Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak655 FtBenzin árak636 FtEUR414.77 FtUSD402.09 FtCHF439.56 FtGBP489.72 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz a2457 #50324. hozzászólásáraNekem is ez a véleményem,amelyikre gyárilag első van szerelve azzal sokáig nem jó dolgozni mert nagyon visszaverődik!
Válasz a2457 #50324. hozzászólásáraezért sem került oda olyan erős...
Sajnos ez az a probléma amit nem hiszem h tudok orvosolni... :(
el kell viselni meg ugye élőben másabb... a fényképező lehet erősíti is a fényt kissé...
Válasz atisgyulai #50322. hozzászólásáraElől 12W/db, hátul 27W/db
még remélem megérkezik a másik 2db 27-es is hátra és akkor már tényleg lehet este munkálkodni :D
Válasz Anonimus82 #50310. hozzászólásárajo, akkor nemkizárt hogy pár dolog elszabadult abban a váltóban.
bele kell nézni.
aztán ha igen lehet jobbanjársz cseredarabos felújítással.
200 körül megúszod, meg kell valaki aki kiveszi a mostanit, az újat meg bedobja.
egyúttal kuplungoznék is, ha már úgyis szét leszen tolva akkor már azért ne kelljen később.
Válasz csoppika #50306. hozzászólásáraOk szóval a kart sebeségbe tudom tenni anélkül hogy a kuplungot lenyomjam és a traki nem indul se elöre se hátra egy sebeséget vesz egydül az 5 de miközben megy a traktor a nagyon csunya hangja van
Üdv Mindenkinek!
Lenne egy kérdésem. Vettem egy 80 as mtz t.
A kormány holtjáték nem kicsi.
Azt szeretném kérdezni hogy bontás nélkül lehet e orvosolni a problémát. Valamint a kormányzás is rettentő nehéz. Olvastam a neten cikkeket ezzel kapcsolatban és van aki eléggé megszenved ezzel. Ha lehet én nem szeretnék.
Valami infó szeretnék ezzel kapcsolatban kérni.
Válasz Anonimus82 #50303. hozzászólásáraÍrd már le normálisan a problémát!!!
Pl kinyomom a kuplungot, de recseg, nem tudom a kart sebességbe tenni, vagy be tudom tenni, de nem indul meg a traki, mikor leszállok a kuplungról stb...
Üdv egy olyan problémám volna az mtz 82 tárcsázás közben egyszer csak egy nagy hang meg állítottam aztán újra inditom motor szépen jár a nagy hang meg maradt nem vesz egyetlen egy sebességet sem mi lehet a gond hol keresem?
Válasz broll79 #50281. hozzászólásáraMár kész is a gép.
Nem a motor volt a ludas. Volt itt olyan ötlet is, hogy az inditómotor esett szét és a lendkeréknél beragadt valami.
Na de nem. Tegnap miután szétszakadt vízcsövet kicseréltem, észrevettem, hogy lóg a malac. Meghúztam a malactartó csavarjait, csak előtte kiszedtem és bekentem csavar ragasztóval. Vissszarakásnál lemaradt egy alátét, a csavart tökig becsavartam és kész. Indultam volna csak a gép nem akart. A szomszéd ötlete volt hol lehet a hiba. Kitekertem a csavarokat és már indult is. Túl csavartam és a lendkereket megfogta,
Válasz a2457 #50280. hozzászólásáratudok énis olyan talajmunkás (szántás, lazítás) mtz-t, ami 550E ként kezdte az életét aztán tkp es van rajta szívó motorhoz való dugattyúval. csak épp a gazdija tudja mit csinál, aztán neki nem is döglik meg. de a 100 lovas mf 699 est gyakorlatilag kár mellé tenni, állva hagyja.
Hogy érted hogy a gazdája oda figyel rá meg tudja mit csinál? 100 lovas Mf 699 állva hagyja az Mtz?
Amit mondtál a gyűrűket egymáshoz képest elvannak forgatva nem egy síkba esnek ahol össze érne a gyűrű két vége!
Válasz medikus #50292. hozzászólásárahát végülis majdnem igen.
annyi hogy ők a kanyarokban feltöltenek egy akksit és az egyenesekben meg arról +ba nyomatják a turbót hogy nagyobb legyen a nyomás.
de végülis igen.
