Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sziasztok. Nemrég vettem egy RK 2 kaszát.Az első dob fölötti hajtóműből a szimeringnél folyik az olaj. Nehéz cserélni? Hol lehet a hajtóműben olajat cserélni? Miket nézzek át rajta? Csúszótalpak jók.Nem csapágyasak. Kardánt nem kaptam hozzá.Csak a szabadonfutós jó hozzá? Köszi a segítséget! ????
Válasz öcsisajt #248. hozzászólásáraSzia Öcsisajt segítségre lenne szükségem nekem is ugyan ilyen kaszám van és ugyan így tőrt el a főtengelyem ki is cseréltem de az ú tengely j 2 hektár kaszálásnál eltört tőből kérdés az lenne hogy ez anyaghibás lehetett vagy összerakási probléma ? köszönöm
Nincs itt semmiféle anyagelgyengülés üssed bátran.
A kihézagolás meg úgy működik,hogy leveszed a fix csúszótalpat és megjelölöd az elejét mert ékpályás és nem mindegy hogy rakod össze.(hátul van egy lyuk)
A függőleges tengelyen fogod látni az éket amit úgy tudsz kiszedni,hogy a pörgő dobot feljebb ütöd.(keményen)
Ha kivetted az éket akkor az egész dob leeshet mert az tartja erre azért számíts ha a traktoron van és úgy szerelsz.
Ez egy feléd homorú gyűrű és ha leveszed felette lesznek a hézagoló gyűrűk amiket ha kipótolsz akkor magasabbra kerül a dob és nem csörög.
A csúszkatalpat fel lehet hegeszteni ha elkopik én is így csinálom.
Válasz Gumóka #436. hozzászólásáraLehet hogy kókány de csináltunk olyat hogy picit visszaköszörültük és a varratra ráhegeszteni újra akár picit szélesebben. Igaz nem kaszánál , de az olaj nem folyik
Válasz Zoli... #437. hozzászólásáraItt ki kellett melegíteni, mivel ez az olajtér, a szürkeöntvény meg képes magába szívni olajat. Szétfröcskölte volna a varratot.
De hidegen se jutottam előrébb, előírás szerint mekegíteni kell 3-400 fokig legalább.
Szakmai tanács alapján ugrottam neki én is, mégse jött be.
Válasz Zoli... #435. hozzászólásáraSg3-as drótot használok, erősebb varratot ad, végigrepedt másodpercek alatt, ahogy az öntvény és a saválló elektróda is, pedig bordóra melegítettem...
Segítséget szeretnék kérni kaszám kapcsán. A jaszát használtan vettük pár éve, akkor is már a talpak széle elvolt görbülve, de akkor még üzemi kardán fordulat mellett nem csörgött, a penge még nem ért hozzá. Néhány év alatt eljutottunk oda, hogy most már üzemi fordulat mellett is hozzá-hozzá verődik és a csörgés elég zavaró. Mit lehet tenni? Egyik gondolatom, hogy a talpat levenni, kicsit helyre ütügetni, de godnolom, ez az anyag elgyengülséével, és gyors vissza görbülésével járna. A másik, hogy lelehet-e venni a taplat és valamiylen távtartóval visszarakni, hogy a penge menéhány milivel meszebb kerüljön a tapltól. Eddig a tarló amúgy is igen alacsony volt, ebből a szempontból sem jelentene problémát. Néztem is, van is ilyen címszóval, hogy távtartó, de gépkönyveben, alkatrész katalógusban számomra furcsamódon, azt nem magára a talp illetve dobtengeléyre kell rakni, hanem a pengetartó alá mutatja a dob ábráján 49-es sorszámmal, ha oda raknék más távtartót félek a porblémám nem oldódna meg (vagy éppen ezt kellene kivenni, akkor szerintem nem lehetne pengét cserélni benne).
