Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz röfik #42436. hozzászólásáraEkében Gassner a favorit. Mivel nem is foglalkozik mással 10cm átmárővel rendelkező akác gyökeret úgy el tépte mint a pinty. sérülés szakadás semmi. Csak az Iván akart meghóóóni.
Válasz fexco #42438. hozzászólásáraLehet megkérdezték, hogy mivel legyen és én mondtam a gyöngébet, mert ha meghal a fergaszony a 1025-ös mtz még esetleg elbírja(csak hogy akasztod rá). Azé lett 7-es, mert ha esetleg nagyobb traktor lesz ,veszek hozzá még egy fejet és négyfejesbe az 5-öst gyengéleném.
A sok kőhát szántás nem tett jót szerintem a vonótengőmnek.
130 lóerő után talán még bírja az 5-ös.
Válasz fexco #42427. hozzászólásáraItt van egy srácnak egy tizenéves 892. Üó: nagyon sok.
Azt mondta hogy onnan tudja hogy 250 körül van az olaj hogy elkezdi eszegetni. Addig semmi, de mikor eléri ezt a határt szinte egyik napról a másikra hozzányúl.
Fel sem kellene írnia az óraállàst cserekor.
Szerintem a viszkozitás változàsának lehet köze hozzá. (a motor állapotàt hagyjuk figyelmen kívül)
Azt meg befolyásolhatja a terhelés, esetleg az olaj egyéb tulajdonsága is megváltozhat.
Válasz röfik #42436. hozzászólásáraAkkor az be vállt , itt mi felénk is van mindenféle szerzet .A régi tsz világból átalakult KFT még kondorokkal szánt A nagy maszekok meg mindenféle gépcsodával
Válasz gjoni #42435. hozzászólásáraAzt nem ismerem nem nagyon van felénk.Én a kintröl behozott ezer éves szarokra gondolok abban a gassner verhetetlen biztos nincs gép ami szétszaggatja.Ismerösnek 100-as özike széttépte száraz öszön a pöttingert 1500juro volt a váz hozzá.Ennyi.Mienk nincs 3 kiloba ujj vasakkal betétekkel kormánylemezzel.Huzta 820,892,1025 most a 1221 hasit vele ahhoz valo leginkább akár 40cm is belemegy az huzza és nem engedett sehol egy nyiro csavar pattant el a mezsgyekaro 2" csö miadt.
Válasz gjoni #42432. hozzászólásáraCsak a Gassner ekének van brutális váza fordito müve,még ránézésre is komoly vas.Majd hátra rántja az mtz-ét olyan nehéz.A fejek meg kicsik rajta ugyhogy 100le körüli gépkategoria.
Az elsőkerék hajtást nem lehetett kapcsolni azt hittem a segédhajtásnál van gond. levettem a rudazatot és a rudazatban lévő horony amit a rugóval nekinyomott golyó feszít tele volt kosszal és beszorult...régieken mi van? egy rúd, felül az akasztófül és csókolom. Egyszerű és nagyszerű.
Válasz fexco #42427. hozzászólásáraNekem az a tapasztalat, hogy...
Mivel idáig china termosztáthoz jutottam csak, tehát üzemmeleg csak kb 1 hónapig volt a masina( sima 80-as , nem túl jó motorral(most már új))... Ha ilyenkor pl csip-csup meló, hideg a moci, akkor csipeget, ha kb 60 fokos, és nem túl nehéz a meló, akkor nem, ha erőltetett meló, és 70-80-90fokra felmegy(lángköpés árán), akkor megint csipeget...
Válasz atisgyulai #42423. hozzászólásáraa rossebb tuggya.nekem ez a tapaztalatom,hogy terhelés függvényébe csipeget.abbol is mondhatom ezt,mert amikor elkezdődik a kaszállás szezon,akkor a 200ora belemegy a szezon végéig,na itt nálam is 0.(kaszállás,sodrás,bálahordás)
Válasz Richard. #42422. hozzászólásárao.k.!köszi!!csak azt nem igazán értem,hogy ez az iván mér rakott a blokkba+hütőbe csapot,ménem csak egy sima 10-12 leeresztő csavart???ha jól tudom a ladákba ez volt például,vannak itt érdekes dolgok....
valamelyik nap szántás közben vettem észre ,hogy a töltésmérő 16v-on áll.
