Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD390.32 FtCHF429.55 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz zotya71 #68186. hozzászólásáraMagyaráázhatod néhány embernek! A zsír kiverődik a váltóház falára. egy része marad egy ideig a fogaskerekeknél. Majd szépen elválik az olajtól. Utána csodálkozik a jóember, hogy szép tisztán tette bele, majd kivételkor fekete. A könyv sok embernél nem mérvadó! Ő jobban tudja...
Válasz zotya71 #68186. hozzászólásáraEz megint olyan dolog, hogy elmélet meg gyakorlat.
A 89be újonnan vett 552 új korába kapott vagy 10kg zsírt a váltójába. 2019be lett hozzányúlva a váltóhoz 9ezer üó környékén. Az azért nem rossz szerintem. Mindenkinek szíve joga eldönteni miben hisz.
Válasz norb7909 #68188. hozzászólásáraHa régivel nem csinálta,el nem tudom találni.Alapgázon Kellene kikapcsolni a pumpát,és ha akkor megkönnyebbül a motor akkor valahol nyomás van a rendszerben.Vagy gyári hibás az új pumpa és feszül valahol.De szerintem valamelyik kart rálökted emelésre.
Tisztelt MTZ.vagy más gép tulajok.Nagyon jók a be írások .De alényeg kimaradt .MINDEN.gépnek van gép kőnyv és abban fől tüntetik az olajak viszkozítását.Tehát olyan olajkel.bele.ilyen egyszerű.A márka meg pénztárca függő.
Válasz norb7909 #68182. hozzászólásáraA régi szivattyu nagyon kopott lehetett, ezért valaki nyomást állított a gépen. Így az uj szivattyunál hatalmas lehet a nyomás! Mérni kell és beállítani! Utána is jelentkező rendellenesség már más téma! Valószinüleg beállítással megoldódik a probléma.
Nekem olyan kérdésem lenne mtz50, hogy hidraulika szivattyút cseréltem. Felraktam az új szivattyút feltöltöttem olajjal és pár emelés után bekapcsolt szivattyúnál síró hangja van. Mintha emelési álapotban tartanám a kart folyamatosan. Nem mértünk nyomást. A régi szivattyú már csak nagyobb fordulatnál emelt. Ha kikapcsolom a hajtást megszünik a hang. Esetleg az újnak van ilyen erős hangja? Universal? Köszönöm.
Ami nekem fontos szempont volt, hogy évi 25 ha munkáját elvégezze, az volt, hogy olcsó volt maga a gép, olcsó alkatrésszel ami bárhol beszerezhető, van hozzá bontott, mibt égen a csillag illetve, nagyon sok mindent magam tudok javítani, amit meg nem, ahhoz kaptam itt sok-sok segítséget, hogy sikerüljön.
Dolgoztam én zetorral is, már az új fülkéssel ami műanyagos, nem az a régi kocka.
Vagy mondjuk egy körfülkés, vagy első kockafülkés JD.
Egy olyan zetorral bármikor kibékültem volna, de sajnos eladó is alig, meg jól tartja az árát.
Kevésből kellett és kell is okosan gazdálkodnom, de még egy mtzvel is több profitot termeltem tavaly, mintha bérmunkába fizetném.
Egy használtgép, márkától függetlenül lutri, vagy sikerül, vagy nem.
Így inkább marad ez.
Nyugatiban ha komoly hiba akad, nekem az inkább érvágás, mint annak, aki több tőkével és bevétellel dolgozik. Neki pedig kell is a komolyabb eszköz.
De itt is megy ki, az elmúlt 5 évben egy darabot vettek nálunk, aki most új gépet vett, mindenki Case-t meg Steyrt hozott a,kisebb gazdák közül.
Itt sincs már varázsa, de a régiek közül azért gurul még jó pár gép a nagyoknál is, igaz csak kisegítőben.
Tanácsot kérnék MTZ műanyag motorháztető ügyben.
Van egy 952-esünk műanyag motorháztetővel de ez a ..... műanyag összevissza töredezik ( nem hanyagságból )
Megkérdeztem , hogy mennyi lenne az új és megvígasztaltak egy 300 eFT körüli árral ( MTZ Hungária )
Nem lenne gond, ha ez normális anyagból lenne ......
