Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak652 FtBenzin árak637 FtEUR407.83 FtUSD391.39 FtCHF431.41 FtGBP487.09 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz mtz1221 #88571. hozzászólásáraKöszi, nem életbevágó, de szerintem rudazatot is kell csináljak, mert ez nem jó ide.
De ahogy nézem, középváltósnál se adná ki, valahogy ez nem akar összeállni.
Amúgy kész már minden szerencsére, még pár burkolat szárad, azokat kell felcsavarozni...
Válasz mtz1221 #88569. hozzászólásáraNekem az a sima felhúzós beakasztós kar van, mint a régiekbe, de az sehogy nem fér be a váltófedél miatt. Arról kéne még nekem egy kép, ott a fülke alatt, hogy van a rudazata?
A rugókat meg hiába oda akasztom, mint neked a képen, hosszúak, úgyhogy megint vehetem le a pedálokat, át kell hegesszem a füleket
Help!
Akinek gyári oldalváltós 82-ese van, legyen szíves egy fényképet csináljon már nekem ide, hogy van az elsőhajtás kapcsolókar, meg az milyen, illetve a fékpedál visszahúzó rugók hogy vannak felrakva?
Válasz Gumóka #88566. hozzászólásáraAnyiból jobb bekötni,hogy a por és a nedvesség nemtud bemenni.
Ennyi erővel bekötön azt is a nyomató ágba. Azt úgyis csak nagyonritkán használja a parasztgyerek.
De legalább olajban lessz a mh.felsőrésze.
Nekünk is van segítség!
Apropó.
Mivel a C50 is kétirányú, habis szettben volt ilyen is szuszogónak.
De, van itt Gergő80 fórumtárs, Ő rakott képet, úgy oldotta meg, hogy ami nekem itt a szuszogó, összecsövezte és visszakötötte a hidraulika tartály aljába, ahol le kell engedni az olajat.
Nálunk is meleg van, édesanyám takarítógépét se tudtam volna megcsinálni segítség nélkül...
Válasz rtamas76 #88563. hozzászólásáraMindenképp jobb levenni a bakot, csak jelöld össze a karok helyzetét szétszedés előtt, hogy ne kelljen totózni összerakáskor. Meg én úgy tettem fel az új karokat, hogy teljesen felemelt állapotban éppen ne érjen a tankhoz, sorközművelőnél is jó a magas emelés, meg nekem a lazítót is jól ki kell emelni.
Mondjuk én perselyeztem is az emelőtengelyt, ha már szét lett szedve.
Válasz Gumóka #88561. hozzászólásáraViszont először a c100ast húzom szét.
Sajószentpéteren van hidraulikás. Alakítanak át karmantyúsra.
Megcsináltatom.
Akkor meg a bakot leveszem úgy könnyebb a kart is kicserélni és a mh.is szérhúzni.
Válasz Gumóka #88561. hozzászólására Királyság!
Lehet meglepem a gyereket a cucokkal.
Had legyen, szeretik a Pulyák!!
Úgyis állandóan unatkozik.
Bár most nyári gyakszin van.
Válasz rtamas76 #88557. hozzászólásáraC-50 igen, ha vannak munkahengereid, kihozod most annyiból, mint én vettem vagy 5 éve azt hiszem.
2 elágazó kell a csövekhez, 1 rövid, meg 1 hosszú cső, áteresztőcsavarok, meg rézalátétek.
Válasz Gumóka #88555. hozzászólásáraElméletileg c50 es mh.van hozzá.
Azmeg vagy 5db van a lomosban.
Fillérekért vettem vagytízéve.
Webáruházban elvolt árazva 3500ft/dbra
Jól megrendeltem azok meg elküldték szó nélkül.
Másnap 20ért volt fent
A 2kar és 2alsócsapos felfogató kell.
Nameg a csövek.
Válasz madle #88552. hozzászólásáraNálam is a mélylazító ami nehéz, majd 1 tonna, meg jól kilóg a henger miatt, meg azzal is nyitottam meg a hídházat, így vettem utána, azóta már lazítottam segédemelővel, még egyben van a gép
Igazából ezekkel az emelési teljesítményt nem fogod növelni, inkább a teherbírást, súlyelosztást javítod.