Ha rátettem világitást +első-hátsó munkalámpa +fütésventillátor ,akkor visszament 13-12.5 V-ra.
Ha ezután lekapcsoltam a ventillátort ,lámpák világitva maradtak ,akkor megint fel 14.5-15.5 közé fordulattol függően.
Gondolom a feszülségszabályzó vacakolhat.
Ez Mtz generátornál egyben van a szénkefékkel,vagy külön helyezték el benne ? Ki tudom házilag cserélni vagy van benne valami ördögi?
Ahogy néztem a Habinál netto 15-17 körül van komplett generátor.
Válasz fexco #42419. hozzászólásáraEz nem terhelés függő. 920-as 200 óránként, olajfogyasztás nulla.(szinte csak nehéz meló). 82-es vegyes melóban szintén 200-anként 0. (Pedig 38.éves) 82-es rakodós, csak tingli-tangli meló és van olajfogyasztás. A 82-esekben mindkettőben alsó olajlehúzós dugó van, még abból az időből amikor itt voltak Ivànék!
.
Válasz Wilde #42420. hozzászólásáraigy már értemm,akkor télleg fasza a géped!!!néztem a hsz-aid,felétek igazi agyagos a főd....kettészakatt a lemken ekéd??csak érdeklődésképpen milyen tipusu eke volt?mert ezt télleg nem ide tervezte a német,elég gyenguszkának nézett ki.
Válasz Wilde #42417. hozzászólásáraén ugyanigy nyomtam,csak nem 250,hanem 200anként cserélem a 892esekbe,de nekem 200oráig kb1,5litert öntök bele...szerintem neked azért nem kell beleöntened,mert ahogy irod,nem terheled le soha.ha leterhelnéd,tuti kéne bele az a 1,5(250ig akár 2liter plussz)szerintem.a 82esem csak rakodozik,abba nem kell önteni semmit plusszba.pár éve be kellett segiteni talajozni neki,egyből kellett neki a plussz agip....
üdv mindenkinek!ma megoldottuk a blokkcsap cserét.minden probálva lett,nem segitett semmi,végére hagytuk a fúrást,lekellett szedni a gázolaj előszürőt,kis(mini)pisztolyfúróval 12-es szárral megfurtuk a csapot,kiszette a darabot,belehajtottuk az ujjat,volt cumi bőven....sajnos a törtcsavarkiszedő nem volt jó valoban,mert neki nyomja a blokk falának a csapot,mégjobban szorul.a melegités nem vált be,igaz nem nagyon erőltettük...csak azért irom ezeket,mert leet cumizni rendesen ilyen kis szarságok miatt...UI.:mindenféle csapokra,ami alu,rézből van télen,még nyáron is,de persze főleg télen vigyázni,mert kurva hamar pattan minden....
Válasz papa maci #42413. hozzászólásáraÚj kora óta agip olajat használok a 920,3-ba 2200 óra van benn de még SOHA nem kellett 250 óra alatt egy cseppet sem utántölteni.Olajfogyasztás 0.
Válasz gjoni #42412. hozzászólásáraKipucolja a motorrt rendesen. Egy ismerősöm. A turbós Ivánba. CAT olajat használ. Szép a motor állapota. Mikor le vettük a kartert..előtte hideg motorból télen szinte maradék nélkül le folyt az olaj. A kartert egy papír zsebkendővel szárazra lehetett törölni. Meghálálja az Iván a normális olajat.
Válasz gjoni #42410. hozzászólásáraPersze..Van itt ki már 2 éve ezzel megy. Frankó olajnyomás..nem kajálja az olajat(persze motor állapot függő).Nettó 1000 forintkörül mozog/l
Válasz a2457 #42406. hozzászólásáraEhhez hozzá jönnek a szintetikus olajok amik eléggé vékonyak hidegen is és melegen sem lesz vékonyabb mint egy adalékolt ásványi olaj...
Szóval nekem ezért is tetszett meg ez a cikk ahol a viszkozitás is le van írva.
Pl.: egy 0w40-es olaj hidegen elég híg ahhoz h kenni tudja a rendszert ez teljesen szintetikus olaj, míg a 15W40-es olaj adalékolt ásványi olaj már nagyon sűrű...
Üzemi hőmérsékleten meg egyforma a 2 olaj viszkozitása....
