Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR409.5 FtUSD388.65 FtCHF439.37 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Praetor #3115. hozzászólásáraNa hát akkor reméljük hogy ezzel jó lesz! Akkor ezt írta a D10-hez, már nem olvasok vissza annyit.
A Bosch az ugye részegség gyártó, sok motorgyar használja a cuccait. Ahogy a Rábát is gyártották anno a szociban mindenféle adagoloval, románnal, talán lengyellel is, szerencsére Steigerbe csak Bosch-sal szerelték. De buszban, kamionba csak annak aki kérte és meg is fizette.
Válasz rtamas1976 #3116. hozzászólásáraAmi benne volt, az a klasszikus görgős rába tápszivattú 22-23mm-es belógással. Az adagoló bütyke meg 24-30mm között dolgozik. Ennek a belógása 30mm, ami elvileg jó.
Válasz Rabó001 #3095. hozzászólásáraEgy debreceni kamion alkatrészes cégtől megrendeltem a Bosch, FP/KG 24 P311 tápszivattyút, amit rávalónak találtál (ez megy egyébként bizonyos renault kamionokra is). Utángyártott FEBI BILSTEIN márkájú lett, de legalább nem volt 100k az ára. Tegnap megérkezett. 30mm belógása van az adagolóba. Ma ki is szereltem a rábából az ac pumát a csővel együtt. Az új csővel fel is került a tápszivattyú, és a nyomástartó szelepet is kicseréltem egy újra. Csak álló helyzetben járattam, mert már idénre végeztünk a talajozással. Lehet, hogy jó lesz. Jövő nyáron ki lesz vallatva. Köszönöm a segítséged!
Válasz termelo #3111. hozzászólásáraAzt nem tudja,hogy Rába 250vagy mi ,mekkora tápszivattyú bütyök emelèshez,melyik tápszivattyú kell? Mert ha tudja,adjon egyet Praetornak,vagy szerelje fel, aztán nèzze meg mit csinált. Lehet UAZ karburátort okumlálna rá,a nagy hozzáèrtèsben. külön nyelven kèrdezve,lehet krumplisütő lenne.
Válasz termelo #3110. hozzászólásáraNe erősítsd tovább, és már vége is. Beraktam tegnap az ide vonatkozó szakirodalmi részt, magyarul, direkt a lehető legegyszerűbb leírást. Nem AI általi automata fordítóra hasonlító szövegekett.
Teherautóra is szerelnek darut, betonmixert, szivattyút, hasonlót. Na ezekre teljes tartományban működő szabályzót raktak gyárilag.
Mentem már Rábával, és hidd el, nem véletlenül van rajta olyan szabályzó amilyen. Volt hasonló okos, aki hozzád hasonlóan nem hitte el, aztán mikor elkezdett a kamion adagolóssal dolgozni, jött a műhelybe hogy csináljunk vele valamit.
Válasz mtz1221 #3109. hozzászólásáraAzt tudnod kell, hogy bizonyos értelemben véve maga a kérdés "helyessége" (ez nem tartalmilag értendő) meghatározza mennyire lesz helyes a válasz
valamint az se mellékes hogy ez ingyenes verzió.
Az előfizetéseseket konkrétan vállalatok alkalmazzák. pl. hibaelhárításra
Maga az adatbázis amiben bogarász minimum 1-2 éves de lehet az előfizetéses sem naprakész.
Érdemes többször átfogalmazni a kérdést pl. próbára beírtam angolul, hogy népszerű Belarus modellek majd leszűkítettem lóerőre 80-140 ig majd kilistáztattam a találatot és elfogadható lett az eredmény...
It seems like you are referencing the "Belarus 1025," which is a model of a tractor produced by the Belarusian company JSC MZKT. The Belarus 1025 is known for its robust build, versatility, and efficiency in agricultural tasks.
Here are some technical specifications typically associated with the Belarus 1025 tractor:
Specifications:
Engine:
Type: Diesel
Displacement: Approximately 4.75 liters
Power Output: Around 100-105 horsepower
Transmission:
Type: Mechanical with a manual gearbox
Gears: Usually has a variety of forward and reverse gears
Dimensions:
Length: Approximately 3,800 mm
Width: Around 1,800 mm
Height: About 2,350 mm
Wheelbase: Approximately 2,300 mm
Weight:
Operational Weight: Approximately 3,500 kg to 4,000 kg
Fuel Tank Capacity:
Typically around 120 liters
Hydraulic System:
Equipped with a hydraulic system to power various implements
Lifting capacity can be around 2,500 kg-3,000 kg
Tires:
Variants available for different types of terrain (agricultural, industrial, etc.).
Features:
Versatility: Suitable for various agricultural operations including plowing, tilling, and harvesting.
Cab: Often equipped with a spacious cab for operator comfort.
Maintenance: Generally known for being rugged and relatively easy to maintain.
Durability: Designed to operate in harsh conditions commonly found in rural and agricultural environments.
Applications:
The Belarus 1025 tractor is utilized primarily in agriculture for tasks such as:
Tillage
Planting
Harvesting
Transporting materials
If you need more specific details or have particular questions about the Belarus 1025, feel free to ask!
A megosztott gyártói leírás 13. oldalán egyértelműen látszik hogy a teherautóra mind a min-max-os mind a többfokozatút gyártotta a Bosch. Sőt több típus van az utóbbiból teherautóhoz ami ugye megegyezik a traktoréval.
Ezt te is tudod ha elolvastad de te csak a számodra kedvező információt ismerteted.
Engem nem érdekel hogy igazam van-e, én a legnagyobb jóindulattal mondtam ha talál valami "hasonlót" azt az adagolós be tudja állítani hogy használható legyen.
