Hirdetés
Fórum
New Holland, vagy Claas kombájnt vegyek?
Létrehozta: Vendég , 2008-01-31 22:13:05
Kedvencekhez
Segítség
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Talajművelés gépei - tárcsa választás: Horsch, Amazone vagy Väderstad? új
- AKG támogatás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- Poénok új
- Grubber új
- John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben új
- Napraforgó ára új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
1103 hozzászólás
Válasz #347. hozzászólásra
Tiétek hányas évjárat?
Válasz #351. hozzászólásra
Akkor nektek még keveset evett
Nekünk új korában evett 10-15 körül. Aztán ráállt ilyen 20-30-ra. Szögelte egy darabig az IKR, aztán nagy nehezen csináltak egy komplett motorfelújítást rajta. Aztán egy darabig megint 10-15-öt evett majd gyorsan visszaállt 20-30-ra. Úgy ette az olajat mint az új gépek az AdBlue-t
A miénk is gyenge volt, 5 tonnás búzában csak vánszorgott. Nem lehetett vele sehova haladni.
De érdekes amúgy mert nem sok helyről halottam ezt még vissza. Ezért is kérdeztem rá itt, hogy másoknál mi a pálya.
Lehet volt bennük egy sz@r szériás motor vagy nem tudom. Tiétek hányas évjárat volt?
Válasz #328. hozzászólásra
Szerette az olajat 10-15 litert be is karmolt csere intervallumban. Emellett gyenge is volt a motorja. Lexion kibírja utantöltés nélkül.
Ha már CLAAS. Csináljunk brikettet
Válasz #348. hozzászólásra
Én kombájn mániás vagyok, minden típusban látok valamit Mivel javítással is foglalkozom...Mára az hogy bonyolultabb, nem is tudom mért zavar engem. Nem is zavar !! Szeretem szétbuherálni. Lexion az lexion....Elfogadtuk a hibáit nyűgjeit. De kicsit a "miénk" is... Természetesen egy családi vállalkozástól szép teljesítmény. Egy ilyen színvonalú gépet gyártani. Hogy melyiket választanám ? Hát nem tudom. A lexit ismerem kívül belül. A nyuszi újdonság volna. Az őzikéből csak is az S széria. Passz !!! De ez most megtetszett !
Válasz #344. hozzászólásra
Nekem a legjobban az ülése teccik!
Egyébként meg bonyolult gép tele szíjjakkal hajtásokkal körben kétoldalt.
Nem egyszerű gép, csak egyszerűbb mint a ládás CX.
Ha a kettő közül kellene választanom nemtudom melyikre esne a voksom, mármint egy lexikon vagy cr....
ha ittis közben lenne 8-10miller ár differencia akkor tuti a nyuszit, egyébként mint írtam is a lexion egy fokkal komolyabb szerintem.
Ja meg ha rotoros a gép akkor 500lóerő kell, a 400 majdnem kevés.
A Challengerben 13-as Cater motor van 460 lóval de jobbszeretném ha tudna 500körül
Válasz #328. hozzászólásra
Nekünk szinte 1 decit se. Taknyol a kartel és ami ott elmegyeget azt kell utánatölteni.
Nekünk bejött ez a TX dolog. Hidegbe is pöc röff, meg szépen dolgozik. A világot nem lehet vele megváltani 1 nap, de egy magam legalább 3 póttal ki birom szolgálni a legtávolabbi területünkről is.
Válasz #345. hozzászólásra Itt nyilván először az ár dominált..Aztán a tapasztalat a géppel. Mivel a másik paripája is ilyen lett. Jelenleg jók a gépészei. Az alkatrész árakat nem tudom.
Válasz #334. hozzászólásra
Azért vett NH-t,mert melós hajtotta.Ezt is meg lehet figyelni,legalábbis felénk,ha melós a kombájnos,nem a gazda,inkább NH.Szerintem az olcsóbb alkatrész miatt.
