Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 414.08 Ft USD 396.98 Ft CHF 444.25 Ft GBP 499 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

90810 hozzászólás
#41610 ATIS78
2015-12-03 23:07:38

Válasz Szeni #41664. hozzászólásáramindenki másképp csinálja

amit ma kereskedelmi forgalomba lehet kapni tányérrugókat azok igen hitványak

#41609 Szeni
2015-12-03 23:02:01

Válasz ATIS78 #41663. hozzászólásáraTehát egy méteren 70 kiló. Hát ezzel már megyünk valamire. Ezt lehet ellenőrizni. két jó vas a keresztek közé, és ránehézkedni jól...... így valószínüleg jól be lehet állítani.

#41608 ATIS78
2015-12-03 22:52:37

Válasz Szeni #41661. hozzászólásáraszóval több....

700nm átadására van tervezve a támaszték

#41607 Szeni
2015-12-03 22:50:58

azon a kettőn, amit te is tudsz.

#41606 Szeni
2015-12-03 22:49:04

Válasz ATIS78 #41660. hozzászólásáraHa 6, akkor legyen hat, én hiszek neked. Most h. gondolkoztam rajta, nekem is rémlett, h. volt valami meghúzási nyomaték.....hát, a 60 kilopond az 600 Nm....smile wackosmile wackosmile wacko sokmindent elhiszek neked, de biztos ez ?????? akkor mi a bánatnak a rugó bele, ha kinyomod a belét is szerencsétleneknek? Titkos dolgokra nem illik nyílvánosan rákérdezni

#41605 ATIS78
2015-12-03 22:22:19

Válasz Szeni #41658. hozzászólására6 darab az a tányér rúgó
Gyárilag úgy van összerakva a két vége hogy vastag és belsőfogazású a vége ...
adok 6 os menetmetszőt egy párat ha előttem belehajtod....én menetfúrót használnék furathoz

Továbbképzésen 60 kilopontot említettek...az anya meghúzására

hány név alatt vagy itt fent

#41604 Szeni
2015-12-03 22:18:49

Válasz a2457 #41655. hozzászólásáraNem kell neki nyomaték, érzed, h. hogy enged a tányérrugó, és mikor koppan össze. Ha meg gépész vagy, akkor tudod, h. a tányérrugó ott nyom a legnagyobbat, amikor megindítod, és ott a legkisebbet, ahol mindjárt kiegyenesedik. Ebből meg ki tudod következtetni, h. mennyit engedj vissza az összekoppanástól, h. a legjobban szorítson.

#41603 Szeni
2015-12-03 22:14:01

Válasz Szeni #41657. hozzászólásáraEzzel megvan a helyes összerakás egyik fele. A másik a megcsúszás problémája. Ha jól emlékszem, 4 tányérrugó van benne, és mindegyik szemben áll egymással. Ha ezeket a rugókat szembe fordítva fűzzűk fel, akkor az az X erő, ami elég egy rugó összenyomására, az pontosan elég lesz mind a négy (vagy 3, vagy bármennyi is van benne) összenyomásához, de ha a rugókat nem úgy rakjuk be, h. jobbra - balra - jobbra - balra, hanem úgy hogy jobbra-jobbra - balra-balra, akkor már nem 1 X erő kell, h. összenyomjuk a rugókat, hanem 2x. Azaz kétszeresére növeltük a kuplung által átvihető nyomatékot. Ha választani lehetne, inkább azt mondanám, h. nem kellene 2szeresére vinni, elég lenne másfélszeres is, de erre momentán nincs lehetőség, viszont még akkor is sokkal jobb ez az állapot, mint az, h. kajakra behúzzuk, ami 6-8- esetleg 10-szeres erőt jelent, ami már valószínüleg már nem enged el, inkább törik valami. Na, az enyém így van összerakva, ha valaki jónak látja, csinálja így. Ja, és még valami lényeges: mikor szét van szedve, ne felejtsünk egy hatos metszőt belehajtani a ház tetejébe egy szellőző csavarnak. Szerintem ezzel kész. Aki jobbat tud, szóljon.

