Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR415.97 FtUSD403.23 FtCHF443.85 FtGBP501 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz mtz1221 #56662. hozzászólásárate meg nem érted a lényeget,nem a köradagolóval van bajunk ,hanema tegerautószabályzóval,taán te linkeltél be szerb adagológyárat,keress náluk traktorra való(de jó az építőgép,markoló,stb)adagolót,ha nem te linkelted akkor meg nálunk a www.szervort.hu oldalon érdeeklődhetsz,nálunk a cégné a szippantósautóre kellett traktoradagoló,mert teherautóéval nem lehetett normálisan jasználni
Válasz Tomszi #56660. hozzászólásáraNekem nincs bajom senkivel főleg veled.Csak 3 öreg vacak lucas adagolós perkins moci van a kezemben,és én azok mellett nagyon utálom az mtz sorosait.A nagyon motorpal van,azt még jobban mint az utn-t.Ezért keresem azt a megoldást hogy hogy lehetne más fajtát rárakni,ezért érdekelne a Te a véleményed is hogy hogy lehetne okoskodva rárakni hogy jó legyen.Amúgy szerintem az utn-nek az a gondja hogy nem D2-vel mennek.Pár éve vettem kikötőben valami elő naftának mondott valamit.Olyan szaga tapintása volt,mint valami benzin-olaj-nafta keveréknek és nagyon sűrű volt mint régen a D2-nek.Na avval úgy ment az utn meg a motorpal is,mintha mercedes lenne.Jó éjt.
Válasz mtz1221 #56659. hozzászólásáraCsak röviden ragálok, mert már nagyon késő van, de leírom amit még akartam, aztán megyek aludni. Az egyik eset egy műhelykocsi volt, tehát egy dinamót/aggregátort hajtó kocsi. Na most ennek a terhelése ugye úgy változik, ahogy áramfelvétel van (a villamos részéhez nem értek jobba), és ezért ezen a teherautón pont ezért gyárilag traktorra való adagoló volt, ezzel működött is rendben, ráállítottad a gázt egy adott fordulatra és azt nagyjából tartotta a motor terhelve is és terheletlenül is. Egyszer elromlott a motor, és a raktárban csak a teherautóra való adagolós (alapjárat-maximum szabályzós) motor volt, mivel műhelykocsi 1db volt, teherautó meg sok. Beletették azt. Ezzel hiába állítottad be a kívánt fordulatot, ami olyan közepes gáz volt, tehát nem padló, ahogy terhelést kapott nem tudta tartani. Bent kellett ülni mindig valakinek, és a gázpedállal "játszani", ami persze teljesen nem sikerülhetett.
Válasz mtz1221 #56656. hozzászólásáraNem értem miért baj az hogy feltettem egy szakmailag megalapozott és komoly kérdést, hogy várva hogy milyen reakciók fognak érkezni rá, amiből esetleg tanulhatok és is és más is. Szerintem írnak ide szakmailag hiteles emberek is, téged is közéjük sorollak, (magamat nem minősítem, nyilvánosak a hozzászólásaim) annak ellenére hogy senkit nem ismerek személyesen innen, de ezt egy idő után olvasva is le lehet szűrni.
Bocs hogy 3 részletbe reagáltam, nem haragszom rád, csak így sikerült!
Ehhez képest egy csomó, másnak jelentéktelen kérdés felkerül ide, olyan szintűek hogy hol kell megnézni az olajat az MTZ-ben, vagy milyen olaj kell a motorba, váltóba, ami pofonegyszerű és le van írva a kezelésiben. Ez is lehetne zavaró, nem? Lehet hogy valakit zavar is, én nem nyúlok a billentyűzetért hogy sérelmezzem.
Válasz Tomszi #56657. hozzászólásáraÉs miért nem volt jó ?? A kamion mercedesek (20-30 évesek)miért mennek gond nélkül ??Amiket árulnak iveco-kat mtz re,és megvannak velük elégedve,ott mi a trükk ??Ehhez mit szólsz. 1 vagy ehhez(ahogy kivették a kamionból úgy megy,a fordulatát kb-re úgy keresték meg,hogy gyári motornál full gázon le stoperoltak egy kiskocka bálázót) 2
Válasz Tomszi #56653. hozzászólásáraEnnek sosem lesz vége.Nálunk több tíz kamion mercedes motort tudok traktorba belerakva,130-170 lóerőst.Igaz hogy soros adagoló van rajtuk(lehet azoknál más a szabályzó,nem értek hozzá),de mind gond nélkül szánt és még a fordulat is minden vissza van véve 2000 körülire.Többet nem szólok a témáról,de hiába erőltetitek még nem próbáltátok.Szerintem (amennyi keveset konyítok a működésükhöz )ha nagyobb töltésre lenne hagyva,akkor az kompenzálná a szabályzó nem rá szabályozását. Cserébe gáz adáskor jobban füstölne,munka közben meg egyenletesebben dolgozna.
