Gázolaj árak 655 Ft Benzin árak 636 Ft EUR 414.77 Ft USD 402.09 Ft CHF 439.56 Ft GBP 489.72 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91328 hozzászólás
Nincs profilkép
#50328 dagadtmadar
2017-04-17 21:21:02

Válasz mtz1221 #50327. hozzászólásáraEz jó ötlet köszönöm :)
Holnap megnézem h miben változik!

#50327 mtz1221
2017-04-17 21:18:16

Válasz dagadtmadar #50325. hozzászólásáraForgasd el az elsőket,a bal jobbra nézzen,a jobb meg balra egy kicsit.Nem fog a kémény zavarni.

#50326 apuci
2017-04-17 21:12:52

Válasz a2457 #50324. hozzászólásáraNekem is ez a véleményem,amelyikre gyárilag első van szerelve azzal sokáig nem jó dolgozni mert nagyon visszaverődik!

Nincs profilkép
#50325 dagadtmadar
2017-04-17 21:12:39

Válasz a2457 #50324. hozzászólásáraezért sem került oda olyan erős...
Sajnos ez az a probléma amit nem hiszem h tudok orvosolni... :(
el kell viselni meg ugye élőben másabb... a fényképező lehet erősíti is a fényt kissé...

Nincs profilkép
#50324 a2457
2017-04-17 21:09:04

Válasz dagadtmadar #50323. hozzászólásárasose elég..
már csak az kéne hogy a kipuffantóról ne verődjön sok vissza, bántja az ember szemét.

Nincs profilkép
#50323 dagadtmadar
2017-04-17 20:57:56

Válasz atisgyulai #50322. hozzászólásáraElől 12W/db, hátul 27W/db
még remélem megérkezik a másik 2db 27-es is hátra és akkor már tényleg lehet este munkálkodni :D

#50320 Büresz
2017-04-17 20:34:01

Válasz a2457 #50315. hozzászólásáraMost nézem hogy sima 38-as előkamrásat raktam bele, szóval nyugodtan lekaphatom a turbót.

Nincs profilkép
#50319 traktoros82
2017-04-17 20:31:22

Üdv kolégák!
Valaki tudna nekem segíteni a sárga kontroll lámpa (töltésjelző) bekötésén?
-MTZ82

Nincs profilkép
#50318 dagadtmadar
2017-04-17 20:29:10

Megvilágosodás :D









#50317 Büresz
2017-04-17 20:28:21

Válasz a2457 #50315. hozzászólásáraAnnyival nagyobb a dugattyú kamra?

#50316 apuci
2017-04-17 20:28:04

Válasz Aleyei #50313. hozzászólásáraKulissza reteszelője elkopott vagy csapágy

Nincs profilkép
#50315 a2457
2017-04-17 20:25:15

Válasz Büresz #50314. hozzászólásáraalacsony kompresszió, magyarul kevesebb lóerő, és rosszabb fogyasztás.
semmi olyan amit szeretnénk..

#50314 Büresz
2017-04-17 20:22:38

Mivan akkor ha turbós hüvelygarnitúrás gépről leszedem a turbót?

Nincs profilkép
#50311 a2457
2017-04-16 22:00:04

Válasz Anonimus82 #50310. hozzászólásárajo, akkor nemkizárt hogy pár dolog elszabadult abban a váltóban.
bele kell nézni.
aztán ha igen lehet jobbanjársz cseredarabos felújítással.
200 körül megúszod, meg kell valaki aki kiveszi a mostanit, az újat meg bedobja.

egyúttal kuplungoznék is, ha már úgyis szét leszen tolva akkor már azért ne kelljen később.

