Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR411.35 FtUSD399.52 FtCHF437.83 FtGBP488.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz atisgyulai #2056. hozzászólásáraSzerintem valami függesztett könnyebbet elvinne, de ahogy már írtam is, nem nagyon vagyok azokkal kibékülve, bár tapasztalatom az nincs velük. Hagyományos tárcsát mekkorát húz?
Egyébként még az lenne megoldás, hogy ha van a környékeden hasonló rövidtárcsa, akkor megpróbálod kölcsönkérni, és kipróbálni a gyakorlatban.
Válasz bobo77 #2057. hozzászólásáraNem kell jobban leengedni, mert így is meg vagyunk elégedve a munkájával, de szerintem a 1221-est nem kötné ki, a 1025-t annál inkább.
Válasz emcett #2052. hozzászólásáraNem 1025, csak 920.3.
Viszonyításképp kérdezem a dolgokat.
Gyakorlatilag a motorjuk ugyan az, csak a tiéden a 7-es turbó van +egy kicsit többet pörög (gyárilag ), illetve a súlya valamivel több a szinkronvàltó és a monob. hidraulika miatt.
A simba elvileg 14q, ennyit biztosan emel, mert a kombi is ennyi (omikron 4,4 100LE) és azt is viszi szépen, ill. a monosem megpakolva is ilyesmi súlyú.
DE! Milyen munkát végezhet a 14q-val, ha a tied huszonpár? Akkor azt az enyém biztos nem vinné!
Nem szeretnék belenyúlni valami rossz vagy túlméretezett dologba.
Válasz atisgyulai #2051. hozzászólásáraJa, és még egy-két gondolat!
A henger az tetszik rajta (reméljük, hogy a 1025-nek is tetszene hidraulikai értelemben, monoblokkos?), viszont a hozzáértőbbek azt mondják, hogy talán előnyösebb, ha a tárcsalap csapágyazás/támasztás a hátsó/domború oldalon van, mert úgy nincs útjában az anyagáramnak, ill. kevésbé éri koptató hatás.
A rugószáras felfogatás nem tudom mennyivel előnyösebb a tudtommal jobban elterjedt a négy gumibakos felfogatásnál...?
Válasz atisgyulai #2051. hozzászólására1025-ös után kéne? Elvileg a He-Vának is így van megadva a teljesítményminimum. Megmondom őszintén, hogy nincs semmilyen tapasztalatom a Simbával, állítólag jó (és drága...) minőségű cuccok, viszont én a függesztett konstrukcióval nem vagyok kibékülve.Néha még ennek is oda kell tolni a mélységet, hogy megkapargassa a tetejét, hát még egy kisebb tömegű és eltérő konstrukciós felépítésű társánál.
De lehet, hogy tarlóhántáshoz elegendő lenne, biztos vannak fórumtársak, akiknek van hasonlóval tapasztalatuk.
Na szóval: nekünk a 9 fokozatú hidraulikus mélységállító skálán olyan kb. 5-6-ig rátolva vitte a 1025.3-as, ha jobban rátoltad, akkor igazából nem is annyira a motorerő volt kevés, hanem a súlya, mert bepattogott előtte. A 1221.4-es viszi mint a rongyot, neki már oda lehet tenni nyugodtan a teljes munkamélységet, meg van a súlya hozzá. Bár a 130 lónak 4m-t írnak hivatalosan. Viszont ez 3 m-es féligfüggesztett, gyári adat szerint 2630 kg, V profilú acélhengerrel, a henger előtt opcióban gumilappal.Mi meg vagyunk vele elégedve, a henger csapágyainak zsírzásán kívül karbantartás vagy javítás nem kellett. Rakok fel ide képeket a munkájáról a 1221-el, hirtelen ezeket találtam. Az első képeken nagy volt a szármaradvány mennyisége, és nem volt neki odatolva a munkamélység. A másodikon már igen.
Válasz emcett #2041. hozzászólásáraazt megköszöném!
Most szertnék venni egy 4méteres,vontatott v-profilos hengerrel!3680kg !180 lóerős john deer huzná!
Válasz Dudás Rudolf #2040. hozzászólásáraNekünk féligfüggesztett 3 m-es van, V-profilos hengerrel és a henger előtt gumilappal. 1025-ös után lett véve, ami viszi is szépen, de ha a 10 fokozatú mélységállító skálán 5. fokozatnál jobban rátoltad, akkor hajlamos volt bepattogni előtte. Most jobbára a 1221- es viszi, annak nem probléma, ereje és súlya is kényelmesen meg van hozzá, ennek viszont legalább a 3,5 m-es vagy inkább a 4 m-es kellene. Egyébként szép munkája van, meg vagyunk vele elégedve. Ha a telóm is úgy akarja, majd teszek fel róla képet!