újat azért még mindíg nem találtak ki, ez egy gőzmozdony turbo-generátora. a fáradtkőz hajtja, 500 watt vellanyt csinált, erről ment a mozdony orrán a lámpa, vezetőfülke világítás, stb.. Siemens gyártmány amúgy. semmi nem zárja ki hogy elfogadható áron akár gyárthatnának is belsőégésű motorokra belőle, akár több kilówattos darabokat is.
ennyit arról hogy van e még hova fejlődnie a belsőégésű motoroknak. főként hogy ennek a kütyünek mindegy hogy diesel,benzines, 2 vagy 4 ütemű, turbós vagy szívó motorra kerül.
//ha nem lennék szegény ember kísérleteznék ilyesmivel, dehát ez van.//
Válasz _NB_ #50289. hozzászólásáraa elektromos és a szíjas turbóval azért vannak fenntartásaim. honnan kapnak kakaót?
az elektromos ugye a generátorról, a szíjas meg a főtengelyről. nem az igazi.
a hagyományos kipuffogógázzal hajtott viszont hulladékhőt hasznosít, növeli a hatásfokot.
a supercharger ugyan minden fordulaton adott nyomást csinál de szintén főtengely hajtott.
igazából a szíjas turbó is supercharger, csak épp nem pozitív térfogatáramú pumpa hanem turbina a levegőt sűrítő része.
fogyasztás tekintetében és terhelés tekintetében a sima turbó volna jó, ahogy írod valami szervómotorosra átalakítva a geometria variátor, és persze elektromos nyomsás szabályzással.
aztán ha még nem lógott a kezünk a bilibe jöhet a második turbina. csak ennek a turbinának a tengelyén a másik oldalon nem légsűrítő kell hanem generátor. a kapott vellany meg megy egy DC-DC átalakítóba ami nyomatja a 48 voltot, onnan tovább egy vellanymotorba. ami a főtengelyt hajtja. akár egy ilyent
egy 2/3 os áttétellel lefelé. újabb lovak amit nem kell tankolni. kb 4-5 ló netto maximum, és nem nő a fogyasztás közben.
--
aztán máris ráköltöttünk cirka 1.5 miskát összesen az mtz motorra. cirka 35 gramm / kwh spórolásért. mondjuk ~220 grammal számolva ami az eredeti, ha valaki napi 20 litert pöfékel el az mondjuk 17000 gramm legyen napi 80 kw. megspórolhat lekerekítve 2500 gramm üzemanyagot egy nap, legyen barátságosan 2 liter. szóval mondjuk 700 forint. 2200 munkanap és nullán vagyunk, YEEY. 200 munkanappal is 11 év.
egyben ez a válasz arra a kérdésre ami közben felmerülhetett, ha ez így műxik miért nem így csinálják.
azért mert a büdös életben nem térül meg.
11 évet a turbók sem bírnának ki. szóval anyagi szempontból csőd. környezetvédelmi és energetikai szempontból hiába nyerő.
Válasz a2457 #50287. hozzászólásáraA mechanikus vezérlést kicserélni valami el. szervomotorra és nyomás oldalról kapná a jelet.
A személyautó iparba már nagyon dübörögnek az elektromos turbók is, az amcsi szíjas turbók is érdekesek talán varió tárcsával is lehetne őket működtetni,a supercharger-ek se lennének rosszak szerintem, már alapjáraton is van nyomás és egyenletesebben tölt, csak mérete miatt drágább.
Válasz máris szomszéd #50286. hozzászólásáraaz igazi az lenne ha valami variálható geometriájú turbót lehetne felvarrni. nem néztem utánna hogy létezik e olyan amibe bele lehet avatkozni elektromosan különös gond nélkül.
s akkor úgy nézne ki hogy egy enkóderrel sasolni kéne (de lehet elég lenne egy végállás jelző is, legeygszerűbb volna optikai) hogy áll a regulátor az adagolón. ameddig nincsen padlón, nem nyomja a maximumot, addig a turbó atmoszférikus nyomásig dolgozna csak. ha viszont már nem tud több anyagot adni az adagoló akkor feljebb pakolni a nyomást, és akkor az adagolón a vákuumos cucc még adhat kakaót. elvileg elég lenne hozzá ha elektromosan lehetne a lefújószelepet állítani, de variálható geometriával ezt akkor széles fordulattartományban is lehetne.
kb olyasmi hatása lenne mint a nyomatéksokszorozónak a zetorokon, csak nem annyira dramatikus. és automatán működne. amikor nem kell 90+ ló, akkor levenné a nyomást és sokat javulna a fogyasztás. ha meg kell erő akkor kisfordulaton is volna bőségesen, nőne a nyomaték rugalmasság.
aztán írhatok egy könyvet erről, jöhetnek a jedi lovagok meg a sötét erő, mert ez már sci-fi lenne mtz-n.
