Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.74 FtUSD403.39 FtCHF440.14 FtGBP493.34 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gumóka #537. hozzászólásáraMilyen adatbázisról beszélsz?
Apámtól örökölt ifa pót a 3 betű 3 számos rendszámmal se volt a nyilvántartásban sehol... (a digitálisban)
Újra fel kellett vinni...
Lehet azt várták, hogy majd viszi műszakira 1995 után...aztán nem vitte, így fel se került számítógépre...
Persze azt elismerték, hogy ugyehát forgalomba van... A nőcinek volt egy erőtlen próbálkozása, hogy izé vigyem el műszakira, aztán menjek úgy, mert csak műszakis járművet enged a renccer felvinni...
De mondtam neki, hogy ez nem ér annyit perpill. És ott mindjárt ki is vonattam a forgalomból...
Válasz Nyomasek Bobo #535. hozzászólásáraNa ez jókérdés valószínű hogy modszerváltás elött volt ez hivatalosan forgalomban. De kivonatva sem lett mert akkor gondolom az okmányokat rendszámot le kellett volna adni
Ezt is át kell gondolni
Válasz Gumóka #533. hozzászólásáraNa ez már fél siker lehet hogy szerencsém van mert van itt két olyan vizsgabázis ahol mindent is le szoktak vizsgáztatni. Majd rákérdezek.
Köszönöm!
Válasz Szalai A P #532. hozzászólásáraVan ahol megcsinálják, van ahol nem. Van itt is vizsgabázis, ahol azt mondták, ami már volt itthon valaha forgalom és rendben vannak a papírjai, azt kérdés nélkül.
De sok helyen nem csinálják.
Én is vizsgáztattam sima vizsgabázison Magyar forgalomból kivont, Szlovákból visszahozott autót. Meg szürkeforgalmis kistraktort is.
Járj utána pár vizsgabázison, lehet megcsinálják. Biztos, hogy van rá kiskapu, mert én is sima vizsgabázisra vittem. Csak nem mindenhol tudnak, akarnak ezzel foglalkozni lehet.
Válasz Gumóka #531. hozzászólásáraKöszönöm válaszod! Maradna az eredeti tulaj nevén már huszonéves beszerzés csak le kéne vizsgáztatni. Ezekszerint nem kerülhető el a hatósági vizsgav. Öszintén hallotam már több embertől hogy ha megvannak a papírjai akkor sima vizsga meg okmányíroda meg bisztosítás. Ezért megy az agyalás!
Válasz Szalai A P #530. hozzászólásáraAdásvételi, a forgalmiban nevezett tulajjal, vagy volt olyan ahol volt az alváz számhoz egy külön végzés, hogy xy forgalomba helyezhető a pótot.
Mindenesetre itt a jogfolytonosság szükséges, e nélkül nem csinálják.
Alvázszámra az adásvételi alapján kell biztosítás, majd a hatósági vizsga. Nagy vonalakban ennyi.
Sziasztok! Kérdeznék egy olyat hogy, adott egy fix platós IFA pótkocsi megvan a régi rendszám (nem háromszög alakú) és a forgalmi. Ezt milyen úton lehet újra forgalomba helyezni NKH vizsga szükséges hozzá vagy van egyszerübb módja?
Válasz Nyomasek Bobo #528. hozzászólásáraIgazából amiket látok mind olyan 10-20km kategória közé tartozik, mint írtad. Általában alváz táblája van, amin pár súly adat, meg talán az évjárata van feltűntetve , de külön papírt sehol sem fotóznak.
Nem ragaszkodom a műszakihoz, mivel évi 10 napot dolgozna kb., csak ha van lehetőség akkor le papíroznám, hogy a rendőr se cseszegesen..
Válasz Elitjocko #527. hozzászólásáraHa typenschein is van hozzá, akkor simán.
De kb egyikhez sincs. Ugyanis kint ami 25km, 20km, 15km, 10km es táblácskával fut, egyre se kell forgalmi, műszaki. És gondolom hogy esetleg ne derüljön ki, hogy nem régi, vagy volt valaha forgalmija( mint mondjuk egy régi kamion tailer, amit ma traktor húz) a typenschein eltünik egy idő után.
Esetleg erre szakosodott emberkénél érdeklődj, mint soha forgalomba nem helyezett vontatmany, az hogyan megy, üzembentartóival. Lehet "találni" kell hozzá 2-3 előző adasvételit . Majd ők megmondják megy-e.
Képbe került egy 2,5-3,5köbös szippantó vásárlása, ami csak víz szállítására lenne használva mint tartálykocsi lehet a szivattyú is lekerulne róla. Kérdésesm az lenne, hogy ezek az osztrákból be hozottak le műszakiztathatok vagy van valami jogszabály amire lehet hivatkozni?
Persze patika állapotban lenne vilagitassal átmenő fékkel stb..