CR 8080 idén ő hozzá volt szerencsém. Két napig 1 táblában melóztunk. 8-soros geri adapterrel nyomta. Sajnos az előző kezelője (állítólag) meghegyezte a motort. Ezért a 208-as mega 6 sorral körbe vágta. igencsak füstölt szerencsétlen. De azt a környékbeli nyuszikra is elmondható. Ez IVECO motoros 400 paci feletti. A Motor gyengeségét le számítva...Tetszetős darab. Praktikus megoldásokkal..melyek az olajcserén keresztül a kenésekig jól meg van oldva. Bőven van hely ezért a tömbösített szekciók mellett jól körbe lehet molyolni a gépet. bitang tágas kabin. Erős pelyvaterítő vagyis nem a szecskázót terheli a kukorica csutával. (nincs szecskázó átszerelés.) A ferde felvonó alja lenyílik..így a kő gyakorlatilag el sem jut a dobokig. Tetszik a lejtő-emelkedő által magát variáló szelelő ventilátor. Valamint ebben ténylegesen szintezi magát a rostaszekrény(természetesen opció). Ez is kérhető GPS pilótával-lézer pilótával-karos érzékelőkkel(kuk adapter)Elég csendes a kabin. Jó a rálátás. Volt már szerencsém pár paripával találkozni a pályafutásom során, Hol így hol úgy. De ez a nyuszi megtetszett. A kezelőt kérdezve komolyabb hibák vagy állandó nyűgök..."gyakorlatilag a motor kapott egy pofont azon kívül semmi"...bár azon hogy a motor kapott kissé nem csodálkozom mivel a tulaj egy forgókefét megrendelhetett volna a hűtő kosárra. Elég hamar berakodott a srácnak..ezért igencsak meleg motorral nyomta neki. De tartályonként, már tele volt a himbilimbije a pucolással. Tehát egy kis apróság hiánya is okozhat elég nagy galibát. De ez legyen a tulaj gondja. Összességében az elmondottak alapján, valamint ez a két nemigazán nevezhető tartós tapasztaltnak nevű nap után ebben a teljesítmény kategóriában szerintem meg állja a helyét. Egyébként Német a tulaj. Kissé csodálkoztam hogy nem a sajátot favorizálja. Elmondása szerint a nagy TUKI áráért oda adta az IKR.... Nem bánta meg. Idén kissé jobban kikérdezem a pilótát....esetleg meglátogatom őket. egy részleteb ismerkedésre a paripával.
Válasz #332. hozzászólásra
Ezért jó a müanyag lapát,de másfél hónap alatt kiér a csiga Mannheimbe meg vissza...
Válasz #341. hozzászólásra
De már nagyon unom,ezért is egyre ritkábban nézek be az oldalra,tul sok az okos ember,én a tapasztalatot írtam le ami nem kevés,a 35 év alatt,
Nem unjátok még ezt az örökös kié a jobb témát?
Én ha most vennék csakis Sisu motoros Sampot vennék John deere színben
Válasz #334. hozzászólásra amit leírtam igaz,igen 2 classom van(78óta gépészkedem velük) ,1500 hekit vágtunk 14-ben ,és csak 5ládásak,és van még 150 heki vissza(víz miatt maradt el,pénteken próbálkoztunk),mi hegyi emberek vagyunk itt ezek működnek jól,ja Máténak nem kell mindent elhinni
Válasz #338. hozzászólásra
Látszik a gépen,hogy ki dolgozott vele,jó igaz a csávónak is van 800-900 ha körül,de van még mellette kettő claas, és igy azért eloszlik az óra, ettől már csak roszabat láttunk
és azt honnan tudod, hogy ezt amit vettetek azt mennyire hajtották????
Géza tolta neki de újszerű gépet adott el 11évesen több mint 15millióért hoppá!
Szerintem az lett volna a legjobb vétel.
Válasz #335. hozzászólásra
Hát ha vennék is netán újat biztos lehetsz benne, hogy nem azokból választanák, és ha nem tudom meg venni az újat akkor,nem veszek,hanem csak egy jó állapotú használtat!