Vagy a tengelyre való távtartót azért nem tartalmazza a katalógus, mert az nem alap alaktrész, hanem opció? Vagy az RK-2-nek nem is lehet állítani a vágás magasságát? Az RK-165 (egygel újabb, csúszótalpas) gépkönyve szerint már lehet...
Másik kérdés, hogy régen volt a jászságban valakienk kontaktja, aki javított talpat a gyári árhoz képest jóval olcsóbban, úgy hogy a régitalpakat vitte a megrendelő. Ez kontakt meg van valakienk, metudná adni? Gyári talpak árát kicsit sokkalljuk.
Köszi a felvilágosítást!
Üdv.: Bálint
Válasz Gumóka #429. hozzászólásáraKicsit melegítsd meg lánggal, az megmutatja meddig, meg merre van megrepedve, mert a repedés nem(vagy nem úgy) vezeti a hőt.
Egy próbát megér szerintem.
Válasz agrogal #428. hozzászólására110+fa egy komplett hajtás Törökszentmiklóson, a habinál áfásan van 111-ért, de az már az újabb ahogy nézem, ez '79-es évjárat. Maga a ház 55,a kúpkerék tengely 18...
Válasz A.I. #427. hozzászólásáraAcélöntvény, Co is jó hozzá, vagy saválló, jobban szeretem, mint az öntvénypálcát, rugalmasabb a varrat.
Ami lemaradt, hogy itt is van egy repedés belül, aminek nem látom a végét, a fedél csavarfuratából indul. Nagyjából ott ahol 1 vonalba le van esve a festék. Gondolom, ahogy megnyílott a ház. Persze a repedések végét megfúrom, meg visszagyökölöm, de az a belső repedés nem tetszik.
A hegesztéssel nincs bajom, csak nehogy olyan helyen legyen repedt, amit nem látok, aztán később ott essen szét. Mert azért kell még bele egy kúpkerék is, mert azt megfalatozta...
Válasz hajgatos #421. hozzászólásáraKicsit kaszálsz vele így aztán magától leesik az égész talp.
Meg a kúp.
Meg a talp fölötti bizbasz.
Esetleg 5 kilós kalapácsa megcsapkodod a csúszótalpat.
Válasz envagyok2 #413. hozzászólásáraNézz alá a csapnak. Aluról van biztósító csavarja. Először ne ki, hanem befele mozdítsd meg. Kis WD és már jön is kifelé! Sok sikert!
rk-nek ezt a két csapját hogy lehet kivenni? nekem fordítva vannak bent, jobban is kilóghatna oldalra a kasza, de az Istennek nem tudom kitüni.
esetleg kúposak, ha igen, akkor melyik irányba jönnek ki?
Nagy tisztelettel köszönöm a gyors válaszokat. Tegnap volt egy segitségem és "pájszerral" fel is tettük az ékszíjat.Én még soha nem csináltam ilyet és nem mertem nagyon fesziteni, pedig ez kellett.
Tisztelt Kollégák!
A két korongos fükaszámon az ékszij tönkrement.
Elvittem a mintát amit a gépről szedtem le, de az ujjat nem tudom feltenni sőt még a régit sem. A "nagy keréken" a lazitást elvégeztem, de igy sem tudom feltenni. /mintha rövid lenne az ékszij pedig ez volt rajta/ Kérdésem az lenne valahol lehetne e még lazitani és ezt rajzon vagy ábrán valaki lenne e olyan kedves, hogy megirná részemre. Előre is köszönöm.
454 hozzászólás
Sziasztok! Tudna valaki Claas M1044 fűkaszához bármilyen leírást, robbantott ábrát vagy alkatrész katalógust prezentálni? Egyáltalán ismeri valaki?
Jó estét nekem van egy rk165ös fűkaszám csak az a gond hogy a csúszótányér mozog mit kell rajta cserélni hogy ne lógjon.Köszönöm a válaszokat
Válasz Vén cigány #451. hozzászólásáraNagyon köszönöm!????
