Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR412.88 FtUSD404.37 FtCHF439.95 FtGBP492.13 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
földhivatalba a mezőgazdász mondja ki az áment, kérdezd meg tőle előre, hogy így tudnátok összehozni, és hogy elfogadja-e.
(ilyen kényes ügyet még nem csináltam, de kíváncsi vagyok mit mondanak, írj ha előbbre lépett az ügy)
Úgy működik a dolog, hogy a testvéremmel vagyok közös tulajdonban (50-50) két földterületen, vegyes művelési ágban? (Erdő is tartozik mind a kettőhöz.)
Így mehet a birtokösszevonási célú földcsere?
Ha nem, akkor a társult erdőgazdálkodói jog kikerülése miatt a földterületeket meg lehet osztani az erdőkre (is) vonatkozólag?
Sajnos, millióra is rúghat az illeték utólag (kétszeresét kell visszafizetni), ha a vagyoni értékű jogként bejegyeztetjük a társult erdőgazdálkodói jogot. :(
Úgy tudom, idén változott a törvény idén június 1-ig lehet igényelni a mérést, utána lezárják a lehetőséget végleg. Utánna csak a régi módszer marad, mindenkivel megegyezni vagy bíróság.
Most kérdeztem illetékestől,sajnos az osztatlan közös területekre szóló birtokösszevonási és egyéb célú kiméretés erdőre nem érvényes.Szántó,legelő,gyep, zártkert esetében működik csak. Pedig kezdtem örülni hogy erdőket illetően is elindult valami.
Egyébként kiválást az osztatlan közösből csakis az osztatlan közös megszüntetésével lehet elérni? A visszamartadó terület nem maradhat osztatlan közös,csak kevesebb tulajdonossal? Mindenkinek ki kell méretnie onnantól a sajátját?
Erdőterületben a gond ott jelentkezik hogy minőségi osztályban is lehet eltérés egy helyrajzi számon belül,így mindenki a jó területre akarja kiméretni a sajátját,ezzel megakasztva az egészet.
Üdvözletem mindenkinek! Látom már páran foglalkoztak erdőterülettel is.
Olyan kérdésem lenne az ebben jártasabbakhoz hogy adott egy osztatlan közös erdőterület ami szomszédos egy 1/1tulajdonú saját erdőterülettel. Ehhez az 1/1 tulajdonú területhesz szeretném hozzáméretni az osztatlan közösből a saját részemet birtokrendezés címén,mert abból elegem kezd lenni hogy az ami az enyém mégsem az enyém,illetve aki kapja marja alapon gazdálkodhat 51%tulajdonnal a másik 49%semmibe nézésével.
Jogilag hogy működik az ilyen eljárás? Az összes tulajdonost meg kell keresnem és beleegyezésüket kérnem,hogy én ide akarom kiméretni a területem? Ha akár csak egy tulaj nem egyezik bele mert netán neki tetszik ez a rész amit ki akarok méretni,bukott az egész? A költségeit tekintve a kimérés és a megosztáson felül mivel jár ?
Ideiglenesen kiméri neked belőle a földhivatal. Amikor tényleges kimérésre kerül egyszer, akkor lesz egy jegyzőkönyv a mérésről, ha szerencséd van maradhatsz a kimért területeden.
Sziasztok! Lenne egy kerdesem. 2 eve vettem egy kisebb darabot egy osztatlan kozosben. Jovore elkezdhetnem hasznalni. Berelnek meg hozza ebbol a darabbol. Hogy lehetne a helyet a berlemennyel egyutt kijelolni, hogy az osszel hasznalhassam? A tobbi terulet berlojevel kell megegyeznem?
kis segítséget szeretnék kérni.
apám a nagybátyámmal (rész)tulajdonosa egy okt-nak. rajtuk kívül még 9en vannak benne, tehát 11 manuszé az egész.
apámék odaadnák a részüket nekem, és akkor a többi tulajdonostársat "meginterjúvolva" esetleg még azokat is megvenném.
hogyan lenne célszerű elindulni az ügyben? előre is köszi.
a részarány-földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon
63/2005.(IV.8.) Korm. rendelet szerinti megosztás
költségeinek megelőlegezéséhez
Alulírott ………………………… a részarány-földkiadási eljárás keretében kiadott és az ingatlan-nyilvántartásba osztatlan közös tulajdonként bejegyzett általam megjelölt ……………………… (település, név) …………… helyrajzi számú földrészletből az 1993. évi II. törvény 12/F.§ (1) bek. alapján tulajdoni hányadom önálló ingatlanként történő kialakítását és ingatlan-nyilvántartási bejegyzését kértem.
(Figyelem! Minden egyes helyrajzi számhoz külön-külön nyilatkozatot kell kitölteni!)
Kérelmező adatai:
Név: ……………………………………………….
Leánykori név: …………………………………….
Névváltozást megelőző név: ………………………
Születési hely: ……………………………………..
Születési idő: ………………………………………
Anyja neve: ………………………………………..
Lakcím: ……………………………………………
Telefonszám: ………………………………………
Költségek megelőlegezésével megosztani kívánt ingatlan adatai:
Település neve: ……………………………………
Helyrajzi szám: ……………………………………
Tulajdoni hányad: …………………………………
Alulírott nyilatkozom, hogy a fent megjelölt földrészlet megosztásával, tulajdoni hányadom önálló ingatlanná alakításával kapcsolatos költségek megelőlegezését vállalom.
Egyidejűleg tudomásul veszem, hogy a Korm. rendelet 1.§-ának (5) bekezdése szerinti megelőlegezéssel történő munkavégzésre csak abban az esetben van lehetőség, ha a feladat végrehajtására a költségvetésben biztosított fedezet a tárgyévben a földhivatalnál felhasználásra került, továbbá, ha a megosztás körzeti földhivatal általa megállapított költségei befizetésre kerülnek.