Válasz Sanyi #525. hozzászólásáraMa ugyanilyen ügyben ma felhívtam a tatabányai közlekedési felügyeletet, és azt a választ kaptam, hogy semmilyen módon nem vizsgáztathatom le a trakit, ha nem volt magyarországon üzembehelyezve.
Válasz csoppika #523. hozzászólásáraIgen, mert a jogfolytonosság hiányára hivatkozva, nem tudja végig igazolni az eredetét, tehát nem tud rá friss vizsgát rakni a hatóság.
De, van itt pl. Egy szürke forgalmis '82-ben kivont pótkocsi. A forgalmiban a termelő szövetkezet a tulaj, de viszont ehhez társul egy határozat, ami leírja azt, hogy az adott alvázszámú pótkocsi tulajdonosa vizsgáztathatja a pótkocsit, törzskönyv nélkül, mint üzembentartó.
Ettől a tulajdonostól forgalomba helyezés nélkül került megvásárlásra a pótkocsi adásvételivel, szürke forgalmival és a határozattal, így az új tulajdonos tudja,vizsáztatni.
Azt viszont nem tudni, hogy a kivonás után a szövetkezet és az eladó között mi történt. Gondolom ott sem egyenes a dolog, ahogy a lentebb leírt traktornál sem volt épp egyszerű, mégis lett határozat, tehát volt rá megoldás.
Ezért kéne alvázszám után keresgetni, hogy ne érje meglepetés.
Válasz Gumóka #522. hozzászólásáraHa esetleg nincs meg a papírhoz a traktor...akkor nem árt a biankó adasvételit aláíró tulajdonossal valahogy kapcsolatba lépni...mert ki tudja?
Esetleg egy fél éve elhunyt egyénnel nehéz friss adásvételit aláíratni
Oszt ha mégis aláirta...meg kéne magyarázni, hogy hogyan is...
Válasz Powerlifting096 #521. hozzászólásáraAlvázszám alapján az NKH talán tud segíteni. Volt itt rá példa, hogy papír nélkülinek lett hivatalosan papírja, alvázszám alapján irattárból meglett a származást igazoló okmány.
Ha meg nem, akkor árulnak papíros traktort, traktor nélkül is..
Vásárlás előtt érdemes utánajárni a lehetőségeknek, a NKH részéről sok telefonálásra készülj fel, van ott homály sokszor, nehezen de tudnak segíteni.
Üdvözletem traktor vásárlás elött állok,kinéztem egy kis fülkés 80-as Mtz-t.Sajnos nincsenek papirjai de viszont nagyon jò áron,állapotban van a gépezet.Nos az lenne a kérdésem hogy esetleg van e lehetőség arra hogy forgalomba helyezzem? A válaszokat előre is köszönöm! :)
Válasz Bécó #516. hozzászólásáraHa jól értem a rendeletet, akkor a gépjármű bizonyos esetben lassú járművé alakítható, de akkor visszaút nincs... Viszont a mezőgazdasági vontató nem gépjármű...
Válasz Rabó001 #515. hozzászólásáraJó hellyen jársz én ebbe a cipőben járok. Mivel 200 lovas a gép csak fekete rendszámmal lehet vontató, de mivel már piros lett tehát le lett minősítve lassú járműnek feketére már nem lehet vizsgáztatni!
Válasz Bécó #509. hozzászólásáraNincs kizárva hogy megcsinálható utólag, hasonlóan, mint leírták, a múltban is megcsinálták, azt is leírták. Én is tudok ilyet. Mikor forgalomba helyezték a traktort, nem újkorán hanem utólag, akkor nem tették fel rá a vonófejet, így nem jegyeztek be vontatást, majd a következő vizsgára kérték a módosítást, felrakták a vonófejet, megkapta.
Viszont nem biztos hogy sikerül, persze valószínűleg igen, főleg ha mondjuk egy céghez kihelyezett vizsgára viszed, általában a lassú járművekhez nagyon jóindulatúan állnak hozzá.
Én egyszer utánanéztem ennek, meg vizsgabiztos ismerőssel is beszéltem, leírva is megtaláltam valamelyik rendeletben, de nemtudom melyikben, talán egyik KöHémben. Szóval lassú járműként csak egy bizonyos motorteljesítmény alatti traktort lehet forgalomba helyezni (a konkrét kilowatt nem megy fejből, ezért nem írom), ez megkapja a vontathatóságot is. E fölötti gépet is forgalomba lehet helyezni lassú járműként, viszont ebben az esetben nem vontathat pótkocsit.
Lehet hogy este megnézem, ha megtalálom, leírom ide.
Ettől függetlenül simán előfordulhat hogy megcsinálják.