Ahhoz, hogy jobban emeljen, nagyobb szivattyú, meg jó vezérműtömb kell.
Akkor megnezem a HBR-t, nem tudtam eddig, hogy ott is van. Ja en is attol paraztam munka kozben ha ott elcsattan valami akkor nagyot koppanna a munkagep a foldon… a kapasornak meg nagyon jot tenne..
Válasz rtamas76 #88548. hozzászólásáraHbr-amex ugyanaz, ha venni akarsz, én, akcióba vettem 120-ért anno a komplett hbr-t, mire a boltosom meg letolt, hogy ne a habis akciót nézzem, 100-ba meghozza az amexet.
Mondjuk ez még a háború előtt volt
Egyik munkahengerét kellett felújítani, egyébként jól működik, annyi hibája van még, hogy a hbr csomagban 2 jobbos kar volt, ezt cserélték szó nélkül, viszont az emelőkarok fogazása el van marva egymáshoz, így nem lehet egyformára állítani a kettőt, viszont a lakatokkal szintezem, így ezzel együtt tudok élni
Válasz rtamas76 #88548. hozzászólásáraÉn kiszakítottam a bakot hidastól pár éve, bár annak volt előzménye is, amit vásárláskor nem láttam, de akkor vettem rá, még1x nem szeretnék hídházat cserélni.
Egyébként a nagylakat csapjaival eddig nem volt bajom, csak elhagyni szoktam őket néha
A felső csavarok egyébként vékonyabbak.
Mikor papám vette a 1025-öt, monoblokkal kérte, aztán nem az lett, ott a vf. eke okozott később gondot, az alsó villákat tördelte a menet végénél.
Válasz Gumóka #88547. hozzászólásáraEz ígyvan!
A leggyengébb pont a függesztőlakat villában lévő alsó csapszeg. (16 vagy 18as)
A munkahengerek
tehermentesítik az emelőkarokat és a bakot.
A 82re énis akarok.
Szemenkénti vetőgépet akarrok venni ahoz meg kell.
C100as van benne,ahoz jólenne.
Válasz madle #88546. hozzászólásáraNekem hbr-es van, nem rossz az sem. Én igazából nem is a súlyemelés miatt, hanem a plusz támasztási pont miatt vettem.
Még egy kérdésem lenne, tudtok valamit a Dakota segédemelő szettről? Érdemes rákölteni azt a 400.000 Ft-ot, lényegesen könnyebben emel a traki nagyobb munkaeszközt? Van egy Imants ásógépem amit használtam már az MTZ-vel csak azért a határon mozog azzal az egy munkahengerrel. 1200 kg és nagyon hátra nyúlik a gép a függesztő karokhoz képest.
Válasz somly #88544. hozzászólásáraOk !
De milyen a hangja!
Kipufogón szar? Kipufogó bélés?
Máshonnanjön?
Lapos szíjjas? Görgőcsapágy?
Generátor csapágy?
Erő megmaradt?
Szelepek?
Valami közelebbi?
A turbó attól hogy nemeszi az olajat attól lehet szar?
Eszi a házat.
Sziasztok! Egy kis segítséget , tanácsot szeretnék kérni . Mtz 952.3 as traktorom van és egy jó hónapja elég fura hangja van terhelés alatt . Először turbóra gyanakodtam de az nem eszi az olajat . A vízszivattyú ha meghibásodik ciripelő kopogó hangot adhat ha kimegy belőle a csapágy ? Válaszaitokat előre is köszönöm.
Válasz envagyok2 #88540. hozzászólásáraA vezértömb és az elektronikus vezérlés gyári teljesen. Így akkor biztos vagyok benne, hogy egyszerűen nem szállít eleget és azért nem hajtja. Hát ha fél gázon forog 700-at a szivattyú, akkor alapjáraton már tücsök pöcs.