Tudomásul veszem továbbá azt is, hogy az eljárás földhivatal általi megindítását követően visszavont nyilatkozat esetén, a visszavonásig felmerült költségek visszatérítése is a tárgyévet követő évben történik oly módon, hogy azt a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal Központjánál igényelheti vissza.
A körzeti földhivatal eljárását tehát csak abban az esetben folytatja le, ha a földrészlet megosztásához szükséges költségfedezet rendelkezésére áll.
Tudnál egy formanyomtatványt / sablonszöveget feltenni, hogy miként kell megszövegezni egy ilyen kérelmet? Hadd ne "fontoskodjék", "tudálékoskodjék" a sok szegény paraszt, mint például én!
Ebben a beadványben kell jelezni, ha esetleg valaki vállaja a megosztás költségeit?
Válasz #109. hozzászólásra
no ez cumi,hogy a kocsog torvenyalkotok nem engedik az erdok kulon mereset... gondolom, hogy az erdeszeknek legyen munkaja, meg tudjanak halaszni a zavarosban...
A Polgári Törvénykönyv által is nevesített közös tulajdon megszüntetésére akkor kerülhet sor, ha valamennyi tulajdonostársnak ez a szándéka, és a felek meg is egyeznek abban, hogy kinek hol legyen a kimérés után a tulajdona.
Ez a módszer azonban a részarány-földkiadásnál a sok tulajdonos miatt nem minősült hatékonynak, ezért lehetőség van arra is, hogy a külterületi termőföldeken úgymond kényszer következtében kialakult közös tulajdonok megszüntetése az illetékes hatóságok közreműködésével megtörténhessen.
Ezek szerint a külterületi termőföldben tulajdonos magánszemély „hatósági segítséggel” kiválhat a közösből és önálló földrészletként nyilvántartott ingatlan tulajdonosa lehet.
A közös tulajdon megszüntetését a termőföld fekvése szerint illetékes körzeti földhivataltól kell kérni.
A kérelem benyújtásának határideje az adott év március 1. napja!
A kérelem benyújtásával a hatóságnak eljárási kötelezettsége keletkezik, tehát előbb-utóbb sor kerül a közös tulajdon megszüntetésére.
A beérkezett kérelmek először egy „szűrőn” futnak át, amely szűrésnél kiválogatják azokat az igényeket, amelyek a jogszabályi előírások miatt nem teljesíthetők. Nem ad lehetőséget a hatályos jogszabályi előírás a közös tulajdon megszüntetésére az alábbi esetekben:
amennyiben a kérelemmel érintett földrészletet erdő művelési ágban tartják nyilván;
amennyiben a földrészlet kiinduló területe, illetőleg a közös tulajdon megszüntetésének eredményeképpen kialakuló földrészletek területe a 3.000 m2-t nem éri el;
az osztatlan közös tulajdon nem részarány-földkiadási eljárás eredményeképpen keletkezett;
az osztatlan közös tulajdon megszüntetésével érintett földrészlet útról nem közelíthető meg.
Az önálló földrészletté alakítás során az újonnan kialakuló földrészletek megközelíthetőségét úttal kell biztosítani. Ehhez a leendő út helyét az adott település településrendezési tervében foglaltak figyelembe vételével kell tervezni és az út helyének a véglegesítéséhez helyszíni szemlét kell lefolytatni.
Meg kell továbbá határozni a megosztás kezdő helyét, valamint az osztásirányt is. Az osztásirány kialakításánál figyelembe vett szempontok többek között:
földrészletek táblán belüli kialakítása - különösen az erózió által erősen veszélyeztetett, illetve szélsőséges talajadottságú területeken - tegye lehetővé a közel vízszintes művelési irányban művelhető parcellák kialakítását;
a parcellákról elfolyó víz károsítás mentes elvezetése biztosított legyen;
törekedni kell a szabályos alakú földrészletek kialakítására a megosztás során.
Az előkészítő munkálatokat követően a hatóság kitűzi a sorsolás időpontját, melyről minden érintettet legalább 30 nappal korábban értesít.
A sorsolás megkezdése előtt az érintett személyeknek lehetősége van egyezség megkötésére (ennek célja általában a már kialakult használati viszonyok további fenntartása), mely esetben a közös tulajdon megszüntetése az egyezségben foglaltaknak megfelelően történik meg.
Egyezség hiányában sor kerül a sorsolás lefolytatására és a közös tulajdon a sorsolási eljárás eredményeképpen szűnik meg. A sorsolás magában hordozza annak veszélyét, hogy a helyszínen kialakult használati viszonyok „átrendeződnek”.
A közös tulajdon megszüntetésének eljárása akár évekig is elhúzódhat, mivel az eljárás lefolytatását csak akkor kezdheti meg a hatóság, ha az ehhez szükséges költségeket a központi költségvetésből számára folyósították.
Azonban minden földtulajdonosnak lehetősége van arra, hogy a megfelelő anyagi források megléte esetén ún. „előfinanszírozás” keretében segítse az ügye előmenetelét.
Ha a közös tulajdon megszüntetési kérelmet beadó személy vállalja, hogy megelőlegezi ennek az eljárásnak a költségét, akkor a hatóság ezen kérelmek alapján köteles az eljárását lefolytatni.
Az előfinanszírozott eljárás rendje megegyezik a klasszikus eljárási renddel, azonban időben óriási előnyhöz jut vele az érintett személy és az általa megelőlegezett összeget is visszakapja.
A befizetett összegről számlát állítanak ki, ezen számla alapján az eljárás lefolytatását követő évben a befizetett összeget visszatérítik a költségek viselője részére.