Milyen megoldást javasolnátok ?
A műanyag hegesztősök már elküldtek a ....
Válasz medikus #68173. hozzászólásáraDe hogy húzom fel magam, több milliós gépekbe is kell turkálnom..Nem gond.Csak nem értem hogy mért kételkednek abban amit mondok. Hogy bizony használnak mást is adott helyeken az olaj helyett. Megfelelő és odavaló anyaggal.
Válasz Gumóka #68168. hozzászólásáraKözvetlen kereskedői vonallal tartok kapcsolatot. Egyszerűen nem vagyunk már fontos piac a muszkának. Évi 200..x új Iván forgalomba helyezve...vicc. Az is össze hányt alkatrészből ha eppen a beszállító nem ért oda. Jöhet bele a sufni is. Ez van az alkatrész nagyobb üzlet mint a gépeladás. Felénk szépen elkopnak az Ivánok. Belefáradt a tulajok zöme. Zörög...ergonómiailag katasztrófa. Gyárinak hamisítva a selejt is.....stb. Csak fanatikusoknak. Azoknak viszont minden elismerésem.
Válasz Vinkó 75 #68170. hozzászólásáraSajna nekem nem csattogós lepke jutott...már csapágygolyóval játszottam anno a homokozóban is. Disszertációnak gratulálok. Bár mellettem megfordult pár fiatal szervizmérnök tanonc...Nem minősítem. Azért sikítva röhög a válaszokon pár régi motoros. Ha úgy teszik mi azért használunk hajtóműbe való zsírt. Azért ebbe a témába is jobban bele kellet volna mászni. De gondolom a kezem alatt megfordult ilyen hajtáslánccal ellátott gépek,menet ideje-teljesítménye sem mondana semmit. És igen az új gép eladások alapján. A vásárlók kezdik unni az Ivánt itthon. Kukából összerakott Fendt 512 köszöni 4 éve gond nélkül teszi a dolgát. Évi 300 hektárt fel szánt. Az az holnap is dolgozik. Gyakorlatilag más dolga nincs is egész évben. Nos fele áron meg volt mint egy hasonló új Iván. Mit ennyi idő után már generálozzák itt ott. Erről ennyit. Efeddi 512 tízezer órával . A faráka veszi az Orosz rettenetet. Jahhh és ebbe valóban nem kell zsír ! Max a csuklópontokhoz Ennyit jelent hogy kicsit később születtem. ez ilyen.
Válasz Gumóka #68168. hozzászólásáraNem is fontos az SKF, amely talán abban a gyárban készült, ahol az importnak nevezett - neve nincs csapágy. Alkatrészt az eredetit, TARA és egy-két jó márkát. Semmi extra és megy a gép.
Ha lenne asszonyom, már nem lenne, mert simán kirúgott volna, hogy többet simogatom a traktort, mint Őt...
Én is beleraktam a zvl és gpz csapágyat pl.
Most jön a dereka, ugyanez lesz.
Évi max. 300 üo.-t kiszolgál azzal is, egyébként meg új alkatrészek, tehát nem gányoltunk.
Ennek az a lényege, ha minden nap egy kicsit foglalkozik vele az ember, télen meg rászán 2-3 hetet, nem nagy pénzből használható gépet kap.
Nekem a kisgazdaságba nem érné meg drágább gép, de pl. Egy nagyobb gazdaságban kiszolgálógép, vagy apró munkák esetleg "gépgyilkos" munkákra még mindig alternatíva.
Az első munkahelyemen pl. 650 ha-t műveltünk 4 mtzvel meg 2 rábával.
Válasz Vinkó 75 #68160. hozzászólásáraTisztelt Vinko!
Az olajok tartalmát lényegében ismerem. A lányomnak egyik disszertációja épp a kenéstechnika és az olajok volt a témája.
Igy nem vitázom.Azért ha kezedbe kerül az olajos doboz, majd nézd meg jól az irást!
Semmivel sem igénytelenebb az MTZ, mit az agyondicsért (mostanában már nem) őzike.
A sürü massza sem az. Egy jó minőségü olaj volt! Mi még azzal kaptuk az MTZ-t.