Válasz barny #450. hozzászólásáraGépkönyv
Sziasztok. Nemrég vettem egy RK 2 kaszát.Az első dob fölötti hajtóműből a szimeringnél folyik az olaj. Nehéz cserélni? Hol lehet a hajtóműben olajat cserélni? Miket nézzek át rajta? Csúszótalpak jók.Nem csapágyasak. Kardánt nem kaptam hozzá.Csak a szabadonfutós jó hozzá? Köszi a segítséget! ????
Válasz öcsisajt #248. hozzászólásáraSzia Öcsisajt segítségre lenne szükségem nekem is ugyan ilyen kaszám van és ugyan így tőrt el a főtengelyem ki is cseréltem de az ú tengely j 2 hektár kaszálásnál eltört tőből kérdés az lenne hogy ez anyaghibás lehetett vagy összerakási probléma ? köszönöm
Sziasztok! Rk2 kasza talp javitással foglalkozik itt valaki?
Válasz nagypistivagyok2 #446. hozzászólásáraKöszönöm az infót, ez most sokat segített!
Válasz Elek Bálint Máté #433. hozzászólásáraSzia!
Nincs itt semmiféle anyagelgyengülés üssed bátran.
A kihézagolás meg úgy működik,hogy leveszed a fix csúszótalpat és megjelölöd az elejét mert ékpályás és nem mindegy hogy rakod össze.(hátul van egy lyuk)
A függőleges tengelyen fogod látni az éket amit úgy tudsz kiszedni,hogy a pörgő dobot feljebb ütöd.(keményen)
Ha kivetted az éket akkor az egész dob leeshet mert az tartja erre azért számíts ha a traktoron van és úgy szerelsz.
Ez egy feléd homorú gyűrű és ha leveszed felette lesznek a hézagoló gyűrűk amiket ha kipótolsz akkor magasabbra kerül a dob és nem csörög.
A csúszkatalpat fel lehet hegeszteni ha elkopik én is így csinálom.
Válasz Gumóka #444. hozzászólásáraAz öntvénypálca gyökölés nélkül is átégette volna.
Milyen vastag, nem 2 centi.?
Megin begyökölöd újra megreped.
Válasz Sötét Paraszt #443. hozzászólásáraA repedés alatta ugyanúgy megmarad az a baj.
Gyök nélkül olyan, mintha pipamocsokkal bekennénk'
Válasz Gumóka #442. hozzászólásáraKigyökőni lehet nem kellett volna, csak ráhúzni öntvénypálcával.
Válasz agrogal #440. hozzászólásáraGyököléssel meg a repedések fúrásával kezdtem, mivel jól kigyököltem, kis amperral is indítottam.
Igaz, öntvényt életemben nem hegesztettem, lehet én baltáztam el valamit...
Válasz Gumóka #436. hozzászólásáraLehet hogy kókány de csináltunk olyat hogy picit visszaköszörültük és a varratra ráhegeszteni újra akár picit szélesebben. Igaz nem kaszánál , de az olaj nem folyik
Válasz Gumóka #439. hozzászólásáraLágy ,rugalmas varratot tegyél rá csak begyökölve akkor nem reped meg.Nem mindig az atombiztos a legjobb.
Válasz Zoli... #437. hozzászólásáraItt ki kellett melegíteni, mivel ez az olajtér, a szürkeöntvény meg képes magába szívni olajat. Szétfröcskölte volna a varratot.
De hidegen se jutottam előrébb, előírás szerint mekegíteni kell 3-400 fokig legalább.
Szakmai tanács alapján ugrottam neki én is, mégse jött be.
Neked legalább szerencséd volt
Válasz Zoli... #437. hozzászólására
Válasz Gumóka #436. hozzászólásáraÉrdekes, már kaszáltunk vele és a helyen vannak a fülek. Én mondjuk nem melegítettem csak begyököltem és ennyi.