Válasz a2457 #50280. hozzászólásáraIgazat adok abban,hogy egy kisebb turbó elég a szívó dieselnek.Először csak verseny kedvéért tettem fel egy 1.9-es isuzu motor turbóját a 45-ös kínaira ami max füst mellett fél bárt nyom csak de megy mint a veszett fene.Viszont mivel napi használatban van így ilyenkor a füst csavar minimálisra van vissza véve mégis van erő és semmi fekete füst max 0.2 a töltőnyomás ilyenkor.
Csak hobbiból kerültem kettőt de látszik,hogy nix füst de erő van ha kell.
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=UkBALsXL7C8
Válasz gabika82 #50283. hozzászólásáraa telefonod a hibás. Én arra lennék kiváncsi,hogy hibakereséskor,szelephézag le lett ellenőrizve,akkor nem volt furcsa,hogy olyan könnyű forgatni a motort,mitha nem volna benne porlasztó?
Válasz broll79 #50281. hozzászólásáraZsírpapiros OTK..(Prima) Lengyel..gyűrűkkel.Évek óta ezt rakom bele, gond nélkül mennek a motorok. Alkatrész (Dorker).
amikor a szívós dugószettre kerül turbó akkor ami öli a dolgot az hogy adják is neki a kaját bőven, viszont lemarad az intercooler, meg a hűtő pucolás stb.
és az mtz műszerek is megbízhatóan a valós hőfokot jelzik ugye.
teszem hozzá hogy szívós szetthez aki feltesz tkp-es turbót, esetleg hagyja elmenni a motort 2400 ig, intercooler is rajta van, az mér közelebb van a 110 lóhoz mint a 100 hoz.
evvel még nincsen is baj, de át lehet vele esni a ló túloldalára. egyrészt váltó és vonószerkezet nem bírja, mert 50 lóhoz lett kitalálva. másrészt a hűtés elégtelensége miatt fog megdögleni a dugattyú. ha valaki ilyenben gondolkozik akkor valami cucc kén ami hugyozza az olajat alulról a dugattyúra folyamatosan. mert az le szokott maradni.
másik, membrános turbó cucc kell, mert ha anélkül ráállít az ember az adagolóra , akkor hajlamos olyat hogy ráég a cucc a dugattyúra azt amikor jön turbó nyomás és vele nagyobb hő, akkor egyben ég el, aztán szépen kilukad a dugattyú.
tudok énis olyan talajmunkás (szántás, lazítás) mtz-t, ami 550E ként kezdte az életét aztán tkp es van rajta szívó motorhoz való dugattyúval. csak épp a gazdija tudja mit csinál, aztán neki nem is döglik meg. de a 100 lovas mf 699 est gyakorlatilag kár mellé tenni, állva hagyja.
nem a koncepcióval van gond, lehet turbózni bármit ami szívó diesel. csak nem mindegy hogyan. ezt már sokszor leírtam ha csak annyit nyom a turbó hogy ne legyen vákuum, akkor elég egy picike turbó is és nem kell sem kiegészítő szabályzás az adagolóra sem több hűtés sem semmi. kicsivel erősebb lesz és sokkal kevesebbet fogyaszt. ha a turbó légköri nyomás fölé tölti a motort akkor már kell más dolgokra is gondolni.
azt ha vezérlőtengellyel nincsen babrálva akkor ahogy nő a nyomás úgy csökken a hatásfok szépen, és melegszik egyre jobban a motor, és méginkább a belsőségek.
a blokk maga 150+ lóig bírja az orosz szerint is.
abba kell belegondolni hogy több hőt termel egy ilyen motor mint mechanikai erőt. azért akinek van kazánja, az nézze már meg hány KW a max fűtése, és tartsuk észben hogy turbós mtz-n a motort csak fűti 75 Kw kakaó. és ez csak a hő terhelés. annak valahova menni kell. a műszerben meg nem kell bízni, pontosabbat huggyantok mint a gyári mtz órák.arról nem beszélve hogy a hűtővíz meg az égéstér közt szokás lenni "pár" fok eltérésnek.
