Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD390.32 FtCHF429.55 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz peti kistraktoros #44090. hozzászólásáraemeld meg az elejét úgy hogy mindkét kerék levegőbe legyen tekerd ki végállásig számold a fordulatokat míg tekered a másik végállásig majd a kormányt tekerd vissza fordulatok szerint közép állásba rögzítsed majd állítsad az egyik kereket egyenesbe a kormányösszekötő tekerésével utána a másik kormány összekötővel állíts kerék összetartást
De ezek nem vastag peremes hüvelyt vettek hozzá hanem a vékony peremes hüvely meg a hídház közé betettek egy vasdarabot és tömítő pasztával bekenték.ez tuti nem gyári megoldás,merta 82 esünk hídja köszönő viszonyba se így néz ki.
Válasz Sanyee #44064. hozzászólásáraLehet,hogy nem olvastam,de szerintem ezt senki nem nézte. könyörgök,valaki vegye már ki a nyomástartót,vagy nézd meg egyáltalán vane tápnyomás! Tünetböl itélve csak azzal a gázolajjal megy,amit az adagolóelem kínjában magához tud szívni!.egy szros rugó,meg golyó miatt beleőrültök! Másik adagolóbol tedd át max,egy próbát megér. Kézipumpánál is kell lennie sürítésnek amit kézzel érzel,mikor lenyomod.
Válasz Gergő80 #44092. hozzászólásáraazt a leborult szivarvégit :D
egy RP-6 os pótkocsit vélek látni ?
van nekem is, de nem cső rakoncás, hanem 100x100 as vastagfalú profilé a rakonca, és nincsennek fennt a talpalók mert hasztalannak találtam őket.
meg a kardános szivattyúhajtás se, mert a fordulékonyságot lerontja nagyon.
sima vonószemes, és vonópadon húzom.
kcr-2500 as van rajt.
a másikon meg talán uniforest csörlő ?
azthittem hogy szinte már csak nekem van ilyen ketyerém :D
Válasz t-16m #44086. hozzászólásáraAz nem magasítás, hanem erősített hüvely. Rakodósok szokták ott eltörni. Csak azért mert nem tetszik szerintem ne cseréld ki. Jobb az mint a vékony peremes. Most cserélünk egy havernak, tényleg el tud ott törni.
Válasz levilevente15 #44087. hozzászólásáranincs herélve csak nagy kerekei vannak megpiszkált adagolóval GPS szerint 70-et ugrott félelmetes volt amikor utána került a pót minden gyári közeli értékre lett állítva
az 52-es is tudja a negyvenet 50-es szuportal gyári fordulattal csak gyorsítót építettem a derekába
Válasz t-16m #44086. hozzászólásáradobjál fel egy képet arról a magasításról mert az első szériás hidaknál más volt a hüvely rögzítése határolóként is funkcionált
Válasz Gergő80 #44088. hozzászólásáracsak ballra nagyon elbirom tekerni ,jobbra meg éppenhogy,ezáltal jobbra nagy nagy ívben fordulok,balra meg majdnem tengelye küörül megfordul
Válasz Gergő80 #44088. hozzászólásáraigen annyit tudok tekerni mint elötte,az összekötöket nem cseréltem fel,mert az irányítókarról nem vettem le az összekötöket
Az lenne hozzátok a kérdésem hogy ki hogy szokta az elsőhajtás szöghajtásának a hézagolását beállítani?Mert a szerbek az orbitozás miatt be tettek a felső hüvely és a hídház közé valami vasdarabot hogy meg magasítsák a hidat.Nem tetszik így nekem így kiakarom onnan venni csak akkor újra be kell állítani a foghézagot.Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz t-16m #44082. hozzászólásáranem volt de azt a szurkálódást felejtsed el van megoldás
szimeringeket csapágyakat úgyis kell cserélni akkor már szét van dobva a fogas keréken van mindkét oldalán egy-egy lemez karima azt el kell dobni a rugókkal görgőkel együtt és máris van ki és bekapcsolt állás és más semmi az 52-esemen is ilyen fajta volt
a 82-esen meg 40-es tempónál gondolta az autómata úgy hogy most kikapcsolt állapotba is hajtok egyet oszt röpült a kardán ezt is egyszerűsítettem
fontos ha nem akarsz olajteknőt cseréni kell a szabadon futó hogy a kardán ne érjen bele
Válasz Pipec022 #44033. hozzászólásáranem az a lényeg hány bárt tud hanem az mekkora a csigák teljesítménye az elő kamrás motorhoz a TKP-7H-2A turbó tuti jó
öt gyűrűs dugóval vastagabb hengerfej tömítéssel
Válasz Gergő80 #44080. hozzászólásáraNem volt kikapcsolt állása?Remélem az enyém nem ilyen mert tökön szúrom magam.Az mtz automata kapcsolást is hülyeségnek tartom vagy hajtson vagy ne.