Válasz Balu86 #56651. hozzászólásáraMegegyezés kérdése. De olyan 30+áfa meg a kiszállást mondogatnak. Nagyobb cégeknél vagy esetleg még (traktorfesztivál) olcsóbb gépenként.
van azért baj bőségesen, a helyzet az hogy nem a villanymotorral vagyok roszban. az egy jó dolog, diesel-elektromos hajtáslánc meghonosodhatna traktorokban is.
a gond az, hogy nem gondolkodik senki azon hogy:
1. hogy jut el a kakaó az elemekbe
2. mi legyen az akksikkal ha leváltják őket
az első kérdés azért fontos, mert felmerül a kérdés ki fogja kifizetni a sok új trafót és kábelt,meg az extra költségét a termelés fogyasztás egyensúly fenntartására amit ezek a vackok jelentenének.
a második kérdés pedig, mi lesz a sok kibányászott lítiummal, ha kitalálnak egy jobb akksit, ami nem lítium alapú.
fontos kérdések..
arról nem beszélve hány tonna akksit kéne egy trakinak vinnie magával ahhoz hogy szántson 8 órát. meg arról sem hogy a tesla gyorstöltő állomásokon emelt díjért lehet autót tölteni.
Válasz laci 300 #56639. hozzászólásáraMúltkorában téma volt itt a szabályzók. Leírhatnád a kollégáknak hogy van különbség traktor (teljes tartományban működő) és teherautó szabályzó
(alapjárat-maximum) között, és hogy pont ebből adódóan nem tanácsos egyiket a másikra feltenni.
Hátha neked elhiszik, mert hogy nagy szaktekintély vagy.
Válasz Vinkó75 #56648. hozzászólásáraMondjuk bácskiskun megyében még nem mostanában fog kikopni az mtz a gazdaságokból! Pár év múlva jó lesz még itt a grisa sok embernek! Abban a pillanatban mikor elzárják az ingyen pénzeket sokminden fog itt változni! A gázolaj hiánytól nem kell itt annyira félni nem mostanában fog még napelemes traktor szántani a határban a dizel motort nem egy könyen fogják kiváltani a traktorok és más haszonjárművek körében!
Válasz laci 300 #56643. hozzászólásáraNem akartam ezzel megbántani senkit. De úgy látom ezek a kis gazdaságok...főleg az utódok által.Bekerülnek a nagyobb cégek alá. Egyszerűen lassan egy korszak véget ér. lássák ezt az öregek is részben, már csak barkácsolás a nyugdíjig. Ma egy feltőkésített nyugati versenytárs, kifakul a színe a gépnek már eldobja. Nálunk a kicsik nem merik bevállalni. Mivel ezek a gépek már egy összetettebb drágább vasak. Több évtizedes ugrás egyszerre,minél a lépcsőfokok kimaradtak..és ez is használt. Ezért ácsingózik pár kis gazda a szintén öreg de még fapados nyugati vasakra.De ez már nem előre felé megy, hanem vissza. Itt lett volna az Iván, de ez 2018 jan 1-ell szintén drágább kategória lesz. Marad a barkács sok helyen.
Válasz Vinkó75 #56642. hozzászólásáraazért néha éri az embert a változás szele is..
hidraulikával sokan szenvedtek, csöpög, melegszik nem emel, gyenge stb...
lényeg hogy volt aki azt mondta hogy ha segítenék nagyon megköszönné. hát jó, én nem javítok gépet bérben, távol álljon tőlem.
lecseréltem amit le kell.
crika 100 ba állt meg anyagáron amit beletettem. munkadíj nem volt, barátok közt ilyen nincsen. szerintem ezt anno is elmeséltem amúgy. a lényeg hogy jól el is lettem küldve a picsába.
node, nem csak egy gépe van az embernek, aztán később azért megjött az esze, ezen ment és megy most is a hájdraulika ahogy kell, a többin szokásos.
végeredményben drágább kókányolni.
főleg aki magának szerelget így-úgy és nem számolja fel a saját idejét az csapja be magát a dologgal de durván.
jó persze én mtz-met meg lehet nézni, mint egy nagy kupac trágya. van amit okafogyott megcsináljak a használat módja végett.
ugyanakkor, indul ahogy kell.
megy ahogy kell.
vellany része ami nekem fontos (töltés) megy ahogy kell. akksit nem nyírja stb..
kuplung nem csuszkál.
tlt bármikro lefojtja a motort, nem csuszkál.
kormány nem él önálló életet, nem lóg semmi a futóműben, egyujjas.
ilyen..fékek,lámpák,légtechnika,fellépő, elsőhajtás kapcsoló stb... ezek leszakadtak, ha kicserélem is le fog órákon belül.
szóval olyan amilyen.
5500 mechanikus üzemóra, bontatlan motor.
üzemmelegen 1200 as fordulaton 3.5 BAR olajnyomás.
ettől független nem tartom jó gépnek.
25-30-40 éve annak tartottam volna.
csak az idő nem állt meg, az mtz fejlesztés meg igen. amit csináltak az minimális, az is olyan hogy kívánna még egy kis tervezést.
(mán ebben a 80 ló körüli kategóriákban)
évekkel ezelőtt azt mondtam hogy nem sok van már nekik hátra. ha mástnem a környezetvédelmi baromságok elintézik.
Üdv Mindenkinek.Segítséget kérnék...
Ékszijjat levettem a motorról és lassan nyomja ki a vizet a túlfolyón vagy a tetején ha leveszem a hűtősapkát termosztát benne van.
Nem buborékos a víz gázadásnál pici pezsgés.
Ha fönt van az ékszijj akkor eléri a 85 fokot akkor nyomja ki a vizet a cellákig 5litert kell utánaönteni.