Válasz Bécó #511. hozzászólásáraMűszaki vizsga nélkül nem írják be.Műszakira kiépíted az átmenő féket.Nem kell azt reklámozni,hogy eddig nem volt rajta.Eddig nem volt rá szükség és kész.Bejelented,hogy vontatás bejegyzése végett akarod műszakiztatni,elviszed,megnézik,ha minden ok.adnak egy műszaki adatlapot,az okmányirodában meg beírják.(egy új forgalmiba)
Válasz Plútó #510. hozzászólásáraNa igen, de Te honosításkor csináltad ezt, nekem meg már érvényes magyar forgalmival rendelkezik csak épp nincs rajta átmenő fék!
Válasz Bécó #509. hozzászólásáraÉn két éve csináltam.Az enyém Hollandiából jött,levegő rendszer nélkül.Saját magam csináltam a levegő rendszert,Ifa kompresszor,Mtz lefúvó szelep,Mtz egykörös fékszelep,Mtz mechanikus nyomásmérő óra,Mtz légtartály.Műszaki vizsga alkalmával kérni kell,hogy szeretnél rá vontatást.Arra kell figyelni,hogy megfelelő méretű vonófej legyen rajta,mert ha kicsi,akkor csak akkora vontatási tömeget adnak amekkorát a fej bír,nem pedig annyit amennyi a traktor tömege után járna.Mondjuk nálam pont nem érdekelte a vizsgabiztost sem a vonófej,sem a levegő rendszer.Csak körbefotózta és"jó napot".
Lenne egy érvényes piros rendszámos magnumom, de szeretnék rá kompresszort tenni ezt be is íratni a forgalmiba hivatalosan vontatási tömeggel.
Van erre megoldás vagy így veszett?
Válasz zotya71 #504. hozzászólására Sajna nem tudok segíteni de ésszerű megoldás lehetne egy zöldrenszám s ha használni kell akkor vezeti a naplót és kész már 30 éve ezt kellet volna nem csűrni csavarni
Na de hogy témánál maradjunk.
Solt, Bács megye. A régi munkahelyemen az összes autót oda vittük vizsgázni, fölmunkákat végeztünk és hát a kocsik esztétikailag nem mindig voltak toppon. Nem volt nekik akadály.
Egyébként ha valaki vesz egy 3szög rendszámos traktort mondjuk, minden papírjával folyamatos jogfojtonossággal, le tudják papírozni.
Tehát az a lényeg, hogyha itthon már volt forgalomban és igazolható az előélete, megcsinálják a vizsgát.
Az én Tatram is ilyen volt, Magyar kocsi volt, értékesítés céljából Szolvákiába vitték, majd mi visszahoztuk, simán lepapírozták.
De épp friss téma, a rendszámos topikban dobtam fel múltkor az alvázszámát a trakimnak, időszakos vizsga ügyében. A múlt héten vittem itthon vizsgára (Tolna megye), nem akarták megcsinálni.
A vizsgáztató szerint nekik ezért szólnak, mert nem gyári alvázszám, így ezeket átküldik Soltra.
De kérdem én, egy egységes Köhém rendelet alapján a két megye között mi különbség van? Na meg 42 éves traki, körbenéztem itt az idősebb Mtzket a környéken, hát nem találtam két egyforma számsort...
Aztán végülis meglett, ennyiből jó a fényképes adatbázis, mert így láttuk, hogy 10 éve is így vizsgázott.
Ez épp olyan, hogy Borsodban egy gyári, papírok nélküli pótkocsira tudnak rakni rendszámot, itt meg nem.
Van egy bálaszállító kocsim, M zárolt volt, itt semmit nem tudnak vele kezdeni...
Válasz ..MZ/X.. #494. hozzászólásáraAzért elképesztő ez az egész rendszer, ami itt van Nálunk. Mindent tiltanak, minden agyonbürokratizált, bonyolult, fejetlenség, mindenhol pénzlehúzás. Na meg az objektivitás hiánya, persze ez abból a szempontból jó, hogy legalább valahol megcsinálják.
Rohadtul nem érné meg nekem a fekete rendszám, egy olyan teherautóra, ami megy 1 évben 2 km-t. A hobbiautósoknak is évek óta okoz problémát az, hogy nincs egy olyan típusú rendszám, amit szezonálisan bárki kiválthat, így sokan illegálisan P rendszámmal járkálnak, de inkább megszigorították a P rendszámot, minthogy keressenek egy optimális megoldást.
Egyébként meg a rendőr nem tudom milyen alapon veheti le a rendszámot, HA érvényes, műszakis autóról van szó. Piros rendszámos, lassú járműnek minősül, érvényes forgalmi, ennyi.
Válasz Gumóka #498. hozzászólásáraMulticar nem mostanság volt talán tavaly vagy 2 éve botlottam bele. Ezeket meg szoktam jegyezni mert felénk már kiírtották mindet. Mondjuk a Dunán onnan az már más világ. Solton sok dolog elfér a papíron ami ideát nem.