Megpróbálkozom az önállú rendszer kiépítésével, ha legalább egy 40 literes olajtartályt rakok, ahhoz is ajánlott még hűtőt tenni?
Válasz mtz1221 #88539. hozzászólásáraCsak egy érdekesség.
Menetlasítót nem mindegyik váltóra lehet felrakni.
Mi is szórakoztunk a régi munkahelyemen.
Pneumatikus metszőolló miatt kellet lassan menni.
Ezt találtam ki.
Válasz madle #88538. hozzászólásáraaz ns32es azt hiszem 32 ccm egy fordulat, és azt is leszámolták itt öbben is, hogy nyél gázon 1400at fordul, vagyis fél gázon akkor 700*32=21 liter, veszteség nélkül. a 96 ccm 218-at, feltéve hogy nicns veszteség. ez elég? mennyit kéne annak fordulnia?
a másik, amit írtam a nyomásesés. ezek a kis szivattyúk nyomásesése általában nem lehet több 100 bárnál, és minél nagyobb a ccm, annál több lehet. vagyis erre ráküldeni a 180 bárt nyomásszabályzó nélkül az igen hamar kinyírja. van a kobájnon ilyen kis kocka? ez
ha gyári rendszer, akkor nyilván van, de ha mókolt, akkor mindenképp kell tegyetek, meg kell keresni a hidromotor leírását, és ahhoz kell állítani. én nem foglalkoznék azzal, hogy ahol veszed, ott beállítják, kb 5szörös ár jön ki, mintha veszel egy órát meg szelepet, és beállítjátok otthon.
ha külön rendszert csinálsz, tegyetek bele egy hűtőt is, visszatérő ágba nincs több miniális nyomásnál, lehet motoroljahűtő is kibírja, picsa pénzért, és biztos örök...
Válasz madle #88538. hozzászólásáraEzzel kellett volna kezdened, 800 fordulaton kevés mtz hidraulikája tud elég olajat. Vagy veszel rá ns50-es pumpát, vagy egy menetlassítót, amivel bírsz nagyobb gázon is menni.
Tegnap reggel próbáltam, helyzeterő üresben, a visszatérő ág a tartályba vezetve. A kombájn vezérlője megkapja a 12V-ot. Munkahengereket tudom vezérelni (kerék kormányzás, asztal emelés, vonórúd kormányzás) viszont mikor ráadom a nyomást, akkor a hidromotor (válogató asztal) kap olajat egyből és azt egy potméterrel lehet lassítani vagy gyorsítani, de akadozik, lelassul és nem megy szabályosan. Hozzáteszem alapjáraton van a traki, 1000-es motor fordulaton már megy ahogy kell, de azért nem dolgoztam még így vele, lehet nem bírná sokáig. Viszont az nekünk ásásnál menettempóban nem jó, mivel ez egy átalakított mosós kombájn, lassan kell menni.
Lehetséges, hogy alapjárat 600-800 motorfordulaton nem tud annyit szállítani az NS32 szivattyú, ami kellene a hidromotornak? Ki is dobálja a kart, szóval gumipókozni kellene... Egy Char-Lynn 101 van rajta ami 96cm3-es.
Egyébként az autonóm rendszerhez minden megvan. Kardánnál le tudjuk venni lánckerékkel a hajtást és már csináltattunk egy MTZ hidraulika szivattyúra kisebb fogaskerékkel hajtást. Olajtartályt keresek majd egy 25-40 litereset, akkor úgy gondoljátok inkább ebbe az irányba haladjak?
Válasz madle #88526. hozzászólásáraa hidromotorok nem egy hatalmas forgatónyomatkú valamik. legalábbis ezek. érdemes lenne megnézni, hogy nem megszorul-e valami, amit nem bír elhajtani. érdemes lenne a bemenő ágára egy nyomásmérőt is rakni, hogy lehessen látni, mekkora nyomás épül ott fel. ha megvan a nyomás, de nem forog, akkor vagy túl kicsi oda a forgatónyomaték, vagy szoprul valami. aztán ezek nyomásesése sem lehet végtelen, szóval nem csak szabad visszafolyó ág kellene, hanem egy nyomáshatároló is a bemenő ágra, és azt be kell állítani a megfelelő nyomásra. nézd meg a könyvét, hogy mekkora nyomásesést bír el tartósan a hidromotor, és arra kell állítani. ami meg elfér a kezedbe, azok nyomatéka meg 10-20-50-100 nm, szóval nem sok, meg kéne próbálni kézzel hajtani azt a valamit, hogy ilyen könnyen elmegy-e.
