Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz gabika82 #45157. hozzászólásáraMost is sűrű olaj van benne de vennem kell még 10 liter mert nincs meg benne a szint se meg szerintem is több olaj kell bele mint 40 liter.
üdv hozártöktöl kérdezném adott egy mtz 82.1 es gépem és meg szeretném turbozni szerintetek ehhez kell a motorba cseréli hüvely dugót vagy nem mert a motor nagyon jó az olajat sem eszi és ha nem muszály nem szedném szét ha rálehet tenni a turbót és még annyi hogy melyiket ajánlanátok??
Válasz prütyi #45155. hozzászólásáraszia hát nem tudom menyi idő kelett neki mire öszekopott,meg én jó sűrű olajat raktam belle kicsit töbet mint ami kell az is megitett sokat az mtz nem szereti a hig olajat föleg a váltó
Válasz Toni12 #45154. hozzászólásáraNekem sincs rendszám a gépen sajnos,de kénytelen vagyok néha közúton menni meg vannak olyan homokutak ahol meglehet a gépnek húzni a bajszát.Remélem én is úgy jártam most mint gabika82 az 550-esével.Már csak méretre kell vágni két kardánt és már kaparhat is az 52-es egész nap.
Válasz gabika82 #45153. hozzászólásáraSzia!A keletagrosat raktuk bele amihez nem kell széthúzni.6.-tól fölfelé van olyan morgó hangja hogy az hihetetlen.Mintha dübörögne benne valami,de lassan meg lükvercben nem hallani semmit.Neked is ilyet produkált?Mert mi is gondoltunk erre de nem hinnénk hogy ekkora hangnak kéne lennie.Még kívülről ép hogy hallani de fülkében még zajvédővel is durva a hangja.Főleg kilencedikben mikor gyorsul.Neked mennyi idő kellet hogy elhagyja?
Nagyon köszi a sok infót!!!!!!
Mondjuk nekem nem sűrünn kell 9-iket kacsolnom,
mert erdőim vannak,betonon nem járok, és nincs rendszám a gépen.Csak földúton járok.
Válasz prütyi #45148. hozzászólásáraszia biztos vaggy benne hogy csapágyas megnéztétek már mert nekem mikor én raktam elsőhajtást az 550 esembe és én is keletagros fogaskereket raktam be aszt aihez nem kel széthuzni hát kellet neki idő mire összekopott, az elején 9 be föleg mig ki nem gyorsult a gép vollt ám hangja,de asztán elhagyta
Válasz Toni12 #45149. hozzászólásáraEl kell menni őket megnézni.Mindet megforgatni megrángatni.Ha véletlenül engednék hogy leved a derékszöghajtások fedelét.Az se rossz ha van benne olaj mert az megmutatja hogy folyat-e valahol de általában leengedik belőlük.Ha ratyik a gumik akkor sem kell meg ijedni mert 27eft-ért már lehet 8,3 voltyre gumit kapni.Rá kell kérdezni hogy a kapcsolót a malacot meg a kardánokat mennyiért adják mert a kardánok újonnan se nagyon drágák és csak újak.A hidakat oda vissza meghajtani ha engedik pajszert beakasztani a kerékcsavarokba és megrángatni hogy a kerékcsapágyak lógnak-e.Az a baj ezekkel a hidakkal hogy kívülről nem tud semmit kideríteni róla az ember.
Válasz Toni12 #45147. hozzászólásáraMagyarországon a elsőhajtások legalja 300eft-nál van de azt is úgy éri meg alá tenni ha teljesen szétbontod és felújítod.Ha nagyon kitartó vagy akkor bontott cuccokat vegyél és te magad rakd össze.Így jössz ki legolcsóbban de nehogy azt híd hogy megúszod 400eft alatt,de legalább tudnád mit raksz a gép alá.Múltkor láttam hidat reduktorok nélkül de a felső hüvely ill. a derékszög hajtásai megvoltak 120eft-ért,erre pl két reduktort kellet volna csak venni persze ki tudja hogy a derékszöghajtás csapágyai ill. a difi csapágyai milyen állapotban voltak benne.Mi is most raktunk alá elsőhajtást,be is raktuk a keletagros elsőhajtás fogaskerekét a váltóba de a 9.-fokozat tengelye csapágyas lehet mert amióta bent van a fogaskerék azóta morog főleg nagy fokozatban,szóval ha neked se volt mostanában a váltód generálozva akkor kalkulálj be egy váltó generálást is a költségekbe nehogy úgy járj mint mi.
