Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 412.2 Ft USD 400.32 Ft CHF 438.4 Ft GBP 488.28 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91316 hozzászólás
Nincs profilkép
#66666 mocsencsi1
2019-12-02 20:27:37

Van aki a gázolajhoz 5% benzinre esküszik.

Nincs profilkép
#66665 oli003
2019-12-02 20:26:43

Válasz medikus #66655. hozzászólásáraMeg lessz télre a meló még kiszántok vele 6ha komplett motorgenerál,de már turbósra csinálom meg,mondjatok turbóshoz egy normáli hüvely garnitúrát ami tényleg jó is.
Itvan egy kép a gépemről.

Nincs profilkép
#66664 Rabó001
2019-12-02 20:19:42

Válasz oli003 #66654. hozzászólásáraSzerintem nem mindegyik indul szarul hidegben izzítás nélkül. Persze nem mindegy az sem, hogy mekkora a hideg.

Nincs profilkép
#66663 .Richard.
2019-12-02 20:17:24

Válasz Mtz 550E #66658. hozzászólásáraTavasszal meg 180? Mik vannak...

#66662 csoppika
2019-12-02 20:11:42

Válasz oli003 #66654. hozzászólásáraNekem a nevenincs hüvelykészlettel újított 80-as, kb. 1500 óránál, jó adagolóval,porlasztóval, melegítő nélkül.
Frissen újított hengerfejjel.
-8ban bezárt légtorokkal "simán" indult.(csörgőre húztam, de elindult)
A -12 megállította már.

#66660 gjoni
2019-12-02 20:06:40

Válasz gazda001 #66659. hozzászólására20-30 percet szoktam többet nem,24 volt belövi nélküle is ,csak hidegen nem indítgatom.

#66659 gazda001
2019-12-02 19:58:56

Válasz S Robi #66657. hozzászólásáramég az 50 perc sem mindig elég, -5 fok alatt pedig be kell takarni a motort, csak úgy ér valamit. Egyébként jó dolog, de 10 perc alatt saját magát nem melegíti fel, nem hogy az áthidegedett hengerfejet.

Nincs profilkép
#66658 Mtz 550E
2019-12-02 19:54:26

Válasz mtz1221 #66635. hozzászólásáraMost hogy hidegeket mond attól csinàlhatom a porlasztók 200-210bar-ra állítását mert nekem nincs fűtött garázs!

Nincs profilkép
#66657 S Robi
2019-12-02 19:50:30

Válasz oli003 #66654. hozzászólásáraEgy hengerfejre szerelhető víz előmelegítő 10-16000ft 10percre bedugod és 1-2 fordításra indul .

#66655 medikus
2019-12-02 19:35:54

Válasz oli003 #66654. hozzászólására20 az kevés!!A 24 sem sok!27-29smile thumbup

Nincs profilkép
#66654 oli003
2019-12-02 18:43:47

Válasz Rabó001 #66653. hozzászólásáraJa jól írod. Viszont minden 80-as amelyiken nincsen ízzítás előmelegítője szarul indul hidegben?vagy csak az enyém,kompresszióm 24,24,24,20 valaki írta vagy monda,hogy a hengerfejet újítassam fel és jobban fog indulni hidegben van benne igazság vagy kamu?

Nincs profilkép
#66653 Rabó001
2019-12-02 17:16:18

Válasz oli003 #66650. hozzászólásáraTulbonyolitod a magyarázatát. Amikor a stift bemegy a lendkerékbe akkor kell az első hengernek megkezdeni a befecskendezést, ez van az fhp előtt 16 fokkal (asszem ennyi írt vki). Ennyire azért nem egyszerű, mert ekkor az első henger is és a negyedik is az fhp előtt van, mivel együtt járó hengerek, csak egyik a sűrítes végén, a másik meg a kipufogas végén van. Ezért kell levenni a szelepdeknit, mert ott látod hogyha a 4.henger van szelepvaltason, akkor az kipufogott, tehát az első sürit.

Nincs profilkép
#66652 .Richard.
2019-12-02 16:34:48

Válasz oli003 #66650. hozzászólásáraIgaz,én a pont egyes felső holtponti helyére írtam a 4gyes szelepváltást,jó vezérlésnél. A befecskendezés úgy ahogy írod. Előtte van,kB rá amit írsz. KB mert nem tudni mennyit tart nyitva még a kipufogó. Bocsi, elnéztem!

