Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR412.88 FtUSD391.08 FtCHF443.07 FtGBP496.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
A csatolt képen talán látszik, hogy a beöntőből van lefele elvezetve egy fémcső. Itt szuszog a motor nálam. Már húztam rá egy műanyag csövet és elvezettem a motor alá.
még az előző gazda alkotta lyukat láthattok az olajbetöltő nyakon. Vajon hol "lélegzik" a motor?
A képen látható nyílást behegesztem.
A tiétek, hogyan, miféle-formában szelel?
nálam is hiányzik de ha jól tudom nem a gázpedálhoz van kötve hanem a kuplunghoz. én indulás után motormelegítés közben szoktam pár kört húzni rajta kézzel
Ezzel a szűrővel kapcsolatban lenne egy kérdésem mindenkihez aki tudna segíteni: arról a karról ami ezt a szűrőt mozgatja a gázpedál tengelyével összekötve, nem lenne egy beméretezett rajza valakinek, esetleg nem méretezné be valaki, mert ez az enyémen is hiányzik? Arra gondolok, hogy milyen hosszú, mekkora átmérő, hány centinél mekkora hajlítás (törés) van benne. Mert kellene egyet csinálnom hozzá nekem is. Előre is köszönöm!
Szia!
Nem rég takarítottam ki én is a szűrőt, mikor megvettem a gépet. A 4 anya levétele után annak le kellene jönnie. Kicsit kocogtasd meg minden oldalról kalapáccsal, mert az enyémet is pasztával tömítették és kézzel nem indult meg. Lehetséges, hogy te is így jártál. De semmi más nem fogja az biztos. Le kell jönnie.
Válasz #1671. hozzászólásra
igen.
Remélhetőleg a belső peremes illesztése kör alakú és akkor a 4 csavar kiszedése után megkísérlem magát a szűrőt körbe forgatva megmozdítani.
Most volna jó egy-két fotó, a kiszedett alkatrészről. Lám-lám mennyit elárulna mellékeltem a motorról egy oldalnézeti képet.
Segítslg! A réselt szűrőt nem tudom kivenni a helyéről. A 4 darab rögzitő csavart (M6-t) eltávolítottam, mégsem jön ki az a szerkezet. Ötletetek? beragasztották vajon?
Érdekelni érdekel de nekem most nem fér bele a keretbe. azért írtam itt a fórumon hogy ha valakinek kell akkor vigye. jobb ha valakinek kell és használja mint a méh telep
Üdvözlet az ifjúságnak. Ha valakit az itt írogatók közül érdekel van 1 az RS-re szerelhető permetező, darabokban , eredeti bronz házas szivattyúval, mind 2 szárny, tartó szerkezet, szárnyakhoz,tartályokhoz, a gumi csövek kivételével minden meg van.
A cim a hirdetés oldalon. Üdv mindenkinek. B.I.
Szia!
tegnap voltam az öregnél megint más ügyben de megnéztem megvan még neki. Hoztunk tőle más alkatrészt más géphez, mondtam is neki hogy azt már igazán odaadhatná ajándékba is, de nem volt rá vevő egyenlőre igaz mondjuk én sem adnám oda ajándékba
Nekem egy újabb négyhengeres van, annak ilyen a megoldása. A végén a négyzetes toldás mozog pár centit, de az neked kevés. Ha nem akarod vissza alakítani, rövidebbre lehet szabni.
Érdeklődni szeretnék , hogy ez a szivattyú meg van e még .??Vagy esetleg a másik érdeklődő meg vette e??Esetleg egy címet vagy telefon számot kaphatnék?
Válasz #1642. hozzászólásra
Üdvözlet a fórumtagok között! Bevallom nem szereltem a kormánymű ezen részét. Csak az irányító kar csavarját húztam meg, mert lötyögött. (avagy: a problémám a meghúzást követően megszűnt) Utána nézek a kérdésnek és hozzászólok, ha tudok.
nekem is pont egy 59-es 2 hengeresem van. Az eleje most teljesen szét van szedve. Nekem a kormányrúd az egyben van, nem teleszkópos. (Talán a képen is látható.)
Lehet, hogy ez nem a gyári megoldás, mert így én sem értem, hogy hogyan lehetne rövidebbre venni. Ha neked esetleg teleszkópos, akkor az öntvényt, ami a kormányművet tartja 4 csavar fogja a gerendelyhez. Azokat kicsavarva tudod az egész öntvényt+első hidat hátrébb állítani.