Válasz Gulyás Endre #2031. hozzászólásáraEddig hány hektárt húztatok le vele? én is most próbálgatok egyet, lehet megveszem, jó robosztusnak tűnik de 10 ha után már látni a gyerekbetegségeit, merre felé használjátok?
Sziasztok. Mi is 50-60 arany-féle kötöttségű földeken gazdálkodunk és az éven vásároltunk egy 6méteres Expom Goliat(lengyel) rövidtárcsát. Nem gondoltuk volna de szebb munkát végez mint a 6méteres v-tárcsánk. Szóval eddig nem bántuk meg, hogy megvettük!
Válasz Feri #2026. hozzászólásáraAz igazán laza talajok kivételével azert en nem gondolnám, hogy az ekgyurus henger munkája összehasonlítható lenne a Cambridge vagy a DD hengerrel. Az elso kultivatorunkon az volt, azóta egyiken sincs... Nem véletlenül...
Válasz .Feco. #2024. hozzászólására5m-s cerriert váltottam ugyanilyen szélességű vogelra,a tárcsa méret 620-s lett,a DDhengert váltotta az ékgyűrüs,ami megveri bármikor,ebben az esetben nincs miről bezsélni! Ja, az 5m-s új XL carierért 15misit kértek az összel!Brutál!
az függ a talajtól és a domborzattól, én egy MF 7618 (180/200Le) vel húzom és viszi szépen laposokon szerintem az 5 méterest is vinné de én inkább kisebbet vennék hogy ne nyírjam ki a trakit, 14 km simán húzom 3,5 ha /óra és 14 l /óra a fogyasztás :) kb 12 cm mélyen húzom!
6360 hozzászólás
Válasz atisgyulai #2056. hozzászólásáraSzerintem valami függesztett könnyebbet elvinne, de ahogy már írtam is, nem nagyon vagyok azokkal kibékülve, bár tapasztalatom az nincs velük. Hagyományos tárcsát mekkorát húz?
Egyébként még az lenne megoldás, hogy ha van a környékeden hasonló rövidtárcsa, akkor megpróbálod kölcsönkérni, és kipróbálni a gyakorlatban.
Válasz bobo77 #2057. hozzászólásáraNem kell jobban leengedni, mert így is meg vagyunk elégedve a munkájával, de szerintem a 1221-est nem kötné ki, a 1025-t annál inkább.
Válasz emcett #2049. hozzászólásáraAmúgy én is elfogadnék egy ilyen gépet....
Válasz emcett #2049. hozzászólásáraEngedd le a vonórud munkahengerét és mindjárt megáll a gép előtte
Válasz emcett #2052. hozzászólásáraNem 1025, csak 920.3.
Viszonyításképp kérdezem a dolgokat.
Gyakorlatilag a motorjuk ugyan az, csak a tiéden a 7-es turbó van +egy kicsit többet pörög (gyárilag ), illetve a súlya valamivel több a szinkronvàltó és a monob. hidraulika miatt.
A simba elvileg 14q, ennyit biztosan emel, mert a kombi is ennyi (omikron 4,4 100LE) és azt is viszi szépen, ill. a monosem megpakolva is ilyesmi súlyú.
DE! Milyen munkát végezhet a 14q-val, ha a tied huszonpár? Akkor azt az enyém biztos nem vinné!
Nem szeretnék belenyúlni valami rossz vagy túlméretezett dologba.
Válasz Berente Antal #2054. hozzászólásáraA lentebb említett He-Vánál fokozatmentesen tudod állítani hidraulikusan, minél nagyobb a szög, annál mélyebb a munkamélység.
Valaki tudja mekkora szokott lenni az 'általános' beállítási szög? Vagy szögtartomány?
Válasz atisgyulai #2051. hozzászólásáraJa, és még egy-két gondolat!
A henger az tetszik rajta (reméljük, hogy a 1025-nek is tetszene hidraulikai értelemben, monoblokkos?), viszont a hozzáértőbbek azt mondják, hogy talán előnyösebb, ha a tárcsalap csapágyazás/támasztás a hátsó/domború oldalon van, mert úgy nincs útjában az anyagáramnak, ill. kevésbé éri koptató hatás.