A körzeti földhivatal által kiszámított költségeket a megyei földhivatal előirányzat-felhasználási keretszámlájára kell befizetni csekken vagy átutalással. A megyei földhivatal a befizetésekről nyilvántartást vezet, és a megelőlegezett költség beérkezését követő tizenöt napon belül igazolást küld a befizető részére.
A megelőlegezett költségek visszatérítése a tárgyévet követő év január 1-től történik oly módon, hogy azt a jogosultak a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalnál igényelhetik vissza a számla és a befizetésről kapott igazolás alapján.
Akik önálló földrészlet kialakítását nem kérték, azok a visszamaradó földrészleten tulajdonközösségben maradnak.
Amennyiben az információkkal kapcsolatban kérdésük vagy észrevételük van, kérjük, jelezzék a szaktanacsadas@eurofarm.hu e-mail címen!
Korábbi híreinket megtekinthetik honlapunkon a VIP hírszolgáltatás – SZHSZ menüpont alatt.
pedig egynémely helyzet,hátborzongató.
én ,egy 8ha táblába vettem meg ,a amit megtudtam,ugy állt össze ,hogy 18 tulajdon bejegyzés+5 haszonélvező/özvegyi jog és hozzá kell tegyem ,hogy a 1/4-e még mindig nem az enyém ,
3 tul. nem adja el, 2 pedig 23 éve meghalt,az örököseit felkerestem de egy év alatt sem intéztek semmit.
Persze ,a cikkre visszatérve, nem azt akarom mondani ,hogy a szétméregetés jó lenne,mert ez az elaprozodott helyzet ami az országba van kezelhetetlen (azt hiszem legkevesebb 3000nm-t mérethetsz ki), az ilyen apró koronásokat ....hát nem tudom rá kellene venni ,hogy "szálljanak" ki belőle
Nyilván ki melyik oldalon áll ,ugy vélekedik,de elég fos a helyzet,vhogy kezelni kéne
Szerintem,hiába is akarnák megszüntetni,nemis lehet.Itt vannak 0,5 AK tulajdon részek,ezek a személyeknek nem érdekük,hogy rendeződjön.Sok esetbe nincs is meg a tulaj.
Ha befektetői szándékkal vette meg, akkor bérbe fogja adni.
Ha ugyanaz fogja bérelni aki eddig használta, akkor felesleges kiméretni.
Én úgy gondolom, hogy sokszor jobb agy nagyobb sarab földön gazdálkodni, nem garázdálkodni, mint öt kisebb darabon. Ha belegondolok, hogy lovasekével az egy köblös már nagy darabnak számított. most viszont, ha egy napig nem tudok dolgozni egy műveletet már kicsinek számít szerintem.
Ismerősömnek 10 helyen van 20 ha földje.
Ez lenne továbbra is a jövő útja?
Ha benne vagy az osztatlan közösben, neked kellett volna megvenned.
Sajnos még mindig "erősebb kutya gyakorolja a tavaszi szerelmet." Mi arra a garancia, hogy a következő hatalomra kerülő párt nem ugyenezt fogja csinálni?
Én a civil szervezetek és kis pártok össze állásában összefogásában látnám a jövőt. például tetszett, teszik az IDE párt IDEológiája.
Szeretem hallgatni, amit mond, bár néha eléggé el van varázsolva.
Tüntetni éppenséggel lehetne ott is, de elég furcsán néznénk ki a tábla végén.
Oké, viccet félretéve: értem én, mire gondolsz.
S abban is egészen biztos vagyok, hogy ha ő/ők kerültek volna hatalmi pozícióba, vagy legalábbis közel hozzá, már nem itt tartanánk.
Vállalkozó azt mondta, hogy ne aggódjunk, ő a munkát elvégzi, a muksó fizet, hisz megrendelte a munkát, ő azt biztos hogy behajtja, mi meg legfeljebb könnyebben műveljük a földet, ha ő már megszántja azt is, ami már a mienk lenne. Tudom, hogy ezek a dolgok nem így mennek, de nem akart a párom ölre menni ezzel az emberrel, mert eddig elég jóban voltunk, s végül is ő ebben nem is ludas.
Köszönöm a segítséget.
Persze, hogy nem kezdhetett volna a műveléshez, mert persze hogy nem kaptunk még semmiféle határozatot, jogerőre emelkedésről sem, másról sem.
A lényeg most nem is ez akart lenni, hanem az, hogy hiába van ott kézzel foghatóan és szemmel láthatóan a tanyahely, az NEM LÉTEZIK!!! Papíron szántó, tehát az már teljesen mellékes, hogy ott semmiféle művelést nem lehet így végezni - legalábbis a földhivatal szerint ez így van.
Sok évvel ezelőtt az ilyen területekre, tanyahelyekre jó pénzt vettek fel a tsz-ek, s hasonlók, hogy szántóvá, használhatóvá tegyék. Mondom a pénzt eltették, csak jó részét a munkának nem végezték el. Most lehetne keresni, hogy ki nem végezte el a munkát - illetve nem is kell keresni, mert pontosan tudjuk, ismerjük itt mindannyian, akik érintettek vagyunk ebben a dologban, csakhogy az a tsz már rég megszűnt, jogutód nélkül, akkor meg kin verjék most el az emberek a port?.... áááááá..... minél jobban belegabalyodik az ember lánya, annál bonyolultabb lesz.
Kicsit sokat tudok beszélni....talán szakmai ártalom.Ezzel tisztában vagyok, ez "természetes", hogy így van. De itt nem kevéssel van kevesebb terület összesen! Persze, egy önkényes és nem hivatalos mérnök által mért mérésnél is ez szinte "természetes".
