Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak658 FtBenzin árak640 FtEUR409.5 FtUSD391.39 FtCHF432.34 FtGBP484.97 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv.
Megkezdődött az összerakás,és felmerült bennem egy kérdés amire nem tudom a választ.
A képen látható 2db műanyag mire való?
Értem úgy hogy mit lehet velük állítani?
És hogyan?
Hát szerintem lötyög annyira hogy ledobálná a láncot.
Gondoltam hegesztés és esztergálás,talán olcsóbb lenne mint az új tengely,vagy leszedetnék belőle amennyit kell és plusz egy fém hüvely a tengelyre és úgy a műanyag persely.
Utánajárok a héten hogy melyik lenne olcsóbb,az esztergálós vagy az új tengely módszer.
1-1mm az semmi oldalirányba nemozogjon h ne lökje le a láncot. hegesztésnél félő a törés bár a tiéd gumikerekes a vaskerekesnél jobban igénybe van véve ez az alkatrész.
Üdv!A szívókamrákat szabályoztasd le esztergályossal mert a kamrának és a tárcsának kell jól zárni, hogy ne szívjon fars levegőt.Új tárcsa,tudtom szerint csak vak tárcsát árulnak, azokat kifúrod 5,5mm kukorica, 2,5mm napraforgó.A tárcsa egyik sarka domborúbb a másik sarkosabb,élesebb ezt a felét tedd a szívó kamra felé,jobban zár.A tárcsa a négyszög tengelyen ne szoruljon,picit tudjon billegni, könnyen csússzon a tengelyen.Ha a tengely perselyei nagyon nem kopottak akkor az maradhat,(egyszer vettem újat rosszabb volt mint ami benne volt) kikel takarítani, a tengelyt megcsiszolni,puhább zsírral bezsírozni,vagy olajozni könnyen kell forognia.A filc porvédőket cseréld ki,ha sérültek vagy nem tömítenek rendesen.Rakod össze a kamra felső csavarját meghúzod,alul az anyákat pedig csak annyira hogy könnyen forogjon a tárcsa ne szoruljon.Láncfeszítő rúgókat legfeszesebbre állítani.Ez az újabb fajta ha jól látom a ventilátor háznál,a csapágyak nem zsírozhatók,de tudsz tenni zsírzó gombot,napi 2-3nyomás a zsírzóval és bírja.Nagyjából ennyi,én 70-110ha vetettem évente de sosem volt megállás végette,de szezon előtt minden forgó,mozgó részét átnéztem.Tárolni szívókamra,tárcsa levéve beolajozva,tartályokra nejlonzsák ráhúzva ha nincs tető alatt.
Azokat a csavarokat szétszedésnél leflekszeltem mert bele vannak rohadva,nem lehet kiütni,így majd melegítéssel ki tudom venni őket és menetes szárral pótolom a hiányukat.
Ileszkedni a Tarcsanak kela vakumkamrara...
Enyi NIncs mas mire ileskedni tokeletesen.
Vigyaz az aluhazba beleoxidalodot csavarokra. Szet mehet az aluminium haz mikor utod ki acsavarokat.
Ősze rakásnál biztos kell majd a segítség,bár van könyvem robbantott ábrákkal,de a miértekre nem ad választ.
Ez egy öregé volt aki 3 éve lerobbant,a gyerekei el akarták adni már akkor de az öreg nem engedte mert azt mondta ha jobban lesz akkor még szüksége lesz rá,tavaly meghalt a gyerekei meg eladtak mindent,nekem meg már csak ez maradt 100 ért vettem meg.
Gondoltam a gép egybe van csak pár apróság kell rá meg egy festés,mondjuk nagy hibákat még nem találtam.
De azért lezsírozhatta volna az öreg.
Nekem 22 éves a vetőgépem még mindig megy, 3-4 évente cserélem a két perselyt és a tengelyt, ha kell segítség megtalálod az elérhetőségem a képemnél, szívesen segítek!!!
Elég puruttya volt a régi gazdája annak a gépnek de nem sok léből sok melóval jót lehet belőle összehozni!!
De nem találkozik az öntvény az aluval mert közte van a tárcsa a tetején meg az alun van egy gyári vágat a műanyag védőlemez alatt amin van egy kis állító csavar.