91328 hozzászólás
Válasz mtz1221 #50327. hozzászólásáraEz jó ötlet köszönöm :)
Holnap megnézem h miben változik!
Válasz dagadtmadar #50325. hozzászólásáraForgasd el az elsőket,a bal jobbra nézzen,a jobb meg balra egy kicsit.Nem fog a kémény zavarni.
Válasz a2457 #50324. hozzászólásáraNekem is ez a véleményem,amelyikre gyárilag első van szerelve azzal sokáig nem jó dolgozni mert nagyon visszaverődik!
Válasz a2457 #50324. hozzászólásáraezért sem került oda olyan erős...
Sajnos ez az a probléma amit nem hiszem h tudok orvosolni... :(
el kell viselni meg ugye élőben másabb... a fényképező lehet erősíti is a fényt kissé...
Válasz dagadtmadar #50323. hozzászólásárasose elég..
már csak az kéne hogy a kipuffantóról ne verődjön sok vissza, bántja az ember szemét.
Válasz atisgyulai #50322. hozzászólásáraElől 12W/db, hátul 27W/db
még remélem megérkezik a másik 2db 27-es is hátra és akkor már tényleg lehet este munkálkodni :D
Válasz dagadtmadar #50318. hozzászólásáraHány Wattosak?
Válasz traktoros82 #50319. hozzászólásáraD+ és akku + közé!
Válasz a2457 #50315. hozzászólásáraMost nézem hogy sima 38-as előkamrásat raktam bele, szóval nyugodtan lekaphatom a turbót.
Üdv kolégák!
Valaki tudna nekem segíteni a sárga kontroll lámpa (töltésjelző) bekötésén?
-MTZ82
Megvilágosodás :D
Válasz a2457 #50315. hozzászólásáraAnnyival nagyobb a dugattyú kamra?
Válasz Aleyei #50313. hozzászólásáraKulissza reteszelője elkopott vagy csapágy
Válasz Büresz #50314. hozzászólásáraalacsony kompresszió, magyarul kevesebb lóerő, és rosszabb fogyasztás.
semmi olyan amit szeretnénk..
Mivan akkor ha turbós hüvelygarnitúrás gépről leszedem a turbót?
Válasz Aleyei #50299. hozzászólásáraKöszi a válaszokat!
Válasz apuci #50305. hozzászólásáraköszönöm
Válasz Anonimus82 #50310. hozzászólásárajo, akkor nemkizárt hogy pár dolog elszabadult abban a váltóban.
bele kell nézni.
aztán ha igen lehet jobbanjársz cseredarabos felújítással.
200 körül megúszod, meg kell valaki aki kiveszi a mostanit, az újat meg bedobja.
egyúttal kuplungoznék is, ha már úgyis szét leszen tolva akkor már azért ne kelljen később.
Válasz csoppika #50306. hozzászólásáraOk szóval a kart sebeségbe tudom tenni anélkül hogy a kuplungot lenyomjam és a traki nem indul se elöre se hátra egy sebeséget vesz egydül az 5 de miközben megy a traktor a nagyon csunya hangja van
Üdv Mindenkinek!
Lenne egy kérdésem. Vettem egy 80 as mtz t.
A kormány holtjáték nem kicsi.
Azt szeretném kérdezni hogy bontás nélkül lehet e orvosolni a problémát. Valamint a kormányzás is rettentő nehéz. Olvastam a neten cikkeket ezzel kapcsolatban és van aki eléggé megszenved ezzel. Ha lehet én nem szeretnék.
Valami infó szeretnék ezzel kapcsolatban kérni.
Válasz Anonimus82 #50303. hozzászólásáraGondolom az ùj kuplkungtàrcsa szétesett.
Válasz Mtz 550E #50294. hozzászólásárana. már csak az a kérdés hány fokkal volt elfordítva.
amúgy igen, pontosan úgy értem hogy a szintén saját mf699 esétől erősebb az az mtz. gyorsabban viszi ugyanazokat a cuccokat.
Válasz Anonimus82 #50303. hozzászólásáraÍrd már le normálisan a problémát!!!
