Gázolaj árak 637 Ft Benzin árak 617 Ft EUR 411.18 Ft USD 396.67 Ft CHF 438.4 Ft GBP 496.77 Ft

Fórum

Permetezőgépek időszakos műszaki vizsgája

Létrehozta: Matyi50 , 2013-03-27 08:26:56

Kedvencekhez Segítség

2150 hozzászólás
Nincs profilkép
#950 Erdőjaro
2019-11-28 12:38:52

Kedves szakértők!
Permetezőgép hiányzó azonosító szám esetén mi a teendő? Beüthető házilag a vizsga előtt?

#949 Zoli 63
2019-11-26 23:27:46

" Azt senki ne gondolja, hogy az EU ingyen adta-adja a terület alapú támogatást." Hányan hivatkoznak arra, hogy a támogatást kapjuk, akkor neki csak az a pár ezres/ha igazán belefér, volt ahol 3e/ha mező őrre ment el, volt a csatorna társulások, akik belvíz után dolgozgattak, előtte meg útépítésen fusiztak a támogatásos gépek . Amikor még volt a 30-35 stb % géptámogatás, a beharangozás után, minimum a tám. felével megemelték az árakat, de a parasztot szidták támadták a + pénz teljes %-ok összegével .

#948 máris szomszéd
2019-11-26 21:00:53

Válasz Matyi50 #921. hozzászólásáraA szomszéd faluban lesz a 14. vizsga állomás.

#947 Bárány
2019-11-26 18:33:43

Válasz Pont #946. hozzászólásáraEgyébként az én ismeretségemben is rend van, ez nyugodtan állíthatom.
De!
Az elmúlt években két szolgáltatóhoz(!) is volt szerencsém(?), akik siralmas módon desszikáltak. Gondolom, nagy sebességhez voltak felszerelve, a napraforgóban viszont nem lehetett száguldani, így gyakorlatilag fröcskölve, köpködve fújtak a fúvókák, ami miatt nem fedett a Dessicash. Most jöhet az, hogy észre kellett volna vennem, de valahogy nem szeretek közel menni a permetezéshez. (amúgy meg tilos is, ugye) A jobb eset az volt, hogy valamivel lassabban, elhúzódva hatott, a rosszabb az, hogy 3-4 hétre kukorica asztallal kellett szedni a zöld naprát.
Na most ezzel pont az eddigi érveim ellen beszélek, mert ezt a vizsga nem szűri ki, itt csakis az emberi trehányságról van szó.
Viszont vannak az ország egyéb részein borzalmas állapotú permetezők, és ezek kiszűrése lenne ennek a rendszernek a célja, de ezt te is tudod.
És hát mi sem maradhatunk ki a rendszerből. Ez mindig így van: a becsületesek is szívnak a sumákok, trehányak és a hülyék miatt.

Nincs profilkép
#946 Pont
2019-11-26 17:42:09

Válasz Bárány #938. hozzászólásáraMár megbocsássatok, de a közelmúltig ez volt mifelénk a gyakorlat, jött a növényvédelmi felügyelő, elkérte a papírokat, ránézett a permetezőre, mindenki felett ott lebegett az ellenőrzés lehetősége, mint írtam szerintem rend is van mifelénk e téren...

Nincs profilkép
#945 ND
2019-11-26 13:20:18

Válasz medikus #943. hozzászólásáravan hozzá fúvóka, használjuk a gépet.
Egy pörgetőlap hiányzik, mert egy éjszakai permetezéskor duguláselhárításkor kiesett, és nem találtam meg.

szóró ívet komplett szórókkal biztos nem cserélek, szinte olcsóbb egy új(abb) permetezőt venni smile hammer

Nincs profilkép
#944 ND
2019-11-26 13:16:38

Válasz vén cigány #942. hozzászólásáraköszi, valsz faragni kellesz, hogy bele menjen

#943 medikus
2019-11-26 13:05:32

Válasz vén cigány #942. hozzászólásáraKell ott mindent!Most nincs hozzá fúvóka!!Szóró ívet,szórókkal!smile sweatdrop

#942 vén cigány
2019-11-26 12:32:37

Válasz ND #936. hozzászólásáraCSepegésgátló?

Ez kell a fúvóka alá

Ha nem lehet alátenni, akkor komplett fúvóka tartót kell cserélni.

