Hirdetés
Fórum
- Horsch Terrano FX és Terrano FG kultivátorok új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Körbálázót, de milyet? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Direktvetés, no-till. új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Massey Ferguson traktorok új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Case IH traktorok új
1070 hozzászólás
Válasz #569. hozzászólásra
de akkor sem lesz 80 lólegfeljebb 60 meg egy póni
Adagolós megoldja ! de amugy van olyan tipusu mtz hogy 572
Válasz #567. hozzászólásra
a 80-as hogyan marad 80-as turbóval?
Válasz #566. hozzászólásra
nem 82 es
Válasz #564. hozzászólásra
50-es ből?
Válasz #563. hozzászólásra
itt egy turbós mtz
http://www.youtube.com/watch?v=ByJ0YfQkAFo
ÉS ha én ugy csinálom meg hogy a moci 80 lovas lesz turbóval csak kevesebet fog kajálni mint a szivó 80as valamival nem sokkal de valamivel kevesebbet csak a nyomatéka lesz nagyobb min a gyári szivónak ERRE MIT MONDTOK? akkor nem kell olyan erős cucc bele ? csak a hűtés legyen jó és jó écakát
na én meg rosszat linkeltem.
Bár már egy párszor beraktam én ezt ide.érdemes megnézni
A gyári maradjon csak gyárinak,ha meg azt akarjátok hogy fütyüljön akkor vegyetek egy ketrecet meg egy feketerigót és akasszátok a fülkébe.
Válasz #560. hozzászólásra
Ahogy rászerelik a gyári szívó motorra a turbót akkor már nem szívó lesz.http://www.hanki-ker.hu/kezelesi_utmutatok.htm
Válasz #557. hozzászólásra
Ha valami könyv kell itt van.http://www.hanki-ker.hu/kezelesi_utmutatok.htm
Válasz #557. hozzászólásra
A miénknek más az olajzása, volt leszedve az olajteknő. Adagolósbácsi is mondta, hogy más az olajzási rendszer, meg a vezérlés is más. Ha szívó motor gyárilag akkor az nem turbós
Válasz #557. hozzászólásra
de ha belegondolsz lehetbene valami a nagyobb teljesitmény miatt
Válasz #557. hozzászólásra
szerintem utánaérdeklödtek szakavatottol.
De amugy honnan tudjátok hogy több helyen kap olajat meg más a vezérlése szedet már valki szét 892 motor vagy csak találgatok ???????? vagy van valakinek egy könyve amibe le van írva ??
Válasz #555. hozzászólásra
Válasz #554. hozzászólásra
Á nekem eszembe se jutott.
Én hiszek abban hogy a több lóerőhöz erősebb főtengely és dugó kell.
Sokan teszik fel mifelénk is még az 50 re is,azt mindig szerelnek.
És mondják mert milyen erős meg milyen jó hangja van,de azt egyik se mondja hogy milyen jó mikor kiolvad a dugó meg eltörik a hajtókar meg mennyivel drágább az olajcsere.
Nekem meg minek turbó azért az évi 10ha ért a maszekkal együtt,meg hogy mindig szerelhessek mikor épp a legjobban kell a gép?
Tavaly szántottam olyannak akinek turbós mtz je van,ilyen mint az enyém csak turbós.
Neki épp az 1ha után rogyott meg a dugó,jó már 3 éve turbós,de mikor szezonba összeszarja magát a gép az egy kicsit veszteséges dolog.
Szerintem meg felesleges turbót tenni egy nem turbós MTZ-re. Itt sokaknak rá van téve a turbó, a miénket nézték, hogy van megoldva gyárilag. Hangjuk van de semmi más, amit én látok. Én úgy tudom belül több helyen kap olajat a gyári turbós, meg más a vezérlés.
A legolcsóbb és legjobb, ha jó az adagoló (normálisan be van állítva), meg porlasztó és nem utsó sorba van kompresszió is akkor megy a szívó is mint a bolond...
Válasz #548. hozzászólásra
Az nekem is jól jönne ha nem kéne menni a kútra.
Én is teszek turbót 10L ért megéri!