Nincs profilkép
#66651 Mtz 550E
2019-12-02 16:28:19

Válasz mtz1221 #66635. hozzászólásáraÜdv!
A köradagolósok neked is fordulathoz állítják az előtöltést?

Nincs profilkép
#66650 oli003
2019-12-02 15:53:33

Válasz .Richard. #66628. hozzászólásáraSzia beszéltem egy mtz szervizes ismerősömmel és ott ahol a stift bemegy ott kell nyomni az első hengerbe,és a szelepek úgy vannak,hogy a 4.hengernél a kipufogó szelepet még egy picit nyomva tartja akkor kell befecskendezni a porlasztónak az első hengerbe.Mivel a fhp előt 16 fokkal kell befecskendeznie.

Nincs profilkép
#66649 Lala5995
2019-12-02 15:25:39

Válasz mtz1221 #66647. hozzászólásáraMajdnem teljesen igaz! De azért mégsem. A könyv 147- 149. oldal részletesen leírja a teendőket!
Nem megtépni kell a koronás anyát! Mert a finom menet megszakadhat! Nyomatékkulccsal érdemes meghúzni! Menetrögzítő is használható. A lényeg: nem baj, ha a tengelynek lesz egy kis ellenállása a forgáskor. Arról is ír a könyv.
MTZ 80 javítás

#66647 mtz1221
2019-12-02 13:41:41

Válasz Gumóka #66645. hozzászólásáraAkkor jó ha az anyát is rátéped szakadásig,és nem szorítja be a csapágyakat.

#66645 Gumóka
2019-12-02 11:41:18

Válasz Lala5995 #66644. hozzászólásáraKöszi szépen!smile thumbupcool Hajszálpontos 58 mm, annyi hézagolóval kezdtem, amennyi ki is került.
Így jó az 58, a tengely nem mozdul semerre.

Nincs profilkép
#66644 Lala5995
2019-12-02 11:19:02

Válasz Gumóka #66640. hozzászólásáraEddig jónak tűnik! A hézagot állítsd be! Utána is így kell lenni a kúpkeréknek! Ha a méretis megfelelő, az anya is szoros lesz, tökéletes lesz a differenciál tengely hézagolása. Utána majd a differenciálművet kell hézagolni!

#66643 medikus
2019-12-02 11:09:54

Válasz B.J. #66641. hozzászólásáraEzek nem arra vannak gyártva!
smile nonono

#66642 rigás
2019-12-02 11:08:43

Válasz Mihály #66638. hozzászólásáraIsten éltesse!smile thumbup

Nálunk jövőre tölti egy rakodós az 50-et, a többi pér évvel fiatalabb.smile laugh

Nincs profilkép
#66641 B.J.
2019-12-02 10:56:14

Válasz zotya71 #66637. hozzászólásáraGratulálok!
Kíváncsi lennék, hány mai kék, zöld, piros nyugati éri meg ezt a kort?

#66640 Gumóka
2019-12-02 10:53:17

Válasz Lala5995 #66499. hozzászólásáraBeütöttem a csapágyat annyira, hogy a kihajtótengely nem mozog tengelyirányba, kézzel könnyen áthajtható, tehát nem szorul.
A régi anya meg sem volt húzva, kézzel lehetett tekerni.
Ennyit tudtam elérni.
Kép

#66639 mtz1221
2019-12-02 10:41:09

Válasz zotya71 #66637. hozzászólásáraÉs még egy generációt kifog szolgálnismile thumbupsmile thumbupsmile thumbup.És jönnek az okosok hogy ilyen sz@r meg olyan sz@r az mtz.

Nincs profilkép
#66637 zotya71
2019-12-02 09:52:45

ma 50. éves [kep1] tőrzskőnyv szerint 1969 12.hó.smile love

Nincs profilkép
#66636 zotya71
2019-12-02 09:52:45

ma 50. éves tőrzskőnyv szerint 1969 12.hó.smile love

#66635 mtz1221
2019-12-02 09:26:13

Válasz Mtz 550E #66609. hozzászólásárapontosan,erről beszélünk már 2 éve.smile sweatdrop200 bára,a lukakkal játsz egy kicsit 2 luk egyik irányba két luk a másik irányba és jó lesz az.Lehet hogy bekel dugnod az ujjadat is a csavar mellé mert ha lötyög a csavar a lukban akkor hiába teszed bárhová.Meg kell egyik irányba feszíteni mindig a tárcsát úgy meg húzni a csavarokat.