#941 atisgyulai
2019-11-26 12:29:34

Válasz Bárány #939. hozzászólásáraSzerintem nem a vizsga szükségessége a probléma, a legtöbb gazdánál.
Hanem tényleg az árképzés az, ami sokaknál bicskanyitogató.
Csak sajna ha valami kötelező, akkor (jó magyar mentalitás szerint) ott bármit pofátlanul le lehet nyomni az emberek torkán, mivel a jogszabály ott van a háttérben, védő páncélként.
Miért nem lehet ezt korrekt áron, mint egy gépjármű vizsgáztatást?
Nem gondolom hogy többe kerül!
Esetleg olyat is el tudok pl. képzelni, hogy egy időközi (a 3 éves vizsgaidőszakban, mint mondjuk a rendőr a közúton a gépjárműveknél) hatósági ellenőrzéskor, ha valami banális problémát találnak, akkor azonnali újra vizsgáztatásra köteleznék a priccolót. Egy kisebb bünti kiszabása mellett.
Ezzel talán szinten lehetne tartani valamelyest a gépek állapotát a vizsgaérvényességen belül, és közelíthetnénk az elméleti cél felé, ami a kijuttatás minőségét illeti.
smile whistling

Nincs profilkép
#940 Matyi50
2019-11-26 12:04:11

Válasz Bárány #933. hozzászólásáraVáltozni,de nem mindegy milyen módon és kik változtatnak és hogyan!

Az ilyen mentalitás,vadkapitalista,vagy inkább vadkeleti magatartás jellemző ma egyébként más szektorokra is.

Eléd tolnak egy számlát,csak lesel,nem birod kifizetni,dögölj meg,akkor hagyd abba,ha ezt se tudod kifizetni,vagy ha ezt sokallod... Rád teszik a sapkát,akkor van rajtad,az a baj,ha nincs az a baj... mindenhol a fogást keresik és bőrt húznának a melósról,mindeközben a termelési bevételek nem növekednek,hanem csökkennek.

#939 Bárány
2019-11-26 11:42:30

Válasz bandigh #937. hozzászólásáraEz lenne ennek az egésznek az értelme.

#938 Bárány
2019-11-26 11:41:35

Válasz Pont #934. hozzászólásáraSzerintem ezt lehetetlen lenne így ellenőrizni. Hacsak egyszer ki nem találják az online pénztárgép mintájára az online permetezőt, ami közvetlenül a ... inkább be sem fejezem, mert egyébként nem is olyan lehetetlen.smile whistling
Költői kérdés: amúgy szerinted a helyszíni ellenőrzések bevezetésekor nem lenne ugyanez a háborgás?

#937 bandigh
2019-11-26 11:20:01

Válasz Pont #934. hozzászólásáraHa nem lenne autó műszaki vizsga, mindenki kifogástalan műszaki állapotú kocsival járna? Sokan így is gyászos szarokkal mennek ki a közútra! Anélkül hányan?

Nincs profilkép
#936 ND
2019-11-26 11:15:22

Sziasztok,

szakértők / vizsgáztatók véleményére lennék kíváncsi.
Adott egy ősöreg, 6éve a csalánból előbányászott 300l-es rozsdamentes tartályos axiál Jessernig permetező.

Restauáráláson esett át akkor, DIY stílusban, mert alkatrész nem kapható hozzá:
- szivattyú fel lett újítva (3hengeres gumidugós, csináltunk hozzá hüvelyt, dugót, szelepeket, miegymást)
- nyomástartály repedt volt, meg lett hegesztve
- szívószűrőnek kapott egy 1"os harangos vizes szűrőt
- nyomószűrőbe kapott szitaszövetet, mert bele való méret nem létezik
- kapott új csapokat, csöveket, órát
- esztergáltunk hozzá szórófej kupakot, mert szórófejet nem kapni hozzá, csepegésgátló viszont nem aplikálható bele - gyárilag sem lehetett
- D=15 kerámia lapos fúvóka + pörgetőlap szettet sikerült régen szerezni, de meghalt a forrás, így a hiányokat nem igazán tudom pótolni, egyik pörgető helyett háti permetezőjé van venne, így nem egész olyan mint a többi
- tartály betöltő szűrő valsz soha nem volt, bele valót nem kapni, így nincs
- betöltő nyílás zárófedele már nem volt meg, mikor hozzánk került, fólia+gumipók szolgálja a célt (tudom, nem szabályos, de nincs más)

6éve hűségesen szolgál, korlátait figyelembe véve tökéletesen, nyomás-sebesség-fordulat-fúvóka méret négyest betartva minimális eltéréssel kb ugyan annyi lé megy ki a 6,5 hektárra

Kérdések:
- így át tud menni vizsgán?
- mik azok amiket javítani / változtatni kell?
- alkatrészt hol lehet szerezni hozzá?
- vizsgán pl tudnak nekem adni hozzá Đ=15ös 1,0 vagy 1,2es ABUS lapos kerámia fúvókát, ill. hozzá való fém pörgetőlapot?
- csepegésgátló ha kell hogy lehet megoldani?
- beöntőre zárófedelet hogy lehet megoldani?