Nem kizárt, hogy összefutottunk már. Családhoz, földek miatt csavarodunk arrafelé Paksra viszonylag sűrűn. Meg ha idő engedi akkor a vásárra megyünk állni a dugóban meg enni egy kolbászt.
Válasz Gumóka #496. hozzászólásáraNemrég láttam, a halastó meg a pálinkafőzde között kevert megrakva földdel. De régebben aroval, meg öregebb multicarral is találkoztam. Nyáron Solton unimog is jött velem szembe pirossal. Vásáron is szokott lenni egy muki aki egy barna roburral meg lószállítóval megy.
Válasz ..MZ/X.. #494. hozzászólásáraAz a dunaföldvári már piros rendszámmal került ide, egy kombiföldmunkagép mellé vette egy vállalkozó. Megy, de mikor elkezdtek vele dolgozni, a helyi szervek ki is meszelték, annak nem tudom mi lett a vége, egyébként csak itt rohangál a környéken.
Solton még szerintem levizsgáztatja, ott megoldható, de máshol már szerintem ezt se engednék be.
Válasz zotya71 #490. hozzászólásáraTalán 2 éve csináltuk, székesfehérvári okmányiroda és NKH vizsgaállomás.
Vissza kell olvasni többször le volt itt is írva paragrafussal mindennel. Igazolólapon (forgalmi) a tulajdonos rublika üres marad, csak üzembentartót jegyeznek be, de ez semmi hátránnyal nem jár.
Volt régi háromszög rendszám ami még kemény kötésű szürke forgalmival volt, az meg okmányiroda, aztán sima vizsgabázison műszaki.
Válasz mvtomi #493. hozzászólásáraAz piros szerintem már nem lesz. Felénk kiszórták az összeset, műszakira már be sem engedik. Dunaföldvár környékén, meg az alföldön szaladgál még piros rendszámos teherautó. Amíg műszakira engedik őket, meg a rend éber őrei le nem akasztják róluk a rendszámot addig mennek.
Mivel forgalomba helyezéshez NKH vizsgára kell menni, átalakítási dokumentáció nélkül szerintem esélytelen a dolog. Keresni kell rugalmasabb okmányirodát, meg NKH vizsgabázist ahol nem okoz gondot az ilyesmi.
Válasz ..MZ/X.. #487. hozzászólásáraEz működik IFA-nál is? Ha nincs papírja, mivel igazolom, hogy lassú jármű volt?
Csak egy osztrák ideiglenes forgalmija van. Régen Mo.-i autó volt, de nem itt minősítették át, hanem a külföldi eladás után.
Válasz medikus #489. hozzászólásáraAz nem téma, ha már másik országban volt forgalomba helyezve. Pont ezért nem tud belekötni, mert forgalomban lévő eszköz, tulajdonképpen csak honosítod, illetve ha nincs érvényes vizsgája, akkor időszakos műszaki vizsgát csinálsz.
Egyébként nagyjából a hatósági műszaki sem sokkal macerásabb, mint a normál, csak honosításnál megköveteli.
Ami nem volt még forgalomban, arra vonatkozik a környezetvédelmi norma, tehát új gépről beszélünk.
Ha használtnál is érvényes lenne honosításkor a környezetvédelmi norma, akkor a használtautó kereskedők sem hordanák be európa szemetét az unióból.
639 hozzászólás
Válasz Gumóka #537. hozzászólásáraMilyen adatbázisról beszélsz?
Apámtól örökölt ifa pót a 3 betű 3 számos rendszámmal se volt a nyilvántartásban sehol... (a digitálisban)
Újra fel kellett vinni...
Lehet azt várták, hogy majd viszi műszakira 1995 után...aztán nem vitte, így fel se került számítógépre...
Persze azt elismerték, hogy ugyehát forgalomba van... A nőcinek volt egy erőtlen próbálkozása, hogy izé vigyem el műszakira, aztán menjek úgy, mert csak műszakis járművet enged a renccer felvinni...
De mondtam neki, hogy ez nem ér annyit perpill. És ott mindjárt ki is vonattam a forgalomból...
Válasz Gumóka #537. hozzászólására
Válasz Szalai A P #536. hozzászólásáraÉn meghívnám az nkh-t, adatbázis alapján ott meg tudják mondani, forgalomba helyezhető e.
Mondjuk sok telefonálásra készülj fel, sokan ott se tudják, hányadikán van elseje
Válasz Nyomasek Bobo #535. hozzászólásáraNa ez jókérdés valószínű hogy modszerváltás elött volt ez hivatalosan forgalomban. De kivonatva sem lett mert akkor gondolom az okmányokat rendszámot le kellett volna adni
Ezt is át kell gondolni
Válasz Szalai A P #534. hozzászólásáraErre nincs fedezetlenségi?
Gondolom forgalomban van...
Válasz Gumóka #533. hozzászólásáraNa ez már fél siker lehet hogy szerencsém van mert van itt két olyan vizsgabázis ahol mindent is le szoktak vizsgáztatni. Majd rákérdezek.