Válasz #333. hozzászólásra
Annál a 2056 nál is kezelő probléma volt,se a légszűrőt nem fújta meg szart rá egy nagyot az egészre jó ha olaj volt a motorba! Tudom mert haverom ott volt gyakorlaton,Aztán észre venni melyik kombájnos mit csinál mit nem!
Na az hiányzott volna még portára Gézának a tx -e van már itt elég ócskavas nem kell több! Ő azt húzta nyúzta, aratott is ő azzal olyan gyorsan ,hogy nem igaz! Ők mindenl ilyen gyorsan szaladgálnak, a monosemet is húzák 40 el a Földön Oszt. Csodálkoznak hogy néhol Kiss kelt!
Válasz #325. hozzászólásra
Neķed meg azert nemkellene leszolnod a tobbi gepet,mert azert a johni amit vettel nem egy ujj darab! Szerintem orulnel csak neki ha lehetne egy uj Nh vagy Mf vagy a tobbi.
Válasz #332. hozzászólásra
Azert ne tulozzunk mar ! Begyöpösödött claas fan-ok,akkor az abervallalkozo azert vett 2 Nh utann 6 mert nem akart gond nelkul aratni! Akkor miert nem veszel tucanot az is claas nem? Minek ez a haluski,hogy mert az ajobb mert ize meg ize (azert jobb mert neked az tetszett meg vagy az van vagy esetleg a kornyezetedben az vállt be). Azert ha olyan rossz volna a Nh akkor biztos egy 250 ezer euros nagy kategorias kombajnnal 10 ezer meg 15 ezer eurot kulombsegen fog eldolni! Nezzetek meg Sanbergot soha az eletemben nemjutott volna az eszembe meg szerintem sokan igy vannak,hogy chelengert vegyen,ő neki meg bevallt!
Válasz #327. hozzászólásra
Attila!
Azért ez a példálózás teljesen felesleges.
Azt is írd le, hogy bár igaz igen régi gépek a 2056-osok de egyikben most cseréltek motort, pedig a jd motor elvileg "örök életű".
Géza TX-e meg 11 szezon után is mint a cikra, akar egy új gép úgy nézett ki, azt kellett volna megvenni nektek
Rég voltam már, de most muszály beleokoskodnom,amíg megy mind jó kombájn,de ha megáll akkor van gond,claas még nem állt egy napnál tovább minden van azonnal,decemberben egy jd-s cégnek arattam 100hekit mert nem volt vízpumpa és hűtő másfél hónapig(2264),a jd nállam soha nem volt képben,fogyasztás 30-50%-al több a claasénál,kite hülye hozzá,NH-t nézegettem,kivittek belgiumba a gyárba,hát azonnal lemondtam róla,vettek itt nh-t többen 1 éves korára már 3 ferde felsőtengelycsere,majdnem leégett egy feszítőszorulás miatt stb,kombájn csak világoszöld piros kerekekkel,
Meg nagyon nem mindegy,mit mivel hasonlítunk.Beszéltem olyannal,akinek claas,meg nh tx van,azt mondta,ha jót akarok,csak claast vegyek.NH.nak mindig van valami nyűge,ezt mondta.Itt van egy medion,mellé akartak másikat,de sokallották az árát,és nyuszi lett,a jobb árfekvés miatt.Új,még szép és jó,de volt apró hiba.
Válasz #329. hozzászólásra
Így van az axialba mega kitébe,meg jó pár gazda mondta! De ne foss az Axiál és a,kite is Megmondta ,hogy náluk is melyik váltbe jobban és azokat a gépeket keresük.!
Válasz #325. hozzászólásra
"sok helyen azt mondták hogy" Hol? a KITÉ-nél, + az AXIÁL-nál?
Szerintem mind jó csak nem mindegy, hogy mennyire hülye hozzá valaki.
Másnak akinek van/volt TX66-a annak nem eszi az olajat?