Válasz medikus #88534. hozzászólásáraKöszi megpróbálom.
Csak ezzellessz a baj? Nemidítja a szakaszoló motort, viszont ha csavarhúzóval megkoppintom rögtön működik.
Válasz Gumóka #88528. hozzászólásáraTúl okoskodod. Nincs az mtz hidraulika rendszerével semmi gond, ha normálisan van használva. Erőszabályozó ülésalatt és az ülés mellett is üresben legyen, olaj direktbe menyen vissza a tartályba és egésznap mehet .
Válasz medikus #88518. hozzászólásáraMesterÚr!
Kérdésem lenne!
Permetező szakaszolóban egy relé baszakodik.
Kérdés: a relé számának utolsó 4-5karaktete nemstimmel de sehol nincs egyforma . Az lehet gyátási szám?
Vagy megrendehetem? Jólessz hozzá?
Válasz madle #88526. hozzászólásáraAzért anyiba maradjunk,hogy az mtz hidtaulikája nemszereti a hidromotor hajtatását.
Főleg az egésznapos munka viseli meg.
A hidromotor folytása az pláne.
Ugye a nyugatiaknál áramlás szabájzás is van.
A hidraulika gyorscsatlakozóval is jártunk már úgy hogy úgynézett ki mint a rendes kani csak 2mm el rövidebb volt. Nyomni kinyomta az olajat de vissza nemengedte. Kisipari szar.
Válasz rtamas76 #88525. hozzászólásáraRendben, rápróbálok így!
Köszi mtz1221 neked is, őszintén megmondom, fogalmam sincs milyen állásban volt a helyzeterő szabályozó, majd holnap teszek egy próbát délelőtt.
Először az volt a baj, hogy alapjáraton, ahogy mentünk leesett a feszültség, a kombájn vezérlője nem kapott 12V-ot. Akkor lett egy VW generátor felrakva a gyári helyett, most van töltés, de ugyan úgy megáll a hidro motor, szóval tuti olaj probléma van valahol.
Válasz madle #88519. hozzászólásáraNekem is volt a permetezőhöz egy külön tömb amivel a keretmozgatást csináltam.
Azzal is főzte az mtz az olajat.
Próbáld meg a visszatérőt a tartályba szabadon visszaen-gedni egy +csővel. Egyenlőre csak 1sima flexicsővel.
91522 hozzászólás
Válasz mtz1221 #88571. hozzászólásáraKöszi, nem életbevágó, de szerintem rudazatot is kell csináljak, mert ez nem jó ide.
De ahogy nézem, középváltósnál se adná ki, valahogy ez nem akar összeállni.
Amúgy kész már minden szerencsére, még pár burkolat szárad, azokat kell felcsavarozni...
Válasz Gumóka #88570. hozzászólásáraEstére vagy holnap csinálok, már nem vagyok a közelében.
Válasz mtz1221 #88569. hozzászólásáraNekem az a sima felhúzós beakasztós kar van, mint a régiekbe, de az sehogy nem fér be a váltófedél miatt. Arról kéne még nekem egy kép, ott a fülke alatt, hogy van a rudazata?
A rugókat meg hiába oda akasztom, mint neked a képen, hosszúak, úgyhogy megint vehetem le a pedálokat, át kell hegesszem a füleket
Köszönöm!
Válasz Gumóka #88568. hozzászólására
Help!
Akinek gyári oldalváltós 82-ese van, legyen szíves egy fényképet csináljon már nekem ide, hogy van az elsőhajtás kapcsolókar, meg az milyen, illetve a fékpedál visszahúzó rugók hogy vannak felrakva?
