Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD395.26 FtCHF439.37 FtGBP495.29 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nem a papíron átszámolt kihasználom, vagy nem számít. Nekem is csak 120 ha van, és még is megvettem a 180 Le NH-ot újonan támogatás nélkül. De azt nyugodt szívvel megmondhatom, hogy nen egyszer a zsákban maradt volna a vetőmag ha nincsen meg. Nem mindegy hogy egy 100 lovas traktorral tárcsával napi 20-25 ha tárcsázol fel, vagy a 180 lovas traktor tudja a dupláját! Esős ősszel vagy tavasszal nagyon sokat jelent a technika ütőképessége. Pont ilyenkor van rá munka "dögivel", egész nap csörög a mobiltelefon a gazdatársaktól hogy mikor tudom őket kisegíteni, mert jön az eső és nem győzik a munkát. Ilyen esetekben a napi 24 óra nem ritkaság. Legjodd ha van a nagy géphez megfelelő modern munkaeszköz is.
Nem gondolkodtunk 100 le -s nyugatin akkor inkább már 160le és 6 hengert a nehéz talajmunkákra ennél ott a lehetőség ha bővül a terület hogy oda érsz időben a kicsinél vagy oda vagy nem(főleg összel vetés aratás) 2 nyomjuk faterrel nem akarunk egy 3 dik embert traktorosnak!
Ha meg nem bővül akkor nem szaporodik benne az óra nem kopik tovább bírja!
Igen az eszközöket sajnos cserélni kell már az eke meg 2 pótkocsi meg van , kell még egy tárcsa+lazitó! kombinátorozni meg marad az mtz annak van dupla kereke!!
Ha csak 100 hektár körül gazdálkodtok (mi is kb ennyin) akkor nem gondoltaok arra, hogy inkább egy új 100 lovas körülit vegyetek? Valami nyugatit, újat? Sokat rágódunk ezen a kérdésen mi, de valahogy arra jukadunk ki mindég, hogy nem használnánk ki egy 130/160ast, meg minden kacsolható eszközt cserélni kéne, írtad, hogy 2 mtz van, egy 100as pl simán vinne ugyanezt a gépparkot, és ha lemaradás van akkor beültetsz egy munkást az mtzbe, vagy mind a kettőbe, az új meg maradna neked. Ezen nem gondolkoztatok? Pl nekem tetszenek a T5 105ösök.
Válasz #2248. hozzászólásra
Ha a JD árát lejjebb lehetne faragni legalább a NH -éra érdekes lehetne a vétel, ha újszerü gumikkal lenne szerelve /nem tudom milyenek rajta, nem írtad meg/.
Igazad van, nem soket hajtottam bele az enyémbe. Első évben csak 68 óra ment bele, nem volt hozzá csak egy 3m-es grúber, és egy 9 tonnás póttal járt napraforgó betakarításkor. Elég volt a traktort fizetni, nemhogy még teljes gépparkot vettem volna hozzá. Igaz 2009-ben vettem hozzá egy rövidtárcsát, ezzel a géppel dolgozik azóta a legtöbbet.
igen a használtba benne van!én nem gondolkoznék rajta a nyuszi rugózna meg ha a nagyobb kerekekkel lenne!Meg hát szállítani is kellene neki!!meg mondom a jd egy kicsit nagyoljuk (tudom az sose baj) de most kb 100ha-unk van úgy hogy a nh bőven elég lenne az se nagyon lenne kihasználva pláne a jd!
Sztem mind a 2 jó traki bár azt mondják hogy nh -ok kevesebbet fogyasztanak!
Aztán lehet hogy nem is veszünk most várunk még egy kicsit mert elvagyunk a 2 mtzvel is de egy nagy gép az csak nagy gép!
Csak szerintem ezért a 2 ért nem olyan el szánt árat kérnek érte!ha egyikből se lesz semmi akkor lehet hogy várunk 1-2 évet bár nyusziból nagyon kevés van eladó a piacon!!