Ember, ez egy rába. Itt nem az a lényeg hogy félgázon tlt-t hajt meg ilyenek. Ha csőgázon használod akkor úgy elmegy vele észre se veszed a különbséget
de
hogy valami értelme legyen az egész elbaxott okfejtésnek te meg tudod mondani funkcionálisan mi lenne a különbség?
Elég hülye ez még. Ha konkrétan 90 és 110 lóerő közötti MTZ traktor típusra vagy kíváncsi, és vadiúj, modern modellekről beszélünk, akkor a következő két típus az, amit a legjobban dicsérnek és elismerten népszerűek a mező
1. MTZ-1025
Teljesítmény : 100 lóerő
Motor :
Legfőbb jellemzők :
Az
Az új MTZ
Különösen dicsérik a kiváló ár-érték arányát , mivel megbízh
Miért választják?
Kiváló megbízhatóságés
Új motorok és **korszerűkorszerűbb fülkék , ezt kényel
Erő és hatékonyságak
2. MTZ-1121
Teljesítmény : 110 lóerő
Motor : 4 hengeres
Főbb jellemzők :
Az
A modern MTZ-1121-es modellek egyre fejlettebb technológiával rendelkeznek, és korszerűbb üzemeltetési rendszert kínálnak
A motor teljesítménye, a hidraulikus rendszer és sebességváltó mind a jobb hatékonysághoz és kényelmesebb munkavégzéshez .
Miért választják?
Kiváló erő és teljesítménynagyobb ig
Modern dizájn és fülke ,
Nagy üzemanyag-hatékonyságésalacsony karbantartási költségek.
Mi
Az MTZ-1025 és MTZ-1121 típusokat azért választják gyakran, mert ezek a traktorok kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtanak, és kiváló ár-érték arányt biztosítanak az új traktorok piacán. A legtöbb gazda ezen modellek mellett dönt, ha nem szeretnének túlzottan drága, de mégis erős és tartós traktort vásárolni.
Elismerés és dicséret : Akönnyű kezelhetőségük , **megbízhmegbízhatóságuk ésjó szervizháttér miatt. Az
Ha olyan traktort keresel, amely 90 és 110 lóerő közötti teljesítményt kínál, és az új generációs modellek közül a legjobb választást keresed, az MTZ-1025 ésMTZ-1121 az
Ezt mondtad:
MTZ-1121 típust nem is találtak, nem írtad el véletlenül ???
A ChatGPT ezt mondta:
ChatGPT
Igen, igazad van, elnézést a tévedésért! Az MTZ-1121neMTZ-1221, nem pedig az 1121
így a helyes típus, am
MTZ-1221
Teljesítmény : 120 lóerő
Motor :
Legfőbb jellemzők :
Az MTZ-1221
Az
Mi
Erőteljes motor és
Kiváló ár-érték arány a nagy
Korszerűbb elektronikai és mechanikai megoldások , a
Kiváló szervizháttéré
MTZ-1221 az a típus, amit
Ezt mondtad:
Köszi, jó legyél.
A ChatGPT ezt mondta:
ChatGPT
nagyon szívesen! ???? Ha bármi más kérdésed lenne, akár traktoros, akár más témában, nyugodtan kereshetsz. Legyen szép napod,
Válasz mtz1221 #3104. hozzászólásáraEz amit írtam a mai nagy nyelvi modellekkel szembeni közismert kritika. Hogy konkrétan hogy dolgozza fel tréneléskor az algoritmus az anyagot, és hogy kezeli az ellentmondásos információkat, azt nem tudom. Az is lehet, hogy modellenként változik ez, mert ezek az "AI"-k sem egyformák.
Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAmit én betettem, az csak annyiban elavult, hogy ma már nem adagolot raknak diesel motorra a fejlett világban. Egyébként arról amiről beszéltünk, abban a mai napig így van, tehát arra nem elavult.
De a ketfokozatut nem ajánlja traktorra a Bosch irodalom se, és ez a lényeg.
Akkor vegulis az utolsó bekezdésed alapján most már elismered hogy van különbség a 2 szabályzó között, és az sem igaz amit állítottal, hogy beallitas kérdése csak.
Válasz Praetor #3103. hozzászólásáraAkkor jól gondolom hogy a világhálón ami fent van adat, abból szedi össze a legtöbb válaszra hasonlót ? Gondolok arra hogy százalékol ha egy kérdésre több választ is talál ??? Kisebb gyerek szokta basztattni, eddig eszembe sem jutott hogy én is szórakozzak vele.
Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAz AI-val annyi a gond, hogy a matekja statisztikai alapon működik, ezért viszonylag sűrűn hallucinál. Azaz olyat mondhat, ami nem igaz. A logikával is problémája van, és sokszor nehéz meggyőzni egyszerű, tök evidens igazságokról is. Ezek a jelenlegi "AI" szoftverek pusztán nagy nyelvi modellek, csak trénelhető algoritmusok és nem általános mesterséges intelligenciák. Ha egyszer majd létrehozzák a valódi általános mesterséges intelligenciát, akkor az brutális lehet. Jó és rossz értelemben is.
Szóval ezek a szoftverek alkalmasak képek generálására, mintakeresésre, statisztikai elemzésre, ellenőrzött információk szövegbe foglalására. Ha számunkra ismeretlen információt közöl, akkor addig nem lehetünk biztosak a helyességében, amíg azt le nem ellenőriztük a megfelelő forrásból.
Amióta megjelentek, az újságírás - amúgy is közel katasztrofális - minőségét sikerült látványosan tovább rontani vele.
