Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.69 FtUSD396.2 FtCHF437.45 FtGBP497.51 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz jakus.zoltaan #45440. hozzászólásáraMivel a két 12V-os akksid sorba van kötve, az olyan, mintha egy 24V-os akksid lenne, tehát az egészet tölti a 24 Volt. Az elsőről ami megy a gyújtáskapcsolóra, az látja el a rendszert 12 Volttal. Az az elektronika, ami az önindítóra van kötve, az adja a 24V-ot, pontosabban egy kicsivel többet. Na ez adta meg magát, ezért nincs töltés. Ha csak biztosíték baja van, az pótolható, ha leégett az egész, az is pótolható,(ez is gyakran megesik), de volt már olyan is, h. aki megunta ezzel az elektronikával szórakozni, az kidobja, és beletesz egy párhuzamkapcsolót.
Mikor a képet betöltöd, megjelenik kicsiben, és mellette egy zöld szöveg: "beilleszt" Arra rákatt. és kész
820-as MTZ-m nél azt tapasztalom, hogy ugyan a víz nem melegszik, kb 70 C-fokig meg fel, de amikor kb minimum 10-15 perc üzemidő után ( rövidebb idő esetén nem) leállítom, a blokk, hűtő felőli részéről bugyogó hangot hallani kb 1 percig, mintha amikor a víz forr, de nem forr (lézeres hőmérővel végignéztem a hőmérsékleteket)
A kompresszió a vízbe nem dolgozik bele, a szivattyú keringet....
Félek, erősebb igénybevételnél gond lehet, ha jönnek az őszi munkák...
MIt nézek meg? mi okozhatja?
Válasz MTZ1025.3 #45436. hozzászólásáraMint már irtam tökéletesen működött ez eddig is.Nekem a perkinseken is hidegen felmegy 5-6ra,melegen pedig 3-4 en van tisztagázon,alapon meg meg 1-1.5-ön.
Válasz jakus.zoltaan #45435. hozzászólásáraA fesszabályzón cseréld ki legelőször a biztosítékot.Ha nem az a gondja akkor vagy új fesszabályzót vagy kidobod belőle és teszel lejjebb ajánlott párhuzamkapcsolót.
Válasz jakus.zoltaan #45435. hozzászólásáraAz IFA párhuzamkapcsoló sokkal nagyobb! Annak idején sokat javítottam. Ezen két nagyobb csavar van csak amire a két akkut összekötő kábel megy és semmi mást nem csinál, csak ezt megszakítja ha áramtalanítják a traktort.A két vastag kábelon kívül semmi sem megy rá, csak a vezérlő szál, ami a kormány melletti kapcsolóra van rákötve. Semmilyen párhuzamkapcsolót sem találok rajta, de vastag akkukábel sem megy máshová, csak amit írtam a testre meg az önindítóra.Ezért fogott meg a dolog, mert elvileg sem töltheti semmivel a jobb oldali aksit, mivel a generátor csak 24-15V-ot ad, az akkuk meg üzem közben sorba vannak kötve.Még az elméleti részét sem értem.
Képet, hogy kell feltölteni? Hiába választom ki, azt írja, hogy az alábbiak nem kerültek beillesztésre.
Olajnyomas...
Mar megkertem hogy merjek meg nekem a gyari beallitassal mennyire van betekerve a csavar, beallitottam annyira es nem jo.
Melegen 2bar fordulaton alapjaraton 1 alatt. Hidegen 3 es 1.5.
Vegyek egy uj szurohazat vagy tegyek ra olajhutot kulon?
Válasz Szeni #45432. hozzászólásáraSajnos ebben teljesen más megoldást látok, ilyen párhuzamkapcsolót nem is látok benne. Ha van akkor merre találom? Ebben van egy áramtalanító kapcsoló, ami a két akku közötti kábelt szakítja meg, ahogy mérem egyéb funkciója nincs is, megpróbálok egy képet feltenni róla. Mint már írtam, a jobb oldali akku negatívja közvetlenül a testre megy, a pozitívja pozitívja az áramtalanító kapcsoló egyik pólusára, a kapcsoló másik pólusa a második akku negatívjára megy, ennek a pozitívja meg az önindítóra. meg egy vékonyabb vezetéken keresztül egy elektronikus fesszabályzónak tűnő dobozra is megy.