Segítő és hozzáértő válaszokat előre is köszönöm

#935 medikus
2019-11-26 10:37:44

Válasz Pont #934. hozzászólásáraMivel I kategóriás szert használsz,elvileg ott van melletted a növényorvos,és ellenőriz!!smile lolsmile lolsmile lol

Nincs profilkép
#934 Pont
2019-11-26 09:54:46

Válasz Bárány #933. hozzászólásáraTudod minek kellene változni ahhoz, hogy javulás legyen már ahol baj van, mifelénk nincsenek gondok a növényvédelemmel, szóval amíg a szántóföldön nem ellenőrzik, mit hova milyen géppel juttatnak ki addig, teljesen értelmetlen gépeket, embereket vizsgáztatni 3 évente, ez semmilyen garanciát nem ad a munkavégzés milyenségére és mivel nem alkalmas a cél elérésére ezért értelmetlen innentől kezdve pedig kidobott pénz és idő. Nekem főleg az idő fáj, mert kifogástalan géppel precízen vegyszerezünk, miért kellene nekem örülni, ha az életemből napokat kell áldoznom értelmetlen dolgokra??? Nem a gazdanaplót, perm naplót kellene ellenőrizgetni, hogy nincs e benne helyesírási hiba, kint a földön lehetne tenni valamit, de ma már mindenkinek büdös a határba járni....

#933 Bárány
2019-11-26 09:29:25

Válasz Matyi50 #931. hozzászólásáraAzért kapott már eleget az arcába, mire ez kibuggyant belőle.smile wink

Amúgy meg, ha a parasztok kötelező továbbképzése és vizsgáztatása lenne előírva, akkor meg az nem tetszene senkinek. (A zöld könyv rendszere alig több, mint a semmi, és még az sincs meg mindenkinek.)
A mostani állapothoz képest valaminek változnia kell, és egyik variáció sem tűnik "fájdalommentesnek".

#932 vén cigány
2019-11-26 08:46:06

Válasz medikus #929. hozzászólására"Nem elsősorban a gépet kellene vizsgáztatni,hanem a kezelőjét!"

Rátapintáll a lényegre.
Szerintem a mezőgazdasági gépészmérnökökre kellene bízni az ellenőrzést és nem a növényorvosokra.

Elvégre a fene enné meg , ha mondjuk az orvos szervizelné a CT vagy röntgen gépet a kórházban.

Nincs profilkép
#931 Matyi50
2019-11-26 08:44:50

Válasz medikus #929. hozzászólásáraEnnyi!smile thumbupcool

Viszont olyan nem kicsit elfogult ,és ellenérdekelt vizsgáztató,vagy ezzel foglalkozó személy aki azt írja,hogy zárjon be,hagyja abba a gazdálkodást, aki drágállja a nem kicsit túlárazott vizsga árát,hát bocs de fog az égig magasztalni senki.

#929 medikus
2019-11-26 08:36:54

Válasz Bárány #926. hozzászólásáraA lényeg az,hogy minden érvre van ellenérv!Akkor is azt mondom! Nem elsősorban a gépet kellene vizsgáztatni,hanem a kezelőjét!Hiába állítja be a vizsga állomás,ha a kezelő nem tudja bemérni a saját gépét!Nem feltétlenül a szóráskép miatt van túl dozirozás,hanem a nem megfelelő beállítás,és vegyszer mennyiség kiszámolás miatt!Sok helyen probléma a 0,1 % töménység is!smile cursing

Nincs profilkép
#928 Matyi50
2019-11-26 08:33:39

Válasz Bárány #926. hozzászólására"Idejönnek ezek a fickók, akik egyrészt nem tehetnek ennek a rendszernek a bevezetéséről, másrészt igen sokat tudnának segéteni, ha értelmes kérdéseket tesztek fel nekik." Na most ez akkor védőbeszéd? smile lol

Lehet a haverodat véded,de az a bicskanyitogató stílus amit képvisel szerinted segítő szándékú? Én biztos nem kérek az ilyen ember segítségéből. Ha vizsgán iy beszól így valakinek,akkor meg lehet más se fog kérni belőle.Lehet itt más néven újraregisztrálni meg uszítani,de a bunkó stílus az- az amit ő képvisel,már megbocsáss! Lehet te is azonosulsz vele,akkor gratulálok hozzá. . Ha valaki nem tudja csak így renbehozni a permetezőjét,hogy ilyen emberek fogják a kezét,az tényleg "hagyja is abba"..