Nekünk régen volt. Az úgy ette az olajat, hogy nem is kellet benne olajat cserélni Két olajcsere periódus között sokszor megevett 30 liter körül, összesen meg kellet bele azthiszem 20 vagy 22 liter.
Válasz #326. hozzászólásra
Elég furcsa ,hogy majdnem mind ugyan az, sztm nem csak ettől függ ki,mire cserélte le. Szét lehet itt vágni minden gépet, csak az nem,mindegy ki ül rajta,a tulaj vagy egy félhülye alkalmazott aki előtte a húsboltba mérte az árut és utána meg rá ül olyan gépre amihez seghülye és persze hogy szét gányol mindent,! Elég sok van ilyen is!
De ha a jd se tudna kombájnt csinálni akkor ki tud? Van azért sok embernek claas v jd!
Válasz #325. hozzászólásra
A környezetemben a 2000 évek elején 6 db új JD kombájnt vettek különböző gazdák, de már sehol nincs meg, leírom mi lett helyettük.
1. Z2264 helyett Lexion 660
2. Z2264 helyett T 670
3. Z2264 helyett 1 tx 66 és 1 Lexion 450
4. Z2264 helyett 1 WTS 9640i majd helyette 2db Tx 66
5. Z2264 helyett 1 Cx 840 és 1 Mega 360
6. Z2256 helyett 1 Tucano 440
ahol meg New Holland volt ott cserekombájn is mindig New Holland lett és ez azért csak jelent valamit.
Nem akarom kritizálni vagy dicsérni egyiket sem,
de azért ennyi gazda nem azért váltott márkát mert
annyira elégedtt....
Van itt a,környékén egy kft nekik 2 db 2056 os,meg 2db wts,és egy NH tx66 de kopködik rendesen a nyuszit, valami baja mindig akad,mi is érdeklődtünk de sok helyen azt mondták hogy inkább ne, csak. Claas v jd ez a kettő tud gépet csinálni! Nem véletlenül van mondjuk ilyen ára,főleg a claasoknak!
Válasz #323. hozzászólásra
A lexikont könnyebben el lehet tüzelni...
Válasz #322. hozzászólásra
MI a tx66 ot cseréltük le a lexionra. TX66 csx660 elődje és így tovább tehát nem cx. De a lexion sokkal többet tud kint a területen legalább 20% de van növény és körülmény mikor akár 30% is. Mi felénk van jd claas nh is vegyesen ki erre ki arra esküszik. IKR helyben volt akkor nekünk is azért lett először tx, meg az ára mert 12 éve is volt 2-3 milla a claas 450el szemben, így utólag inkább fizettünk volna többet.
Jelentősen jobb árban vannak a nyuszik!
Nagy CX kontra hasonló kategóriás Lexion között van 8millió Ft árkülönbség, ami már nagy cégeknél sem kis tétel és a kombájnok meg jól szuperának, bár szerintem egy Lexion mindig komolyabb lesz egy fokkal.
Viszont a Tucano-t szidják mint a bokrot, volt itt cimbora akinek TX63-asa volt, vagy kétéve tucano 450-est kihozták demózni de el is küldte mert nem tudott úgy menni mint a sárga. Most egy CX6090-esre cserélte 10év után
Válasz #320. hozzászólásra
Felenk az egyik beraratst vegzonek akit ismerek 8 drb NH van,gondolom akkor nem azert vette mert szar.
még a végén több nyuszi lesz mint claas
Válasz #313. hozzászólásra
Eggyel kisebb az esély,hogy a pókocsi oldal benyomja.De volt náluk opcióba központi zsirzó is,enneek két oldalt kivezetett van.Persze semmi sem tökéletes,még ha annak látszik is...
Válasz #312. hozzászólásra
A motolla is automata,mert ugye az is az asztalon van...
Meg mondjuk én egésznap nembírtam aratni sohasem, egyszerűen állogatni kell nemgyőzik elhordani ha jó a termés ráadásúl, így aztsem tuom mennyit bírok levágni napraforgóból kukoricából valójában...