Válasz medikus #45431. hozzászólásáraA jobb oldalit nem tölti.A bal oldali negatív pólusa a testre van csatlakoztatva, az áramtalanító kapcsoló a két akku közötti átkötést szakítja meg, a jobb oldali pozitív saru megy a 24V-os önindítóra.
Válasz Szeni #45432. hozzászólásáraannyit hozzátennék, h. ha valaki mtz-re teszi ezt fel, és az akksik mellé teszi, akkor értelem szerűen a 30a pontból nehogy az önindítóig vigye a kanócot, h. elérje a 30-as pontot, hanem csak a kettes akksi + ra vigye, mert az sokkal közelebb van.
Válasz jakus.zoltaan #45429. hozzászólásáraa gyári úgynevezett töltés megoldás finomanszólva is egy orbitális marhaság.
majdhogynem azt mondanám hogy kábelezd neki újra ezt a részt, ha 12 voltos indítású akkor párhuzamba a két akksi és akkor rendben is van.
Üdvözletem a szakiknak! Most regisztráltam a következő probléma miatt!Egyik haverom megkért, hogy nézzem meg az MTZ-jét, mert nehezen indul. Az egyik akksi hamar lemerül. Méregettem, és kiderült, hogy nem is tölti azt az akkut. Ha jól néztem valamilyen elektronikus megoldása lenne a töltésnek, de nem jöttem rá, hogy miképpen is kellene működnie.Ez egy 2009-es évjáratú, 59KW-os traktor.Sajnos elég járatlan vagyok ezekben a volt szoci traktorokban, már más (fendt,vovo,stb) traktorokat csináltam, de még ilyent nem. Kérem, ha valaki tud segítsen!
Válasz kevesa #45427. hozzászólásáraÜdv.kontakthiba.nincs test abban a lámpában ami összevillog.vagy leveszed a lámpát és fényesre boxolod a felfekvéseit meg a helyét,vagy egy külön szál vezetékkel a vázról bekötsz egy testet és jólfog működni.
villamossági kérdéssel fordulnék hozzátok.
Ha indexelek balra akkor a hátsó burát levélé nem csak az index, de a lámpa is kicsit villog és néha még a fék is.
Ha pedig a lámpa felkapcsolva akkor a világításom indexel és nem a narancs rész.
Nem akarom rögtön elvinni szervizbe hátha én is meg tudnom csinálni mert szerintem vagy érintkezési gond lehet vagy a test kábel nem a tökéletes és sajnos multiméterem sincs h megmérjem.
Valaki tudja hogy hogy kell bekötni MTZ 952-be a gyújtáskapcsolót? Vettem bele egy újat (elvileg gyári) és más a számozása. Rádugtam a vezetékeket ahogy volt de ha ráadom a gyújtást, akkor rögtön indítózik. Jó lenne egy kapcsolási rajz, vagy ha valaki tudná, hogy melyik pólusra milyen színű vezetéket kell dugni.
Válasz Tomszi #45424. hozzászólásáranem foglalkoznak vele sokaN ,pedig,tudják mi az. Nem foglakoznak az olajcserével,mert már volt rajta,még nem igényli,nem vette észre,hogy már kellene. műszakin voltam,hátul a műhelyben,szétdöntve egy82es. Fej,dugók,stb. Aki reggel odavitte,mondta,ezt vagy 14ember hajtotta rajta kívül,senki oda nem b...tt,hogy megnézze a vizét.de ő sem! Mert hajtotta! Ezzel keresi a kenyerét! Nem irodai alkalmazott! 50Példány mtz könyvet kéne a hátán cipeltetni annyit,amennyit hajtotta a gépet. tanítja vezetéskor,suliban,tipusonként,gépkönyv is írja.de akkor is baszik megnézni. kész csoda,hogy nem tudja vane benne olaj,meg nem zárt kapun megy ki vele,mert azt sem mondta senki. Aztán,ha nix benne víz,nem egyből 1000fokos,tehát,elfelejtette 5óránként megnézni a hőfokmérőt,mert akkor látta volna a,jelenséget. Lehet,hogy 5 üzemóránként nézi,azt meg úgy sem tudja mér e,mert mindig ugyanazt mutatja,... ezek után,tényleg egy nagy szar az mtz.