#927 vén cigány
2019-11-26 08:24:07

Válasz Matyi50 #921. hozzászólásáraTényleg hagyjuk ezt a támadó szellemet.
Egyébként a parasztokról mindenki lenyúzza a bőrt.
A legtöbbet a kereskedők. (input-output áruk)

#926 Bárány
2019-11-26 08:06:12

Basszus, ne tápláljátok már a bunkó parasztokról szóló sztereotípiákat!
Idejönnek ezek a fickók, akik egyrészt nem tehetnek ennek a rendszernek a bevezetéséről, másrészt igen sokat tudnának segéteni, ha értelmes kérdéseket tesztek fel nekik. Ehelyett sokszor igen bunkó stílusban, majdhogynem anyázásba menően beleköttök minden szavukba, amivel semmi mást nem tudtok elérni, mint hogy lelépnek innen, aztán majd jön a vak vezet világtalant, egymástól kérdezz-felelek háték megbízhatatlan infókkal.
Ez így jó lesz?

#925 Bárány
2019-11-26 07:28:28

Válasz agrogal #923. hozzászólásáraNyugodtan beleteheted. Két dologra kell figyelni:
1. A meleg viszkozitás ne legyen alacsonyabb (40)
1. Ásványi olaj legyen, ne szintetikus, vagy félszintetikus.
A 15W-40-es tudtommal mind ásványi.

#924 vén cigány
2019-11-26 06:54:41

Válasz agrogal #923. hozzászólásáraAz enyémbe Hykomol (80w-90) van.

Nincs profilkép
#923 agrogal
2019-11-26 06:48:26

Szivatyúmban gyárilag SAE40 oljat ir gyárilag.Településemen nem kapható kis kiszerelésben.Tehetek beleSAE15-40 olajat amit a trakiba használok?Lesz e baja a szivatyúnak,vagy ront e a teljesitményből?

Nincs profilkép
#922 agrogal
2019-11-26 06:43:42

Permetelőgépem 6 éves.Készitem vizsgára.Kapott új fúvoka sort,új nyomásállitót,új szórófeji membrámokat,új szivatyú membránt.A szakaszokon nem egyforma a fúvoka szám gyárilag.Ha most ezért nem tud levizsgázni,át kell a csővezést alakitani középbetáplálásra,érdemes lesz -e feljelenteni a gyártót,forgalmazót,gödöllöi engedélykiadókat akik engedik igy gyártani ,eladni a gépeket,jelenleg is változatlan formában.?smile aikido

Nincs profilkép
#921 Matyi50
2019-11-26 06:12:17

Válasz Colorado #920. hozzászólásáraÜdv,reméljük nem csak egy hozzászólásra regisztráltál.smile whistling


17000×átlagban45000ft+áfa=765.000.000

Van 13állomás : az 58millió /állomás/3év+áfa minimum


+a fúvókabizniszből kiárult haszon



Csak az áfából megvan a komplett műszerpark az elsö 3évben.
Ki lett ez számolva,nem hülye itt senki.


Azért az a mese ,hogy a permetlével mosta a kezét már vagy 40éve is csak elrettentő volt az oktatófilmekben smile lol

Nincs profilkép
#920 Colorado
2019-11-26 01:58:10

Sziasztok.
Előre bocsájtom, hosszú lesz. Először is, szeretném leszögezni, hogy én is dolgoztam "mérősként". Így van némi rálátásom a dologra, nem kevés gépet vizsgáltunk be az eltelt idő alatt. Főleg a régi jogszabályok szerint. Úgy látom még mindig hatalmas a káosz a fejekben és nagyon sok tévhit kering még mindig.

