Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD394.79 FtCHF438.21 FtGBP494.32 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Josku #4107. hozzászólásáraMost gyűjtöm a pézt erősen, szeretnék venni egy rome v tárcsát, úgy gondoltam, amcsi traktorra, amcsi tárcsa.
rometarcsa.hu
Válasz .Ropi #4094. hozzászólásáraNekem egy öreg 165 4630-as john deere trakim van, egy barátom kölcsön adta kipróbálásra az agromasz rövid tárcsáját, mikor felvettem hátra már akkor láttam k.va. nehéz. Forgóban az y-os forduló, hajmeresztő, a szűk körös forduló halálos! Úgy sodródik az első kerék, majd kilép a papucsból. A munkája amúgy szép! De nem haladós, annak ellenére hogy 20 al vágtáztam vele. Maradok a sik(ofset) x tárcsánál.
Válasz *** HM *** #4102. hozzászólásáraMost is azt mondom, hogy először is nem kéne összekeverni egy nehéz tárcsával ezeket. Amíg ezt fenntartja az ember addig helyén lehet kezelni a dolgokat és rögtön az jön ki, hogy ha rövidtárcsa, akkor egyenes lapos!
Mert azzal lehet azt a munkát elvégezni amit egy X-el vagy jokerral -csakhogy a sztárokat említsem- megközelíthetőleg sem tudod...
Szóval szerintem nagyipariból a legjobb a Carrier, 470-es Truecut lapokkal, elől egy aprító henger egységgel. Ez most a leg profibb egyenes lapos cucc. Ebből is a nagyok, mert azokon hátul a második sor tárcsa és a henger között van egy crossboard sor, ami nagyon sokat jelent egyengetésben.
Aztán pöttinger heva kuhn amiknél láttam még talán 510-es egyenes lapos tárcsákat, fain szárnykerekekkel megoldva, biztosan jó szerszámok ezek is. Pöttinger van ismerősnek 6 méteres, kifejezetten fasza szerszám.
Kezd ez a rt téma elfajulni.
Irgalmatlan a kínálat.
Az aljától aki festeni se tud meg kidolgozni se és még ócska is az alkatrész amiből van..... egészen megfizethetetlenig.
Vagyis a nem akarok adni érte annyit ig.
Több tucat gyártó megoldások százai.
Csesszétek meg hogy választottatok?
Mentetek a nagyok után mi?
Pl. Carrier....
Válasz erni #4097. hozzászólására1 soros ékgyűrűs van rajta,nem rakódik be.Homokba hajlamos sűlyedni,aztán megállni,mivel nincsenek rajta azok a kis meghajtó körmök.Egyébbként a lapok előbb szedik tele magukat eső után földel,mint hogy a henger megadná magát.
Válasz Agronomus #4093. hozzászólásáraKöszönöm a tapasztalokat.
Igen a 6 métereshez már 250es traktort javasolnak. Gondolom a sebesség miatt. Mi is max 10cm ig mennénk vele, ha alá kell menni van gruber.
Lágyba nem tapad a henger vagy ilyesmi?
Most Er.mo tárcsákat nézegettem elég masszívnak néz ki. Valakinek esetleg? Mezőfalván belement a letaposott földbe is.
Válasz .Ropi #4094. hozzászólásáraFügesztett 3m es carrier 1700kg volt ha jol rémlik. 6t traki elejétvemelgette paron fordulaskor, szarazba viszont nem akart belemenni keves volt a suly. Most rabe van 4,5m 6tonna ha jol remlik. Ez belemegy a dülőutba is.
Függesztett tárcsával érdemes foglalkozni? Egy 5 méteres olyan 3 tonna körül van, a vontatott pedig olyan 4,5 körül. Milyen hatással van a munkaminőségre ez a különbség?
Válasz erni #4065. hozzászólásáraSzia. Dolgozok 6 méteres Rubin 9-essel. Tarlóhántásra szerintem tökéletes, mindent kiszed, még a vastagabb kórókat is. Súlya is megvan a munkához, persze betonba ez sem megy bele. 10 km/h fölött hajlamos bepattogni,szerintem a hátra lógó futómű miatt. Max munkamélység 10 centi, az alatt hajlamos betúrni, főleg ha bakhátas-borozdás a pálya, ilyenkor csak szögbe járatva lehet vele értelmes munkát csinálni. 210 lovas Deutz van előtte most, hát egyáltalán nem szalad el vele, ha nem tartom a hidraulikával, akkor meg szinte kiköti, de sík placcon szépen beállítva azért 9-11között elballag vele. 200 lóhoz bővel elég az 5 méter. Ezt kb 100-150 hektár utáni tapasztalat, és a lapok is kopottasak, lapcsere után szerintem ehez képest minimum 50%-al javulna a most is jó munkaminősége. Más Rt-vel még nem dolgoztam, lehet van tőle sokkal jobb is, de nekem összegészében tetszik a vas.