Nekem is orosz traktorom van itthon, az is rendben van, patika, igaz csak amolyan hobbiból van, és raktam bele elektromost (meg mert volt itthon ) az alapján cserélem az olajat. Meg azért is hogyha a gyári orosz óra tönkremenne (még nem ment tönkre) akkor is számoljon. De az emberek 80-90 %-a nem foglalkozik ezzel egy MTZ-nél, azt se tudja jóformán hogy üzemórát is számol vagy hogy mi az.
Válasz Büresz #45413. hozzászólásáraKöszönöm jelentkezni fogok !!! csörgess elmentem a számod , és mihelyst szereléshez jutok , felhívlak ! vagy emailben küld a számod ! köszönöm szépen Sz. Imre
Válasz Büresz #45418. hozzászólásáraHa másért nem is,a háttérvilágításnak biztosan...
A vezetékeket kellene végignézni,különösen a kötési pontokat.Mtzben minden előfordulhat. Kapcsold be az összes világtást,és tapogasd végig a kábeleket.Nemtudom,hogy a tiédben van e az az üveg főbiztosíték,azon keresztül tölt a generátor,nekem ott szokott melegedni,kilazulni.
Szóval, ahol melegszik valami,ott nem megfelelő a kontakt.
Válasz Tomszi #45415. hozzászólásáramegértem aki egésznap tolja neki sárba földön nehéz viszony közt,ott nem ez lesz a legnagyobb gondja!
tudom mennyit megyek vele,olajat is cserélem idöbe söt olyan tiszta mint az uj.ez a traki nekem olyan mint sok embernek az autója.fa munkázok vele nem kell földmunkáznia.ha nem lenne bent óra akkor is jó lenne.de én igy szeretem az oroszt!!szóval csak szeretném megtudni hol kaphatok tx 114 üó-rát!
Válasz _NB_ #45402. hozzászólásáraÉn is tudom hogy mi az a terhelésarányos üzemóra
De nem ér az ennyit egy MTZ-nél (nem lenézem az MTZ-t ezzel), sokkal komolyabb gépek olajcseréit megcsinálják sima üzemóra alapján és semmi gond nincs vele.
Ez az én véleményem, aztán kinek a pap, kinek a papné.
Egyébként ha veszel egy elektromos fordulatszámmérőt, amilyen a Rába-Steigerekbe van, az számolja neked az üzemórát terhelésarányosan, természetesen a hozzá tartozó jeladóval.
De ugyanez van a 200-as Ikarusokba meg az E-szériában is, csak azokban nincs üzemóraszámláló.
Válasz thema #45398. hozzászólásáraHa a váltóban megvan a 8-9 bár olajnyomás,és a mágnesszelep is működik,akkor felkel a traktor elejét emelni.Járó motornál,bekapcsolt első kerekeknél vissza hajtani a kerekeket.Ha a kardán forog,akkor a lamellák elkoptak.Ha nem forog akkor a difi vagy valamelyik lehajtás nem jó.A mágnesszeleptől kijön egy olajcső,azon vissza lehet mérni az olajnyomást hogy a szelep jó e.Ha akarsz vajdaságba telefonálgatni akkor megcsörgetlek.
mmm...
mérd az akksin a feszt közvetlen.
ha van töltésed ott multiméterrel, akkor van.
és az óra rossz.
rosz esetben nem mtz órát veszel bele hanem valami.. teljesen mindegy mit csak mutasson feszkót mittomén..8-16 volt között.
aztán jóvanaz.
Nekem olyan gondom van hogy óra szerint nincs töltés. Ráteszem a digit műszert a generátorra 14 voltot mutat. Ha leállítom 12,5-öt. Van ilyen mérésekhez terhelés vizsgáló generátorhoz 40 amerig kiakad a mutató ha rákötöm a generátorhoz, de a traki nem mutatja. Meg ha felkapcsolom a villanyt meg a ventit akkor nagyon mínuszba van. :S
Mondjuk azt nem próbáltam hogy járatás közben kikapcsolom az áramot hogy akkor mit csinál.
Válasz Tomszi #45400. hozzászólásáraAz a baj, hogy az 1 üzem óra nem egyenlő 1 valós órával, mert függ a főtengely fordulattól.
