Hirdetés
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- John Deere 4630-4650 traktorok új
- Portálfejlesztés / Gépház / Fórum használat új
- Tárolók, színek.. egyéb géptárolók.. új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
- Lamborghini traktorok új
- Minőségi alma termesztés új
Cikkajánló
![A napraforgó-gyomirtás aktuális kérdései A napraforgó-gyomirtás aktuális kérdései](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9090/cikk_79090/varga-1-kep-lead_fill_540x300_0.jpg)
A napraforgó-gyomirtás aktuális kérdései
A napraforgó eredményes termesztését a sikeres gyomirtás határozza meg.![Ki lehet dobni az adóigazolásokat a bevallás után? Ki lehet dobni az adóigazolásokat a bevallás után?](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9240/cikk_79240/adozas-2025_fill_540x300_0.jpg)
454 hozzászólás
Sziasztok! Tudna valaki Claas M1044 fűkaszához bármilyen leírást, robbantott ábrát vagy alkatrész katalógust prezentálni? Egyáltalán ismeri valaki?
Jó estét nekem van egy rk165ös fűkaszám csak az a gond hogy a csúszótányér mozog mit kell rajta cserélni hogy ne lógjon.Köszönöm a válaszokat
Válasz Vén cigány #451. hozzászólásáraNagyon köszönöm!????
Válasz barny #450. hozzászólásáraGépkönyv
Sziasztok. Nemrég vettem egy RK 2 kaszát.Az első dob fölötti hajtóműből a szimeringnél folyik az olaj. Nehéz cserélni? Hol lehet a hajtóműben olajat cserélni? Miket nézzek át rajta? Csúszótalpak jók.Nem csapágyasak. Kardánt nem kaptam hozzá.Csak a szabadonfutós jó hozzá? Köszi a segítséget! ????
Válasz öcsisajt #248. hozzászólásáraSzia Öcsisajt segítségre lenne szükségem nekem is ugyan ilyen kaszám van és ugyan így tőrt el a főtengelyem ki is cseréltem de az ú tengely j 2 hektár kaszálásnál eltört tőből kérdés az lenne hogy ez anyaghibás lehetett vagy összerakási probléma ? köszönöm
Sziasztok! Rk2 kasza talp javitással foglalkozik itt valaki?
Válasz nagypistivagyok2 #446. hozzászólásáraKöszönöm az infót, ez most sokat segített!
Válasz Elek Bálint Máté #433. hozzászólásáraSzia!
Nincs itt semmiféle anyagelgyengülés üssed bátran.
A kihézagolás meg úgy működik,hogy leveszed a fix csúszótalpat és megjelölöd az elejét mert ékpályás és nem mindegy hogy rakod össze.(hátul van egy lyuk)
A függőleges tengelyen fogod látni az éket amit úgy tudsz kiszedni,hogy a pörgő dobot feljebb ütöd.(keményen)
Ha kivetted az éket akkor az egész dob leeshet mert az tartja erre azért számíts ha a traktoron van és úgy szerelsz.
Ez egy feléd homorú gyűrű és ha leveszed felette lesznek a hézagoló gyűrűk amiket ha kipótolsz akkor magasabbra kerül a dob és nem csörög.
A csúszkatalpat fel lehet hegeszteni ha elkopik én is így csinálom.
Válasz Gumóka #444. hozzászólásáraAz öntvénypálca gyökölés nélkül is átégette volna.
Milyen vastag, nem 2 centi.?
Megin begyökölöd újra megreped.
Válasz Sötét Paraszt #443. hozzászólásáraA repedés alatta ugyanúgy megmarad az a baj.
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Gyök nélkül olyan, mintha pipamocsokkal bekennénk'
Válasz Gumóka #442. hozzászólásáraKigyökőni lehet nem kellett volna, csak ráhúzni öntvénypálcával.
Válasz agrogal #440. hozzászólásáraGyököléssel meg a repedések fúrásával kezdtem, mivel jól kigyököltem, kis amperral is indítottam.
Igaz, öntvényt életemben nem hegesztettem, lehet én baltáztam el valamit...
Válasz Gumóka #436. hozzászólásáraLehet hogy kókány de csináltunk olyat hogy picit visszaköszörültük és a varratra ráhegeszteni újra akár picit szélesebben. Igaz nem kaszánál , de az olaj nem folyik![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Gumóka #439. hozzászólásáraLágy ,rugalmas varratot tegyél rá csak begyökölve akkor nem reped meg.Nem mindig az atombiztos a legjobb.