Nem olvastam végig szóról szóra így lehet tévedek csak az ragadott meg, hogy most az új kiméréssel kevesebb jut.
Persze.
Miért !?
Vannak a területben különböző osztályzatú/AK értékű részek és ez miatt van az, hogy egy volt osztatlanban valakinek a 20 AK-ja nagyobb/kisebb, mint ugyan abban a táblában 1-2 szomszéddal arrébb.
az a cél, hogy a nagy osztatlan közösbe lehet halászni, ameddig lehet
kutyának nem kellenek az 1/1-es fél hektáros területek, azokkal nincs mit bűvészkedni
Az a szomorú , hogy a "rendszer váltás" után 21 évvel
a gazdáknak az osztatlan kőzös tulajdon megszüntetésével
kell nyüglödeni .
A jelenlegi kormánynak sem célja ezt rendbe tenni végre, vagy az a cél ,hogy a gazdák aloll még ezeket a termő területeket is "elprivatizálják"!
ha egy osztatlan hrsz-ben többféle művelési ág is van, akkor azokat az osztatlan közös megszüntetése során külön-külön kell kezelni. úgy mondják hogy "ki kell venni" belőle.
tehát az lesz, hogy a 20 ha-os szántóból külön hrsz-ként leválasztják azt a tanyás/erdős részt, ami be van ékelve, esetleg hozzá vezető úttal együtt, ennek a tulajai az eredeti osztatlan közös tulajai lesznek az eredetivel megegyező tulajdoni hányadok mértékéig, és a maradék tényleges szántót fogják felosztani.
az valóban nem lehetséges, hogy a 20 tulajdonosból 19 szántót kap, az egyik meg belehúz a szarba, ezt így kell megoldani, és így is oldják meg.
Na, akkor az történt, amire gondoltam. Nem lesz két darabban a földetek. Rossz hír viszont, hogy alighanem nem ott lesz kimérve, ahol eddig műveltétek.
Jó lenne tudni a tulajdoni arányokat, mert ha a neppernek 50%+1 részaránytulajdona van a táblán belül, akkor meghatározhatja az osztás irányát és sorrendjét.
Ha ez nincs meg neki és nincs semmilyen tényállás, ami részére elő jogosultságot biztosít, akkor - megegyezés hiányában - általában a Földhivatal dönti el sorsolással.
Erről viszont értesítést kellett volna kapnotok és ti - vagy a törvényes képviselőtök - részt vehettetek volna rajta.
A megint más kérdés, hogy nem művelhetné még a földet, mert nem hiszem, hogy jogerőre emelkedett volna a megosztási kérelem:
5) A tulajdonjog ingatlan-nyilvántartási bejegyzésének jogerőre emelkedése után az új földrészleteket ki kell tűzni és be kell mutatni. A bemutatás időpontjáról az eredeti földrészlet összes tulajdonosát igazolható módon értesíteni kell azzal, hogy a távollét nem akadályozza meg a bemutatás lefolytatását, illetve, hogy a távolmaradás esetén igazolásnak helye nincs. A bemutatásról jegyzőkönyvet kell felvenni és azt a földhivatali iratokhoz kell csatolni.
Itt vannak az osztatlan közös tulajdon megszüntetésének szabályai:
Válasz #86. hozzászólásra
TancsiNéni!Itt volt nálunk a minap a Morvai Krisztina.Azt mondta az embernek ki kell állnia az igazáért,ha kell oda kell menni és tüntetni.
3036 hozzászólás
Válasz #135. hozzászólásra
földhivatalba a mezőgazdász mondja ki az áment, kérdezd meg tőle előre, hogy így tudnátok összehozni, és hogy elfogadja-e.
(ilyen kényes ügyet még nem csináltam, de kíváncsi vagyok mit mondanak, írj ha előbbre lépett az ügy)
Ja, s a két földterület egymás mellett van, ezeket szeretnénk a birtokösszevonással "egyperegyesíteni".
Sziasztok!
Úgy működik a dolog, hogy a testvéremmel vagyok közös tulajdonban (50-50) két földterületen, vegyes művelési ágban? (Erdő is tartozik mind a kettőhöz.)
Így mehet a birtokösszevonási célú földcsere?
Ha nem, akkor a társult erdőgazdálkodói jog kikerülése miatt a földterületeket meg lehet osztani az erdőkre (is) vonatkozólag?
Sajnos, millióra is rúghat az illeték utólag (kétszeresét kell visszafizetni), ha a vagyoni értékű jogként bejegyeztetjük a társult erdőgazdálkodói jogot. :(
Köszi a válaszokat előre is !
Jó termést mindenkinek!:)
Úgy tudom, idén változott a törvény idén június 1-ig lehet igényelni a mérést, utána lezárják a lehetőséget végleg. Utánna csak a régi módszer marad, mindenkivel megegyezni vagy bíróság.
Válasz #131. hozzászólásra
Sajnálom.:(
Most kérdeztem illetékestől,sajnos az osztatlan közös területekre szóló birtokösszevonási és egyéb célú kiméretés erdőre nem érvényes.Szántó,legelő,gyep, zártkert esetében működik csak. Pedig kezdtem örülni hogy erdőket illetően is elindult valami.
Köszönöm a válaszokat!
Válasz #127. hozzászólásra
De maradhat osztatlan közös,a maradék tulajokkal.
Válasz #126. hozzászólásra
Ez a lehetőség évente március 1-jéig
(benyújthatóan) továbbra is fennállt, fennáll.
De nézz szét Te is .
http://href.hu/x/harx
Egyébként a megyei Földhivatalt hívnám fel a helyedben.
