Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 405.35 Ft USD 392.31 Ft CHF 431.22 Ft GBP 486.62 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91649 hozzászólás
#60099 sonkabence
2018-09-24 17:48:24

Üdv!

820-as sima szívó gépen célszerű lecserélni a
hűtőventilátor-lapátot 6 lapátosra a gyári 4 lapátos helyett? Viszonylag sokat megy nyáron a melegbe kis fokozatban alacsony fordulaton.

Nincs profilkép
#60097 dagadtmadar
2018-09-24 17:14:10

Válasz rigás #60093. hozzászólásáraNos a következők történtek:
A kockában lévő vezérlő hüvely 2 végére tettem 2 db 0,8mm-es alátétet (Köszönöm a tanácsot a kollégának aki e-mailben adta a tanácsot!)
aztán próba jó jó de kurvadarabos volt...
A kockában a rugókat kicseréltem a fejszelep rugókra anya épp h csak meg van húzva annyira h a kormányrúd megindul...
3/4-et tekertem befelé a nyomásszabályzón.
Végeredmény olyan mint a vaj újra meg kell szokni h finoman kell vele bánni.

#60096 ...:::Pisti:::...
2018-09-24 15:04:18

Válasz zsozsi51 #60095. hozzászólásáraSok ledes cucc, már pl 9-40V ig üzemel, akkor ha túltölt se tudja károsítani

#60095 zsozsi51
2018-09-24 12:21:19

Válasz Agromókuss #60086. hozzászólásáraNekünk azt javasolták a nagyfutó vontatásakor, hogy hanyagoljuk a traktorral való vontatást a ledes lámpák miatt. Az orosz generátor rendbe rakja...

#60094 rigás
2018-09-24 09:42:57

Válasz ..MZ/X.. #60090. hozzászólásáraEz egy elég jó módszer az anya meghúzására.smile smile
A gyári érték ha jól rémlik 20Nm.

#60093 rigás
2018-09-24 09:27:22

Válasz dagadtmadar #60089. hozzászólásáraPróbára tedd vissza a régi kockát, ha azzal jó, vagy javul akkor hiba beazonosítva.
Az új kockában a rugók lehet túl erősek ezért nem nyit eléggé vagy időben. Szokták hézagolni, le van itt írva valahol a menete nekem le is volt mentve csak egy géphiba miatt elveszett.
Egy másik megoldás ami nekem végül is működött az a tolattyúk leköszörülése. Ezt próbaképp csináld meg a régi kockáéval, és tedd bele az újba.
A rugók gyári hossza 30mm újak lehetnek cirka 1mm-el hosszabbak, a csúszkáké 25mm ezekből lehet köszörülni szükség szerint legfeljebb 1mm-t nekem az egyik nemrég javítottnál 29,5mm-re lapult rugókkal 24,5mm-re köszörült csúszkákkal állt be, a másik gyári méretű rugók mellett 24,2-re köszörülve lett jó.
Ez persze csak tipp lehet más baj is.
A csúszkák tartják közép állásban a kocka tolattyúját ha a kormány erőteljes mozdítására nem tud kinyitni megfelelően akkor megszólalhat a biztonsági szelep ha jól rémlik a tolattyú útját szokták hézagolni. Tizedekről van szó nem miliméterekről.
Téged ismerve hamar rájössz a szervó működésére és ha az elvvel tisztában vagy aztán már nem is olyan bonyolult az egész.
Magam az idén nyáron jártam ki ezt az iskolát...smile winksmile cowboy

#60092 _NB_
2018-09-24 09:18:06

Válasz vénkabi #60088. hozzászólásáraItt van egy link az MTZ 1221 plakátokhoz hátha segít valamit a megértésben
link

#60091 ...:::Pisti:::...
2018-09-24 09:02:56

Válasz dagadtmadar #60089. hozzászólásáraA kocka oldalán a szelepen állíts egy kis nyomást neki. Persze órával lenne az igazi, de nehogymá visítson álló helyzetbe. Csak végálláskor kellene. Gondolom pénteken állították be szemre.
Ukránból hogy nem hozattál egy orbit szettet, kurva olcsó, ott vagy a határhoz nem messze

#60090 ..MZ/X..
2018-09-24 08:57:40

Válasz dagadtmadar #60089. hozzászólásáraNyomás mérés volt? Olaj van benne elég?
Anyát mi addig húzzuk míg meg nem mozdul a kormánykerék.

