Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Használt szántóföldi permetező új
- Direktvetés, no-till. új
- AKG támogatás új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
Cikkajánló
Marhatrágyát ilyen drágán még sohasem adhattak el
A régi közmondás szerint az ízlésről nem lehet vitatkozni.
Hirdetés
639 hozzászólás
Válasz Plútó #386. hozzászólásáraHa van egy adásvételid amin 99 előtti dátum van akkor üzembentartóival forgalomba helyezik piros rendszámra.
Válasz atisgyulai #385. hozzászólásáraAkkor tokmányirodában rá kellene kérdezni, hogy jelenleg mi a helyzet vele. Meg a létező összes papírt vinni és kiokoskodják mit lehet. Azt vettem észre, hogy több okmányba be kell menni. Nálunk a helyiben nem csinálnak meg sokmindent, amit 2 faluval odébb zokszó nélkül.
Szerintem próbálj meg egy kört futni, az is jó ha egy bélyegzőt előásnak és írnak vmit, vagy a TSZ csontvázból előásni valamit, hogy XY végezte a felszámolást. Régi megszűnt TSZ-ből nekünk is nyomtak már így utólag papírt.
Válasz Gergő80 #384. hozzászólására1 MTZ és 2 pótkocsi volt amit eddig háromszögről pirosra papíroztunk. Volt egy másik pót amit az előző tulaj vétel előtt kivont feketéről és mi pirosra helyeztük újra forgalomba, de mindig NKH-hoz kellett mennünk.
Üdv.
Van egy Hollandiából behozott 75 Le-s Same traktorom amit szeretnék forgalomba helyeztetni.1999.05.31.-én vámolták,vámpapír megvan.De én már nem attól vettem aki behozta. Adásvételi csak az utolsó gazdától van,akitől vettem.Aki annak idején vámolta attól nincs.Van-e valami esély a fogalomba helyezésre,és ha igen mi a menete?
Válasz ..MZ/X.. #383. hozzászólásáraSzerintem már piros rendszámos volt, de anélkül kerültek ezek árverésre. A számlán is csak alvázszámmal van feltüntetve. Az is lehet hogy kivonták a forgalomból, mert az utolsó időszakban eléggé elhanyagolták a gépeket.
A felszámoló cég neve megvan, de ennyi év után az már reménytelen dolog.
Válasz ..MZ/X.. #381. hozzászólásáraRégi forgalmi adás vételi megvan forgalomba volt már sima műszaki majd okmányiroda
Válasz atisgyulai #382. hozzászólásáraÜzembentartóival akkor tudod megcsinálni, ha még nem volt forgalomban és van egy 99 előtti adásvételid róla.
Piros rendszámos, vagy háromszög? Neked a felszámolót kellene felkutatni és valamilyen papírost kérni tőle, aztán a többivel már megy a dolog mert ott folytonos a papír. A köztes tulaj kihagyásával egyből a nevetekre írják.
Válasz völgyibozso #380. hozzászólásáraÜdv!
Ezt az üzembentartó dolgot kifejtenéd bővebben.
Van egy pótunk, adásvételivel. Az előző tulaj még tsz felszámolásból vette, nála megvan a számla alvázszámmal. Viszont a felszámoló és szövetkezet (vagy kft) közötti tulajdonjog változásról nincs semmi papír. Az okmányirodában kikeresték, még mindig a szöv. nevén van.
Így nem tudjuk átíratni.
Erre van valami megoldás?
Válasz Gergő80 #374. hozzászólásáraMiért nem kell NKH vizsga? Minket eddig mindig oda küldtek a helyi vizsgabázisról forgalomba helyezéshez.
Válasz csizizoli #375. hozzászólásáraTermészetesen adásvételi elég csak akkor törzskönyvet NEM KAP és üzemben tartónak leszel bejegyezve !De ez lassú járműnél ez igazából nem sokat jelent !Ugyan úgy lehet értékesíteni !
Válasz csizizoli #378. hozzászólásárahívj fel
Válasz Gergő80 #377. hozzászólására volt anno azis meg háromszög rendszáma csak nem találják ez a baj.
Válasz csizizoli #375. hozzászólásáraaz adásvételi kevés kéne még forgalmi is
Tisztelt fórumozók !