Nem, azt hiszem félre értesz. Az olaj a hengerfejből a szelepszárak mellett kerül az égéstérbe. Ezt kellene valami úton-módon orvosolnom. Új szelepvezetők besajtolása, esetleg szimeringezés.
Válasz #1645. hozzászólásra Ne csak fent nézd a hűvely teljes hosszában nézd fentebb leírtam hogy tudod a legegyszerűbben elvégezni. Az abszolút tisztaság alapvető!!!!
Válasz #1641. hozzászólásra A fénykép a lapján elég tisztességes a henger ovalitása . A dugattyus motorok alapvető követelménye a tökéletes alakhűség,estünkben a henger teljes hosszában az azonos átmérő amit tolómérővel megmérni nem lehet,csak intó segitségével ráadásúl kevesen ismerik, használják.
Fénykép után, a véleményem. Ahhoz hogy ez a motor úgy működjön ahogy kel szükséges a teljes fel újítás.
A henger kopás ellenőrzésének egyszerű módja
: helyezd a hengerbe a gyűrüt,majd a megtisztított dugattyúval told végig és közben nézd meg többször a teljes kör mentén a hézagot. Meg fogsz lepődni. Ovalitást és hordósságot fogsz tapasztalni. Nem árt ha van a kezed ügyében egy hézagmérő készlet sen. (nem egyszerü jó motort varázsolni.)
javítási utasítást vorgassátok egészséggel.
Válasz #1648. hozzászólásra
Ha az olaj folyik,akkor az olajlehúzó(áteresztő) gyűrűnek biztosan nincs éle!Nem dolgozik!Azért kokszosodik,mert oda ég az olaj!Az biztos hogy javítást igényel!
Köszönöm, akkor nem úszom meg, le kell vennem ismét. Ha jól láttam a hengerfejet is szét lehet még venni két felé? A két rész között van az a bizonyos gumigyűrű?
Ez a verzió nem nagyon lehetséges, mert mindkettő hengert levettük, és egyformán vannak kopva. Vagyis minimális kopás van csak mind két hengeren. A gyűrűk épek, s csak az egyik henger csinálja, amin sok volt a koksz kipufogó csatornában. Valószínű ez már régebbi történet csak a sok koksz eltömítette. Most kitakarítottam és szabad az olaj útja.
Válasz #1644. hozzászólásra
A szelepszáraknál nincs szimering!Gumigyűrű van,és ha az a hőtől megkeményedik,akkor ott folyik az olaj.A hengerfejet le kell venni hozzá,az szorítja össze a két oldalon levő tömítéseket.
Üdvözlök Mindenkit!
Januárban sikerült beszereznem egy 1962-es kéthengeres RS-t, motorja 1960-as. Valamikor az idők folyamán cserélték. Eddig is olvasgattam a fórumot, sok hasznos információt találtam. Most regisztráltam, s ha nem bánjátok néha kérdezgetnék tőletek ezt-azt, mert még csak most kezdek ismerkedni a traktorral. Eddig rendbetettük a váltót (mert nem volt hátrafele kardánkihajtás), olajak, szűrők, szimeringek cseréje megtörtént. Rendbe kellett raknom a hidraulika vezérlőt mert nem tartotta meg a súlyt hátul és a plató nem ereszkedett vissza. A vezérlőkarnál pedig folyton kinyomta aszimeringet (ennek az oka a visszafolyó olaj fém csöve annyira rozsdás volt, hogy elzáródott. A hengereket levettük, hengerfejet kitisztítottam, a kipufogó csatorna az egyik hengernél teljesen tele volt kokszal. Összerakás után szépen elindult, s ennél a hengernél most dől az olaj a kipufogóból. Na ez ügyben lenne kérdésem. A szelepszáraknál van szimering, ha igen a méretét valaki meg tudná mondani, vagy csak szelepvezető mint a régi Skodáknál? Mikor megvettem nem csinált ilyet, de amikor a sok kokszot kitakarítottam a szelepszár mellől, gondolom most ömlik bele az olaj. Lehetséges valahogy megszimeringezni, vagy keressek rá egy bontott hengerfejet. Most már minden összeállt a traktoron, kezdődne a tavaszi szezon én meg így nem szívesen dolgozok vele. Még 1-2 hetet úgy is várnom kell a rendszámra, addig ezt is rendbe tudnám addig hozni. Ha van benne szimering azt a hengerfej levétele nélkül ki lehetne cserélni? Segítségeteket előre is köszönöm!