Moderálta: (575) 2012-03-03 10:19:21
Válasz #125. hozzászólásra
Egyébként kiválást az osztatlan közösből csakis az osztatlan közös megszüntetésével lehet elérni? A visszamartadó terület nem maradhat osztatlan közös,csak kevesebb tulajdonossal? Mindenkinek ki kell méretnie onnantól a sajátját?
Erdőterületben a gond ott jelentkezik hogy minőségi osztályban is lehet eltérés egy helyrajzi számon belül,így mindenki a jó területre akarja kiméretni a sajátját,ezzel megakasztva az egészet.
Március 1 ? Na de jó! Hol van ez leírva? :O Minden évben így van?
Válasz #124. hozzászólásra
Szia, ha jól tudom március 1 a határidő, addig kellett volna kérned a kimérést,lentebb van is ehhez egy nyomtatvány.
Üdvözletem mindenkinek! Látom már páran foglalkoztak erdőterülettel is.
Olyan kérdésem lenne az ebben jártasabbakhoz hogy adott egy osztatlan közös erdőterület ami szomszédos egy 1/1tulajdonú saját erdőterülettel. Ehhez az 1/1 tulajdonú területhesz szeretném hozzáméretni az osztatlan közösből a saját részemet birtokrendezés címén,mert abból elegem kezd lenni hogy az ami az enyém mégsem az enyém,illetve aki kapja marja alapon gazdálkodhat 51%tulajdonnal a másik 49%semmibe nézésével.
Jogilag hogy működik az ilyen eljárás? Az összes tulajdonost meg kell keresnem és beleegyezésüket kérnem,hogy én ide akarom kiméretni a területem? Ha akár csak egy tulaj nem egyezik bele mert netán neki tetszik ez a rész amit ki akarok méretni,bukott az egész? A költségeit tekintve a kimérés és a megosztáson felül mivel jár ?
Ideiglenesen kiméri neked belőle a földhivatal. Amikor tényleges kimérésre kerül egyszer, akkor lesz egy jegyzőkönyv a mérésről, ha szerencséd van maradhatsz a kimért területeden.
Sziasztok! Lenne egy kerdesem. 2 eve vettem egy kisebb darabot egy osztatlan kozosben. Jovore elkezdhetnem hasznalni. Berelnek meg hozza ebbol a darabbol. Hogy lehetne a helyet a berlemennyel egyutt kijelolni, hogy az osszel hasznalhassam? A tobbi terulet berlojevel kell megegyeznem?
Válasz #120. hozzászólásra
aham. csak nem baj, ha ezt a darabot elviszem előled. igazán nem nagy.
igen, a nagyok tudják. erre van olyan delikvens, hogy minimum 50 vagy még több okt-ben van.
naaa...csak ez az 1 legyen az enyém
Válasz #119. hozzászólásra
Igazad van. Nincs.
Elég ha egyes ügyvédek és a nagyok tudják.
Ha mindenki tudni fogja, akkor Én hogy veszek majd földet?
Válasz #118. hozzászólásra
de miért is? ebben semmi "illegális" nincs.
vagy?
Válasz #115. hozzászólásra
"Minden út Rómába vezet."
Inkább privátban.
Válasz #116. hozzászólásra
Szóra sem érdemes.
Válasz #114. hozzászólásra
Szuper! Köszönöm!
sziasztok!
kis segítséget szeretnék kérni.
apám a nagybátyámmal (rész)tulajdonosa egy okt-nak. rajtuk kívül még 9en vannak benne, tehát 11 manuszé az egész.
apámék odaadnák a részüket nekem, és akkor a többi tulajdonostársat "meginterjúvolva" esetleg még azokat is megvenném.
hogyan lenne célszerű elindulni az ügyben? előre is köszi.
Válasz #113. hozzászólásra
NYILATKOZAT
a részarány-földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon
63/2005.(IV.8.) Korm. rendelet szerinti megosztás
költségeinek megelőlegezéséhez
Alulírott ………………………… a részarány-földkiadási eljárás keretében kiadott és az ingatlan-nyilvántartásba osztatlan közös tulajdonként bejegyzett általam megjelölt ……………………… (település, név) …………… helyrajzi számú földrészletből az 1993. évi II. törvény 12/F.§ (1) bek. alapján tulajdoni hányadom önálló ingatlanként történő kialakítását és ingatlan-nyilvántartási bejegyzését kértem.
(Figyelem! Minden egyes helyrajzi számhoz külön-külön nyilatkozatot kell kitölteni!)
Kérelmező adatai:
Név: ……………………………………………….
Leánykori név: …………………………………….
Névváltozást megelőző név: ………………………
Születési hely: ……………………………………..
Születési idő: ………………………………………
Anyja neve: ………………………………………..
Lakcím: ……………………………………………
Telefonszám: ………………………………………
Költségek megelőlegezésével megosztani kívánt ingatlan adatai:
Település neve: ……………………………………
Helyrajzi szám: ……………………………………
Tulajdoni hányad: …………………………………
Alulírott nyilatkozom, hogy a fent megjelölt földrészlet megosztásával, tulajdoni hányadom önálló ingatlanná alakításával kapcsolatos költségek megelőlegezését vállalom.
Egyidejűleg tudomásul veszem, hogy a Korm. rendelet 1.§-ának (5) bekezdése szerinti megelőlegezéssel történő munkavégzésre csak abban az esetben van lehetőség, ha a feladat végrehajtására a költségvetésben biztosított fedezet a tárgyévben a földhivatalnál felhasználásra került, továbbá, ha a megosztás körzeti földhivatal általa megállapított költségei befizetésre kerülnek.
Tudomásul veszem továbbá azt is, hogy az eljárás földhivatal általi megindítását követően visszavont nyilatkozat esetén, a visszavonásig felmerült költségek visszatérítése is a tárgyévet követő évben történik oly módon, hogy azt a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal Központjánál igényelheti vissza.