Köszönöm.
Válasz Gumóka #88566. hozzászólásáraAnyiból jobb bekötni,hogy a por és a nedvesség nemtud bemenni.
Ennyi erővel bekötön azt is a nyomató ágba. Azt úgyis csak nagyonritkán használja a parasztgyerek.
De legalább olajban lessz a mh.felsőrésze.
Nekünk is van segítség!
Válasz rtamas76 #88565. hozzászólásáraSorsod Borsod
Apropó.
Mivel a C50 is kétirányú, habis szettben volt ilyen is szuszogónak.
De, van itt Gergő80 fórumtárs, Ő rakott képet, úgy oldotta meg, hogy ami nekem itt a szuszogó, összecsövezte és visszakötötte a hidraulika tartály aljába, ahol le kell engedni az olajat.
Nálunk is meleg van, édesanyám takarítógépét se tudtam volna megcsinálni segítség nélkül...
Válasz Gumóka #88564. hozzászólásáraBorsodban olyan melegvan még a kakar is atlétában jár
Válasz rtamas76 #88563. hozzászólásáraMindenképp jobb levenni a bakot, csak jelöld össze a karok helyzetét szétszedés előtt, hogy ne kelljen totózni összerakáskor. Meg én úgy tettem fel az új karokat, hogy teljesen felemelt állapotban éppen ne érjen a tankhoz, sorközművelőnél is jó a magas emelés, meg nekem a lazítót is jól ki kell emelni.
Mondjuk én perselyeztem is az emelőtengelyt, ha már szét lett szedve.
Válasz Gumóka #88561. hozzászólásáraViszont először a c100ast húzom szét.
Sajószentpéteren van hidraulikás. Alakítanak át karmantyúsra.
Megcsináltatom.
Akkor meg a bakot leveszem úgy könnyebb a kart is kicserélni és a mh.is szérhúzni.
Válasz Gumóka #88561. hozzászólására Királyság!
Lehet meglepem a gyereket a cucokkal.
Had legyen, szeretik a Pulyák!!
Úgyis állandóan unatkozik.
Bár most nyári gyakszin van.
Válasz Gumóka #88560. hozzászólására
Válasz rtamas76 #88557. hozzászólásáraC-50 igen, ha vannak munkahengereid, kihozod most annyiból, mint én vettem vagy 5 éve azt hiszem.
2 elágazó kell a csövekhez, 1 rövid, meg 1 hosszú cső, áteresztőcsavarok, meg rézalátétek.
Válasz rtamas76 #88558. hozzászólásáraEgyebként mostis 15-és 40között van /db a mh.
Válasz rtamas76 #88557. hozzászólásáraA 2kar 2 tartóbak br100ból megvan a csövek cullangokkal +20
Netto 100ból megvan
Válasz Gumóka #88555. hozzászólásáraElméletileg c50 es mh.van hozzá.
Azmeg vagy 5db van a lomosban.
Fillérekért vettem vagytízéve.
Webáruházban elvolt árazva 3500ft/dbra
Jól megrendeltem azok meg elküldték szó nélkül.
Másnap 20ért volt fent
A 2kar és 2alsócsapos felfogató kell.
Nameg a csövek.
Válasz madle #88552. hozzászólásáraNálam is a mélylazító ami nehéz, majd 1 tonna, meg jól kilóg a henger miatt, meg azzal is nyitottam meg a hídházat, így vettem utána, azóta már lazítottam segédemelővel, még egyben van a gép
Igazából ezekkel az emelési teljesítményt nem fogod növelni, inkább a teherbírást, súlyelosztást javítod.
Ahhoz, hogy jobban emeljen, nagyobb szivattyú, meg jó vezérműtömb kell.
Válasz rtamas76 #88554. hozzászólásáraNincs, csak megvettem a hbr-t, utána ajánlották az amexet olcsóbban.
Válasz Gumóka #88551. hozzászólásáraAkkor most van 1 +od ?
Válasz madle #88552. hozzászólásáraBocsika.