Idei évben is folytatjuk mezőgazdasági gépek,pótkocsik FORGALOMBA helyezését időszakos műszaki vizsgáztatását !
Valamint külföldről behozott gépek magyarországi forgalomba helyezését rövid határidővel vállaljuk!!!!!!
Tel:20-9451149
Hali kérdezném hogy van egy papirok nélküli potkocsi van alvázszáma elég nehezen olvasható gyári potkocsi csak adásvételi van hozzá forgalomba lehet e helyezni vagy nem érdemes kinlodni vele?
Válasz nsu1992 #373. hozzászólásáralegközelebbi vizsga bázist keresd meg ahol vizsgáztatnak lassú járművet nem kell kpm bázis
Válasz Gergő80 #372. hozzászólásáraSzia!
Igen, mind a kettő megvan.
Válasz nsu1992 #371. hozzászólásáraForgalmi adásvételi megvan?
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni, egyedi gyártású háromszög rendszámos kis traktor újra forgalomba helyezéséhez.
e-mail címem: nsu1992@gmail.com
Válasz thomas19-mc- #369. hozzászólásáraSzia! Csak a közlekedési hatóság helyezi forgalomba először, utána majd mehetsz vele bárhova vizsgáztatni.
Üdv mindenkinek és BÚÉK !
Kérdezni szeretném, hogy Olyan pótkocsit ami állítólag még nem volt forgalomba helyezve rendszám ugye nincs. Adásvételivel megvásárolok. Hogy lehet levizsgáztatni egyáltalán lehet-e (piros rendszám).
Menni kell a felügyeletre vagy más vizsgabázis megcsinálja-e Gondolom én hogy első forgalomba helyezés nagy procedúra és kb menyibe kerül. Ez egy MBP pótkocsi amúgy. köszönöm a válaszokat .
Válasz Ares 826 #356. hozzászólásáraIgen az. Menőznek az euro6-os hat hengeres autókkal, hogy ez csak annyi károsanyagot bocsát ki. Egy mtz lehet jobban szennyezi a levegőt, de nézzük már meg hogy mennyi zöld levelet nevelt/termelt vele ami mind tisztítja a levegőt. Pl. csak 1 hektár kukorica mennyi levegőt tisztít meg.
Ezzel szemben egy modern euro 6-os kamion mégis mennyiben járul hozzá közvetetten a kibocsátás utáni levegő tisztításában?
Válasz D-032-a #366. hozzászólásárana mit is? ,ne röhögtess már,nem lenne unió a gazdaság -20-30%-on állna,és mészáros se lenne,1000 milliárdos,csak egy csóró csőszerelő
Válasz Ares 826 #364. hozzászólásáraKönnyen nézik hülyének, mert ha szép beszédbe meg szoftverbe van csomagolva és úriemberként adják elő, akkor még sokan megtisztelve is érzik magukat, hogy jaj dehát a nyugat az nyugat. Közben meg azok annál jobban lenéznek bennünket, minél szánalmasabban lihegünk utánuk. Sokszor leesett már a nyugat álla, amikor Magyarország önként odaadott olyasmit amit ők nem is kértek.
Válasz jozef19 #360. hozzászólásáraHát fújják az űrből a "marslakók" !
Válasz Claastra. #361. hozzászólásáraTudom hogy az MTZ szarabb lett nem olyan mint 1990 előtt az tutti! De a többi nyugati is szarabb lett azt is látni de ezzel a szaros követelményekkel akarják kiszorítani a piacról a versenytársakat miközben átb...szák a világot mert csalnak a rendszerben mert csak akkor jó a káros anyag kibocsájtás mikor áll az autó és nem mozog a kormány! Tehát szerintem egy nagy szar az egész rendszer csak hülyének nézik az egyszerű embert a sok idióta eu-s seggfej burokrata!
Válasz bandigh #362. hozzászólásáraMeg dupla vegyszer mert elszaporodnának a kártevők meg a betegségek! Továbbá egy idő után annyira kemény lenne a föld hogy szinte alig teremne valamit, ez meg az én véleményem!
