Rolmako U693 vagy rolmako U652 féligfüggesztett rövidtárcsa tulajdonosoktól szeretnék kérni véleményt/ tapasztalatot. ( 4m-es tárcsa vásárlás előtt állunk ) Előre is köszönöm a segítséget.
Válasz Szabi. #4373. hozzászólásáraNem a tárcsamélységre kell ráfeszíteni, hanem a szétnyitó főmunkahengerre. (Én egyébként nem használom a tárcsamélység határolókat, mivel én meg nem emelem ki forduláskor (persze ezt nem szabadna, de elég nagy ívben fordulok, több mint tíz éve, és a váz olyan mint újkorában, egy 310LE-essel húzva a 6,5-est, szóval nem tudom más gyártmány hogy bírná ezt, azokkal nincs tapasztalatom, de egy évi keresgélés után, megint carriert vettem, annak ellenére hogy vannak hibái a konstrukciónak). Ez azért alakult ki így mert menet közben, folyamatosan kontrollálom a mélységet, keményebb résznél lejjebb teszem, majd vissza, így a határolókat nem tudom használni.)
Válasz Pont #4372. hozzászólásáraMindig rá kell feszíteni !?
Mondjuk nálam azért nem játszik ez, mert forduláskor kissé megemeljük, szinte talaj fölé éppen, majd vissza nyomatjuk, valszeg ez ezért nem tűnt fel eddig.
Válasz Szabi. #4370. hozzászólásáraA gömbre is és erre is felfekszik. Gyakorlatilag két U alakú egymásra merőleges akasztóval. Ettől függetlenül a szétnyitás után egy pár kör után újra rá kell feszíteni, de onnantól már megtartja egyben.
Válasz Pont #4367. hozzászólásáraEngem nem zavar, mert nincs carrier, és emiatt nem vettünk, de a videóban szereplő megoldással már tökéletes!
Azt nem tudom kinézni, hogy mivel rögzíti pontosan?
Válasz VMisi #4365. hozzászólásáraA felső uborkákkal lehet állítani a tagok mélységét oda ahova szeretnéd, de a három tag külön mozog így ha más keménységű sávon dolgoznak másképp fognak belemenni. A keréknyom is belejátszik az összképbe, de a hátsó sornak egy árnyalattal már egyenletesebb anyag jut. Egyébként egyes típusokat, összeakasztóval gyártották, és ott a szélső tágok ráfeszülnek a középsőre nincs eltérés, ahogy itt a videóban, de valószínűleg a többinél úgy gondolták nincs jelentősége. Ha zavar a probléma, lehet utólag is szerkeszteni rá ilyet.
Válasz Szabi. #4362. hozzászólásáraHogy a szélső tagoknál az első sor sekélyebben dolgozik. A crosscutter lapoknál a 3-4 cm-es munkamélység a lényeg, de a két tag között valamikor 5 cm is van (nem a képen), akkor ez hogy? A videón sokkal jobban látszik ez.
Válasz Cowboy #4346. hozzászólásáraSzerbiában egy gépbemutatón láttam élőben. Volt ott több 3 méteres márkás rövidtárcsa, naugye ezek függesztettek és könnyebbek is voltak. Azonban szerintem a féligfüggesztett 4 méteres Satex Hurikan volt a nyerő. Az bele ment rendesen, nem pattogott ki és az a kétsorbból álló pakker nagyon faxa. Három méteres kivitelben van itt egy a szomszéd faluban de az már súlyokat is rakott rá mert pattogott a traktor után, asszem az csak 1650kg. De az a 4m féligfüggesztve szerintem nem rossz választás ár érték arányban. Amúgy minőségben ojan kb mint a lengyel gépek.
Válasz VMisi #4361. hozzászólásáraÁruld már el, hogy abból a képből egész pontosan mit állapítasz meg !?
Max csak annyit én, hogy kicsit a sárkaparók nem dolgoznak a hengereknél kellően.
Válasz Peti 8310 #4356. hozzászólásáraLehet, de amikor néztünk használt carriert annak is a két csap vége volt kitörve amikor alulról alánéztünk. Zsírozzad sűrűn ha még jó!
Válasz VMisi #4355. hozzászólásáraA könyve azt írja, hogy a fő munkahengerrel rá kell húzatni a szélső tagokat a középső vázon található félkör tartókra úgy hogy enyhén meghajoljon a rá támasztó cső és nem mozoghatnak a tagok munka közben. A fő munkahenger (és a tárcsasor munkahengereinek is) állítható a hossza, menetes vég van krómszárba hajtva, ha megkopnak a csapok és van mozgása akkor lehet rövidebbre állítani.