Válasz Drisa #4089. hozzászólásáraRégi carrier.
Várom továbbra is a véleményeket, mindent szívesen meghallgatok!
Az biztos, hogy hosszútávon a true cut lapozás az, amivel univerzálisabb a gép.
Válasz .Ropi #4070. hozzászólására500-ast húzunk 200 lóval, 470-es lap és acélhenger van rajta. Ahol nem teljesen sík a pálya, ott a 650-es elé én minimum 250, de inkább még erősebb trakit kötnék. A szomszédban viszont 230 lovas gépre is felakasztják a 820-ast (450-es lappal), de sem sebesség, sem mélység nincsen, csak csörög-morog a szerencsétlen.
Ha pedig már így felmerült a vonóerőigény kérdéskör, én is szeretnék kérdezni a többiektől. Az új CrossCutter Disc mennyi erőt igényel? Demóvideókon elég nagy gép húzza az ilyen tárcsákat, ha valaki megosztaná a tapasztalatait, megköszönném.
5 métereset akarok én is, de valahogy nem sikerül jó árban találni. Ez meg elég kedvező áron lenne és gumihengerrel. Acélhengerest nem akarok, mert az már egy 10 éves gépnél ami sokat ment kitöredezik, javítani sem lehet, csak csere. Az meg nem olcsó mulatság.
Válasz Sz_Pisti #4082. hozzászólásáraAz előfurdulhat, sajnos mi magyar gazdák sokszor a szemnek tetszetős munkát akarunk csinálni pedig nem biztos, hogy az a legjobb.
Ha előtte IH nehéztárcsa, utána carrier arról mi a véleményed?
Válasz kis Zombi #4078. hozzászólásáraJobb az a plusz ló.
Én hasonló játék tárcsát 3m-est húzok 135 lóval.
De ha van speed akkor kivisz az mindent is
Most amúgy én letettem 8 cm-re a mélységet a tempó maradt 13-14km/h.
Nekem az ékgyűrűssel vannak gondok láposabb területen.
Válasz szanberg #4073. hozzászólásáraLehet felétek a kötöttebbe nem úgy hatol be, de itt belemegy tökig, ha akarják.
650-es Carriert 320 ló körüli (tunningolt) 8270R JD-vel húzzák. Át lett lapozva a gyáriról erre a nagycsipkés TrueCutra. Ők nem úgy gazdálkodnak mint én kb. 10cm mélytől még nem volt sekélyebbre véve, de inkább 12-13-on húzgálják.
Sokat nézegettem a működését, mentem is pár kört a kapcsolattal.
Én veled értek egyet, sőt én inkább ennyi ló után függesztett 5m-est vennék. Jobban ki lehet játszani a kisebb vagy alaktalan földeket is. Menekülni is jobb.
Válasz VDénes #4071. hozzászólásáraÉn egy 9000 órás MTZ 820-al húzom a 3 méteres 1 tonnás "játék" rövidtárcsámat. 50-es kötöttségü talajon tökéletes tarlóhántást végeztem vele 5 cm mélyen 11 km/h- val vidáman vitte. Tibi barátom ugyanilyen tárcsával ( csak kopottabb) 60-70-es kötöttségü földeken elboldogul. 8 centin már kellene elé 100 ló, de ez a max. munkamélysége.
Az erös gyomot viszont nem ütötte ki rendesen, de nem is arra kitalálva, meg nem beton keményre kiszáradt tarlókra.
Válasz .Ropi #4070. hozzászólásáraa nagy tárcsával való dolgozás lényege, hogy ezerrel kell húzni, és akkor fele mindig a levegőben repül, ott meg ugye nem nehéz húzni...
vannak olyan bérmunkások, akik 12 méterest húznak ezzel a technológiával...
Válasz .Ropi #4070. hozzászólásáraSíkon jó, dombokon nem lenne kellő sebesség.
Nincs ott annyi föld, elég az 5 méteres bőven, 20+ hektáros táblákban 50 ha/ műszak azzal is a teljesítmény.
Válasz erni #4065. hozzászólásáraVan egy 6 méteres új itt a közelbe. Nekem nem tetszik a munkája. Olyan mintha nem akarna belemenni a földbe. Repcetarló,dudva minden állva marad utána.
Válasz .Ropi #4070. hozzászólásáraAttól függ mire akarod használni szerintem.