Válasz Zoli... #435. hozzászólásáraSg3-as drótot használok, erősebb varratot ad, végigrepedt másodpercek alatt, ahogy az öntvény és a saválló elektróda is, pedig bordóra melegítettem...
Válasz Gumóka #434. hozzászólásáraÉn a füleket coval hegeszetettem vissza..
Válasz agrogal #428. hozzászólásáraBukta.
Melegítve, Co, öntvény, saválló elektróda varrata is elreped rajta...
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni kaszám kapcsán. A jaszát használtan vettük pár éve, akkor is már a talpak széle elvolt görbülve, de akkor még üzemi kardán fordulat mellett nem csörgött, a penge még nem ért hozzá. Néhány év alatt eljutottunk oda, hogy most már üzemi fordulat mellett is hozzá-hozzá verődik és a csörgés elég zavaró. Mit lehet tenni? Egyik gondolatom, hogy a talpat levenni, kicsit helyre ütügetni, de godnolom, ez az anyag elgyengülséével, és gyors vissza görbülésével járna. A másik, hogy lelehet-e venni a taplat és valamiylen távtartóval visszarakni, hogy a penge menéhány milivel meszebb kerüljön a tapltól. Eddig a tarló amúgy is igen alacsony volt, ebből a szempontból sem jelentene problémát. Néztem is, van is ilyen címszóval, hogy távtartó, de gépkönyveben, alkatrész katalógusban számomra furcsamódon, azt nem magára a talp illetve dobtengeléyre kell rakni, hanem a pengetartó alá mutatja a dob ábráján 49-es sorszámmal, ha oda raknék más távtartót félek a porblémám nem oldódna meg (vagy éppen ezt kellene kivenni, akkor szerintem nem lehetne pengét cserélni benne).
Vagy a tengelyre való távtartót azért nem tartalmazza a katalógus, mert az nem alap alaktrész, hanem opció? Vagy az RK-2-nek nem is lehet állítani a vágás magasságát? Az RK-165 (egygel újabb, csúszótalpas) gépkönyve szerint már lehet...
Másik kérdés, hogy régen volt a jászságban valakienk kontaktja, aki javított talpat a gyári árhoz képest jóval olcsóbban, úgy hogy a régitalpakat vitte a megrendelő. Ez kontakt meg van valakienk, metudná adni? Gyári talpak árát kicsit sokkalljuk.
Köszi a felvilágosítást!
Üdv.: Bálint
Válasz A.I. #431. hozzászólásáraKöszi! Ez eszembe se jutott...
Válasz Gumóka #429. hozzászólásáraKicsit melegítsd meg lánggal, az megmutatja meddig, meg merre van megrepedve, mert a repedés nem(vagy nem úgy) vezeti a hőt.
Egy próbát megér szerintem.
Válasz agrogal #428. hozzászólására110+fa egy komplett hajtás Törökszentmiklóson, a habinál áfásan van 111-ért, de az már az újabb ahogy nézem, ez '79-es évjárat. Maga a ház 55,a kúpkerék tengely 18...
Válasz A.I. #427. hozzászólásáraAcélöntvény, Co is jó hozzá, vagy saválló, jobban szeretem, mint az öntvénypálcát, rugalmasabb a varrat.
Ami lemaradt, hogy itt is van egy repedés belül, aminek nem látom a végét, a fedél csavarfuratából indul. Nagyjából ott ahol 1 vonalba le van esve a festék. Gondolom, ahogy megnyílott a ház. Persze a repedések végét megfúrom, meg visszagyökölöm, de az a belső repedés nem tetszik.
A hegesztéssel nincs bajom, csak nehogy olyan helyen legyen repedt, amit nem látok, aztán később ott essen szét. Mert azért kell még bele egy kúpkerék is, mert azt megfalatozta...