Válasz rtamas76 #88549. hozzászólásáraA hangot elottem irta valaki. Szerencsere nalam nincs.
Akkor megnezem a HBR-t, nem tudtam eddig, hogy ott is van. Ja en is attol paraztam munka kozben ha ott elcsattan valami akkor nagyot koppanna a munkagep a foldon… a kapasornak meg nagyon jot tenne..
Válasz rtamas76 #88548. hozzászólásáraHbr-amex ugyanaz, ha venni akarsz, én, akcióba vettem 120-ért anno a komplett hbr-t, mire a boltosom meg letolt, hogy ne a habis akciót nézzem, 100-ba meghozza az amexet.
Mondjuk ez még a háború előtt volt
Egyik munkahengerét kellett felújítani, egyébként jól működik, annyi hibája van még, hogy a hbr csomagban 2 jobbos kar volt, ezt cserélték szó nélkül, viszont az emelőkarok fogazása el van marva egymáshoz, így nem lehet egyformára állítani a kettőt, viszont a lakatokkal szintezem, így ezzel együtt tudok élni
Válasz rtamas76 #88548. hozzászólásáraÉn kiszakítottam a bakot hidastól pár éve, bár annak volt előzménye is, amit vásárláskor nem láttam, de akkor vettem rá, még1x nem szeretnék hídházat cserélni.
Egyébként a nagylakat csapjaival eddig nem volt bajom, csak elhagyni szoktam őket néha
A felső csavarok egyébként vékonyabbak.
Mikor papám vette a 1025-öt, monoblokkal kérte, aztán nem az lett, ott a vf. eke okozott később gondot, az alsó villákat tördelte a menet végénél.
Válasz madle #88546. hozzászólásáraNade megvan a hang forrása?
Válasz Gumóka #88547. hozzászólásáraEz ígyvan!
A leggyengébb pont a függesztőlakat villában lévő alsó csapszeg. (16 vagy 18as)
A munkahengerek
tehermentesítik az emelőkarokat és a bakot.
A 82re énis akarok.
Szemenkénti vetőgépet akarrok venni ahoz meg kell.
C100as van benne,ahoz jólenne.
Válasz madle #88546. hozzászólásáraNekem hbr-es van, nem rossz az sem. Én igazából nem is a súlyemelés miatt, hanem a plusz támasztási pont miatt vettem.
Válasz rtamas76 #88541. hozzászólásáraNagyon ötletes!
Még egy kérdésem lenne, tudtok valamit a Dakota segédemelő szettről? Érdemes rákölteni azt a 400.000 Ft-ot, lényegesen könnyebben emel a traki nagyobb munkaeszközt? Van egy Imants ásógépem amit használtam már az MTZ-vel csak azért a határon mozog azzal az egy munkahengerrel. 1200 kg és nagyon hátra nyúlik a gép a függesztő karokhoz képest.
Válasz somly #88544. hozzászólásáraOk !
De milyen a hangja!
Kipufogón szar? Kipufogó bélés?
Máshonnanjön?
Lapos szíjjas? Görgőcsapágy?
Generátor csapágy?
Erő megmaradt?
Szelepek?
Valami közelebbi?
A turbó attól hogy nemeszi az olajat attól lehet szar?
Eszi a házat.
Sziasztok! Egy kis segítséget , tanácsot szeretnék kérni . Mtz 952.3 as traktorom van és egy jó hónapja elég fura hangja van terhelés alatt . Először turbóra gyanakodtam de az nem eszi az olajat . A vízszivattyú ha meghibásodik ciripelő kopogó hangot adhat ha kimegy belőle a csapágy ? Válaszaitokat előre is köszönöm.
Válasz madle #88542. hozzászólásáraÉn számoltam ki az ns-32 kapacitását, de már meg nem mondom, mennyi.
Válasz envagyok2 #88540. hozzászólásáraA vezértömb és az elektronikus vezérlés gyári teljesen. Így akkor biztos vagyok benne, hogy egyszerűen nem szállít eleget és azért nem hajtja. Hát ha fél gázon forog 700-at a szivattyú, akkor alapjáraton már tücsök pöcs.