Pl kinyomom a kuplungot, de recseg, nem tudom a kart sebességbe tenni, vagy be tudom tenni, de nem indul meg a traki, mikor leszállok a kuplungról stb...
Válasz Bán Zsolt #50304. hozzászólásáraA gyár 1000ü.ó. javasol a mostaniakban!
Sziasztok!
Váltóban mennyi időközönként kell cserélni az olajat?
Kérlek ha van ötleted mi lehet a gond kuplungozva 1 hónapja volt ment is jól a tegnapig
Bár nekem se jönne jó is volna még vagy 18 hek vetetlen
Válasz Anonimus82 #50300. hozzászólásáraAz enyémen nem jön semmi...
Válasz csoppika #50298. hozzászólásáraA motor mikor jár folyamatosan jön a hang?
Üdv! Olyan kérdésem lenne,hogy az orszagutit nagyobb terhelés alatt folyamatosan kidobálja, mi lehet a baj??
Válasz Anonimus82 #50297. hozzászólásáraMármint recseg, és nem veszi be?
Üdv egy olyan problémám volna az mtz 82 tárcsázás közben egyszer csak egy nagy hang meg állítottam aztán újra inditom motor szépen jár a nagy hang meg maradt nem vesz egyetlen egy sebességet sem mi lehet a gond hol keresem?
Válasz broll79 #50295. hozzászólásáraÍgy van,mikor javítás után,kimarad egy vödör alkatrész!
Válasz broll79 #50281. hozzászólásáraMár kész is a gép.
Nem a motor volt a ludas. Volt itt olyan ötlet is, hogy az inditómotor esett szét és a lendkeréknél beragadt valami.
Na de nem. Tegnap miután szétszakadt vízcsövet kicseréltem, észrevettem, hogy lóg a malac. Meghúztam a malactartó csavarjait, csak előtte kiszedtem és bekentem csavar ragasztóval. Vissszarakásnál lemaradt egy alátét, a csavart tökig becsavartam és kész. Indultam volna csak a gép nem akart. A szomszéd ötlete volt hol lehet a hiba. Kitekertem a csavarokat és már indult is. Túl csavartam és a lendkereket megfogta,
Válasz a2457 #50280. hozzászólásáratudok énis olyan talajmunkás (szántás, lazítás) mtz-t, ami 550E ként kezdte az életét aztán tkp es van rajta szívó motorhoz való dugattyúval. csak épp a gazdija tudja mit csinál, aztán neki nem is döglik meg. de a 100 lovas mf 699 est gyakorlatilag kár mellé tenni, állva hagyja.
Hogy érted hogy a gazdája oda figyel rá meg tudja mit csinál? 100 lovas Mf 699 állva hagyja az Mtz?
Amit mondtál a gyűrűket egymáshoz képest elvannak forgatva nem egy síkba esnek ahol össze érne a gyűrű két vége!
Válasz medikus #50292. hozzászólásárahát végülis majdnem igen.
annyi hogy ők a kanyarokban feltöltenek egy akksit és az egyenesekben meg arról +ba nyomatják a turbót hogy nagyobb legyen a nyomás.
de végülis igen.
közben katt ide:
ide ni
újat azért még mindíg nem találtak ki, ez egy gőzmozdony turbo-generátora. a fáradtkőz hajtja, 500 watt vellanyt csinált, erről ment a mozdony orrán a lámpa, vezetőfülke világítás, stb.. Siemens gyártmány amúgy. semmi nem zárja ki hogy elfogadható áron akár gyárthatnának is belsőégésű motorokra belőle, akár több kilówattos darabokat is.
ennyit arról hogy van e még hova fejlődnie a belsőégésű motoroknak. főként hogy ennek a kütyünek mindegy hogy diesel,benzines, 2 vagy 4 ütemű, turbós vagy szívó motorra kerül.
//ha nem lennék szegény ember kísérleteznék ilyesmivel, dehát ez van.//
Válasz a2457 #50290. hozzászólásáraÉs már a Forma 1 hybrid korszakában is vagyunk!!!!!!!!!!!!!