A gyár beállításait ha tudod pl 1600f/min-en dolgozol egy valós órát az lesz 1 üzemóra, ha valami nehéz melót kell csinálni minden nap 2200f/min-en akkor 1 valós óra alatt 1,22 üzemórát számol a trakiba.
Régi dízelre kellene egy jeladó a főtengely fordulatról és akkor egy kalibrálható digitális óra ami mutatná a fordulatszámot és a üzemórát.
Persze ehhez kellene tudni azt a gyári adatot a motorfordulat/üzemóra arányt amit beállítanál.
Válasz » #45395 mtz 552
Nem kérdeztem rá, hogy mi rossz az órádban, fordulatszámmérő vagy az üzemóra számláló vagy mindkettő, mert a tegnapi linkben a 136-os óra 2,25 áttétele ha jól látom a fordulatszámra vonatkozik van ott egy valószínűleg elgépelt adat 2000.001 ami lehet, hogy 200000:1-hez lenne, míg ez a 114-nál csak 48000:1-hez, valószínű ez lenne az üzemóra.
A 118 óra amit ajánlottak abban a fordulatszámmutató áttétele nem jó 2,18:1-hez viszont az üzemóra áttétele stimmel 48000:1-hez. A 123-as is 48000:1-hez pont tegnap láttam egy Jumz-ban és a 114 óra is elvileg a Jumz-6 ban is vala.
Válasz csoppika #45391. hozzászólásáraOlvasgattam a hozzászólásokat, hát őszintén megmondva nem értem mit kell tökölni a mechanikus üzemóraszámolókkal hogy jól számol vagy nem, nem értem? Ha mérni akarod az üzemórát akkor bele egy elektromos és kész, 1 óra-1 óra, ha nagyon igényes vagy akkor a töltésre kötöd és csak akkor számol ha jár a motor (az enyémbe is így van). Hogy legyen jó a fordulatszámmérő azt megértem, oké, nyilván mutasson jól, de egy idő után úgyis elromlik (orosz), akkor a számlálója úgyse a tényleges értéket mutatja, egy elektromos meg elmegy akár életed végéig is, tudok olyat többet is ami 20-30 éve benn van a tsz-es gépekbe és működik a mai napig.
Válasz thema #45396. hozzászólásáraKÖSZI SZÉPEN KÉRDÉSED ,1025.3 TRAKIM ELSŐ MEGHAJTÁSA NINCS ! ESTE FELHÍVNÁLAK HA MEGADOD A SZÁMOD VAGY ITT VAGY VAGY LEVÉLBEN ! szabo590101@freemail.hu sűrgős lenne !! Köszönöm szépen !
90997 hozzászólás
Válasz jakus.zoltaan #45440. hozzászólásáraMivel a két 12V-os akksid sorba van kötve, az olyan, mintha egy 24V-os akksid lenne, tehát az egészet tölti a 24 Volt. Az elsőről ami megy a gyújtáskapcsolóra, az látja el a rendszert 12 Volttal. Az az elektronika, ami az önindítóra van kötve, az adja a 24V-ot, pontosabban egy kicsivel többet. Na ez adta meg magát, ezért nincs töltés. Ha csak biztosíték baja van, az pótolható, ha leégett az egész, az is pótolható,(ez is gyakran megesik), de volt már olyan is, h. aki megunta ezzel az elektronikával szórakozni, az kidobja, és beletesz egy párhuzamkapcsolót.
Mikor a képet betöltöd, megjelenik kicsiben, és mellette egy zöld szöveg: "beilleszt" Arra rákatt. és kész
820-as MTZ-m nél azt tapasztalom, hogy ugyan a víz nem melegszik, kb 70 C-fokig meg fel, de amikor kb minimum 10-15 perc üzemidő után ( rövidebb idő esetén nem) leállítom, a blokk, hűtő felőli részéről bugyogó hangot hallani kb 1 percig, mintha amikor a víz forr, de nem forr (lézeres hőmérővel végignéztem a hőmérsékleteket)
A kompresszió a vízbe nem dolgozik bele, a szivattyú keringet....
Félek, erősebb igénybevételnél gond lehet, ha jönnek az őszi munkák...
MIt nézek meg? mi okozhatja?
Köszönöm.