Kösz a tanácsokat..
Válasz laci 300 #56639. hozzászólására90%-a az Iván tulajoknak..pont annak a hozzá állásnak köszönheti a gépe állapotát..alkatrész minőségét. Még van hozzá pár ezerért alkatrész addig...csapasd neki. Egy tisztességes motor felújításra mikor kap egy árajánlatot, a többség azzal jön inkább eladja a gépet...nehogy már ennyit költsön egy öreg Ivánra és egyéb érvek. Sajnos sokan finggal akarnak festeni és így dolgozni a gépekkel,(tisztelet a kivételnek). És így még világ a világ..a piac tele lesz kókány megoldásokkal. Az Iván mára felénk zömében a kicsik paripája maradt. Nem ritka a 40 éves folyamatosan barkácsolt gép sem. Ott egy olyan javítási árakkal-alkatrészekkel előállni..mi megközelíti a gép jelenlegi értékét. Már kapufa. Ezért jóindulattal azt el is tanácsolom az udvarból. Barkácsolni nem akarok...jótékonykodni az időmmel rezsimmel szintén nem.
Válasz laci 300 #56639. hozzászólásáraÉs miért baj az ha mtz 550E megszeretné csinálni az mtz rendesen! Miért ne lehetne!Ha nem lehetne én sem adtam volna rá 1000 óra vagy 1 év garanciát Amikor felújultam egy pl motort( nem a hüvelyezésre gondoltam)
Válasz máris szomszéd #56635. hozzászólásáraTisztelettel kérdezném a márkatársakat mondja már meg nekem valaki hogy dizel motor és dízelmotor müködése közben az égéstérben lejátszódó folyamatok között márkától függetlenül mi a különbség! Itt most nem a dugattyú kamra kialakitására meg a szelepek számára a porlasztási szögre gondoltam stb! Csak az alap folyamatokra! Mert úgye semmi! Akkor gondolkodjunk mán el egy kicsikét hogy van e másik ilyen típusú akkár belsöégésű motor mint az mtz hogy erre külön nagykereskedelmi boltok épültek hogy legyártasák hozzá a minösithetetlenül ócska silány utángyártót alkatrészeket! És ez mellet hány ember gányolja ezeket a gépeket mindenféle alap ismeret nélkül! Jó hogy szar az egész! Az mtzt aranyba kellene foglalni ennyi tákolást taknyolást egyetlen más tipusal sem lehetne megcsinálni! Mint amit ez szerencsétlen mtz oly sokszor kap! Egyébként nettó 7000.- ft a gyári belarus hengerfej tömités!
Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáratöbb mint 200 at kültöttem anno adagoló javításra összesen. munka és anyagdíj.
adagolós látni sem akar, nem azért mert ne fizettem volna ki mindent a megbeszéltek szerint, hanem mert már halálra unta hogy nem jo, és nem jo, és nem jo, és újra.
persze nem érte meg, de előre nem lehetett tudni. csak azt hogy nem röfög, jól indul, olyan amilyennek szerintem lennie kell.
indult egy éve amikor -18 volt reggel vizmelegítő, dezodor, bika akksi meg egyébb mókolás nélkül IS. nekem is mondták hogy baromság ennyit foglalkozni vele. de ne tántorítson el, ugyanazok az emberek akik lehülyéztek azért csak örültek hogy volt aki behuzta a gépeiket, időnként azért csak-csak beugranak a "hülyéhez" megkérdezni hogy ez vagy az jó e úgy vagy máshogy kéne e lennie.
mivel végigszoptam sokmindennel mire végére értem.
úgy vagyok vele azt is mondták hogy lapos a föld, mégis volt egy barom aki beigazolta hogy nem az. nem mintha számított is volna a hétköznap emberének ez a hír akkor. amikor elindult útjára s visszatért a hírrel, nem változott semmi hirtelen. ugyanúgy kellet követ törni, a szekér se ment máshogy. a lovat is etetni kellett, mit kell ezzel ennyit foglalkozni. később azért kiderült hogy talán nem is volt annyira rossz ötlet kiszenvedni a dolgot.
szóval kitartás, ha szép módszeresen haladsz vele akkor össze fog állni. persze van aki mondjuk jobb szeret évente 2x hengerfej tömítést cserélni meg kenegetni a motort hogy ne fossa a vizet, ez is racionális megközelítés, mert kísérletezni nem éri meg anyagilag. de ha 100% ra lehetne tudni mi az ok, és meg is lehetne csinálni úgy hogy 5-10 évig ne jelentkezzen ez a gond akkor az lenne a választás.
Válasz Maszek Zs #56626. hozzászólásáraMég egy javaslat, ha jobban utána akarsz járni az MTZ irányváltónak.
Másold a keresőbe pl. "Реверс-редуктор трактора Беларус", és nézelődj a találatok , képtalálatok között.
Itt fényképek is vannak és a váltókról is több információ.http://mytraktor.by/Pages/Rednarev.html
Az orosz szövegből a linkek újabb hasznos helyre visznek (váltók, fotók). Ha témába vágó orosz oldalt látsz, akkor a szokásos:---címsorból másolás a böngésző keresőbe --- oldal lefordítása --- stb.
Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáraSzerintem nem mindegy mit javítunk nagy kitartással.
