lazítani a 4 ékszíját.Nem.Szóval jó volt.Most meg hiába húztam koppra a szíjfeszítőt csak füstöl a nyomorult a dobok nem mozdulnak..Felemelve kézzel hajtva megy minden mechanika szépen..Szerintetek a 4 szíj lesz a ludas?Hülyére nyúltak és már nem lehet őket megfeszíteni annyira hogy ne csússzanak?Köszönöm szépen a válaszaitokat!
Üdv Mindenkinek!
Válasz SUX #72169. hozzászólásáraA hézagoló lemezekkel nem csak foghézagot állítasz, hanem ezekkel lehet beállítani a fogaskerekek helyes-optimális futását is.
Én először fémtisztára mostam mindkét fogaskereket, majd spec. festék hiányában egyszerűen bekrétáztam a fogaskerekeket és próba
ezt addig kell próbálgatni amíg a fogaskerekek egyenletes a fogak alsó síkjával párhuzamos nyomot nem hagynak egymáson, ha ez megvan ezután lehet a két oldalon a hézagolókat arányosan növelve vagy csökkentve beállítani a foghézagot.
Ha valami nem érthető kérdezz, megpróbálom leírni érthetőbben.
Válasz Gumóka #72165. hozzászólásáraNa közben megnéztem a polcon "ominózus" fogaskereket, tara részemről ez ügyben megkövetve mert jobs utángyártott nem tara. Fene tudja miért tarára emlékeztem.
A lényeg,hogy nem tudtam összehozni az eredeti kupolakerékkel úgy ált volna jól nagyjából ha reduktorház alján semmi hézagoló felül meg több mint 1centi.
Válasz Gumóka #72163. hozzászólásáraKöszönöm a választ! Jelenleg 5 db 0,5 és 1 db 0,8-as hézagoló van benne. 3,3 mm összesen. Tudom növelni mondjuk 3,6-ra. Az vajon sok?
Válasz rigás #72164. hozzászólásáraA bolt szerint eredeti, kb 7600 HUF volt. Ami benne volt, az új korától fogva ott volt , a fogvégeket már lekoptatta. Állítólag rossz hézagolás miatt. Ezért vettem újat, ezek szerint nem biztosan jót. Kipróbálom nagyobb hézagolással, ha így sem jó, akkor csere. Köszönöm a választ!
Válasz prütyi #72157. hozzászólásáraSzerintem a szerkezettel van valami, én is nagyon sokat kinlódtam vele aztán vettem bele százlábut de abból is a Rus Disket szettben csapágy, szerkezet, tárcsa,/ mindhárom egyféle legyen Fontos/ 3 éve van benne nem kellett hozzányúlni pedig Homlokrakodó is van.
A luk tudtom szerint nem egyszettbe van.
Válasz Gumóka #72165. hozzászólásáraItt szerintem az a lényeg, hogy nem lehet a kétfélét vegyíteni.
Tavaly ismerősöm 80-asából kitört a könyöktengely mit kaptunk a boltba, tarát.
Na azzal is megszívtam mert mikor beszereltem, a tarás tengelyen a kerék irgalmatlan befelé dőlt.
Na vettünk a másik oldalra is egyet így most már nullás kerék összetartással nagyjából vezethető lett a gép de a gumit ugyanúgy félrenyalja mint a 82-esek többsége.
Így most ott tartunk, hogy a közeljövőben kap két eredeti bontott könyöktengelyt.
Közben, arra gondoltam az után gyártó cég a tengely szögét nem a 80-as hanem a szöghajtásos 82-eshez állíthatta be... talán...
Válasz rigás #72164. hozzászólásáraNekem a Tara eddig jó, bár én csak féktengelyt raktam be belőle, ami fogaskerék volt, a többi kuplung és féktárcsa volt.
De a szöghajtásom egyik rövid-hosszú tengelypárja is tara, azt előttem cserélték, én ugye a rugókat és a peremes hüvelyt cseréltem ott, azt is vissza tudtam hézagolni, igaz a rövid tengely két csapágyát kellett bőven felhézagolni, mert a peremes hüvelynél hézagoló nélkül is volt akkora foghézag, mint ide Jeruzsálem
De ott mindkét oldalt kellett piszkálni, a másik tengelypár pedig gyári volt.