Válasz dagadtmadar #42405. hozzászólásárahátőőő...
tévedés nincsen a cikkekben, de egyszerűbben is meg lehet fogalmazni és pontosabban is.
kenés akkor van ha megvan az átfolyási mennyiség, és a nyomás is.
csapdába ne essünk, a leírás nem traktor motorokat vesz alapul. persze a kenés kenés mindenhol, csak másabbak a követelmények a nagynoymtékú lassabb járású hosszúlöketű motorok (lőleg a lazább illesztésű orosz tekintetében) mint egy rövidlöketű és nagyfordulatszuámú ferrari motor közt aminek az illesztései is pontosabbak jóval.
egy vékony olaj könyebben bejut a szűk helyekre, míg egy vastag nem.
a keringetett mennyiséghez azért hozzászól az olaj tömítő hatása is, már magában az olajszivattyúban. mert ha túl vékony az olaj, akkor nem tömíti a szivattyút és egyszerűen nem lesz meg a szükséges mennyiség átviteléhez szükséges nyomás.
tetszik a ferráris példa hogy véknyabb olajjal hidegebben ment a motor, maradok inkább az olajhűtőnél.
az persze teljesen igaz hogy vastagabb olajat nehezebben veszi fel a rendszer.
és itt jön az apró hiba. amikor a motor hideg, akkor az illesztési hézagok is nagyobbak. egy vékony olaj a lassú fordulatú motorban hidegen bizony nem tud elég szeparáló erőt kifejteni. a másik pedig, biztos ismerős dolog, hideg motornál nagyobb az olajnyomás mint melegnél. na de mé? hát azé, mert adott keresztmettszeten adott áfolyási mennyiséget csak úgy ér el, ha csinál hozzá nyomást is. ne felejtsük el hogy a szivattyú -leszámítva a veszteségét ami nyomással nő- próbál fordulatonként ugyanakkora mennyiséget pumpálni. hogy ezt tudja tartani, emelkedik az olajnyomás. ami nekünk hideg indításkor jó, mert segít elszeparálni a súrlódó alkatrészeket egymástól. aztán ahogyan szépen melegszik minden, szűkülnek a keresztmettszetek, viszont az olaj is vékonyodik.
namost mikor megy át több olaj egy adott keresztmettszetű csövön, ha kicsi a nyomás vagy ha nagy ?
ha nagy.
amikor megadják hogy mekkora határok közt mozoghat egy motorban az egészséges motorolajnyomás, akkor feltételeznek egy adott keresztmettszetet, adott motorfordulatot (evvel együtt a szivattyú pumpált mennyiségét is), innentől csak a nyomás marad mint változó. ezért nem átfolyásmérőt, hanem olajnyomás mérőt találunk a műszerfalon.
a konklúzióm az,
hogy télen hígabb, nyáron vastagabb olaj köll a masinának, és mindíg fontos hogy járatva legyen a gép mielőtt használjuk.
valamint az hogy a hajó és vonat motorok elektromos olajszivattyúja jó dolog.
mert a motor indítás előtt már eleve megvan a szükséges nyomás (ezzel együtt az átfolyási mennyiség ha sehol nem szűkült el valamiért az olaj útja), és leállítás közben sem szűnik meg a kenés illetve a hűtés turbós motor esetén.
ami a fogyasztást illeti, egy vastagabb olajat keringetni több meló mint egy véknyabbat. de üzemi hőmérsékleten -úgy ahogy a cikkekben is láthassuk- a különbség a kettő közt egyre kisebb. a konklúzió az hogy üzemmeleg motornál fogyasztásba egyre kevesebbet pofázik bele az olaj vastagsága a fogyasztásba.
Annyit tegyél bele amennyi kell nem véletlen van ott a nívó...
Mivel szóró olajozása van a váltónak nem hiszem h javítja a helyzetet ha többet öntünk bele...
Ergo a több olaj csökkenti a lapát hatékonyságát nem tudja csapni az olajat...
Válasz mtz1962 #42398. hozzászólásáraÚjévi vicc volt. Ugyan ott mint az ötvenesen egy négyszögletes csavar ( 12-es kulcs kell hozzá). A váltó jobb oldalán.
Beönteni az olajat meg fent kell a váltókar előtti a nagy csavarnál.