Válasz #551. hozzászólásra
Válasz #545. hozzászólásra
Nekem is gond volt a 1025 ösöm első hídjával.A kereskedő szerelői Nyíregyházán elkezdtek dumálni össze-vissza,aztán a Pesti főnök is csak kitérő válaszokat adott,aztán nagy nehezen ide hoztak egy olyan igazi Orosz szerelőt a gyárból,aki egy kukkot sem tudott Magyarul.Mikor láttam,h. az Orosz még életében nem látott egyenes hidat,kicsaptam a szervizes kocsi motorházára a metszeti rajzot úgy hogy a festék pergett róla,a szerelő ránézett,és úgy járt a szeme,mint akit fejbe vágtak egy csapófával, az Oroszt meg majdnem a kert végéről kellett visszahozni.mert úgy megijedt tőle,akkor láttam h. itt nincs kivel beszélni.Felhívtam az igazgatót Pesten,és mondtam neki,h.hülyéket küldött a nyakamra.Erre átadta a telefont a pesti gépészének,akit másfél perc után elküldtem oda,ahonnan kibujt,de ekkor már nem féltem attól h. lemerül a telefonom,mert már olyan hangerővel mondtam a mondandómat,h.az telefon nélkül is simán hallották Pesten.Mondtam az igazgatónak,h.jöjjön le személyesen,de csak magában,mert a gépészei komplett idióták,és úgyis csak összezavarnák.Egy hét múlva itt volt az új híd. Ha ezt nem tudod megtenni,bukik a garancia.
Válasz #547. hozzászólásra
akkor csak van értelme,főleg nehezebb munkáknál
nekem 82-es van 1986 évjárat,5 ben szántok 3 fejes vogel-el...aki nekem mutatta a szántást ezzel a géppel 6-ban szántott
Válasz #538. hozzászólásra
Az nem biztos,hogy jó!
Válasz #547. hozzászólásra
Ha már erre jártam gondoltam csatlakozok,erre felénk van egy kisebb csapat Mtz "fan" boldog boldogtalan turbot épit a traktora ha már van valamelyiknek 2 ha szölö akkor turbó kell és fél fordulaton permetezi a szölöt a turbos MTZ vel és büszkén mondják nekem hogy hektáronként 8-10 literel kevesebbet fogyaszt a gép. Csak mosolyogniszoktam egyet mert akkor már majdnem hogy gázolaj nélkül mükögik a motor.
Válasz #544. hozzászólásra
hasonlítás képpen tavaly optimális körülmények között szántás 3- 4-el az idén cseppet sem opti 4-5 hozzá téve az enyém 552-es volt
Válasz #545. hozzászólásra
hasonlóra gondoltam én is
Válasz #541. hozzászólásra
Valami komolyabb dolog beüzemeléséhez mindíg szakember kell ( pl akkumulátor,valamilyen gázkészülék stb).Ez csak üzleti fogás,h. mindenki fel tudja szerelni,mert akkor mindenki megveszi,és ha megakad vele úgy is keres egy hozzáértő embert.Ha azonban tönkre megy garancia időn belül,ne gondold h. nem kötözködnek egy kicsit sem,és ha kiderül h. nem hozzáértő szerelte fel,egyből felül kerekedik a kereskedő,és megbukott a garanciád,és valójában nem is azért,mert nincs olyan végzettséged,hanem azért,mert nem értel hozzá,és nem tudod megcáfolni a kereskedő szerelőjét abban h. te vagy a hibás.
Válasz #541. hozzászólásra
és van mekkora a különbség a volt és jelen között?
csak páran mindig többet akarnak amit kilehetne hozni a gépből ezért odahúzatják az adagolóssal rendesen meg 2400 as fordúlatal mennek és 1 hét múlva kibúkik a motor azon csodálgoznak és utána meg fikáznak olyan sz@r meg ilyen sz@r meg neméri meg
Válasz #537. hozzászólásra
ez konkrét válasz
Válasz #531. hozzászólásra
de hisz a keletagró úgy forgalmazza a turbó szettet hogy bárki össze tudja rakni és ez így is van egyszerű aki kicsit ért a szereléshez javításhoz össze tudja rakni 2 nap.küldték a szettet én össze raktam és azt mondták van egy év gari rajta
Válasz #537. hozzászólásra
Igazad van!
Válasz #531. hozzászólásra
Turbós motortól ne várjatok fogyasztáscsökkenést!
A teljesítménnyel együtt nő a fogyasztás. Legfeljebb nem olyan mértékben. Kevesebb lesz a füst.