Nincs profilkép
#60089 dagadtmadar
2018-09-24 07:47:57

Üdv!

Sajnos elarad az orbitozás anyagi meg idő hiányában, így csak egy eredeti kockát kapott meg a munkahenger felújítást de nagyon elkeseredtem...
se jobbra se balra nem lehet tekerni a kormányt álló helyben...
Ha megmozdítom a kormányt picit mozdít a kereken azután csak visít...
a kocka végén a koronás anyát csak 2 ujjal húztam meg.
Most nagyon tanácstalan vagyok, h mit basztam el......
Ha valakinek van ötlete hogy hogyan állítsam be a dolgokat azt megköszönném.

#60088 vénkabi
2018-09-23 22:19:45

Válasz Lala5995 #60084. hozzászólásáraHUH! Ez még fordítóval is Brachfeld Szigfrid: rejtővonó=dugóhúzó!!!!
De köszönöm szépen. Egyébként semmi gond,mert van aki lefordítja érthetőre. Addig is amíg meglesz a fordítás megpróbálok belőle valamit kihámozni, de ahoz idő kell.
Ku..ára izgat, hogy én vagyok-e hülye, vagy tényleg valami nem jól működik a szabályozóban. Olyan érzésem van, hogy valami nincsen a helyén, ezért a szivattyú által nyomott olaj eljut a munkahengerbe és emel, de ha a szivattyú leáll akkor valamerre távozik is belőle és lesüllyed. Valószínűleg munka kőzben is elmegy olaj a munkahenger emelőteréből, vagyis nyomás alatt keringeti az olajat azért melegíti annyira.
Igérem, hogy ha kibogozom ezt a rejtélyt elmondom a nyitját.

#60087 medikus
2018-09-23 21:34:38

Válasz Agromókuss #60086. hozzászólásáraTalálkoztam,nekem sem működött!smile nonono

#60086 Agromókuss
2018-09-23 21:10:16

Aki már szerelt fel pótkocsira ledes hátsó lámpát annak a traktoron visszajelez e ha működik az index? Vagy kötni kell be ellenállást vagy gyárilag van a lámpába? Medikus hátha találkozott már velesmile whistling

Nincs profilkép
#60085 Lala5995
2018-09-23 19:45:10

Válasz Lala5995 #60084. hozzászólásáraValószinü, hogy e B állásban lehet a tiéd a Kar alaphelyzetében. Orosznál az a kikapcsolt állás, ami a jó beállítás a kar alaphelyzetében.
Ilyenkor a vezérlőcső csatlakozó pontján láthatónak kellene lenni a tolattyú hornyának!

Nincs profilkép
#60084 Lala5995
2018-09-23 19:10:32

Válasz vénkabi #60078. hozzászólásáraFordítóval érdemes olvasni!
A semleges állást keresd meg!
http://old.mtzveles.ru/documents/art/book82/book82-28.htm

Nincs profilkép
#60082 Mtz 550E
2018-09-23 16:52:54

Válasz medikus #60068. hozzászólásáraBiztosíték táblán volt egy szabad hely oda vittem a + áramot 5A biztosíték utàna vittem a vezetéket a kapcsolóra utána a kapcsoló másik lábáról meg a mágnesszelepre!
Nagyműszerfalas világítás kapcsolót raktam be az volt itthol! Így jó a megoldás?

#60081 alibi73
2018-09-23 13:08:10

Válasz ...:::Pisti:::... #60080. hozzászólásáraIgen mar eggel neinditottam, aztán megint habos az olaj. Valahol farcsot sziv sajnos!!

#60079 alibi73
2018-09-23 08:47:23

Válasz ..MZ/X.. #60043. hozzászólásáraNem akartam az irányitokart leszedni, igy csak a szervo szivattyut ettem le ahol csorgott az olaj.levettem, szétszedtem a szivattyut, szinte meg sem voltak huzgálva a csvarok. Most mindent vissza pakoltam, csavarok nol meghuzva, eddig nol megy csak még habos kicsit az olaj.