Válasz hashtag #3100. hozzászólásáraA terelőlemezen már hosszítottam. Annyira nem egyszerű a kérdés, mert pár centit szögben áll. Anno valamikor orránál fogva cibálhatták ezt a rábát.
Magára a kérdésre egyébként helyesen válaszolt hiszen a "jobb" többfokozatú adagolóval lehet használni a min-max-ost-is. Több sofőr értekezett róla hogy melyik melyiket szereti jobban de amin megakadt a szemem az az volt hogy a többfokozatú "tempomatként" működik.
A hibát valójában én követtem el azzal hogy fordítva tettem fel neki a kérdést
Erről nem az AI tehet.
Mivel láthatóan nem fogadod el az AI-t ezért nem másolom be amiket írt de lényegében a többfokozatúból egy rugó eltávolításával lehet egyfokozatú adagolót készíteni de fordítva nem mert a min-maxosból a rugón kívül több szerkezeti elem is hiányzik.
Válasz Praetor #3086. hozzászólásáraPedig az új hűtő meg szokta oldani ezt a kérdést. Mivel a rozsda meg az iszap eltömíti lassan. Próbàlhatsz a ventillátor terelő lemezén szűkíteni, ne tudjon annyi falsot szívni mellette. Meg a hűtőt fújd be frankó mosószerrel, aztán úgy fúvassad ki utàna kompresszorral
Válasz rtamas1976 #3091. hozzászólásárafőleg mtzt ne akarj csinálni. Az adagolos ismerős a haját tèpte,mert a fogasivek fogai nem olyanok,mint a règiekè. Van nagy fogjèzag,van kicsi,Ok. Cserèli mindet, akkor meg lóg a fogaslècben. Azt is cserèli, akkor meg szorul. Szóval ez agykatasztrófa,ha minden holmi onnan jön ahonnan az MTZ is.
Válasz _NB_ #3096. hozzászólásáraNem kell elképzelni, mivel le van írva, el lehet olvasni. :) :) :) De nagyjából jó helyen kapirgálsz, a szabályzón keresztül mozgatod az elemeket.
Anélkül, hogy értenék hozzá a hozzászólásokat elolvasva, én úgy képzelem el
A teherautó adagoló úgymond mennyiséget szabályoz azaz szinte a fogaslécet és az elemeket mozgatja a gázpedál,
a röpsúly csak a min és a max fordulatot hivatott szabályozni.
A traki adagoló, az fordulatszámot szabályoz a gázpedállal azaz a röpsúlyt szabályozza, majd ez a röpsúly szabályoz a fogaslécet.
Olyan mintha én gázpedállal kérelmeznék egy 1500-as motorfordulatot az adagolótól és ez a röpsúly pozícióját állítja,
majd ez a röpsúly, ha leesik a fordulat a fogaslécet mozgatva ad egy kis gázolajat és fordítva.
Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegvan az adagoló, kiszűrted mi a baj, működik az elektromossal, rájöttél hogy a tápszivattyú nem rávaló. Tudod milyen számokat kell összenézni, megírtam. Ezen az úton menj tovább. Tápszivattyú beszerzési lehetőségek: Axial, Agro-Alfa, Kite, asszem a Habinál is van, meg még sok helyen, de biztos találni Bosch cuccokkal foglalkozót, busz-teherautó alkatrész forgalmazók, igaz már jól kikoptak az Ikarusok, de még azért akad, időseb Volános embert is kereshetsz.
Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegpróbáltad az elektromos szivattyúval. Az nemgáz sőtt kiszűrted a hibát vele.
De az eredetivel is működnie kell!
Ezért is írtam a tápszivattyú nemfelétlenül rávaló!
Láttam én már sok "mesterembert" dolgozni.
Mekk mester is mesternek hívja magát!
De aki mem mestere az hóhérja!!!
Válasz Rabó001 #3089. hozzászólásáraHát nem!
Azt sajnálom ,hogy az adagoló javítást nemkezdtem el !
Lettvolna kitől tanulni.
A padot megörököltem az megvan sok időm lessz gyakorolni kellene!
Az elméleti részével tisztában vagyok. De az elmélet és a gyakorlat sokszor köszönőviszonyban sincsenek.
Válasz rtamas1976 #3087. hozzászólásáraÉrtem. Viszont, ez a 3 bar a pumpa maximális nyomása. A pumpa átnyomja a gázolajszűrőkön a naftát, és utána megy az adagolóba, ahol meg a nyomástartó is elengedi a felesleget. Nem gondolnám, hogy jóval 2 bar fölé tudna menni a nyomás. Ha ez valós probléma lehet, amit mondasz, akkor lehet, hogy pont jó választás volt ez a 3 bar-os külső ac.
Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraA régi hagyományos adagolók 0.8bár
A bosch amit mi használtunk az 12x1.5mm 1.2 bár felírattal volt.
A probléma az a3 bárral ,hogy az adagoló elem nyaki tömítése átengedhet és a gázolaj belekerül a motorolajba.
Válasz termelo #3075. hozzászólásáraTessék! Szakirodalomból. Nem én írtam, és nem hit kérdése, meg tapasztalat. Bosznay László: Diesel-adagolók és -szabályozók, Mezőgazdasági Kiadó, 1977. 105-106.oldal.
Azért az AI-nek még fejlődni kell. Azon kívül hogy magyartalan, ezáltal érthetetlen. Az 5.pontban igaza van. Végülis nem hülyeséget válaszolt, nem is azt amiről szó volt.
Válasz Praetor #3073. hozzászólásáraJujj. Hűtéshez tiszta legyen a hűtő, jó vízóra, az IFA ventilátor is jó dolog azt mondják, termosztát 71 fokos, vagy kiherélt.