Az első, amit sokan kifogásolnak az az árszabás. Való igaz nem kevés, azonban a lentebb belinkelt mérő kocsi ára (kb 6M Ft) amiből tény, hogy több fajtát-márkát lehet venni, csak egy töredéke a teljes felszerelésnek. Egy 3-as szorzót még nyugodtan elé lehet tenni és akkor talán megközelítjük az összes befektetés értékét. De még az sem fedi le az összes költséget, ami az induláshoz kell (itt még a külön erre a célra felvett alkalmazottak béreit, járulékait még meg sem említem). Ugye így már kicsit árnyaltabb a kép. Valahol lentebb olvastam, hogy az országban kb 17.000 db permetező található. A valós szám kb ennek a duplája (pontos számot, naprakész nyilvántartás hiányában senki sem tud) azonban azt ne felejtsük el, hogy ez az összes állomás között oszlik el és az is 3 évre. Továbbá a vizsgálat időigényessége, időjárási és egyéb körülmények miatt egy átlagos mérőállomás évi teljesítménye kb 200-400 gép (télen ugyanis nehéz lenne méréseket végezni). Valamint a vizsgálat díja tartalmaz még olyan tételeket, amiket konkrétan nem a vizsgálatot végző cég vagy vállalkozó kap meg, de rajta fut keresztül.
Az, hogy egy személyautó műszaki vizsgájához képest drágább nem vitatom, azonban az arányszámok sem azonosak az autók illetve a permetezők tekintetében. Legjobb példa: miért drágább egy falusi kis bolt, mint egy Hipermarket? Mert alapvetően sokkal kevesebb a forgalma is, ha hozzá is annyi ember járna, mint egy Hipermarketbe ő is lejjebb tudná vinni az árakat. Jogos az ítélet, akkor zárjon be. Azonban utána jönne a hőzöngés, hogy a legközelebbi bolt is 20-30 km-re van...
Egy autók műszaki alkalmasságát vizsgáló állomás működik télen-nyáron míg a permetező gépek vizsgálata csak tartósan 10-15 fok felett végezhető el eredményesen.

Probléma volt még a logisztika is. Sokan még mindig azt hiszik, hogy hosszú utakat kell megtenniük a permetező gépeikkel a vizsga helyszínéig, sőt még trélerezni is kell... tele tartállyal... Nálunk a leghosszabb út, amit egy gazdának meg kellett tennie a gépével 2 km-nél nem volt több és azért általánosságban elmondható, hogy ezt a távot is jobb utakon tette meg mintha a földjére ment volna ki a dűlő úton. (A legtöbb esetben elegendő egy fél tartály víz is, mivel a felfogó csónakból állandóan megy a visszatáplálás a gépbe, víztakarékossági és környezetvédelmi okok miatt.) Mire az ember szakszerűen lekötözi a permetezőt egy szállító járműre kb oda is érne a vizsgálat helyszínére.

A mérés miértje pedig még egyszerűbb. Azt senki ne gondolja, hogy az EU ingyen adta-adja a terület alapú támogatást. A feltételek között szerepelt a permetezőgépek kötelező felülvizsgálata is, még így is örülhetünk, hogy csak most kezdett éledezni a dolog és nem sok sok évvel ezelőtt, pedig az EU-s jogszabály már akkor is meg volt rá. Fogjuk ezt fel haladéknak, esetleg időnyerésnek.
A másik nagyon fontos érv a vizsgálatok mellett a hazai gép állomány közepesen rossz állapota, de ami ettől is aggasztóbb a gépkezelők hozzáértésének nagyon nagy arányú hiánya. Nincs azzal semmi baj, ha valaki Novor 1500-al permetez, ha tudja kezelni és jól beállítani. Okozott már meglepetést negatív értelemben nagyon modern, hiper-szuper gép és pozitív értelemben kis lengyel és kerti traktorra szerelt permetező is. De személyes élményeim közé tartozik, amikor a gazda a fúvóka tartó színéhez választotta a fúvóka színét, hogy színben passzoljon hozzá... Olyan is volt, aki a szürke (6) fúvókái közé betett 8 db sárga (2) fúvókát, mert éppen az volt a zsebében.
Az is igaz, hogy nagy arányban a nagyobb, korszerűbb gépek nyilván jobb állapotban vannak, de ez sem garancia a jó állapotra. Pl amikor egy 2-3 budapesti lakás árával megegyező permetezőn a bontóban talált permetezőről származó fúvókák vannak, amikben az ott dolgozók becslései alapján kicsivel több, mint 300.000 hektár lehet. És ezzel a géppel évi több ezer hektárt szolgáltatnak. Folytatnám a sort, amikor a gazda nem tudja mi az a légüst, pedig van neki, amikor olyan permetezőt hoznak aminek a keretét minden erőfeszítés nélkül össze lehet kötni a traktor orra előtt, amikor a fúvókák távolsága egymáshoz képest hol 20 cm hol 70 cm. Külön kedvencem volt, amikor egy gazda kiváltképp büszke volt arra, hogy az ő, közel 18 éves permetezőjén még igazi gyári fúvókát vannak, amit még akkor adtak hozzá, és nem kevés hektáron gazdálkodott. És ilyen esetekből nagyon nagyon sok van.