#50310 Anonimus82
2017-04-16 21:02:50

Válasz csoppika #50306. hozzászólásáraOk szóval a kart sebeségbe tudom tenni anélkül hogy a kuplungot lenyomjam és a traki nem indul se elöre se hátra egy sebeséget vesz egydül az 5 de miközben megy a traktor a nagyon csunya hangja van

Nincs profilkép
#50309 Blahoncio
2017-04-16 19:53:48

Üdv Mindenkinek!
Lenne egy kérdésem. Vettem egy 80 as mtz t.
A kormány holtjáték nem kicsi.
Azt szeretném kérdezni hogy bontás nélkül lehet e orvosolni a problémát. Valamint a kormányzás is rettentő nehéz. Olvastam a neten cikkeket ezzel kapcsolatban és van aki eléggé megszenved ezzel. Ha lehet én nem szeretnék.
Valami infó szeretnék ezzel kapcsolatban kérni.
smile helpsmilie

Nincs profilkép
#50308 .Richard.
2017-04-16 19:41:14

Válasz Anonimus82 #50303. hozzászólásáraGondolom az ùj kuplkungtàrcsa szétesett.

Nincs profilkép
#50307 a2457
2017-04-16 19:40:17

Válasz Mtz 550E #50294. hozzászólásárana. már csak az a kérdés hány fokkal volt elfordítva.

amúgy igen, pontosan úgy értem hogy a szintén saját mf699 esétől erősebb az az mtz. gyorsabban viszi ugyanazokat a cuccokat.

#50306 csoppika
2017-04-16 19:16:08

Válasz Anonimus82 #50303. hozzászólásáraÍrd már le normálisan a problémát!!!
Pl kinyomom a kuplungot, de recseg, nem tudom a kart sebességbe tenni, vagy be tudom tenni, de nem indul meg a traki, mikor leszállok a kuplungról stb...

#50305 apuci
2017-04-16 17:51:19

Válasz Bán Zsolt #50304. hozzászólásáraA gyár 1000ü.ó. javasol a mostaniakban!

#50304 Bán Zsolt
2017-04-16 17:42:14

Sziasztok!

Váltóban mennyi időközönként kell cserélni az olajat?

#50303 Anonimus82
2017-04-16 15:38:50

Kérlek ha van ötleted mi lehet a gond kuplungozva 1 hónapja volt ment is jól a tegnapig

#50302 Anonimus82
2017-04-16 15:36:47

Bár nekem se jönne jó is volna még vagy 18 hek vetetlen

#50301 csoppika
2017-04-16 15:30:27

Válasz Anonimus82 #50300. hozzászólásáraAz enyémen nem jön semmi...smile sweatdrop

#50300 Anonimus82
2017-04-16 15:26:34

Válasz csoppika #50298. hozzászólásáraA motor mikor jár folyamatosan jön a hang?

Nincs profilkép
#50299 Aleyei
2017-04-16 15:23:48

Üdv! Olyan kérdésem lenne,hogy az orszagutit nagyobb terhelés alatt folyamatosan kidobálja, mi lehet a baj??

#50298 csoppika
2017-04-16 15:16:24

Válasz Anonimus82 #50297. hozzászólásáraMármint recseg, és nem veszi be?

#50297 Anonimus82
2017-04-16 15:05:22

Üdv egy olyan problémám volna az mtz 82 tárcsázás közben egyszer csak egy nagy hang meg állítottam aztán újra inditom motor szépen jár a nagy hang meg maradt nem vesz egyetlen egy sebességet sem mi lehet a gond hol keresem?

#50296 medikus
2017-04-16 14:11:03

Válasz broll79 #50295. hozzászólásáraÍgy van,mikor javítás után,kimarad egy vödör alkatrész!smile lol

#50295 broll79
2017-04-16 13:34:26

Válasz broll79 #50281. hozzászólásáraMár kész is a gép. smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup
Nem a motor volt a ludas. Volt itt olyan ötlet is, hogy az inditómotor esett szét és a lendkeréknél beragadt valami.
Na de nem. Tegnap miután szétszakadt vízcsövet kicseréltem, észrevettem, hogy lóg a malac. Meghúztam a malactartó csavarjait, csak előtte kiszedtem és bekentem csavar ragasztóval. Vissszarakásnál lemaradt egy alátét, a csavart tökig becsavartam és kész. Indultam volna csak a gép nem akart. A szomszéd ötlete volt hol lehet a hiba. Kitekertem a csavarokat és már indult is. Túl csavartam és a lendkereket megfogta,smile cursingsmile cursingsmile cursing

Nincs profilkép
#50294 Mtz 550E
2017-04-16 13:10:49

Válasz a2457 #50280. hozzászólásáratudok énis olyan talajmunkás (szántás, lazítás) mtz-t, ami 550E ként kezdte az életét aztán tkp es van rajta szívó motorhoz való dugattyúval. csak épp a gazdija tudja mit csinál, aztán neki nem is döglik meg. de a 100 lovas mf 699 est gyakorlatilag kár mellé tenni, állva hagyja.