Köszönöm!
Válasz Szalai A P #532. hozzászólásáraVan ahol megcsinálják, van ahol nem. Van itt is vizsgabázis, ahol azt mondták, ami már volt itthon valaha forgalom és rendben vannak a papírjai, azt kérdés nélkül.
De sok helyen nem csinálják.
Én is vizsgáztattam sima vizsgabázison Magyar forgalomból kivont, Szlovákból visszahozott autót. Meg szürkeforgalmis kistraktort is.
Járj utána pár vizsgabázison, lehet megcsinálják. Biztos, hogy van rá kiskapu, mert én is sima vizsgabázisra vittem. Csak nem mindenhol tudnak, akarnak ezzel foglalkozni lehet.
Válasz Gumóka #531. hozzászólásáraKöszönöm válaszod! Maradna az eredeti tulaj nevén már huszonéves beszerzés csak le kéne vizsgáztatni. Ezekszerint nem kerülhető el a hatósági vizsgav. Öszintén hallotam már több embertől hogy ha megvannak a papírjai akkor sima vizsga meg okmányíroda meg bisztosítás. Ezért megy az agyalás!
Válasz Szalai A P #530. hozzászólásáraAdásvételi, a forgalmiban nevezett tulajjal, vagy volt olyan ahol volt az alváz számhoz egy külön végzés, hogy xy forgalomba helyezhető a pótot.
Mindenesetre itt a jogfolytonosság szükséges, e nélkül nem csinálják.
Alvázszámra az adásvételi alapján kell biztosítás, majd a hatósági vizsga. Nagy vonalakban ennyi.
Sziasztok! Kérdeznék egy olyat hogy, adott egy fix platós IFA pótkocsi megvan a régi rendszám (nem háromszög alakú) és a forgalmi. Ezt milyen úton lehet újra forgalomba helyezni NKH vizsga szükséges hozzá vagy van egyszerübb módja?
A segítséget előre is köszönöm!
Válasz Nyomasek Bobo #528. hozzászólásáraIgazából amiket látok mind olyan 10-20km kategória közé tartozik, mint írtad. Általában alváz táblája van, amin pár súly adat, meg talán az évjárata van feltűntetve , de külön papírt sehol sem fotóznak.
Nem ragaszkodom a műszakihoz, mivel évi 10 napot dolgozna kb., csak ha van lehetőség akkor le papíroznám, hogy a rendőr se cseszegesen..
Válasz Elitjocko #527. hozzászólásáraHa typenschein is van hozzá, akkor simán.
De kb egyikhez sincs. Ugyanis kint ami 25km, 20km, 15km, 10km es táblácskával fut, egyre se kell forgalmi, műszaki. És gondolom hogy esetleg ne derüljön ki, hogy nem régi, vagy volt valaha forgalmija( mint mondjuk egy régi kamion tailer, amit ma traktor húz) a typenschein eltünik egy idő után.
Esetleg erre szakosodott emberkénél érdeklődj, mint soha forgalomba nem helyezett vontatmany, az hogyan megy, üzembentartóival. Lehet "találni" kell hozzá 2-3 előző adasvételit . Majd ők megmondják megy-e.
Képbe került egy 2,5-3,5köbös szippantó vásárlása, ami csak víz szállítására lenne használva mint tartálykocsi lehet a szivattyú is lekerulne róla. Kérdésesm az lenne, hogy ezek az osztrákból be hozottak le műszakiztathatok vagy van valami jogszabály amire lehet hivatkozni?
Persze patika állapotban lenne vilagitassal átmenő fékkel stb..
Válasz Sanyi #525. hozzászólásáraMa ugyanilyen ügyben ma felhívtam a tatabányai közlekedési felügyeletet, és azt a választ kaptam, hogy semmilyen módon nem vizsgáztathatom le a trakit, ha nem volt magyarországon üzembehelyezve.
Jó napot mindenkinek .érdeklödnék van egy olasz gyártásu kistraktor csak adásvédelie van semi más le lehet azt vizsgáztatni ,
Válasz csoppika #523. hozzászólásáraIgen, mert a jogfolytonosság hiányára hivatkozva, nem tudja végig igazolni az eredetét, tehát nem tud rá friss vizsgát rakni a hatóság.
De, van itt pl. Egy szürke forgalmis '82-ben kivont pótkocsi. A forgalmiban a termelő szövetkezet a tulaj, de viszont ehhez társul egy határozat, ami leírja azt, hogy az adott alvázszámú pótkocsi tulajdonosa vizsgáztathatja a pótkocsit, törzskönyv nélkül, mint üzembentartó.
Ettől a tulajdonostól forgalomba helyezés nélkül került megvásárlásra a pótkocsi adásvételivel, szürke forgalmival és a határozattal, így az új tulajdonos tudja,vizsáztatni.