MTZ 50-eshez keresnék első hajtást!
Tudnátok segíteni, mi a legpraktikusabb megoldás?
Javítást, szerelést, felújítást megoldom!
Csak mindig a pénz a probléma--ugye!
Válasz Magister #45143. hozzászólásáraHát én heggeszteni nem tudok, inkább rábízom egy hozzáértőre, de akkor az a lényeg hogy elvileg érdemes javítani.....
Válasz N.. Tamás #45139. hozzászólásáraSzia! Ezt nagyon szépen meglehet javítani!!!
Le kell takarítani és NiCu elektródával meglehet hegeszteni!!!!
A lényeg, hogy kicsi hőterhelés legyen!
Rövid szakaszokat húzz, és a cementit rácsokat a kalapács smoldjával szét kell tördelni!!!!
Kicsit többet hajtatod már füstöl. Havernak is meg nekem is ugyanazt a problémát játszotta, mikor akart indulni a gép kilökte a bendixet, volt hogy télen 10-15 indításra indult be.
utána érdklődtem, nemtudom, nem néztem milyen volt rajta, de a kicsiből a magnet/magneton nemtom pontosan típusut szabad megvenni, az cseh gyártmány és erősített..... állítólag a többi gyenge és előfordulhat vele olyan mint ahogyan én jártam. Én nem tudom nekem milyen volt fent, azzal vettem a tarkit....sajnos!
Szóval ma leszereltük az önindítót és minden hiányzott róla.....
Kinyitottuk alúlról a házat, egyből ki is esett a tengelye az önindítónak, de a fogaskerék rész még benne van, valahol beszorulva. viszont ami már biztos hogy szét kell húzni, mert a kuplungszerkezetet is szétbarmolta. szóval kicsit zsebbenyúlós lesz.
Amiben nem tudom mit tegyek, de szerintem egy próbát megér, hogy ne keljen új darázsderekat/kuplungházat venni, megpróbálom beheggesztetni! Szerintetek az jó lesz úgy? megtudják jól csinálni? csinált már valaki ilyet?
Sziasztok!
Le tudná valaki rajzolni a villamos kötéseket az MTZ50-ben. Generátor, önindító, izzítás, indítórelé érdekelne. A gyári rajzon van egy pótellenállás, az hová kerül?
A gépkönyv szerint elkezdtem de nem igazán működik...
Előre is köszönöm!
Válasz N.. Tamás #45135. hozzászólásáraIgen, kicsi áttételes öníndítóm van, ezek ilyen gyengék, rövid időre tervezték, fogyasztói társadalomnak.
Sok gyártója van Kínától Litvániáig. A minőség is így változik.
Én kb.8 éve vettem az elsőt.
Válasz AJ #45134. hozzászólásáraÉnis pont tárcsázásból tértem haza, leakasztottam a tárcsát, akkor még indult, majd előrébb álltam 3-4 métert, szépen leállítottam mert volt még dolgom a tárcsán aztán már nem indult..... Hát ha ma lesz egy kis időm ránézünk hogy okosabbak legyünk....... Neked is kis önindító van? Ezek ilyen gyengék? Ilyen könnyen széthullanak?
Hello N Tamás!
Én is hasonlóan jártam vasárnap.