Most lettem egy 1959 évjáratú kéthengeres tulajdonosa.Szeretném az első tengelyt hátrább helyezni.Szerelése milyen módon megoldható?A vázban lévő kormánytengely összecsúszik e vagy nem?A sebességváltó olajszintjelzőjét hol lehet megtalálni?Esetleg egy szerelési útmutatót számomra eljuttatni.Segítséget előre is tisztelettel megköszönöm.
Rába Éva
3430 hozzászólás
Válasz #1678. hozzászólásra
Szia. Nehogy behegesszed hát ott jön ki a kartergáz .
Válasz #1678. hozzászólásra
A csatolt képen talán látszik, hogy a beöntőből van lefele elvezetve egy fémcső. Itt szuszog a motor nálam. Már húztam rá egy műanyag csövet és elvezettem a motor alá.
még az előző gazda alkotta lyukat láthattok az olajbetöltő nyakon. Vajon hol "lélegzik" a motor?
A képen látható nyílást behegesztem.
A tiétek, hogyan, miféle-formában szelel?
megadta magát a szerkezet
Válasz #1675. hozzászólásra
nálam is hiányzik de ha jól tudom nem a gázpedálhoz van kötve hanem a kuplunghoz. én indulás után motormelegítés közben szoktam pár kört húzni rajta kézzel
Válasz #1674. hozzászólásra
Ezzel a szűrővel kapcsolatban lenne egy kérdésem mindenkihez aki tudna segíteni: arról a karról ami ezt a szűrőt mozgatja a gázpedál tengelyével összekötve, nem lenne egy beméretezett rajza valakinek, esetleg nem méretezné be valaki, mert ez az enyémen is hiányzik? Arra gondolok, hogy milyen hosszú, mekkora átmérő, hány centinél mekkora hajlítás (törés) van benne. Mert kellene egyet csinálnom hozzá nekem is. Előre is köszönöm!
Válasz #1673. hozzászólásra
Köszi a gyors választ!!
Megkíséreltem ütni de csak finoman.
No' majd most kap!
Válasz #1672. hozzászólásra
Szia!
Nem rég takarítottam ki én is a szűrőt, mikor megvettem a gépet. A 4 anya levétele után annak le kellene jönnie. Kicsit kocogtasd meg minden oldalról kalapáccsal, mert az enyémet is pasztával tömítették és kézzel nem indult meg. Lehetséges, hogy te is így jártál. De semmi más nem fogja az biztos. Le kell jönnie.
Válasz #1671. hozzászólásra
igen.
Remélhetőleg a belső peremes illesztése kör alakú és akkor a 4 csavar kiszedése után megkísérlem magát a szűrőt körbe forgatva megmozdítani.
Most volna jó egy-két fotó, a kiszedett alkatrészről. Lám-lám mennyit elárulna mellékeltem a motorról egy oldalnézeti képet.
Válasz #1669. hozzászólásra
Most nézem ott is csak a 4 csavart írja meg csak tömítést említ
Válasz #1669. hozzászólásra
Szerelési útmutató 18-as oldalát nézted?
Segítslg! A réselt szűrőt nem tudom kivenni a helyéről. A 4 darab rögzitő csavart (M6-t) eltávolítottam, mégsem jön ki az a szerkezet. Ötletetek? beragasztották vajon?
Válasz #1661. hozzászólásra
az a bejegyzés az önindítóra vonatkozott. Most viszont egy általános állapot javításon dolgozom.
Válasz #1666. hozzászólásra
Kiskőrösön
Válasz #1663. hozzászólásra
Helyileg hol lenne a gépezet.
Válasz #1662. hozzászólásra
Érdekelni érdekel de nekem most nem fér bele a keretbe. azért írtam itt a fórumon hogy ha valakinek kell akkor vigye. jobb ha valakinek kell és használja mint a méh telep
Üdvözlet az ifjúságnak. Ha valakit az itt írogatók közül érdekel van 1 az RS-re szerelhető permetező, darabokban , eredeti bronz házas szivattyúval, mind 2 szárny, tartó szerkezet, szárnyakhoz,tartályokhoz, a gumi csövek kivételével minden meg van.
A cim a hirdetés oldalon. Üdv mindenkinek. B.I.
jó napot mindenkinek!
Van egy Rs 2hengeres eladó a családba,gyári magasitással kb 80-85cm hasmagasság,permetezővel szerelve.
20/9572-435
Válasz #1660. hozzászólásra
Szia. Bocsi nem tudtam , hogy téged is érdekel
Válasz #1614. hozzászólásra
helo
kompletten felujitottad a motort?