Akinek az MTZ egy trágya, annak jó lenne talán egy beteg csacsi. A szerelőt minősiti a gép, melyet megjavított! Nálam nem folyik az olaj az MTZ-ből sem.
Amikor te még a porban huzogattad a műanyag traktort- én már javítottam. Pocsolyavíz és a fűrészpor nem az én technológiám. Ahogy a zsír sem. Ahova olaj kell, oda az menjen!
Válasz Gumóka #68165. hozzászólásáraHa minden jól fut a gépben. Teszel bele SKF csapágyakat. Már a tulaj sokkot kap az árcédulára pillantva. Az olaj már csak hab a tortán. A tulajok 90%-a olcsón szeretné javítani a gépet. Erre van is alternatíva a polcon. Nos ezt a minőséget..egyetlen olaj sem tudja feljavítani. Még így áll hozzá a tulaj és ezt tudomásul veszi nincs gond. Mára azért necces egy túlárazott használt Iván megvétele. Mert abban már bőven van a Keleten gyártott csodákon keresztül, mindenféle sufni alkatrész. De ez elmondható már az új vasakról is. Van egy kettő mi új korában úgy csilingel-csörög. Mint egy szétrúgott TSZ paripa anno. Ez ilyen vas,szerelő barát..folyamatos simogatást igénylő alkotás.
Válasz Vinkó 75 #68164. hozzászólásáraÉn meg borogatom bele a Hardtoilos cuccot.
Mtz-be felesleges túltolni, legyen kenés, oszt jónapot, ha meg akar dögleni, meg is,fog, olajtól független.
Válasz mtz1221 #68163. hozzászólásáraNekem is volt MTZ...lehet lesz ismét. Tudom mit tud és mit várhatók tőle...ha nem vadulok vele. Volt itt már minden féle olaj verzió a váltóba. A spéci JD olajjal lefeküdt hamar. Az nem erre a rendszerre van kitalálva.
Válasz Vinkó 75 #68160. hozzászólásáraÉs ennyi,csak ezt 100 emberből 95 nem érti meg.Mármint az a része hogy olaj nafta legyen benne,és csak hajtani meg hajtani amedig megy.
Válasz Lala5995 #68132. hozzászólásáraKolléga nézz utána a zsíroknak.És beigazodik amit mondtam. Nem az Lzs-2-es korszakát éljük. Napi szinten szerelem-és szervizelem a vasakat. És hidd már el...gyárilag is van megfelelő zsírral töltött gépalkatrész. Olyan gépekbe..melyek ezt a túlgondolt MTZ barkácsolásos (kohószökevényeket)...kidolgozzák háromszor. Szerelheted amennyit akarod. Tehetsz bele orbitot-légrugós ülést....stb. Ez akkor is hulladék marad. Mellé állítok egy 30 éves 3350-es őzikét keresztbe megrágja. Minőségben-ergonómiában...stb. Fémsó van a motor olajban is. Olvasd el az olajos dobozra mi van írva. Túltolják páran ezt az Ivánból kényelmesebb-nyugatiasabb vasat. Ez egy igénytelen szörnyeteg. Szereti ha foglalkoznak vele és természetesen vigyáznak rá. De úgy találták ki hogy ha kell három segédmunkás is összebarmolja kint a határba. És ha kell pocsolyavízzel töltöd fel a váltót azzal is még haza érsz vele. Európai piacra egy "híg" löttyel tölti fel. Hazai piacra egy sűrű massza van a váltóban. Hidegen nem árt aláfűteni. Erről az tudna órákat mesélni ki hozzá jutott vagy látott kint ilyen vasat..akár Ukrajnában is.
Válasz mtz1221 #68157. hozzászólásáraEzt ertem. De nekunk szolomuvelesre nincsenek nehez gepek boven eleg ez is. A kerdes az volt mi a ketto kozott a kulonbseg. Illetve a kor tud annyival tobbet.
Válasz osztro.m #68137. hozzászólásáraSemmi féle képpen se vedd meg az utángyártottat.Én 2x szedtem szét miatta mind a 2 felét.Összeraktam, egyik fele kicsit szorosabb volt, sebaj orbit eltekeri, szántás közbe összeszorult nem tekerte el az orbit.Rá 2 napra megszorult a másik fele.Arról nem is beszélve, hogy a reduktor hüvelyt kézzel helyre nyomtam.