Válasz #2244. hozzászólásra
Megkaptam, annyit mondok hogy neked kell eldöntened. Nehéz talajmunkában a JD jobbnak látnám, egy kategóriával nehezebb traktor. NH újjabb, ha szállitásra is akarod használni akkor jobb lenne. Ha azt vesszük hogy a jd vannak hátsó ikerkerekek és a NH nincsenek az árral ugyan ott vannak. Marad még a választás 13 éves gép vagy a 7? A gépbe nem lehet belelátni, a használt gépnél már eleve ott a hibalehetőség.
Mi alföldiek vagyunk!lehet hogy elég egy 4,5-es is először legyen traktor aztán meg csak lesz valamilyen tárcsa hozzá!A lazítóból meg a jympa utánzat van egy lakatossal csináltattuk hengerrel együtt meg van már 5-6 éve biztos, 3 késes az mtz-hez, nincs vele baj csak jóval olcsóbb minta jympa! kombinátorozni meg marad az mtz dupla kerékkel!
Válasz #2242. hozzászólásra
Nehéztárcsából elég lenne a 4-4,2 körüli is ha mélyen akarod járatni és dombos vidékről van szó. Egyenesen az 5m es is jó lessz. Lazítóból kérjél ki próbára az általad említett Jimpát és ajánlanám a Gaspardo Attilát kipróbálni. Ha spórolni akarsz a pénzel akkor a lazítónál a hengert kihagyhatod a megrendelésből. 3300-3600 euróval olcsóbb ha csak a késeket rendeled a rámával. Úgy is a hydraulikus karokkal fogod tartani a mélységet, mert ha leengeded a hengerre a traktor hátsó kerekei elvesztik a fogóképességüket /kiperegnek/. De ez a dolog nagyon talajfüggő. Ha őszi növénynek lazítanál bejárod cambridge hengerrel, mert a lazító hengerjei nem csinálnak jajde valami nagyon szép munkát. A tavaszinál meg a rögeket szétszedi a fagy.
nekünk még csak egy rabewerk váltvaforgós eke van hozzá 4+1es!
kell még egy 5 késes jympa lazító ,meg egy 5 méter köröli a nehéz tárcsára gondoltam!meg van hozzá 2 db 14 t pótkocsi!
Válasz #2236. hozzászólásra
Munkaeszközei: Gaspardo Attila 3m 7 késes, 16-18 L/ha de akadt parcella ahol 24 L/ha , ez kötött fekete földben,
Pöettinger Synkro 3003 11 késes grúber, 3 m-es 12-24 L/ha,
Pöettinger Terradisk 5000 5m-es rövidtárcsa 5-8 L/ha,
PB 6-022 nehézkombinátor 7-8 L/ha,
Próbáltam szántásban is próba ekével. Kverneland 5 fejes 28-30 cm mélyen 26 L/ha 2011-ben szárazságban, Rabewerk 4 fejes 30-32 cm 42 L/ha 2012-ben ideálisabb körülményeknél. Ugyan azon a parcellán történt az ekék próbálása, de más évben. A talaj nagyon kötött fekete föld, kavicsfoltokkal.
Szállitásban is használom, de nem mértem a fogyasztást.
Válasz #2234. hozzászólásra
100 ha miatt két traktor eladó? Egy 180 és egy 225 lovas. Hány hektáron gazdálkodtak? Ha nem titok elárulod mennyiért árulják a gépeket? Lehet emailben is.
ikr csinálta?nekem a kiállításon a az üzlet kötő azt mondta hogy kb 100,000 alatt meg oldják!!De akkor ez kamu!
Milyen eszközöket húzol vele?fogyasztással hogy vagy meg elégedve?
A jd 5500 óra van azért adja el mert leépíti a gazdaságát!
a t 7040 4300ÜÓ van!itt is azért eladó mert elvettek tőlük 100ha és nincs kihasználva meg van melette egy t 6080 meg egy valamilyen t 50vala hanyas!