Válasz Gumóka #426. hozzászólásáraSimán meg kell hegeszteni mert biztos arany árba van az új alkatrész,Ha sok munka van a kaszára akkor meg cserélni
Válasz Gumóka #426. hozzászólásáraHegeszteném vagy hegesztetném, jó lesz az még! (Öntvénynek látom, van hozzá elektróda.)
Kérdés, hogy van e értelme ezt hegeszteni? Co, vagy saválló bevont elektróda van.
Vagy keresek hajtóműházat, kompletten is érdekel
Válasz hajgatos #421. hozzászólásáraA csúszótalp szélére kell jó nagyokat ütni és akkor elengedi.
Nekem is ilyen van kérdezz bátran.
Válasz hajgatos #422. hozzászólásáraPápán az agro alfába volt nekik úgy 15 éve.
Válasz hajgatos #421. hozzászólásáraKicsit kaszálsz vele így aztán magától leesik az égész talp.
Meg a kúp.
Meg a talp fölötti bizbasz.
Esetleg 5 kilós kalapácsa megcsapkodod a csúszótalpat.
Válasz Viktorius1 #389. hozzászólásáraSzia, nekem kellene annak a típusnak a csúszótalp felfogatásáról amelyik még fix, és NEM forog
Sziasztok, ezt a biztosító gyűrűt hogy lehet a legkönnyebben kiszedni, hogy ki lehessen cserélni a felső csapágyat?
Válasz behanypatriktician #419. hozzászólásáraJobban jársz, ha veszel egy lepusztultat, amin még jó a dob.
Sziasztok
Rk 4 kaszáshoz lehet gyártatni valahol dobot?
Válasz Gepi #417. hozzászólására
Tud valaki alkatrész katalógust linkelni?
Válasz envagyok2 #415. hozzászólásáraNem kúpos. Rozsdás.
Válasz Pabema #414. hozzászólásáraazt már elszabtam, az már nem akadály. de a csap nem mozdul, sehogyse. nem kúpos?
Válasz envagyok2 #413. hozzászólásáraNézz alá a csapnak. Aluról van biztósító csavarja. Először ne ki, hanem befele mozdítsd meg. Kis WD és már jön is kifelé! Sok sikert!
rk-nek ezt a két csapját hogy lehet kivenni? nekem fordítva vannak bent, jobban is kilóghatna oldalra a kasza, de az Istennek nem tudom kitüni.
esetleg kúposak, ha igen, akkor melyik irányba jönnek ki?
Még 20 év:
Nagy tisztelettel köszönöm a gyors válaszokat. Tegnap volt egy segitségem és "pájszerral" fel is tettük az ékszíjat.Én még soha nem csináltam ilyet és nem mertem nagyon fesziteni, pedig ez kellett.
Válasz Andris311 #408. hozzászólásáraFeszítővassal nyomd a kereket összefelé. Gyanítom rugó is van a rendszerben. (az enyémben van rugó ezért mondom)
Válasz Andris311 #408. hozzászólásáraMilyen kasza ez?
Próbáld meg hátrafelé kocogtatni kalapáccsal a nagy szíjkereket a tengelyénél, hátha enged.
Tisztelt Kollégák!
A két korongos fükaszámon az ékszij tönkrement.
Elvittem a mintát amit a gépről szedtem le, de az ujjat nem tudom feltenni sőt még a régit sem. A "nagy keréken" a lazitást elvégeztem, de igy sem tudom feltenni. /mintha rövid lenne az ékszij pedig ez volt rajta/ Kérdésem az lenne valahol lehetne e még lazitani és ezt rajzon vagy ábrán valaki lenne e olyan kedves, hogy megirná részemre. Előre is köszönöm.
Válasz Dave #406. hozzászólására1000 köszönet!
Válasz endypapa #405. hozzászólásárahttp://www.hanki-ker.hu/kezelesi_utmutatok/rk/rk_rotacios_kaszacsalad_gepkonyv.pdf
RK-2 fűkasza szöghajtás komplett
házról rajzot tudna valaki betenni? Köszönöm!