Válasz SUX #72162. hozzászólásáramilyen fogaskereket vettél, eredetit vagy utángyártottat? Azért kérdem mert pár éve cserélnem kellett a fogaskerékpárt (kupola és kúpkerék) de csak kupola kereket kaptam eredetit a kúpkerék tara utángyártott volt amire letették a boltban a nagy esküt, hogy az ám űberfaxa. az volt nem passzoltak a fogszögek lehetetlen volt összehézagolni a két kereket a fogak hátulja felé járt akár mit csináltam vele. két napi küszködés után feladtam és visszatettem a kissé kopott de még használható régi kúpkereket az eredeti hézagolással. És láss csodát a fogak szépen párhuzamosan kaptak egymásba a kopás miatt egy kicsit (0.2mm) venni kellett ki a hézagoló lemezekből, de köszöni szépen jól van így megy már nehány éve.
MTZ 820-asom van. Az egyik reduktort újítottam fel. Csapágyat cseréltem, hézagot sikerült beállítani. Az alsó kis fogaskereket csapágyakkal cseréltem, a nagy tányérkereket nem. Összehúztam a régi ( külső)hézagolókkal, de egy kissé kattogva megy, ha forgatom. A kopás miatt van ez vagy nagyobb hézagot kellene állítani? Mi a véleményetek?
Válasz B.Bali #72158. hozzászólásáraIgen azt néztük a kiszedet szerkezeten hogy bitang nagy rúgók vannak ebben az erősítet kuplungszerkezetben,de tényleg kurva nehéz ezt benyomni egy átlagos mtz-hez képest.
Válasz prütyi #72157. hozzászólásáraÉn is így jártam,újkorától nehéz volt benyomni a pedált így ment vagy 10 évig kb. A tárcsa elkopott utánna,kapott egy új orosz
kuplung szetett, még nehezebb lett.
Ez se volt benne sokáig,mérgembe vettem bele Luk szetett.
Azóta hallottam több embertől hogy a rúgóból 1 vagy 2 menetet levágnak, nem emlékszem pontosan, és sokat könnyűl a pedál és mégse csúszik meg a kuplung
92257 hozzászólás
Válasz ke-senda #72205. hozzászólásáraVedd fel a kapcsolatot MTZ 550E-vel!Ő rugózott ezen,sokáig!Egy idelye nincs itt,biztos megtalálta a megoldást!
Válasz ke-senda #72205. hozzászólásáraÜdv a csapatban! Ugyanez a fajta motor egy használt röpsulyt kapott probaképpen azzal jo lett. Ennyi. Tehát nálam ez volt a hiba. Esetleg a röpsuly és a rudazatokhoz valo logo illesztései miatt lehetett?
Sziasztok
A következő próblémával fordulnák hozzátok:
Van egy mtz 550-em 88-as évjáratú, 6800 üzemórával ebbe még 50-es izzítógyertyás (kamrás) motor van.
A következő a próbéma kapkod, dadog, ugat a motor ki hogyan mondja.Leginkább 1400-1500-as fordulatszámnál terhelés nélküli motornál jelentkezik a hiba, pl az úton 9. be amikor üresen megyek vele. Természetesen a gázkar hintázik rajta már alapjáraton is, de ha álló helyzetben kivülről huzom neki a gázt akkor érzem hogy rángatja a gázkart a kezembe.
A hiba már 3-4 éve fennt áll de eleinte csak kizárólag télen jelentkezett hűvösebb időkben, mikor bemelegedett akkor szinte vagy olykor teljesen elhagyta.
Aztán az évek múlásával fokozódott a próbléma és jelentkezett a hiba az év bármely szakában, de ugyanúgy hidegebb időkben erősebben, ekkor kapott eggy rugót a gázkarra kivülre ez pillanatnyilag javitott a dolgon de természetesen megoldást nem jelentett.
Aztán a hiba fokozódott és nem tűrt halasztást ezért kapott eggy adagolófelújítást, új elemeket új porlasztókat minden belőve padon tökéletes is volt az adagolós szakember szerint.