Meg azt is írja, hogy naponta többször szinkronizálni kell a tárcsasor mélységállító munkahengereit, mert sorba vannak kötve és a munkahenger kinyomatott végállásban 10 másodpercig tartani rajta a hidraulikakarral az olajnyomást, hogy egyformán álljanak a munkahengerek és egyforma legyen a mélység.
Lehet, hogy a videóban látható gépkapcsolat kezelője ezeket nem tette meg.
Én még nem húztam a miénket, csak a könyvét olvastam el, majd kíváncsi leszek, hogy fog működni.
Válasz agrárproletár #4350. hozzászólásáraA 4 méteres félig függesztett öszecsukható 6,8 mFt ahogy kukaccsosz mondja. ebbe benne van egy ékgyűrűs henger is. Ja és 560-a lapok.
A carrier 12 mFt 510 lapokkal. A különbözetért adnak egy jó 12 tonnás pótkocsit.
Válasz Cowboy #4347. hozzászólásáraMennyi most a 4 méteres he-va? He-va szokott lenni Mezőfalván? Megnézném a munkáját, főleg kukorica földön érdekelne, mit csinál...
Válasz Cowboy #4346. hozzászólásáraHevában van újabb és régebbi kiviteű még a kereskedőknél elfekvőben.A régebbire 7-800000 al kevesebbért adják.Hogy mi a külömbség ne kérdezd tőlem.Aki vett most februárban attól hallottam.Lehet érdemes körülszimatolni a témában
satex rövidtárcsája van valakinek? Arról nem nagyon van itt szó, pedig szerintem kinézetre nem rossz.
sokoró, he-va, satex nekem ezek vannak még versenybe.
Válasz Peti 8310 #4344. hozzászólásáraSimán két garnitúra első elkopik mire a hátsót cserélni kell. A hátsó sor már lazított földet forgat, hiába megy a két előtte lévő tárcsa közt, azok már előlazítják neki. De minden tárcsával így van ez, ezért is szokták régen, hogy az első csipkés a hátsó meg csipke nélküli....
Válasz jamo #4340. hozzászólásáraSzia!
Nemrég vettünk egy Carrier 500-at és kicseréltem a truecut lapokat crosscutter lapokra. Amik a hátsó soron voltak asszem 20db azok még használhatóak, megvan rajtuk a taraj. Gyári vaderstad feliratos lapok, nem tudom mennyit érhetnek így, de megválnék tőlük.
Amúgy az első soron több csapágy már cserélt, meg pár lap frank márkájú volt, azokon is alig volt meg a taraj, a hátsó soron meg az összes csapágy gyári volt, most cseréltem egyet meg a lapok se koptak el annyira.
Szerintetek rosszul lehetett beállítva és úgy dolgoztak vele, vagy ezek így kopnak, hogy az első sor hamarabb lefut? Homokos talajon használták.
Véleményt szeretnék kérni. Rabe fieldbird rövidtárcsán lapcsere lesz előbb-utóbb. Most axinál akciós a 470es carrier lap. Csapágyazás ugyan az a két tárcsán ránézésre kb a lapok is ugyanúgy állnak. Jó lehet ha carrier lapokra lapozom át? Vagy maradjak az eredetinél? Az eredeti cikkszámos 455mm átmérőjű. Kb ugyanabban az árban vannak. Mindkettő utángyártott. Szóval ugyanazért a pénzért 15mm átmérőt kapok pluszba. És lehet a nagyobb átmérővel a munkája is kicsit erőteljesebb volna.
Válasz Pont #4338. hozzászólásáraNem jellemző rá! Egyszer előfordult,mikor extra sekélyen szeretttem volna húzni egy elmunkált laza talajon,nem volt ellenállássa a földnek...Ezt az egy alkalmat leszámítva nem volt pattogás!
Válasz kukaccsosz #4335. hozzászólásáraÍgy igaz! Mi is a mellett döntöttünk nem bántuk meg! Kialakításban szinte mint egy Carrier,csak olcsóbban..Sőt a váz még robosztussabb is! Én csak ajánlani tudom!
Agyagos,közèpkötött dimbes dombos.3 ève nem szántok ès tavasszal a gruber nem olyan jó ès nem is lenne szüksèges.Valami közepes tömegű lenne jó ami univerzális lenne.