#66633 medikus
2019-12-02 07:11:44

Válasz Rabó001 #66631. hozzászólására15 milláért biztos lesz!smile lolsmile lol

Nincs profilkép
#66632 .Richard.
2019-12-02 04:42:37

Válasz Rabó001 #66631. hozzászólásáraA hátsoba be is fér két ember. Nem hátrány még akkor sem ha MTZ kabin.

Nincs profilkép
#66631 Rabó001
2019-12-01 23:12:44

Válasz Sanyee #66629. hozzászólásáraA hátsónak a fülkéje azért még echte MTZ.
Ezek szerintem a nyugati piacra készülnek, azért a CAT motor és a Carraro első híd, gondolom rájöttek hogy így tudnak majd labdába rúgni. Egyik kérdés hogy hozzánk melyikeket hozzák, és mennyiért, bár ha már orosz motorosból is csak az Adblues Common Rail-es jöhet ide, akkor inkább CAT motor.
Apropó motor, nálunk még lehet venni Adblue nélküli MTZ-t, adagolóst, az ilyen 820, 892-típusokban még nincs?
A másik fő tényező az ár önmagában, ami már eddig is felkúszott rendesen.

Belpiacra biztos hogy még nagyon sokáig gyártanak minden extra nélküli orosz motorost, egy 10 éve láttam egy képet a gyárudvarról, tele volt vadiúj kisfülkés 80-asokkal, fekete-piros színben.

Nincs profilkép
#66630 moll1983
2019-12-01 23:02:43

Jól néz ki,meg nagy százalékban nyugati alkatrészekből van ,valszeg
Megbízhatóbb is lesz a régi Mtz-nél,
csak ha nem tudja olcsóbban adni,mint mondjuk egy Landinit akkor ki meri bevállalni ezt az öszvér technikát.

#66629 Sanyee
2019-12-01 21:57:09

Na mit szóltok az új MTZ-hez?
Legalább a Lada kapcsolók megmaradtak.



Nincs profilkép
#66628 .Richard.
2019-12-01 21:03:47

Válasz oli003 #66626. hozzászólásáraEgyik sem jo. Vagy a vezérlés nem jo. smile whistling

#66627 Attikaa
2019-12-01 21:02:07

Válasz .Richard. #66620. hozzászólásáraSajnos nincs. Így vettem nyáron a gépet. Leveszem elviszem a szakihoz aztán majd megmondja.

Nincs profilkép
#66626 oli003
2019-12-01 20:38:38

Válasz Lala5995 #66618. hozzászólásáraItt kezdőtek a gondok,hogy a 4.hengernél még a kipufogó szelepet engete fel a szelephinba és már akkor passzolt a stift.én eddig mindig úgy csináltam,hogy a negyedik hengernél egy picit rányom a szívó szelepre.

#66625 Vinkó 75
2019-12-01 20:23:46

Válasz Mtz 550E #66624. hozzászólásáraMa már a színezésre is ügyelnek hogy eredetinek látszon. Nehéz dió.

Nincs profilkép
#66624 Mtz 550E
2019-12-01 20:06:46

Válasz Vinkó 75 #66616. hozzászólásáraNekem mikor utócsepegés volt olyankor házat kellett cserélni! Most is az egyik olyan utócsepegése van! Csak nem tudom a Habiba melyiket érdemes megvenni! Rànézel nekem!

#66623 Vinkó 75
2019-12-01 19:59:34

Válasz medikus #66622. hozzászólásáraMuszka is már bedolgoztat azzal ki rövidebb határidővel szállít. Ha meg kell tolni a gyártósort. Ezért nem ritka az új Ivánban a Kínai csapágy sem. Nagy üzlet az alkatrész.