Hazaérve tárcsázásból lemostam a 820-ast. Utána állnék be a magtárba és az önindító csak forog de a bendix nem húz be, nem kapcsolódik a fogaskoszorúhoz. Azt hittem valami relé beázott, de azok szárazak voltak, és két napig a napon száradva utána sem indult. Már beszéltem egy elektromossal, vegyem le az önindítót és vigyem el neki. Leszerelve azonnal látom a hibát, a hajtóműves önindítónak kettétört a fogaskerék tengelye és a fogaskerék előrecsúszott a koszorúba ill. mellé. Szerencsére én nem akartam behúzatni, mert úgy jártam volna mint te. Volt egy régi bendix tengelyem kicseréltem és azonnal indult.
Szerintem nem kell széthúzni, csak a kuplungházat átnézni. És egy új önindító és GO!
Válasz N.. Tamás #45128. hozzászólásáramár érthetőbb. Tipp. Kis indító meghajtó kereke ,vagy tengelye letörhetett,vagy,kicsúszott,ha erre képes,azt ezért nem hajtott. De,bent lehetett a fogaskoszorúba. Meghúzáskor a koszorú kinyomta a fogaskerékkel kuplungharang tetejét.talán,ennyi. Ezek szerint így széteshet? Behegeszt,ha ép a koszorú,Kuplung szerkezet,azt egy másik indító motorral mehet tovább. Talán,a főtengelyt nem feszítette meg úgy,hogy baja maradjon. Talán......mindenképpen lutri. szét kéne húzni,a kacatok elakadása,vagy újboli kár okozásai miatt.
Holnap lefotózom,kis önindító, és a tetején tört ki,a motor után, ott ahol a lendkerék van. A méretével kapcsolatban egy nem szabályos kör,de kB egy közepes méretű tojáshoz hasonló darab... máshoz nem is tudom hasonlítani.
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraKözben haza húztuk, üresben szépen csendesen gurul, semmi hangja. Előfordulhat hogy luhullottak az aljába a darabok, így ha az alját megbontjuk és kitakarítjuk plusz az önindítónál is átnézzük, kitakarítjuk akkor előfordulhat hogy nem kell széthúzni? És öntvénypálcával heggeszthető?
Egyébként ezek az új kis önindítók ilyen könnyen széthullanak? A régi naggyal sose jártunk még így....... Valaki valami tanácsot?
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraAz indító motort mindenképp vedd le és nézz bele!!!
Ott nagyon nem jó ha valamit bekap!!
Ha nem nagy a kitörés és nem függ tőle semmi akkor "hideg" öntvény hegesztéssel vissza lehet tenni...persze látni kellene..
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáravalami egyedi problémád lehet. Szerintem valami képet dobj ide,mert nem tiszta,hogy a kuplungharang törte,vagy váltó,vagy mi? gyári indító motor,vagy áttételes?
Sziasztok. Nagy problémám van.... Mit tanácsoltok? Szóval ami történt.... Nem indult a traktor mtz 55/82. Az önindító csak zúgott, nem tolt ki , nem indított..... Gondoltuk meghúzzuk. Azonnal indult viszont egyből csörgött, kattogott, recsegett, ropogott. Leállt aztán mikor kiszáltam akkor láttam hogy a fogaskerékház vagy nemtudom mi a hivatalos neve, szóval egy darab ki is tört a tetején belőle. Azt mondják biztos széthullot az önindító, behullott a fogaskerekekhez és szétfeszítette. Azt se tudom mi tévő legyek...... Valakinek valami tanácsa? Mondtak már olyat is hogy ha leszedem az önindítót, belelátok és ha nincs belehullva,széthullva, széttörve semmi akkor csak öntvénypálcával heggesztessem vissza a lyukat , új önindító és mehet..... mi a véleményetek? Tudnátok tanácsolni valamit hogyan lássak neki? Előre is köszönöm a segítséget. Üdv mindenkinek Tamás.
Válasz UE-28 #45121. hozzászólásáraamit még érdemes figyelni az a centrifugálszűrő. ha leállítod a motort annak még sokáig pörögnie kell ha minden rendben van.
ha nincsen rendben, akkor legalább a szűrőt takarítani kell.