Válasz Gergő80 #44080. hozzászólásáranekem is fix van az mtz ben, volt malacos megoldás de nem voltam vele kibékülve mert pont amikor nagyon kellett volna csak sírt a malac.
namost van értelme a nyomatékhatárolásnak, nem véletlen került oda, de igazából aki nem követ el nagy baklövést (pl. nem akar összkerérkben osztott fékkel műúton forgolódni...) annak nemsok szüksége van rá.
használhatóbbnak tartom fixesen, pár ezer üzemórát belecsavartam már így, hídnak illetve fogaskeréknek baja még nem volt.
pedig erdőn kapja az ívet keményen.
kardáncsavar törés, na az volt..
Válasz t-16m #44054. hozzászólásárateljesen fix +nem volt a kihajtásnak kikapcsolt állása csak az automata és a bekapcsolt egy kis pedál működtette
mindkét oldalon csúszkás kardánok voltak
uaz-éval pótolható csak kell bele egy szabadon futó aminek a gyári stiftjét 12-es 8,8-as csavara kell cserélni és védve van a hajtás
Sziasztok.
kis segítséget szeretnék kérni tőletek,mtz 50 kormányoszlop felújítása történt nálam,minden tök jó lett de csak balra bírom eltekerni a kormányt jobbra kicsit bírom eltekerni(jobbra ezáltal nagy ívben fordul,mit tegyek?köszönöm előre is..:D
Válasz Sanyee #44036. hozzászólásáraEgyszer eljátszottuk ezt mi is, ott fejszelep csere oldotta meg a problémát. (állítólag a rosszul záródó, kopott fejszelep miatt habosodott a gázolaj)
A híd is maga más típusú mert ennek a kerékagyán kívül van egy anya és egy furcsa biztosítás is.Szerintem ez kívülről is szerelhető nem kell levenni a reduktor fedelét pl egy szimering cseréhez.
Nekem van mindkét méretű első kerék, talajmunkánál nem veszek észre semmi különbséget az elsőhajtás áttétele miatt.
A hátsó gumikról meg csak annyit, hogy az 50-es MTZ-n Taurus Energysaver radial 13,6*38-as van (nem tudom, hogy hány éves, de öreg gumi), és nagyobb az átmérője, mint az új Voltyre 15,5*38-as guminak
Válasz atisgyulai #44067. hozzászólásáraAzt tudtam hogy az uazé jó hozzá,de szerintem nem árt ha meg tud csúszni.Valami baj lenne akar inkább ez csússzon meg mint a hídba menjen szét valami.Az eladó is adott nekünk két kardánt csak azokat el kellene vágni mert rohadt hosszúak.
Válasz Sanyee #44064. hozzászólásárakézi pumpával felkeményedik ?
ha rendben van akkor felpumpálás után csak masszív erőszakkal lehet lenyomni a pumpát hogy visszatekerd.
marad még a porlasztó kérdés is.
wuzetem az jó fajta mtznek.
Válasz atisgyulai #44065. hozzászólásáraNem mondtam, hogy rám kell halgatni. Csak saját tapasztalatomat mondtam el. De majd azt csinál amit akar. Mondj neki jobbat, biztosan tudsz.
Válasz a2457 #44050. hozzászólására2 új tápszivattyú volt rápróbálva, ja és házatól újak a szűrő. (Rábeszéltek, hátha repedt.) Ez még mind semmi, mert a tápszivattyú aljáról is szivattuk egy üvegből, ott már úgy elég sok csövet és szűrőt megkerül és ugyan az. Megy egy kicsit belevegősödik és leáll.