Válasz #723. hozzászólásra
szépen tisztidsd meg és a tárcsával neki kell paszolnia én ugyszoktam a széleket lekenem olajal és iduláskor benzinel lemosom és kész
Válasz #714. hozzászólásra A lényeg az,hogy amit vákum csővel együtt felteszel a házra az hibátlanul illeszkedjen,mert elmegy a levegő és ezért nem mindegyik magot rántja rá a tárcsára ,kevesebbet vet! Ha nincs más megoldás,akkor ragasztó anyagot kell tenni a két felület közé--hátránya,ha le kell venni,akkor kezdheted újból a tömítést.Itt szokták csiszolni a vetőtárcsát,de én azt hülyeségnek tartom--ne legyen totál rozsdás,mert akkor a rozsdás felületről nehezebben szívja magához a magot--idővel úgy is kifényesedik! A nagy csavarral addig kell összehúzni a két felületet,hogy ne szoruljon és a másikkal lekontrázni! Sok levegő elmehet itt is,hacsak imigy amúgy van meghúzva!
Üdv mindenkinek!
Felmerült egy kérdésem a vetőgéppel kapcsolatban,ma végre volt időm szétszedni 3 tagot.
Van az öntvény vákumház,utána jön a vetőtárcsa,utána meg egy alumínium ház.Na most a kérdésem az lenne hogy az alumínium háznak is kéne tartania a vákumot vagy csak az öntvényháznak egész a vető tárcsa kis lukakig?Mert ügye azoknak a kis lukaknak kéne a magot magához szívnia.Azért kérdezem ezt mert annak az alumíniumnak elég szar a széle.
Meg itt azt mondogatják hogy nehogy legyen egy kis luk a magtartályon mert akkor már nem működik rendesen,holott szerintem a mag tartálynak semmi köze a vákumhoz mert akkor a tetején is farsot szívna.Lehet hogy csak azért mondják mert nem is láttak még ilyet belülről hogy tudják mit is beszélnek?
3560 hozzászólás
Leszabályozott vákumkamrák.
Rakok még néhány képet.
Üdv.
Megkezdődött az összerakás,és felmerült bennem egy kérdés amire nem tudom a választ.
A képen látható 2db műanyag mire való?
Értem úgy hogy mit lehet velük állítani?
És hogyan?
Válasz #756. hozzászólásra
Hát szerintem lötyög annyira hogy ledobálná a láncot.
Gondoltam hegesztés és esztergálás,talán olcsóbb lenne mint az új tengely,vagy leszedetnék belőle amennyit kell és plusz egy fém hüvely a tengelyre és úgy a műanyag persely.
Utánajárok a héten hogy melyik lenne olcsóbb,az esztergálós vagy az új tengely módszer.
Válasz #755. hozzászólásra
1-1mm az semmi oldalirányba nemozogjon h ne lökje le a láncot. hegesztésnél félő a törés bár a tiéd gumikerekes a vaskerekesnél jobban igénybe van véve ez az alkatrész.
Csak egy kósza kérdésem lenne.
Lötyöghet a magtakaró kerék új perselyekkel?
Vagy hegesztessem fel a tengelyt mert eléggé ki van szopósodva.
Válasz #753. hozzászólásra
Vállas persely,kopótárcsa.
A láncfeszítő perselye belülről kell kifelé berakni.
Hohy a láncfeszítő a rezgéstől ne a lemezt dörzsölje ki.
Válasz #752. hozzászólásra
Az mi a csapágyház és a műanyag takaró között?????
Megjött az alkatrész a géphez,mehet a pucolás,csiszolás,festés,és az összerakás.
Válasz #749. hozzászólásra
A keletagró webáruházba lehet kapni vetőtárcsát ami ki van furkálva,viszonylag olcsó,és több fajta van.
Válasz #749. hozzászólásra
Köszi,sokat segítettél.
Néha majd ránézhetnél erre a topikra hátha felmerül még néhány problémám.