Válasz Gabesz2 #42397. hozzászólásáraA kis fülkés 50-en meg a jobb oldalán egy csavar ami a szintet jelzi, nem lehet hogy még a 80-ason is így van meg odva?
91586 hozzászólás
Válasz röfik #42436. hozzászólásáraEkében Gassner a favorit. Mivel nem is foglalkozik mással 10cm átmárővel rendelkező akác gyökeret úgy el tépte mint a pinty. sérülés szakadás semmi. Csak az Iván akart meghóóóni.
Válasz fexco #42438. hozzászólásáraLehet megkérdezték, hogy mivel legyen és én mondtam a gyöngébet, mert ha meghal a fergaszony a 1025-ös mtz még esetleg elbírja(csak hogy akasztod rá). Azé lett 7-es, mert ha esetleg nagyobb traktor lesz ,veszek hozzá még egy fejet és négyfejesbe az 5-öst gyengéleném.
A sok kőhát szántás nem tett jót szerintem a vonótengőmnek.
130 lóerő után talán még bírja az 5-ös.
Válasz fexco #42427. hozzászólásáraItt van egy srácnak egy tizenéves 892. Üó: nagyon sok.
Azt mondta hogy onnan tudja hogy 250 körül van az olaj hogy elkezdi eszegetni. Addig semmi, de mikor eléri ezt a határt szinte egyik napról a másikra hozzányúl.
Fel sem kellene írnia az óraállàst cserekor.
Szerintem a viszkozitás változàsának lehet köze hozzá. (a motor állapotàt hagyjuk figyelmen kívül)
Azt meg befolyásolhatja a terhelés, esetleg az olaj egyéb tulajdonsága is megváltozhat.
Válasz röfik #42436. hozzászólásáraaz ok.de a pöttingernek is van asszem 5 kategoriája,a europalnak alapbol 5 kategoriája van.szoval az hanyas pötti volt?
Válasz röfik #42436. hozzászólásáraAkkor az be vállt , itt mi felénk is van mindenféle szerzet .A régi tsz világból átalakult KFT még kondorokkal szánt A nagy maszekok meg mindenféle gépcsodával
Válasz gjoni #42435. hozzászólásáraAzt nem ismerem nem nagyon van felénk.Én a kintröl behozott ezer éves szarokra gondolok abban a gassner verhetetlen biztos nincs gép ami szétszaggatja.Ismerösnek 100-as özike széttépte száraz öszön a pöttingert 1500juro volt a váz hozzá.Ennyi.Mienk nincs 3 kiloba ujj vasakkal betétekkel kormánylemezzel.Huzta 820,892,1025 most a 1221 hasit vele ahhoz valo leginkább akár 40cm is belemegy az huzza és nem engedett sehol egy nyiro csavar pattant el a mezsgyekaro 2" csö miadt.
Válasz röfik #42434. hozzászólásáraFasza és a Kuhn milyen?
Válasz gjoni #42432. hozzászólásáraCsak a Gassner ekének van brutális váza fordito müve,még ránézésre is komoly vas.Majd hátra rántja az mtz-ét olyan nehéz.A fejek meg kicsik rajta ugyhogy 100le körüli gépkategoria.
Válasz kissgé #42336. hozzászólásáraSajnos én is így látom a dolgot sokkal bonyolultabb az elektronika. Sok hibalehetőség van.
Az elsőkerék hajtást nem lehetett kapcsolni azt hittem a segédhajtásnál van gond. levettem a rudazatot és a rudazatban lévő horony amit a rugóval nekinyomott golyó feszít tele volt kosszal és beszorult...régieken mi van? egy rúd, felül az akasztófül és csókolom. Egyszerű és nagyszerű.
Válasz Wilde #42426. hozzászólásáraÉs az eke fórumon istenítik ezt az ekét ,akkor hogy is van ez
Válasz pamko #42424. hozzászólásáraNincs benne kefe!!!!A hátulján van,3 csavar fogja,plusz a kivezetések.Ki tudod cserélni,állíthatósat vegyél.(téli-nyári)!
Válasz Wilde #42426. hozzászólásáraNa ezt jól széttépted jó erős traktorod van
Válasz fexco #42427. hozzászólásáraNekem az a tapasztalat, hogy...