Válasz Kolláth Tamás #44057. hozzászólásáraIgen, papír szerint így kellene hogy működjön. A valóságban meg úgy hogy adott két mtz, egyforma gumizással
(hátul taurus 400/75 R38, elől voltyre 11,2×20). Az egyiknél direktbe kapcsolva 6. fölött meghúzatva érezhető a csúszás (visít a kucuka, mint akit ölnek), a másiknál meg 3.-ban is alig lehet mocorogni vele akkora a különbség.
Ez utóbbival ha megállok egy igencsak meredek lejtőn, üresben, kézifék nélkül, elejét direktbe felhúzva, nem gurul le a traktor.
Na erre varrjon gombot valaki!
Nem úgy van hogy a nagy hátsókerék(15.5) nagyobb az átmérő így nagyobb a kerületi sebessége azpnos fordulatszám esetén.Ha 8,3 azaz a kissebb átmérőjű kereket tennénk előre a 11,2 helyet akkor annak kisebb a kerületi sebbessége mint a 11,2 é.Azaz 15,5 és 8,3 akkor szerintem lassabb az eleje,13,6 és 11,2 akkor meg az eleje gyorsabb.(Feltéve hogy az mtz hajtás teljesen szinkronban van magyarul az össze tartozó gumik kerületi sebessége azonos)
Válasz atisgyulai #44056. hozzászólásáraAkitől vettem csak 52-eseket bontott.Több darab is volt belőle.Ez első szériás 52 eseken lehetett.Az eladó is mondta hogy előre változtatható méretű kardánt kell tenni mert ez fix és nem tud csúszkálni benne semmi nem úgy mint a 82 esében.
Válasz atisgyulai #44053. hozzászólásáraAz hajtás jobban harmonizál így. Ha a kis hátsóhoz fölteszed a nagy elsőt akkor nagyon tolni fogja az elejét. A nagy hátsó kis első még elmegy, úgy volt nekem is, de jobb ha a kicsi hátsóhoz kicsi első , nagy hátsóhoz nagy első.
Válasz t-16m #44054. hozzászólásáraÜdv!
Biztos hogy mtz-hez való?
Sokkal rövidebb mint a mellette lévő.
Ehhez akkor hosszabb kardànok kellenek. Gyanús hogy valami másé lehet
Válasz atisgyulai #44053. hozzászólásáraA gumi falának magasságából adodó áttétel külömbség miatt nem? Igazat megvalva itthon a 82-es meg az 50-es egymás mellet áll de nem vettem észre hogy akkora az átmérő külömbség.
Válasz kisromoda #44047. hozzászólásáraA csillag felnire mind a két méretet rá tudod tenni, de a lemez felnire csak a 11,2*R20 tudod rátenni. A 82-esre nem árt a 11,2-es, de én az 50-esre a 8,3-asat fogom tenni.
Válasz Sanyee #44048. hozzászólásáraami még megeshet,
írta más is, nyomástartó szelep is pontugyanígy szivathat,
meg az is ha valami kosz van valamelyik csőben.
a tankról ami jön előre cső, annak érdemes az áteresztő csavarjait megnézni, hátha van benne valami huncutság.
porlazstó cserét ha már így nekimentél az üzemanyag rendszernek megejteném, nem annyira drága dolog és legalább kihullik mégegy hibaforrás.
szűrőházak tömítése is tud izgalmas pillanatokat okozni, megéri megnézni hogy rendben van e. én spec hengerfejtömítő-tömítés-hengerfejötmítő megoldással "dolgozom", kerüégettem már a gépet hosszabb ideig mire kiderült hogy ott szív falsot.
kézi tápszivattyú gumigyűrűje is élből cserés, eleve úgy veszem hogy egyből sétálok is át másik boltba gumigyűrűt venni rá. mert már szivatott meg az is hogy a fene essen bele.
ami az offhoz tartozik, nem fordulatszám függvényében kell több anyag a turbósnak, hanem töltőnyomás függvényében.
szóval a membrános megoldás a jobb.
az igazodik a turbóhoz mindíg.
Válasz kisromoda #44047. hozzászólásáraElső hajtásoshoz 11.2R20-as lesz szerintem, kisebbel meg értelmetlen is lenne beszerelni az elsőhídat, hagy fogjon. Mérd meg a felni szélességét is. 228x508mm felnire való a 11,2R20 gumi.
Válasz ATIS78 #44046. hozzászólásáraMa voltam adagolósnál, majd ránéz, de a porlasztók otthon maradtak. Amit írtál az is előfordulhat. Vagy még talán az is lehet hogy az üzemanyagot beledolgozza a motorolajba.