Válasz termelo #3079. hozzászólásáraEz is eszembe jutott, de a 4-5 báros nem feltétlenül nyom nagyobb mennyiséget. Amit néztem 5bar-ost, arra konkrétan 120l/h-t írtak, és ez valamivel kevesebb, mint a jelenlegi 3bar-osom. A nyomástartónál meg elegendőnek találtam az áteresztő keresztmetszetet, csak lehet, hogy a rugója már kicsit fáradt, de ebben nem vagyok biztos.
Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraFelesleges a 4-5 báros ac a nyomástartó úgyis előbb lefúj sőt még arra is kell figyelni hogy a nyomástartó nem tud akármekkora mennyiséget átereszteni!
A külső elektromos ac pumpám 3 bár, ~150l/h, és ~6A áramigénye van. Dilemmáztam 4-5 bároson is, de az amperek elriasztottak, pedig lehet, hogy számított volna.
Válasz Gumóka #3072. hozzászólásáraHa tőlem kérdezed, akkor igen. Van Bosch "műanyagos" kézipumpám is, meg egy régi kitekerős is. A régi kitekerős kitekerve és kihúzva a motor működése közben lüktetett, és szép lassan visszahúzta.
Azonos motortípus esetén használható-e a min-max tipusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú soros dízel adagoló?
Ezt válaszolta:
Igen, az azonos motortípus esetén elméletileg használható a min-max típusú soros dízel adagoló helyett all-speed típusú soros dízel adagoló, azonban több szempontot figyelembe kell venni:
1. Működési tartomány
Az all-speed adagoló nagyobb rugalmaságot kínál a motor különböző fordulatszámainál, lehetővé téve a hatékony üzemanyag-ellátást széles sebességtartományban. Ha a motor rendszerint változó terhelést és sebességet tapasztal, akkor az all-speed adagoló jobb teljesítményt nyújthat.
2. Teljesítmény és hatékonyság
Az all-speed adagoló jobban optimalizálja a teljesítményt és a hatékonyságot a különböző üzemeltetési feltételek mellett. Ha a motor gyakran működik különböző sebességeken, az all-speed adagoló segíthet csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és javítani a motor teljesítményét.
3. Telepítési és beállítási szempontok
A két típus közötti csere gyakran nemcsak a mechanikai illeszkedést, hanem a vezérlés és a beállítás igényeit is érinti. Az all-speed adagoló lehet, hogy eltérő vezérlési és beállítási követelményeket igényel, amelyeket figyelembe kell venni a telepítés során.
4. Költség
Az all-speed adagolók általában bonyolultabbak és drágábbak, így a megtérülést is érdemes mérlegelni a cserénél.
5. Gyártói ajánlások
Mindig érdemes megkérdezni a motor gyártóját vagy szakembert, hogy javasolt-e a csere, és hogy az új adagoló kompatibilis-e a motorral. Az adott motorhoz tervezett illeszkedés és a működési követelmények nagyon fontos szempontok.
Összességében tehát a min-max típusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú adagoló használata lehetséges, de figyelembe kell venni a fenti szempontokat, hogy biztosítsák a motor zökkenőmentes és hatékony működését.
Válasz .Richard. #3064. hozzászólásáraMost ez van, amit írsz. Felmerült már itt több illeszkedő tápszivattyú is. Úgy tűnik, hogy rengeteg autóhoz van hasonló paraméterű és méretű tápszivattyú is. Ezt a Bosch-t fű-fa másolta orrba-szájba. Egyet majd veszek, és majd kiderül hogy viselkedik. A melegedés lesz majd az izgalmas 36 fok melegben. Ezért kéne emelni a fordulaton, az javítaná a hűtést (is). Lehet, hogy teszek rá ifa műanyag ventilátort. Az állítólag jobban húzza a levegőt.
3121 hozzászólás
Válasz Praetor #3115. hozzászólásáraNa hát akkor reméljük hogy ezzel jó lesz! Akkor ezt írta a D10-hez, már nem olvasok vissza annyit.
A Bosch az ugye részegség gyártó, sok motorgyar használja a cuccait. Ahogy a Rábát is gyártották anno a szociban mindenféle adagoloval, románnal, talán lengyellel is, szerencsére Steigerbe csak Bosch-sal szerelték. De buszban, kamionba csak annak aki kérte és meg is fizette.
Válasz Georgosz #3119. hozzászólásáraEsetleg Eu-Ferr Kisvárda!
Eu-Ferr Nádudvar, Csikós Anti bácsi megmondja mindenkinek minden 250 Steiger kérdésére a tutit, sőt, alkatrész is van...
Válasz Praetor #3117. hozzászólásáraAnnak jónak kell lenni!
Írtad végeztél, én csak kipróbálnám!
Válasz rtamas1976 #3116. hozzászólásáraAmi benne volt, az a klasszikus görgős rába tápszivattú 22-23mm-es belógással. Az adagoló bütyke meg 24-30mm között dolgozik. Ennek a belógása 30mm, ami elvileg jó.
Válasz Praetor #3115. hozzászólásáraÉs volt külömbség a bennelévő és az új között?
Megméreted?
Válasz Rabó001 #3095. hozzászólásáraEgy debreceni kamion alkatrészes cégtől megrendeltem a Bosch, FP/KG 24 P311 tápszivattyút, amit rávalónak találtál (ez megy egyébként bizonyos renault kamionokra is). Utángyártott FEBI BILSTEIN márkájú lett, de legalább nem volt 100k az ára. Tegnap megérkezett. 30mm belógása van az adagolóba. Ma ki is szereltem a rábából az ac pumát a csővel együtt. Az új csővel fel is került a tápszivattyú, és a nyomástartó szelepet is kicseréltem egy újra. Csak álló helyzetben járattam, mert már idénre végeztünk a talajozással. Lehet, hogy jó lesz. Jövő nyáron ki lesz vallatva. Köszönöm a segítséged!