Mivel idáig china termosztáthoz jutottam csak, tehát üzemmeleg csak kb 1 hónapig volt a masina( sima 80-as , nem túl jó motorral(most már új))... Ha ilyenkor pl csip-csup meló, hideg a moci, akkor csipeget, ha kb 60 fokos, és nem túl nehéz a meló, akkor nem, ha erőltetett meló, és 70-80-90fokra felmegy(lángköpés árán), akkor megint csipeget...
Válasz Wilde #42426. hozzászólásárabeszarás!!!!!!
Válasz atisgyulai #42423. hozzászólásáraa rossebb tuggya.nekem ez a tapaztalatom,hogy terhelés függvényébe csipeget.abbol is mondhatom ezt,mert amikor elkezdődik a kaszállás szezon,akkor a 200ora belemegy a szezon végéig,na itt nálam is 0.(kaszállás,sodrás,bálahordás)
Válasz fexco #42421. hozzászólásáraopal 90
Válasz Richard. #42422. hozzászólásárao.k.!köszi!!csak azt nem igazán értem,hogy ez az iván mér rakott a blokkba+hütőbe csapot,ménem csak egy sima 10-12 leeresztő csavart???ha jól tudom a ladákba ez volt például,vannak itt érdekes dolgok....
valamelyik nap szántás közben vettem észre ,hogy a töltésmérő 16v-on áll.
Ha rátettem világitást +első-hátsó munkalámpa +fütésventillátor ,akkor visszament 13-12.5 V-ra.
Ha ezután lekapcsoltam a ventillátort ,lámpák világitva maradtak ,akkor megint fel 14.5-15.5 közé fordulattol függően.
Gondolom a feszülségszabályzó vacakolhat.
Ez Mtz generátornál egyben van a szénkefékkel,vagy külön helyezték el benne ? Ki tudom házilag cserélni vagy van benne valami ördögi?
Ahogy néztem a Habinál netto 15-17 körül van komplett generátor.
Válasz fexco #42419. hozzászólásáraEz nem terhelés függő. 920-as 200 óránként, olajfogyasztás nulla.(szinte csak nehéz meló). 82-es vegyes melóban szintén 200-anként 0. (Pedig 38.éves) 82-es rakodós, csak tingli-tangli meló és van olajfogyasztás. A 82-esekben mindkettőben alsó olajlehúzós dugó van, még abból az időből amikor itt voltak Ivànék!
.
Válasz fexco #42418. hozzászólásáraGratulálok! baszhatjuk! Ami nem a szobàban van,megrohad.
Válasz Wilde #42420. hozzászólásáraigy már értemm,akkor télleg fasza a géped!!!néztem a hsz-aid,felétek igazi agyagos a főd....kettészakatt a lemken ekéd??csak érdeklődésképpen milyen tipusu eke volt?mert ezt télleg nem ide tervezte a német,elég gyenguszkának nézett ki.
Válasz fexco #42419. hozzászólásáraFélreértetted.Terhelem én keményen,csak amig nem melegszik be addig nem.
Válasz Wilde #42417. hozzászólásáraén ugyanigy nyomtam,csak nem 250,hanem 200anként cserélem a 892esekbe,de nekem 200oráig kb1,5litert öntök bele...szerintem neked azért nem kell beleöntened,mert ahogy irod,nem terheled le soha.ha leterhelnéd,tuti kéne bele az a 1,5(250ig akár 2liter plussz)szerintem.a 82esem csak rakodozik,abba nem kell önteni semmit plusszba.pár éve be kellett segiteni talajozni neki,egyből kellett neki a plussz agip....
üdv mindenkinek!ma megoldottuk a blokkcsap cserét.minden probálva lett,nem segitett semmi,végére hagytuk a fúrást,lekellett szedni a gázolaj előszürőt,kis(mini)pisztolyfúróval 12-es szárral megfurtuk a csapot,kiszette a darabot,belehajtottuk az ujjat,volt cumi bőven....sajnos a törtcsavarkiszedő nem volt jó valoban,mert neki nyomja a blokk falának a csapot,mégjobban szorul.a melegités nem vált be,igaz nem nagyon erőltettük...csak azért irom ezeket,mert leet cumizni rendesen ilyen kis szarságok miatt...UI.:mindenféle csapokra,ami alu,rézből van télen,még nyáron is,de persze főleg télen vigyázni,mert kurva hamar pattan minden....