Kérdeztem és ránézésre tényleg nincs különbség 50-es és 80-as adagolónál, sőt még ha 50-es adattábla van rajta akkor is lehet 80-as a bele, mert mondta, hogy sok ilyet csináltak. De kisebb szereléssel a röpsúly alapján megmondható.
Off:
Még mondott egy érdekes dolgot, bár ez nem hozzám tartozik, hogy turbós adagolót is csinál 80-asokhoz és ugyaz azt tudja mint egy membrános, csak membrán nélkül olcsóbban. Ha betekerik az alsó csavart az nem a legtökéletesebb mert egyformán több anyagot kap, nála meg van valami spéci rugó csere így fordulathoz mérten dolgozik a turbós adagoló. Csak érdekesség képpen.
91542 hozzászólás
Válasz peti kistraktoros #44090. hozzászólásáraemeld meg az elejét úgy hogy mindkét kerék levegőbe legyen tekerd ki végállásig számold a fordulatokat míg tekered a másik végállásig majd a kormányt tekerd vissza fordulatok szerint közép állásba rögzítsed majd állítsad az egyik kereket egyenesbe a kormányösszekötő tekerésével utána a másik kormány összekötővel állíts kerék összetartást
De ezek nem vastag peremes hüvelyt vettek hozzá hanem a vékony peremes hüvely meg a hídház közé betettek egy vasdarabot és tömítő pasztával bekenték.ez tuti nem gyári megoldás,merta 82 esünk hídja köszönő viszonyba se így néz ki.
Válasz Sanyee #44064. hozzászólásáraLehet,hogy nem olvastam,de szerintem ezt senki nem nézte. könyörgök,valaki vegye már ki a nyomástartót,vagy nézd meg egyáltalán vane tápnyomás! Tünetböl itélve csak azzal a gázolajjal megy,amit az adagolóelem kínjában magához tud szívni!.egy szros rugó,meg golyó miatt beleőrültök! Másik adagolóbol tedd át max,egy próbát megér. Kézipumpánál is kell lennie sürítésnek amit kézzel érzel,mikor lenyomod.
Válasz Gergő80 #44092. hozzászólásáraazt a leborult szivarvégit :D
egy RP-6 os pótkocsit vélek látni ?
van nekem is, de nem cső rakoncás, hanem 100x100 as vastagfalú profilé a rakonca, és nincsennek fennt a talpalók mert hasztalannak találtam őket.
meg a kardános szivattyúhajtás se, mert a fordulékonyságot lerontja nagyon.
sima vonószemes, és vonópadon húzom.
kcr-2500 as van rajt.
a másikon meg talán uniforest csörlő ?
azthittem hogy szinte már csak nekem van ilyen ketyerém :D
Válasz t-16m #44086. hozzászólásáraAz nem magasítás, hanem erősített hüvely. Rakodósok szokták ott eltörni. Csak azért mert nem tetszik szerintem ne cseréld ki. Jobb az mint a vékony peremes. Most cserélünk egy havernak, tényleg el tud ott törni.
Válasz levilevente15 #44087. hozzászólásáranincs herélve csak nagy kerekei vannak megpiszkált adagolóval GPS szerint 70-et ugrott félelmetes volt amikor utána került a pót minden gyári közeli értékre lett állítva
az 52-es is tudja a negyvenet 50-es szuportal gyári fordulattal csak gyorsítót építettem a derekába
Válasz t-16m #44086. hozzászólásáradobjál fel egy képet arról a magasításról mert az első szériás hidaknál más volt a hüvely rögzítése határolóként is funkcionált
Válasz Gergő80 #44088. hozzászólásáracsak ballra nagyon elbirom tekerni ,jobbra meg éppenhogy,ezáltal jobbra nagy nagy ívben fordulok,balra meg majdnem tengelye küörül megfordul
Válasz Gergő80 #44088. hozzászólásáraigen annyit tudok tekerni mint elötte,az összekötöket nem cseréltem fel,mert az irányítókarról nem vettem le az összekötöket
Válasz peti kistraktoros #44085. hozzászólásáranem cserélted fel a kormány összekötőket
végállástól vég állási ugyanannyit tudsz tekerni a kormányon mint elötte
Válasz Gergő80 #44084. hozzászólására Udv a 82-es megy 40-el meg van herelve az adagolo?
