Hirdetés
Fórum
New Holland, vagy Claas kombájnt vegyek?
Létrehozta: Vendég , 2008-01-31 22:13:05
Kedvencekhez
Segítség
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Napraforgó ára új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
1103 hozzászólás
Válasz szanberg #852. hozzászólásáraAztán mennyit mernek érte kérni???? Azért nem olyan kevés óra van benne ám! Még ha 1000 óra körül lenne akkor még lehetne "patika" de ennyivel szerintem már nem!
Ha valaki esetleg kombájn vétel előtt állna, agrárkeresőn felkerült egyik barátomék 350-es Megája Hídvégardón, 2005-ös évjáratú, 3380 órával, hibátlan PATIKA állapotban eladó.
Aki jókis kombájn akar venni, ettől jobbat nem talál a piacon, de majd meglátja aki esetlegesen elmegy megnézni.
csak súgtam.
Szép estét!
MF 40-es 97-es évjáratú kombájnról valakinek valamilyen vélemény?
Szervíz, alkatrész mennyire van hozzá, stabil gépek -e!
Válasz shazi #848. hozzászólásáraalkatrész az első.mert nem januárban fog beszarni,és akkor már nincs is sok választásod
Válasz shazi #848. hozzászólásáradobátmérőőőőőőőőőőőő...
Üdv! Ha venni kéne tx63 vagy mega 204 közül ki melyiket venné és miért? Esetleg tapasztalatok melyik miben jobb rosszabb? Repce, búza, kukorica vágásra, kb egyenlőarányban.
Válasz erni #846. hozzászólásáraKopásállóbb és vastagabb anyagból vannak a csigák,meg a felhordók,meg ami még jobban kopni tud.
Pont a nyugati kivitel(ha lehet így mondani,mert ez az alap),ahol nem aratnak vele kukoricát,a sima alap anyagból van.
Válasz lac* #843. hozzászólásáraNálunk a hajtóművekkel még nem volt probléma. Viszont a ékszíjtárcsákkal igen. Az a baj velük hogy nem ékkel vagy retesszel vannak föltéve hanem bordával. Eltud mozdulni és egy idő után elkopik a borda, a tengelyen és a szíjtárcsába is. Már 3at kellett helyre tenni.
Ezt az abrazív kivitelt hogy érted? Traktornál már láttam, hogy németből hozott felszereltebb, jobb, tehát németnek készült nem magyar parasztnak. Ezt a szervizes mondta hogy nem azt kapjuk mint egy német vagy francia.
Válasz lac* #843. hozzászólásáraMondjuk a kollégáé nem lát kukoricát csak az útról, neki napraforgó az utolsó sztori amiben mennie kell.
A rostselmash egy kis irónia volt, de amúgy ha jó lenne lehet nem is annyira
Válasz Dns8 #837. hozzászólásáraTavaly 17%-alatt volt a kukoricám,abszolut nem törte(és szórta) a szemet,pedig ez 4 dobos, a 4.5t-ás zöldszárú repcét is ette rendesen,igaz ott volt 90% motortrhelés,foltokban meg 100%.
Válasz szanberg #814. hozzászólásáraLehet,így volt régen,de mostmár változott.Pl a cx-ekbe amit az agrotec hoz,mivel kukoricások benne van az abrazív kivitel,magyarul nem kopik szét.
Anno amikor vettem cx-et, körbejártam picit a témát,felvetődött az IH 5140.es is,de többhelyen is voltam,ahol van és lebeszéltek róla. Azthinné az ember mivel amerikában készül komoly vas,meg mindenhol hajtóműházak vannak stb,kevés ékszíj,hogy nincs vele gond. Csak szarok a szimeringek a házakban,elfolyik az olaj és van gond. Plussz a beállítása macerás, a naprát bérbe vágatják mert sehogy nem lesz tiszta meg a többi ami már nem jut eszembe.
Mivel az enyémbe sincs még 300 dobóra,nemtudok nyilatkozni a komolyabban a minőségről meg a hibákról(mert még nincsenek),de tetszik a gép,gyönyörű tisztán dolgozik mindenben,csendes tágas kényelmes fülke,minden automata, megfelelő a teljesítménye,ha akarod szinte veszteségmentesen lehet vele dolgozni,jó a fogyasztás,szóval eddig meg vagyok vele elégedve.