Felraktuk de nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, mintha picit jobb lett volna de ez lehet csak azért volt mert nyáron meleg volt és nem érződött annyira, használtuk de nagyon idegesített ekkor az adagolófelújítást megismételtük.
2. ra öreg szaki mindenki nagyon dícséri hogy ha ő nem akkor senki sem tudja megcsinálni.
Részletesen elmondtam mit csinál a gép mi a baj.
Szétszedte átnézte belőtte kicserélte az íves gumikat a szabályzóba, és 1 elem szorult kicsit ezen kívül hibát nem talált, azt mondta ennek tökéletesnek kell lennie.
Hát nem lett az mert ugyanazt csinálja.
Felhívtam azt mondta sajnálja de ő mást nem tud csinálni vele.
Olvastam hogy többen is jártak hasonló cipőben, esetleg valakinek megoldódott már?
Valaki esetleg tudja hogy mi okozhatja a hibát?
Mit érdemes megnéznem?
Válasz Nyomasek Bobo #72203. hozzászólásáraMivel minden mtznek más hangja van így minden előfordulhat náluk.

Válasz .Richard. #72202. hozzászólásáraAkkor se fordulaton esett vissza a nyomás, hanem zusammen...
Válasz elerhetosegem #72200. hozzászólásáraItt tanácsolták egszer valakinek, hogy a centrifugálszűrő o gyűrűje ha elengedi az olajat akkor alig van olajnyomás. Ha igaza van akkor lehet azt is elpucoltad. Lehet az a hiba? A forgó alsó részén a nagy gyűrű.
Válasz elerhetosegem #72200. hozzászólásáraMennyi olaj lett bele öntve?

Lehet az olaj szivattyú elnyírta az éket
Kedves fórumozók!
), sőt néha dadog is mintha levegős lenne. Mi lehet a baj?
A segítségeteket kérném.
A következő a hibajelenség az 1994-es MTZ-82-n: Lecseréltem az olajat természetesen kitakarítottam a szűrőt is. Indítás után és melegen is egyaránt alapjáraton az olajnyomás ~2,3bar, ha forgatom beesik 1,0bar alá aztán járatom tovább alapjáraton ismét visszaáll ~2,3-ra. Leszedtem az olajcsövet ami a mechanikus nyomásmérő órához megy, kifújtam tiszta. Viszont ha jár a motor, akkor is csak alig jön a csövön az olaj (ennek spriccelni kéne az olajat
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel
Nagy László
Válasz B.Bali #72171. hozzászólásáraÚgy tudtam a nyomcsapágy valami kínai.
Nekem rus disk van teljesen jó! Csak ajánlani tudom, sok ismerősöm elégedett vele.
Válasz rigás #72197. hozzászólásáraAgrokeres matrica van rajta, valószínű onnan származik,viszont látszik hogy már volt megbontva a váltó. Lehet hogy kapott egy bontott váltót valami kinti piacos gépből.
Válasz kissgé #72192. hozzászólásáraNem valami németektől, vagy más nyugati országból idekerült gép? mert én azoknál tapasztaltam ilyet, mármint a váltójuk hidraulikájuk véletlenül sem a nálunk megszokott módon működik.

Tavasszal voltam egy kereskedőnél aki németből behozott gépeket(is) árul nála láttam és próbáltam ki ilyen mtzéket Sima 820.4-nek látszó traktorba a felező helyén irányváltó a sebességek egész máshol a hidraulika karok helyett oldalt gyárilag jojstik hidro karok helyén a kézigáz, leállítani pedig a kormány alatt a kormány állító gomb mellett egy ugyanolyan gomb kihúzásával lehetett (motorpal adagoló) mint a rábát.
Elsőre, meg is kavart a gép csúnyán.
Válasz rigás #72186. hozzászólására
Válasz mtz1221 #72194. hozzászólásáraÚgy értem: NINCS KÉP





Válasz Nyomasek Bobo #72193. hozzászólásárahttps://img.index.hu/imgfrm/2/1/3/4/BIG_0013422134.jpg
https://static.agroinform.huhttps://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20151117155751_02belarus920nopeudet.jpg
Válasz kissgé #72192. hozzászólásáraKéptelenség!!!
