Gázolaj árak 655 Ft Benzin árak 636 Ft EUR 414.77 Ft USD 402.09 Ft CHF 439.56 Ft GBP 489.72 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91328 hozzászólás
#50178 _NB_
2017-04-08 20:19:11

Válasz Mtz 550E #50170. hozzászólásáraBár gyári turbos szekerink vannak, de az a tapasztalatom turbo téren, hogy normál üzemi fordulaton csak a levegő vibrál.
A max fordulatszám tartomány 3/4-e fölött kezdődik valami szürke füst, de az se sok ez erősödik a leszabályzásig, de ez sem kormolás.
2,5TD furgonnál is hasonló a helyzet, ott akkor volt korom amikor eldurrant egy légcső, akkor olyan lett, mint egy rosszul beállított szívó dízel, gázadásra dőlt a füst.
A turbo úgy juttat több levegőt az égéstérbe, hogy nyomásra emeli azt,viszont erről adagoló mit sem tud ha nincs rajta a membrános szabályzó, ami a több gázolajat adja a több levegőhöz.

Ha így szántasz akkor más a probléma smile lol videó

#50177 csoppika
2017-04-08 20:13:54

Válasz lakatos gabesz #50175. hozzászólásáraAz 50-es főtengőn 22-es szíjtárcsa van. És nem megy fel a 80-as tengőre...(az13-as)

Nincs profilkép
#50176 Mtz 550E
2017-04-08 20:11:47

Hali!
Az adagolónál melyik csavar állitja a kaját?

Nincs profilkép
#50175 lakatos gabesz
2017-04-08 19:48:21

És azt valaki megtudja nekem mondani valaki ha az mtz 550E motorjában a főtengelyen a súlyok helyei és furatai rajta vannak akkor az a főtenygely 80-as vagy lehet 50-es is? mert ha jól tudom az 50 főtengelyen nem voltak rajta a sulyok helyei meg furatai hanem kerekitett volt.

Nincs profilkép
#50174 .Richard.
2017-04-08 19:42:26

Válasz a2457 #50173. hozzászólásáraIgazán akkor lenne helytàllo a tènymegàllapitàs,ha leirtàk volna,h. Mennyi is füstölèskor a nyomás. Mert,ha 1800on pörög a motor,tehát van fordulat,akkor kaphat kaját, mert elègeti,van lóerő is, füstölhet is ha màr , a hatàràt feszegetik a motornak, mert sok,a kaja,pl 0.8nyomàshoz. De ha 1000fordulaton füstöl, nyomàs meg nix,akkor megdöglik a motor mert sok a kaja,a terhelèstől meg nem tud fordulat emelkedni,nem is lesz töltő nyomás.aztàn, ha van 1800fordulat,meg kezd füstölni,nyomàs meg nix,akkor a Turbò nem fasza. a membrán csak az ember odafigyelèsèt helyettesíti, hogy csak akkor ad kaját, ha van fordulat,meg terhelik a motort. Ezt földművelèskor odafigyelèsselmembrán nèlkül is működhet. Nem olyan faszán, mint azzal, de jó így is. Most ebből, melyik valòsult meg,semmit nem tudni.

Nincs profilkép
#50173 a2457
2017-04-08 19:02:17

Válasz lakatos gabesz #50172. hozzászólásáraúgyvan.
ez teljesen helytálló.

Nincs profilkép
#50172 lakatos gabesz
2017-04-08 18:53:47

Válasz Mtz 550E #50170. hozzászólásáraAz a membránszabályzó szerintem hiányzik róla az lehet a baj mert ha jól tudom az szabályozza turbó nyomasnak negfelelően az anyagot és akkor ad töblett anyagot amikor kell neki.

Nincs profilkép
#50171 lakatos gabesz
2017-04-08 18:37:28

Válasz Mtz 550E #50170. hozzászólásáraNeked mtz 550E tipúsú traktorod van?