#60078 vénkabi
2018-09-23 06:17:24

Válasz Lala5995 #60067. hozzászólásáraA szabályozó a szivattyúról kapja a nyomott olajat, és egy másik csövön (amelyikbe a vezérlőtömb visszatérő ága is csatlakozik) megy vissza a tartályba.Vagyis csak 3 cső van a szabályozón. Elvileg így működik akkor is amikor valamelyik szabályozási módban dolgozik az 5 csöves bekötésnél is (2 cső a vezérlőtömbről, +vezérlőnyomás vékony cső, +szivattyútól cső,+ vissza a tartályba cső. A fáma szerint ekkor a vezérlőtömbtől jövő csatlakozásokat a szabályozó lezárja. Vagyis a kormány melleti karok hatástalanok, de ebben nem vagyok biztos. Ha meg kikapcsolod a szabályozási módot akkor a szivattyútól a szabályozóba menő ág záródik, és a vezérlőtömb emelési vagy süllyesztési nyomása a szabályozón való átalakítás nélkül, akadálytalanúl jut el a munkahengerbe. Az érdekes az, hogy az enyém helyzetszabályozás módban is emel a vezérlőtömb karját használva.
Nem okítani akarok senkit, hanem azt várom,hogy valaki megtalálja, hogy hol hibás a gondolkodásom.
Vagy egyszerűen hibás, átenged az E-H szabályozóm?

#60077 broll79
2018-09-22 23:02:45

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraSzervó oszlop felemel és irányítókart egy foggal eltenni, de szerintem is egyik irányba mindig többet fordul

#60076 rigás
2018-09-22 21:25:13

Válasz szikszaikrisztian #60075. hozzászólásáraA munkahenger dugattyúja és a hátsó pajzs közötti hézag felütközve 0.5-1mm amennyivel több annyit kell leköszörülni a szár végéből. Nekem 3,5mm volt 2.5mm-t kellett levágnom. Ha rövidítened kell, ügyelj arra,hogy ne a dugattyú ütközzön hanem a szár vége.
Ha egyik oldalra szorul az új cuccnál lehet járatlanság de görbe függőleges tengely is.

Nincs profilkép
#60075 szikszaikrisztian
2018-09-22 21:02:23

Válasz rigás #60071. hozzászólásáramegfogom nezni koszonom a segitseget es szemmel lathato volt hogy a munkahenger nekiutkozott?bar ennyi lenne a gond mert akkor levagom de felek hogy a bordakal van az elteres de azis tortenik hogy jobb oldalra jobban nyoszorog a szervo mikor alaveszem ugyhogy ezis elkepzelheto a munkahengerrel holnap megnezem.

Nincs profilkép
#60074 szikszaikrisztian
2018-09-22 20:57:43

Válasz Lala5995 #60070. hozzászólásáraa fogaslec es a fogasivet egyszeru egymashoz igazitani es erre a bordazatra gyhanakodtam mert a boltban kaptam egy iranyitokart ami nem olyan volt mint a regi mert nem kozepre eset a bordazat kiiscsertettem es most olyat vettem mint a regi amilyen de ezzel most ketsegbe este mert egy eve lett veve es keves az elteres de sokat szamit azer mikor nincs nagy helyfenebe is..

Nincs profilkép
#60073 szikszaikrisztian
2018-09-22 20:57:43

Válasz Lala5995 #60070. hozzászólásáraa fogaslec es a fogasivet egyszeru egymashoz igazitani es erre a bordazatra gyhanakodtam mert a boltban kaptam egy iranyitokart ami nem olyan volt mint a regi mert nem kozepre eset a bordazat kiiscsertettem es most olyat vettem mint a regi amilyen de ezzel most ketsegbe este mert egy eve lett veve es keves az elteres de sokat szamit azer mikor nincs nagy helyfenebe is..

Nincs profilkép
#60072 szikszaikrisztian
2018-09-22 20:51:59

Válasz csoppika #60058. hozzászólásáraigen de nemtudom honnan tudnek alitani talan a fogasiv es az iranyitokar nincs szinkronba es ugy van az elteres..