Azt viszont nem tudni, hogy a kivonás után a szövetkezet és az eladó között mi történt. Gondolom ott sem egyenes a dolog, ahogy a lentebb leírt traktornál sem volt épp egyszerű, mégis lett határozat, tehát volt rá megoldás.
Ezért kéne alvázszám után keresgetni, hogy ne érje meglepetés.
Válasz Gumóka #522. hozzászólásáraHa esetleg nincs meg a papírhoz a traktor...akkor nem árt a biankó adasvételit aláíró tulajdonossal valahogy kapcsolatba lépni...mert ki tudja?
Esetleg egy fél éve elhunyt egyénnel nehéz friss adásvételit aláíratni
Oszt ha mégis aláirta...meg kéne magyarázni, hogy hogyan is...
Válasz Powerlifting096 #521. hozzászólásáraAlvázszám alapján az NKH talán tud segíteni. Volt itt rá példa, hogy papír nélkülinek lett hivatalosan papírja, alvázszám alapján irattárból meglett a származást igazoló okmány.
Ha meg nem, akkor árulnak papíros traktort, traktor nélkül is..
Vásárlás előtt érdemes utánajárni a lehetőségeknek, a NKH részéről sok telefonálásra készülj fel, van ott homály sokszor, nehezen de tudnak segíteni.
Üdvözletem traktor vásárlás elött állok,kinéztem egy kis fülkés 80-as Mtz-t.Sajnos nincsenek papirjai de viszont nagyon jò áron,állapotban van a gépezet.Nos az lenne a kérdésem hogy esetleg van e lehetőség arra hogy forgalomba helyezzem? A válaszokat előre is köszönöm! :)
Válasz Bécó #519. hozzászólásáraMiért...az a piroska egy busz??? Vagy micsoda? Próbáld megérteni amit írtam...
Válasz csoppika #518. hozzászólásáraÍgy van lefelé megy de vissza már nem!
Válasz Bécó #516. hozzászólásáraHa jól értem a rendeletet, akkor a gépjármű bizonyos esetben lassú járművé alakítható, de akkor visszaút nincs... Viszont a mezőgazdasági vontató nem gépjármű...
Válasz Bécó #516. hozzászólásáraHatósági vizsgán átminősítik .
Válasz Rabó001 #515. hozzászólásáraJó hellyen jársz én ebbe a cipőben járok. Mivel 200 lovas a gép csak fekete rendszámmal lehet vontató, de mivel már piros lett tehát le lett minősítve lassú járműnek feketére már nem lehet vizsgáztatni!
Válasz Bécó #509. hozzászólásáraNincs kizárva hogy megcsinálható utólag, hasonlóan, mint leírták, a múltban is megcsinálták, azt is leírták. Én is tudok ilyet. Mikor forgalomba helyezték a traktort, nem újkorán hanem utólag, akkor nem tették fel rá a vonófejet, így nem jegyeztek be vontatást, majd a következő vizsgára kérték a módosítást, felrakták a vonófejet, megkapta.
Viszont nem biztos hogy sikerül, persze valószínűleg igen, főleg ha mondjuk egy céghez kihelyezett vizsgára viszed, általában a lassú járművekhez nagyon jóindulatúan állnak hozzá.
Én egyszer utánanéztem ennek, meg vizsgabiztos ismerőssel is beszéltem, leírva is megtaláltam valamelyik rendeletben, de nemtudom melyikben, talán egyik KöHémben. Szóval lassú járműként csak egy bizonyos motorteljesítmény alatti traktort lehet forgalomba helyezni (a konkrét kilowatt nem megy fejből, ezért nem írom), ez megkapja a vontathatóságot is. E fölötti gépet is forgalomba lehet helyezni lassú járműként, viszont ebben az esetben nem vontathat pótkocsit.
Lehet hogy este megnézem, ha megtalálom, leírom ide.
Ettől függetlenül simán előfordulhat hogy megcsinálják.
Válasz Bécó #511. hozzászólásáraMűszaki vizsga nélkül nem írják be.Műszakira kiépíted az átmenő féket.Nem kell azt reklámozni,hogy eddig nem volt rajta.Eddig nem volt rá szükség és kész.Bejelented,hogy vontatás bejegyzése végett akarod műszakiztatni,elviszed,megnézik,ha minden ok.adnak egy műszaki adatlapot,az okmányirodában meg beírják.(egy új forgalmiba)
Válasz Bécó #511. hozzászólásáranekem vmi olyan rémlik, hogy átalakításnak minősül, és terveztetni kell az ilyeneket.
Nem vagyok benne a témában, csak vmi ilyesmit olvastam régebben.
Válasz Bécó #511. hozzászólásáraElvileg műszakikor simán be kell írja, ha minden feltétel adott.