Válasz #2224. hozzászólásra
Az enyém is eco változat volt, de kivetettem belőle a blokkolást. Egyenes területen nem baj ha ott van, de partos vidéken gondot jelent a szálitásnál. 1800-1850 fordulatig engedte a motort 19-esbe ami 44-44,5 km/ó. Mostan 49,5-50,5 km/ó mutat az óra. Kár hogy a tulaj azokat a kerekeket rakatta rá mivel csak 1000 eurót spórolt meg vele.
ha meg van rá a kereted akkor szerintem ne gondolkozz sokat vedd meg azzal nem jársz rosszul
sőt ha nagyon nagyollod akkor tudsz a teljesítményből is vissza vetetni akár
Válasz #2225. hozzászólásra
én ezzel úgy vagyok hogy ha elfossa magát valami a gépe akkor megcsinálom és akkor van egy viszonylag kevés elektronikás nagy gépem ami tudom hogy sokáig jó lesz még .
Ha nagyobb attól sose kell félni. 8210 Jd bevált traktorok, de viszont az évei is meg vannak. Nemtudom mennyi üzemórát ment és milyen körülmények mellett, de az alkatrész elég húzós lehet ha valami elmegy rajta. 10 000 óra felett a hibalehetöséggel már gyakrabban kell számolni.
ezen 470/70 r28 580/70 r 38 gumizás van jobb volna ami a tiéden van!Meg sajnos nem rugózik az első hídja!Ebbe 19*6 eco 40 váltó van!de azt meg lehet csinálni 50-es re!csak a kódót kell levenni hogy engedje elforogni az utolsó seb-ben mert ugye olyan 1500-1600 letilt eco váltónál!
Ezen viszont van 4*91 kg kerék súly!
Válasz #2208. hozzászólásra
2008 -as, gumizás 540/65-30, 650/65-42. A váltó 19/6, minden ami lényeges benne van az elektoromos kinti hidraulikuskörökön és az isobus monitoron kívül. Nem akartam idővel elektomos cuccokkal kínlódni. Az önsúly amit mértem 8780 kg teli tartály naftával, elsö 1 tonnás orrsúlyal. Hátsó keréksúlyok nincsenek rajta.
4417 hozzászólás
Válasz #2268. hozzászólásra
Mindenki máshogy gondolja, bár abban is van valami amit mondasz.
Válasz #2263. hozzászólásra
Nem a papíron átszámolt kihasználom, vagy nem számít. Nekem is csak 120 ha van, és még is megvettem a 180 Le NH-ot újonan támogatás nélkül. De azt nyugodt szívvel megmondhatom, hogy nen egyszer a zsákban maradt volna a vetőmag ha nincsen meg. Nem mindegy hogy egy 100 lovas traktorral tárcsával napi 20-25 ha tárcsázol fel, vagy a 180 lovas traktor tudja a dupláját! Esős ősszel vagy tavasszal nagyon sokat jelent a technika ütőképessége. Pont ilyenkor van rá munka "dögivel", egész nap csörög a mobiltelefon a gazdatársaktól hogy mikor tudom őket kisegíteni, mert jön az eső és nem győzik a munkát. Ilyen esetekben a napi 24 óra nem ritkaság. Legjodd ha van a nagy géphez megfelelő modern munkaeszköz is.
Válasz #2265. hozzászólásra
Rendben tudok szerintem. Holnapra kiderítem az árát.
Válasz #2263. hozzászólásra
Nem gondolkodtunk 100 le -s nyugatin akkor inkább már 160le és 6 hengert a nehéz talajmunkákra ennél ott a lehetőség ha bővül a terület hogy oda érsz időben a kicsinél vagy oda vagy nem(főleg összel vetés aratás) 2 nyomjuk faterrel nem akarunk egy 3 dik embert traktorosnak!
Ha meg nem bővül akkor nem szaporodik benne az óra nem kopik tovább bírja!
Igen az eszközöket sajnos cserélni kell már az eke meg 2 pótkocsi meg van , kell még egy tárcsa+lazitó! kombinátorozni meg marad az mtz annak van dupla kereke!!