#41602 Szeni
2015-12-03 21:58:01

A lényeg: Jártunk úgy, h. az utolsó külső fogazású lamella félig lelógott a csőtengely belső bordájáról!!! , és mikor fogott egy jót, lesarkalódott a borda, meg a lamella külső foga, és a lamella felugrik a borda tetejére. Ez az irány a tányérrugók felé van, tehát összenyomja a rugókat, azaz oldja a lamellák összenyomását!!!!! Innentől kezdve elszállt az első hajtás. A megoldás a következő: Leveszem az első kardánt, és pontosan ( tolómérővel) megmérem, h. a csőtengelyből mennyire lóg ki a belső tengely, amin a lamellák vannak. Utána lekapom a hátsó kardánt, és az egész kuplungházat. Peremes csatlakozó-le, tengely- ki, a csőtengely hátsó részében lévő vastag , passzosan illesztett távtartó gyűrű - ki.....tehát az egész szét van szedve. Utána a vastak passzos karika nélkül ismét összerakom az egészet....a lamellákat, a tengelyt beletolom a helyére, beállítom a csőtengely elejétől a belső tengely pontosan mennyire lógott, ki, ( amit legelőször bemértem) és ugyanarra a méretre állítom. Ha belenézek a csőtengelybe hátulról, látom, h. a kölső fogú lamella nincsen-e túl közel a csőtengely bordájának a végéhez. Ha igen, akkor a leghátsó külső fogú lamellát elé teszem a mellette lévő belső fogúnak. Így egymás mellé fog kerülni két külsős, és két belsős lamella, de ezzel elkerültük a fent említett kiékelődés veszélyét. Folyt köv.

#41601 atisgyulai
2015-12-03 21:55:39

Válasz papa maci #41646. hozzászólásáraA régit is rendben lehet tartani + az újra is lehet vigyázni és akkor bírja mindkettő. Alkatrész minősége lehet silàny, de hát ez van. A drágább gépeknél is előfordul, ha nem is olyan gyakran.
Mi mikor hoztuk az újat, februártól áprilisig pofozgattuk a saját ízlésünkre.
Pl: Az egész gépet körbejártam, és nem egy olyan csavart és anyát talàltam ami alatt a rugós alátétet kézzel meg tudtam forgatni.
Újra össze kellett rakni az egészet.

Nincs profilkép
#41600 a2457
2015-12-03 21:49:08

fejből nemtudom mekkora nyomatékkal kell meghúzni, igazából sokan nyugtatják magukat hogy fixes helyett felújították a lamellákat a malacban, így biztos jó lesz. közben meg összetépték úgy hogy kvázi uyganúgy fog akkorát, hogy már mindegy hoyg fixes e vagy sem.
olaj helyett meg zsírt szoktak bele tenni.

#41599 Tanonc
2015-12-03 21:48:26

Válasz Tomi81 #41636. hozzászólásáraÉn már mentem ilyen géppel s nagyon jó egy 80-as kapott nagy kerekeket egyenes hidat, nagy súlyt úly motorháztetőt +dízel gáz üzeműre megcsinálták a motor és így jobban megy mint egy 892

#41598 Szeni
2015-12-03 21:34:57

Válasz mtz1221 #41651. hozzászólásáraAmíg fiatalabb voltam, lehet h. ezt mondtam, de mára már belefáradtam. Már elszállt a lendület, mert gyakran túl kicsi hatásfokkal működünk, akkor meg minek.

#41597 papa maci
2015-12-03 21:31:37

Válasz Szeni #41650. hozzászólásárasmile pimp Jöhet...Én már agyaltam a kardán biztonsági racsnián is..Csak kicsit húzós.

#41596 mtz1221
2015-12-03 21:31:35

Válasz Szeni #41650. hozzászólásáraHát a te asszonyod sem lennék,amit szeretsz csinálni (jelen esetben tanítani bennünket) azt is harapófogóval kell kihúzni belőled.Írjad hát,ha 2 csak embernek segítesz 100 közül már megérte.

#41595 Szeni
2015-12-03 21:24:05

Na, lehet egy kicsit javítani az első hajtás biztonsági kuplungján, de nem akarok hasztalan írkálni, csak akkor, ha valakit valóban nagyon elkapott az ihhhlet, h. most aztán mindenáron tökéletesre csinálja. Na akkor írjam, v. nem?