Hogy érted hogy a gazdája oda figyel rá meg tudja mit csinál? 100 lovas Mf 699 állva hagyja az Mtz?
Amit mondtál a gyűrűket egymáshoz képest elvannak forgatva nem egy síkba esnek ahol össze érne a gyűrű két vége!

Nincs profilkép
#50293 a2457
2017-04-16 11:45:00

Válasz medikus #50292. hozzászólásárahát végülis majdnem igen.
annyi hogy ők a kanyarokban feltöltenek egy akksit és az egyenesekben meg arról +ba nyomatják a turbót hogy nagyobb legyen a nyomás.
de végülis igen.

közben katt ide:
ide ni

újat azért még mindíg nem találtak ki, ez egy gőzmozdony turbo-generátora. a fáradtkőz hajtja, 500 watt vellanyt csinált, erről ment a mozdony orrán a lámpa, vezetőfülke világítás, stb.. Siemens gyártmány amúgy. semmi nem zárja ki hogy elfogadható áron akár gyárthatnának is belsőégésű motorokra belőle, akár több kilówattos darabokat is.

ennyit arról hogy van e még hova fejlődnie a belsőégésű motoroknak. főként hogy ennek a kütyünek mindegy hogy diesel,benzines, 2 vagy 4 ütemű, turbós vagy szívó motorra kerül.

//ha nem lennék szegény ember kísérleteznék ilyesmivel, dehát ez van.//

#50292 medikus
2017-04-16 11:11:37

Válasz a2457 #50290. hozzászólásáraÉs már a Forma 1 hybrid korszakában is vagyunk!!!!!!!!!!!!!smile thumbup

Nincs profilkép
#50290 a2457
2017-04-16 02:59:30

Válasz _NB_ #50289. hozzászólásáraa elektromos és a szíjas turbóval azért vannak fenntartásaim. honnan kapnak kakaót?
az elektromos ugye a generátorról, a szíjas meg a főtengelyről. nem az igazi.
a hagyományos kipuffogógázzal hajtott viszont hulladékhőt hasznosít, növeli a hatásfokot.

a supercharger ugyan minden fordulaton adott nyomást csinál de szintén főtengely hajtott.
igazából a szíjas turbó is supercharger, csak épp nem pozitív térfogatáramú pumpa hanem turbina a levegőt sűrítő része.

fogyasztás tekintetében és terhelés tekintetében a sima turbó volna jó, ahogy írod valami szervómotorosra átalakítva a geometria variátor, és persze elektromos nyomsás szabályzással.

aztán ha még nem lógott a kezünk a bilibe jöhet a második turbina. csak ennek a turbinának a tengelyén a másik oldalon nem légsűrítő kell hanem generátor. a kapott vellany meg megy egy DC-DC átalakítóba ami nyomatja a 48 voltot, onnan tovább egy vellanymotorba. ami a főtengelyt hajtja.
akár egy ilyent
egy 2/3 os áttétellel lefelé. újabb lovak amit nem kell tankolni. kb 4-5 ló netto maximum, és nem nő a fogyasztás közben.
--
aztán máris ráköltöttünk cirka 1.5 miskát összesen az mtz motorra. cirka 35 gramm / kwh spórolásért. mondjuk ~220 grammal számolva ami az eredeti, ha valaki napi 20 litert pöfékel el az mondjuk 17000 gramm legyen napi 80 kw. megspórolhat lekerekítve 2500 gramm üzemanyagot egy nap, legyen barátságosan 2 liter. szóval mondjuk 700 forint. 2200 munkanap és nullán vagyunk, YEEY. 200 munkanappal is 11 év.
egyben ez a válasz arra a kérdésre ami közben felmerülhetett, ha ez így műxik miért nem így csinálják.
azért mert a büdös életben nem térül meg.
11 évet a turbók sem bírnának ki. szóval anyagi szempontból csőd. környezetvédelmi és energetikai szempontból hiába nyerő.
smile thumbup
na asszem már elég fáradt vagyok.