Válasz MTZ1025.3 #45436. hozzászólásáraA 80-asom ugyanezt produkálja, de az nem igazán nevezhető újracsapágyazott motornak...
Válasz MTZ1025.3 #45436. hozzászólásáraMint már irtam tökéletesen működött ez eddig is.Nekem a perkinseken is hidegen felmegy 5-6ra,melegen pedig 3-4 en van tisztagázon,alapon meg meg 1-1.5-ön.
Válasz MTZ1025.3 #45439. hozzászólásáraFélrenyomtam bocs...
Válasz jakus.zoltaan #45435. hozzászólásáraA fesszabályzón cseréld ki legelőször a biztosítékot.Ha nem az a gondja akkor vagy új fesszabályzót vagy kidobod belőle és teszel lejjebb ajánlott párhuzamkapcsolót.
Válasz csoppika #45437. hozzászólásáraBocsi, 14-15V akart lenni, véletlenül lett csak a 2-es!
Válasz jakus.zoltaan #45435. hozzászólásáraAz IFA párhuzamkapcsoló sokkal nagyobb! Annak idején sokat javítottam. Ezen két nagyobb csavar van csak amire a két akkut összekötő kábel megy és semmi mást nem csinál, csak ezt megszakítja ha áramtalanítják a traktort.A két vastag kábelon kívül semmi sem megy rá, csak a vezérlő szál, ami a kormány melletti kapcsolóra van rákötve. Semmilyen párhuzamkapcsolót sem találok rajta, de vastag akkukábel sem megy máshová, csak amit írtam a testre meg az önindítóra.Ezért fogott meg a dolog, mert elvileg sem töltheti semmivel a jobb oldali aksit, mivel a generátor csak 24-15V-ot ad, az akkuk meg üzem közben sorba vannak kötve.Még az elméleti részét sem értem.
Képet, hogy kell feltölteni? Hiába választom ki, azt írja, hogy az alábbiak nem kerültek beillesztésre.
Válasz csoppika #45438. hozzászólásáraMit ne keressek?
Válasz MTZ1025.3 #45436. hozzászólására"annyit hozzátennék, h. ha valaki mtz-re teszi ezt fel, "
Szerintem a tieden ezt ne keresd...
Válasz jakus.zoltaan #45435. hozzászólásáraLehet, hogy rosszul mondom, de ez kb egy Ifa párhuzam kapcsoló???
Olajnyomas...
Mar megkertem hogy merjek meg nekem a gyari beallitassal mennyire van betekerve a csavar, beallitottam annyira es nem jo.
Melegen 2bar fordulaton alapjaraton 1 alatt. Hidegen 3 es 1.5.
Vegyek egy uj szurohazat vagy tegyek ra olajhutot kulon?
Válasz Szeni #45432. hozzászólásáraSajnos ebben teljesen más megoldást látok, ilyen párhuzamkapcsolót nem is látok benne. Ha van akkor merre találom? Ebben van egy áramtalanító kapcsoló, ami a két akku közötti kábelt szakítja meg, ahogy mérem egyéb funkciója nincs is, megpróbálok egy képet feltenni róla. Mint már írtam, a jobb oldali akku negatívja közvetlenül a testre megy, a pozitívja pozitívja az áramtalanító kapcsoló egyik pólusára, a kapcsoló másik pólusa a második akku negatívjára megy, ennek a pozitívja meg az önindítóra. meg egy vékonyabb vezetéken keresztül egy elektronikus fesszabályzónak tűnő dobozra is megy.
Válasz medikus #45431. hozzászólásáraA jobb oldalit nem tölti.A bal oldali negatív pólusa a testre van csatlakoztatva, az áramtalanító kapcsoló a két akku közötti átkötést szakítja meg, a jobb oldali pozitív saru megy a 24V-os önindítóra.
Válasz Szeni #45432. hozzászólásáraannyit hozzátennék, h. ha valaki mtz-re teszi ezt fel, és az akksik mellé teszi, akkor értelem szerűen a 30a pontból nehogy az önindítóig vigye a kanócot, h. elérje a 30-as pontot, hanem csak a kettes akksi + ra vigye, mert az sokkal közelebb van.
Válasz jakus.zoltaan #45429. hozzászólásáraA bal oldalit nem tölti?