Válasz termelo #3111. hozzászólásáraKicsi azt mondja lehetett volna most már Albánul is a kérdés, mentette magának a mivelünk történt beszélgetést.
Válasz termelo #3111. hozzászólásáraAzt nem tudja,hogy Rába 250vagy mi ,mekkora tápszivattyú bütyök emelèshez,melyik tápszivattyú kell? Mert ha tudja,adjon egyet Praetornak,vagy szerelje fel, aztán nèzze meg mit csinált. Lehet UAZ karburátort okumlálna rá,a nagy hozzáèrtèsben. külön nyelven kèrdezve,lehet krumplisütő lenne.
Válasz termelo #3110. hozzászólásáraNe erősítsd tovább, és már vége is. Beraktam tegnap az ide vonatkozó szakirodalmi részt, magyarul, direkt a lehető legegyszerűbb leírást. Nem AI általi automata fordítóra hasonlító szövegekett.
Teherautóra is szerelnek darut, betonmixert, szivattyút, hasonlót. Na ezekre teljes tartományban működő szabályzót raktak gyárilag.
Mentem már Rábával, és hidd el, nem véletlenül van rajta olyan szabályzó amilyen. Volt hasonló okos, aki hozzád hasonlóan nem hitte el, aztán mikor elkezdett a kamion adagolóssal dolgozni, jött a műhelybe hogy csináljunk vele valamit.
Válasz mtz1221 #3109. hozzászólásáraAzt tudnod kell, hogy bizonyos értelemben véve maga a kérdés "helyessége" (ez nem tartalmilag értendő) meghatározza mennyire lesz helyes a válasz
valamint az se mellékes hogy ez ingyenes verzió.
Az előfizetéseseket konkrétan vállalatok alkalmazzák. pl. hibaelhárításra
Maga az adatbázis amiben bogarász minimum 1-2 éves de lehet az előfizetéses sem naprakész.
Érdemes többször átfogalmazni a kérdést pl. próbára beírtam angolul, hogy népszerű Belarus modellek majd leszűkítettem lóerőre 80-140 ig majd kilistáztattam a találatot és elfogadható lett az eredmény...
It seems like you are referencing the "Belarus 1025," which is a model of a tractor produced by the Belarusian company JSC MZKT. The Belarus 1025 is known for its robust build, versatility, and efficiency in agricultural tasks.
Here are some technical specifications typically associated with the Belarus 1025 tractor:
Specifications:
Engine:
Type: Diesel
Displacement: Approximately 4.75 liters
Power Output: Around 100-105 horsepower
Transmission:
Type: Mechanical with a manual gearbox
Gears: Usually has a variety of forward and reverse gears
Dimensions:
Length: Approximately 3,800 mm
Width: Around 1,800 mm
Height: About 2,350 mm
Wheelbase: Approximately 2,300 mm
Weight:
Operational Weight: Approximately 3,500 kg to 4,000 kg
Fuel Tank Capacity:
Typically around 120 liters
Hydraulic System:
Equipped with a hydraulic system to power various implements
Lifting capacity can be around 2,500 kg-3,000 kg
Tires:
Variants available for different types of terrain (agricultural, industrial, etc.).
Features:
Versatility: Suitable for various agricultural operations including plowing, tilling, and harvesting.
Cab: Often equipped with a spacious cab for operator comfort.
Maintenance: Generally known for being rugged and relatively easy to maintain.
Durability: Designed to operate in harsh conditions commonly found in rural and agricultural environments.
Applications:
The Belarus 1025 tractor is utilized primarily in agriculture for tasks such as:
Tillage
Planting
Harvesting
Transporting materials
If you need more specific details or have particular questions about the Belarus 1025, feel free to ask!
Válasz Rabó001 #3106. hozzászólásáraJobb lenne ha befejeznénk!
A megosztott gyártói leírás 13. oldalán egyértelműen látszik hogy a teherautóra mind a min-max-os mind a többfokozatút gyártotta a Bosch. Sőt több típus van az utóbbiból teherautóhoz ami ugye megegyezik a traktoréval.
Ezt te is tudod ha elolvastad de te csak a számodra kedvező információt ismerteted.
Engem nem érdekel hogy igazam van-e, én a legnagyobb jóindulattal mondtam ha talál valami "hasonlót" azt az adagolós be tudja állítani hogy használható legyen.
Ember, ez egy rába. Itt nem az a lényeg hogy félgázon tlt-t hajt meg ilyenek. Ha csőgázon használod akkor úgy elmegy vele észre se veszed a különbséget
de
hogy valami értelme legyen az egész elbaxott okfejtésnek te meg tudod mondani funkcionálisan mi lenne a különbség?
Elég hülye ez még. Ha konkrétan 90 és 110 lóerő közötti MTZ traktor típusra vagy kíváncsi, és vadiúj, modern modellekről beszélünk, akkor a következő két típus az, amit a legjobban dicsérnek és elismerten népszerűek a mező
1. MTZ-1025
Teljesítmény : 100 lóerő
Motor :
Legfőbb jellemzők :
Az
Az új MTZ
Különösen dicsérik a kiváló ár-érték arányát , mivel megbízh
Miért választják?