A rugószáras felfogatás nem tudom mennyivel előnyösebb a tudtommal jobban elterjedt a négy gumibakos felfogatásnál...?
Válasz atisgyulai #2051. hozzászólására1025-ös után kéne? Elvileg a He-Vának is így van megadva a teljesítményminimum. Megmondom őszintén, hogy nincs semmilyen tapasztalatom a Simbával, állítólag jó (és drága...) minőségű cuccok, viszont én a függesztett konstrukcióval nem vagyok kibékülve.Néha még ennek is oda kell tolni a mélységet, hogy megkapargassa a tetejét, hát még egy kisebb tömegű és eltérő konstrukciós felépítésű társánál.
De lehet, hogy tarlóhántáshoz elegendő lenne, biztos vannak fórumtársak, akiknek van hasonlóval tapasztalatuk.
Válasz emcett #2049. hozzászólásáraEhhez mit szólsz? Ismered esetleg a munkàját.
Elvileg 100 paci a 3 méteres telj.igénye.
Simba xpress.
Válasz emcett #2048. hozzászólásáraKöszi szépen a felhomàlyosítást .
Válasz emcett #2048. hozzászólásáraKözépmélylazított területen ilyen munkát végzett.
atisgyulai!
Na szóval: nekünk a 9 fokozatú hidraulikus mélységállító skálán olyan kb. 5-6-ig rátolva vitte a 1025.3-as, ha jobban rátoltad, akkor igazából nem is annyira a motorerő volt kevés, hanem a súlya, mert bepattogott előtte. A 1221.4-es viszi mint a rongyot, neki már oda lehet tenni nyugodtan a teljes munkamélységet, meg van a súlya hozzá. Bár a 130 lónak 4m-t írnak hivatalosan. Viszont ez 3 m-es féligfüggesztett, gyári adat szerint 2630 kg, V profilú acélhengerrel, a henger előtt opcióban gumilappal.Mi meg vagyunk vele elégedve, a henger csapágyainak zsírzásán kívül karbantartás vagy javítás nem kellett. Rakok fel ide képeket a munkájáról a 1221-el, hirtelen ezeket találtam. Az első képeken nagy volt a szármaradvány mennyisége, és nem volt neki odatolva a munkamélység. A másodikon már igen.
És mi a véleményetek a Gaspardós rövidtárcsáról ?
Válasz ermike #2045. hozzászólásáraLengyeet ne vegyé, van mégócsóbb török hehe.
Válasz Dudás Rudolf #2044. hozzászólására4 m es nekem jó lesz nincs jobbra pénzem! a munkája jó! olvass tovább
Válasz ermike #2010. hozzászólásáraHogy viselkedik? 180 lóerő elég az 5 métereshez? szép munkát végez?
Válasz Dudás Rudolf #2042. hozzászólásáraÁra?
Válasz emcett #2041. hozzászólásáraazt megköszöném!
Most szertnék venni egy 4méteres,vontatott v-profilos hengerrel!3680kg !180 lóerős john deer huzná!
Válasz Dudás Rudolf #2040. hozzászólásáraNekünk féligfüggesztett 3 m-es van, V-profilos hengerrel és a henger előtt gumilappal. 1025-ös után lett véve, ami viszi is szépen, de ha a 10 fokozatú mélységállító skálán 5. fokozatnál jobban rátoltad, akkor hajlamos volt bepattogni előtte. Most jobbára a 1221- es viszi, annak nem probléma, ereje és súlya is kényelmesen meg van hozzá, ennek viszont legalább a 3,5 m-es vagy inkább a 4 m-es kellene. Egyébként szép munkája van, meg vagyunk vele elégedve. Ha a telóm is úgy akarja, majd teszek fel róla képet!
Válasz emcett #2039. hozzászólásáraIgen!
Válasz Dudás Rudolf #2038. hozzászólásáraA Disc Rollerre gondolsz?
Üdvözlet mindenkinek! He-va discover 4 méteres tárcsahoz tudnátok tanácsot adni! Mennyi lóerő szükséges, hogy dolgozik stb.. .
https://youtu.be/1XeuazXqLsY sajnos nem tudom hogy kell elforditani bocs legkozelebb jobban tartom a telot :)
Válasz Mf-es #2035. hozzászólására560 as, youtube-ra tettem videot, szarnyAk mellett kopott, a vazon a lapok elcsusztak kicsit. de szep munkaja van,
Válasz ermike #2011. hozzászólásáraMekkora lappal van szerelve??