A rostelhasht meg nem gondolod komolyan te sem szerintem...
Válasz jozef19 #840. hozzászólásáraa jó öreg E-525 újra támad ?
Válasz szanberg #834. hozzászólásáraVagy ez vagy ilyesmi lesz megoldás, mert most újat venni.....
A mostani 100 millás vasak mikor térülnek meg? 20ezres tarifával pont 10000hektárt kell levágni. Ha csak tankolod kened, meg karba tartod.
10000 ha után meg nem marad semmi belőle, ha egyáltalán elmegy odáig.
Vagy vissza kell hozni a régi megákat(204es volt ez előtt) 2-3at és tartalék is lesz.
Válasz jozef19 #839. hozzászólásárahttps://autoline.hu/-/eladas/kombajnok/LIDAGROPROMMASH-Lida-1600--19041012435466865500
Válasz szanberg #828. hozzászólásáraKicsi pénz,kicsi ló...
Válasz erni #832. hozzászólásáraIgen, nekem megfelelt, jövőre így tervezem
Válasz határjáró #825. hozzászólásáraJó lesz az, kiváncsi vagyok a száraz kukoricát nem fogja e törni mert a rotary separatoros tc is töri.
Válasz szanberg #834. hozzászólására5-6 tonnás búzában meg 3 körüli repcében 17 litert eszik a tuci, azt mondja a kolléga.
Lexionra ugyan ez a nóta, csak 350 hektárt kell kifizetni minimum.
Válasz erni #832. hozzászólásáraTucano 440-et 6 méteres vario aszallal bérelt most egyik fórumtársunk. 250 hektárt kell kifizetni minimum egy nyári szezonra, 18.000Ft ennek a hektáronkénti tarifája, természetesen te tankolod, te hajtod. Végülis bérbe vágni nem éri meg így de magadnak kijössz 23-24ezerből üzemanyaggal és magadnak dolgozol, igaz a saját munkádra így nem jut pénz hehe
Nemtudom mennyire lesz ez elterjedt és erre felkészült az axi, de biztos, hogy egyre többen mennek majd ebbe az irányba az említett problémák miatt.
Válasz erni #829. hozzászólásáraBúzában tudnak a rotorosok jobban szórni bizonyos körülmények között, a többiben nem lenne szabad neki. A 20 literes fogyasztás igen, bár nekünk teljesen más, meg régebbi rotoros van, nagyobb méretben de az egyre aprózódó táblaméretek között ezek is ennyit esznek, ha nagy táblában tudok folyamatosan dolgozni nem pedig egész nap vonulni kocsizni akkor ez akár 5 literrel is kevesebb közepesen erős körülmények mellett, de egy Lexion is ennyit eszik, amin prémium szecskázó pelyvaszóró és egyéb ilyen plussz berendezések vannak. A 204-es Mega fogyasztását el kell felejteni, ilyen már sosem lesz a nagy környezet tudatos euro6 lófax folytott motorokkal, meg tényleg a szármaradvány kezelés minősége elég sok plussz energiát kér és egy komolyabb szecskázón ma már dupla annyi kés van mint a megán volt annó.
De ha most kombájnt kéne venni fogalmam sincsen merre indulnék el. Mondom ezt általánosságban, mert én személy szerint az Ideal-felé indulnék
Válasz erni #830. hozzászólásáraValaki próbálta már a bérletet?
Válasz erni #829. hozzászólásáraPedig először nekem is megfordult a fejemben, hogy jo lenne egy ilyen. Bár szinte alig van a környéken. Fogyasztásban azért az NH nagyon jó.
Válasz szanberg #828. hozzászólásáraVagy semmi. Most bérletbe gondolkozom. Sajátot levágja kész. Tartsa fent a manax.
Válasz határjáró #827. hozzászólásáraEgy fos egèsz. Nincs rendes beállítás hozzá, mindent szór, még a kukoricát is, nem értem ha valamit kukoricára terveztek miért van utána, vagy miért veri szét a felső rostát.