Azonban nagyon sok helyen tapasztaltuk azt is, amikor a gazda kifejezetten kérte, hogy minél hamarabb csináljuk meg a vizsgálatot, mert a külföldi vevője nem hajlandó átvenni a terményét az igazolás nélkül, miszerint a permetezés bevizsgált géppel történt, hiszen az ő országában régen bevett protokoll ennek a dokumentumnak a bemutatása.

Persze én is szidhatnám a rendszert, hogy nekem miért kell, a mindig szakszerűen és időben szervizelt régi autómat műszakira hordani két évenként, amikor a szomszéd utcában lakó Tetkós Béci biztosítás, műszaki nélkül megy a városban 120-al a csörömpölő Csillagos autójával, ami alól éppen csak nem fordul ki a kerék egy kisebb ívű kanyarban, okozva ezzel akár többek halálát.
Valahol a permetezés is ilyen. Élelmiszert gyártunk, amit vagy mi, vagy a szomszéd vagy akár egy másik ország szülöttei esznek meg és nem szabad lebecsülni a vegyszerek hosszú távú hatását az emberi szervezetre. A vegyszerek és a hatóanyagok, sőt még a dózisok is folyamatosan változnak és nagyobb a felelősségünk mint ahogy elsőre gondolnánk. Ha már csak annyit ér a vizsgálat hogy ezeket a nagyon káros elemeket kiszűri, már volt értelme.

Láttam itt olyan hozzászólásokat, hogy valaki csak a vizsgára vesz új fúvókát hogy biztosan átmenjen aztán a plecsnivel az oldalán már rakja is vissza a régieket. Ez is egy lehetőség, sőt, a vizsga szempontjából még működik is, azonban ha már egyszer megvette az újat, nem jobb lenne használni hogy az a drága vegyszer ne pocsékba menjen? Valószínűleg több kára származik a helytelen szórásképből, mint 3 évente egy garnitúra fúvóka ára. Féket sem azért vesz az ember az autójára, ha elkopott, hogy átmenjen a vizsgán, hanem mert néha napján meg is szeretne állni, legalábbis akik felelősségteljesen gondolkodnak, Tetkós Béci biztos nem vesz, mert majd fékezzenek a többiek...

Elég sokszor találkoztunk olyan problémával, amiről a gazda nem tehet. Főként konstrukciós problémák, ilyen például amikor a szakaszokon eltérő számú fúvókák találhatóak. Esetleg amikor a tartály keret túl közel helyezkedik el a fúvókákhoz képest és ezáltal erős csurgás jön létre a gép alatt, alulméretezett gyári szivattyú, illetve a szakaszok helytelen betáplálása is sokszor gondot okozott. Ezekhez a problémákhoz igyekeznek a vizsgálatot végzők a maximális rugalmassággal hozzáállni, esetleg különböző tanácsokkal ellátni a gazdát, a problémát illetőleg. Ugyanakkor a lehetőségekhez mérten a gyártók is tájékoztatva vannak ezekről a problémákról. Ami szintén elősegítheti, hogy a jövőben jobb, precízebb és korszerűbb gépek készülhessenek, még az alacsonyabb árkategóriájú gépek körében is.

Az utólagos javításokat illetőleg is sok a téves információ. Nyilván senki nem várja el, hogy egy kis helyen megrepedt tartály vagy egy letört keret tag miatt valaki új permetezőt vegyen. Ha szakszerűen van javítva, sikerrel veheti a vizsgát. Egy erős példát említve: ha valaki otthon készít egy permetező gépet, amin felelhető minden, amit a vizsga követelmény megkíván és szakszerűen működik beleértve a szivattyú teljesítményt és a megfelelő szórásképet is, minden további nélkül sikeres vizsgát tehet. A vizsgálat semmi olyat nem vár el egy permetezőtől, amit a gyártás időszakában ne lehetett volna teljesíteni. Ha nem volt rajta bemosó tartály, akkor nem volt. Ebben a témakörben egyetlen egy pontban kell minden gépnek megfelelnie, ha felszerelték vele, ha nem. Ez pedig a kézmosó tartály, ami egy gépre erősített 5 literes tiszta vizes kanna is lehet. Lehetőleg az a megoldás kerülendő, amikor a gazda egy, a keret végére szerelt csap megnyitásával próbált kezet mosni… igen, a munka végeztével is, a vegyszeres lével.