#41594 Tomi81
2015-12-03 21:04:59

Válasz a2457 #41648. hozzászólásáraNa pont ezt akartam kihozni belőle, amit te szépen megfogalmaztál.

Szóval akkor mégse annyira szar az új, csak a sok variálás közben, "elment" az erő

Nincs profilkép
#41593 a2457
2015-12-03 21:01:55

a kerék átmérő is egyfajta áttétel.
tegyél fel 2x akkor átmérőt, pont készer lesz gyorsabb. vagy fele akkor átmérőt, és lelassul a felére.
ingyen nincsen ebéd, nagy kerékkel fele akkora nyomatékot tud produkálni, kicsivel kétszer akkorát. teljesítményben nem változott, a szorzatuk (sebesség*erő) ugyanaz marad.
szóval csak illuzió hogy gyengébb, egyszerűen csak más az áttétel.

#41592 Jakabjóska
2015-12-03 20:57:03

Válasz Tomi81 #41636. hozzászólásáraA tsz-ben a legfiatalabb MTZ 1989-es évjáratú volt. Az ott eltöltött jó pár év alatt szinte az összeset hajtottam, így megvolt a tapasztalat, hogy merre milyen sebességgel lehet vele dolgozni, vagy közlekedni, akár a földeken, akár úton. Amikor először ültem bele egy 2003-as évjáratú 820.2-be, elcsodálkoztam a gyengeségén. Nekem furcsa volt, hogy 6. sebességbe rendsodróval a háta mögött laposon elinduláskor lefullad. Azon a dombon ahol a 82-es a pótkocsival simán kiment 9-ben, ot a 820.2 üresen kis 9-be döglődve döcögött fel, pótkocsival meg 8.ban. Hogy ez a gumik mérete miatt van-e, azt nem tudom.

#41591 papa maci
2015-12-03 20:55:29

Válasz Tomi81 #41636. hozzászólásáraNos mivel a fehér muszkáknál is dübörög a piacgazdaság...Valamint valamiért a hét elején összerakott vasakat kapjuk (Vodka hatása). Ezért igen, silányabb a vas.smile laugh
A történet pedig muszkásan kivitelezve. Végy egy 50-es trakit. Tegyél rá nagyobb kerekeket-orbitot...Jah egy 80-as motort. Fest 3 színűre. A feketét alapnak mivel belesimul az olajfolyásokba.smile laugh. Tegyél rá egy minimalista motorháztetőt..És kész a "nagy" vas. Szerintem valahogy így.Mindig csak hozzá eszkábált valamit..

#41590 DZSIMI
2015-12-03 20:55:15

Ugy fogalmazok orsulytol a sáska lábig fel let ujitva,

#41588 DZSIMI
2015-12-03 20:52:48

Válasz gjoni #41641. hozzászólásáraHálistenek soha nelegyen kevesebbsmile thumbup

#41587 DZSIMI
2015-12-03 20:51:03

Válasz gjoni #41640. hozzászólásáraYoutouben látam nagy müszer falas oldalt váltos.smile thumbup

#41586 gjoni
2015-12-03 20:49:35

Válasz DZSIMI #41637. hozzászólásáraÚgy látom nálad van erdőre járás bőven ,na meg fa dögével ? smile biggrin

#41585 gjoni
2015-12-03 20:48:14

Válasz DZSIMI #41638. hozzászólásáraAz igen az enyém 1997-ssmile biggrin

#41584 gjoni
2015-12-03 20:47:07

Válasz DZSIMI #41637. hozzászólásáraJó Jó ,de hány éves most?

#41581 Tomi81
2015-12-03 20:41:51

Nem annyira témába vág, de ahogy itt olvasgatlak benneteket felmerült bennem egy gondolat.

Az új MTZ-ket szidja mindenki, hogy gyenge meg anyagminőség stb.
Itt írjátok, hogyha a régire is fel van téve egy 16,9 gumi akkor már 8. helyett 6.

Ha jól tudom a 820 már gyárilag 16,6 gumival jöttek, a 820.2 meg 18,4. (Javítson ki valaki ha tévedek)

Namost.
Akkor minden új MTZ szar, vagy mindegyik ilyen lenne ekkora gumival, meg plussz 250kb súllyal?