Válasz Ares 826 #356. hozzászólásáraHa nagyon leegyszerűsítem a dolgot akkor csak a vonatkozó részt idézem. "Az égés a gázturbinák égésterében folyamatos, így sokkal tökéletesebb égés valósul meg, mint például a dugattyús motorokban, ahol szakaszos égés jön létre". De ha nem erre a szennyezésre célzol, hanem a co2-re, akkor azt mondom, járjon mindenki vonattal, és saját autó nem lehet nagyobb 1,2L-es motortól senkinek. Sőt ha az euban mindenki átállna a notillre, akkor fele gázolaj kéne a mezőgazdaságba
Válasz Ares 826 #356. hozzászólásáraSándorom,én is leszarom,hogy mennyire füstöl egy gép(ahol füst nincs ott meleg se)de ha más márkákra vonatkozik a norma akkor az mtz-re is vonatkozzon,a többi szarabb ,lett gyengébb,kínlódnak,az mtz-meg amúgy lett szarabb aztán már nem is olcsó
A másik,ingyen energia az nincs,de mi a túrótól forog a föld,ki tudja mióta...
Válasz Ares 826 #356. hozzászólásáraA világot gengszterek irányitják,lehet 10.20év és bedöl az egész...
Válasz D-032-a #355. hozzászólásáraNagyon jól beszélsz!
Válasz Tomi81 #354. hozzászólására
Válasz Claastra. #352. hozzászólásáraGábor meg az eu vezetői is szarnak a környezetvédelemre mert mindenhova a KEROZIN ZABÁLÓ SZAROKKAL REPKEDNEK MINDENHOVA! Száz MTZ a picsába sincs szennyezésre egy nagy repcsihez képest! Nagy mellédumálás az egész bolygóvédelem az eu-s bürokraták szájából, hülyének nézik az egyszerű embereket arra vagyok kíváncsi meddig még?????
Az új MTZ kiszorítása a pályázatokból vagy a piacról, újabb hátrány a kisgazdaságok számára a fejlődési lehetőségeikben. Persze van aki számára ez jó hír.
Köztudott, hogy szinte az összes nyugat-európai autómotor gyártó fejlesztési milliárdjaiból a károsanyag-kibocsátás mérését csaló szoftverre is ment valamennyi összeg.
Ameddig lehet, persze hiszünk benne, hogy a nyugati traktormotorok valóban csak az engedélyezett káros-anyag mennyiséget szellentik, nem úgy mint a nyugati autómotorok.
Egy kicsit árnyaltabb ez az Mtz-füstölés kontra nyugati környezetvédelem dolog is.
Válasz Claastra. #352. hozzászólásáraAz Isten attöl mentsen mindenkit!
Látszik, hogy nem volt mtz-d.
Egy lámpa kapcsolót nem tud tisztességesen megcsinálni, nem hogy cr motor meg ad blue.
Van neki ilyen de az már nem az a kategória mint a régiek. Lassan tényleg oda jutunk hogy valós alternatíva helyette a nyugati.
Azért sajnálom mert olcsó az alkatrész hozzá, otthon az ember is meg tudja bütykölni és kis odafigyeléssel tényleg nem rossz traktor (kényelem meg ergónómia az nincs)
Válasz Tomszi #350. hozzászólásáraSzerintem ez a forgalomba volt dolog csak junijón belül érvényes...
Válasz Tomszi #350. hozzászólásárafigyelj,már épp ideje lenne,ha az mtz-kre is vonatkoznának a környezetvédelmi szabályok,más traktorgyártók milliárdokat fektetnek a környezetbarát motorok kifejlesztésére,mert ők nem helyezhetnek forgalomba "füstölö" traktorokat, ezek meg nagyívben szarnak rá
Válasz Tomszi #350. hozzászólásáraMajd kiderül,pályázatba rakással lesz a gond. Használt gépre nincs. Valamint ott már játszik a környezetvédelmi besorolás.
Szerintem csak a riogatás megy itt forgalombahelyezés és MTZ témakörben, részben féligazságokkal. Én sem vagyok közlekedésjogász szakember, még műszaki vizsgabiztos se. De például én úgy tudom hogy használtan behozott gépet forgalomba lehet helyezni akárhány évest is, ha már a másik országban forgalomba volt. Lehet hogy ezentúl mindenki használt MTZ-t fog forgalmazni, egy kis papírmunka a kereskedőknek Fehéroroszországban forgalombahelyezni, 5 üzemórás gépeket még árulja, na pff.