Szerintem nem rajtam múlik a dolog mindent próbáltam, kérdeztem utánnajártam, egyszerűen ez így működik. Sokat eszik, 20 litert bevágja mèg normál körülmények is.
Még mindig nincs rendes háttér.
Akkor mese nincsen, már csak a rostselmash kombájnok maradtak, ha már minden xar a piacon legalább olcsó legyen
Válasz szanberg #823. hozzászólásáraAz tény, hogy arra jobban megfelel. A szomszéd faluba is vettek egy IH-át csak kukoricára. Viszont már az első pár hétben kint állt a határban és várta a szervizt. Nem tudom mi volt a gond.
Válasz Dns8 #822. hozzászólásáraIgen, az is van.
Válasz Dns8 #821. hozzászólásáraFigyelj, eddig levágtuk az árpát, repcét, búzát gond nélkül. Vagyis az üllésnek a biztositéka ment ki kétszer ennyi a hiba. 110 üzemóra van benne kb.
Felszereltségben nekem tökéletes, bár hibának a zsirzókat már kielemeztük korábban, gondolom ez más kombájnál is igy van. Ebbe is 4 dob van, szóval eszi az anyagot rendesen. Repcében, árpában ahol a TC-vel bacogtunk 2,5 km/h-val és akkor is alig bömbölt a dob rendesen. Ezzel simán lehet menni, meg se kottyan neki.
Van ebbe Multi meg Opti Trash is, szóval fel van szerelve.
Nem tudom mennyi területen gazdálkodsz, de ha eddig jó volt a TC, akkor ez is bőven elég. Nem kell nagyobb.
Válasz szanberg #814. hozzászólására5130 Ih van. Van benne 2100 óra,kb 3500ha. 5 szezont szinte hiba mentesen ment. Idei aratáskor minden előjött rajta, majdnem körbe értünk rajta minden részèt szereltük. Egy ipari hulladéká vált. Mérnöki hibák sora, jön elő.
Meg ne vegyétek!!!
A többi is ilyen? Vagy 5 évre terveznek mindent?
Válasz határjáró #819. hozzászólásáraAbban az értelemben véve amire gondolsz igen, viszont ha azt nézzük hogy neki a 2/3-ada kukorica akkor a rotor mindent visz
Válasz határjáró #820. hozzászólásáraAutofloat van benne?
Válasz határjáró #820. hozzászólásáraHogy látod mennyire jól felszerelt a gép? Látom remdelhető 4 dobos minden féle csili vili marketinges cséplő cucc is hozzájuk gondolom az agroconcept alapot hoz hogy jók legyenek árban.
Válasz Dns8 #818. hozzászólásáraAz olimacot külön adtuk el, ehez jönni fog a Cornado.
Igen rajta az oldalkasza is, vagyis mi nem használtuk de van.
Válasz szanberg #814. hozzászólásáraSzerintem meg mindegy, hogy Tucano, vagy CX vagy 5150 Case. A lényeg hogy közel legyen a szerviz. Ha gond van, ott legyenek.
Minden egy lére megy, legyen az kombájn vagy traktor.
Válasz határjáró #817. hozzászólására55 olimac nélkül? A varifeeden rajta a repce oldalkasza is?
Válasz Dns8 #815. hozzászólására55 ezer + áfa, a cx 161 ezer 5,49 méteres Varifeed adapterrel.
Válasz szanberg #814. hozzászólásáraIgen tudom, hogy az 5-6 cx az tucano kategoria nem ipari gép ahogy mondani szoktad. 13 ban is cx et akartam venni de szinte könzörgött az üzletkötő hogy ne azt vegyem hanem a tc t ha jót akarok magamnak,valószinü tudta hogy még nem forrott ki. Azóta nem tudom mi változott 17 ben jöttek az 5. 6. szériák lehet azok jobbak.
Válasz határjáró #813. hozzászólásáraMennyiért számitották be? A CX mennyi volt?
Válasz Dns8 #812. hozzászólásáraCsak a nagy CX-et vegyed! Abból a legkisebb elég lesz oda.