Nem tudom értitek e mire akarok kilyukadni?

Nincs profilkép
#41579 a2457
2015-12-03 20:39:15

Válasz Jakabjóska #41611. hozzászólására245 ös motorból van ami gyárilag is 2400 at forog, +- egy kevés.
ha tényleg ki van egyensúlyozva a főtengely akkor belefér.

#41576 DZSIMI
2015-12-03 20:35:44

Válasz gjoni #41630. hozzászólására Kisfülkés 82-Évjárat a tsz bölsmile oops

#41574 DZSIMI
2015-12-03 20:30:20

Válasz papa maci #41623. hozzászólásáraAz franko mindig hal ujat az embersmile scared

#41573 gjoni
2015-12-03 20:29:40

Válasz Jakabjóska #41622. hozzászólásáraInkább két öreg ,mint egy új ! Láttam én hirdetve olyan 1999-s gépet úgy nézett ki belülről ,mint egy nyugati volt is 4 milla felett az ára! Na abban olyan ketyerék voltak a hidraulika karok helyett ,hogy csak lestem !

#41572 Szeni
2015-12-03 20:28:49

Az első hajtás kuplungjával kapcsolatban meg mindjárt írok valami használhatót

Nincs profilkép
#41571 dagadtmadar
2015-12-03 20:28:32

Válasz a2457 #41574. hozzászólásáraNa hát igen én is azért csinálgatom a dolgokat bele h engem szolgáljon sokáig, szerintem ez a gép tőlünk csak az olvasztóba fog már menni akármilyen új gépet tudunk majd egyszer hadrendbe fogni...

#41570 DZSIMI
2015-12-03 20:27:48

kereszt kérdés mikori évjárat?smile confused

#41569 gjoni
2015-12-03 20:27:07

Válasz DZSIMI #41620. hozzászólásáraA kelet -Agrósok ennyire állítják ott vettem , szebb legyen a porlasztási kép!smile smile

#41568 papa maci
2015-12-03 20:23:18

Válasz DZSIMI #41620. hozzászólására"Kedvenc adagolósom" szerint 600 bar-ig húzható az Iván...Igaz max gyorsulási versenyre..Mivel hamar megadná magát. smile laughsmile laugh

#41567 Jakabjóska
2015-12-03 20:22:58

Válasz gjoni #41614. hozzászólásáraA szép új MTZ-ket már én sem merném, de ezek az öregek már le vannak tesztelve, bírják. Amit ezek a tsz évek alatt kaptak.A hitványabbak meg már ott is kihullottak a sorból.

Nincs profilkép
#41566 rsándor
2015-12-03 20:21:42

Válasz DZSIMI #41620. hozzászólására Tud az még 500-at is csak nem sokáig.

#41563 gjoni
2015-12-03 20:18:19

Válasz DZSIMI #41601. hozzászólásáraAz enyém meg 200 bárra van állítva lengyel porlasztók az jó?smile oops

#41562 DZSIMI
2015-12-03 20:16:46

Válasz gjoni #41614. hozzászólásáraGyári állitásnál 2200 nél nem forog többet bárhogy nyomod neki.ha jol tudom.

#41561 atisgyulai
2015-12-03 20:15:52

Válasz Szeni #41597. hozzászólásáraAzért a fix malachoz képest biztos hamarabb old!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mire figyelj a hús és a virsli vásárlásánál?
Mire figyelj a hús és a virsli vásárlásánál?
Csak megbízható forrásból érdemes beszerezni az ünnepi ételek alapanyagait.
A svájciak újra művelésbe állítják a tarlórépát
A svájciak újra művelésbe állítják a tarlórépát
Könnyen gondozható, igénytelen növény.
New Holland T480 MTZ
New Holland T480 MTZ

3.300.000 Ft

Wernher Maschinenbau 5 késes rögtörős altalajlazító
Wernher Maschinenbau 5 késes rögtörős...

3.290.000 Ft

Case IH Farmall 115
Case IH Farmall 115

16.990.000 Ft

Mitsubishi FD 25 diesel használt targonca
Mitsubishi FD 25 diesel használt...

1.950.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]