Válasz Wilde #42415. hozzászólásáraolajcsere 10 utána 50 100 és 250 ként hideg motorral SOHA nem volt leterhelve,bejáratás terhelés nélkül volt.
Válasz Wilde #42414. hozzászólásáraJó a géped ! Van ilyen de nem jellemző.
Válasz Wilde #42414. hozzászólásáraeladó
Válasz papa maci #42413. hozzászólásáraÚj kora óta agip olajat használok a 920,3-ba 2200 óra van benn de még SOHA nem kellett 250 óra alatt egy cseppet sem utántölteni.Olajfogyasztás 0.
Válasz gjoni #42412. hozzászólásáraKipucolja a motorrt rendesen. Egy ismerősöm. A turbós Ivánba. CAT olajat használ. Szép a motor állapota. Mikor le vettük a kartert..előtte hideg motorból télen szinte maradék nélkül le folyt az olaj. A kartert egy papír zsebkendővel szárazra lehetett törölni. Meghálálja az Iván a normális olajat.
Válasz papa maci #42411. hozzászólásáraLegközelebb kipróbálom veszek egy 20 literest
Válasz gjoni #42410. hozzászólásáraPersze..Van itt ki már 2 éve ezzel megy. Frankó olajnyomás..nem kajálja az olajat(persze motor állapot függő).Nettó 1000 forintkörül mozog/l
Válasz papa maci #42409. hozzászólásáraÉs ez bele lehet rakni nyugodtan ivánba?
Válasz dagadtmadar #42408. hozzászólásárahttp://www.sn-car.hu/Katalogusok/Q8_termekismerteto/teher.pdf Ez tökéletes paletta...750-től felfelé különösen.
Válasz dagadtmadar #42407. hozzászólásáraMondjuk ez az olaj
https://www.deere.com/en_US/parts/batteries_and_fluids/oils_and%20_lubricants/plus50/plus_50.page 40°C-osan vékonyabb és 100°C-osan vastagabb mint a
15W40-es ásványi olaj 40°C 105cST
100°C 13cST
Nem véletlen rohadt drága szerintem a szintetikus olaj....
Válasz a2457 #42406. hozzászólásáraEhhez hozzá jönnek a szintetikus olajok amik eléggé vékonyak hidegen is és melegen sem lesz vékonyabb mint egy adalékolt ásványi olaj...
Szóval nekem ezért is tetszett meg ez a cikk ahol a viszkozitás is le van írva.
Pl.: egy 0w40-es olaj hidegen elég híg ahhoz h kenni tudja a rendszert ez teljesen szintetikus olaj, míg a 15W40-es olaj adalékolt ásványi olaj már nagyon sűrű...
Üzemi hőmérsékleten meg egyforma a 2 olaj viszkozitása....
Válasz dagadtmadar #42405. hozzászólásárahátőőő...
tévedés nincsen a cikkekben, de egyszerűbben is meg lehet fogalmazni és pontosabban is.
kenés akkor van ha megvan az átfolyási mennyiség, és a nyomás is.
csapdába ne essünk, a leírás nem traktor motorokat vesz alapul. persze a kenés kenés mindenhol, csak másabbak a követelmények a nagynoymtékú lassabb járású hosszúlöketű motorok (lőleg a lazább illesztésű orosz tekintetében) mint egy rövidlöketű és nagyfordulatszuámú ferrari motor közt aminek az illesztései is pontosabbak jóval.
egy vékony olaj könyebben bejut a szűk helyekre, míg egy vastag nem.
a keringetett mennyiséghez azért hozzászól az olaj tömítő hatása is, már magában az olajszivattyúban. mert ha túl vékony az olaj, akkor nem tömíti a szivattyút és egyszerűen nem lesz meg a szükséges mennyiség átviteléhez szükséges nyomás.
tetszik a ferráris példa hogy véknyabb olajjal hidegebben ment a motor, maradok inkább az olajhűtőnél.
az persze teljesen igaz hogy vastagabb olajat nehezebben veszi fel a rendszer.