Ha mélyen járatni TrueCut lappal akkor lehet sovány a 200 ló, da ha finoman dolgoztatni a 450-es lappal akkor simán jó lehet még 13km/h-val is.
Jah hengert milyet néztél utána?
MF 6499-nek (220 LE) a 650-es Carrier nagy lenne? Ahogy láttam 200-as gépek is eldolgozgatnak vele, bár kérdés megvan e a sebesség a megfelelő munkaminőséghez
Sziasztok. Rövidtárcsa vásárlás előtt állunk. Melyiket tudnátok ajánlani? 200 le traktor után lenne, inkább kötötteb talajok vannak.
Lemken rubinról vélemények?
6360 hozzászólás
3.5 függ vlm nincs senkinek?
Fehérholló méret mi?
3m hány ha melóig bírja vajon?
És a tulaj idegekkel a sok rohangászást föl le...
Válasz Josku #4108. hozzászólásáraMekkora mennyi pénz?
Mit akarsz vele? Mélyen pusztítani?
Válasz Josku #4107. hozzászólásáraMost gyűjtöm a pézt erősen, szeretnék venni egy rome v tárcsát, úgy gondoltam, amcsi traktorra, amcsi tárcsa.
rometarcsa.hu
Válasz .Ropi #4094. hozzászólásáraNekem egy öreg 165 4630-as john deere trakim van, egy barátom kölcsön adta kipróbálásra az agromasz rövid tárcsáját, mikor felvettem hátra már akkor láttam k.va. nehéz. Forgóban az y-os forduló, hajmeresztő, a szűk körös forduló halálos! Úgy sodródik az első kerék, majd kilép a papucsból. A munkája amúgy szép! De nem haladós, annak ellenére hogy 20 al vágtáztam vele. Maradok a sik(ofset) x tárcsánál.
Válasz Pont #4105. hozzászólására Az IH tárcsával is szoktak összecsukva tárcsázni...
Válasz szanberg #4104. hozzászólásáraA crossboardos carrier egy kicsit még magasabb, nem árt számolni vele.
Válasz *** HM *** #4102. hozzászólásáraMost is azt mondom, hogy először is nem kéne összekeverni egy nehéz tárcsával ezeket. Amíg ezt fenntartja az ember addig helyén lehet kezelni a dolgokat és rögtön az jön ki, hogy ha rövidtárcsa, akkor egyenes lapos!
Mert azzal lehet azt a munkát elvégezni amit egy X-el vagy jokerral -csakhogy a sztárokat említsem- megközelíthetőleg sem tudod...
Szóval szerintem nagyipariból a legjobb a Carrier, 470-es Truecut lapokkal, elől egy aprító henger egységgel. Ez most a leg profibb egyenes lapos cucc. Ebből is a nagyok, mert azokon hátul a második sor tárcsa és a henger között van egy crossboard sor, ami nagyon sokat jelent egyengetésben.
Aztán pöttinger heva kuhn amiknél láttam még talán 510-es egyenes lapos tárcsákat, fain szárnykerekekkel megoldva, biztosan jó szerszámok ezek is. Pöttinger van ismerősnek 6 méteres, kifejezetten fasza szerszám.
Válasz *** HM *** #4102. hozzászólásáraMultiva senkinek?
Csak kombit vettetek mi...
Kezd ez a rt téma elfajulni.
Irgalmatlan a kínálat.
Az aljától aki festeni se tud meg kidolgozni se és még ócska is az alkatrész amiből van..... egészen megfizethetetlenig.
Vagyis a nem akarok adni érte annyit ig.
Több tucat gyártó megoldások százai.
Csesszétek meg hogy választottatok?
Mentetek a nagyok után mi?
Pl. Carrier....
Válasz Zetoros1 #4100. hozzászólásáraJa,alföld.
Válasz kistata #4099. hozzászólására160 lótól jó.
Mandam rövid tárcsa véleményekre lennék kíváncsi, 5 méteres félig függesztett mekkora ló erőt igényel?
Válasz erni #4097. hozzászólására1 soros ékgyűrűs van rajta,nem rakódik be.Homokba hajlamos sűlyedni,aztán megállni,mivel nincsenek rajta azok a kis meghajtó körmök.Egyébbként a lapok előbb szedik tele magukat eső után földel,mint hogy a henger megadná magát.
Válasz Agronomus #4093. hozzászólásáraKöszönöm a tapasztalokat.
Igen a 6 métereshez már 250es traktort javasolnak. Gondolom a sebesség miatt. Mi is max 10cm ig mennénk vele, ha alá kell menni van gruber.