Válasz jakus.zoltaan #45429. hozzászólásáraa gyári úgynevezett töltés megoldás finomanszólva is egy orbitális marhaság.
majdhogynem azt mondanám hogy kábelezd neki újra ezt a részt, ha 12 voltos indítású akkor párhuzamba a két akksi és akkor rendben is van.
Üdvözletem a szakiknak! Most regisztráltam a következő probléma miatt!Egyik haverom megkért, hogy nézzem meg az MTZ-jét, mert nehezen indul. Az egyik akksi hamar lemerül. Méregettem, és kiderült, hogy nem is tölti azt az akkut. Ha jól néztem valamilyen elektronikus megoldása lenne a töltésnek, de nem jöttem rá, hogy miképpen is kellene működnie.Ez egy 2009-es évjáratú, 59KW-os traktor.Sajnos elég járatlan vagyok ezekben a volt szoci traktorokban, már más (fendt,vovo,stb) traktorokat csináltam, de még ilyent nem. Kérem, ha valaki tud segítsen!
Válasz kevesa #45427. hozzászólásáraÜdv.kontakthiba.nincs test abban a lámpában ami összevillog.vagy leveszed a lámpát és fényesre boxolod a felfekvéseit meg a helyét,vagy egy külön szál vezetékkel a vázról bekötsz egy testet és jólfog működni.
sziasztok!
villamossági kérdéssel fordulnék hozzátok.
Ha indexelek balra akkor a hátsó burát levélé nem csak az index, de a lámpa is kicsit villog és néha még a fék is.
Ha pedig a lámpa felkapcsolva akkor a világításom indexel és nem a narancs rész.
Nem akarom rögtön elvinni szervizbe hátha én is meg tudnom csinálni mert szerintem vagy érintkezési gond lehet vagy a test kábel nem a tökéletes és sajnos multiméterem sincs h megmérjem.
szerintetek hol keressem a hibát?
sziasztok
Valaki tudja hogy hogy kell bekötni MTZ 952-be a gyújtáskapcsolót? Vettem bele egy újat (elvileg gyári) és más a számozása. Rádugtam a vezetékeket ahogy volt de ha ráadom a gyújtást, akkor rögtön indítózik. Jó lenne egy kapcsolási rajz, vagy ha valaki tudná, hogy melyik pólusra milyen színű vezetéket kell dugni.
Köszönöm
Válasz Tomszi #45424. hozzászólásáranem foglalkoznak vele sokaN ,pedig,tudják mi az. Nem foglakoznak az olajcserével,mert már volt rajta,még nem igényli,nem vette észre,hogy már kellene. műszakin voltam,hátul a műhelyben,szétdöntve egy82es. Fej,dugók,stb. Aki reggel odavitte,mondta,ezt vagy 14ember hajtotta rajta kívül,senki oda nem b...tt,hogy megnézze a vizét.de ő sem! Mert hajtotta! Ezzel keresi a kenyerét! Nem irodai alkalmazott! 50Példány mtz könyvet kéne a hátán cipeltetni annyit,amennyit hajtotta a gépet. tanítja vezetéskor,suliban,tipusonként,gépkönyv is írja.de akkor is baszik megnézni. kész csoda,hogy nem tudja vane benne olaj,meg nem zárt kapun megy ki vele,mert azt sem mondta senki. Aztán,ha nix benne víz,nem egyből 1000fokos,tehát,elfelejtette 5óránként megnézni a hőfokmérőt,mert akkor látta volna a,jelenséget. Lehet,hogy 5 üzemóránként nézi,azt meg úgy sem tudja mér e,mert mindig ugyanazt mutatja,... ezek után,tényleg egy nagy szar az mtz.
Moderátor által módosítva: 2016-10-13 11:47:47
Válasz mtz 552 #45420. hozzászólásáraEnnek semmi köze ahhoz hogy ki mennyit megy vele vagy hol és hogyan.
Nekem is orosz traktorom van itthon, az is rendben van, patika, igaz csak amolyan hobbiból van, és raktam bele elektromost (meg mert volt itthon ) az alapján cserélem az olajat. Meg azért is hogyha a gyári orosz óra tönkremenne (még nem ment tönkre) akkor is számoljon. De az emberek 80-90 %-a nem foglalkozik ezzel egy MTZ-nél, azt se tudja jóformán hogy üzemórát is számol vagy hogy mi az.