Sziasztok! Van nálam egy 820.2 Mtz. Előélete ismeretlen, ugye a sebességek az alábbi rajz szerint kellenének hogy legyenek, ennél viszont a 4-dik nem balról a 2- dik mellett van hanem az 1 és a 2 között. Ilyen létezik vagy valami turpisság van a dolog mögött?
Válasz medikus #72189. hozzászólásáraDe nem talp gond lesz már,ha felemelve is füstöli a szíjakat.
Válasz 44claasgarantos #72188. hozzászólásáraHa ágyeke,akkor a bal kerékbe 300-400 kiló keréksúllyal .
Válasz mtz1221 #72187. hozzászólásáraegyszerű.Felemelve forgassa meg a talpat kézzel!Ha nem forog akkor ott a baj!
Itt a szántások ki hogyan oldota meg a difi zárat olajos vagy levegős a 82 esen
Válasz mikesmith #72182. hozzászólásáraValamelyik csapágy besültre tippelnék.Rozsda csodákra képes.
Válasz mikesmith #72182. hozzászólásáraA lengyel fűkasza már csak ilyen "vicces" szerkezet!



A nyáron engem többször is megviccelt egyszer mindjárt egymásután kétszer, és nem is kicsit.
Majd meg szakadtam a röhögéstől...
Válasz mtz1221 #72180. hozzászólásáraÉs nem is akarják tudni!
Válasz SUX #72181. hozzászólásáraigen jó lehet.
nekem is valami hasonló kompromisszumot kellett kötnöm mert az utángyártott alkatrész nem lett jó a gép meg kellett, de gyorsan.
Nálam a kupolakerékből kitört, vagy inkább kiporlott egy fog és kattogó hangot adott menet közben. Mintaszerűen, és szakszerűen mindkét fogaskereket párba cserélve minden gyári szerelési utasítást betartva akartam megcsinálni csak a gagyi alkatrész és a szoros határidő akkor ezt nem tette lehetővé. A lényeg, 6 vagy 7 éve csináltam azóta belement a trakiba több mint 2000 üzemóra és működik. Ha ez neked is összejön nem panaszkodhatsz azt gondolom.
Válasz mtz1221 #72180. hozzászólásáraEste meg a kanapén alszol, ha meglátja az asszony
Válasz mtz1221 #72179. hozzászólásáraOké.Köszi! De hogy állásában elromoljon..Nyáron..Vicc.. :)
Válasz rigás #72177. hozzászólásáraKöszönöm! A gyári összerakás (hajigálás) kevés foghézagot adott, mivel a kúpkerék fogvégek nem voltak meg. Gondolom, ha játszok vele és tetszetősen, halkan jár miközben forgatom és nem kotyog túlságosan, akkor jó lehet.
Válasz rigás #72173. hozzászólásáraMár többször leírtam a körömlakk erre van kitalálva,csak a nők nem tudják.
Válasz mikesmith #72178. hozzászólásáraAkkor pedig bontás lesz,nem a tányér csapágyak.Vedd le a tetejét a dobok felett,hátha látni valamit.
Válasz mtz1221 #72175. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod! :)
Felemelve,megindítva is csak csúszik a szíj.Viszont kézzel ha pörgetem a dobokat (leállítva TLT kihajtás) úgy megy ahogy annak rendje módja..Ezért nem érteni a jelenség okát.
Válasz SUX #72176. hozzászólásáraelméletileg így kéne, de a második mondatodban leírtak alapján csinálhatod kiindulásnak jó onnan lehet finomítani.

Igen szöget nem nagyon lehet állítani az esetek többségében szerintem nem is kell, ha mégis kellene néhány tized mm-ről van szó és annyit talán hagy.
Sajnos molyolós meló de érdemes jól megcsinálni mert másképp idő előtti kopás-fogtörés lehet belőle.