#60071 rigás
2018-09-22 20:49:56

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraNemrég találkoztam a hibával. Nem a fogaknál volt a gond (nem is lehetett volna) hanem a szervó munkahengerben. A munkahenger szára menetes részéből kellett kicsit levágnom mert túl hamar felütközött a munkahenger hátsó részére. Régebben a munkahenger palástot hézagolgatták mert ez a hiba gyakori jelenség volt. általában balra kisebb ívben fordulnak az oszlopos MTZ-ék mint jobbra. A hiba okát a munkahengernél kell keresni mert a dugattyú megtett útja nem egyforma, a fogasív/fogasléc nem lehet 1 foggal eltéve mert az már igen nagy eltérést okoz ugyan ez a helyzet az irányító kar(ok) bordáival is.

Nincs profilkép
#60070 Lala5995
2018-09-22 19:20:41

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraA fogasívet jól nézd meg!
Ha a fogaknál látsz sorját, le kell köszörülni!
4 fog után ne legyen sorja! A másik oldalt se legyen az utolsó fog után! Sajnos, volt ilyen fogasív. Ha a két pontot látod, állítsd középre a kormányt! Nézd meg az irányítókart, hogy áll!
Utána forgasd jobbra, majd balra. Mérd meg az eltérést!
Irányítókar is lehet selejt. De a tengely bordázata is lehet hibás.

Nincs profilkép
#60069 Lala5995
2018-09-22 19:04:45

Válasz Lala5995 #60067. hozzászólásáraJó lenne fotó!
A szabályzó csövet kösd ki és vezesd a tartályba!
Megoldható egyszerűen. Valószínű, a hiba megszűnik.

#60068 medikus
2018-09-22 18:50:58

Válasz Mtz 550E #60066. hozzászólásáraEgy külön kapcsolóra,vagy nézd meg hogy a kapcsolón van e olyan kivezetés ami indításkor nem szakad meg!

Nincs profilkép
#60067 Lala5995
2018-09-22 18:50:57

Válasz vénkabi #60042. hozzászólásáraEz kissé fura!
,,A vezérlőnyomás cső szabad átfolyású, a vezérlő rudazat nem feszít, rendesen működik. Az E-H szabályozóról lekötöttem a vezértömbről jövő csöveket, mégis terheletlenül a hidraulika indításkor azonnal emel. Dühömben azt is kikapcsoltam, vagyis a gombos kis kar középen van, és láss csodát, indításkor így is azonnal emel!--
Ha a csöveket lekötötted, hol kapott olajat a szabályzó? Ha minden csövet lekötsz, hogy áramlik a szabályzó csövön az olaj?

Nincs profilkép
#60066 Mtz 550E
2018-09-22 18:21:10

Válasz medikus #60064. hozzászólásáraHolnap ha indítok akkor a próbalámpàt ráteszem a bíztositéknál és úgy megnézem!
Ha indításhoz leveszi az áramot a műszerfalról vagy arról a bíztositékról akkor hova kössem be?

#60065 ..MZ/X..
2018-09-22 18:16:28

Válasz Mtz 550E #60063. hozzászólásáraMondjuk ITT, vagy bármelyik autósboltban.

#60064 medikus
2018-09-22 18:14:53

Válasz Mtz 550E #60062. hozzászólásáraEgy próbalámpával nézd meg,lehet elveszi az áramot indításkor arról a lábáról a kapcsolónak!

Nincs profilkép
#60063 Mtz 550E
2018-09-22 18:13:25

Válasz máris szomszéd #60052. hozzászólásáraT idomot hol tudok venni 6mm csőre a rèsolajat visszavezetni bekötném a porlasztótól jövő csőbe!

Nincs profilkép
#60062 Mtz 550E
2018-09-22 18:11:02

Válasz medikus #60053. hozzászólásáraÜdv!
Villamosságba tudsz segíteni? Bekötöttem az adagoló mágnesszelepet a műszerfal biztosítékjára tehát a kulcson forditok egyet akkor ráadja a műszerfalra az áramot meg a mágnesszelep kattan egyet tehát nyit de ha kulccsal indítom akkor nem indúl ha kintről összezárom akkor beindul! Kulccsal indítás levenné nagyon az áramot és a mágnesszelep nyit zár nyit zár és azért nem indulna?

Nincs profilkép
#60061 .Richard.
2018-09-22 17:40:54

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraFogasívet orsòhoz egy foggal arrèbb,mit eredmènyez?