Válasz ND #68142. hozzászólásáraJó esetben a szűrő ugye összeszedi, de amit nem, vagy a megkerülőn ami a rendszerben marad az se hiszem hogy jót tesz A cellulóz azért kemény, és kenni se nagyon fog, lehet a siklót is meghúzza. Bár a szelepcsattogást tuti eltünteti a fa
Válasz osztro.m #68149. hozzászólásáraÉn is vettem vastag peremes Tara hüvelyt, orbit előtt állok én is, ha emlékem nem csal, a habinál múlt hónapban volt akciózva, akkor hoztam én is.
Válasz majorferi33 #68139. hozzászólásáraNekem volt már mindenféle mtz-m, ha szar a váltó-difi abba akármit teszel(fűrészporon kívül) úgy is hangos lesz, főleg ha bemelegszik , ha meg jó a hígabb olajjal is csendes.
Válasz Gumóka #68148. hozzászólásáraKöszönöm! :) Egyenlőre még nem szedtem szét lehet a hüvelyt nem is kell cserélni. A kúpkerékházat mindenkép cserélem TARA vastagperemesre az orbitozás miatt.
Én is vagy gyári vagy Tara cuccokat szerelekbe, azokkal nincs gond.
Ha már a pornál tartunk egy marék szilicium-karbid por megold minden zaj problémát... (örökre) Hallottam olyan sztorit hogy a rendszerváltás után induló bérvállakozó így nullázta le a konkurencia gépparkját...
Válasz Gumóka #68141. hozzászólásáraOké köszi, kúpkerék házból van tara addig oké is, viszont redoktor hüvelyből nem találtam, csak gyári van kb 15 ért meg utángyártott 5 ért....
Válasz .Richard. #68143. hozzászólásáraFelénk grafit port nyomnak az eladó cuccokba.Amúgy meg hiába okoskodunk hogy ezt/azt ír a könyve,sok márkás szárzúzó mulcsozó kasza stb gépekbe is EP-s 000-00-ás zsír van gyárilag.Nem hinném hogy marhábbak a tervezői mint az oroszé.
Válasz csferri #68136. hozzászólásáraLehet megtévesztő a mai alkatrész a 25 évessel. Most lehet ha csak üresen forog is megkopik nekhogy terhelve. Lehet tök mindegy mi keni ha szar.
91542 hozzászólás
Válasz zotya71 #68186. hozzászólásáraMagyaráázhatod néhány embernek! A zsír kiverődik a váltóház falára. egy része marad egy ideig a fogaskerekeknél. Majd szépen elválik az olajtól. Utána csodálkozik a jóember, hogy szép tisztán tette bele, majd kivételkor fekete. A könyv sok embernél nem mérvadó! Ő jobban tudja...
Válasz zotya71 #68186. hozzászólásáraEz megint olyan dolog, hogy elmélet meg gyakorlat.
A 89be újonnan vett 552 új korába kapott vagy 10kg zsírt a váltójába. 2019be lett hozzányúlva a váltóhoz 9ezer üó környékén. Az azért nem rossz szerintem. Mindenkinek szíve joga eldönteni miben hisz.
Válasz mtz1221 #68189. hozzászólásáraRéginél nem csinálta. Köszönöm holnap ránézek.
Válasz norb7909 #68188. hozzászólásáraHa régivel nem csinálta,el nem tudom találni.Alapgázon Kellene kikapcsolni a pumpát,és ha akkor megkönnyebbül a motor akkor valahol nyomás van a rendszerben.Vagy gyári hibás az új pumpa és feszül valahol.De szerintem valamelyik kart rálökted emelésre.
Válasz mtz1221 #68185. hozzászólásáraHolnap megnézem. Lehet felrakásnál meglöktem. De ha nem akkor mi okozhatja még?
Válasz boery #68177. hozzászólásáraItt hirdetnek utángyártottat 85.000 Ft-ért .
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/mtz-belarusz-traktor-orrkup-burkolat/h_7002205
Tisztelt MTZ.vagy más gép tulajok.Nagyon jók a be írások .De alényeg kimaradt .MINDEN.gépnek van gép kőnyv és abban fől tüntetik az olajak viszkozítását.Tehát olyan olajkel.bele.ilyen egyszerű.A márka meg pénztárca függő.