Nincs profilkép
#50170 Mtz 550E
2017-04-08 17:51:39

Hali!
Akik utólag turbóztátok a gépeiteket hogy vagytok megelégedve vele? Füstölni szokott a tietek is vagy milyen turbo nyomáson dolgoztok? Nekem nincs az adagolón rajta a membrános szabályzó! De én ma is szántottam vele ugyan úgy 4.-dik kel tudok 5.-be nem bírta inkább kapart meg lökte a füstöt! Vagy a föld lenne kemény? Pedig csak ágyeke 90cm fogással! Írjatok már ti hogy dolgozgattok vele!

Nincs profilkép
#50169 Full Random
2017-04-08 17:00:35

Válasz medikus #50168. hozzászólásáraKöszönöm szépen, akkor nem keresem ezt a csoda szelepet.

#50168 medikus
2017-04-08 16:08:38

Válasz Full Random #50166. hozzászólásáraNe nyakaskodj!smile lolAkkor nem is emelne!Van benne helyzet szabályozó?Ha igen,vagy dobd ki,vagy tegyél újat bele!

Nincs profilkép
#50167 a2457
2017-04-08 15:35:35

Válasz Full Random #50166. hozzászólásáranem feltétlen. szerintem megnézném nem e a munkahenger dugattyú tömítése enged át.

Nincs profilkép
#50166 Full Random
2017-04-08 15:18:14

Sziasztok)
Mtz 550 egyik napról a másikra nagyon gyorsan vissza engedi a munkagépet. Cirka 1 perc, de Továbbra is gyorsan emel, s a nehezet is megemeli. Tett bele egyszer egy habis szerelő zuhanásgátlót de annak nem sok hasznát éreztem már akkor sem. Az tönkremehet s okozhat ilyet?
Olvastam hogy ilyenkor a nyakas szelep alatt lehet valami kosz ami miatt így viselkedik, azt hol kell keresni a vezér tömbön?
Várom tanácsitokat)

#50165 csoppika
2017-04-08 08:13:46

Válasz csferri #50163. hozzászólásáraSzóval akkor veszek egy régire való készletet, aztán a hidr boltba a dugóra valóból kell pluaz egy...(meg persze a többi helyett is...

Nincs profilkép
#50164 lakatos gabesz
2017-04-08 06:20:15

Válasz VDénes #50159. hozzászólásáraKöszönöm szépen a válaszodat!azt a kardános csiklot is kicseréltem mint irtam meg a tartóba a perselyt is a gömbel együtt egy hete meg az erőszabályzót is szépen is müködött csak most szorul valamiert de a kart érzem hogy szorul még nem szedtem le a burkolatott az ülés melett majd megnézem mert szerintem ott lesz a gubanc valamiért megszorulhatott.esetleg van ott is valami persely?

#50163 csferri
2017-04-08 06:02:49

Válasz csoppika #50162. hozzászólásáraCsak annyi a különbség hogy itt nem kell a két nagy 3-as O gyűrű a hengert tömíteni, helyette + 1db vastagabb mint a dugattyúra való.

#50162 csoppika
2017-04-08 00:02:25

Srácok!
Ebben az újabb tipusu munkahengerben a régifajta tömítésgarnitúra működhet? Kaptam egyet, állítólag felújított, de a felső hátramenő cső folyat...

#50161 ..MZ/X..
2017-04-07 23:55:38

Válasz zsoltrs #50150. hozzászólásárasmile biggrinsmile biggrin
Majd idővel beletanulsz. Jó bele mindkét olaj, hidegben kicsit hangosabb a szivattyú de dolgozik vele.