Válasz Plútó #510. hozzászólásáraNa igen, de Te honosításkor csináltad ezt, nekem meg már érvényes magyar forgalmival rendelkezik csak épp nincs rajta átmenő fék!
Válasz Bécó #509. hozzászólásáraÉn két éve csináltam.Az enyém Hollandiából jött,levegő rendszer nélkül.Saját magam csináltam a levegő rendszert,Ifa kompresszor,Mtz lefúvó szelep,Mtz egykörös fékszelep,Mtz mechanikus nyomásmérő óra,Mtz légtartály.Műszaki vizsga alkalmával kérni kell,hogy szeretnél rá vontatást.Arra kell figyelni,hogy megfelelő méretű vonófej legyen rajta,mert ha kicsi,akkor csak akkora vontatási tömeget adnak amekkorát a fej bír,nem pedig annyit amennyi a traktor tömege után járna.Mondjuk nálam pont nem érdekelte a vizsgabiztost sem a vonófej,sem a levegő rendszer.Csak körbefotózta és"jó napot".
Sziasztok!
Lenne egy érvényes piros rendszámos magnumom, de szeretnék rá kompresszort tenni ezt be is íratni a forgalmiba hivatalosan vontatási tömeggel.
Van erre megoldás vagy így veszett?
Válasz menyhartmate #475. hozzászólására szia tudok segíteni.nulla6 30 kilenc4 kettő hét öt 9 három hívj.
Tudok segíteni.nullahat 30 kilencnégy kettő7öt kilenchárom.
szeretnék érdeklődni van egy traktor vám papir számla meg van megoldható a vizsga vagy felejtős
Válasz zotya71 #504. hozzászólására Sajna nem tudok segíteni de ésszerű megoldás lehetne egy zöldrenszám s ha használni kell akkor vezeti a naplót és kész már 30 éve ezt kellet volna nem csűrni csavarni
ki mit tud erőől álítolag akinek van őstermelő igazolványa az kaphat rend számot mint munka gép papirok nélküli traktora
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni egyedi gyártású, háromszög rendszámos kis traktor, újra forgalomba helyezésében?
Az email címem: istvan65925@citromail.hu
Üdv: István
Válasz ..MZ/X.. #499. hozzászólásáraVasárnap ismét kolbászolhatsz
Na de hogy témánál maradjunk.
Solt, Bács megye. A régi munkahelyemen az összes autót oda vittük vizsgázni, fölmunkákat végeztünk és hát a kocsik esztétikailag nem mindig voltak toppon. Nem volt nekik akadály.
Egyébként ha valaki vesz egy 3szög rendszámos traktort mondjuk, minden papírjával folyamatos jogfojtonossággal, le tudják papírozni.
Tehát az a lényeg, hogyha itthon már volt forgalomban és igazolható az előélete, megcsinálják a vizsgát.
Az én Tatram is ilyen volt, Magyar kocsi volt, értékesítés céljából Szolvákiába vitték, majd mi visszahoztuk, simán lepapírozták.
De épp friss téma, a rendszámos topikban dobtam fel múltkor az alvázszámát a trakimnak, időszakos vizsga ügyében. A múlt héten vittem itthon vizsgára (Tolna megye), nem akarták megcsinálni.
A vizsgáztató szerint nekik ezért szólnak, mert nem gyári alvázszám, így ezeket átküldik Soltra.
De kérdem én, egy egységes Köhém rendelet alapján a két megye között mi különbség van? Na meg 42 éves traki, körbenéztem itt az idősebb Mtzket a környéken, hát nem találtam két egyforma számsort...
Aztán végülis meglett, ennyiből jó a fényképes adatbázis, mert így láttuk, hogy 10 éve is így vizsgázott.
Ez épp olyan, hogy Borsodban egy gyári, papírok nélküli pótkocsira tudnak rakni rendszámot, itt meg nem.
Van egy bálaszállító kocsim, M zárolt volt, itt semmit nem tudnak vele kezdeni...
Válasz mvtomi #500. hozzászólásáraHa gyanús neki, berendel egy közlekedés felügyelet vizsgálatra...
Válasz ..MZ/X.. #494. hozzászólásáraAzért elképesztő ez az egész rendszer, ami itt van Nálunk. Mindent tiltanak, minden agyonbürokratizált, bonyolult, fejetlenség, mindenhol pénzlehúzás. Na meg az objektivitás hiánya, persze ez abból a szempontból jó, hogy legalább valahol megcsinálják.
Rohadtul nem érné meg nekem a fekete rendszám, egy olyan teherautóra, ami megy 1 évben 2 km-t. A hobbiautósoknak is évek óta okoz problémát az, hogy nincs egy olyan típusú rendszám, amit szezonálisan bárki kiválthat, így sokan illegálisan P rendszámmal járkálnak, de inkább megszigorították a P rendszámot, minthogy keressenek egy optimális megoldást.