Válasz Bandita29 #45421. hozzászólásáraAz üvegbizti át van hidalva ha jól emlékszem. Csak azt nem értem mínuszba miért mutat?
Válasz Büresz #45413. hozzászólásáraKöszönöm jelentkezni fogok !!! csörgess elmentem a számod , és mihelyst szereléshez jutok , felhívlak ! vagy emailben küld a számod ! köszönöm szépen Sz. Imre
Válasz Büresz #45418. hozzászólásáraHa másért nem is,a háttérvilágításnak biztosan...
A vezetékeket kellene végignézni,különösen a kötési pontokat.Mtzben minden előfordulhat. Kapcsold be az összes világtást,és tapogasd végig a kábeleket.Nemtudom,hogy a tiédben van e az az üveg főbiztosíték,azon keresztül tölt a generátor,nekem ott szokott melegedni,kilazulni.
Szóval, ahol melegszik valami,ott nem megfelelő a kontakt.
Válasz Tomszi #45415. hozzászólásáramegértem aki egésznap tolja neki sárba földön nehéz viszony közt,ott nem ez lesz a legnagyobb gondja!
tudom mennyit megyek vele,olajat is cserélem idöbe söt olyan tiszta mint az uj.ez a traki nekem olyan mint sok embernek az autója.fa munkázok vele nem kell földmunkáznia.ha nem lenne bent óra akkor is jó lenne.de én igy szeretem az oroszt!!szóval csak szeretném megtudni hol kaphatok tx 114 üó-rát!
Válasz _NB_ #45402. hozzászólásáraaz óra nincs meg,másik trakiba lett betéve azt eladtam egy éve.ebbe va a 135.ös.
Válasz gjoni #45417. hozzászólásáraMiért megy az ampermérőre testszál? De azért meglesem ma.
Válasz Büresz #45404. hozzászólásáraUgyan ez volt nekem a múltkor óra testhiba nézd át a műszerfal testeléseit meg az áram szálakat is utána jó lesz!
Válasz Tomszi #45415. hozzászólásáraGanz gyártmány, eredetileg VDO licensz volt, most KMGY néven fut, ez lemaradt bocs.
Válasz _NB_ #45402. hozzászólásáraÉn is tudom hogy mi az a terhelésarányos üzemóra
De nem ér az ennyit egy MTZ-nél (nem lenézem az MTZ-t ezzel), sokkal komolyabb gépek olajcseréit megcsinálják sima üzemóra alapján és semmi gond nincs vele.
Ez az én véleményem, aztán kinek a pap, kinek a papné.
Egyébként ha veszel egy elektromos fordulatszámmérőt, amilyen a Rába-Steigerekbe van, az számolja neked az üzemórát terhelésarányosan, természetesen a hozzá tartozó jeladóval.
De ugyanez van a 200-as Ikarusokba meg az E-szériában is, csak azokban nincs üzemóraszámláló.
Válasz thema #45398. hozzászólásáraHa a váltóban megvan a 8-9 bár olajnyomás,és a mágnesszelep is működik,akkor felkel a traktor elejét emelni.Járó motornál,bekapcsolt első kerekeknél vissza hajtani a kerekeket.Ha a kardán forog,akkor a lamellák elkoptak.Ha nem forog akkor a difi vagy valamelyik lehajtás nem jó.A mágnesszeleptől kijön egy olajcső,azon vissza lehet mérni az olajnyomást hogy a szelep jó e.Ha akarsz vajdaságba telefonálgatni akkor megcsörgetlek.
Válasz Celtises #45410. hozzászólásáraHolnap megnézem úgy.
Válasz a2457 #45411. hozzászólásáraAmpermérőm van benn. Holnap rámérek az akksira
mmm...
mérd az akksin a feszt közvetlen.
ha van töltésed ott multiméterrel, akkor van.
és az óra rossz.
rosz esetben nem mtz órát veszel bele hanem valami.. teljesen mindegy mit csak mutasson feszkót mittomén..8-16 volt között.
aztán jóvanaz.
Válasz Büresz #45409. hozzászólásáraOlyankor mit mutat a multimeter?