Legjobban akkor jársz, ha a két fém csövet lecseréled gumi hidraulika csőre. Nem lesz többet gondod a folyással.smile wink

Nincs profilkép
#50160 .Richard.
2017-04-07 22:01:06

Válasz lakatos gabesz #50155. hozzászólásárajó dolog,csak állítólag nem tartós alkatrésze ez az ivánnak,ezért én nem használom. Támkerék,meg teheremtesítő kampó,az össz hidraulika kisegítésem. Függő xtárcsámra is most csináltam rögtörő hengert,ami a magasság állítása az egésznek. Nem használt kombinátorét raktam rá. Igy,ott is van szintállítás,nix hidraulika baszogtatás. Neked,pl,miért szükséges? Ha majd nem szorul,akkor lehet,folyat. smile cursing

Nincs profilkép
#50159 VDénes
2017-04-07 21:57:18

Válasz lakatos gabesz #50158. hozzászólásáraA csukló ami a fülke alján van amibe a kar függőlegesen köt bele. Ott van persely ami ki lehet. Nekem ez volt a gond. Remélem érthető módon írtam nem vagyok szakértő.

Nincs profilkép
#50158 lakatos gabesz
2017-04-07 21:46:44

Valaki esetleg tudna tanácsot adni?

Nincs profilkép
#50157 sooty
2017-04-07 21:36:01

Válasz medikus #50156. hozzászólásáraNekem ennél az összekötő csőnél folyik az olaj. Holnap megcsinálom....

#50156 medikus
2017-04-07 20:32:08

Válasz sooty #50153. hozzászólásáraÚgy hogy van ott még egy összekötő cső,mind két végén tömítéssel,és van egy szelep,(határoló),amin szintén vannak gumigyűrűk!

Nincs profilkép
#50155 lakatos gabesz
2017-04-07 20:16:13

Mtz 550E traktoromba az erőszabályzó karja szorúl nehezen tudom hátra fele huzni ha sikerül is töbszöri mozgatásra emel erőszabályzót most cseréltem kardancsukló karral és komplett perselyel együtt viszont viszont most meg szorul hol keresem a hibát?válaszotokat előre is köszönöm!

Nincs profilkép
#50153 sooty
2017-04-07 18:46:12

Ma láttam a szomszédnál egy eldobott hidraulika munkahengert. Ami az ülés alatt van. Nekem ebből ugye folyik az olaj.
Szemrevételezés után jól gondolkodom:
négy anya leszed, munkahenger széthúz. Marad a kezemben a cső, meg a fényes rúd. Rúd végén marha nagy anya. Kicserélem a két vékonyabb gumigyűrűt a munkahenger két végénél, a fényes rúd közepén két műanyag karima között van egy vastagabb gumigyűrű azt is, meg a munkahenger tetején lévő csőnél is van két O gyűrű. Ennyi? A múltkor a készletben 5X ennyi alkatrészt mutogattak.
Most akkor ez hogy is van?

Nincs profilkép
#50152 sooty
2017-04-07 18:05:17

Válasz .Richard. #50149. hozzászólásáraEz sem rossz ötlet. Bár nem tudom mennyiért vesztegetnek egy ilyet.

Nincs profilkép
#50151 a2457
2017-04-07 17:59:16

Válasz zsoltrs #50150. hozzászólásáraszivattyú tömítéseit nézzük meg előbb.
elvileg a 68 as olajnak sem szabad kifolynia, sem a véknyabbaknak senem.

jellemzően a szivattyú nyomóág felőli részén levő gumigyűrű a cserés. a fémcsövet a tömbről is le kell hozzá venni. rézalátéteket ki kell lágyítani összeszerelés előtt. a fémcső csavarjait a tömb felől és a szivattyú felöl is csak lépésekben lehet betekerni és meghúzni, máskülönben nem fog felületre feküdni és fosni fogja az olajat.

#50150 zsoltrs
2017-04-07 17:46:32

Hali

Lecseréltem az ismeretlen eredetű olajat a hidraulikában 68-os hidr. olajra.
Másnapra egy szép nagy tócsa fogadott a traki alatt. A hidr. szivattyúra vezettem vissza az olaj folyást.

Most mit csináljak? Cseréljem le az olajat valami sűrűbbre?
Otthon van Mol Standard Diesel 40 (egyfokozatú) motorolaj amit sehova nem tudok használni ill. jelenleg a motorban lévő 20W40-es olajból is van még.