6377 hozzászólás
Új rövidtárcsa vásárlása esetén ki milyen lapokkal venné? Méret? Tipus?
Válasz Pont #4374. hozzászólásáraÉn csak 20 éve használom az 500-ast, 140-370le húzta ezt már minden de nyitás után sosem “feszítettünk” még rá.
Rolmako U693 vagy rolmako U652 féligfüggesztett rövidtárcsa tulajdonosoktól szeretnék kérni véleményt/ tapasztalatot. ( 4m-es tárcsa vásárlás előtt állunk ) Előre is köszönöm a segítséget.
Válasz Szabi. #4373. hozzászólásáraNem a tárcsamélységre kell ráfeszíteni, hanem a szétnyitó főmunkahengerre. (Én egyébként nem használom a tárcsamélység határolókat, mivel én meg nem emelem ki forduláskor (persze ezt nem szabadna, de elég nagy ívben fordulok, több mint tíz éve, és a váz olyan mint újkorában, egy 310LE-essel húzva a 6,5-est, szóval nem tudom más gyártmány hogy bírná ezt, azokkal nincs tapasztalatom, de egy évi keresgélés után, megint carriert vettem, annak ellenére hogy vannak hibái a konstrukciónak). Ez azért alakult ki így mert menet közben, folyamatosan kontrollálom a mélységet, keményebb résznél lejjebb teszem, majd vissza, így a határolókat nem tudom használni.)
Válasz Pont #4372. hozzászólásáraMindig rá kell feszíteni !?

Mondjuk nálam azért nem játszik ez, mert forduláskor kissé megemeljük, szinte talaj fölé éppen, majd vissza nyomatjuk, valszeg ez ezért nem tűnt fel eddig.
Válasz Szabi. #4370. hozzászólásáraA gömbre is és erre is felfekszik. Gyakorlatilag két U alakú egymásra merőleges akasztóval. Ettől függetlenül a szétnyitás után egy pár kör után újra rá kell feszíteni, de onnantól már megtartja egyben.

Válasz VMisi #4368. hozzászólásáraEddig kibírtam face nélkül akkor már ezt a kis időt kibírom nélküle.....
Válasz Pont #4367. hozzászólásáraNekem még arra a gömbre fekszik rá.
Válasz Pont #4367. hozzászólásáraEngem nem zavar, mert nincs carrier, és emiatt nem vettünk, de a videóban szereplő megoldással már tökéletes!

Azt nem tudom kinézni, hogy mivel rögzíti pontosan?
Válasz Szabi. #4366. hozzászólásáraCsatlakozz a Forgatás nélküli, vízmegtartó talajművelés csoporthoz azután lesz látható.
Válasz VMisi #4365. hozzászólásáraA felső uborkákkal lehet állítani a tagok mélységét oda ahova szeretnéd, de a három tag külön mozog így ha más keménységű sávon dolgoznak másképp fognak belemenni. A keréknyom is belejátszik az összképbe, de a hátsó sornak egy árnyalattal már egyenletesebb anyag jut. Egyébként egyes típusokat, összeakasztóval gyártották, és ott a szélső tágok ráfeszülnek a középsőre nincs eltérés, ahogy itt a videóban, de valószínűleg a többinél úgy gondolták nincs jelentősége. Ha zavar a probléma, lehet utólag is szerkeszteni rá ilyet.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=Y-WRl47wErg&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=Y-WRl47wErg&feature=emb_logo
Válasz VMisi #4365. hozzászólásáraAz lehet talaj gond is.
Videót nem látom, azt írja, hogy nem elérhető.
Válasz Szabi. #4362. hozzászólásáraHogy a szélső tagoknál az első sor sekélyebben dolgozik. A crosscutter lapoknál a 3-4 cm-es munkamélység a lényeg, de a két tag között valamikor 5 cm is van (nem a képen), akkor ez hogy? A videón sokkal jobban látszik ez.

Válasz Cowboy #4346. hozzászólásáraSzerbiában egy gépbemutatón láttam élőben. Volt ott több 3 méteres márkás rövidtárcsa, naugye ezek függesztettek és könnyebbek is voltak. Azonban szerintem a féligfüggesztett 4 méteres Satex Hurikan volt a nyerő. Az bele ment rendesen, nem pattogott ki és az a kétsorbból álló pakker nagyon faxa. Három méteres kivitelben van itt egy a szomszéd faluban de az már súlyokat is rakott rá mert pattogott a traktor után, asszem az csak 1650kg. De az a 4m féligfüggesztve szerintem nem rossz választás ár érték arányban. Amúgy minőségben ojan kb mint a lengyel gépek.