A körzeti földhivatal eljárását tehát csak abban az esetben folytatja le, ha a földrészlet megosztásához szükséges költségfedezet rendelkezésére áll.
Kelt: …………………, 20. ………… hó ….. nap
…………………………..
tulajdonos aláírása
Válasz #109. hozzászólásra
Szia Moly!
Tudnál egy formanyomtatványt / sablonszöveget feltenni, hogy miként kell megszövegezni egy ilyen kérelmet? Hadd ne "fontoskodjék", "tudálékoskodjék" a sok szegény paraszt, mint például én!
Ebben a beadványben kell jelezni, ha esetleg valaki vállaja a megosztás költségeit?
Válasz #111. hozzászólásra
"amennyiben a kérelemmel érintett földrészletet erdő művelési ágban tartják nyilván;"
Itt valóban ez van leírva.
Hat hónapja kérdeztem:
2 ha erdőt, hogy lehetne kimérni?
Nem jó település nevet írtam a HRSZ ELÉ, ÍGY NEM TALÁLTÁK MEG.
Akkor még nem mondtak ilyet, hogy nem mérik ki.
Az erdész szakirányítóra így is úgy is szükség van.
Válasz #109. hozzászólásra
no ez cumi,hogy a kocsog torvenyalkotok nem engedik az erdok kulon mereset... gondolom, hogy az erdeszeknek legyen munkaja, meg tudjanak halaszni a zavarosban...
Válasz #109. hozzászólásra
Ismeretem szerint működnek a kimérések.
Devecser környékén biztos, mert ....
Kiválás az osztatlan közös földtulajdonból
Tisztelt Partnereink!
A Polgári Törvénykönyv által is nevesített közös tulajdon megszüntetésére akkor kerülhet sor, ha valamennyi tulajdonostársnak ez a szándéka, és a felek meg is egyeznek abban, hogy kinek hol legyen a kimérés után a tulajdona.
Ez a módszer azonban a részarány-földkiadásnál a sok tulajdonos miatt nem minősült hatékonynak, ezért lehetőség van arra is, hogy a külterületi termőföldeken úgymond kényszer következtében kialakult közös tulajdonok megszüntetése az illetékes hatóságok közreműködésével megtörténhessen.
Ezek szerint a külterületi termőföldben tulajdonos magánszemély „hatósági segítséggel” kiválhat a közösből és önálló földrészletként nyilvántartott ingatlan tulajdonosa lehet.
A közös tulajdon megszüntetését a termőföld fekvése szerint illetékes körzeti földhivataltól kell kérni.
A kérelem benyújtásának határideje az adott év március 1. napja!
A kérelem benyújtásával a hatóságnak eljárási kötelezettsége keletkezik, tehát előbb-utóbb sor kerül a közös tulajdon megszüntetésére.
A beérkezett kérelmek először egy „szűrőn” futnak át, amely szűrésnél kiválogatják azokat az igényeket, amelyek a jogszabályi előírások miatt nem teljesíthetők. Nem ad lehetőséget a hatályos jogszabályi előírás a közös tulajdon megszüntetésére az alábbi esetekben:
amennyiben a kérelemmel érintett földrészletet erdő művelési ágban tartják nyilván;
amennyiben a földrészlet kiinduló területe, illetőleg a közös tulajdon megszüntetésének eredményeképpen kialakuló földrészletek területe a 3.000 m2-t nem éri el;
az osztatlan közös tulajdon nem részarány-földkiadási eljárás eredményeképpen keletkezett;
az osztatlan közös tulajdon megszüntetésével érintett földrészlet útról nem közelíthető meg.
Az önálló földrészletté alakítás során az újonnan kialakuló földrészletek megközelíthetőségét úttal kell biztosítani. Ehhez a leendő út helyét az adott település településrendezési tervében foglaltak figyelembe vételével kell tervezni és az út helyének a véglegesítéséhez helyszíni szemlét kell lefolytatni.
Meg kell továbbá határozni a megosztás kezdő helyét, valamint az osztásirányt is. Az osztásirány kialakításánál figyelembe vett szempontok többek között:
földrészletek táblán belüli kialakítása - különösen az erózió által erősen veszélyeztetett, illetve szélsőséges talajadottságú területeken - tegye lehetővé a közel vízszintes művelési irányban művelhető parcellák kialakítását;
a parcellákról elfolyó víz károsítás mentes elvezetése biztosított legyen;
törekedni kell a szabályos alakú földrészletek kialakítására a megosztás során.
Az előkészítő munkálatokat követően a hatóság kitűzi a sorsolás időpontját, melyről minden érintettet legalább 30 nappal korábban értesít.
A sorsolás megkezdése előtt az érintett személyeknek lehetősége van egyezség megkötésére (ennek célja általában a már kialakult használati viszonyok további fenntartása), mely esetben a közös tulajdon megszüntetése az egyezségben foglaltaknak megfelelően történik meg.
Egyezség hiányában sor kerül a sorsolás lefolytatására és a közös tulajdon a sorsolási eljárás eredményeképpen szűnik meg. A sorsolás magában hordozza annak veszélyét, hogy a helyszínen kialakult használati viszonyok „átrendeződnek”.
A közös tulajdon megszüntetésének eljárása akár évekig is elhúzódhat, mivel az eljárás lefolytatását csak akkor kezdheti meg a hatóság, ha az ehhez szükséges költségeket a központi költségvetésből számára folyósították.
Azonban minden földtulajdonosnak lehetősége van arra, hogy a megfelelő anyagi források megléte esetén ún. „előfinanszírozás” keretében segítse az ügye előmenetelét.