Vagy a szivattyúnak cseréljem ki a tömítéseit.
Ehhez a részhez nem nagyon értek...

Nincs profilkép
#50149 .Richard.
2017-04-07 16:39:25

Válasz sooty #50147. hozzászólásáraVegyél egy használt daràzsderekat amit renberakol,oszt ha ràèrő,beteszed a tièdbe. Azt ennyi. Tiedet meg javitod, azt eladod. Vagy nem.

Nincs profilkép
#50147 sooty
2017-04-07 15:16:36

Válasz medikus #50143. hozzászólásáraEzt nem ismertem, de megjegyzem.
Úgy néz ki 24-27 között fogom széthúzni. Addig megveszek mindent. Remélem 3 nap elég lesz.

Nincs profilkép
#50145 epipeti
2017-04-07 13:27:50

Válasz Hogel #50144. hozzászólásáraHát, ha nagyon szeretnéd hogy ne jöjjön onnan ki a füst, akkor vegyél egy tubus kipufogó tömítőpasztát. De nálam is kijön ott a füst, de szerintem annyira azért nem zavaró. Persze nem tudom ennyire kormol nálad. :)

#50144 Hogel
2017-04-07 13:15:35

Sziasztok, kinek mi a trükkje arra, hogy a kipufogódob felfogatásánál, a csonk és a dob között ne okádja a füstöt?

#50143 medikus
2017-04-07 09:51:46

Válasz sooty #50139. hozzászólásáraDe tudod a mondást?Ki minek nem mestere, annak csak az elrontója lehet!smile lol

#50141 ..MZ/X..
2017-04-06 23:46:39

Válasz sooty #50139. hozzászólásáraMit kell azon készíteni? Veszel egy univerzális csavaros vonógömböt kb 1500-ért, belecsavarozod a vonópadba aztán go!

#50140 csoppika
2017-04-06 23:29:08

Válasz _NB_ #50131. hozzászólásáraMechanikus memóriásat nem láttál még???smile lolsmile lolsmile lol

Nincs profilkép
#50139 sooty
2017-04-06 22:29:49

Válasz medikus #50138. hozzászólásáraMost biztos viccelsz. Én mindenkinél azt látom, hogy panaszkodik, elégedetlenkedik, annyi a munkája, hogy ki se látszik belőle, meg nagy munka, meg húha. Ugyanakkor meg nem csinál szinte semmit. A vonóhorog fej a trakihoz egy hónapja készül. Ennyi idő alatt tűreszelővel is kireszelem azt a gömböt.

Szóval magad uram, ha szolgád nincs.....

#50138 medikus
2017-04-06 22:03:49

Válasz sooty #50137. hozzászólásáraBízd olyanra aki csinált már olyat!!

Nincs profilkép
#50137 sooty
2017-04-06 22:01:17

A széthúzással csak az a bajom, hogy nem elég a kuplungnál szétszedni. Szerintem még egy elemet ki kell venni alóla, a középső részt, azt meg hogy a fenébe tartom meg, húzom előre engedem le stb, miegymás.

#50136 medikus
2017-04-06 21:59:10

Válasz sooty #50135. hozzászólásáraAkkor keresd alkatrész boltban!

Nincs profilkép
#50135 sooty
2017-04-06 21:52:17

Válasz Bandita29 #50134. hozzászólásáraIgen, ahogy írod, úgy próbáltam és minden ok. Szinte tuti, hogy jól van összerakva.
Olyan, mintha a kapcsoló hüvely egyszerűen pont a másik irányba akarna menni.

Viszont nem találom az egyik fogaskereket webáruházban. A z=47-es megvan, de a másik nincs.

#50134 Bandita29
2017-04-06 21:47:42

Válasz sooty #50132. hozzászólásáraKeress egy nőgyógyászt!