Válasz Zoli... #437. hozzászólásáraItt ki kellett melegíteni, mivel ez az olajtér, a szürkeöntvény meg képes magába szívni olajat. Szétfröcskölte volna a varratot.
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
De hidegen se jutottam előrébb, előírás szerint mekegíteni kell 3-400 fokig legalább.
Szakmai tanács alapján ugrottam neki én is, mégse jött be.
Neked legalább szerencséd volt
Válasz Zoli... #437. hozzászólására![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220602195226_img_20220509_093614.jpg)
Válasz Gumóka #436. hozzászólásáraÉrdekes, már kaszáltunk vele és a helyen vannak a fülek. Én mondjuk nem melegítettem csak begyököltem és ennyi.
Válasz Zoli... #435. hozzászólásáraSg3-as drótot használok, erősebb varratot ad, végigrepedt másodpercek alatt, ahogy az öntvény és a saválló elektróda is, pedig bordóra melegítettem...![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220602182554_img_20220602_134132_959.jpg)
Válasz Gumóka #434. hozzászólásáraÉn a füleket coval hegeszetettem vissza..
Válasz agrogal #428. hozzászólásáraBukta.
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Melegítve, Co, öntvény, saválló elektróda varrata is elreped rajta...
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni kaszám kapcsán. A jaszát használtan vettük pár éve, akkor is már a talpak széle elvolt görbülve, de akkor még üzemi kardán fordulat mellett nem csörgött, a penge még nem ért hozzá. Néhány év alatt eljutottunk oda, hogy most már üzemi fordulat mellett is hozzá-hozzá verődik és a csörgés elég zavaró. Mit lehet tenni? Egyik gondolatom, hogy a talpat levenni, kicsit helyre ütügetni, de godnolom, ez az anyag elgyengülséével, és gyors vissza görbülésével járna. A másik, hogy lelehet-e venni a taplat és valamiylen távtartóval visszarakni, hogy a penge menéhány milivel meszebb kerüljön a tapltól. Eddig a tarló amúgy is igen alacsony volt, ebből a szempontból sem jelentene problémát. Néztem is, van is ilyen címszóval, hogy távtartó, de gépkönyveben, alkatrész katalógusban számomra furcsamódon, azt nem magára a talp illetve dobtengeléyre kell rakni, hanem a pengetartó alá mutatja a dob ábráján 49-es sorszámmal, ha oda raknék más távtartót félek a porblémám nem oldódna meg (vagy éppen ezt kellene kivenni, akkor szerintem nem lehetne pengét cserélni benne).
Vagy a tengelyre való távtartót azért nem tartalmazza a katalógus, mert az nem alap alaktrész, hanem opció? Vagy az RK-2-nek nem is lehet állítani a vágás magasságát? Az RK-165 (egygel újabb, csúszótalpas) gépkönyve szerint már lehet...
Másik kérdés, hogy régen volt a jászságban valakienk kontaktja, aki javított talpat a gyári árhoz képest jóval olcsóbban, úgy hogy a régitalpakat vitte a megrendelő. Ez kontakt meg van valakienk, metudná adni? Gyári talpak árát kicsit sokkalljuk.
Köszi a felvilágosítást!
Üdv.: Bálint
Válasz A.I. #431. hozzászólásáraKöszi! Ez eszembe se jutott...![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Gumóka #429. hozzászólásáraKicsit melegítsd meg lánggal, az megmutatja meddig, meg merre van megrepedve, mert a repedés nem(vagy nem úgy) vezeti a hőt.
Egy próbát megér szerintem.
Válasz agrogal #428. hozzászólására110+fa egy komplett hajtás Törökszentmiklóson, a habinál áfásan van 111-ért, de az már az újabb ahogy nézem, ez '79-es évjárat. Maga a ház 55,a kúpkerék tengely 18...
Válasz A.I. #427. hozzászólásáraAcélöntvény, Co is jó hozzá, vagy saválló, jobban szeretem, mint az öntvénypálcát, rugalmasabb a varrat.![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220527193005_polish_20220527_192433839.jpg)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220527193326_img_20220527_131332_333.jpg)
Ami lemaradt, hogy itt is van egy repedés belül, aminek nem látom a végét, a fedél csavarfuratából indul. Nagyjából ott ahol 1 vonalba le van esve a festék. Gondolom, ahogy megnyílott a ház. Persze a repedések végét megfúrom, meg visszagyökölöm, de az a belső repedés nem tetszik.