Válasz prütyi #45119. hozzászólásáraHa nincs nagyon bele rohadva hátul a csőbe akkor nem nehéz le venni. Ha meg igen akkor vágd el és mikor rakod vissza teszel egy beleillő csővet kicsit megpöccinted azt kész.
Válasz UE-28 #45114. hozzászólásáraez csak hozzávetőleges dolog.
ha sokat kellet erőlködnie és sokat kormolt, és kopás végett több kormot engedett be az olajtérbe a gyűrű, akkor hamarabb cserélsz olajat.
az olaj nem megy tönkre a "használattól".
egyszerűen "csak" annyi történik hogy elkezdi felvenni a kormot, amitől felhígul, és elsavasodik, és a finom korom szemcsék végett kenőanyag helyett inkább polírozó anyag lesz belőle. a hőterheléstől pedig kipárolog belőle az adalék anyagok egy része. Ezek az anyagok részben a viszkozitást állítják be , ez a másik oka annak hogy a fáradt olaj vékonyabb. Az adalékok másik része pedig az olaj fémekhez való tapadását javítja.
csak üzemórára hagyatkozni nem jó ötlet, az csak egy hozzávetőleges adat.
ha csak könnyű munkát végzett a masina és nem kormol a motor mert nincsen agyontekerve az adagoló, akkor elmehet 300 órát is egy közepes minőségű olajjal.
ugyanakkor ha kemény talajmunka volt végig akkor a 200 inkább közelebb van a valósághoz.
én azt szoktam nézni hogy mennyi olajat evett meg, és hogy hogyan néz ki az olaj.
hogyan fut le a nívópálcáról az új olajhoz képpest.
Válasz prütyi #45111. hozzászólásáraÜdv!
Úgy tudom kisfűlkésed van. Vedd ki az első szélvédőt,told széjjel a váltó előtt onnan már szerintem tudod. Mennyi idő? Hát vessz össze az asszonnyal reggel és holnap Estére kész lesz!
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy egy 50-esen mennyi ideig tart egy teljes váltó csapágyazás? Illetve merről célszerűbb bontani a gépet a váltó kiszabadításához előröl vagy hátulról?
91759 hozzászólás
Válasz gabika82 #45157. hozzászólásáraMost is sűrű olaj van benne de vennem kell még 10 liter mert nincs meg benne a szint se meg szerintem is több olaj kell bele mint 40 liter.
üdv hozártöktöl kérdezném adott egy mtz 82.1 es gépem és meg szeretném turbozni szerintetek ehhez kell a motorba cseréli hüvely dugót vagy nem mert a motor nagyon jó az olajat sem eszi és ha nem muszály nem szedném szét ha rálehet tenni a turbót és még annyi hogy melyiket ajánlanátok??
Válasz prütyi #45155. hozzászólásáraszia hát nem tudom menyi idő kelett neki mire öszekopott,meg én jó sűrű olajat raktam belle kicsit töbet mint ami kell az is megitett sokat az mtz nem szereti a hig olajat föleg a váltó
Válasz Toni12 #45154. hozzászólásáraNekem sincs rendszám a gépen sajnos,de kénytelen vagyok néha közúton menni meg vannak olyan homokutak ahol meglehet a gépnek húzni a bajszát.Remélem én is úgy jártam most mint gabika82 az 550-esével.Már csak méretre kell vágni két kardánt és már kaparhat is az 52-es egész nap.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz gabika82 #45153. hozzászólásáraSzia!A keletagrosat raktuk bele amihez nem kell széthúzni.6.-tól fölfelé van olyan morgó hangja hogy az hihetetlen.Mintha dübörögne benne valami,de lassan meg lükvercben nem hallani semmit.Neked is ilyet produkált?Mert mi is gondoltunk erre de nem hinnénk hogy ekkora hangnak kéne lennie.Még kívülről ép hogy hallani de fülkében még zajvédővel is durva a hangja.Főleg kilencedikben mikor gyorsul.Neked mennyi idő kellet hogy elhagyja?