El kell fogadni az mtz-ét olyannak amilyen mivel abból nincs kettő egyforma. Olyan aminek semmi baja nincs semmi nem folyik sehol az nem dolgozik vagy állandóan piszkálgatják,hogy "tökéletes " legyen de az szélmalom harc.
Én elég trehány vagyok a javítással sok idő eltelik mire nekifogok mégis indul megy mindegyik.
Nem töltöm az időmet vele csak amennyi ahhoz kell,hogy menjenek.
Te kicsit mániákus vagy vele nem tudod elfogadni olyannak amilyen.
Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáraÉn meg úgy látom hogy nagyjából a társaság 2/3-a próbált segíteni, úgyhogy a duzzogás helyett inkább köszönd meg nekik.Azon meg ne csodálkozz ha pár ember "beszól" mikor néha butaságokat kérdezel meg csinálsz
Válasz csoppika #56629. hozzászólásáraGarantáltan fehér vagy,csak a fürdősdi hagy hidegen,értem.500 euró értékig bármit vihetsz,ki van írva félméteres betűkkel az átkelőn.Néha azért meg kell nekik mutatni mert attól hogy ott dolgoznak,nem mindig tudják.Szóval akármit veszel,nem baj ha van papírod hogy 499,99-be került.
Válasz T.f. #56624. hozzászólásáraNem tudom. Van a faluban egy fickó ő most próbálkozik. Ha lesz lóvé meglátjuk De ha az a kis fülekbe megy a tengely akkor nagy erő átvitelre nem kell gondolkodni.
Válasz Maszek Zs #56623. hozzászólásárahttp://webaruhaz.habi.hu/termekek/13584/Csapagyhaz_iranyvaltohoz.html
Én úgy tudom ,hogy csak a szinkronos váltóval szerelt gépet lehet irányváltósra alakítani.
Válasz medikus #56598. hozzászólásáraTe ezt nem értheted...
Mindenkinek van életcélja...
Nekem az, hogy mikor eldobom a kanalat...a lehető legtöbb konténert kelljen elküldeni a MÉH-be...
Ha már henger fejtömítés.
Egy ismerősnek voltak problémái a túlhúzott motor miatt.Minden síkolva ahogy kell de sokszor verseny közben (szar érzés mikor becsiheg ) kiköpte a tömítést.
Nos valamelyik nap pletyiztünk pár órát és akkor azt mondta azóta nincs problémája mióta a sima orosz
tömítést veszi és a felrakás előtt egy napig vízben áztatja.
Furcsának tűnik de....
Válasz ..MZ/X.. #56586. hozzászólásáramegvan a röfögés oka,folyik a fagyállócsak azt nem tudom miért nem kenik be alapbol DP 300-al(vagy hasonló tömítőpasztával
Válasz Mtz 550E #56614. hozzászólásáraA teflonkarika kilapul mihelyst lehúzod nyomatékra. Mi csak 180nm húzzuk le a hengerfejet de ez is bőven elég neki. Ha mértétek az illesztőket akkor meséljél csak hogy mennyire állt ki neked a blokkból? A hengerfejben mennyire volt befúrva a helye? Ha mértétek akkor ezeket fejből tudnod kell.
Válasz Maszek Zs #56613. hozzászólásáraItt van egy rajz és egy leírás ez ugye orosz, de az oldal cím sorát fentről másold be egy böngésző keresőjébe, és az "Oldal lefordítása"-val nyisd meg, majd katt a "Fordítás folyamatban"-ra. Csak ne higgy el mindent a google-nek, mert pl. a cikk címében is és a képaláírásban is a fordító-reduktor (vagy ilyesmi) helyett Ford traktort ír.
91063 hozzászólás
Válasz mtz1221 #56662. hozzászólásárate meg nem érted a lényeget,nem a köradagolóval van bajunk ,hanema tegerautószabályzóval,taán te linkeltél be szerb adagológyárat,keress náluk traktorra való(de jó az építőgép,markoló,stb)adagolót,ha nem te linkelted akkor meg nálunk a www.szervort.hu oldalon érdeeklődhetsz,nálunk a cégné a szippantósautóre kellett traktoradagoló,mert teherautóéval nem lehetett normálisan jasználni
Válasz Tomszi #56660. hozzászólásáraNekem nincs bajom senkivel főleg veled.Csak 3 öreg vacak lucas adagolós perkins moci van a kezemben,és én azok mellett nagyon utálom az mtz sorosait.A nagyon motorpal van,azt még jobban mint az utn-t.Ezért keresem azt a megoldást hogy hogy lehetne más fajtát rárakni,ezért érdekelne a Te a véleményed is hogy hogy lehetne okoskodva rárakni hogy jó legyen.Amúgy szerintem az utn-nek az a gondja hogy nem D2-vel mennek.Pár éve vettem kikötőben valami elő naftának mondott valamit.Olyan szaga tapintása volt,mint valami benzin-olaj-nafta keveréknek és nagyon sűrű volt mint régen a D2-nek.Na avval úgy ment az utn meg a motorpal is,mintha mercedes lenne.Jó éjt.