Lágyba nem tapad a henger vagy ilyesmi?
Most Er.mo tárcsákat nézegettem elég masszívnak néz ki. Valakinek esetleg? Mezőfalván belement a letaposott földbe is.
Válasz jamo #4095. hozzászólásáraParton
Válasz .Ropi #4094. hozzászólásáraFügesztett 3m es carrier 1700kg volt ha jol rémlik. 6t traki elejétvemelgette paron fordulaskor, szarazba viszont nem akart belemenni keves volt a suly. Most rabe van 4,5m 6tonna ha jol remlik. Ez belemegy a dülőutba is.
Függesztett tárcsával érdemes foglalkozni? Egy 5 méteres olyan 3 tonna körül van, a vontatott pedig olyan 4,5 körül. Milyen hatással van a munkaminőségre ez a különbség?
Válasz erni #4065. hozzászólásáraSzia. Dolgozok 6 méteres Rubin 9-essel. Tarlóhántásra szerintem tökéletes, mindent kiszed, még a vastagabb kórókat is. Súlya is megvan a munkához, persze betonba ez sem megy bele. 10 km/h fölött hajlamos bepattogni,szerintem a hátra lógó futómű miatt. Max munkamélység 10 centi, az alatt hajlamos betúrni, főleg ha bakhátas-borozdás a pálya, ilyenkor csak szögbe járatva lehet vele értelmes munkát csinálni. 210 lovas Deutz van előtte most, hát egyáltalán nem szalad el vele, ha nem tartom a hidraulikával, akkor meg szinte kiköti, de sík placcon szépen beállítva azért 9-11között elballag vele. 200 lóhoz bővel elég az 5 méter. Ezt kb 100-150 hektár utáni tapasztalat, és a lapok is kopottasak, lapcsere után szerintem ehez képest minimum 50%-al javulna a most is jó munkaminősége. Más Rt-vel még nem dolgoztam, lehet van tőle sokkal jobb is, de nekem összegészében tetszik a vas.
Válasz szanberg #4075. hozzászólásáraLemken Rubint kérdezte a kolléga.
Válasz Drisa #4089. hozzászólásáraRégi
Válasz Drisa #4089. hozzászólásáraRégi carrier.
Várom továbbra is a véleményeket, mindent szívesen meghallgatok!
Az biztos, hogy hosszútávon a true cut lapozás az, amivel univerzálisabb a gép.
Ha már carrier akkor a régi fajta vagy xl?
Ha már carrier akkor a régi fajta vagy xl?
Válasz .Ropi #4070. hozzászólására500-ast húzunk 200 lóval, 470-es lap és acélhenger van rajta. Ahol nem teljesen sík a pálya, ott a 650-es elé én minimum 250, de inkább még erősebb trakit kötnék. A szomszédban viszont 230 lovas gépre is felakasztják a 820-ast (450-es lappal), de sem sebesség, sem mélység nincsen, csak csörög-morog a szerencsétlen.
Ha pedig már így felmerült a vonóerőigény kérdéskör, én is szeretnék kérdezni a többiektől. Az új CrossCutter Disc mennyi erőt igényel? Demóvideókon elég nagy gép húzza az ilyen tárcsákat, ha valaki megosztaná a tapasztalatait, megköszönném.
Válasz kisgazda2101 #4083. hozzászólására Miért ne működne?
Válasz .Ropi #4070. hozzászólásáraMf 8460 (235 LE) szépen viszi,de ha odaadom a mélységet,kér enni a traki,és sok kóró állva marad utána.
Válasz VDénes #4071. hozzászólásáraTarlóhántás meg lazítás után magágykészítés. Gumihenger ez amiről szó van.
Máté
5 métereset akarok én is, de valahogy nem sikerül jó árban találni. Ez meg elég kedvező áron lenne és gumihengerrel. Acélhengerest nem akarok, mert az már egy 10 éves gépnél ami sokat ment kitöredezik, javítani sem lehet, csak csere. Az meg nem olcsó mulatság.
Válasz Sz_Pisti #4082. hozzászólásáraAz előfurdulhat, sajnos mi magyar gazdák sokszor a szemnek tetszetős munkát akarunk csinálni pedig nem biztos, hogy az a legjobb.
Ha előtte IH nehéztárcsa, utána carrier arról mi a véleményed?
Válasz kisgazda2101 #4081. hozzászólására Kukorica tarlóban nem lesz elég agresszív a keverése a szemednek
Sziasztok!
Carrier 500-as tárcsa vélemények, gyenge pontok érdekelnének.
Kukorica tarló ám lehet-e használni?
Előre is köszönöm!