Ha a közös tulajdon megszüntetési kérelmet beadó személy vállalja, hogy megelőlegezi ennek az eljárásnak a költségét, akkor a hatóság ezen kérelmek alapján köteles az eljárását lefolytatni.
Az előfinanszírozott eljárás rendje megegyezik a klasszikus eljárási renddel, azonban időben óriási előnyhöz jut vele az érintett személy és az általa megelőlegezett összeget is visszakapja.
A befizetett összegről számlát állítanak ki, ezen számla alapján az eljárás lefolytatását követő évben a befizetett összeget visszatérítik a költségek viselője részére.
A körzeti földhivatal által kiszámított költségeket a megyei földhivatal előirányzat-felhasználási keretszámlájára kell befizetni csekken vagy átutalással. A megyei földhivatal a befizetésekről nyilvántartást vezet, és a megelőlegezett költség beérkezését követő tizenöt napon belül igazolást küld a befizető részére.
A megelőlegezett költségek visszatérítése a tárgyévet követő év január 1-től történik oly módon, hogy azt a jogosultak a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalnál igényelhetik vissza a számla és a befizetésről kapott igazolás alapján.
Akik önálló földrészlet kialakítását nem kérték, azok a visszamaradó földrészleten tulajdonközösségben maradnak.
Amennyiben az információkkal kapcsolatban kérdésük vagy észrevételük van, kérjük, jelezzék a szaktanacsadas@eurofarm.hu e-mail címen!
Korábbi híreinket megtekinthetik honlapunkon a VIP hírszolgáltatás – SZHSZ menüpont alatt.
Válasz #106. hozzászólásra
Na ne!
Államosítást akarsz?
Válasz #106. hozzászólásra
deja vu
Válasz #104. hozzászólásra
politikai akarat kérdése azt mondani, hogy aki 2 hónapon belül nem erősíti meg a tulajdon jogát, az visszaléphet az állami rendszerbe...
Válasz #104. hozzászólásra
pedig egynémely helyzet,hátborzongató.
én ,egy 8ha táblába vettem meg ,a amit megtudtam,ugy állt össze ,hogy 18 tulajdon bejegyzés+5 haszonélvező/özvegyi jog és hozzá kell tegyem ,hogy a 1/4-e még mindig nem az enyém ,
3 tul. nem adja el, 2 pedig 23 éve meghalt,az örököseit felkerestem de egy év alatt sem intéztek semmit.
Persze ,a cikkre visszatérve, nem azt akarom mondani ,hogy a szétméregetés jó lenne,mert ez az elaprozodott helyzet ami az országba van kezelhetetlen (azt hiszem legkevesebb 3000nm-t mérethetsz ki), az ilyen apró koronásokat ....hát nem tudom rá kellene venni ,hogy "szálljanak" ki belőle
Nyilván ki melyik oldalon áll ,ugy vélekedik,de elég fos a helyzet,vhogy kezelni kéne
Válasz #103. hozzászólásra
Szerintem,hiába is akarnák megszüntetni,nemis lehet.Itt vannak 0,5 AK tulajdon részek,ezek a személyeknek nem érdekük,hogy rendeződjön.Sok esetbe nincs is meg a tulaj.
http://privatbankar.hu/ingatlan/osztatlan-kozos-tulajdon-magaval-is-kiszurt-az-allam-243536
"Osztatlan közös tulajdon: magával is kiszúrt az állam"
A link beszúrását el....
http://ide-ide.hu/
Más:
Országos Megújuló Energia Nyílt Nap helyszínei:
http://megujulonap.com/?p=25
Ha befektetői szándékkal vette meg, akkor bérbe fogja adni.
Ha ugyanaz fogja bérelni aki eddig használta, akkor felesleges kiméretni.
Én úgy gondolom, hogy sokszor jobb agy nagyobb sarab földön gazdálkodni, nem garázdálkodni, mint öt kisebb darabon. Ha belegondolok, hogy lovasekével az egy köblös már nagy darabnak számított. most viszont, ha egy napig nem tudok dolgozni egy műveletet már kicsinek számít szerintem.
Ismerősömnek 10 helyen van 20 ha földje.
Ez lenne továbbra is a jövő útja?
Ha benne vagy az osztatlan közösben, neked kellett volna megvenned.
Sajnos még mindig "erősebb kutya gyakorolja a tavaszi szerelmet." Mi arra a garancia, hogy a következő hatalomra kerülő párt nem ugyenezt fogja csinálni?
Én a civil szervezetek és kis pártok össze állásában összefogásában látnám a jövőt. például tetszett, teszik az IDE párt IDEológiája.
Válasz #87. hozzászólásra
Szeretem hallgatni, amit mond, bár néha eléggé el van varázsolva.
Tüntetni éppenséggel lehetne ott is, de elég furcsán néznénk ki a tábla végén.
Oké, viccet félretéve: értem én, mire gondolsz.
S abban is egészen biztos vagyok, hogy ha ő/ők kerültek volna hatalmi pozícióba, vagy legalábbis közel hozzá, már nem itt tartanánk.
Válasz #89. hozzászólásra
Vállalkozó azt mondta, hogy ne aggódjunk, ő a munkát elvégzi, a muksó fizet, hisz megrendelte a munkát, ő azt biztos hogy behajtja, mi meg legfeljebb könnyebben műveljük a földet, ha ő már megszántja azt is, ami már a mienk lenne. Tudom, hogy ezek a dolgok nem így mennek, de nem akart a párom ölre menni ezzel az emberrel, mert eddig elég jóban voltunk, s végül is ő ebben nem is ludas.
Válasz #91. hozzászólásra
Köszönöm a segítséget.
Persze, hogy nem kezdhetett volna a műveléshez, mert persze hogy nem kaptunk még semmiféle határozatot, jogerőre emelkedésről sem, másról sem.