#50289 _NB_
2017-04-16 01:11:13

Válasz a2457 #50287. hozzászólásáraA mechanikus vezérlést kicserélni valami el. szervomotorra és nyomás oldalról kapná a jelet.
A személyautó iparba már nagyon dübörögnek az elektromos turbók is, az amcsi szíjas turbók is érdekesek talán varió tárcsával is lehetne őket működtetni,a supercharger-ek se lennének rosszak szerintem, már alapjáraton is van nyomás és egyenletesebben tölt, csak mérete miatt drágább.

Nincs profilkép
#50287 a2457
2017-04-16 00:36:57

Válasz máris szomszéd #50286. hozzászólásáraaz igazi az lenne ha valami variálható geometriájú turbót lehetne felvarrni. nem néztem utánna hogy létezik e olyan amibe bele lehet avatkozni elektromosan különös gond nélkül.
s akkor úgy nézne ki hogy egy enkóderrel sasolni kéne (de lehet elég lenne egy végállás jelző is, legeygszerűbb volna optikai) hogy áll a regulátor az adagolón. ameddig nincsen padlón, nem nyomja a maximumot, addig a turbó atmoszférikus nyomásig dolgozna csak. ha viszont már nem tud több anyagot adni az adagoló akkor feljebb pakolni a nyomást, és akkor az adagolón a vákuumos cucc még adhat kakaót. elvileg elég lenne hozzá ha elektromosan lehetne a lefújószelepet állítani, de variálható geometriával ezt akkor széles fordulattartományban is lehetne.

kb olyasmi hatása lenne mint a nyomatéksokszorozónak a zetorokon, csak nem annyira dramatikus. és automatán működne. amikor nem kell 90+ ló, akkor levenné a nyomást és sokat javulna a fogyasztás. ha meg kell erő akkor kisfordulaton is volna bőségesen, nőne a nyomaték rugalmasság.

aztán írhatok egy könyvet erről, jöhetnek a jedi lovagok meg a sötét erő, mert ez már sci-fi lenne mtz-n.

#50286 máris szomszéd
2017-04-15 21:56:11

Válasz a2457 #50280. hozzászólásáraIgazat adok abban,hogy egy kisebb turbó elég a szívó dieselnek.Először csak verseny kedvéért tettem fel egy 1.9-es isuzu motor turbóját a 45-ös kínaira ami max füst mellett fél bárt nyom csak de megy mint a veszett fene.Viszont mivel napi használatban van így ilyenkor a füst csavar minimálisra van vissza véve mégis van erő és semmi fekete füst max 0.2 a töltőnyomás ilyenkor.

Csak hobbiból kerültem kettőt de látszik,hogy nix füst de erő van ha kell.smile karateka
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=UkBALsXL7C8

Nincs profilkép
#50285 .Richard.
2017-04-15 21:27:19

Válasz gabika82 #50283. hozzászólásáraa telefonod a hibás. Én arra lennék kiváncsi,hogy hibakereséskor,szelephézag le lett ellenőrizve,akkor nem volt furcsa,hogy olyan könnyű forgatni a motort,mitha nem volna benne porlasztó?

Nincs profilkép
#50284 Zsolesz100
2017-04-15 21:14:42

Válasz csoppika #50279. hozzászólásáraÜdv!

Bocsi nem ide tartozik, de nézz már át légyszi a vízszintes tengelyű szárzúzó topicba.

Köszi

#50283 gabika82
2017-04-15 21:14:01

a hiba okasmile biggrinsmile biggrin

#50282 Vinkó75
2017-04-15 18:56:44

Válasz broll79 #50281. hozzászólásáraZsírpapiros OTK..(Prima) Lengyel..gyűrűkkel.Évek óta ezt rakom bele, gond nélkül mennek a motorok. Alkatrész (Dorker).

#50281 broll79
2017-04-15 17:31:39

Na hogy csatlakozzak, ma délután nekem is megszorult szergejbe a motor. Nem turbós, csak mezei 82.
Milyen dugót érdemes venni? 3-4-5 gyürüset?