Az általam megismert vizsga állomások személyzete is végtelenül segítőkész. Amiben tudnak, tényleg segítenek és ha egy rossz állapotban lévő géppel találják magukat szembe és van egy fikarcnyi esély is rá hogy lehet belőle működőképes és főleg jól működő gépet kreálni akkor megteszik. Akár kisebb szerelésről, beállításról vagy csak tanácsadásról legyen szó. Olyanról is van tudomásom, akik éjszakába nyúlóan szereltek egy permetezőt, hogy átmenjen a vizsgán pedig senki nem kötelezte erre őket.
Általánosságban elmondható hogy a bukási arány viszonylag kevés. Csak a tényleg menthetetlen gépeket utasítják el, amiken már többe kerülne a javítás, mint egy új gép ára. Minden másra próbálnak megoldást találni.

A mi csapatunk is nagyon sok pozitív visszaigazolást kapott az elmúlt években, volt aki külön felhívott a vizsgálatot követő pár hét múlva, hogy nem gondolta volna hogy ekkora különbséget tapasztal egy jó beállítással.
Sokszor tényleg elég egy jó fúvóka választás. Szintén személyes élmény, amikor a gazda új, de nagyon alacsony minőségű lapos sugarú fúvókával szerelte fel a gépét. Éppen csak nem volt szélcsend, de a mérő kocsiba nem érkezett bele a vízpermet, ugyanezt megpróbáltuk egy jobb minőségű légbeszívásos fúvókával, szemmel látható és géppel mérhető volt a különbség.

Egyszóval tudom, hogy itt is nagyon sok a precíz, hozzáértő gazda. Azt is tudom, hogy nagyon sokan nem fújnák csak úgy ki a szélbe a drága vegyszert, ezáltal magának többletköltséget generálva és felesleges munkát végezve, esetleg más-másokat megkárosítva. Azonban bármennyire is nehéz belátni nagyon sok a hozzá nem értő gazda és az erősen elhanyagolt gép. Maga a vizsgálat ezen elemek kiszűrésére volna hivatott. Amit egyszerű szemrevételezéssel kiszűrni nem mindig, sőt az esetek többségében nem lehet. Ennek viszont sajnos ára van. Fel lehet továbbra is fogni sarcként, azonban ez a lényegen nem változtat, de ha már mindenképp kötelező a vizsgálat, akkor legalább annak örülhetünk, hogy a vizsgálatot végzők megpróbálják ténylegesen a maximumot kihozni a gépekből és a lehető legkevesebb gépet megfosztani a munkától.

Bár már nem állok szolgálatban, ha valakinek szüksége lenne segítségre, tanácsra a vizsgát illetőleg, szívesen állok mindenki rendelkezésére.
Maradok Tisztelettel: egy volt „Mérős”

#919 Zoli 63
2019-11-25 22:21:10

Válasz medikus #914. hozzászólásáraA legszebb, ha nem veszel fémzárolt magot, azért is pénzt kérnek !
smile lol " Kíváncsi vagyok, hogy ő mennyit fizet, mert neki még biciklije sincs "

#918 csoppika
2019-11-25 21:34:43

Válasz medikus #916. hozzászólásáraNem hiszem el, hogy a győrit, ami 2004-ben üzemelt még, összevágták volna...

Nincs profilkép
#917 ND
2019-11-25 20:46:18

Válasz kicskagazda #909. hozzászólásáraDehogy nem.
2x3 fúvóka 30+fa+kiszállás
Több fúvóka 35-40, ha revolver fejes még több

#916 medikus
2019-11-25 18:06:27

Válasz Lala5995 #915. hozzászólásáraEgy az országban!Mikor az M1 járhatatlan volt,kellett volna!smile thumbup

#914 medikus
2019-11-25 17:50:32

Válasz fendt309 #911. hozzászólásáraJogos! Gazdálkodd ki az ő bérét is!Meg még sok parazitáét!smile cursing

Nincs profilkép
#913 .Richard.
2019-11-25 17:49:16

Válasz fendt309 #911. hozzászólásáraNem függetlenként tárgyal,hanem hatòságilag. smile lol

#911 fendt309
2019-11-25 17:33:44

Válasz Bigyófelügyelő #910. hozzászólásárasmile thumbup

Na most kapja az ívet rendesen!!