Válasz a2457 #50290. hozzászólására
Válasz _NB_ #50289. hozzászólásáraa elektromos és a szíjas turbóval azért vannak fenntartásaim. honnan kapnak kakaót?
az elektromos ugye a generátorról, a szíjas meg a főtengelyről. nem az igazi.
a hagyományos kipuffogógázzal hajtott viszont hulladékhőt hasznosít, növeli a hatásfokot.
a supercharger ugyan minden fordulaton adott nyomást csinál de szintén főtengely hajtott.
igazából a szíjas turbó is supercharger, csak épp nem pozitív térfogatáramú pumpa hanem turbina a levegőt sűrítő része.
fogyasztás tekintetében és terhelés tekintetében a sima turbó volna jó, ahogy írod valami szervómotorosra átalakítva a geometria variátor, és persze elektromos nyomsás szabályzással.
aztán ha még nem lógott a kezünk a bilibe jöhet a második turbina. csak ennek a turbinának a tengelyén a másik oldalon nem légsűrítő kell hanem generátor. a kapott vellany meg megy egy DC-DC átalakítóba ami nyomatja a 48 voltot, onnan tovább egy vellanymotorba. ami a főtengelyt hajtja.
akár egy ilyent
egy 2/3 os áttétellel lefelé. újabb lovak amit nem kell tankolni. kb 4-5 ló netto maximum, és nem nő a fogyasztás közben.
--
aztán máris ráköltöttünk cirka 1.5 miskát összesen az mtz motorra. cirka 35 gramm / kwh spórolásért. mondjuk ~220 grammal számolva ami az eredeti, ha valaki napi 20 litert pöfékel el az mondjuk 17000 gramm legyen napi 80 kw. megspórolhat lekerekítve 2500 gramm üzemanyagot egy nap, legyen barátságosan 2 liter. szóval mondjuk 700 forint. 2200 munkanap és nullán vagyunk, YEEY. 200 munkanappal is 11 év.
egyben ez a válasz arra a kérdésre ami közben felmerülhetett, ha ez így műxik miért nem így csinálják.
azért mert a büdös életben nem térül meg.
11 évet a turbók sem bírnának ki. szóval anyagi szempontból csőd. környezetvédelmi és energetikai szempontból hiába nyerő.
na asszem már elég fáradt vagyok.
Válasz a2457 #50287. hozzászólásáraA mechanikus vezérlést kicserélni valami el. szervomotorra és nyomás oldalról kapná a jelet.
A személyautó iparba már nagyon dübörögnek az elektromos turbók is, az amcsi szíjas turbók is érdekesek talán varió tárcsával is lehetne őket működtetni,a supercharger-ek se lennének rosszak szerintem, már alapjáraton is van nyomás és egyenletesebben tölt, csak mérete miatt drágább.
Válasz máris szomszéd #50286. hozzászólásárahttps://youtu.be/UkBALsXL7C8
Válasz máris szomszéd #50286. hozzászólásáraaz igazi az lenne ha valami variálható geometriájú turbót lehetne felvarrni. nem néztem utánna hogy létezik e olyan amibe bele lehet avatkozni elektromosan különös gond nélkül.
s akkor úgy nézne ki hogy egy enkóderrel sasolni kéne (de lehet elég lenne egy végállás jelző is, legeygszerűbb volna optikai) hogy áll a regulátor az adagolón. ameddig nincsen padlón, nem nyomja a maximumot, addig a turbó atmoszférikus nyomásig dolgozna csak. ha viszont már nem tud több anyagot adni az adagoló akkor feljebb pakolni a nyomást, és akkor az adagolón a vákuumos cucc még adhat kakaót. elvileg elég lenne hozzá ha elektromosan lehetne a lefújószelepet állítani, de variálható geometriával ezt akkor széles fordulattartományban is lehetne.
kb olyasmi hatása lenne mint a nyomatéksokszorozónak a zetorokon, csak nem annyira dramatikus. és automatán működne. amikor nem kell 90+ ló, akkor levenné a nyomást és sokat javulna a fogyasztás. ha meg kell erő akkor kisfordulaton is volna bőségesen, nőne a nyomaték rugalmasság.
aztán írhatok egy könyvet erről, jöhetnek a jedi lovagok meg a sötét erő, mert ez már sci-fi lenne mtz-n.
Válasz a2457 #50280. hozzászólásáraIgazat adok abban,hogy egy kisebb turbó elég a szívó dieselnek.Először csak verseny kedvéért tettem fel egy 1.9-es isuzu motor turbóját a 45-ös kínaira ami max füst mellett fél bárt nyom csak de megy mint a veszett fene.Viszont mivel napi használatban van így ilyenkor a füst csavar minimálisra van vissza véve mégis van erő és semmi fekete füst max 0.2 a töltőnyomás ilyenkor.