Megpróbálkozom az önállú rendszer kiépítésével, ha legalább egy 40 literes olajtartályt rakok, ahhoz is ajánlott még hűtőt tenni?
Válasz mtz1221 #88539. hozzászólásáraCsak egy érdekesség.
Menetlasítót nem mindegyik váltóra lehet felrakni.
Mi is szórakoztunk a régi munkahelyemen.
Pneumatikus metszőolló miatt kellet lassan menni.
Ezt találtam ki.
Válasz madle #88538. hozzászólásáraaz ns32es azt hiszem 32 ccm egy fordulat, és azt is leszámolták itt öbben is, hogy nyél gázon 1400at fordul, vagyis fél gázon akkor 700*32=21 liter, veszteség nélkül. a 96 ccm 218-at, feltéve hogy nicns veszteség. ez elég? mennyit kéne annak fordulnia?
a másik, amit írtam a nyomásesés. ezek a kis szivattyúk nyomásesése általában nem lehet több 100 bárnál, és minél nagyobb a ccm, annál több lehet. vagyis erre ráküldeni a 180 bárt nyomásszabályzó nélkül az igen hamar kinyírja. van a kobájnon ilyen kis kocka?
ez
ha gyári rendszer, akkor nyilván van, de ha mókolt, akkor mindenképp kell tegyetek, meg kell keresni a hidromotor leírását, és ahhoz kell állítani. én nem foglalkoznék azzal, hogy ahol veszed, ott beállítják, kb 5szörös ár jön ki, mintha veszel egy órát meg szelepet, és beállítjátok otthon.
ha külön rendszert csinálsz, tegyetek bele egy hűtőt is, visszatérő ágba nincs több miniális nyomásnál, lehet motoroljahűtő is kibírja, picsa pénzért, és biztos örök...
Válasz madle #88538. hozzászólásáraEzzel kellett volna kezdened, 800 fordulaton kevés mtz hidraulikája tud elég olajat. Vagy veszel rá ns50-es pumpát, vagy egy menetlassítót, amivel bírsz nagyobb gázon is menni.
Válasz envagyok2 #88537. hozzászólásáraKöszönöm a válaszokat először is mindenkinek! mtz1221, rtamas76, Gumóka.
Tegnap reggel próbáltam, helyzeterő üresben, a visszatérő ág a tartályba vezetve. A kombájn vezérlője megkapja a 12V-ot. Munkahengereket tudom vezérelni (kerék kormányzás, asztal emelés, vonórúd kormányzás) viszont mikor ráadom a nyomást, akkor a hidromotor (válogató asztal) kap olajat egyből és azt egy potméterrel lehet lassítani vagy gyorsítani, de akadozik, lelassul és nem megy szabályosan. Hozzáteszem alapjáraton van a traki, 1000-es motor fordulaton már megy ahogy kell, de azért nem dolgoztam még így vele, lehet nem bírná sokáig. Viszont az nekünk ásásnál menettempóban nem jó, mivel ez egy átalakított mosós kombájn, lassan kell menni.
Lehetséges, hogy alapjárat 600-800 motorfordulaton nem tud annyit szállítani az NS32 szivattyú, ami kellene a hidromotornak? Ki is dobálja a kart, szóval gumipókozni kellene... Egy Char-Lynn 101 van rajta ami 96cm3-es.
Egyébként az autonóm rendszerhez minden megvan. Kardánnál le tudjuk venni lánckerékkel a hajtást és már csináltattunk egy MTZ hidraulika szivattyúra kisebb fogaskerékkel hajtást. Olajtartályt keresek majd egy 25-40 litereset, akkor úgy gondoljátok inkább ebbe az irányba haladjak?