Válasz norb7909 #68182. hozzászólásáraValami nincs rendben,szivattyúnak/másnak sem lehet hangja attól hogy üresen jár.Antisszlipp kar jó helyen van ???
Válasz norb7909 #68182. hozzászólásáraA régi szivattyu nagyon kopott lehetett, ezért valaki nyomást állított a gépen. Így az uj szivattyunál hatalmas lehet a nyomás! Mérni kell és beállítani! Utána is jelentkező rendellenesség már más téma! Valószinüleg beállítással megoldódik a probléma.
Válasz mtz1221 #68180. hozzászólásáraBiztos nem! Nem is úgy áll!
Nekem olyan kérdésem lenne mtz50, hogy hidraulika szivattyút cseréltem. Felraktam az új szivattyút feltöltöttem olajjal és pár emelés után bekapcsolt szivattyúnál síró hangja van. Mintha emelési álapotban tartanám a kart folyamatosan. Nem mértünk nyomást. A régi szivattyú már csak nagyobb fordulatnál emelt. Ha kikapcsolom a hajtást megszünik a hang. Esetleg az újnak van ilyen erős hangja? Universal? Köszönöm.
A kenéstechnika az egyik legfontosabb elem a gépek müködtetésében!E megosztással zárom részemről a témát!https://docplayer.hu/12649394-Fogaskerek-hajtomuvek-kenese.html
Válasz boery #68177. hozzászólásáraFiatal lelkes kenu gyártó nincs a környékeden,vagy lemezből legyártatni valakivel akinek van normális hajlító gépe.
EZÉ nem lehet rá jó,lemezből van.
Válasz boery #68177. hozzászólásáraHirdet itt az apróban egy műanyagos aki JD motorháztetőket gyárt. Őt próbáld meg.
Válasz Vinkó 75 #68174. hozzászólásáraÉn ugyan nem vagyok fanatikus, de Mtz-t vettem, én abban nőttem fel.
Ami nekem fontos szempont volt, hogy évi 25 ha munkáját elvégezze, az volt, hogy olcsó volt maga a gép, olcsó alkatrésszel ami bárhol beszerezhető, van hozzá bontott, mibt égen a csillag illetve, nagyon sok mindent magam tudok javítani, amit meg nem, ahhoz kaptam itt sok-sok segítséget, hogy sikerüljön.
Dolgoztam én zetorral is, már az új fülkéssel ami műanyagos, nem az a régi kocka.
Vagy mondjuk egy körfülkés, vagy első kockafülkés JD.
Egy olyan zetorral bármikor kibékültem volna, de sajnos eladó is alig, meg jól tartja az árát.
Kevésből kellett és kell is okosan gazdálkodnom, de még egy mtzvel is több profitot termeltem tavaly, mintha bérmunkába fizetném.
Egy használtgép, márkától függetlenül lutri, vagy sikerül, vagy nem.
Így inkább marad ez.
Nyugatiban ha komoly hiba akad, nekem az inkább érvágás, mint annak, aki több tőkével és bevétellel dolgozik. Neki pedig kell is a komolyabb eszköz.
De itt is megy ki, az elmúlt 5 évben egy darabot vettek nálunk, aki most új gépet vett, mindenki Case-t meg Steyrt hozott a,kisebb gazdák közül.
Itt sincs már varázsa, de a régiek közül azért gurul még jó pár gép a nagyoknál is, igaz csak kisegítőben.
Sziasztok !
Tanácsot kérnék MTZ műanyag motorháztető ügyben.
Van egy 952-esünk műanyag motorháztetővel de ez a ..... műanyag összevissza töredezik ( nem hanyagságból )
Megkérdeztem , hogy mennyi lenne az új és megvígasztaltak egy 300 eFT körüli árral ( MTZ Hungária )
Nem lenne gond, ha ez normális anyagból lenne ......
Milyen megoldást javasolnátok ?
A műanyag hegesztősök már elküldtek a ....
Válasz medikus #68173. hozzászólásáraDe hogy húzom fel magam, több milliós gépekbe is kell turkálnom..Nem gond.Csak nem értem hogy mért kételkednek abban amit mondok. Hogy bizony használnak mást is adott helyeken az olaj helyett. Megfelelő és odavaló anyaggal.