Az biztos, hogy a 4tonna feletti naprában 10km/h-val folyamatosan kényelmesen lehet haladni a 8soros adapterrel, de csak 8-9-el arattam mert még ígyis várni kellett a pótkocsikra
Válasz #314. hozzászólásra
Elég sok föld és elég nagy géphiány lehet ott ahol dolgoztok, errefelé ennyi vágnivaló nemigen van, én is vágtam vagy 1200hektárt de itthoni vágás előtt kéthéti alföldön, közben meg ideoda vonulgatni kellett ezerrel, nekem egy csomó motor óra van benne meg nemsok cséplő(nevezetesen 2100motor körül, meg 1300-1400cséplő)
de ha nem vonulok megyek akkor nincs munka sem, talán még idén nyomom így 2016-ban már nem akarok ennyire hajtani ha megtehetem majd ezt
Válasz #314. hozzászólásra
Majd dobhatnal fel rola kepet.
sziasztok !
Remélem segíthetek
nekem van egy cx8060 kombájn 2500 üzemórás
nagyon meg vagyok vele elégedve évente 1000-1500 ha vág, állandó 6-8 gazdáét plussz a bejövő
5 éves
az alap dolgok rendszeresen karbantartott
megy mint a vaddisznó nem én mondom hanem a gazdák .szóval sokat vág évente.az idén vettem rá egy 8 soros csukhatós kukorica adaptert mert a 6 kicsi.évente 5-700 ha ig vág kukoricát .
a 8 sorral naponta 12 órás müszakban 4 táblából 25 35ha de volt olyan mikor
kaka pisi nélkül 41 ha volt a rekord 10-14t kukoricában meneteközbeni ürítés.
megtanúlt a 4 sofőr aki 12t szerelvényt húznak 10km távolságra de még egy cigire se tudtak rágyújteni.
12-15L/ha fogyasztással
én megvagyok elégedve vele
az új is newholland lessz.
tavaly 700 ha kukit 400ha napit vágott 6 sorral szeptemberertől novemberig.az rengeteg ja és ki bírta gond nélkül.
ha segítség kell én segítek csak írj
Válasz #312. hozzászólásra
Enyim is felso csoves,hat ha neked ez jelenti a jobb gepet akkor ok,nekem nh van de en nem mondom le eggyiket se,mert szerintem a mai kombajnok mar mind jok!mindegyiknek van hibaja!
Válasz #311. hozzászólásra
Automata asztal van a mienken is ami követi a talajt.
Automata világítás nem tom mi de tul fontos nem lehet, no meg mi csak nappal aratunk, este aludni kell hehe.
Egyszerű mint a faék a TX is. Tiszta kapcsolo az egész, 1-2 dolgot kell csak beállitani a computeren.
Mienk also csöves de feléri a kamion kocsit is, pár nem érdemes dombra állni a vontatoval.
TX cséplő rendszer van benne :D
Ergo egyformák.
Válasz #310. hozzászólásra
Automata asztal,automata világitás,egyszerü kezelöszervek,felsö üritöcsida.A cséplörész majdnem TX...
Válasz #309. hozzászólásra
Most mar mond meg miert is jobb szerinted a case,mert ezt nemtudnam mihez hasonlitani,nemsokat latni ilyet!?
Válasz #308. hozzászólásra
http://www.fewo-oberlausitz.de/xls/cf60.pdf
Válasz #307. hozzászólásra
Ha te mondod! milyen van? Nalunk 1drb case sincs a kornyeken!
Válasz #306. hozzászólásra
Az,de szerintem jobb mint a nyuszi...
Válasz #305. hozzászólásra
Akkor mid van Case?
Válasz #288. hozzászólásra
Piros van,nyuszi is meg nem is,új is meg nem is ...
Válasz #302. hozzászólásra
5 ládás 3 dobos.
http://www.firmathomas.be/folder_maaidorsers_nh_tx_nl.pdf