Én most emlékezetből próbálok segíteni hisz évekkel ezelőtt csináltam és mint korábban írtam, az utángyártott kúpkerékkel megjártam.
az a lényege, hogy a megfelelő foghézag mellett a fogaskerekek fogai a fogszöggel párhuzamosan kapjanak egymásba, mert csak így oszlik el optimálisan a terhelés.
egy kép:
Válasz rigás #72173. hozzászólásáraKöszönöm a választ. A kérdésem: a szerelt reduktorfedelet szedjem le és rakjam vissza egyre beljebb addig a pontig, amíg a fogaskerekek össze nem érnek rendesen?
Jelenlegi probléma, hogy kissé kattogva megy. Valószínűleg nincs foghézag. Ha csak kifele moccantom a két menetes fülbe tekert csavarral az nem elég? Addig a pontig, amíg hiba nélkül jár?
A 820-as reduktor fedelét csak egyenletesen tudom minden oldalról lehúzni, egyébként megszorul. Szöget nem tudok állítani csak távolságot. Vagy tévedek?
Válasz mikesmith #72174. hozzászólásáraNem a szíj,én sosem tágítottam meg még őket.Felemelve megindítva mit csinál ? Ha úgy megindul akkor a dob alján a csúszótányér csapágyaira tipelnék.
Sziasztok!
Szóval jó volt.Most meg hiába húztam koppra a szíjfeszítőt csak füstöl a nyomorult a dobok nem mozdulnak..Felemelve kézzel hajtva megy minden mechanika szépen..Szerintetek a 4 szíj lesz a ludas?Hülyére nyúltak és már nem lehet őket megfeszíteni annyira hogy ne csússzanak?Köszönöm szépen a válaszaitokat!
Pár hónapja nem jártam itt.Építkezünk és szinte mindent én építek(gányolok)egymagam. :) Megdögölni nincs időm.
A lényeg,hogy szeretnék kaszálni az öreg Mtz 50-essel.A kasza egy lengyel "Famarol Z125" típusú kétdobos kasza.Mikor leraktam 4-5 hónapja tudtam is én,hogy le kell lazítani a 4 ékszíját.Nem.
Üdv Mindenkinek!
Válasz SUX #72169. hozzászólásáraA hézagoló lemezekkel nem csak foghézagot állítasz, hanem ezekkel lehet beállítani a fogaskerekek helyes-optimális futását is.
Én először fémtisztára mostam mindkét fogaskereket, majd spec. festék hiányában egyszerűen bekrétáztam a fogaskerekeket és próba
ezt addig kell próbálgatni amíg a fogaskerekek egyenletes a fogak alsó síkjával párhuzamos nyomot nem hagynak egymáson, ha ez megvan ezután lehet a két oldalon a hézagolókat arányosan növelve vagy csökkentve beállítani a foghézagot.
Ha valami nem érthető kérdezz, megpróbálom leírni érthetőbben.
Válasz Gumóka #72165. hozzászólásáraNa közben megnéztem a polcon "ominózus"
fogaskereket, tara részemről ez ügyben megkövetve mert jobs utángyártott nem tara. Fene tudja miért tarára emlékeztem.


A lényeg,hogy nem tudtam összehozni az eredeti kupolakerékkel úgy ált volna jól nagyjából ha reduktorház alján semmi hézagoló felül meg több mint 1centi.
Válasz Gazdász35 #72167. hozzászólásáraDe egyszettbe van minden a Luk-nál is
Válasz SUX #72168. hozzászólásáraFogaskereket párban cserélünk!Ha cserélünk!
Válasz Gumóka #72163. hozzászólásáraKöszönöm a választ! Jelenleg 5 db 0,5 és 1 db 0,8-as hézagoló van benne. 3,3 mm összesen. Tudom növelni mondjuk 3,6-ra. Az vajon sok?
Válasz rigás #72164. hozzászólásáraA bolt szerint eredeti, kb 7600 HUF volt. Ami benne volt, az új korától fogva ott volt , a fogvégeket már lekoptatta. Állítólag rossz hézagolás miatt. Ezért vettem újat, ezek szerint nem biztosan jót. Kipróbálom nagyobb hézagolással, ha így sem jó, akkor csere. Köszönöm a választ!
Válasz prütyi #72157. hozzászólásáraSzerintem a szerkezettel van valami, én is nagyon sokat kinlódtam vele aztán vettem bele százlábut de abból is a Rus Disket szettben csapágy, szerkezet, tárcsa,/ mindhárom egyféle legyen Fontos/ 3 éve van benne nem kellett hozzányúlni pedig Homlokrakodó is van.