Válasz Gergő80 #68131. hozzászólásáraSzia!
Köszi a választ, így fogom összerakni.
A zsírzót is befúrom.
Válasz Gumóka #68168. hozzászólásáraKözvetlen kereskedői vonallal tartok kapcsolatot. Egyszerűen nem vagyunk már fontos piac a muszkának. Évi 200..x új Iván forgalomba helyezve...vicc. Az is össze hányt alkatrészből ha eppen a beszállító nem ért oda. Jöhet bele a sufni is. Ez van az alkatrész nagyobb üzlet mint a gépeladás. Felénk szépen elkopnak az Ivánok. Belefáradt a tulajok zöme. Zörög...ergonómiailag katasztrófa. Gyárinak hamisítva a selejt is.....stb. Csak fanatikusoknak. Azoknak viszont minden elismerésem.
Válasz Vinkó 75 #68172. hozzászólásáraAzért ne húzd fel magad!!!Ki így ki úgy!
Válasz Vinkó 75 #68170. hozzászólásáraSajna nekem nem csattogós lepke jutott...már csapágygolyóval játszottam anno a homokozóban is. Disszertációnak gratulálok. Bár mellettem megfordult pár fiatal szervizmérnök tanonc...Nem minősítem. Azért sikítva röhög a válaszokon pár régi motoros. Ha úgy teszik mi azért használunk hajtóműbe való zsírt. Azért ebbe a témába is jobban bele kellet volna mászni. De gondolom a kezem alatt megfordult ilyen hajtáslánccal ellátott gépek,menet ideje-teljesítménye sem mondana semmit. És igen az új gép eladások alapján. A vásárlók kezdik unni az Ivánt itthon. Kukából összerakott Fendt 512 köszöni 4 éve gond nélkül teszi a dolgát. Évi 300 hektárt fel szánt. Az az holnap is dolgozik. Gyakorlatilag más dolga nincs is egész évben. Nos fele áron meg volt mint egy hasonló új Iván. Mit ennyi idő után már generálozzák itt ott. Erről ennyit. Efeddi 512 tízezer órával . A faráka veszi az Orosz rettenetet. Jahhh és ebbe valóban nem kell zsír ! Max a csuklópontokhoz Ennyit jelent hogy kicsit később születtem. ez ilyen.
Hol vagy 550E?
Válasz Lala5995 #68167. hozzászólásáraLátom nem jött át !
Válasz Gumóka #68168. hozzászólásáraNem is fontos az SKF, amely talán abban a gyárban készült, ahol az importnak nevezett - neve nincs csapágy. Alkatrészt az eredetit, TARA és egy-két jó márkát. Semmi extra és megy a gép.
Válasz Vinkó 75 #68166. hozzászólására"Szerelő barát"
Nekem mondod?
Ha lenne asszonyom, már nem lenne, mert simán kirúgott volna, hogy többet simogatom a traktort, mint Őt...
Én is beleraktam a zvl és gpz csapágyat pl.
Most jön a dereka, ugyanez lesz.
Évi max. 300 üo.-t kiszolgál azzal is, egyébként meg új alkatrészek, tehát nem gányoltunk.
Ennek az a lényege, ha minden nap egy kicsit foglalkozik vele az ember, télen meg rászán 2-3 hetet, nem nagy pénzből használható gépet kap.
Nekem a kisgazdaságba nem érné meg drágább gép, de pl. Egy nagyobb gazdaságban kiszolgálógép, vagy apró munkák esetleg "gépgyilkos" munkákra még mindig alternatíva.
Az első munkahelyemen pl. 650 ha-t műveltünk 4 mtzvel meg 2 rábával.
Válasz Vinkó 75 #68160. hozzászólásáraTisztelt Vinko!
Az olajok tartalmát lényegében ismerem. A lányomnak egyik disszertációja épp a kenéstechnika és az olajok volt a témája.
Igy nem vitázom.Azért ha kezedbe kerül az olajos doboz, majd nézd meg jól az irást!
Semmivel sem igénytelenebb az MTZ, mit az agyondicsért (mostanában már nem) őzike.