Válasz Szabi. #4362. hozzászólásáraDe még ez sem 100%, mert nem tudom láthatóan nagyítani. Nálam már zavaros úgy a kép.
Válasz VMisi #4361. hozzászólásáraÁruld már el, hogy abból a képből egész pontosan mit állapítasz meg !?
Max csak annyit én, hogy kicsit a sárkaparók nem dolgoznak a hengereknél kellően.
Válasz Pumás195 #4360. hozzászólásáraFöld.
Válasz VMisi #4359. hozzászólásáraMicsoda?
Zsír?
Válasz Pumás195 #4357. hozzászólásáraA bal oldaliban Neked is van?
Válasz Peti 8310 #4356. hozzászólásáraLehet, de amikor néztünk használt carriert annak is a két csap vége volt kitörve amikor alulról alánéztünk. Zsírozzad sűrűn ha még jó!
Válasz VMisi #4355. hozzászólásáraNincs azzal baj csak föld volt a tartókban így nem feküdt bele teljesen..

Am ilyen:
Válasz VMisi #4355. hozzászólásáraA könyve azt írja, hogy a fő munkahengerrel rá kell húzatni a szélső tagokat a középső vázon található félkör tartókra úgy hogy enyhén meghajoljon a rá támasztó cső és nem mozoghatnak a tagok munka közben. A fő munkahenger (és a tárcsasor munkahengereinek is) állítható a hossza, menetes vég van krómszárba hajtva, ha megkopnak a csapok és van mozgása akkor lehet rövidebbre állítani.

Meg azt is írja, hogy naponta többször szinkronizálni kell a tárcsasor mélységállító munkahengereit, mert sorba vannak kötve és a munkahenger kinyomatott végállásban 10 másodpercig tartani rajta a hidraulikakarral az olajnyomást, hogy egyformán álljanak a munkahengerek és egyforma legyen a mélység.
Lehet, hogy a videóban látható gépkapcsolat kezelője ezeket nem tette meg.
Én még nem húztam a miénket, csak a könyvét olvastam el, majd kíváncsi leszek, hogy fog működni.
Válasz Cowboy #4353. hozzászólására
carrier mélységtartás szélső tagok és a közepe:
https://www.facebook.com/NewhollandTM165/videos/3363573860335968/
Ennyi pénzért kiküszöbölhetnék ezt a hibát.
https://www.satex-ada.com/hurikan_gm.html
ez 5,2 mFt a 4 méteres, hatalmas távolság a két tárcsasor között.
Válasz agrárproletár #4350. hozzászólásáraA 4 méteres félig függesztett öszecsukható 6,8 mFt ahogy kukaccsosz mondja. ebbe benne van egy ékgyűrűs henger is. Ja és 560-a lapok.
A carrier 12 mFt 510 lapokkal. A különbözetért adnak egy jó 12 tonnás pótkocsit.
Válasz kukaccsosz #4351. hozzászólásáraMeg a contour-ho van 610-es lap is.
Válasz agrárproletár #4350. hozzászólásáraAz újabb típusú heva talajkövető. A két szárny el tud mozdulni függőlegesen.
A 4 méteres hagyományos ára 20500 EUR körül van.
Válasz Cowboy #4347. hozzászólásáraMennyi most a 4 méteres he-va? He-va szokott lenni Mezőfalván? Megnézném a munkáját, főleg kukorica földön érdekelne, mit csinál...
Válasz agrogal #4348. hozzászólásáraköszi
Válasz Cowboy #4346. hozzászólásáraHevában van újabb és régebbi kiviteű még a kereskedőknél elfekvőben.A régebbire 7-800000 al kevesebbért adják.Hogy mi a külömbség ne kérdezd tőlem.Aki vett most februárban attól hallottam.Lehet érdemes körülszimatolni a témában
mondjuk a 4 méteres carrier kétszer annyi mint a heva. szerintem 6 millával nem ér többet, de 2 forinttal se. de ez az én véleményem.
satex rövidtárcsája van valakinek? Arról nem nagyon van itt szó, pedig szerintem kinézetre nem rossz.
sokoró, he-va, satex nekem ezek vannak még versenybe.