Válasz #92. hozzászólásra
A lényeg most nem is ez akart lenni, hanem az, hogy hiába van ott kézzel foghatóan és szemmel láthatóan a tanyahely, az NEM LÉTEZIK!!! Papíron szántó, tehát az már teljesen mellékes, hogy ott semmiféle művelést nem lehet így végezni - legalábbis a földhivatal szerint ez így van.
Sok évvel ezelőtt az ilyen területekre, tanyahelyekre jó pénzt vettek fel a tsz-ek, s hasonlók, hogy szántóvá, használhatóvá tegyék. Mondom a pénzt eltették, csak jó részét a munkának nem végezték el. Most lehetne keresni, hogy ki nem végezte el a munkát - illetve nem is kell keresni, mert pontosan tudjuk, ismerjük itt mindannyian, akik érintettek vagyunk ebben a dologban, csakhogy az a tsz már rég megszűnt, jogutód nélkül, akkor meg kin verjék most el az emberek a port?.... áááááá..... minél jobban belegabalyodik az ember lánya, annál bonyolultabb lesz.
Válasz #95. hozzászólásra
Kicsit sokat tudok beszélni....talán szakmai ártalom.Ezzel tisztában vagyok, ez "természetes", hogy így van. De itt nem kevéssel van kevesebb terület összesen! Persze, egy önkényes és nem hivatalos mérnök által mért mérésnél is ez szinte "természetes".
Válasz #80. hozzászólásra
Nem olvastam végig szóról szóra így lehet tévedek csak az ragadott meg, hogy most az új kiméréssel kevesebb jut.
Persze.
Miért !?
Vannak a területben különböző osztályzatú/AK értékű részek és ez miatt van az, hogy egy volt osztatlanban valakinek a 20 AK-ja nagyobb/kisebb, mint ugyan abban a táblában 1-2 szomszéddal arrébb.
Válasz #93. hozzászólásra
az a cél, hogy a nagy osztatlan közösbe lehet halászni, ameddig lehet
kutyának nem kellenek az 1/1-es fél hektáros területek, azokkal nincs mit bűvészkedni
Az a szomorú , hogy a "rendszer váltás" után 21 évvel
a gazdáknak az osztatlan kőzös tulajdon megszüntetésével
kell nyüglödeni .
A jelenlegi kormánynak sem célja ezt rendbe tenni végre, vagy az a cél ,hogy a gazdák aloll még ezeket a termő területeket is "elprivatizálják"!
Válasz #80. hozzászólásra
ha egy osztatlan hrsz-ben többféle művelési ág is van, akkor azokat az osztatlan közös megszüntetése során külön-külön kell kezelni. úgy mondják hogy "ki kell venni" belőle.
tehát az lesz, hogy a 20 ha-os szántóból külön hrsz-ként leválasztják azt a tanyás/erdős részt, ami be van ékelve, esetleg hozzá vezető úttal együtt, ennek a tulajai az eredeti osztatlan közös tulajai lesznek az eredetivel megegyező tulajdoni hányadok mértékéig, és a maradék tényleges szántót fogják felosztani.
az valóban nem lehetséges, hogy a 20 tulajdonosból 19 szántót kap, az egyik meg belehúz a szarba, ezt így kell megoldani, és így is oldják meg.
Válasz #80. hozzászólásra
Na, akkor az történt, amire gondoltam. Nem lesz két darabban a földetek. Rossz hír viszont, hogy alighanem nem ott lesz kimérve, ahol eddig műveltétek.
Jó lenne tudni a tulajdoni arányokat, mert ha a neppernek 50%+1 részaránytulajdona van a táblán belül, akkor meghatározhatja az osztás irányát és sorrendjét.
Ha ez nincs meg neki és nincs semmilyen tényállás, ami részére elő jogosultságot biztosít, akkor - megegyezés hiányában - általában a Földhivatal dönti el sorsolással.
Erről viszont értesítést kellett volna kapnotok és ti - vagy a törvényes képviselőtök - részt vehettetek volna rajta.
A megint más kérdés, hogy nem művelhetné még a földet, mert nem hiszem, hogy jogerőre emelkedett volna a megosztási kérelem:
5) A tulajdonjog ingatlan-nyilvántartási bejegyzésének jogerőre emelkedése után az új földrészleteket ki kell tűzni és be kell mutatni. A bemutatás időpontjáról az eredeti földrészlet összes tulajdonosát igazolható módon értesíteni kell azzal, hogy a távollét nem akadályozza meg a bemutatás lefolytatását, illetve, hogy a távolmaradás esetén igazolásnak helye nincs. A bemutatásról jegyzőkönyvet kell felvenni és azt a földhivatali iratokhoz kell csatolni.
Itt vannak az osztatlan közös tulajdon megszüntetésének szabályai:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0500063.KOR
Válasz #79. hozzászólásra
Kicsit pontosítsuk a dolgot, nehogy árnyékra vetődjünk!
- Az 1/1 rész az osztatlan közösből lett-e leválasztva, vagy ez egy attól független terület? Szomszédos tábla? Úttal, vagy árokkal elválasztva?
Válasz #80. hozzászólásra
Vállalkozót kellett volna hazaküldeni.
Válasz #69. hozzászólásra
Fogod szántod a tiedet egy darabban,a neppert meg elhajtod a pájszerral.Majd belenyugszik sorsába.
Moderálta: Mf-es (3146) 2011-11-08 08:39:56
Válasz #86. hozzászólásra
TancsiNéni!Itt volt nálunk a minap a Morvai Krisztina.Azt mondta az embernek ki kell állnia az igazáért,ha kell oda kell menni és tüntetni.