Az lenne hozzátok a kérdésem hogy ki hogy szokta az elsőhajtás szöghajtásának a hézagolását beállítani?Mert a szerbek az orbitozás miatt be tettek a felső hüvely és a hídház közé valami vasdarabot hogy meg magasítsák a hidat.Nem tetszik így nekem így kiakarom onnan venni csak akkor újra be kell állítani a foghézagot.Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz ...:::Pisti:::... #a poén az h ezeket végigjátszottam,és amikor alrébb tettem akkor meg a másik irányba volt ez a helyzet
44078 hozzászólására
Válasz t-16m #44082. hozzászólásáranem volt de azt a szurkálódást felejtsed el van megoldás
szimeringeket csapágyakat úgyis kell cserélni akkor már szét van dobva a fogas keréken van mindkét oldalán egy-egy lemez karima azt el kell dobni a rugókkal görgőkel együtt és máris van ki és bekapcsolt állás és más semmi az 52-esemen is ilyen fajta volt
a 82-esen meg 40-es tempónál gondolta az autómata úgy hogy most kikapcsolt állapotba is hajtok egyet oszt röpült a kardán ezt is egyszerűsítettem
fontos ha nem akarsz olajteknőt cseréni kell a szabadon futó hogy a kardán ne érjen bele
Válasz Pipec022 #44033. hozzászólásáranem az a lényeg hány bárt tud hanem az mekkora a csigák teljesítménye az elő kamrás motorhoz a TKP-7H-2A turbó tuti jó
öt gyűrűs dugóval vastagabb hengerfej tömítéssel
Válasz Gergő80 #44080. hozzászólásáraNem volt kikapcsolt állása?Remélem az enyém nem ilyen mert tökön szúrom magam.Az mtz automata kapcsolást is hülyeségnek tartom vagy hajtson vagy ne.
Válasz Gergő80 #44080. hozzászólásáranekem is fix van az mtz ben, volt malacos megoldás de nem voltam vele kibékülve mert pont amikor nagyon kellett volna csak sírt a malac.
namost van értelme a nyomatékhatárolásnak, nem véletlen került oda, de igazából aki nem követ el nagy baklövést (pl. nem akar összkerérkben osztott fékkel műúton forgolódni...) annak nemsok szüksége van rá.
használhatóbbnak tartom fixesen, pár ezer üzemórát belecsavartam már így, hídnak illetve fogaskeréknek baja még nem volt.
pedig erdőn kapja az ívet keményen.
kardáncsavar törés, na az volt..
Válasz t-16m #44054. hozzászólásárateljesen fix +nem volt a kihajtásnak kikapcsolt állása csak az automata és a bekapcsolt egy kis pedál működtette
mindkét oldalon csúszkás kardánok voltak
uaz-éval pótolható csak kell bele egy szabadon futó aminek a gyári stiftjét 12-es 8,8-as csavara kell cserélni és védve van a hajtás
Válasz Kolláth Tamás #44076. hozzászólásáraénis szeretném ha azt mondhatnám hogy nincsen már mtz a portán :D
Válasz peti kistraktoros #44077. hozzászólásáraRosszul raktad fel az oszlop aljára az irányítókart. Egy bordával elraktad szerintem.
Vagy a munkahenger fogasívét tetted el egy foggal
Sziasztok.
kis segítséget szeretnék kérni tőletek,mtz 50 kormányoszlop felújítása történt nálam,minden tök jó lett de csak balra bírom eltekerni a kormányt jobbra kicsit bírom eltekerni(jobbra ezáltal nagy ívben fordul,mit tegyek?köszönöm előre is..:D
Válasz a2457 #44075. hozzászólásáraBővebben?
Válasz Kolláth Tamás #44074. hozzászólásárahogy én milyen rohadtul irigyellek :(
Válasz Jakabjóska #44071. hozzászólásáraJöttek a púposok is virsli gumival meg balonossal is. De mint mondtam nekem doszt mindegy. Nincs már ilyen a portán.
Válasz Sanyee #44036. hozzászólásáraEgyszer eljátszottuk ezt mi is, ott fejszelep csere oldotta meg a problémát. (állítólag a rosszul záródó, kopott fejszelep miatt habosodott a gázolaj)
A híd is maga más típusú mert ennek a kerékagyán kívül van egy anya és egy furcsa biztosítás is.Szerintem ez kívülről is szerelhető nem kell levenni a reduktor fedelét pl egy szimering cseréhez.