Válasz #1658. hozzászólásra
Szia!
tegnap voltam az öregnél megint más ügyben de megnéztem megvan még neki. Hoztunk tőle más alkatrészt más géphez, mondtam is neki hogy azt már igazán odaadhatná ajándékba is, de nem volt rá vevő egyenlőre igaz mondjuk én sem adnám oda ajándékba
Válasz #1656. hozzászólásra
Nekem egy újabb négyhengeres van, annak ilyen a megoldása. A végén a négyzetes toldás mozog pár centit, de az neked kevés. Ha nem akarod vissza alakítani, rövidebbre lehet szabni.
Válasz #1635. hozzászólásra
Érdeklődni szeretnék , hogy ez a szivattyú meg van e még .??Vagy esetleg a másik érdeklődő meg vette e??Esetleg egy címet vagy telefon számot kaphatnék?
Válasz #1642. hozzászólásra
Üdvözlet a fórumtagok között! Bevallom nem szereltem a kormánymű ezen részét. Csak az irányító kar csavarját húztam meg, mert lötyögött. (avagy: a problémám a meghúzást követően megszűnt) Utána nézek a kérdésnek és hozzászólok, ha tudok.
Válasz #1642. hozzászólásra
Szia Éva,
nekem is pont egy 59-es 2 hengeresem van. Az eleje most teljesen szét van szedve. Nekem a kormányrúd az egyben van, nem teleszkópos. (Talán a képen is látható.)
Lehet, hogy ez nem a gyári megoldás, mert így én sem értem, hogy hogyan lehetne rövidebbre venni. Ha neked esetleg teleszkópos, akkor az öntvényt, ami a kormányművet tartja 4 csavar fogja a gerendelyhez. Azokat kicsavarva tudod az egész öntvényt+első hidat hátrébb állítani.
Üdv, Tamás
Válasz #1654. hozzászólásra
Vagy hengerfej csere!
Válasz #1651. hozzászólásra
Nem, azt hiszem félre értesz. Az olaj a hengerfejből a szelepszárak mellett kerül az égéstérbe. Ezt kellene valami úton-módon orvosolnom. Új szelepvezetők besajtolása, esetleg szimeringezés.
Válasz #1645. hozzászólásra Ne csak fent nézd a hűvely teljes hosszában nézd fentebb leírtam hogy tudod a legegyszerűbben elvégezni. Az abszolút tisztaság alapvető!!!!
Válasz #1641. hozzászólásra A fénykép a lapján elég tisztességes a henger ovalitása . A dugattyus motorok alapvető követelménye a tökéletes alakhűség,estünkben a henger teljes hosszában az azonos átmérő amit tolómérővel megmérni nem lehet,csak intó segitségével ráadásúl kevesen ismerik, használják.
Fénykép után, a véleményem. Ahhoz hogy ez a motor úgy működjön ahogy kel szükséges a teljes fel újítás.
A henger kopás ellenőrzésének egyszerű módja
: helyezd a hengerbe a gyűrüt,majd a megtisztított dugattyúval told végig és közben nézd meg többször a teljes kör mentén a hézagot. Meg fogsz lepődni. Ovalitást és hordósságot fogsz tapasztalni. Nem árt ha van a kezed ügyében egy hézagmérő készlet sen. (nem egyszerü jó motort varázsolni.)
javítási utasítást vorgassátok egészséggel.
Válasz #1648. hozzászólásra
Ha az olaj folyik,akkor az olajlehúzó(áteresztő) gyűrűnek biztosan nincs éle!Nem dolgozik!Azért kokszosodik,mert oda ég az olaj!Az biztos hogy javítást igényel!
Válasz #1649. hozzászólásra
Annak a csőnek van mindkét végén,amelyikben a szelepemelő szár mozog!Ha a hengerfej lejött,akkor már az is lejön!
Válasz #1647. hozzászólásra
Köszönöm, akkor nem úszom meg, le kell vennem ismét. Ha jól láttam a hengerfejet is szét lehet még venni két felé? A két rész között van az a bizonyos gumigyűrű?
Válasz #1646. hozzászólásra
Ez a verzió nem nagyon lehetséges, mert mindkettő hengert levettük, és egyformán vannak kopva. Vagyis minimális kopás van csak mind két hengeren. A gyűrűk épek, s csak az egyik henger csinálja, amin sok volt a koksz kipufogó csatornában. Valószínű ez már régebbi történet csak a sok koksz eltömítette. Most kitakarítottam és szabad az olaj útja.
Válasz #1644. hozzászólásra
A szelepszáraknál nincs szimering!Gumigyűrű van,és ha az a hőtől megkeményedik,akkor ott folyik az olaj.A hengerfejet le kell venni hozzá,az szorítja össze a két oldalon levő tömítéseket.