Válasz kis Zombi #4078. hozzászólásáraJobb az a plusz ló.
Én hasonló játék tárcsát 3m-est húzok 135 lóval.
De ha van speed akkor kivisz az mindent is
Most amúgy én letettem 8 cm-re a mélységet a tempó maradt 13-14km/h.
Nekem az ékgyűrűssel vannak gondok láposabb területen.
Válasz szanberg #4073. hozzászólásáraLehet felétek a kötöttebbe nem úgy hatol be, de itt belemegy tökig, ha akarják.
650-es Carriert 320 ló körüli (tunningolt) 8270R JD-vel húzzák. Át lett lapozva a gyáriról erre a nagycsipkés TrueCutra. Ők nem úgy gazdálkodnak mint én kb. 10cm mélytől még nem volt sekélyebbre véve, de inkább 12-13-on húzgálják.
Sokat nézegettem a működését, mentem is pár kört a kapcsolattal.
Én veled értek egyet, sőt én inkább ennyi ló után függesztett 5m-est vennék. Jobban ki lehet játszani a kisebb vagy alaktalan földeket is. Menekülni is jobb.
Válasz VDénes #4071. hozzászólásáraÉn egy 9000 órás MTZ 820-al húzom a 3 méteres 1 tonnás "játék" rövidtárcsámat. 50-es kötöttségü talajon tökéletes tarlóhántást végeztem vele 5 cm mélyen 11 km/h- val vidáman vitte. Tibi barátom ugyanilyen tárcsával ( csak kopottabb) 60-70-es kötöttségü földeken elboldogul. 8 centin már kellene elé 100 ló, de ez a max. munkamélysége.
Az erös gyomot viszont nem ütötte ki rendesen, de nem is arra kitalálva, meg nem beton keményre kiszáradt tarlókra.
Válasz .Ropi #4070. hozzászólásáraa nagy tárcsával való dolgozás lényege, hogy ezerrel kell húzni, és akkor fele mindig a levegőben repül, ott meg ugye nem nehéz húzni...
vannak olyan bérmunkások, akik 12 méterest húznak ezzel a technológiával...
Válasz szanberg #4075. hozzászólásáraLemken Rubin
Válasz GREVEN #4072. hozzászólására6 méteres nincs, van 625 ös X meg a régi féle 650 szerintem.
Nem horsch az?
Válasz .Ropi #4070. hozzászólásáraSíkon jó, dombokon nem lenne kellő sebesség.
Nincs ott annyi föld, elég az 5 méteres bőven, 20+ hektáros táblákban 50 ha/ műszak azzal is a teljesítmény.
Válasz VDénes #4071. hozzászólásáraTruecut lappal nem is lehet mélyen dolgozni mert nem megy bele.
Válasz erni #4065. hozzászólásáraVan egy 6 méteres új itt a közelbe. Nekem nem tetszik a munkája. Olyan mintha nem akarna belemenni a földbe. Repcetarló,dudva minden állva marad utána.
Válasz .Ropi #4070. hozzászólásáraAttól függ mire akarod használni szerintem.
Ha mélyen járatni TrueCut lappal akkor lehet sovány a 200 ló, da ha finoman dolgoztatni a 450-es lappal akkor simán jó lehet még 13km/h-val is.
Jah hengert milyet néztél utána?
MF 6499-nek (220 LE) a 650-es Carrier nagy lenne? Ahogy láttam 200-as gépek is eldolgozgatnak vele, bár kérdés megvan e a sebesség a megfelelő munkaminőséghez
Válasz erni #4065. hozzászólásáraÉn el tudom képzelni, hogy kötöttebb, vizesebb talajon a tárcsalapokba bele ragadhat a föld tartósan. Csak tipp.
Válasz erni #4065. hozzászólásáraRubin az egy jó tárcsa...
De arról függ mire akarod használni
Válasz *** HM *** #4062. hozzászólásáraNekem nincs
Válasz erni #4065. hozzászólásáraKicsit túl van árazva,én úgy gondolom...
Sziasztok. Rövidtárcsa vásárlás előtt állunk. Melyiket tudnátok ajánlani? 200 le traktor után lenne, inkább kötötteb talajok vannak.
Lemken rubinról vélemények?
Válasz VMisi #4063. hozzászólásáraAddig az nem hatol le az csak gilisztakímélő 3mmen jár nem?
Válasz *** HM *** #4060. hozzászólásáraMuszáj. Nedvesbe a henger beragad.
Válasz Szabi. #4061. hozzászólásáraMivan csak kellett a carrier mellé vlm keminyebb szerszám is?
Válasz *** HM *** #4060. hozzászólásáraLáttunk.