Válasz prütyi #45151. hozzászólásáraSzia!
Nagyon köszi a sok infót!!!!!!
Mondjuk nekem nem sűrünn kell 9-iket kacsolnom,
mert erdőim vannak,betonon nem járok, és nincs rendszám a gépen.Csak földúton járok.
Válasz prütyi #45148. hozzászólásáraszia biztos vaggy benne hogy csapágyas megnéztétek már mert nekem mikor én raktam elsőhajtást az 550 esembe és én is keletagros fogaskereket raktam be aszt aihez nem kel széthuzni hát kellet neki idő mire összekopott, az elején 9 be föleg mig ki nem gyorsult a gép vollt ám hangja,de asztán elhagyta
Válasz Toni12 #45149. hozzászólásáraItt van mg egy!
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/komplett-mtz-elso-hajtas/h_6644735
Válasz Toni12 #45149. hozzászólásárahttp://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/mtz-82-elso-hid-kompletten-elado/h_6637205
Válasz Toni12 #45149. hozzászólásáraEl kell menni őket megnézni.Mindet megforgatni megrángatni.Ha véletlenül engednék hogy leved a derékszöghajtások fedelét.Az se rossz ha van benne olaj mert az megmutatja hogy folyat-e valahol de általában leengedik belőlük.Ha ratyik a gumik akkor sem kell meg ijedni mert 27eft-ért már lehet 8,3 voltyre gumit kapni.Rá kell kérdezni hogy a kapcsolót a malacot meg a kardánokat mennyiért adják mert a kardánok újonnan se nagyon drágák és csak újak.A hidakat oda vissza meghajtani ha engedik pajszert beakasztani a kerékcsavarokba és megrángatni hogy a kerékcsapágyak lógnak-e.Az a baj ezekkel a hidakkal hogy kívülről nem tud semmit kideríteni róla az ember.
Válasz prütyi #45148. hozzászólásáraSzia!
Köszi az infót!
Gondoltam nem lesz egyszerű történet, azért érdeklődőm!
Ez az öttömösi hirdetés, milyen lehet szerinted?
Mást nem találtam!
Válasz Toni12 #45147. hozzászólásáraMagyarországon a elsőhajtások legalja 300eft-nál van de azt is úgy éri meg alá tenni ha teljesen szétbontod és felújítod.Ha nagyon kitartó vagy akkor bontott cuccokat vegyél és te magad rakd össze.Így jössz ki legolcsóbban de nehogy azt híd hogy megúszod 400eft alatt,de legalább tudnád mit raksz a gép alá.Múltkor láttam hidat reduktorok nélkül de a felső hüvely ill. a derékszög hajtásai megvoltak 120eft-ért,erre pl két reduktort kellet volna csak venni persze ki tudja hogy a derékszöghajtás csapágyai ill. a difi csapágyai milyen állapotban voltak benne.Mi is most raktunk alá elsőhajtást,be is raktuk a keletagros elsőhajtás fogaskerekét a váltóba de a 9.-fokozat tengelye csapágyas lehet mert amióta bent van a fogaskerék azóta morog főleg nagy fokozatban,szóval ha neked se volt mostanában a váltód generálozva akkor kalkulálj be egy váltó generálást is a költségekbe nehogy úgy járj mint mi.
Üdvözlök Mindenkit az Oldalon!
MTZ 50-eshez keresnék első hajtást!
Tudnátok segíteni, mi a legpraktikusabb megoldás?
Javítást, szerelést, felújítást megoldom!
Csak mindig a pénz a probléma--ugye!
köszönöm!
a Jobb első kerekem főleg amikor a közúton megyek 9.-be akkor nagyon észrevehető h csámpásan jár.
Szerintetek mi lehet a hiba, ki kellene hézagolni szerintetek csak?
Nem nagyon csináltam ilyet szóval ha valaki elmondja vagy ábrát küldd azt megköszönném.
Válasz N.. Tamás #45144. hozzászólásáraIgen! Lehet hegeszteni!!!!!