Kiváló megbízhatóságés
Új motorok és **korszerűkorszerűbb fülkék , ezt kényel
Erő és hatékonyságak
2. MTZ-1121
Teljesítmény : 110 lóerő
Motor : 4 hengeres
Főbb jellemzők :
Az
A modern MTZ-1121-es modellek egyre fejlettebb technológiával rendelkeznek, és korszerűbb üzemeltetési rendszert kínálnak
A motor teljesítménye, a hidraulikus rendszer és sebességváltó mind a jobb hatékonysághoz és kényelmesebb munkavégzéshez .
Miért választják?
Kiváló erő és teljesítménynagyobb ig
Modern dizájn és fülke ,
Nagy üzemanyag-hatékonyságésalacsony karbantartási költségek.
Mi
Az MTZ-1025 és MTZ-1121 típusokat azért választják gyakran, mert ezek a traktorok kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtanak, és kiváló ár-érték arányt biztosítanak az új traktorok piacán. A legtöbb gazda ezen modellek mellett dönt, ha nem szeretnének túlzottan drága, de mégis erős és tartós traktort vásárolni.
Elismerés és dicséret : Akönnyű kezelhetőségük , **megbízhmegbízhatóságuk ésjó szervizháttér miatt. Az
Ha olyan traktort keresel, amely 90 és 110 lóerő közötti teljesítményt kínál, és az új generációs modellek közül a legjobb választást keresed, az MTZ-1025 ésMTZ-1121 az
Ezt mondtad:
MTZ-1121 típust nem is találtak, nem írtad el véletlenül ???
A ChatGPT ezt mondta:
ChatGPT
Igen, igazad van, elnézést a tévedésért! Az MTZ-1121neMTZ-1221, nem pedig az 1121
így a helyes típus, am
MTZ-1221
Teljesítmény : 120 lóerő
Motor :
Legfőbb jellemzők :
Az MTZ-1221
Az
Mi
Erőteljes motor és
Kiváló ár-érték arány a nagy
Korszerűbb elektronikai és mechanikai megoldások , a
Kiváló szervizháttéré
MTZ-1221 az a típus, amit
Ezt mondtad:
Köszi, jó legyél.
A ChatGPT ezt mondta:
ChatGPT
nagyon szívesen! ???? Ha bármi más kérdésed lenne, akár traktoros, akár más témában, nyugodtan kereshetsz. Legyen szép napod,
Válasz mtz1221 #3104. hozzászólásáraEz amit írtam a mai nagy nyelvi modellekkel szembeni közismert kritika. Hogy konkrétan hogy dolgozza fel tréneléskor az algoritmus az anyagot, és hogy kezeli az ellentmondásos információkat, azt nem tudom. Az is lehet, hogy modellenként változik ez, mert ezek az "AI"-k sem egyformák.
Válasz Radocz #3105. hozzászólásáraEz volt a legközelebb nekem.
Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAmit én betettem, az csak annyiban elavult, hogy ma már nem adagolot raknak diesel motorra a fejlett világban. Egyébként arról amiről beszéltünk, abban a mai napig így van, tehát arra nem elavult.
De a ketfokozatut nem ajánlja traktorra a Bosch irodalom se, és ez a lényeg.
Akkor vegulis az utolsó bekezdésed alapján most már elismered hogy van különbség a 2 szabályzó között, és az sem igaz amit állítottal, hogy beallitas kérdése csak.
Válasz Rabó001 #3085. hozzászólásáraÉn a Dr Anka István ugyanilyen című könyvéből tanultam.
1980-ban államvizsgáztam.
Nem most volt, de alapjaiban nem változott.
Válasz Praetor #3103. hozzászólásáraAkkor jól gondolom hogy a világhálón ami fent van adat, abból szedi össze a legtöbb válaszra hasonlót ? Gondolok arra hogy százalékol ha egy kérdésre több választ is talál ??? Kisebb gyerek szokta basztattni, eddig eszembe sem jutott hogy én is szórakozzak vele.
Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAz AI-val annyi a gond, hogy a matekja statisztikai alapon működik, ezért viszonylag sűrűn hallucinál. Azaz olyat mondhat, ami nem igaz. A logikával is problémája van, és sokszor nehéz meggyőzni egyszerű, tök evidens igazságokról is. Ezek a jelenlegi "AI" szoftverek pusztán nagy nyelvi modellek, csak trénelhető algoritmusok és nem általános mesterséges intelligenciák. Ha egyszer majd létrehozzák a valódi általános mesterséges intelligenciát, akkor az brutális lehet. Jó és rossz értelemben is.
Szóval ezek a szoftverek alkalmasak képek generálására, mintakeresésre, statisztikai elemzésre, ellenőrzött információk szövegbe foglalására. Ha számunkra ismeretlen információt közöl, akkor addig nem lehetünk biztosak a helyességében, amíg azt le nem ellenőriztük a megfelelő forrásból.
Amióta megjelentek, az újságírás - amúgy is közel katasztrofális - minőségét sikerült látványosan tovább rontani vele.
Válasz hashtag #3100. hozzászólásáraA terelőlemezen már hosszítottam. Annyira nem egyszerű a kérdés, mert pár centit szögben áll. Anno valamikor orránál fogva cibálhatták ezt a rábát.
Válasz Rabó001 #3085. hozzászólásáraNem szép dolog lenézni az AI-t, el kell fogadni hogy a világhálón elérhető információból alkot véleményt.
A te véleményed, az enyém is és hivatkozott szakirodalomé is elavult.
A Bosch gyártó technikai leírásában a többfokozatú adagolót is ugyanúgy ajánlja közúti használatra mint a min-max-ost.
Erre a Lajos korabeli témára egyébként sem könnyű neki rálátni hisz ezek nagyon kis darabszámban vannak a neten.