Egyébként meg a rendőr nem tudom milyen alapon veheti le a rendszámot, HA érvényes, műszakis autóról van szó. Piros rendszámos, lassú járműnek minősül, érvényes forgalmi, ennyi.
Válasz Gumóka #498. hozzászólásáraMulticar nem mostanság volt talán tavaly vagy 2 éve botlottam bele. Ezeket meg szoktam jegyezni mert felénk már kiírtották mindet. Mondjuk a Dunán onnan az már más világ. Solton sok dolog elfér a papíron ami ideát nem.
Nem kizárt, hogy összefutottunk már. Családhoz, földek miatt csavarodunk arrafelé Paksra viszonylag sűrűn. Meg ha idő engedi akkor a vásárra megyünk állni a dugóban meg enni egy kolbászt.
Válasz ..MZ/X.. #497. hozzászólásáraOtt a pálinkafőzde előtt bérelnek telket anyagtárolásra.
Piros rendszámos M22-es multicar volt itt egy bácsinak, az 1 személyes, asszem' kék.
Keresztapáméknál van még a tüzépen 2 működőképes, meg vagy 5 donor, de azok fekete rendszámosak.
De ma már szerintem esélytelen traktoron, kombájnon meg rakodón kívül másra pirosat rakatni, mert többe kerülne, mint amennyit lehet egy ifa ér.
Egyébként volt itt Gaz66, meg uaz is pirossal a vadászoknak.
De ha erre jártas vagy, tuti, hogy találkoztunk már, még ha nem is,tudunk róla
Pannoniás tartálykocsin szoktam randalírozni
Válasz Gumóka #496. hozzászólásáraNemrég láttam, a halastó meg a pálinkafőzde között kevert megrakva földdel. De régebben aroval, meg öregebb multicarral is találkoztam. Nyáron Solton unimog is jött velem szembe pirossal. Vásáron is szokott lenni egy muki aki egy barna roburral meg lószállítóval megy.
Válasz ..MZ/X.. #494. hozzászólásáraAz a dunaföldvári már piros rendszámmal került ide, egy kombiföldmunkagép mellé vette egy vállalkozó. Megy, de mikor elkezdtek vele dolgozni, a helyi szervek ki is meszelték, annak nem tudom mi lett a vége, egyébként csak itt rohangál a környéken.
Solton még szerintem levizsgáztatja, ott megoldható, de máshol már szerintem ezt se engednék be.
Válasz zotya71 #490. hozzászólásáraTalán 2 éve csináltuk, székesfehérvári okmányiroda és NKH vizsgaállomás.
Vissza kell olvasni többször le volt itt is írva paragrafussal mindennel. Igazolólapon (forgalmi) a tulajdonos rublika üres marad, csak üzembentartót jegyeznek be, de ez semmi hátránnyal nem jár.
Volt régi háromszög rendszám ami még kemény kötésű szürke forgalmival volt, az meg okmányiroda, aztán sima vizsgabázison műszaki.
Válasz mvtomi #493. hozzászólásáraAz piros szerintem már nem lesz. Felénk kiszórták az összeset, műszakira már be sem engedik. Dunaföldvár környékén, meg az alföldön szaladgál még piros rendszámos teherautó. Amíg műszakira engedik őket, meg a rend éber őrei le nem akasztják róluk a rendszámot addig mennek.
Mivel forgalomba helyezéshez NKH vizsgára kell menni, átalakítási dokumentáció nélkül szerintem esélytelen a dolog. Keresni kell rugalmasabb okmányirodát, meg NKH vizsgabázist ahol nem okoz gondot az ilyesmi.
Válasz ..MZ/X.. #487. hozzászólásáraEz működik IFA-nál is? Ha nincs papírja, mivel igazolom, hogy lassú jármű volt?
Csak egy osztrák ideiglenes forgalmija van. Régen Mo.-i autó volt, de nem itt minősítették át, hanem a külföldi eladás után.
Válasz medikus #489. hozzászólásáraAz nem téma, ha már másik országban volt forgalomba helyezve. Pont ezért nem tud belekötni, mert forgalomban lévő eszköz, tulajdonképpen csak honosítod, illetve ha nincs érvényes vizsgája, akkor időszakos műszaki vizsgát csinálsz.
Egyébként nagyjából a hatósági műszaki sem sokkal macerásabb, mint a normál, csak honosításnál megköveteli.
Ami nem volt még forgalomban, arra vonatkozik a környezetvédelmi norma, tehát új gépről beszélünk.
Ha használtnál is érvényes lenne honosításkor a környezetvédelmi norma, akkor a használtautó kereskedők sem hordanák be európa szemetét az unióból.
Válasz zotya71 #490. hozzászólásáraHátszél nélkül nem megy!
Válasz ..MZ/X.. #487. hozzászólásárakérem mondja meg melyik okmány iroda az engem űgy el hajtottak hogy a lábam nem érte a főldet