A sürü massza sem az. Egy jó minőségü olaj volt! Mi még azzal kaptuk az MTZ-t.
Akinek az MTZ egy trágya, annak jó lenne talán egy beteg csacsi. A szerelőt minősiti a gép, melyet megjavított! Nálam nem folyik az olaj az MTZ-ből sem.
Amikor te még a porban huzogattad a műanyag traktort- én már javítottam. Pocsolyavíz és a fűrészpor nem az én technológiám. Ahogy a zsír sem. Ahova olaj kell, oda az menjen!
Válasz Gumóka #68165. hozzászólásáraHa minden jól fut a gépben. Teszel bele SKF csapágyakat. Már a tulaj sokkot kap az árcédulára pillantva. Az olaj már csak hab a tortán. A tulajok 90%-a olcsón szeretné javítani a gépet. Erre van is alternatíva a polcon. Nos ezt a minőséget..egyetlen olaj sem tudja feljavítani. Még így áll hozzá a tulaj és ezt tudomásul veszi nincs gond. Mára azért necces egy túlárazott használt Iván megvétele. Mert abban már bőven van a Keleten gyártott csodákon keresztül, mindenféle sufni alkatrész. De ez elmondható már az új vasakról is. Van egy kettő mi új korában úgy csilingel-csörög. Mint egy szétrúgott TSZ paripa anno. Ez ilyen vas,szerelő barát..folyamatos simogatást igénylő alkotás.
Válasz Vinkó 75 #68164. hozzászólásáraÉn meg borogatom bele a Hardtoilos cuccot.
Mtz-be felesleges túltolni, legyen kenés, oszt jónapot, ha meg akar dögleni, meg is,fog, olajtól független.
Válasz mtz1221 #68163. hozzászólásáraNekem is volt MTZ...lehet lesz ismét. Tudom mit tud és mit várhatók tőle...ha nem vadulok vele. Volt itt már minden féle olaj verzió a váltóba. A spéci JD olajjal lefeküdt hamar. Az nem erre a rendszerre van kitalálva.
Válasz Vinkó 75 #68160. hozzászólásáraÉs ennyi,csak ezt 100 emberből 95 nem érti meg.Mármint az a része hogy olaj nafta legyen benne,és csak hajtani meg hajtani amedig megy.
Válasz gjoni #68159. hozzászólására
En is csere elott allok most lett felujitva de megint folyik a szárnál. Es h megeri a kor az arat vagy maradhatok a masik mellett.
Válasz kevesa #68158. hozzászólásáraAkkor nem szóltam.A körnél szerintem kevesebb a hibalehetőség a folyásra,emelni nem tud többet az biztos.
Válasz Lala5995 #68132. hozzászólásáraKolléga nézz utána a zsíroknak.És beigazodik amit mondtam. Nem az Lzs-2-es korszakát éljük. Napi szinten szerelem-és szervizelem a vasakat. És hidd már el...gyárilag is van megfelelő zsírral töltött gépalkatrész. Olyan gépekbe..melyek ezt a túlgondolt MTZ barkácsolásos (kohószökevényeket)...kidolgozzák háromszor. Szerelheted amennyit akarod. Tehetsz bele orbitot-légrugós ülést....stb. Ez akkor is hulladék marad. Mellé állítok egy 30 éves 3350-es őzikét keresztbe megrágja. Minőségben-ergonómiában...stb. Fémsó van a motor olajban is. Olvasd el az olajos dobozra mi van írva. Túltolják páran ezt az Ivánból kényelmesebb-nyugatiasabb vasat. Ez egy igénytelen szörnyeteg. Szereti ha foglalkoznak vele és természetesen vigyáznak rá. De úgy találták ki hogy ha kell három segédmunkás is összebarmolja kint a határba. És ha kell pocsolyavízzel töltöd fel a váltót azzal is még haza érsz vele. Európai piacra egy "híg" löttyel tölti fel. Hazai piacra egy sűrű massza van a váltóban. Hidegen nem árt aláfűteni. Erről az tudna órákat mesélni ki hozzá jutott vagy látott kint ilyen vasat..akár Ukrajnában is.