Válasz #2218. hozzászólásra
Nem az avataromon lévő traktorhoz kellene a matrica hanem egy NH TM 120 hoz kellene árat is tudsz dobni?
Válasz #2260. hozzászólásra
Ennek azt a 6 fejet vinni kell mint a rongyot, 240 paci 6 fej semmi.
Válasz #2262. hozzászólásra
Ha csak 100 hektár körül gazdálkodtok (mi is kb ennyin) akkor nem gondoltaok arra, hogy inkább egy új 100 lovas körülit vegyetek? Valami nyugatit, újat? Sokat rágódunk ezen a kérdésen mi, de valahogy arra jukadunk ki mindég, hogy nem használnánk ki egy 130/160ast, meg minden kacsolható eszközt cserélni kéne, írtad, hogy 2 mtz van, egy 100as pl simán vinne ugyanezt a gépparkot, és ha lemaradás van akkor beültetsz egy munkást az mtzbe, vagy mind a kettőbe, az új meg maradna neked. Ezen nem gondolkoztatok? Pl nekem tetszenek a T5 105ösök.
Válasz #2256. hozzászólásra
Még nem alkudoztunk rá!Még csak gondolkozunk rajta!
Válasz #2260. hozzászólásra
Jó robosztus gépnek néz ki!Van neki dolga a 6 fejjel!
Válasz #2226. hozzászólásra
Itt egy mai kép róla
meg a6 fejes eke amit cibálok vele
Válasz #2257. hozzászólásra
ott nincs 5500 órás.
Válasz #2257. hozzászólásra
Visszaolvastam látom ,hogy 5e órás és leépiti a gazdaságot.
Válasz #2255. hozzászólásra
Miért?
A T 7040-es mennyire hagyták ?
Válasz #2254. hozzászólásra
kizárt
Válasz #2253. hozzászólásra
Cegléd.
Válasz #2252. hozzászólásra
Mire gondolsz?
Válasz #2216. hozzászólásra
A 8210 JD merre van és mi az ára?
Válasz #2216. hozzászólásra
A 8210 JD merre van és mi az ára?
Válasz #2248. hozzászólásra
Ha a JD árát lejjebb lehetne faragni legalább a NH -éra érdekes lehetne a vétel, ha újszerü gumikkal lenne szerelve /nem tudom milyenek rajta, nem írtad meg/.
Igazad van, nem soket hajtottam bele az enyémbe. Első évben csak 68 óra ment bele, nem volt hozzá csak egy 3m-es grúber, és egy 9 tonnás póttal járt napraforgó betakarításkor. Elég volt a traktort fizetni, nemhogy még teljes gépparkot vettem volna hozzá. Igaz 2009-ben vettem hozzá egy rövidtárcsát, ezzel a géppel dolgozik azóta a legtöbbet.
Válasz #2232. hozzászólásra
Te se sok órát hajtottál bele 6 év alatt:)))Igaz amit nem használnak az nem kopik
Válasz #2247. hozzászólásra
igen a használtba benne van!én nem gondolkoznék rajta a nyuszi rugózna meg ha a nagyobb kerekekkel lenne!Meg hát szállítani is kellene neki!!meg mondom a jd egy kicsit nagyoljuk (tudom az sose baj) de most kb 100ha-unk van úgy hogy a nh bőven elég lenne az se nagyon lenne kihasználva pláne a jd!
Sztem mind a 2 jó traki bár azt mondják hogy nh -ok kevesebbet fogyasztanak!
Aztán lehet hogy nem is veszünk most várunk még egy kicsit mert elvagyunk a 2 mtzvel is de egy nagy gép az csak nagy gép!
Csak szerintem ezért a 2 ért nem olyan el szánt árat kérnek érte!ha egyikből se lesz semmi akkor lehet hogy várunk 1-2 évet bár nyusziból nagyon kevés van eladó a piacon!!