Válasz Kolláth Tamás #44052. hozzászólásáraA kisfülkés 82es a 15,5*38+ 8,3*20 gumizással jött a gyárból.
Nekem van mindkét méretű első kerék, talajmunkánál nem veszek észre semmi különbséget az elsőhajtás áttétele miatt.
A hátsó gumikról meg csak annyit, hogy az 50-es MTZ-n Taurus Energysaver radial 13,6*38-as van (nem tudom, hogy hány éves, de öreg gumi), és nagyobb az átmérője, mint az új Voltyre 15,5*38-as guminak
Válasz atisgyulai #44067. hozzászólásáraAzt tudtam hogy az uazé jó hozzá,de szerintem nem árt ha meg tud csúszni.Valami baj lenne akar inkább ez csússzon meg mint a hídba menjen szét valami.Az eladó is adott nekünk két kardánt csak azokat el kellene vágni mert rohadt hosszúak.
Válasz Sanyee #44064. hozzászólásárakézi pumpával felkeményedik ?
ha rendben van akkor felpumpálás után csak masszív erőszakkal lehet lenyomni a pumpát hogy visszatekerd.
marad még a porlasztó kérdés is.
wuzetem az jó fajta mtznek.
Válasz atisgyulai #44065. hozzászólásáraNem mondtam, hogy rám kell halgatni. Csak saját tapasztalatomat mondtam el. De majd azt csinál amit akar. Mondj neki jobbat, biztosan tudsz.
Válasz t-16m #44059. hozzászólásáraHa ragaszkodsz a "kismalachoz" és esetleg nincs hozzá kardán, az uaz-é jó hozzá, és még ráadásul változó méretű is.
Válasz t-16m #44059. hozzászólására
Válasz Kolláth Tamás #44063. hozzászólásáraEz nem túl meggyőző és megnyugtató válasz.
Válasz a2457 #44050. hozzászólására2 új tápszivattyú volt rápróbálva, ja és házatól újak a szűrő. (Rábeszéltek, hátha repedt.) Ez még mind semmi, mert a tápszivattyú aljáról is szivattuk egy üvegből, ott már úgy elég sok csövet és szűrőt megkerül és ugyan az. Megy egy kicsit belevegősödik és leáll.
Válasz atisgyulai #44061. hozzászólásáraKét egyforma mtz nincs. Ezt mindenki tudja.
Válasz t-16m #44060. hozzászólásáraFordulatra megtett út a lényeg.
Válasz Kolláth Tamás #44057. hozzászólásáraIgen, papír szerint így kellene hogy működjön. A valóságban meg úgy hogy adott két mtz, egyforma gumizással
(hátul taurus 400/75 R38, elől voltyre 11,2×20). Az egyiknél direktbe kapcsolva 6. fölött meghúzatva érezhető a csúszás (visít a kucuka, mint akit ölnek), a másiknál meg 3.-ban is alig lehet mocorogni vele akkora a különbség.
Ez utóbbival ha megállok egy igencsak meredek lejtőn, üresben, kézifék nélkül, elejét direktbe felhúzva, nem gurul le a traktor.
Na erre varrjon gombot valaki!
Nem úgy van hogy a nagy hátsókerék(15.5) nagyobb az átmérő így nagyobb a kerületi sebessége azpnos fordulatszám esetén.Ha 8,3 azaz a kissebb átmérőjű kereket tennénk előre a 11,2 helyet akkor annak kisebb a kerületi sebbessége mint a 11,2 é.Azaz 15,5 és 8,3 akkor szerintem lassabb az eleje,13,6 és 11,2 akkor meg az eleje gyorsabb.(Feltéve hogy az mtz hajtás teljesen szinkronban van magyarul az össze tartozó gumik kerületi sebessége azonos)
Válasz atisgyulai #44056. hozzászólásáraAkitől vettem csak 52-eseket bontott.Több darab is volt belőle.Ez első szériás 52 eseken lehetett.Az eladó is mondta hogy előre változtatható méretű kardánt kell tenni mert ez fix és nem tud csúszkálni benne semmi nem úgy mint a 82 esében.