Válasz #747. hozzászólásra
Üdv!A szívókamrákat szabályoztasd le esztergályossal mert a kamrának és a tárcsának kell jól zárni, hogy ne szívjon fars levegőt.Új tárcsa,tudtom szerint csak vak tárcsát árulnak, azokat kifúrod 5,5mm kukorica, 2,5mm napraforgó.A tárcsa egyik sarka domborúbb a másik sarkosabb,élesebb ezt a felét tedd a szívó kamra felé,jobban zár.A tárcsa a négyszög tengelyen ne szoruljon,picit tudjon billegni, könnyen csússzon a tengelyen.Ha a tengely perselyei nagyon nem kopottak akkor az maradhat,(egyszer vettem újat rosszabb volt mint ami benne volt) kikel takarítani, a tengelyt megcsiszolni,puhább zsírral bezsírozni,vagy olajozni könnyen kell forognia.A filc porvédőket cseréld ki,ha sérültek vagy nem tömítenek rendesen.Rakod össze a kamra felső csavarját meghúzod,alul az anyákat pedig csak annyira hogy könnyen forogjon a tárcsa ne szoruljon.Láncfeszítő rúgókat legfeszesebbre állítani.Ez az újabb fajta ha jól látom a ventilátor háznál,a csapágyak nem zsírozhatók,de tudsz tenni zsírzó gombot,napi 2-3nyomás a zsírzóval és bírja.Nagyjából ennyi,én 70-110ha vetettem évente de sosem volt megállás végette,de szezon előtt minden forgó,mozgó részét átnéztem.Tárolni szívókamra,tárcsa levéve beolajozva,tartályokra nejlonzsák ráhúzva ha nincs tető alatt.
Válasz #747. hozzászólásra
a házat szabályoztasd le
Válasz #744. hozzászólásra
Nagyon szét van ám rohadva az a tárcsa az ujjammal az egyiket ki bírtam lukasztani.
Válasz #745. hozzászólásra
Azokat a csavarokat szétszedésnél leflekszeltem mert bele vannak rohadva,nem lehet kiütni,így majd melegítéssel ki tudom venni őket és menetes szárral pótolom a hiányukat.
Válasz #732. hozzászólásra
Ileszkedni a Tarcsanak kela vakumkamrara...
Enyi NIncs mas mire ileskedni tokeletesen.
Vigyaz az aluhazba beleoxidalodot csavarokra. Szet mehet az aluminium haz mikor utod ki acsavarokat.
Válasz #723. hozzászólásra
Asztcsak eszterga padon kel leszabajozni.
Hujeseg veni ujat.
Válasz #742. hozzászólásra
Az jó vétel volt, még ha van meló sok vele akkor is, én az enyémet 1990-ben vettem akkor zsír új volt pont ennyi volt csak +fa!!!
Válasz #741. hozzászólásra
Ősze rakásnál biztos kell majd a segítség,bár van könyvem robbantott ábrákkal,de a miértekre nem ad választ.
Ez egy öregé volt aki 3 éve lerobbant,a gyerekei el akarták adni már akkor de az öreg nem engedte mert azt mondta ha jobban lesz akkor még szüksége lesz rá,tavaly meghalt a gyerekei meg eladtak mindent,nekem meg már csak ez maradt 100 ért vettem meg.
Gondoltam a gép egybe van csak pár apróság kell rá meg egy festés,mondjuk nagy hibákat még nem találtam.
De azért lezsírozhatta volna az öreg.
Válasz #740. hozzászólásra
Nekem 22 éves a vetőgépem még mindig megy, 3-4 évente cserélem a két perselyt és a tengelyt, ha kell segítség megtalálod az elérhetőségem a képemnél, szívesen segítek!!!
Elég puruttya volt a régi gazdája annak a gépnek de nem sok léből sok melóval jót lehet belőle összehozni!!
Válasz #739. hozzászólásra
Á ez csak a 3 év a szabad ég alatt.
Persze a tárcsa cserés 500 valahány ft/db nem egy nagy pénz.
Válasz #738. hozzászólásra
hátmitakarszvele csinálni a tárcsaaz cserés a többin baj nemlátszik minthogy kurva rozsdás
Válasz #737. hozzászólásra
Persze mindent kitisztítók,meg lefestek meg kijavítok.
Válasz #736. hozzászólásra
ezért az alut megtisztitod és kész
Válasz #733. hozzászólásra
De nem találkozik az öntvény az aluval mert közte van a tárcsa a tetején meg az alun van egy gyári vágat a műanyag védőlemez alatt amin van egy kis állító csavar.