Válasz Celtises #45408. hozzászólásáraDe mínuszba lemegy.
Válasz Büresz #45404. hozzászólásáraValószínű a belső mérőd rossz. Esetleg az óra testbajos.
Válasz csoppika #45405. hozzászólásáraCsak a diódák.
Válasz csoppika #45405. hozzászólásáraAttól mér lenne baja? Szoktuk úgy vizsgálni a töltést, attól nem lehet semmi baja.
Válasz Büresz #45404. hozzászólásáraHa kinyomod az áramot asszem vmi kifekszik a generátorban...
Nekem olyan gondom van hogy óra szerint nincs töltés. Ráteszem a digit műszert a generátorra 14 voltot mutat. Ha leállítom 12,5-öt. Van ilyen mérésekhez terhelés vizsgáló generátorhoz 40 amerig kiakad a mutató ha rákötöm a generátorhoz, de a traki nem mutatja. Meg ha felkapcsolom a villanyt meg a ventit akkor nagyon mínuszba van. :S
Mondjuk azt nem próbáltam hogy járatás közben kikapcsolom az áramot hogy akkor mit csinál.
1 üzemóra az 100.000 főtengely fordulat!
Válasz Tomszi #45400. hozzászólásáraAz a baj, hogy az 1 üzem óra nem egyenlő 1 valós órával, mert függ a főtengely fordulattól.
A gyár beállításait ha tudod pl 1600f/min-en dolgozol egy valós órát az lesz 1 üzemóra, ha valami nehéz melót kell csinálni minden nap 2200f/min-en akkor 1 valós óra alatt 1,22 üzemórát számol a trakiba.
Régi dízelre kellene egy jeladó a főtengely fordulatról és akkor egy kalibrálható digitális óra ami mutatná a fordulatszámot és a üzemórát.
Persze ehhez kellene tudni azt a gyári adatot a motorfordulat/üzemóra arányt amit beállítanál.
Válasz » #45395 mtz 552
Nem kérdeztem rá, hogy mi rossz az órádban, fordulatszámmérő vagy az üzemóra számláló vagy mindkettő, mert a tegnapi linkben a 136-os óra 2,25 áttétele ha jól látom a fordulatszámra vonatkozik van ott egy valószínűleg elgépelt adat 2000.001 ami lehet, hogy 200000:1-hez lenne, míg ez a 114-nál csak 48000:1-hez, valószínű ez lenne az üzemóra.
A 118 óra amit ajánlottak abban a fordulatszámmutató áttétele nem jó 2,18:1-hez viszont az üzemóra áttétele stimmel 48000:1-hez. A 123-as is 48000:1-hez pont tegnap láttam egy Jumz-ban és a 114 óra is elvileg a Jumz-6 ban is vala.
Mtz 82.1-hez hol lehet kapni jobb minőségű kuplung tárcsát .
Válaszokat előre ia köszönöm
Válasz csoppika #45391. hozzászólásáraOlvasgattam a hozzászólásokat, hát őszintén megmondva nem értem mit kell tökölni a mechanikus üzemóraszámolókkal hogy jól számol vagy nem, nem értem? Ha mérni akarod az üzemórát akkor bele egy elektromos és kész, 1 óra-1 óra, ha nagyon igényes vagy akkor a töltésre kötöd és csak akkor számol ha jár a motor (az enyémbe is így van). Hogy legyen jó a fordulatszámmérő azt megértem, oké, nyilván mutasson jól, de egy idő után úgyis elromlik (orosz), akkor a számlálója úgyse a tényleges értéket mutatja, egy elektromos meg elmegy akár életed végéig is, tudok olyat többet is ami 20-30 éve benn van a tsz-es gépekbe és működik a mai napig.
Válasz mtz1221 #45397. hozzászólásáraHa megtennéd csörgess meg este visszahívlak !!06 70 413 09 70 Köszönöm szépen !!!
Válasz thema #45396. hozzászólásáraKÖSZI SZÉPEN KÉRDÉSED ,1025.3 TRAKIM ELSŐ MEGHAJTÁSA NINCS ! ESTE FELHÍVNÁLAK HA MEGADOD A SZÁMOD VAGY ITT VAGY VAGY LEVÉLBEN ! szabo590101@freemail.hu sűrgős lenne !! Köszönöm szépen !