Válasz prütyi #44055. hozzászólásáraVan külömbség nem is kevés.
Válasz atisgyulai #44053. hozzászólásáraAz hajtás jobban harmonizál így. Ha a kis hátsóhoz fölteszed a nagy elsőt akkor nagyon tolni fogja az elejét. A nagy hátsó kis első még elmegy, úgy volt nekem is, de jobb ha a kicsi hátsóhoz kicsi első , nagy hátsóhoz nagy első.
Válasz t-16m #44054. hozzászólásáraÜdv!
Biztos hogy mtz-hez való?
Sokkal rövidebb mint a mellette lévő.
Ehhez akkor hosszabb kardànok kellenek. Gyanús hogy valami másé lehet
Válasz atisgyulai #44053. hozzászólásáraA gumi falának magasságából adodó áttétel külömbség miatt nem? Igazat megvalva itthon a 82-es meg az 50-es egymás mellet áll de nem vettem észre hogy akkora az átmérő külömbség.
Ti láttatok már eredeti 52 es közbenső támaszt?Amit vettünk elsőhajtást ahoz járt.Szerintem ebben nincsen lamella hanem fix.
Válasz Kolláth Tamás #44052. hozzászólására Így igaz.
De azt is áruld már el neki hogy miért!
Válasz kisromoda #44047. hozzászólásáraHa hátul 15,5*38 a hátsó akkor a 11,2- es gumi, ha 13,6*38 akkor a 8,3-as gumi. Így jó párosítani.
Válasz kisromoda #44047. hozzászólásáraA csillag felnire mind a két méretet rá tudod tenni, de a lemez felnire csak a 11,2*R20 tudod rátenni. A 82-esre nem árt a 11,2-es, de én az 50-esre a 8,3-asat fogom tenni.
Válasz Sanyee #44048. hozzászólásáraami még megeshet,
írta más is, nyomástartó szelep is pontugyanígy szivathat,
meg az is ha valami kosz van valamelyik csőben.
a tankról ami jön előre cső, annak érdemes az áteresztő csavarjait megnézni, hátha van benne valami huncutság.
porlazstó cserét ha már így nekimentél az üzemanyag rendszernek megejteném, nem annyira drága dolog és legalább kihullik mégegy hibaforrás.
szűrőházak tömítése is tud izgalmas pillanatokat okozni, megéri megnézni hogy rendben van e. én spec hengerfejtömítő-tömítés-hengerfejötmítő megoldással "dolgozom", kerüégettem már a gépet hosszabb ideig mire kiderült hogy ott szív falsot.
kézi tápszivattyú gumigyűrűje is élből cserés, eleve úgy veszem hogy egyből sétálok is át másik boltba gumigyűrűt venni rá. mert már szivatott meg az is hogy a fene essen bele.
ami az offhoz tartozik, nem fordulatszám függvényében kell több anyag a turbósnak, hanem töltőnyomás függvényében.
szóval a membrános megoldás a jobb.
az igazodik a turbóhoz mindíg.
Válasz kisromoda #44047. hozzászólásáraElső hajtásoshoz 11.2R20-as lesz szerintem, kisebbel meg értelmetlen is lenne beszerelni az elsőhídat, hagy fogjon. Mérd meg a felni szélességét is. 228x508mm felnire való a 11,2R20 gumi.
Válasz ATIS78 #44046. hozzászólásáraMa voltam adagolósnál, majd ránéz, de a porlasztók otthon maradtak. Amit írtál az is előfordulhat. Vagy még talán az is lehet hogy az üzemanyagot beledolgozza a motorolajba.
Kérdeztem és ránézésre tényleg nincs különbség 50-es és 80-as adagolónál, sőt még ha 50-es adattábla van rajta akkor is lehet 80-as a bele, mert mondta, hogy sok ilyet csináltak. De kisebb szereléssel a röpsúly alapján megmondható.
Off:
Még mondott egy érdekes dolgot, bár ez nem hozzám tartozik, hogy turbós adagolót is csinál 80-asokhoz és ugyaz azt tudja mint egy membrános, csak membrán nélkül olcsóbban. Ha betekerik az alsó csavart az nem a legtökéletesebb mert egyformán több anyagot kap, nála meg van valami spéci rugó csere így fordulathoz mérten dolgozik a turbós adagoló. Csak érdekesség képpen.