Válasz #2244. hozzászólásra
Megkaptam, annyit mondok hogy neked kell eldöntened. Nehéz talajmunkában a JD jobbnak látnám, egy kategóriával nehezebb traktor. NH újjabb, ha szállitásra is akarod használni akkor jobb lenne. Ha azt vesszük hogy a jd vannak hátsó ikerkerekek és a NH nincsenek az árral ugyan ott vannak. Marad még a választás 13 éves gép vagy a 7? A gépbe nem lehet belelátni, a használt gépnél már eleve ott a hibalehetőség.
Válasz #2245. hozzászólásra
Mi alföldiek vagyunk!lehet hogy elég egy 4,5-es is először legyen traktor aztán meg csak lesz valamilyen tárcsa hozzá!A lazítóból meg a jympa utánzat van egy lakatossal csináltattuk hengerrel együtt meg van már 5-6 éve biztos, 3 késes az mtz-hez, nincs vele baj csak jóval olcsóbb minta jympa! kombinátorozni meg marad az mtz dupla kerékkel!
Válasz #2242. hozzászólásra
Nehéztárcsából elég lenne a 4-4,2 körüli is ha mélyen akarod járatni és dombos vidékről van szó. Egyenesen az 5m es is jó lessz. Lazítóból kérjél ki próbára az általad említett Jimpát és ajánlanám a Gaspardo Attilát kipróbálni. Ha spórolni akarsz a pénzel akkor a lazítónál a hengert kihagyhatod a megrendelésből. 3300-3600 euróval olcsóbb ha csak a késeket rendeled a rámával. Úgy is a hydraulikus karokkal fogod tartani a mélységet, mert ha leengeded a hengerre a traktor hátsó kerekei elvesztik a fogóképességüket /kiperegnek/. De ez a dolog nagyon talajfüggő. Ha őszi növénynek lazítanál bejárod cambridge hengerrel, mert a lazító hengerjei nem csinálnak jajde valami nagyon szép munkát. A tavaszinál meg a rögeket szétszedi a fagy.
Válasz #2243. hozzászólásra
ment az email!
Válasz #2241. hozzászólásra
L-Levice@zoznam.sk
Válasz #2240. hozzászólásra
nekünk még csak egy rabewerk váltvaforgós eke van hozzá 4+1es!
kell még egy 5 késes jympa lazító ,meg egy 5 méter köröli a nehéz tárcsára gondoltam!meg van hozzá 2 db 14 t pótkocsi!
Válasz #2237. hozzászólásra
email címed?
Válasz #2236. hozzászólásra
Munkaeszközei: Gaspardo Attila 3m 7 késes, 16-18 L/ha de akadt parcella ahol 24 L/ha , ez kötött fekete földben,
Pöettinger Synkro 3003 11 késes grúber, 3 m-es 12-24 L/ha,
Pöettinger Terradisk 5000 5m-es rövidtárcsa 5-8 L/ha,
PB 6-022 nehézkombinátor 7-8 L/ha,
Próbáltam szántásban is próba ekével. Kverneland 5 fejes 28-30 cm mélyen 26 L/ha 2011-ben szárazságban, Rabewerk 4 fejes 30-32 cm 42 L/ha 2012-ben ideálisabb körülményeknél. Ugyan azon a parcellán történt az ekék próbálása, de más évben. A talaj nagyon kötött fekete föld, kavicsfoltokkal.
Szállitásban is használom, de nem mértem a fogyasztást.
Válasz #2237. hozzászólásra
nem egy helyen van a 2 gép!csak ez a kettő van képeben!
Válasz #2236. hozzászólásra
Nem az IKR, Szlovákiai cég OPPAL AGRI, lehet hogy az IKR tudja az adott összegért kiblokkolni.
Válasz #2234. hozzászólásra
100 ha miatt két traktor eladó? Egy 180 és egy 225 lovas. Hány hektáron gazdálkodtak? Ha nem titok elárulod mennyiért árulják a gépeket? Lehet emailben is.
Válasz #2235. hozzászólásra
ikr csinálta?nekem a kiállításon a az üzlet kötő azt mondta hogy kb 100,000 alatt meg oldják!!De akkor ez kamu!