Válasz Magister #45143. hozzászólásáraHát én heggeszteni nem tudok, inkább rábízom egy hozzáértőre, de akkor az a lényeg hogy elvileg érdemes javítani.....
Válasz N.. Tamás #45139. hozzászólásáraSzia! Ezt nagyon szépen meglehet javítani!!!
Le kell takarítani és NiCu elektródával meglehet hegeszteni!!!!
A lényeg, hogy kicsi hőterhelés legyen!
Rövid szakaszokat húzz, és a cementit rácsokat a kalapács smoldjával szét kell tördelni!!!!
Kicsit többet hajtatod már füstöl. Havernak is meg nekem is ugyanazt a problémát játszotta, mikor akart indulni a gép kilökte a bendixet, volt hogy télen 10-15 indításra indult be.
Kis önindítóm egyszer volt, de többet sose lesz. Semmivel sem tudnak többet mint a nagy.
Válasz N.. Tamás #45139. hozzászólásáraigy jártam énis csak nekem beszorult menetközbe és le satu fékezet
nagyon kellemetlen
utána érdklődtem, nemtudom, nem néztem milyen volt rajta, de a kicsiből a magnet/magneton nemtom pontosan típusut szabad megvenni, az cseh gyártmány és erősített..... állítólag a többi gyenge és előfordulhat vele olyan mint ahogyan én jártam. Én nem tudom nekem milyen volt fent, azzal vettem a tarkit....sajnos!
Szóval ma leszereltük az önindítót és minden hiányzott róla.....
Kinyitottuk alúlról a házat, egyből ki is esett a tengelye az önindítónak, de a fogaskerék rész még benne van, valahol beszorulva. viszont ami már biztos hogy szét kell húzni, mert a kuplungszerkezetet is szétbarmolta. szóval kicsit zsebbenyúlós lesz.
Amiben nem tudom mit tegyek, de szerintem egy próbát megér, hogy ne keljen új darázsderekat/kuplungházat venni, megpróbálom beheggesztetni! Szerintetek az jó lesz úgy? megtudják jól csinálni? csinált már valaki ilyet?
Sziasztok!
Le tudná valaki rajzolni a villamos kötéseket az MTZ50-ben. Generátor, önindító, izzítás, indítórelé érdekelne. A gyári rajzon van egy pótellenállás, az hová kerül?
A gépkönyv szerint elkezdtem de nem igazán működik...
Előre is köszönöm!
Válasz N.. Tamás #45135. hozzászólásáraIgen, kicsi áttételes öníndítóm van, ezek ilyen gyengék, rövid időre tervezték, fogyasztói társadalomnak.
Sok gyártója van Kínától Litvániáig. A minőség is így változik.
Én kb.8 éve vettem az elsőt.
Válasz AJ #45134. hozzászólásáraÉnis pont tárcsázásból tértem haza, leakasztottam a tárcsát, akkor még indult, majd előrébb álltam 3-4 métert, szépen leállítottam mert volt még dolgom a tárcsán aztán már nem indult..... Hát ha ma lesz egy kis időm ránézünk hogy okosabbak legyünk....... Neked is kis önindító van? Ezek ilyen gyengék? Ilyen könnyen széthullanak?
Hello N Tamás!
Én is hasonlóan jártam vasárnap.
Hazaérve tárcsázásból lemostam a 820-ast. Utána állnék be a magtárba és az önindító csak forog de a bendix nem húz be, nem kapcsolódik a fogaskoszorúhoz. Azt hittem valami relé beázott, de azok szárazak voltak, és két napig a napon száradva utána sem indult. Már beszéltem egy elektromossal, vegyem le az önindítót és vigyem el neki. Leszerelve azonnal látom a hibát, a hajtóműves önindítónak kettétört a fogaskerék tengelye és a fogaskerék előrecsúszott a koszorúba ill. mellé. Szerencsére én nem akartam behúzatni, mert úgy jártam volna mint te. Volt egy régi bendix tengelyem kicseréltem és azonnal indult.