Nincs profilkép
#910 Bigyófelügyelő
2019-11-25 16:48:26

Válasz schyla #898. hozzászólásáraDobálózol itt a számokkal, amik meglátásod szerint "aprópénzek"...csakhogy ezek összeadódnak ám! Permetezőgép műszaki, traktor- pótkocsi műszaki, kötelező, súlyadó, iparűzési adó, gázolaj 400 felett, műtrágya-vetőmag árak az egekben, embereket megfizetni 1000+ os órabérrel, növényvédőssel szerződés, agrárkamarai tagdíj,tápannyaggazd. terv, kárenyhítési hozzájárulás, gépek esetleges javítása, szervízelése, járulékok, aztán még az állambácsi is nyújtja a kezét..(hirtelen ennyi jutott eszembe) és mindezt a 15 FORINTOS LÉALMÁÉRT, ÉS A 4000 FORINTOS KUKORICÁÉRT

Nincs profilkép
#909 kicskagazda
2019-11-25 16:30:10

Sziasztok!
Axial permetezöröl nem találtam semmit lehet hogy azt nem kell vizsgáztatni?

Nincs profilkép
#908 Matyi50
2019-11-25 16:23:13

Válasz medikus #906. hozzászólásáraSzámoljatok már utána,hány permetezőgépet kell vizsgáztatni,illetve hány állomásra fog ez szétoszlani.

" akinek nincs semmije az annyit is ér" stílus... smile censored

Nincs profilkép
#907 Lala5995
2019-11-25 16:14:22

Válasz medikus #906. hozzászólásáraAkadjunk már le a vizsgálóberendezés áráról! Mennibe kerül egy vizsgasor gépjárműveknél? Bizná meg az állam a mezőgazdasági gépjavítókat! Aki más tevékenységet is végeznek. Hidraulikaszerelő sem kér el egy nyomásmérés alkalmával 60-70.000. forintot! Egy klímaberendezés szivárgásvizsgálata is aprópénz ehhez képest! Aki ebből akar meggazdagodni, viselje el a gazdák megvetését!

#906 medikus
2019-11-25 16:05:27

Válasz .Richard. #905. hozzászólásáraTöbb mint 10 milliós a vizsgáló berendezés!!smile lolsmile lol

Nincs profilkép
#905 .Richard.
2019-11-25 15:52:06

Válasz schyla #898. hozzászólásáraMehetne a vizsga 2ezerért. Ha az az évi 17ezer csődbevisz még ma zárj be!smile devilsmile lol

#904 csoppika
2019-11-25 14:18:35

Válasz vén cigány #902. hozzászólásáraHát...pl lengyelnél 5 bar felett ne akarjon mérni semmit.. Orrán szájan folyat már akkor a "legó" szakaszoló illesztéseinél...smile sweatdrop

Nincs profilkép
#903 Matyi50
2019-11-25 13:54:43

Válasz schyla #898. hozzászólásáraDe nagy arcod van öcsém smile lol Lentebb be lett idézve,mennyi németországban a vizsga,ugy hogy csak fogd vissza magad,mert ez a stilus ami jellemző ma bizonyos körökre idehaza. Neked a komplett beruházás ára visszajön 3év alatt ,jó hogy vered a nyálad!
Dől a lé ! smile thumbdown

#902 vén cigány
2019-11-25 13:04:54

Válasz schyla #896. hozzászólásáraEz érthető!
Még egy másik kérdés, nálam 6 báros a nyomásmérő óra, mivel általában 3 bár nyomáson használom a permetezőt és így pontosabban lehet beállítani.
A kérdés kell-e másik óra, hogy szivattyú teljesítményét meglehessen mérni?

#901 csoppika
2019-11-25 12:33:29

Válasz schyla #896. hozzászólásáraHa 2005ben is ez volt a szabály, akkor a lengyel csodák hogy kaptak forgalmazasi engedélyt?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ennek a növénynek a termőterülete nagyot bővülhet 2025-ben!
Ennek a növénynek a termőterülete nagyot bővülhet 2025-ben!
Minden jel és tendencia ebbe az irányba mutat.
Felkarolná a vízgazdálkodást a kormány? Új tárcaközi bizottság jött létre
Felkarolná a vízgazdálkodást a kormány? Új tárcaközi bizottság jött létre
Keretet biztosít a tárcákon átívelő kérdések egyeztetésére, nyomon követésére.
10 darab prémium hízó eladó
10 darab prémium hízó eladó

1.000 Ft

Csüngőhasú malac
Csüngőhasú malac

15.000 Ft

Csüngőhasú kan
Csüngőhasú kan

50.000 Ft

Tojótyúk eladó
Tojótyúk eladó

1.500 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]