Válasz kevesa #68156. hozzászólásáraÉn inkább gyári orosz 110 -re cseréltem igaz 45000 ft
Válasz mtz1221 #68157. hozzászólásáraEzt ertem. De nekunk szolomuvelesre nincsenek nehez gepek boven eleg ez is. A kerdes az volt mi a ketto kozott a kulonbseg. Illetve a kor tud annyival tobbet.
Válasz kevesa #68156. hozzászólására100-ast már nem szabad a mai világban venni,minden munkagép nehezedik.Minimum 110-est,de inkább 125-öst.
C-100 munkahengerből melyik a jó?
Illetve a kör alakú mivel tud többet mint aminek kocka a vége? Ér annyival többet?
Válasz osztro.m #68137. hozzászólásáraSemmi féle képpen se vedd meg az utángyártottat.Én 2x szedtem szét miatta mind a 2 felét.Összeraktam, egyik fele kicsit szorosabb volt, sebaj orbit eltekeri, szántás közbe összeszorult nem tekerte el az orbit.Rá 2 napra megszorult a másik fele.Arról nem is beszélve, hogy a reduktor hüvelyt kézzel helyre nyomtam.
Válasz .Richard. #68143. hozzászólásáraaz a habarásba kell
Válasz Gumóka #68151. hozzászólásáraNyírmtz ott a legolcsóbb
Válasz ND #68142. hozzászólásáraJó esetben a szűrő ugye összeszedi, de amit nem, vagy a megkerülőn ami a rendszerben marad az se hiszem hogy jót tesz A cellulóz azért kemény, és kenni se nagyon fog, lehet a siklót is meghúzza. Bár a szelepcsattogást tuti eltünteti a fa
Válasz osztro.m #68149. hozzászólásáraÉn is vettem vastag peremes Tara hüvelyt, orbit előtt állok én is, ha emlékem nem csal, a habinál múlt hónapban volt akciózva, akkor hoztam én is.
A beépítés még várat magára
Válasz majorferi33 #68139. hozzászólásáraNekem volt már mindenféle mtz-m, ha szar a váltó-difi abba akármit teszel(fűrészporon kívül) úgy is hangos lesz, főleg ha bemelegszik , ha meg jó a hígabb olajjal is csendes.
Válasz Gumóka #68148. hozzászólásáraKöszönöm! :) Egyenlőre még nem szedtem szét lehet a hüvelyt nem is kell cserélni. A kúpkerékházat mindenkép cserélem TARA vastagperemesre az orbitozás miatt.
Én is vagy gyári vagy Tara cuccokat szerelekbe, azokkal nincs gond.
Válasz osztro.m #68146. hozzászólásáraIgen, abból nincs, Importot meg se próbáld.
Vedd a gyárit 15-ért.
Egyébként sem egyszerű kihúzni, az importot meg lehet hamar kell majd.
Ismerős rakott be importot, mire behúzták- ütötték letörött a pereme.
Én import feszítőlakatot vettem egyszer, mondom, abból nem lényeges a gyári, a feledatához, 2 napot bírt.
Azóta csak gyári, vagy Tara.
Nincs is annyi bajom a géppel, lekopogom
Ha már a pornál tartunk egy marék szilicium-karbid por megold minden zaj problémát... (örökre) Hallottam olyan sztorit hogy a rendszerváltás után induló bérvállakozó így nullázta le a konkurencia gépparkját...
Válasz Gumóka #68141. hozzászólásáraOké köszi, kúpkerék házból van tara addig oké is, viszont redoktor hüvelyből nem találtam, csak gyári van kb 15 ért meg utángyártott 5 ért....
Válasz .Richard. #68143. hozzászólásáraFelénk grafit port nyomnak az eladó cuccokba.Amúgy meg hiába okoskodunk hogy ezt/azt ír a könyve,sok márkás szárzúzó mulcsozó kasza stb gépekbe is EP-s 000-00-ás zsír van gyárilag.Nem hinném hogy marhábbak a tervezői mint az oroszé.
Válasz csferri #68136. hozzászólásáraLehet megtévesztő a mai alkatrész a 25 évessel. Most lehet ha csak üresen forog is megkopik nekhogy terhelve. Lehet tök mindegy mi keni ha szar.
Válasz ND #68142. hozzászólásáraLiszt nem jo?