Nincs profilkép
#50280 a2457
2017-04-15 13:15:24

amikor a szívós dugószettre kerül turbó akkor ami öli a dolgot az hogy adják is neki a kaját bőven, viszont lemarad az intercooler, meg a hűtő pucolás stb.
és az mtz műszerek is megbízhatóan a valós hőfokot jelzik ugye.

teszem hozzá hogy szívós szetthez aki feltesz tkp-es turbót, esetleg hagyja elmenni a motort 2400 ig, intercooler is rajta van, az mér közelebb van a 110 lóhoz mint a 100 hoz.

evvel még nincsen is baj, de át lehet vele esni a ló túloldalára. egyrészt váltó és vonószerkezet nem bírja, mert 50 lóhoz lett kitalálva. másrészt a hűtés elégtelensége miatt fog megdögleni a dugattyú. ha valaki ilyenben gondolkozik akkor valami cucc kén ami hugyozza az olajat alulról a dugattyúra folyamatosan. mert az le szokott maradni.
másik, membrános turbó cucc kell, mert ha anélkül ráállít az ember az adagolóra , akkor hajlamos olyat hogy ráég a cucc a dugattyúra azt amikor jön turbó nyomás és vele nagyobb hő, akkor egyben ég el, aztán szépen kilukad a dugattyú.

tudok énis olyan talajmunkás (szántás, lazítás) mtz-t, ami 550E ként kezdte az életét aztán tkp es van rajta szívó motorhoz való dugattyúval. csak épp a gazdija tudja mit csinál, aztán neki nem is döglik meg. de a 100 lovas mf 699 est gyakorlatilag kár mellé tenni, állva hagyja.

nem a koncepcióval van gond, lehet turbózni bármit ami szívó diesel. csak nem mindegy hogyan. ezt már sokszor leírtam ha csak annyit nyom a turbó hogy ne legyen vákuum, akkor elég egy picike turbó is és nem kell sem kiegészítő szabályzás az adagolóra sem több hűtés sem semmi. kicsivel erősebb lesz és sokkal kevesebbet fogyaszt. ha a turbó légköri nyomás fölé tölti a motort akkor már kell más dolgokra is gondolni.
azt ha vezérlőtengellyel nincsen babrálva akkor ahogy nő a nyomás úgy csökken a hatásfok szépen, és melegszik egyre jobban a motor, és méginkább a belsőségek.
a blokk maga 150+ lóig bírja az orosz szerint is.
abba kell belegondolni hogy több hőt termel egy ilyen motor mint mechanikai erőt. azért akinek van kazánja, az nézze már meg hány KW a max fűtése, és tartsuk észben hogy turbós mtz-n a motort csak fűti 75 Kw kakaó. és ez csak a hő terhelés. annak valahova menni kell. a műszerben meg nem kell bízni, pontosabbat huggyantok mint a gyári mtz órák.arról nem beszélve hogy a hűtővíz meg az égéstér közt szokás lenni "pár" fok eltérésnek.


#50279 csoppika
2017-04-15 12:13:56

Válasz Vinkó75 #50278. hozzászólásáraMindegy, 4 nap alatt elfogyott a fa...
Azt hiszem ez sem lesz a maszekolós munkámsmile sweatdrop

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nélkülözhetetlen hatóanyagok engedélyét vonták vissza
Figyelem! Módosult a VP4-10.1.1-21 kódszámú VP AKG2021 pályázati felhívás
Figyelem! Módosult a VP4-10.1.1-21 kódszámú VP AKG2021 pályázati felhívás
Figyeljünk az időben történő adatszolgáltatásokra és azok helyes adattartalmára!
Szabadszálláson építési telek eladó
Szabadszálláson építési telek eladó

5.500.000 Ft

Eladó 6 soros Agrion vetőgép
Eladó 6 soros Agrion vetőgép

3.500.000 Ft

ZUK kerék kpl. kerékaggyal,  új gumival,  2 db
ZUK kerék kpl. kerékaggyal, új gumival,...

50.000 Ft

AGRION szemenkénti vetőgép nyomjelző
AGRION szemenkénti vetőgép nyomjelző

20.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]