Milyen eszközöket húzol vele?fogyasztással hogy vagy meg elégedve?
Válasz #2233. hozzászólásra
50-nél kb 2200-2250 pereg a motor. 600 eurót kértek, 500 volt megbeszélve, meg is lett a "viszhang". Hídrugózás benne van.
Válasz #2232. hozzászólásra
A jd 5500 óra van azért adja el mert leépíti a gazdaságát!
a t 7040 4300ÜÓ van!itt is azért eladó mert elvettek tőlük 100ha és nincs kihasználva meg van melette egy t 6080 meg egy valamilyen t 50vala hanyas!
Válasz #2231. hozzászólásra
és most 50 nél akkor mennyit pörög?menyiért vették ki a kódot?
40eco jelet gondot partossán?híd rugózásod van?
Válasz #2227. hozzászólásra
5500 óránál teoretikusan rendben kéne lennie. Miért árulja?
Az enyémben 1200 van.
Válasz #2224. hozzászólásra
Az enyém is eco változat volt, de kivetettem belőle a blokkolást. Egyenes területen nem baj ha ott van, de partos vidéken gondot jelent a szálitásnál. 1800-1850 fordulatig engedte a motort 19-esbe ami 44-44,5 km/ó. Mostan 49,5-50,5 km/ó mutat az óra. Kár hogy a tulaj azokat a kerekeket rakatta rá mivel csak 1000 eurót spórolt meg vele.
Válasz #2227. hozzászólásra
ha meg van rá a kereted akkor szerintem ne gondolkozz sokat vedd meg azzal nem jársz rosszul
sőt ha nagyon nagyollod akkor tudsz a teljesítményből is vissza vetetni akár
Válasz #2225. hozzászólásra
én ezzel úgy vagyok hogy ha elfossa magát valami a gépe akkor megcsinálom és akkor van egy viszonylag kevés elektronikás nagy gépem ami tudom hogy sokáig jó lesz még .
Válasz #2221. hozzászólásra
mennyi üó van a gépedbe?40eco vagy 50 es váltó?
Válasz #2225. hozzászólásra
kevés üó -ás 5500üó van benne meg kímélt gép onnan vettük most a kombájnt!
Válasz #2222. hozzászólásra
az nem volt érte nagy pénz!
Válasz #2216. hozzászólásra
Ha nagyobb attól sose kell félni. 8210 Jd bevált traktorok, de viszont az évei is meg vannak. Nemtudom mennyi üzemórát ment és milyen körülmények mellett, de az alkatrész elég húzós lehet ha valami elmegy rajta. 10 000 óra felett a hibalehetöséggel már gyakrabban kell számolni.
Válasz #2221. hozzászólásra
ezen 470/70 r28 580/70 r 38 gumizás van jobb volna ami a tiéden van!Meg sajnos nem rugózik az első hídja!Ebbe 19*6 eco 40 váltó van!de azt meg lehet csinálni 50-es re!csak a kódót kell levenni hogy engedje elforogni az utolsó seb-ben mert ugye olyan 1500-1600 letilt eco váltónál!
Ezen viszont van 4*91 kg kerék súly!
Válasz #2222. hozzászólásra
fordulós első híddal és front hidraulikával első súly nélkül
Válasz #2220. hozzászólásra
az akkor nem rossz gép lenne .
5 millió volt
Válasz #2208. hozzászólásra
2008 -as, gumizás 540/65-30, 650/65-42. A váltó 19/6, minden ami lényeges benne van az elektoromos kinti hidraulikuskörökön és az isobus monitoron kívül. Nem akartam idővel elektomos cuccokkal kínlódni. Az önsúly amit mértem 8780 kg teli tartály naftával, elsö 1 tonnás orrsúlyal. Hátsó keréksúlyok nincsenek rajta.
Válasz #2219. hozzászólásra
elvileg 225le!4db iker kerékkel!
Te mennyiért vetted ha ne titok?