Válasz ermike #2032. hozzászólásáraMilyen gyerekbetegségei vannak szerintetek?
Válasz ermike #2032. hozzászólásáraBodrogköz(BAZ megye) 50 hektár búzatarlon, mi eddig nem tapasztaltunk rajta semmi gyengeséget.
Válasz Gulyás Endre #2031. hozzászólásáraEddig hány hektárt húztatok le vele? én is most próbálgatok egyet, lehet megveszem, jó robosztusnak tűnik de 10 ha után már látni a gyerekbetegségeit, merre felé használjátok?
Sziasztok. Mi is 50-60 arany-féle kötöttségű földeken gazdálkodunk és az éven vásároltunk egy 6méteres Expom Goliat(lengyel) rövidtárcsát. Nem gondoltuk volna de szebb munkát végez mint a 6méteres v-tárcsánk. Szóval eddig nem bántuk meg, hogy megvettük!
Válasz .Feco. #2029. hozzászólására50-60 arany-féle kötöttség mellett más a véleményem,ezek azért nem homok talajok!
Válasz Feri #2026. hozzászólásáraAz igazán laza talajok kivételével azert en nem gondolnám, hogy az ekgyurus henger munkája összehasonlítható lenne a Cambridge vagy a DD hengerrel. Az elso kultivatorunkon az volt, azóta egyiken sincs... Nem véletlenül...
Válasz Mf-es #2021. hozzászólásáraFelgyújtás és kohóba küldés előtt szívesen átveszek egy CARRIERT- bárkitől csak hogy szabaduljon tőle
Válasz Feri #2026. hozzászólásáraA vogelrol valami negativum ?
Válasz .Feco. #2024. hozzászólására5m-s cerriert váltottam ugyanilyen szélességű vogelra,a tárcsa méret 620-s lett,a DDhengert váltotta az ékgyűrüs,ami megveri bármikor,ebben az esetben nincs miről bezsélni! Ja, az 5m-s új XL carierért 15misit kértek az összel!Brutál!
Válasz .Feco. #2024. hozzászólásárabiztos nem tetszett neki h. nem szántásminőséget produkál hehe
Válasz Mf-es #2021. hozzászólására"Akinek carrier volt,azt mondta semmire nem való,fel kellene gyújtani."
Azért ezzel vitatkoznék...
Válasz Mf-es #2021. hozzászólásáraÉs vett Vona-goló Cher-t cirka harmadáron hö???
Válasz Mf-es #2021. hozzászólásáralószartot
szemmi drágaszágot nem vettünk idáig
de az ár az tükröz azért dolgokat
azt hiba lenne nem figyelembe venni
Válasz *** HM *** #2020. hozzászólásáraTe is úgy vagy,hogy csak a drága lehet a jó.Akinek carrier volt,azt mondta semmire nem való,fel kellene gyújtani.
Válasz ermike #2019. hozzászólásáraÉs ez már ok is arra hogy rákapjon a paraszt mint tyúk a takonyra?????
Válasz *** HM *** #2014. hozzászólásárapont kettot tudok venni a vogel arabol
Válasz Sz_Pisti #2016. hozzászólásáraEztnem is vonom kétségbe, mert azzal rombolnám Hecci tekintélyét...
Azt meg végképp nem szeretném...
Válasz Sz_Pisti #2016. hozzászólásáraEztnem is vonom kétségbe, mert azzal rombolnám Hecci tekintélyét...
Azt meg végképp nem szeretném...
Válasz emcett #2015. hozzászólásáraAki profi az profi, egyszerűen ért mindenhez, ennyire egyszerű!
Válasz *** HM *** #2014. hozzászólásáraEzt a véleményt így tapasztalat nélkül mire alapozod?
Válasz ermike #2011. hozzászólásáranem lesz ez jó
sztem ne vedd meg
ár?
az függ a talajtól és a domborzattól, én egy MF 7618 (180/200Le) vel húzom és viszi szépen laposokon szerintem az 5 méterest is vinné de én inkább kisebbet vennék hogy ne nyírjam ki a trakit, 14 km simán húzom 3,5 ha /óra és 14 l /óra a fogyasztás :) kb 12 cm mélyen húzom!
Válasz ermike #2011. hozzászólásáraEgy ilyen 4 m-es elé hány paci kell?