Mikor az ólmozott benzineket megszüntették akkor is ment a hisztéria, hogy a 2 üteműeknek ezzel vége...aztán a 2 üteműnek nem is kell ólmozott benzin.
Válasz Sanyee #348. hozzászólásáraEz rendben van az új járművekre szól (első forgalomba helyezés). De jogilag hol van egy nem papírozott..vagy tartósan kivont jármű ? Mivel akkor ezt Ha januárban csinálnám. Jogilag az lenne az (első forgalomba helyezés). Még akkor is ha egy öreg vas. Mivel akkor az egy Iván esetében akár 100 év is lehet..(durván fogalmazva). Ha folyamatosan csak a motort cserélem benne hagyományosra. Mivel a jogszabály előtti vasba rakhatom a régi motort. Valami csavar lesz benne.Mivel ahogy a kolléga is írja csak a fanatikusok járnak még kétütemű trabival. De így is jelentősen megcsappant annak is a létszáma. Na persze nem csak annak köszönhetően hogy kétütemű volt. Azért érdekes ez a kavarás az MTZ körül..és itt kicsit kereskedői kisöprés is állhat a háttérben. Mivel a régi Nyugati vasak sem éppen oxigén termelők.
"Az egyre szigorúbb szabványok sora ezután is folytatódott, a Stage III/IV regulákat 2004-ben fogadta el az Európai Parlament, bár a Stage III-ast fokozatosan 2006 és 2013 között, a Stage IV-est pedig 2014-ben léptették életbe. Ezek természetesen csak az új járművekre és berendezésekre vonatkoztak, a már használatban lévő gépek cseremotorjainak azoknak az előírásoknak kellett megfelelniük, amelyek a lecserélendő motor piacra dobásakor életben voltak."
Stage IV=~Tier 4
link
Válasz Vinkó75 #345. hozzászólásáraGondolj csak bele, a kétüteműeknél is ilyen pánikkeltés volt. Aztán csak annyi lett, hogy a kutakról kivezették a 2T lónyálat. Mai napig közlekednek velük elvetemült arcok.
Itt nem 10-20 gépről van szó, szerintem több 10000 nagyságrendű gép szalad ilyen rendszámmal, ha ki is vezeti valamilyen alternatívát nyúltania kell.
Válasz Vinkó75 #338. hozzászólásáraPiros rendszámnál nincs környezetvédelmi besorolás. Ez meg szerintem kacsa, hogy nem lehet forgalomba helyezni. Az EU-s pályázatoknál van megszabva, hogy védjük és óvjuk környezetünk és pályázatra csak T4 gépet lehet venni. Be is rakta valaki lejjebb a közleményt.
Válasz Sanyee #342. hozzászólásáraÁllítólag ugrik a piros rendszám is. Majd kiderül.
Válasz MtzMakai #341. hozzászólásáraAz stimmel, csak a határidővel nem voltam tisztába...Hogy az játszik e.
Ismeretség kell...
Mi 6éve papiroztuk a 80ast ami még tsz es volt. Onnan semmi papirja nem volt meg mi már úgy vettük egy öregtől, de ismeretségnek köszönhetően lett adásvételi sőt arra tszes pecsèt is. Okmànyiroda semmit sem kételkedett...
Válasz Vinkó75 #340. hozzászólásáraOff: Ha ez igaz lesz akkor csak .5 típusok jöhetnek szóba, ami tier4i. A .6 osok meg tier4.
De szerintem piros rendszámnál nem fogják ezt nézni.
Válasz Vinkó75 #338. hozzászólásáraAz ideiglenesből visszahelyezik még forgalomba, én most intézem az öreg 50-es papírjait.
Válasz prütyi #339. hozzászólásáraSzerintem a területileg illetékes KMP-et meg kell kérdezni. Ha valaki akkor ők megmondják a tutit. Ha tartósan kivonták akkor már ugrott a mutatvány, én így tudom. Az ideiglenessel még el lehet barkácsolni. Bár ennél a verziónál számít e az időpont, mi most jár le az... ????????..passz. Telefon a KPM-nek. Annyit látok egy páran most cseréltek új Ivánra felénk. A papír nélküli vasak pedig lekerültek a hirdetésről, vagy alkatrésznek módosult, vagy módosul a hirdetés. Egyébként áremelkedéstől tartanak páran, ezért is vettek most új Ivánt.