Válasz madle #88526. hozzászólásáraa hidromotorok nem egy hatalmas forgatónyomatkú valamik. legalábbis ezek. érdemes lenne megnézni, hogy nem megszorul-e valami, amit nem bír elhajtani. érdemes lenne a bemenő ágára egy nyomásmérőt is rakni, hogy lehessen látni, mekkora nyomás épül ott fel. ha megvan a nyomás, de nem forog, akkor vagy túl kicsi oda a forgatónyomaték, vagy szoprul valami. aztán ezek nyomásesése sem lehet végtelen, szóval nem csak szabad visszafolyó ág kellene, hanem egy nyomáshatároló is a bemenő ágra, és azt be kell állítani a megfelelő nyomásra. nézd meg a könyvét, hogy mekkora nyomásesést bír el tartósan a hidromotor, és arra kell állítani. ami meg elfér a kezedbe, azok nyomatéka meg 10-20-50-100 nm, szóval nem sok, meg kéne próbálni kézzel hajtani azt a valamit, hogy ilyen könnyen elmegy-e.
Válasz rtamas76 #88535. hozzászólásáraValószínű elgyengült,lehet benne kicsi menetzárlat!
Válasz medikus #88534. hozzászólásáraKöszi megpróbálom.
Csak ezzellessz a baj? Nemidítja a szakaszoló motort, viszont ha csavarhúzóval megkoppintom rögtön működik.
Válasz rtamas76 #88531. hozzászólásáraPassz! De szerintem jó:
Válasz Gumóka #88528. hozzászólásáraTúl okoskodod. Nincs az mtz hidraulika rendszerével semmi gond, ha normálisan van használva. Erőszabályozó ülésalatt és az ülés mellett is üresben legyen, olaj direktbe menyen vissza a tartályba és egésznap mehet .
Válasz rtamas76 #88531. hozzászólásáraIlyeneket találtam.
Válasz medikus #88518. hozzászólásáraMesterÚr!
Kérdésem lenne!
Permetező szakaszolóban egy relé baszakodik.
Kérdés: a relé számának utolsó 4-5karaktete nemstimmel de sehol nincs egyforma . Az lehet gyátási szám?
Vagy megrendehetem? Jólessz hozzá?
Válasz madle #88526. hozzászólására
Válasz Gumóka #88528. hozzászólásáraEgy autonóm rendszer az biztos sokkaljobb.
És a gépétsem nyírja.
Válasz madle #88526. hozzászólásáraPróbáljátok meg az eszköz hidraulikarendszerét kardánmeghajtásra átépíteni.
Stabilabb lesz jóval.
Válasz madle #88526. hozzászólásáraAzért anyiba maradjunk,hogy az mtz hidtaulikája nemszereti a hidromotor hajtatását.
Főleg az egésznapos munka viseli meg.
A hidromotor folytása az pláne.
Ugye a nyugatiaknál áramlás szabájzás is van.
A hidraulika gyorscsatlakozóval is jártunk már úgy hogy úgynézett ki mint a rendes kani csak 2mm el rövidebb volt. Nyomni kinyomta az olajat de vissza nemengedte. Kisipari szar.
Válasz rtamas76 #88525. hozzászólásáraRendben, rápróbálok így!
Köszi mtz1221 neked is, őszintén megmondom, fogalmam sincs milyen állásban volt a helyzeterő szabályozó, majd holnap teszek egy próbát délelőtt.
Először az volt a baj, hogy alapjáraton, ahogy mentünk leesett a feszültség, a kombájn vezérlője nem kapott 12V-ot. Akkor lett egy VW generátor felrakva a gyári helyett, most van töltés, de ugyan úgy megáll a hidro motor, szóval tuti olaj probléma van valahol.
Válasz madle #88519. hozzászólásáraNekem is volt a permetezőhöz egy külön tömb amivel a keretmozgatást csináltam.
Azzal is főzte az mtz az olajat.
Próbáld meg a visszatérőt a tartályba szabadon visszaen-gedni egy +csővel. Egyenlőre csak 1sima flexicsővel.
Válasz madle #88519. hozzászólásáraA gyorscsatlakozót nézdmeg jó-e. A hidraulikaszűrőd mikorvolt cserélve?
Válasz Gumóka #88522. hozzászólásáraMegvan 2 hónapja, csak nincs aki felrakja.