A hegesztéssel nincs bajom, csak nehogy olyan helyen legyen repedt, amit nem látok, aztán később ott essen szét. Mert azért kell még bele egy kúpkerék is, mert azt megfalatozta...
Válasz Gumóka #426. hozzászólásáraSimán meg kell hegeszteni mert biztos arany árba van az új alkatrész,Ha sok munka van a kaszára akkor meg cserélni
Válasz Gumóka #426. hozzászólásáraHegeszteném vagy hegesztetném, jó lesz az még! (Öntvénynek látom, van hozzá elektróda.)
Kérdés, hogy van e értelme ezt hegeszteni? Co, vagy saválló bevont elektróda van.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220527154214_img_20220527_153945_349.jpg)
Vagy keresek hajtóműházat, kompletten is érdekel
Válasz hajgatos #421. hozzászólásáraA csúszótalp szélére kell jó nagyokat ütni és akkor elengedi.
Nekem is ilyen van kérdezz bátran.
Válasz hajgatos #422. hozzászólásáraPápán az agro alfába volt nekik úgy 15 éve.
Válasz hajgatos #421. hozzászólásáraKicsit kaszálsz vele így aztán magától leesik az égész talp.
Meg a kúp.
Meg a talp fölötti bizbasz.
Esetleg 5 kilós kalapácsa megcsapkodod a csúszótalpat.
Válasz Viktorius1 #389. hozzászólásáraSzia, nekem kellene annak a típusnak a csúszótalp felfogatásáról amelyik még fix, és NEM forog
Sziasztok, ezt a biztosító gyűrűt hogy lehet a legkönnyebben kiszedni, hogy ki lehessen cserélni a felső csapágyat?![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20220522152641_img_20220522_142553.jpg)
Válasz behanypatriktician #419. hozzászólásáraJobban jársz, ha veszel egy lepusztultat, amin még jó a dob.
Sziasztok
Rk 4 kaszáshoz lehet gyártatni valahol dobot?
Válasz Gepi #417. hozzászólására![](/static/site/img/icon-document.png)
Tud valaki alkatrész katalógust linkelni?![smile surrender](/oldforum/images/smiles/surrender.gif)
Válasz envagyok2 #415. hozzászólásáraNem kúpos. Rozsdás.
Válasz Pabema #414. hozzászólásáraazt már elszabtam, az már nem akadály. de a csap nem mozdul, sehogyse. nem kúpos?
Válasz envagyok2 #413. hozzászólásáraNézz alá a csapnak. Aluról van biztósító csavarja. Először ne ki, hanem befele mozdítsd meg. Kis WD és már jön is kifelé! Sok sikert!
rk-nek ezt a két csapját hogy lehet kivenni? nekem fordítva vannak bent, jobban is kilóghatna oldalra a kasza, de az Istennek nem tudom kitüni.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20200511214357_rk.jpg)
esetleg kúposak, ha igen, akkor melyik irányba jönnek ki?
Még 20 év:
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20200510082842_img_20200509_163606.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20200510082920_img_20200509_163552.jpg)
Nagy tisztelettel köszönöm a gyors válaszokat. Tegnap volt egy segitségem és "pájszerral" fel is tettük az ékszíjat.Én még soha nem csináltam ilyet és nem mertem nagyon fesziteni, pedig ez kellett.
Válasz Andris311 #408. hozzászólásáraFeszítővassal nyomd a kereket összefelé. Gyanítom rugó is van a rendszerben. (az enyémben van rugó ezért mondom)
Válasz Andris311 #408. hozzászólásáraMilyen kasza ez?
Próbáld meg hátrafelé kocogtatni kalapáccsal a nagy szíjkereket a tengelyénél, hátha enged.
Tisztelt Kollégák!
A két korongos fükaszámon az ékszij tönkrement.
Elvittem a mintát amit a gépről szedtem le, de az ujjat nem tudom feltenni sőt még a régit sem. A "nagy keréken" a lazitást elvégeztem, de igy sem tudom feltenni. /mintha rövid lenne az ékszij pedig ez volt rajta/ Kérdésem az lenne valahol lehetne e még lazitani és ezt rajzon vagy ábrán valaki lenne e olyan kedves, hogy megirná részemre. Előre is köszönöm.
Válasz Dave #406. hozzászólására1000 köszönet!
Válasz endypapa #405. hozzászólásárahttp://www.hanki-ker.hu/kezelesi_utmutatok/rk/rk_rotacios_kaszacsalad_gepkonyv.pdf
RK-2 fűkasza szöghajtás komplett
házról rajzot tudna valaki betenni? Köszönöm!