Szerintem nem kell széthúzni, csak a kuplungházat átnézni. És egy új önindító és GO!
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólására Szia mi có hegesztövel szoktuk csinálni sok öntvényt meg lehet hegeszteni még az mtz blokot is
Válasz N.. Tamás #45128. hozzászólásáramár érthetőbb. Tipp. Kis indító meghajtó kereke ,vagy tengelye letörhetett,vagy,kicsúszott,ha erre képes,azt ezért nem hajtott. De,bent lehetett a fogaskoszorúba. Meghúzáskor a koszorú kinyomta a fogaskerékkel
kuplungharang tetejét.talán,ennyi. Ezek szerint így széteshet? Behegeszt,ha ép a koszorú,Kuplung szerkezet,azt egy másik indító motorral mehet tovább. Talán,a főtengelyt nem feszítette meg úgy,hogy baja maradjon. Talán......mindenképpen lutri. szét kéne húzni,a kacatok elakadása,vagy újboli kár okozásai miatt.
Válasz N.. Tamás #45130. hozzászólásáraA lentebb 45107es hozzászólásban közzétett képen található tömb legelejének a legteteje.....
Válasz N.. Tamás #45129. hozzászólásáraHírtelen ahogy ránézek a motor és fülke közötti rész....
Holnap lefotózom,kis önindító, és a tetején tört ki,a motor után, ott ahol a lendkerék van. A méretével kapcsolatban egy nem szabályos kör,de kB egy közepes méretű tojáshoz hasonló darab... máshoz nem is tudom hasonlítani.
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraKözben haza húztuk, üresben szépen csendesen gurul, semmi hangja. Előfordulhat hogy luhullottak az aljába a darabok, így ha az alját megbontjuk és kitakarítjuk plusz az önindítónál is átnézzük, kitakarítjuk akkor előfordulhat hogy nem kell széthúzni? És öntvénypálcával heggeszthető?
Egyébként ezek az új kis önindítók ilyen könnyen széthullanak? A régi naggyal sose jártunk még így....... Valaki valami tanácsot?
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáraAz indító motort mindenképp vedd le és nézz bele!!!
Ott nagyon nem jó ha valamit bekap!!
Ha nem nagy a kitörés és nem függ tőle semmi akkor "hideg" öntvény hegesztéssel vissza lehet tenni...persze látni kellene..
Válasz N.. Tamás #45125. hozzászólásáravalami egyedi problémád lehet. Szerintem valami képet dobj ide,mert nem tiszta,hogy a kuplungharang törte,vagy váltó,vagy mi? gyári indító motor,vagy áttételes?![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Sziasztok. Nagy problémám van.... Mit tanácsoltok? Szóval ami történt.... Nem indult a traktor mtz 55/82. Az önindító csak zúgott, nem tolt ki , nem indított..... Gondoltuk meghúzzuk. Azonnal indult viszont egyből csörgött, kattogott, recsegett, ropogott. Leállt aztán mikor kiszáltam akkor láttam hogy a fogaskerékház vagy nemtudom mi a hivatalos neve, szóval egy darab ki is tört a tetején belőle. Azt mondják biztos széthullot az önindító, behullott a fogaskerekekhez és szétfeszítette. Azt se tudom mi tévő legyek...... Valakinek valami tanácsa? Mondtak már olyat is hogy ha leszedem az önindítót, belelátok és ha nincs belehullva,széthullva, széttörve semmi akkor csak öntvénypálcával heggesztessem vissza a lyukat , új önindító és mehet..... mi a véleményetek? Tudnátok tanácsolni valamit hogyan lássak neki? Előre is köszönöm a segítséget. Üdv mindenkinek Tamás.![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
Válasz Maszek Zs #45122. hozzászólásáraLehet hogy erre a célra kérek kölcsön egy "gólyás" 50-est a faluból.