Az 5080-90, 6080-90 eléggé papír anyag, azok felturbózott TC-k, amivel nincs is baj mert tud azért teljesíteni, csak a keresztmetszetek, anyagok nincsenek hozzá erősítve véleményem szerint.
Itt egyik idősebb gazda havernek (voltunk nála együtt tudod) volt egy TX64-ese, újonnan vette annó szinte nulla hibával ment tizenévig.
Vagy 4 éve vette a 6090-est de mondhatni állandó problémái vannak, mind elektromosan, úgy mechanikusan. Az összetört rostaszekrénytől kezdve elszakadt szilent csapon át többminden, most pl nem akar neki indulni a rendszer, nem mutat a monitor, nem tud elindulni vele, meg ilyesmi...
CX-ből csak a nagy szériát! Azok komolyak!
De neked kevés a gabona, egy Case 6150-es kell, vagy jó a kisebb 5150 is csak annak kisebb a magtartálya, de ezek valók a kukoricába, megesznek mindent és nem peregnek szét.
Árban is elérhető, nem jd vagy claas kategória.
Válasz Dns8 #812. hozzászólásáraNekünk is 2013-as volt 3000 üzemórával.
Nagyon jó kis kombájn volt, viszont nem volt annyira haladós a munka vele. Főleg repcében, és jobb búzában nagyon lassan lehetett menni.
Válasz határjáró #810. hozzászólásáraA TC ben mennyi üzemóra volt? Nekem 2013 as 5070 es van 1600 motororaval nincs vele gond csak nem ártana valami nagyobb.
Válasz Dns8 #809. hozzászólásáraNem messze van egy cég, NH kombájn és traktorok de az Agrotecesek járnak szervizelni.
Válasz Dns8 #809. hozzászólásáraTudtommal belga, ahogy a TC is az volt. Hát annyira megelégedve velük nem vagyok. Még beüzemelésnél se voltak ott. És ugyan úgy a szervizesek se azok a zseni félék. Kivéve egy két ember talán
A TC-ét meg igen beszámitották
Válasz határjáró #808. hozzászólásáraCX 5-6 is Lengyelbe készül? Agroconccept hozzáálása milyen? Beszámitották a tc t vagy ti adtátok el?
Válasz lac* #807. hozzászólásáraHétfőn azt meg is nézem.
A kombájn két oldalán nekem van rajz, hogy hol vannak zsirzók. De szinte a fele meg sincs.
Amugy eddig hiba, hogy az üllésnek ment ki a biztositék már kétszer pedig nem is szoktam fujni. Valamint a hütő táskának egyszer.
Válasz határjáró #806. hozzászólásáraEszköztár-mag-magtartály jeledó logika-letiltva
persze jelzi ettől függetlenül a tartályszintet.
Közbe épp itt vagyok a gépnél és tényleg csak vakdugó van a hátsóhídba,tettem gyorsan bele két zsírzógombot és lezsíroztam.Ártani nem árthat alapon.
Válasz lac* #805. hozzászólásáraNálunk kicsi táblák vannak. Van hogy kigyult a villogó, közben még szinte két kört tudtam menni. A ptkocsis meg járt utánam. Aztán most hogy feljebb tettem igy tényleg 3/4ig van.
Hogy lehet letiltani? Kerestem mindenhol de nem találtam. És akkor igyis bejelez de a villogót akkor kapcsolod be mikor te akarod?
Válasz határjáró #804. hozzászólásáraPedig az úgy a jó,fél tartálynál bejelez(kiirja, hogy a tartály3/4 ig megtelt) és tudod,ha megfordulsz tele lesz a tartály amíg kiérsz.
Én letiltottam villogást.
Válasz lac* #803. hozzászólásáraÉn a hátsó hidba már tettem, van menet is csak egy vakdugó van benne.
Nekünk csak 5.49 adapter van.
Annyira nem néztem meg hogy hol nyikorog, gondoltam a csapágy. Tegnap befejeztük az aratást ezért reggel nem foglalkoztam vele. Arra gondoltam befujom egy kis olajos spray-el. De az nem hosszú távú megoldás.
A magtartályban tettük még feljebb az alsó érzékelőt mert már fél tartálynál bejelzést és végig ment a villogó.