és itt jön az apró hiba. amikor a motor hideg, akkor az illesztési hézagok is nagyobbak. egy vékony olaj a lassú fordulatú motorban hidegen bizony nem tud elég szeparáló erőt kifejteni. a másik pedig, biztos ismerős dolog, hideg motornál nagyobb az olajnyomás mint melegnél. na de mé? hát azé, mert adott keresztmettszeten adott áfolyási mennyiséget csak úgy ér el, ha csinál hozzá nyomást is. ne felejtsük el hogy a szivattyú -leszámítva a veszteségét ami nyomással nő- próbál fordulatonként ugyanakkora mennyiséget pumpálni. hogy ezt tudja tartani, emelkedik az olajnyomás. ami nekünk hideg indításkor jó, mert segít elszeparálni a súrlódó alkatrészeket egymástól. aztán ahogyan szépen melegszik minden, szűkülnek a keresztmettszetek, viszont az olaj is vékonyodik.
namost mikor megy át több olaj egy adott keresztmettszetű csövön, ha kicsi a nyomás vagy ha nagy ?
ha nagy.
amikor megadják hogy mekkora határok közt mozoghat egy motorban az egészséges motorolajnyomás, akkor feltételeznek egy adott keresztmettszetet, adott motorfordulatot (evvel együtt a szivattyú pumpált mennyiségét is), innentől csak a nyomás marad mint változó. ezért nem átfolyásmérőt, hanem olajnyomás mérőt találunk a műszerfalon.
a konklúzióm az,
hogy télen hígabb, nyáron vastagabb olaj köll a masinának, és mindíg fontos hogy járatva legyen a gép mielőtt használjuk.
valamint az hogy a hajó és vonat motorok elektromos olajszivattyúja jó dolog.
mert a motor indítás előtt már eleve megvan a szükséges nyomás (ezzel együtt az átfolyási mennyiség ha sehol nem szűkült el valamiért az olaj útja), és leállítás közben sem szűnik meg a kenés illetve a hűtés turbós motor esetén.
ami a fogyasztást illeti, egy vastagabb olajat keringetni több meló mint egy véknyabbat. de üzemi hőmérsékleten -úgy ahogy a cikkekben is láthassuk- a különbség a kettő közt egyre kisebb. a konklúzió az hogy üzemmeleg motornál fogyasztásba egyre kevesebbet pofázik bele az olaj vastagsága a fogyasztásba.
Válasz mtz1962 #42404. hozzászólásáraMotorolaj témában érdemes elolvasni...
Sok érdekes dolgot tartogat!
http://www.geree.hu/a-motor-kenese/
Válasz dagadtmadar #42403. hozzászólásáraKöszönöm
Annyit tegyél bele amennyi kell nem véletlen van ott a nívó...
Mivel szóró olajozása van a váltónak nem hiszem h javítja a helyzetet ha többet öntünk bele...
Ergo a több olaj csökkenti a lapát hatékonyságát nem tudja csapni az olajat...
Válasz Gabesz2 #42400. hozzászólásáraKöszönöm rosszul írtam a kérdést de köszönöm legalább van aki segítő kész .
Válasz Gabesz2 #42400. hozzászólásáraKöszönöm rosszul írtam a kérdést de köszönöm legalább van aki segítő kész .
Válasz mtz1962 #42398. hozzászólásáraÚjévi vicc volt. Ugyan ott mint az ötvenesen egy négyszögletes csavar ( 12-es kulcs kell hozzá). A váltó jobb oldalán.
Beönteni az olajat meg fent kell a váltókar előtti a nagy csavarnál.
Válasz Gabesz2 #42397. hozzászólásáraA kis fülkés 50-en meg a jobb oldalán egy csavar ami a szintet jelzi, nem lehet hogy még a 80-ason is így van meg odva?
Válasz Gabesz2 #42397. hozzászólásáraÜdv Gabesz a beöntő nyíláson?és mit kell nézni vagy mérni?
Válasz mtz1962 #42396. hozzászólásáraA kis fülkéseken nincs, azért nem találod. Ott mérőpálcával lehet ellenőrizni
Gjoni üdv és Buék nekem kisfülkés80-om van de nem találom rajta a nívót a váltó házon a beöntő meg van a váltó mellett de a nívóját nem találom.
nem jó sajna azért írok ig :(
nem jó sajna azért írok ig :(
Válasz Petiiii #42392. hozzászólásáraY nincs a gépeden?
mennire számít hog a tárcsán öntvéntávtartós legen?