A luk tudtom szerint nem egyszettbe van.
Válasz Gumóka #72165. hozzászólásáraItt szerintem az a lényeg, hogy nem lehet a kétfélét vegyíteni.
Tavaly ismerősöm 80-asából kitört a könyöktengely mit kaptunk a boltba, tarát.
Na azzal is megszívtam mert mikor beszereltem, a tarás tengelyen a kerék irgalmatlan befelé dőlt.
Na vettünk a másik oldalra is egyet így most már nullás kerék összetartással nagyjából vezethető lett a gép de a gumit ugyanúgy félrenyalja mint a 82-esek többsége.
Így most ott tartunk, hogy a közeljövőben kap két eredeti bontott könyöktengelyt.
Közben, arra gondoltam az után gyártó cég a tengely szögét nem a 80-as hanem a szöghajtásos 82-eshez állíthatta be... talán...
Válasz rigás #72164. hozzászólásáraNekem a Tara eddig jó, bár én csak féktengelyt raktam be belőle, ami fogaskerék volt, a többi kuplung és féktárcsa volt.

De a szöghajtásom egyik rövid-hosszú tengelypárja is tara, azt előttem cserélték, én ugye a rugókat és a peremes hüvelyt cseréltem ott, azt is vissza tudtam hézagolni, igaz a rövid tengely két csapágyát kellett bőven felhézagolni, mert a peremes hüvelynél hézagoló nélkül is volt akkora foghézag, mint ide Jeruzsálem
De ott mindkét oldalt kellett piszkálni, a másik tengelypár pedig gyári volt.
Válasz SUX #72162. hozzászólásáramilyen fogaskereket vettél, eredetit vagy utángyártottat? Azért kérdem mert pár éve cserélnem kellett a fogaskerékpárt (kupola és kúpkerék) de csak kupola kereket kaptam eredetit a kúpkerék tara utángyártott volt amire letették a boltban a nagy esküt, hogy az ám űberfaxa. az volt
nem passzoltak a fogszögek lehetetlen volt összehézagolni a két kereket a fogak hátulja felé járt akár mit csináltam vele. két napi küszködés után feladtam és visszatettem a kissé kopott de még használható régi kúpkereket az eredeti hézagolással. És láss csodát a fogak szépen párhuzamosan kaptak egymásba a kopás miatt egy kicsit (0.2mm) venni kellett ki a hézagoló lemezekből, de köszöni szépen jól van így megy már nehány éve.
Válasz SUX #72162. hozzászólásáraMindenképp újra kell hézagolni. A kerékagy forgatásával úgy is érezni fogod, hogy van e hézag, illetve mekkora.
MTZ 820-asom van. Az egyik reduktort újítottam fel. Csapágyat cseréltem, hézagot sikerült beállítani. Az alsó kis fogaskereket csapágyakkal cseréltem, a nagy tányérkereket nem. Összehúztam a régi ( külső)hézagolókkal, de egy kissé kattogva megy, ha forgatom. A kopás miatt van ez vagy nagyobb hézagot kellene állítani? Mi a véleményetek?
Válasz rigás #72151. hozzászólásáraKöszi a választ
Válasz blsjela #72155. hozzászólásáraNincs retesz?
Válasz B.Bali #72158. hozzászólásáraIgen azt néztük a kiszedet szerkezeten hogy bitang nagy rúgók vannak ebben az erősítet kuplungszerkezetben,de tényleg kurva nehéz ezt benyomni egy átlagos mtz-hez képest.
Válasz prütyi #72157. hozzászólásáraÉn is így jártam,újkorától nehéz volt benyomni a pedált így ment vagy 10 évig kb. A tárcsa elkopott utánna,kapott egy új orosz
kuplung szetett, még nehezebb lett.
Ez se volt benne sokáig,mérgembe vettem bele Luk szetett.
Azóta hallottam több embertől hogy a rúgóból 1 vagy 2 menetet levágnak, nem emlékszem pontosan, és sokat könnyűl a pedál és mégse csúszik meg a kuplung