Ha a hegesztést is letöri,akkor valami nagyon nincs vonalba. Széthuzás lesz ebből. Egy erős nap alatt meglehet bűvölni (szét-össze).
Hátul jól raktad össze? Ha alul üresben van az 540/1000 kapcsoló,a TLT kapcsoló a fülkében BEKAPCSOLVA,akkor kézzel tudod tekergetni a TLT csonkot?

Nincs profilkép
#50132 sooty
2017-04-06 21:29:18

Ma megint TLT foglalkozás. Széthúztam hátul. A 3 bolygókerékből kettő már darabokban volt. A harmadikban sem volt tűgörgő. Futás boltba, megvettem mindent össze is raktam. Minden oké volt. Mentem előre/alulra hegeszteni. Betoltam 540-be és hajrá. Na igen ám de: hegesztés után, ráindítottam, hogy fordítson a tengelyen egy kicsit. Ezzel a lendülettel, szét is tört a hegesztés. Próba még egyszer. Megint így jártam. Most gyakorlatilag ott tartok, hogy körbehegesztés után is eltöri a varratot. Ráadásul már össze se tudom tolni úgy, hogy sebességbe maradjon. Tény, hogy hegesztés tekintetében nem vagyok egy nagyágyú, de azért szokott menni. Tartok tőle, hogy még van más baj is. Olyan érzésem van, mintha csak akkor lenne meg a kapcsolat ha teljesen tövig be van tolva a csúszóhüvely. Ha már 2mm-t hátrébb megy, nem viszi át a hajtást. Most már tuti nem úszom meg széthúzás nélkül.
Biztos nem lehet az ott a helyén kicserélni?

#50131 _NB_
2017-04-06 20:31:40

Válasz epipeti #50116. hozzászólására:) Én ott akadtam el, hogy mire kötötted rá ?
Ecc pecc kimehetsz vagy volt ott egy "dedikált +12V vagyok rám kössél" vezeték vagy valamelyik eszköz vagy kapcsoló vezetékét csapoltad meg vagy volt rádió előkészítés ?

Ha valamelyik eszköz vagy kapcsoló vezetékét csapoltad meg akkor lehet arra felére sikerült ami nincs feszültség alatt csak ha be vagy fel kapcsolod az eszközt

Ha volt rádió előkészítésnek vezeték akkor meg ha jól veszem ki a gyújtás kapcsoló 3-as állásában van rádió.




(A1) jelű a rádió


A memória vezetékkel nem foglalkoznak az imperialista hiúság, egyszerűen tekerős volt rajta minden, így nem kellet megjegyeznie semmit.smile biggrin




Persze még lehet több variáció amit inen nem látni.

Nincs profilkép
#50130 lakatos gabesz
2017-04-06 20:13:52

Sziasztok!Mtz 80-as motorra a cseh c14-101-01 turbót felrakhatom birná a motor?válaszotokat előre is köszönöm

Nincs profilkép
#50129 szeles1996
2017-04-06 20:10:29

Sziasztok !

Megkérheték valakit, hogy elmonjda nekem hogy a 3 fokozatú osztómű az MTZ 82-ben hogy működik ? itt van minden könyv előttem .. hiába nézem .. csak nem jövök rá KÖzönöm!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Elkerülhetetlen lesz az üzemanyagárak jelentős emelkedése?
Elkerülhetetlen lesz az üzemanyagárak jelentős emelkedése?
A Brent olaj ára az elmúlt egy hónapban közel 10 százalékkal lett drágább.
Nélkülözhetetlen hatóanyagok engedélyét vonták vissza
John Deere,  Claas,  Krone,  Pioneer
John Deere, Claas, Krone, Pioneer

450.000 Ft

Dehne hengeres burgonyaválogató
Dehne hengeres burgonyaválogató

3.450.000 Ft

Bócsai fenyőerdő eladó
Bócsai fenyőerdő eladó

19.800.000 Ft

600-as szalagfűrész fűrészgép
600-as szalagfűrész fűrészgép

280.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]