#60059 medikus
2018-09-22 17:04:10

Válasz csoppika #60056. hozzászólásáraMire ideér,mindig szét esik!Most se esett 1 csepp sem!De nem is ígér csak hétfőre!

#60058 csoppika
2018-09-22 16:49:51

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraHa középen van a kormány, középen van a fogasív?

Nincs profilkép
#60057 szikszaikrisztian
2018-09-22 16:08:54

hello mindenkinek mtz 82 es szervot szedtem szet mert balra tobbet fordul kb az iranyitokar vagy 2 cm el megy tobbet mint jobbra..uj a szervo oszlop es levettem a fedelet es a fogaslec es a fogasiv jolvan van ket pont hol lehet meg alitani tudna valaki segiteni?kerdezetem a boltba is es aztmondtak hogy igy van egyik iranyba tobbet fordul ez igaz?szerintem ez butasag ilyen nincs..probaltam az iranyitokar arabb tenni de ugysem jo ...mit kezdhetek vele szerintetek?

#60056 csoppika
2018-09-22 08:17:51

Válasz medikus #60053. hozzászólásáraMenjél aratni, mert beesik!!!
A met.hu képe... Nyugatról jön...

Nincs profilkép
#60055 .Richard.
2018-09-22 07:42:23

Válasz máris szomszéd #60052. hozzászólásáranem érti meg,hogy a stiftes megoldás is csak saccra van,mert ha azt 1800as fordulathoz jó, akkor az alatt ,meg felette soha nem jókor porlaszt, de gyárilag igy jó azt ennyi.

#60054 broll79
2018-09-22 07:37:30

Válasz medikus #60053. hozzászólásáraTe mit keresel még a gép előtt???? Irány aratni, hagy lássuk a mérlegjegyet smile devilsmile devilsmile devil

#60053 medikus
2018-09-22 07:31:33

Válasz csoppika #60049. hozzászólásáraNyugi!!nem lesz még az sem!smile lolsmile lolsmile lol

#60052 máris szomszéd
2018-09-22 06:16:57

Válasz Mtz 550E #60041. hozzászólásáraDe mondtak mivel azonban se indikátor órám se közdarab amivel lehetne rögzíteni az órát nincs így maradt a hagyományos megoldás.Nem kell túlbonyolítani a dolgot óránál mérni kell a felső holtpontot az megint macera,nem egyszerűbb csak bedugni a stiftet és úgy meg csinálni?


#60051 vénkabi
2018-09-22 05:43:36

Válasz rigás #60046. hozzászólásáraNincsen mit elnézni, mert még a leghihetetlen ötleteket is megvizsgálom.
Kezdetben antiszlip nélkül használtam, aztán felraktam rá, hátha ennek a hiánya a baj. De nem változott. Miért is változna, mert helyzetszabályozásban az zárt állapotban van.
Az E-H nélkül működik, de a helyzetszabályozás lenne a lényeg. E-H szabályozót még nem szedtem szét, meg nem is szerettem volna nem tudom, hogy mit kellene benne nézni, javítani.
Most már inkább a megszállottság hajt.

Nincs profilkép
#60050 Tomszi
2018-09-22 00:03:38

Válasz csoppika #60049. hozzászólásáraHa egyszer felkerül a motorra, akkor utána kitől fogja kérdezgetni hogy milyen vele, ha csak neki lesz, meg a versenygépen. Hányadik furatban van a tárcsa, van-e a tieden turbó, milyen dugógarintúra, gyűrűgarintúra, stb, stb...

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Erőteljesen emelkednek a termőföldárak
Erőteljesen emelkednek a termőföldárak
Van, ahol 130 000 euró körüli a hektáronkénti ár.
Sajtóközlemény
Komoly anyagi segítséget kapnak a halgazdaságok
Komoly anyagi segítséget kapnak a halgazdaságok
Megkezdték a támogatói okiratok kiadását.
Aljazó villa
Aljazó villa

230.000 Ft

MTZ 820 traktor homlokrakodóval
MTZ 820 traktor homlokrakodóval

10.000.000 Ft

Eladó MaterMacc MS8130 vetőgép
Eladó MaterMacc MS8130 vetőgép

4.950.000 Ft

JF SB 2000 MK II diszkes fűkasza
JF SB 2000 MK II diszkes fűkasza

780.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]