Válasz #1644. hozzászólásra
Az lehet az is hogy a gyűrű felengedi az olajat esetleg törött és kitolja a kipufogó szelepen keresztül a motorból.
Válasz #1640. hozzászólásra
Egy idős szaki valamikor azt mondta,hogy az átmérő 1 %-a a hézag, de vigyázz ,mert nem egyforma a hűvely átmérője, fent nézd!
Üdvözlök Mindenkit!
Januárban sikerült beszereznem egy 1962-es kéthengeres RS-t, motorja 1960-as. Valamikor az idők folyamán cserélték. Eddig is olvasgattam a fórumot, sok hasznos információt találtam. Most regisztráltam, s ha nem bánjátok néha kérdezgetnék tőletek ezt-azt, mert még csak most kezdek ismerkedni a traktorral. Eddig rendbetettük a váltót (mert nem volt hátrafele kardánkihajtás), olajak, szűrők, szimeringek cseréje megtörtént. Rendbe kellett raknom a hidraulika vezérlőt mert nem tartotta meg a súlyt hátul és a plató nem ereszkedett vissza. A vezérlőkarnál pedig folyton kinyomta aszimeringet (ennek az oka a visszafolyó olaj fém csöve annyira rozsdás volt, hogy elzáródott. A hengereket levettük, hengerfejet kitisztítottam, a kipufogó csatorna az egyik hengernél teljesen tele volt kokszal. Összerakás után szépen elindult, s ennél a hengernél most dől az olaj a kipufogóból. Na ez ügyben lenne kérdésem. A szelepszáraknál van szimering, ha igen a méretét valaki meg tudná mondani, vagy csak szelepvezető mint a régi Skodáknál? Mikor megvettem nem csinált ilyet, de amikor a sok kokszot kitakarítottam a szelepszár mellől, gondolom most ömlik bele az olaj. Lehetséges valahogy megszimeringezni, vagy keressek rá egy bontott hengerfejet. Most már minden összeállt a traktoron, kezdődne a tavaszi szezon én meg így nem szívesen dolgozok vele. Még 1-2 hetet úgy is várnom kell a rendszámra, addig ezt is rendbe tudnám addig hozni. Ha van benne szimering azt a hengerfej levétele nélkül ki lehetne cserélni? Segítségeteket előre is köszönöm!
Válasz #1641. hozzászólásra
No a lovak itt is elmentek. Szabad szemmel alig láthatónak kéne lenni
Tisztelt RS 09 tulajdonosok!
Most lettem egy 1959 évjáratú kéthengeres tulajdonosa.Szeretném az első tengelyt hátrább helyezni.Szerelése milyen módon megoldható?A vázban lévő kormánytengely összecsúszik e vagy nem?A sebességváltó olajszintjelzőjét hol lehet megtalálni?Esetleg egy szerelési útmutatót számomra eljuttatni.Segítséget előre is tisztelettel megköszönöm.
Rába Éva
Válasz #1640. hozzászólásra
Csatoltam egy kepet. 2-3 mm a hezag. Ennel gondolom, akkor jobban ossze kell ernie ?!
Koszi
Válasz #1638. hozzászólásra
A gyűrűknek majdnem össze kell érni.
Válasz #1638. hozzászólásra
Szerintem a fehér füst az gázolaj, Ha a lehúzó gyűrű össze törik akkor nyomj ki az olajat, még a beöntő nyíláson is. Kellemes ünnepeket mindenkinek
Válasz #1626. hozzászólásra
Szia!
Most került le a henger és a dugó. Egyik gyűrű sem törött. Ha a gyűrűket berakom a hengerbe, a két végük közt mennyi helynek kell lenni?
Máshonnan kerülhet oda olaj?
Köszi!
És kellemes húsvétot mindenkinek!
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok mindenkinek!
Válasz #1634. hozzászólásra
nem hiszem mert, van nála 2 raklapnyi minden fajta. de ha úgy lesz megkérdezem tőle pénteken
Válasz #1625. hozzászólásra
Én összehoztam egy tűzoltó szivattyút Zsiga váltóval, de az RS -9nem bírja. Nem tudom egy cserében benne volna e.Ö járna jó
Válasz #1630. hozzászólásra
Köszönöm az infót!
Akkor is csak egyik oldal/henger füstölt fehéren?
Válasz #1626. hozzászólásra
Köszönöm az infót!
Válasz #1627. hozzászólásra
Küldtem