nekem az összes gépemen 6 lapátos ventilátor van ami a turbósokon van a 80 asomba új hütő meg ventilátor van szántáskor 50 fokos a viz akárhogy rugatom
A diesel motorok fogyasztását kétféle képen adják meg: liter per teljesítmény,és liter per órában.Ti csak a liter per órát látjátok,azaz mennyit eszik egy nap,vagy egy hektár szántás v. tárcsázás alatt.Egyet azonban mindíg elfelejtenek azok,akik nem tanulták ezt a szakmát,mégpedig azt,h. a hektáronkénti,v. órás v. napi fogyasztás a TELJESÍTMÉNY FÜGGVÉNYE !!!!!!!!!!!!! Tehát ha nagyobb a teljesítmény,akkor többet is eszik.Senki nincs fennakadva azon,h. egy 200 Le traktor többet eszik,mint egy 100 lovas.Hát egy turbós MTZ is többet eszik mint egy t. nélküli,de nem a turbó miatt,hanem azért,mert a több levegőhöz TÖBB BEFECSKENDEZETT GÁZOLAJAT állítottak az adagolón.Tehát természetesen naponta többet eszik a turbós,de nem azért,mert turbó van rajta,hanem azért, mert több teljesítményt kérünk tőle egy nap,v. egy óra,v. egy hektár szántás alatt,mert olyan ember még nem született,akinek ha 15 %al erősebb lesz a gépe,akkor azt nem használja ki!Ez még akkor is így van,ha valaki erős hozzánemértése miatt ennek az ellenkezőjét is állítja.A másik fogyasztás mérés liter per leadott teljesítmény ( l/KWh )-ban mérendő,amihez egy fékpad kell.Szerintem ilyen fékpadra nem nagyon állt még rá innen senki,úgyhogy marad az első variáció.Remélem sikerült némileg oszlatnom a ködöt,ami ebben a témában itt lengedez.
Válasz #534. hozzászólásra
ezért is a hűtés és a kitűnő minőségű turbós olaj a két elengedhetetlen feltétele a hatékonyságnak
Fontos még a megfelelő turbós motorolaj!
A turbósításnál sok pénzt lehet bukni!
Egy turbós motor:
http://agrotechtorg.ru/ware/800/800-6.JPG
A szívó motor:
http://agrotechtorg.ru/ware/800/800-5.JPG
Hiába lesz turbós dugattyú, adagoló! Az olaj nem hűti rendesen a dugattyút. A szelepek sem bírnak annyit, mint a szívó motorban. Kímélve mégis megéri használni!
Hűtő tiszta legyen, mindig! 6 lapátos ventilátor és a burkolat ne maradjon el!
Válasz #530. hozzászólásra
nem igazán szoktak cserélni benne semmit, te tudod milyen állapotban van a motorja...ha nem vagy biztos benne akkor egy kompresszió mérés megmutatja,ha a motornál rendben akkor porlasztó és adagoló beállítás meg egyéb alkatrész cseréje(nem motor)
ha nem egészséges a motorja akkor érdemes felújításkor már turbós alkatrészekre cserélni,amit fontos cserélni az a hűtőventilátor
de amúgy ukránban az egész bazár ami kell az átalakítás hoz meg lehet venni 100-120 eze ft ért, csak egy 6 os turbó 36 eze ft volt amikor kint voltam
Válasz #529. hozzászólásra
nem mondtam,hogy többet fogyaszt-azt a keletagro írta nekem amikor náluk érdeklődtem...
a turbó cserét arra mondtam,hogy aki szokta szerelni azt mondta az orosz turbók között volt pár gyári hibás is...amit kicserélnek,de jegyzőkönyvet vesznek fel arról ki volt aki szerelte és milyen képesítéssel...nem nekik kell bizonyítani,hogy rossz volt a turbó hanem neked ha te szerelted
azt nem írtátok hogy cseréltetek e valamit ki a blokkban
Válasz #524. hozzászólásra
nem fogyaszt többet a turbóval, tévedsz mert adnak rá egy év garit
Válasz #527. hozzászólásra
nem a fórumban hallottam hanem általam személyesen ismert emberektől...a keletagro szettje kb. 200.000
de a szerelő ismerős szerint olcsóbban is meg lehet úszni
Válasz #519. hozzászólásra
Gondolod hogy aki ráköltött 200E forintot a turbósításra leírja neked itt a fórumba hogy többet fogyaszt mint előtte.
Válasz #520. hozzászólásra
Válasz #524. hozzászólásra
Válasz #523. hozzászólásra
nem saját vélemény volt de én is szándékozom turbózni ha minden igaz majd a nyáron...csak egy a biztos,hogy nem keletagro-s készlet lesz hanem szerelő ismerős csinálja mert már csinált párat,legfőképpen azért mert ha a turbó nem jó akkor neki visszacserélik
Válasz #522. hozzászólásra
hogy nem többet hanem kevesebet fogyaszt
Válasz #521. hozzászólásra
milyen kiigazítást?
Válasz #519. hozzászólásra
ez 820 as volt acégnél nem nagyon voltrá odafigyelve én ritkándolgoztam vele de én eztvetem észre az enyémrölmeg nem tudok mondani semit mert az 50 ijesmi nincs rajta. köszi a kiigazitást.