Válasz Peti 8310 #4344. hozzászólásáraSimán két garnitúra első elkopik mire a hátsót cserélni kell. A hátsó sor már lazított földet forgat, hiába megy a két előtte lévő tárcsa közt, azok már előlazítják neki. De minden tárcsával így van ez, ezért is szokták régen, hogy az első csipkés a hátsó meg csipke nélküli....
Válasz jamo #4340. hozzászólásáraSzia!
Nemrég vettünk egy Carrier 500-at és kicseréltem a truecut lapokat crosscutter lapokra. Amik a hátsó soron voltak asszem 20db azok még használhatóak, megvan rajtuk a taraj. Gyári vaderstad feliratos lapok, nem tudom mennyit érhetnek így, de megválnék tőlük.
Amúgy az első soron több csapágy már cserélt, meg pár lap frank márkájú volt, azokon is alig volt meg a taraj, a hátsó soron meg az összes csapágy gyári volt, most cseréltem egyet meg a lapok se koptak el annyira.
Szerintetek rosszul lehetett beállítva és úgy dolgoztak vele, vagy ezek így kopnak, hogy az első sor hamarabb lefut? Homokos talajon használták.
Válasz jamo #4340. hozzászólásáraA kopott carrier laphoz kepest az új 470es lappal mintha más tárcsát kapott volna az ember, mikor átlapoztuk.
A jobban csipkézett kialakítás miatt szerintem jobb mint a hagyományos lap.
Válasz jamo #4340. hozzászólásáraEsetleg a 15cm méretkülönbségnél változik a dolgok behatolási erőteljessége nem a 15mmnél.

Válasz jamo #4340. hozzászólásáraKünönbség a két lap között hogy a carrieré kúpos a fieldbirdé nagyon enyhén gömbsüveges.
Üdv!
Véleményt szeretnék kérni. Rabe fieldbird rövidtárcsán lapcsere lesz előbb-utóbb. Most axinál akciós a 470es carrier lap. Csapágyazás ugyan az a két tárcsán ránézésre kb a lapok is ugyanúgy állnak. Jó lehet ha carrier lapokra lapozom át? Vagy maradjak az eredetinél? Az eredeti cikkszámos 455mm átmérőjű. Kb ugyanabban az árban vannak. Mindkettő utángyártott. Szóval ugyanazért a pénzért 15mm átmérőt kapok pluszba. És lehet a nagyobb átmérővel a munkája is kicsit erőteljesebb volna.
Válasz Pont #4338. hozzászólásáraNem jellemző rá! Egyszer előfordult,mikor extra sekélyen szeretttem volna húzni egy elmunkált laza talajon,nem volt ellenállássa a földnek...Ezt az egy alkalmat leszámítva nem volt pattogás!
Válasz Gazda12 #4337. hozzászólásáraSzia! A Heva semmilyen sebességnél sem pattog be, mint a a carrier?
Válasz kukaccsosz #4335. hozzászólásáraÍgy igaz! Mi is a mellett döntöttünk nem bántuk meg! Kialakításban szinte mint egy Carrier,csak olcsóbban..Sőt a váz még robosztussabb is! Én csak ajánlani tudom!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #4334. hozzászólásáraFüggesztettre nem tudok árat.
Válasz MBD #4333. hozzászólásáraAnnyiért már majdnem meg van egy he-va is.
Válasz MBD #4333. hozzászólásáraKössz..
És függesztettre nem tudsz esetleg árat??
Válasz F-A-R-M-E-R \ #4322. hozzászólásáraFélig függesztett 4 méteres ék gyűrűs hengerrel ~ 6 M + ÁFA
Napokban kaptunk ra árat.
Az ismertsèg fontos,kell hogy köszönjenek neki.
Agyagos,közèpkötött dimbes dombos.3 ève nem szántok ès tavasszal a gruber nem olyan jó ès nem is lenne szüksèges.Valami közepes tömegű lenne jó ami univerzális lenne.
Válasz *** HM *** #4329. hozzászólásáraArra gondolsz akinek a gerendási út mellett a falu szélen van a tanya?
Nem nem ő az!
Válasz apuci #4320. hozzászólásáraMelliknek orosz kombajnosnak?
Válasz F-A-R-M-E-R \ #4322. hozzászólására6m volt masson nem emlékszek árra.... pár nap után törölte a memórijó...

9m alatt az is....