Válasz mtz1221 #56659. hozzászólásáraCsak röviden ragálok, mert már nagyon késő van, de leírom amit még akartam, aztán megyek aludni. Az egyik eset egy műhelykocsi volt, tehát egy dinamót/aggregátort hajtó kocsi. Na most ennek a terhelése ugye úgy változik, ahogy áramfelvétel van (a villamos részéhez nem értek jobba), és ezért ezen a teherautón pont ezért gyárilag traktorra való adagoló volt, ezzel működött is rendben, ráállítottad a gázt egy adott fordulatra és azt nagyjából tartotta a motor terhelve is és terheletlenül is. Egyszer elromlott a motor, és a raktárban csak a teherautóra való adagolós (alapjárat-maximum szabályzós) motor volt, mivel műhelykocsi 1db volt, teherautó meg sok. Beletették azt. Ezzel hiába állítottad be a kívánt fordulatot, ami olyan közepes gáz volt, tehát nem padló, ahogy terhelést kapott nem tudta tartani. Bent kellett ülni mindig valakinek, és a gázpedállal "játszani", ami persze teljesen nem sikerülhetett.
Válasz mtz1221 #56656. hozzászólásáraNem értem miért baj az hogy feltettem egy szakmailag megalapozott és komoly kérdést, hogy várva hogy milyen reakciók fognak érkezni rá, amiből esetleg tanulhatok és is és más is. Szerintem írnak ide szakmailag hiteles emberek is, téged is közéjük sorollak, (magamat nem minősítem, nyilvánosak a hozzászólásaim) annak ellenére hogy senkit nem ismerek személyesen innen, de ezt egy idő után olvasva is le lehet szűrni.
Bocs hogy 3 részletbe reagáltam, nem haragszom rád, csak így sikerült!
Ehhez képest egy csomó, másnak jelentéktelen kérdés felkerül ide, olyan szintűek hogy hol kell megnézni az olajat az MTZ-ben, vagy milyen olaj kell a motorba, váltóba, ami pofonegyszerű és le van írva a kezelésiben. Ez is lehetne zavaró, nem? Lehet hogy valakit zavar is, én nem nyúlok a billentyűzetért hogy sérelmezzem.
Válasz Tomszi #56657. hozzászólásáraÉs miért nem volt jó ?? A kamion mercedesek (20-30 évesek)miért mennek gond nélkül ??Amiket árulnak iveco-kat mtz re,és megvannak velük elégedve,ott mi a trükk ??Ehhez mit szólsz.
1 vagy ehhez(ahogy kivették a kamionból úgy megy,a fordulatát kb-re úgy keresték meg,hogy gyári motornál full gázon le stoperoltak egy kiskocka bálázót) 2
Válasz mtz1221 #56656. hozzászólásáraVége akkor lesz ha bezárják ezt a fórumot
Válasz mtz1221 #56656. hozzászólásáraTőlem aztán nyugodtan vége lehet.
Én nem erőltetek semmit, viszont hogy megnyugodj, próbáltuk, és nem volt jó.
Válasz Tomszi #56653. hozzászólásáraEnnek sosem lesz vége.Nálunk több tíz kamion mercedes motort tudok traktorba belerakva,130-170 lóerőst.Igaz hogy soros adagoló van rajtuk(lehet azoknál más a szabályzó,nem értek hozzá),de mind gond nélkül szánt és még a fordulat is minden vissza van véve 2000 körülire.Többet nem szólok a témáról,de hiába erőltetitek még nem próbáltátok.Szerintem (amennyi keveset konyítok a működésükhöz )ha nagyobb töltésre lenne hagyva,akkor az kompenzálná a szabályzó nem rá szabályozását. Cserébe gáz adáskor jobban füstölne,munka közben meg egyenletesebben dolgozna.
Válasz Balu86 #56651. hozzászólásáraMegegyezés kérdése. De olyan 30+áfa meg a kiszállást mondogatnak. Nagyobb cégeknél vagy esetleg még (traktorfesztivál) olcsóbb gépenként.
Válasz laci 300 #56650. hozzászólásáraezt az elemes hülyéskedést amúgyis fölös meséli, csak arra jó hogy felmennyék a vérnyomásom.
van azért baj bőségesen, a helyzet az hogy nem a villanymotorral vagyok roszban. az egy jó dolog, diesel-elektromos hajtáslánc meghonosodhatna traktorokban is.
a gond az, hogy nem gondolkodik senki azon hogy:
1. hogy jut el a kakaó az elemekbe
2. mi legyen az akksikkal ha leváltják őket
az első kérdés azért fontos, mert felmerül a kérdés ki fogja kifizetni a sok új trafót és kábelt,meg az extra költségét a termelés fogyasztás egyensúly fenntartására amit ezek a vackok jelentenének.
a második kérdés pedig, mi lesz a sok kibányászott lítiummal, ha kitalálnak egy jobb akksit, ami nem lítium alapú.
fontos kérdések..
arról nem beszélve hány tonna akksit kéne egy trakinak vinnie magával ahhoz hogy szántson 8 órát. meg arról sem hogy a tesla gyorstöltő állomásokon emelt díjért lehet autót tölteni.
Válasz laci 300 #56639. hozzászólásáraMúltkorában téma volt itt a szabályzók. Leírhatnád a kollégáknak hogy van különbség traktor (teljes tartományban működő) és teherautó szabályzó
(alapjárat-maximum) között, és hogy pont ebből adódóan nem tanácsos egyiket a másikra feltenni.
Hátha neked elhiszik, mert hogy nagy szaktekintély vagy.
Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáraNa azért én is szóltam hozzá építő jellegűeket is, meg mások is. De nem baj
Válasz Sanyee #56649. hozzászólásáraAzt lehet tudni mennyibe kerül egy ilyen mérős móka?
Válasz Vinkó75 #56648. hozzászólásáraMondjuk bácskiskun megyében még nem mostanában fog kikopni az mtz a gazdaságokból! Pár év múlva jó lesz még itt a grisa sok embernek! Abban a pillanatban mikor elzárják az ingyen pénzeket sokminden fog itt változni! A gázolaj hiánytól nem kell itt annyira félni nem mostanában fog még napelemes traktor szántani a határban a dizel motort nem egy könyen fogják kiváltani a traktorok és más haszonjárművek körében!
Na megint egy érdekesség, teljesítmény mérésben:
https://www.youtube.com/watch?v=yXKFtYzhlmo
112Le
A füst alapján nem tekertek rá az adagolóra a mérés kedvéjért.
Válasz a2457 #56646. hozzászólására
Válasz laci 300 #56643. hozzászólásáraNem akartam ezzel megbántani senkit. De úgy látom ezek a kis gazdaságok...főleg az utódok által.Bekerülnek a nagyobb cégek alá. Egyszerűen lassan egy korszak véget ér. lássák ezt az öregek is részben, már csak barkácsolás a nyugdíjig. Ma egy feltőkésített nyugati versenytárs, kifakul a színe a gépnek már eldobja. Nálunk a kicsik nem merik bevállalni. Mivel ezek a gépek már egy összetettebb drágább vasak. Több évtizedes ugrás egyszerre,minél a lépcsőfokok kimaradtak..és ez is használt. Ezért ácsingózik pár kis gazda a szintén öreg de még fapados nyugati vasakra.De ez már nem előre felé megy, hanem vissza. Itt lett volna az Iván, de ez 2018 jan 1-ell szintén drágább kategória lesz. Marad a barkács sok helyen.
Válasz Vinkó75 #56642. hozzászólásáraazért néha éri az embert a változás szele is..
hidraulikával sokan szenvedtek, csöpög, melegszik nem emel, gyenge stb...
lényeg hogy volt aki azt mondta hogy ha segítenék nagyon megköszönné. hát jó, én nem javítok gépet bérben, távol álljon tőlem.
lecseréltem amit le kell.
crika 100 ba állt meg anyagáron amit beletettem. munkadíj nem volt, barátok közt ilyen nincsen. szerintem ezt anno is elmeséltem amúgy. a lényeg hogy jól el is lettem küldve a picsába.
node, nem csak egy gépe van az embernek, aztán később azért megjött az esze, ezen ment és megy most is a hájdraulika ahogy kell, a többin szokásos.
végeredményben drágább kókányolni.
főleg aki magának szerelget így-úgy és nem számolja fel a saját idejét az csapja be magát a dologgal de durván.
jó persze én mtz-met meg lehet nézni, mint egy nagy kupac trágya. van amit okafogyott megcsináljak a használat módja végett.
ugyanakkor, indul ahogy kell.
megy ahogy kell.
vellany része ami nekem fontos (töltés) megy ahogy kell. akksit nem nyírja stb..
kuplung nem csuszkál.
tlt bármikro lefojtja a motort, nem csuszkál.
kormány nem él önálló életet, nem lóg semmi a futóműben, egyujjas.
ilyen..fékek,lámpák,légtechnika,fellépő, elsőhajtás kapcsoló stb... ezek leszakadtak, ha kicserélem is le fog órákon belül.
szóval olyan amilyen.
5500 mechanikus üzemóra, bontatlan motor.
üzemmelegen 1200 as fordulaton 3.5 BAR olajnyomás.
ettől független nem tartom jó gépnek.
25-30-40 éve annak tartottam volna.
csak az idő nem állt meg, az mtz fejlesztés meg igen. amit csináltak az minimális, az is olyan hogy kívánna még egy kis tervezést.
(mán ebben a 80 ló körüli kategóriákban)
évekkel ezelőtt azt mondtam hogy nem sok van már nekik hátra. ha mástnem a környezetvédelmi baromságok elintézik.
Üdv Mindenkinek.Segítséget kérnék...
Ékszijjat levettem a motorról és lassan nyomja ki a vizet a túlfolyón vagy a tetején ha leveszem a hűtősapkát termosztát benne van.
Nem buborékos a víz gázadásnál pici pezsgés.
Ha fönt van az ékszijj akkor eléri a 85 fokot akkor nyomja ki a vizet a cellákig 5litert kell utánaönteni.
Kösz a tanácsokat..
Válasz laci 300 #56643. hozzászólásáraHol lehet jó minőségi árut venni???
Válasz Vinkó75 #56642. hozzászólásáraÖrülök hogy te is így látod!
Válasz laci 300 #56639. hozzászólására90%-a az Iván tulajoknak..pont annak a hozzá állásnak köszönheti a gépe állapotát..alkatrész minőségét. Még van hozzá pár ezerért alkatrész addig...csapasd neki. Egy tisztességes motor felújításra mikor kap egy árajánlatot, a többség azzal jön inkább eladja a gépet...nehogy már ennyit költsön egy öreg Ivánra és egyéb érvek. Sajnos sokan finggal akarnak festeni és így dolgozni a gépekkel,(tisztelet a kivételnek). És így még világ a világ..a piac tele lesz kókány megoldásokkal. Az Iván mára felénk zömében a kicsik paripája maradt. Nem ritka a 40 éves folyamatosan barkácsolt gép sem. Ott egy olyan javítási árakkal-alkatrészekkel előállni..mi megközelíti a gép jelenlegi értékét. Már kapufa. Ezért jóindulattal azt el is tanácsolom az udvarból. Barkácsolni nem akarok...jótékonykodni az időmmel rezsimmel szintén nem.
Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáraNo laci 300 is már biztosan megsúgta mit csinálj az adagolóddal!Őt meg sem említed?
Válasz laci 300 #56639. hozzászólásáraÉs miért baj az ha mtz 550E megszeretné csinálni az mtz rendesen! Miért ne lehetne!Ha nem lehetne én sem adtam volna rá 1000 óra vagy 1 év garanciát Amikor felújultam egy pl motort( nem a hüvelyezésre gondoltam)
Válasz máris szomszéd #56635. hozzászólásáraTisztelettel kérdezném a márkatársakat mondja már meg nekem valaki hogy dizel motor és dízelmotor müködése közben az égéstérben lejátszódó folyamatok között márkától függetlenül mi a különbség! Itt most nem a dugattyú kamra kialakitására meg a szelepek számára a porlasztási szögre gondoltam stb! Csak az alap folyamatokra! Mert úgye semmi! Akkor gondolkodjunk mán el egy kicsikét hogy van e másik ilyen típusú akkár belsöégésű motor mint az mtz hogy erre külön nagykereskedelmi boltok épültek hogy legyártasák hozzá a minösithetetlenül ócska silány utángyártót alkatrészeket! És ez mellet hány ember gányolja ezeket a gépeket mindenféle alap ismeret nélkül! Jó hogy szar az egész! Az mtzt aranyba kellene foglalni ennyi tákolást taknyolást egyetlen más tipusal sem lehetne megcsinálni! Mint amit ez szerencsétlen mtz oly sokszor kap! Egyébként nettó 7000.- ft a gyári belarus hengerfej tömités!
Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáratöbb mint 200 at kültöttem anno adagoló javításra összesen. munka és anyagdíj.
adagolós látni sem akar, nem azért mert ne fizettem volna ki mindent a megbeszéltek szerint, hanem mert már halálra unta hogy nem jo, és nem jo, és nem jo, és újra.
persze nem érte meg, de előre nem lehetett tudni. csak azt hogy nem röfög, jól indul, olyan amilyennek szerintem lennie kell.
indult egy éve amikor -18 volt reggel vizmelegítő, dezodor, bika akksi meg egyébb mókolás nélkül IS. nekem is mondták hogy baromság ennyit foglalkozni vele. de ne tántorítson el, ugyanazok az emberek akik lehülyéztek azért csak örültek hogy volt aki behuzta a gépeiket, időnként azért csak-csak beugranak a "hülyéhez" megkérdezni hogy ez vagy az jó e úgy vagy máshogy kéne e lennie.
mivel végigszoptam sokmindennel mire végére értem.
úgy vagyok vele azt is mondták hogy lapos a föld, mégis volt egy barom aki beigazolta hogy nem az. nem mintha számított is volna a hétköznap emberének ez a hír akkor. amikor elindult útjára s visszatért a hírrel, nem változott semmi hirtelen. ugyanúgy kellet követ törni, a szekér se ment máshogy. a lovat is etetni kellett, mit kell ezzel ennyit foglalkozni. később azért kiderült hogy talán nem is volt annyira rossz ötlet kiszenvedni a dolgot.
szóval kitartás, ha szép módszeresen haladsz vele akkor össze fog állni. persze van aki mondjuk jobb szeret évente 2x hengerfej tömítést cserélni meg kenegetni a motort hogy ne fossa a vizet, ez is racionális megközelítés, mert kísérletezni nem éri meg anyagilag. de ha 100% ra lehetne tudni mi az ok, és meg is lehetne csinálni úgy hogy 5-10 évig ne jelentkezzen ez a gond akkor az lenne a választás.
Válasz vén cigány #56632. hozzászólásáraNem hülyeség,a régi 50-es javításiban is úgy írták hogy grafit zsírral bekenni.
Válasz Maszek Zs #56626. hozzászólásáraMég egy javaslat, ha jobban utána akarsz járni az MTZ irányváltónak.
Másold a keresőbe pl. "Реверс-редуктор трактора Беларус", és nézelődj a találatok , képtalálatok között.
Itt fényképek is vannak és a váltókról is több információ.http://mytraktor.by/Pages/Rednarev.html
Az orosz szövegből a linkek újabb hasznos helyre visznek (váltók, fotók). Ha témába vágó orosz oldalt látsz, akkor a szokásos:---címsorból másolás a böngésző keresőbe --- oldal lefordítása --- stb.
Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáraSzerintem nem mindegy mit javítunk nagy kitartással.
El kell fogadni az mtz-ét olyannak amilyen mivel abból nincs kettő egyforma. Olyan aminek semmi baja nincs semmi nem folyik sehol az nem dolgozik vagy állandóan piszkálgatják,hogy "tökéletes " legyen de az szélmalom harc.
Én elég trehány vagyok a javítással sok idő eltelik mire nekifogok mégis indul megy mindegyik.
Nem töltöm az időmet vele csak amennyi ahhoz kell,hogy menjenek.