Válasz UE-28 #45121. hozzászólásáraamit még érdemes figyelni az a centrifugálszűrő. ha leállítod a motort annak még sokáig pörögnie kell ha minden rendben van.
ha nincsen rendben, akkor legalább a szűrőt takarítani kell.
Válasz prütyi #45119. hozzászólásáraHa nincs nagyon bele rohadva hátul a csőbe akkor nem nehéz le venni. Ha meg igen akkor vágd el és mikor rakod vissza teszel egy beleillő csővet kicsit megpöccinted azt kész.
Válasz a2457 #45117. hozzászólásáraMikor kormolna, mindig visszaváltok, és lényegében csak kaszált, bálázott és szállított.
A motor kitűnő állapotban van, nem kell rátölteni.
Köszi!
Ez a kihelyezett vezértömb honnan kaphatja az olajat?
https://www.youtube.com/watch?v=ubj3dZpZllY
Ha nem kéne mindig hogy menjen, akkor egy gyorscsatlakozóra is rá lehetne kötni a gépen és akkor megy mikor egy kar le lenne nyomva.?
Válasz Maszek Zs #45115. hozzászólásáraAkkor a fülke elejét szedjem le és úgy mehet szét. A bukokeretet hogy szokás feltámasztani hogy ne zavarjon semmibe?
Válasz pamko #45116. hozzászólásáraNem kell állítani semmin.
Válasz UE-28 #45114. hozzászólásáraez csak hozzávetőleges dolog.
ha sokat kellet erőlködnie és sokat kormolt, és kopás végett több kormot engedett be az olajtérbe a gyűrű, akkor hamarabb cserélsz olajat.
az olaj nem megy tönkre a "használattól".
egyszerűen "csak" annyi történik hogy elkezdi felvenni a kormot, amitől felhígul, és elsavasodik, és a finom korom szemcsék végett kenőanyag helyett inkább polírozó anyag lesz belőle. a hőterheléstől pedig kipárolog belőle az adalék anyagok egy része. Ezek az anyagok részben a viszkozitást állítják be , ez a másik oka annak hogy a fáradt olaj vékonyabb. Az adalékok másik része pedig az olaj fémekhez való tapadását javítja.
csak üzemórára hagyatkozni nem jó ötlet, az csak egy hozzávetőleges adat.
ha csak könnyű munkát végzett a masina és nem kormol a motor mert nincsen agyontekerve az adagoló, akkor elmehet 300 órát is egy közepes minőségű olajjal.
ugyanakkor ha kemény talajmunka volt végig akkor a 200 inkább közelebb van a valósághoz.
én azt szoktam nézni hogy mennyi olajat evett meg, és hogy hogyan néz ki az olaj.
hogyan fut le a nívópálcáról az új olajhoz képpest.
Ha motorolaj cserénél ,a most benne lévő Hardt oil 20w-50 est, lecserélném, valami komolyabb ,amiről már korábban szó esett, Q8 10w-40, 15w-40 olajra.
valószinű ,hogy állitani kell majd a szűrő alatti olajnyomás csavaron?
Válasz prütyi #45111. hozzászólásáraÜdv!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Úgy tudom kisfűlkésed van. Vedd ki az első szélvédőt,told széjjel a váltó előtt onnan már szerintem tudod. Mennyi idő? Hát vessz össze az asszonnyal reggel és holnap Estére kész lesz!
Válasz Jakabjóska #45113. hozzászólásáraKöszi, akkor várok vele még egy picit![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Válasz UE-28 #45112. hozzászólásáraGépkönyv 240 üzemórát ír olajcserére
Üdv!
Jól olvastam a mezőgép archívumban, hogy MTZ-ben (82) 200 üó.-ként kell a motorolajat cserélni?
Köszönöm
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy egy 50-esen mennyi ideig tart egy teljes váltó csapágyazás? Illetve merről célszerűbb bontani a gépet a váltó kiszabadításához előröl vagy hátulról?
Válasz kevesa #45108. hozzászólásáraNincs perem, ki jön az csak fordítva ahogy berakták
nekem hegesztéssel kb 10perc volt a 2db persely