Én is egyetlen gyártói leírást találtam ebből a korból:
https://injectionpumps.co.uk/wp-content/uploads/2020/04/Bosch-Governors-for-Inline-Injection-Pumps.pdf
Magára a kérdésre egyébként helyesen válaszolt hiszen a "jobb" többfokozatú adagolóval lehet használni a min-max-ost-is. Több sofőr értekezett róla hogy melyik melyiket szereti jobban de amin megakadt a szemem az az volt hogy a többfokozatú "tempomatként" működik.
A hibát valójában én követtem el azzal hogy fordítva tettem fel neki a kérdést
Erről nem az AI tehet.
Mivel láthatóan nem fogadod el az AI-t ezért nem másolom be amiket írt de lényegében a többfokozatúból egy rugó eltávolításával lehet egyfokozatú adagolót készíteni de fordítva nem mert a min-maxosból a rugón kívül több szerkezeti elem is hiányzik.
Válasz Praetor #3086. hozzászólásáraPedig az új hűtő meg szokta oldani ezt a kérdést. Mivel a rozsda meg az iszap eltömíti lassan. Próbàlhatsz a ventillátor terelő lemezén szűkíteni, ne tudjon annyi falsot szívni mellette. Meg a hűtőt fújd be frankó mosószerrel, aztán úgy fúvassad ki utàna kompresszorral
Válasz .Richard. #3098. hozzászólásáraJa,hiszen itt a táp szivattyú. Csak nem jó. Majd elfeledtem.
Válasz rtamas1976 #3091. hozzászólásárafőleg mtzt ne akarj csinálni. Az adagolos ismerős a haját tèpte,mert a fogasivek fogai nem olyanok,mint a règiekè. Van nagy fogjèzag,van kicsi,Ok. Cserèli mindet, akkor meg lóg a fogaslècben. Azt is cserèli, akkor meg szorul. Szóval ez agykatasztrófa,ha minden holmi onnan jön ahonnan az MTZ is.
Válasz _NB_ #3096. hozzászólásáraNem kell elképzelni, mivel le van írva, el lehet olvasni. :) :) :) De nagyjából jó helyen kapirgálsz, a szabályzón keresztül mozgatod az elemeket.
Anélkül, hogy értenék hozzá a hozzászólásokat elolvasva, én úgy képzelem el
A teherautó adagoló úgymond mennyiséget szabályoz azaz szinte a fogaslécet és az elemeket mozgatja a gázpedál,
a röpsúly csak a min és a max fordulatot hivatott szabályozni.
A traki adagoló, az fordulatszámot szabályoz a gázpedállal azaz a röpsúlyt szabályozza, majd ez a röpsúly szabályoz a fogaslécet.
Olyan mintha én gázpedállal kérelmeznék egy 1500-as motorfordulatot az adagolótól és ez a röpsúly pozícióját állítja,
majd ez a röpsúly, ha leesik a fordulat a fogaslécet mozgatva ad egy kis gázolajat és fordítva.
Válasz Praetor #3094. hozzászólásáraIgen, én is csak azért írtam. Kíváncsi leszek a végére.
Válasz Rabó001 #3093. hozzászólásáraKolléga, értettem (elsőre is ), köszönöm! Csak diskurálunk itt a topikban.
Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegvan az adagoló, kiszűrted mi a baj, működik az elektromossal, rájöttél hogy a tápszivattyú nem rávaló. Tudod milyen számokat kell összenézni, megírtam. Ezen az úton menj tovább. Tápszivattyú beszerzési lehetőségek: Axial, Agro-Alfa, Kite, asszem a Habinál is van, meg még sok helyen, de biztos találni Bosch cuccokkal foglalkozót, busz-teherautó alkatrész forgalmazók, igaz már jól kikoptak az Ikarusok, de még azért akad, időseb Volános embert is kereshetsz.
Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegpróbáltad az elektromos szivattyúval. Az nemgáz sőtt kiszűrted a hibát vele.
De az eredetivel is működnie kell!
Ezért is írtam a tápszivattyú nemfelétlenül rávaló!
Láttam én már sok "mesterembert" dolgozni.
Mekk mester is mesternek hívja magát!
De aki mem mestere az hóhérja!!!
Válasz Rabó001 #3089. hozzászólásáraHát nem!
Azt sajnálom ,hogy az adagoló javítást nemkezdtem el !
Lettvolna kitől tanulni.
A padot megörököltem az megvan sok időm lessz gyakorolni kellene!
Az elméleti részével tisztában vagyok. De az elmélet és a gyakorlat sokszor köszönőviszonyban sincsenek.
Válasz rtamas1976 #3087. hozzászólásáraÉrtem. Viszont, ez a 3 bar a pumpa maximális nyomása. A pumpa átnyomja a gázolajszűrőkön a naftát, és utána megy az adagolóba, ahol meg a nyomástartó is elengedi a felesleget. Nem gondolnám, hogy jóval 2 bar fölé tudna menni a nyomás. Ha ez valós probléma lehet, amit mondasz, akkor lehet, hogy pont jó választás volt ez a 3 bar-os külső ac.
Válasz rtamas1976 #3087. hozzászólásáraEz se az AI írta neked.
Válasz Rabó001 #3083. hozzászólására
Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraA régi hagyományos adagolók 0.8bár
A bosch amit mi használtunk az 12x1.5mm 1.2 bár felírattal volt.
A probléma az a3 bárral ,hogy az adagoló elem nyaki tömítése átengedhet és a gázolaj belekerül a motorolajba.
Válasz Rabó001 #3084. hozzászólásáraA hűtő alig 2-3 éves, termosztát 71 fokos (meg van fúrkálva, alapjáraton 69-70 fokig hűl).