#66622 medikus
2019-12-01 19:54:16

Válasz Vinkó 75 #66621. hozzászólására"alapból barkácsol"Igen.Főleg ha ahhoz is olyan az alkatrész,mint máshoz!smile sweatdrop

#66621 Vinkó 75
2019-12-01 19:51:30

Természetesen mindannyian bakizunk itt ott. Nekem is van egy "jó adagolósom". Mesélhetne itt órákat,mikor kicsipénzből kellene valamit fabrikálni. Mivel a tulaj sérelmezi hogy az 1 millát érő traktorára hogy a francba kerül egy sima adagoló cirka 200 ezerbe. De ha mindent patikára megcsinál az adagolós és elkéri az árát, akkor az is megpöcköli a 80-100 papírt. Na ilyenkor jön az , csak annyira hogy az év végi szántást mester betudjam fejezni. És általában így is marad. Sajnos mára alapból barkácsol az adagolós az Iván adagolóval...ez egy beégett szokás lett. Mivel hogy olcsó legyen.(Tisztelet a kivételnek)

Nincs profilkép
#66620 .Richard.
2019-12-01 19:49:55

Válasz Attikaa #66594. hozzászólásáraKis indito ugyan ezt csinálta. Kb. 10 évet birt. Forgorész zárlat. Visszaraktam a régi nagyot. Pöc röff. Probald meg egy másikkal. Nix?

Nincs profilkép
#66619 Lala5995
2019-12-01 19:48:36

Válasz Lala5995 #66617. hozzászólásáraA 892-ét másoltam. A szög mértéke az adott tipushoz értendő! Nem biztos, hogy csak 16 fok. De nem a felső holtpont! Figyelmesen kell keresni a furatot a lendkeréken! Becsapós lehet.

Nincs profilkép
#66618 Lala5995
2019-12-01 19:45:12

Válasz Lala5995 #66617. hozzászólásáraAmennyiben nem vagy biztos a dolgodban: Szelepfedél le! Szelepváltás a 4. hengernél. Ez a felső holtpont környéke. A precízebb megoldáshoz szerszám kellene! Egy porlasztóház átalakítva mérőkészüléknek.

Nincs profilkép
#66617 Lala5995
2019-12-01 19:42:08

Válasz oli003 #66613. hozzászólásáraIgy szól a könyv szerint:
Az üzemanyag előbefecskendezési szög beállítása a motoron
Abban az esetben, ha a motor nehezen indul, a járó motor rendellenesen füstöl, egyenetlenül
jár, valamint az adagoló szivattyú cseréje vagy javítása után feltétlenül ellenőrizni kell az
üzemanyag előbefecskendezés szögét.
Az ellenőrzést az alábbi sorrendben kell elvégezni:
1. az üzemanyag befecskendezést vezérlő kart a maximális üzemanyag adagolást biztosító
helyzetbe kell tenni.
2. vegye le az első adagoló elem csőcsonkjáról a magasnyomású csövet, a helyére kösse be a
momentoszkópot (villamos pillanatmérőt) (a hollandianya a rövid csővel, amelyhez
gumitömlőn keresztül csatlakozik az 1-2 mm belső átmérőjű üvegcső).
3. fordítsa el a motor főtengelyt mindaddig, amíg az üvegcsövön keresztül nem jelenik meg
a buborékmentes üzemanyag.
4. az üvegcsőből az üzemanyag egy részét rázza ki és lassan fordítsa el a motor főtengelyét
az óramutató járásával megegyező irányba és figyelje az üzemanyag szintet a csőben.
Mikor az üzemanyag szint elkezd emelkedni, fejezze be a főtengely forgatását.
5. a beállító csavart (1) (70. ábra) csavarja ki a hátsó lemez menetes furatából, tegye be azt a
nem menetes oldalával ugyanabba a furatba és a lendkerékbe ütközésig. Ekkor a beállító
csavarnak egybe kell esnie az ellensúly furatával (ez azt jelenti, hogy a motor első henger
dugattyúja olyan helyzetben van, amely a felső holtpont előtt 16°-nak felel meg). Ha a
beállító csavar nem esik egybe az ellensúly furatával, akkor szakemberrel állíttassa be a
helyes előbefecskendezési szöget.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Milliárdok kerültek a gazdákhoz
Milliárdok kerültek a gazdákhoz
A felhívásokra többszörös volt a túljelentkezés.
Elképesztően erős áron kezdte az évet a takarmánykukorica
Elképesztően erős áron kezdte az évet a takarmánykukorica
Egy éve csak reménykedtek a termelők egy hasonlóan magas árban.
Väderstad Rapid 400, 450
Väderstad Rapid 400, 450

9.390.000 Ft

Állatkedvelő segédmunkás
Állatkedvelő segédmunkás

450.000 Ft

Eladó fűkasza
Eladó fűkasza

2.900.000 Ft

Bálaszállító pótkocsi
Bálaszállító pótkocsi

900.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]