Csak hobbiból kerültem kettőt de látszik,hogy nix füst de erő van ha kell.
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=UkBALsXL7C8
Válasz gabika82 #50283. hozzászólásáraa telefonod a hibás. Én arra lennék kiváncsi,hogy hibakereséskor,szelephézag le lett ellenőrizve,akkor nem volt furcsa,hogy olyan könnyű forgatni a motort,mitha nem volna benne porlasztó?
Válasz csoppika #50279. hozzászólásáraÜdv!
Bocsi nem ide tartozik, de nézz már át légyszi a vízszintes tengelyű szárzúzó topicba.
Köszi
a hiba oka
Válasz broll79 #50281. hozzászólásáraZsírpapiros OTK..(Prima) Lengyel..gyűrűkkel.Évek óta ezt rakom bele, gond nélkül mennek a motorok. Alkatrész (Dorker).
Na hogy csatlakozzak, ma délután nekem is megszorult szergejbe a motor. Nem turbós, csak mezei 82.
Milyen dugót érdemes venni? 3-4-5 gyürüset?
amikor a szívós dugószettre kerül turbó akkor ami öli a dolgot az hogy adják is neki a kaját bőven, viszont lemarad az intercooler, meg a hűtő pucolás stb.
és az mtz műszerek is megbízhatóan a valós hőfokot jelzik ugye.
teszem hozzá hogy szívós szetthez aki feltesz tkp-es turbót, esetleg hagyja elmenni a motort 2400 ig, intercooler is rajta van, az mér közelebb van a 110 lóhoz mint a 100 hoz.
evvel még nincsen is baj, de át lehet vele esni a ló túloldalára. egyrészt váltó és vonószerkezet nem bírja, mert 50 lóhoz lett kitalálva. másrészt a hűtés elégtelensége miatt fog megdögleni a dugattyú. ha valaki ilyenben gondolkozik akkor valami cucc kén ami hugyozza az olajat alulról a dugattyúra folyamatosan. mert az le szokott maradni.
másik, membrános turbó cucc kell, mert ha anélkül ráállít az ember az adagolóra , akkor hajlamos olyat hogy ráég a cucc a dugattyúra azt amikor jön turbó nyomás és vele nagyobb hő, akkor egyben ég el, aztán szépen kilukad a dugattyú.
tudok énis olyan talajmunkás (szántás, lazítás) mtz-t, ami 550E ként kezdte az életét aztán tkp es van rajta szívó motorhoz való dugattyúval. csak épp a gazdija tudja mit csinál, aztán neki nem is döglik meg. de a 100 lovas mf 699 est gyakorlatilag kár mellé tenni, állva hagyja.
nem a koncepcióval van gond, lehet turbózni bármit ami szívó diesel. csak nem mindegy hogyan. ezt már sokszor leírtam ha csak annyit nyom a turbó hogy ne legyen vákuum, akkor elég egy picike turbó is és nem kell sem kiegészítő szabályzás az adagolóra sem több hűtés sem semmi. kicsivel erősebb lesz és sokkal kevesebbet fogyaszt. ha a turbó légköri nyomás fölé tölti a motort akkor már kell más dolgokra is gondolni.
azt ha vezérlőtengellyel nincsen babrálva akkor ahogy nő a nyomás úgy csökken a hatásfok szépen, és melegszik egyre jobban a motor, és méginkább a belsőségek.
a blokk maga 150+ lóig bírja az orosz szerint is.
abba kell belegondolni hogy több hőt termel egy ilyen motor mint mechanikai erőt. azért akinek van kazánja, az nézze már meg hány KW a max fűtése, és tartsuk észben hogy turbós mtz-n a motort csak fűti 75 Kw kakaó. és ez csak a hő terhelés. annak valahova menni kell. a műszerben meg nem kell bízni, pontosabbat huggyantok mint a gyári mtz órák.arról nem beszélve hogy a hűtővíz meg az égéstér közt szokás lenni "pár" fok eltérésnek.
Válasz Vinkó75 #50278. hozzászólásáraMindegy, 4 nap alatt elfogyott a fa...
Azt hiszem ez sem lesz a maszekolós munkám