Te kicsit mániákus vagy vele nem tudod elfogadni olyannak amilyen.
Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáraÉn meg úgy látom hogy nagyjából a társaság 2/3-a próbált segíteni, úgyhogy a duzzogás helyett inkább köszönd meg nekik.Azon meg ne csodálkozz ha pár ember "beszól" mikor néha butaságokat kérdezel meg csinálsz
Üdv a2457!
Jól mondtad te vagy az egyetlen aki értékeli a kitartásomat meg hogy végre jó legyen minden!
Többiek mindenki csak elkell adni meg ilyen hülye meg olyan vagyok!
Válasz mtz1221 #56621. hozzászólásáraRégen zsírral szoktam bekenni, de aztán sokan mondták, hogy hülyeség.
Válasz mtz1221 #56630. hozzászólásáraRégebben 200 volt... Köszi...
Remélem összejön a túra. Én megyek szerintem egyedül is...
Egy erdei gyalogtúrát(vagy pecázást) jobban értékelek, mint a fürdőzést...
Válasz csoppika #56629. hozzászólásáraGarantáltan fehér vagy,csak a fürdősdi hagy hidegen,értem.500 euró értékig bármit vihetsz,ki van írva félméteres betűkkel az átkelőn.Néha azért meg kell nekik mutatni mert attól hogy ott dolgoznak,nem mindig tudják.Szóval akármit veszel,nem baj ha van papírod hogy 499,99-be került.
Válasz mtz1221 #56596. hozzászólásáraEz a fürdősdi hidegen hagy...
Válasz mtz1221 #56627. hozzászólására
Garantáltan fehér vagyok more...
Válasz csoppika #56622. hozzászólásáraLehet csak össze kevertek a kórházban és nem is életcél amit érzel,csak a genetikádban van.
Válasz T.f. #56624. hozzászólásáraNem tudom. Van a faluban egy fickó ő most próbálkozik. Ha lesz lóvé meglátjuk De ha az a kis fülekbe megy a tengely akkor nagy erő átvitelre nem kell gondolkodni.
Valakinek Mtz 80 panorámafülkés kezelési útmutatója van esetleg elektronikus formában? És el is küldné mailben?
Válasz Maszek Zs #56623. hozzászólásárahttp://webaruhaz.habi.hu/termekek/13584/Csapagyhaz_iranyvaltohoz.html
Én úgy tudom ,hogy csak a szinkronos váltóval szerelt gépet lehet irányváltósra alakítani.
Válasz D-032-a #56615. hozzászólásáraHát nagyából meg van csak hova megy a fordító fogaskerék tengelye?
Válasz medikus #56598. hozzászólásáraTe ezt nem értheted...
Mindenkinek van életcélja...
Nekem az, hogy mikor eldobom a kanalat...a lehető legtöbb konténert kelljen elküldeni a MÉH-be...
Válasz máris szomszéd #56620. hozzászólásáraMi is beszoktuk 90-es olajjal vastagon kenni.Szabályosan érzed a kezeddel hogy puhul.
Ha már henger fejtömítés.
Egy ismerősnek voltak problémái a túlhúzott motor miatt.Minden síkolva ahogy kell de sokszor verseny közben (szar érzés mikor becsiheg ) kiköpte a tömítést.
Nos valamelyik nap pletyiztünk pár órát és akkor azt mondta azóta nincs problémája mióta a sima orosz
tömítést veszi és a felrakás előtt egy napig vízben áztatja.
Furcsának tűnik de....
Válasz ..MZ/X.. #56586. hozzászólásáramegvan a röfögés oka,folyik a fagyállócsak azt nem tudom miért nem kenik be alapbol DP 300-al(vagy hasonló tömítőpasztával
Válasz Mtz 550E #56614. hozzászólásáraA teflonkarika kilapul mihelyst lehúzod nyomatékra. Mi csak 180nm húzzuk le a hengerfejet de ez is bőven elég neki. Ha mértétek az illesztőket akkor meséljél csak hogy mennyire állt ki neked a blokkból? A hengerfejben mennyire volt befúrva a helye? Ha mértétek akkor ezeket fejből tudnod kell.
Hali nem tudom milyen trakid van. De ha 5.50-es, akkor az izzítás miatt kiég a teflonkarika. A miénk is kiégett 1 év alatt, így be se raktuk.
Na, a második link valahogy tökölős lett, de az első megy.
Válasz Maszek Zs #56613. hozzászólásáraItt van egy rajz és egy leírás ez ugye orosz, de az oldal cím sorát fentről másold be egy böngésző keresőjébe, és az "Oldal lefordítása"-val nyisd meg, majd katt a "Fordítás folyamatban"-ra. Csak ne higgy el mindent a google-nek, mert pl. a cikk címében is és a képaláírásban is a fordító-reduktor (vagy ilyesmi) helyett Ford traktort ír.
Ez is ugyanaz , az "Oldal lefordítása" stb.
https://www.google.hu/search?q=http%3A%2F%2Fwww.mtz-sibir.ru%2Ftraktor_mtz_82.1_revers_reduktor.html&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=pvt1Wv_xBfSA8Qfd0pToAQ
Valaki azt is mondta hogy van vastagabb tömités is!
Teflon karika miatt nem lehet hogy nem tudjuk lehúzni rendesen?
Teflon karikáról mia vèlemény?