Válasz #734. hozzászólásra
Rendben.
Válasz #732. hozzászólásra
Dárk el kell mennem most,de ha megjöttem mindent leírok mit csinálj vele.Ha későn érek haza lehet hogy holnap.
Válasz #732. hozzászólásra
az aluminiumis ahol találkozik az öntvényel de az nemszokott sérülni
Válasz #730. hozzászólásra
akkor most minek kell illeszkednie?
A tárcsának meg az öntvény háznak amire a cső megy?
Akkor az alumínium széle nem lényeg?
Válasz #730. hozzászólásra
a tárcsátis lekenheted olajal az ujat vetés után
Válasz #723. hozzászólásra
szépen tisztidsd meg és a tárcsával neki kell paszolnia én ugyszoktam a széleket lekenem olajal és iduláskor benzinel lemosom és kész
Allúlnézet.Vákumház,tárcsa,alu ház.
Vas öntvény vákumház.
Vetőtárcsa.
A tengelyt most kihagytam,ez a gumi keverő.
Alu ház.
Vető tárcsát minden féle képen cserélnem kell,de ez nem egy nagy összeg.
Válasz #720. hozzászólásra
Akkor a tárcsának meg a vas öntvény háznak kell rendesen illeszkednie?Amire rámegy a vákumcső.
Csináltam néhány képet.
Majd mindjárt felrakom.
Válasz #718. hozzászólásra
a fedél széleinek jonak kell lenie mert azonaz oldalon erösebb a vákum mert a tárcsamásik oldalán rántja oda a magot
Válasz #714. hozzászólásra A lényeg az,hogy amit vákum csővel együtt felteszel a házra az hibátlanul illeszkedjen,mert elmegy a levegő és ezért nem mindegyik magot rántja rá a tárcsára ,kevesebbet vet! Ha nincs más megoldás,akkor ragasztó anyagot kell tenni a két felület közé--hátránya,ha le kell venni,akkor kezdheted újból a tömítést.Itt szokták csiszolni a vetőtárcsát,de én azt hülyeségnek tartom--ne legyen totál rozsdás,mert akkor a rozsdás felületről nehezebben szívja magához a magot--idővel úgy is kifényesedik! A nagy csavarral addig kell összehúzni a két felületet,hogy ne szoruljon és a másikkal lekontrázni! Sok levegő elmehet itt is,hacsak imigy amúgy van meghúzva!
Vas öntvény,1 tárcsa,1 magmozgató gumi,és az alumínium ház.
Válasz #717. hozzászólásra
igen
Válasz #715. hozzászólásra
belerakod a tárcsákar és rá csavarozod az öntvény ház fedelét és odacsatlakozik a vákum cső
Válasz #715. hozzászólásra
öntvény
Válasz #714. hozzászólásra
Most hogy kiderült ez valamikor 8 soros volt.
Akkor a tieden miből vannak ezek az alkatrészek?
Válasz #713. hozzászólásra
szeva dárk nekemis spcvan de nekem nincs aluminium öntvény minden a tartályon meg vanluk a teteén a vetömag menyiség jelzö
Üdv mindenkinek!
Felmerült egy kérdésem a vetőgéppel kapcsolatban,ma végre volt időm szétszedni 3 tagot.
Van az öntvény vákumház,utána jön a vetőtárcsa,utána meg egy alumínium ház.Na most a kérdésem az lenne hogy az alumínium háznak is kéne tartania a vákumot vagy csak az öntvényháznak egész a vető tárcsa kis lukakig?Mert ügye azoknak a kis lukaknak kéne a magot magához szívnia.Azért kérdezem ezt mert annak az alumíniumnak elég szar a széle.
Meg itt azt mondogatják hogy nehogy legyen egy kis luk a magtartályon mert akkor már nem működik rendesen,holott szerintem a mag tartálynak semmi köze a vákumhoz mert akkor a tetején is farsot szívna.Lehet hogy csak azért mondják mert nem is láttak még ilyet belülről hogy tudják mit is beszélnek?
Válasz #708. hozzászólásra
300 körül van
spc elfekvő alkatrészeim vannak , újak, eladók