Válasz termelo #3075. hozzászólásáraTessék! Szakirodalomból. Nem én írtam, és nem hit kérdése, meg tapasztalat. Bosznay László: Diesel-adagolók és -szabályozók, Mezőgazdasági Kiadó, 1977. 105-106.oldal.
Azért az AI-nek még fejlődni kell. Azon kívül hogy magyartalan, ezáltal érthetetlen. Az 5.pontban igaza van. Végülis nem hülyeséget válaszolt, nem is azt amiről szó volt.
Válasz Praetor #3073. hozzászólásáraJujj. Hűtéshez tiszta legyen a hűtő, jó vízóra, az IFA ventilátor is jó dolog azt mondják, termosztát 71 fokos, vagy kiherélt.
Válasz Praetor #3078. hozzászólására1-1.5 bar.
De ha nekem nem hisztek, akkor itt a gépkönyv részlete. D2156 motor.
Válasz termelo #3068. hozzászólásáraRosszabbnál rosszabb ötletek.
Válasz termelo #3075. hozzászólásáraNincs fordítva.
Jössz itt a AI-vel, hagyjuk.
Válasz termelo #3079. hozzászólásáraEz is eszembe jutott, de a 4-5 báros nem feltétlenül nyom nagyobb mennyiséget. Amit néztem 5bar-ost, arra konkrétan 120l/h-t írtak, és ez valamivel kevesebb, mint a jelenlegi 3bar-osom. A nyomástartónál meg elegendőnek találtam az áteresztő keresztmetszetet, csak lehet, hogy a rugója már kicsit fáradt, de ebben nem vagyok biztos.
Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraFelesleges a 4-5 báros ac a nyomástartó úgyis előbb lefúj sőt még arra is kell figyelni hogy a nyomástartó nem tud akármekkora mennyiséget átereszteni!
Válasz rtamas1976 #3071. hozzászólásáraNekem az egyik szerelő azt mondta, hogy a régebbi rába motoroknál 1.2 bár a nyomástartó, a d10-eknél 1.5 bár.
A külső elektromos ac pumpám 3 bár, ~150l/h, és ~6A áramigénye van. Dilemmáztam 4-5 bároson is, de az amperek elriasztottak, pedig lehet, hogy számított volna.
Válasz Praetor #3076. hozzászólásáraOhh, a címzett lemaradt...
Válasz Gumóka #3072. hozzászólásáraHa tőlem kérdezed, akkor igen. Van Bosch "műanyagos" kézipumpám is, meg egy régi kitekerős is. A régi kitekerős kitekerve és kihúzva a motor működése közben lüktetett, és szép lassan visszahúzta.
Válasz Rabó001 #3061. hozzászólásáraEz pont fordítva van a szakirodalomban de mind 1.
Megkérdeztem az AI-t:
Azonos motortípus esetén használható-e a min-max tipusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú soros dízel adagoló?
Ezt válaszolta:
Igen, az azonos motortípus esetén elméletileg használható a min-max típusú soros dízel adagoló helyett all-speed típusú soros dízel adagoló, azonban több szempontot figyelembe kell venni:
1. Működési tartomány
Az all-speed adagoló nagyobb rugalmaságot kínál a motor különböző fordulatszámainál, lehetővé téve a hatékony üzemanyag-ellátást széles sebességtartományban. Ha a motor rendszerint változó terhelést és sebességet tapasztal, akkor az all-speed adagoló jobb teljesítményt nyújthat.
2. Teljesítmény és hatékonyság
Az all-speed adagoló jobban optimalizálja a teljesítményt és a hatékonyságot a különböző üzemeltetési feltételek mellett. Ha a motor gyakran működik különböző sebességeken, az all-speed adagoló segíthet csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és javítani a motor teljesítményét.
3. Telepítési és beállítási szempontok
A két típus közötti csere gyakran nemcsak a mechanikai illeszkedést, hanem a vezérlés és a beállítás igényeit is érinti. Az all-speed adagoló lehet, hogy eltérő vezérlési és beállítási követelményeket igényel, amelyeket figyelembe kell venni a telepítés során.
4. Költség
Az all-speed adagolók általában bonyolultabbak és drágábbak, így a megtérülést is érdemes mérlegelni a cserénél.
5. Gyártói ajánlások
Mindig érdemes megkérdezni a motor gyártóját vagy szakembert, hogy javasolt-e a csere, és hogy az új adagoló kompatibilis-e a motorral. Az adott motorhoz tervezett illeszkedés és a működési követelmények nagyon fontos szempontok.
Összességében tehát a min-max típusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú adagoló használata lehetséges, de figyelembe kell venni a fenti szempontokat, hogy biztosítsák a motor zökkenőmentes és hatékony működését.
Válasz Rabó001 #3065. hozzászólásáraIgen, szerintem most már csak találok rá valamit. A gond a hibafelderítés volt.
Válasz .Richard. #3064. hozzászólásáraMost ez van, amit írsz. Felmerült már itt több illeszkedő tápszivattyú is. Úgy tűnik, hogy rengeteg autóhoz van hasonló paraméterű és méretű tápszivattyú is. Ezt a Bosch-t fű-fa másolta orrba-szájba. Egyet majd veszek, és majd kiderül hogy viselkedik. A melegedés lesz majd az izgalmas 36 fok melegben. Ezért kéne emelni a fordulaton, az javítaná a hűtést (is). Lehet, hogy teszek rá ifa műanyag ventilátort. Az állítólag jobban húzza a levegőt.
Most én már nem emlékszem, de ha kitekerős a kézipumpa, mint az mtz-n pl., azt ha kitekered löködi az adagoló, lüktet?